Рішення
від 04.07.2023 по справі 560/9612/23
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/9612/23

РІШЕННЯ

іменем України

04 липня 2023 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Шевчука О.П. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області , Начальника Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області Герасимчука Руслана Володимировича про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області, Начальника Головного управління Національної поліції в Хмельницькій обл. Герасимчука Руслана Володимировича, в якому просить визнати дії протиправними та такими, які мають ознаки бездіяльності щодо не надання інформації на депутатське звернення від 17.05.2023 року, яке було адресоване до начальника Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області Герасимчука Руслана Володимировича. Зобов`язати ОСОБА_2 , начальника Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області, повторно розглянути депутатське звернення від 17.05.2023 року і надати всю інформацію та документи. Зобов`язати ОСОБА_2 , начальника Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області подати звіт про виконання судового рішення.

В обґрунтування позовних вимог вказує, що він, як депутат Красилівської міської ради, відповідно до частини 1 статті 13 закону України "Про статус депутатів місцевих рад". направив депутатське звернення від 17.05.2023 року до начальника Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області Герасимчука Руслана Володимировича.

Згідно поданого звернення позивач просив: "Розпочати негайно розгляд мого депутатського звернення та вразі необхідності направити його за належністю. Надати копію адміністративного протоколу, який складеного 12.05.2023 року поліцейської діяльності №2 Хмельницького РУП ГУНП в Хмельницької області, капітаном поліції Юрієм КУШНІРОМ. Разом всіма додатками на підставі чого було складено протокол. Надати всі копії документів на підставі чого складався відповідний протокол про адміністративне правопорушення. Окрім того також надати відео запис з боді-камери, підчас складання протоколу про адміністративне правопорушення. Надати копію даного депутатського звернення де буде накладена резолюція та вказано особу, яка буде розглядати. Відповідь надати на електронну скриньку ІНФОРМАЦІЯ_1 та на домашню адресу АДРЕСА_2.

Однак, станом на момент розгляду справи, відповіді на депутатське звернення від 17.05.2023 року до начальника Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області Герасимчука Руслана Володимировича, не отримано. Відтак строк надати відповіді на його депутатське звернення 17.05.2023 року, закінчився 29.05.2023 року.

Вважає таку бездіяльність протиправною, а тому звернувся до суду з цим позовом.

Ухвалою суду відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Відповідач подав відзив на позов, в якому зазначив, що позовні вимоги є безпідставними, необґрунтованими та не підлягають задоволенню, оскільки твердження позивача про те, що йому не була надана відповідь на звернення не відповідають дійсним обставинам, відповідь надана 26.05.2023, тому просить в задоволення позовних вимог відмовити.

Дослідивши наявні в матеріалах справи належні та допустимі докази у їх взаємозв`язку та сукупності, суд дійшов наступних висновків.

Суд встановив, що ОСОБА_1 17.05.2023 надіслав до Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області на електрону скриньку, яке зареєстровано в Журналі обліку заяв та звернень "депутатських заходів та звернень" ВДЗ ГУНП в Хмельницькій області інв. №330 за вх. №17 нд.

Головним управлінням Національної поліції в Хмельницькій області 26.05.2023 року було підготовлено відповідь депутату Красилівськогої міської ради Володимиру Тіхонову від 5нд/121/20/01-2023, в якому зазначено, що звернення позивача від 17.05.2023 року розглянуто.

Позивач, вважаючи, що відповідь на депутатське звернення не було надано йому відповідачем звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд враховує наступне.

Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та способом, передбаченими Конституцією та законами України.

Відповідно до Конституції України, Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", інших законів України, правовий статус депутата сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради як представника інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу та рівноправного члена місцевої ради, встановлення гарантії депутатської діяльності та порядок відкликання депутата місцевої ради, визначено Законом України від 11.07.2002 №93-IV "Про статус депутатів місцевих рад" (далі Закон №93-IV).

Згідно з частиною 2 статті 2 Закону №93-IV депутат місцевої ради, як представник інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу зобов`язаний виражати і захищати інтереси відповідної територіальної громади та її частини - виборців свого виборчого округу, виконувати їх доручення в межах своїх повноважень, наданих законом, брати активну участь у здійсненні місцевого самоврядування.

Відповідно до частин 1 та 2 статті 3 Закону №93-IV передбачено, що депутат місцевої ради є повноважним і рівноправним членом відповідної ради представницького органу місцевого самоврядування.

Депутат місцевої ради відповідно до цього Закону наділяється всією повнотою прав, необхідних для забезпечення його реальної участі у діяльності ради та її органів.

Відповідно до частини 2 статті 11 Закону №93-IV при здійсненні депутатських повноважень депутат місцевої ради має також право: 1) на депутатське звернення, депутатський запит, депутатське запитання; 2) на невідкладний прийом; 3) вимагати усунення порушень законності і встановлення правового порядку.

Згідно із статтею 13 Закону №93-IV, депутатське звернення - викладена в письмовій формі вимога депутата місцевої ради з питань, пов`язаних з його депутатською діяльністю, до місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб, а також керівників правоохоронних та контролюючих органів, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, розташованих на території відповідної ради, здійснити певні дії, вжити заходів чи дати офіційне роз`яснення з питань, віднесених до їх компетенції.

Місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування та їх посадові особи, а також керівники правоохоронних та контролюючих органів, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, розташованих на території відповідної ради, до яких звернувся депутат місцевої ради, зобов`язані у десятиденний строк розглянути порушене ним питання та надати йому відповідь, а в разі необхідності додаткового вивчення чи перевірки дати йому відповідь не пізніш як у місячний строк.

Якщо депутатське звернення з об`єктивних причин не може бути розглянуто у встановлений строк, депутату місцевої ради зобов`язані письмово повідомити про це з обґрунтуванням мотивів необхідності продовження строку розгляду.

Суд з матеріалів справи встановив, що 17.05.2023 в ГУНП в Хмельницькій області зареєстровано депутатське звернення депутата Красилівської міської ради Тіхонова В.Д., яке надійшло на електронну адресу ГУНП в Хмельницькій області.

За результатами розгляду звернення ОСОБА_1 , начальником ГУНП в Хмельницькій області 26.05.2023, з урахуванням частини 2 статті 13 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" на адресу депутата направлено відповідь.

Законом України "Про статус депутата місцевої ради" визначено правовий статус депутата сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради як представника інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу та рівноправного члена місцевої ради, встановлено гарантії депутатської діяльності та порядок відкликання депутата місцевої ради.

Депутат місцевої ради відповідно до Закону №93-IV наділяється всією повнотою прав, необхідних для забезпечення його реальної участі у діяльності ради та її органів.

Згідно ч.1 ст.13 Закону №93-IV, депутатське звернення - викладена в письмовій формі вимога депутата місцевої ради з питань, пов`язаних з його депутатською діяльністю, до місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб, а також керівників правоохоронних та контролюючих органів, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, розташованих на території відповідної ради, здійснити певні дії, вжити заходів чи дати офіційне роз`яснення з питань, віднесених до їх компетенції.

Частиною 1 статті 21 Закону №93-IV передбачено, що депутатський запит - це підтримана радою вимога депутата місцевої ради до посадових осіб ради і її органів, сільського, селищного, міського голови, керівників підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, які розташовані або зареєстровані на відповідній території, а депутата міської (міста обласного значення), районної, обласної ради - також до голови місцевої державної адміністрації, його заступників, керівників відділів і управлінь з питань, які віднесені до відання ради.

Суд встановив, що в наданій відповіді відповідачем було роз`яснено в листі, що в ГУНП в Хмельницькій області відсутній обов`язок щодо розгляду депутатського звернення гр.Тіхонова, оскільки ГУНП в Хмельницькій області не розташоване на території Красилівської міської ради та є правоохоронним органом обласного рівня.

Про надання відповіді також зазначалось в Журналі обліку заяв та звернень "депутатських заходів та звернень" ВДЗ ГУНП в Хмельницькій області інв. №330, а саме в колонці де зазначено автора резолюції за зверенням вказано - т.в.о. заступника ГУНП в Хмельницькій області Сибігу Г.Ф., виконавцем визначено начальника Хмельницького РУП ГУНП в Хмельницькій області Птащука В.К., а контроль за виконанням покладено на заступника начальника УПД ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_3 . Відповідь зареєстрована за вих. № 5 нд/121/20/01 -2023 від 26.05.2023.

Суд встановив, що відповідь ГУНП в Хмельницькій області від 26.05.2023 року №5 нд/121/20/01-2023 була надіслана па електронну пошту ОСОБА_1 вказану в депутатському зверненні - ІНФОРМАЦІЯ_1 що підтверджується скріном екрану монітору з електронної пошти сектору ВГ УПД ГУНП в Хмельницькій області ІНФОРМАЦІЯ_2.

Крім того, вказана відповідь ГУНП в Хмельницькій області від 26.05.2023 року №5 нд/121/20/01- 2023 була надіслана засобами поштового зв`язку AT "Укрпошта", що підтверджується копією фіскального чеку, та скріном монітора, на якому зображено шлях відправлення та момент отримання ОСОБА_1 відповіді.

Вказане вище також підтверджується реєстром №2 відправлень рекомендованої кореспонденції УПД ГУНП в Хмельницькій області поданих на відділення поштового зв`язку AT "Укрпошта" №17.

Суд звертає увагу позивача на те, що в трекінг-відправлені №2901701720762 зазначено, що ОСОБА_1 отримав лист особисто 31.05.2023, а тому твердження позивача про не отримання відповіді на запит є безпідставними.

Оскільки ОСОБА_1 є депутатом Красилівської міської ради, то у десятиденний строк його депутатське звернення мало розглядатися саме у разі звернення до посадових осіб місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, керівників підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, розташованих на території відповідної ради.

Крім того, суд встановив, що за результатами розгляду звернення ОСОБА_1 , начальником ГУНП в Хмельницькій області 26.05.2023, на адресу депутата направлено відповідь.

Враховуючи встановлені судом обставини, суд дійшов висновку, що відповідач, розглядаючи депутатське звернення від 17.05.2023 ОСОБА_1 , діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбаченими Конституцією та законами України, тому відсутні ознаки протиправної бездіяльності у діях відповідачів.

За нормами частин 1 та 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Оскільки позивач не довів бездіяльності відповідачів щодо надання відповіді на його депутатське звернення від 17.05.2023, наведене свідчить про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог.

Враховуючи положення статті 139 КАС України, а також звільнення позивача від сплати судового збору, підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області, Начальника Головного управління Національної поліції в Хмельницькій обл. Герасимчук Руслан Володимирович про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії - відмовити.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідачі:Головне управління Національної поліції в Хмельницькій області (вул. Зарічанська, буд.7,Хмельницький,Хмельницька область,29017 , код ЄДРПОУ - 40108824) Начальник Головного управління Національної поліції в Хмельницькій обл. Герасимчук Руслан Володимирович (вул.Зарічанська, буд.7,Хмельницький,Хмельницька область,29017 , код ЄДРПОУ - 40108824)

Головуючий суддя О.П. Шевчук

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.07.2023
Оприлюднено06.07.2023
Номер документу111977831
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на доступ до публічної інформації

Судовий реєстр по справі —560/9612/23

Рішення від 04.07.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

Ухвала від 01.06.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні