Рішення
від 26.06.2023 по справі 140/7516/23
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 червня 2023 року ЛуцькСправа № 140/7516/23

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Ксензюка А.Я.,

при секретарі судового засідання Алієвій А.І.,

за участю представників позивача Каленюка Д.С., Арендарчука О.Ю.,

представника відповідача Супрунюка С.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Волинській області до Приватного підприємства «ЕКСПРЕССТОР» про стягнення заборгованості по фінансових санкціях та зустрічним позовом Приватного підприємства «ЕКСПРЕССТОР» до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішення про застосування фінансових санкцій,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС у Волинській області (далі ГУ ДПС у Волинській області) звернулося з позовом до Приватного підприємства «ЕКСПРЕССТОР» (далі ПП «ЕКСПРЕССТОР») про стягнення заборгованості по фінансових санкціях в сумі 17000,00 грн. до місцевого бюджету.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 26.04.2023 відкрито провадження в адміністративній справі №140/7516/23 за вказаною позовною заявою (провадження №П/140/7522/23).

11.05.2023 ПП «ЕКСПРЕССТОР» пред`явило зустрічний позов до ГУ ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішення про застосування фінансових санкцій від 20.01.2023 за №000394-09, яким застосовано штраф у розмірі 17 000 грн.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 12.05.2023 прийнято зустрічний позов ПП «ЕКСПРЕССТОР» до ГУ ДПС у Волинській області про стягнення заборгованості по фінансових санкціях до спільного розгляду з позовом ГУ ДПС у Волинській області до ПП «ЕКСПРЕССТОР» про стягнення заборгованості по фінансових санкціях, об`єднавши вимоги за зустрічним позовом (№П/140/9573/23) в одне провадження з первісним позовом (№П/140/7522/23).

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 12.05.2023 ухвалено судовий розгляд справи проводити за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання у справі на 10:00 05.06.2023.

Позовні вимоги за первісним позовом обґрунтовано тим, що за результатами проведеної фактичної перевірки мінімаркету «SPAR», що знаходиться за адресою: Волинська область, Луцький район, село Зміїнець, вулиця Лісова, 11, де здійснює торгівельну діяльність ПП «ЕКСПРЕССТОР», було встановлено: порушення вимог статті 11 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі Закон № 481/95-ВР) та постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1251 «Про затвердження Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах» зберігання алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах без марок акцизного податку; пункту 226.9 ст 226 Податкового кодексу України (далі ПК України). Так, перевіркою встановлено факт реалізації ПП «ЕКСПРЕССТОР» вина «SHEREULI Алазанська долина» з використанням лише однієї марки акцизного податку з реквізитами серія AAHD №383677 одинадцять разів.

Порушення зафіксовані в акті перевірки від 28.12.2022 (дата реєстрації акта перевірки) за №03/10477/09-01/36606254, на підставі якого ГУ ДПС у Волинській області, в межах його повноважень, було прийнято рішення №000394-09 від 20.01.2023 про застосування до ПП «ЕКСПРЕССТОР» фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 17000,00 грн. за реалізацію алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановленого зразка.

Законом № 481/95-ВР за виробництво, зберігання, транспортування, реалізацію алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановленого зразка, або з підробленими марками акцизного податку передбачена відповідальність у вигляді штрафу в розмірі 200 відсотків вартості отриманої партії товару, але не менше 17 000 гривень. 200 відсотків вартості товару становить 1320,00 грн., тому застосовано штраф у розмірі 17000 гривень.

Оскільки фінансову санкцію ПП «ЕКСПРЕССТОР» самостійно не сплатило, ГУ ДПС у Волинській області просить стягнути кошти у судовому порядку.

Позовні вимоги зустрічного позову ПП «ЕКСПРЕССТОР» обґрунтовує тим, що ним здійснювалась роздрібна торгівля в тому числі і вином «Алазанська долина» на розлив на винос. Зазначене вино отримане згідно видаткових накладних №МР00061498 від 21.07.2021, №МР00076505 від 08.09.2021 від ТзОВ ТД «Міжрегіональні ресурси» в упаковці «Bag in box» ємністю 10,0 л, яке придбавалось саме для його подальшого розливу (розфасування) у прозорі ПЕТ-пляшки ємкістю 1 літр на території торгівельного залу магазину, які закупорювались пластиковою кришкою з фіксатором, що унеможливлює її відкриття без пошкодження фіксатора.

Позивач за зустрічним позовом наголошує, що позначення алкогольної продукції марками акцизного податку здійснюється виробником такої продукції, який є платником акцизного податку. За висновків акта перевірки вбачається, що ПП «ЕКСПРЕССТОР» не є виробником вина, а реалізує уже готову продукцію, яка поступила до нього від виробника у тарі, позначеній марками акцизного податку, що податковим органом не заперечується.

ПП «ЕКСПРЕССТОР» вважає, що вимоги абзацу 20 частини другої статті 17 Закону № 481/95-ВР розповсюджуються виключно на виробників алкогольної продукції, яким підприємство не являється, а відтак і порушення з його боку вказаної вимоги чинного законодавства не можливо.

ПП «ЕКСПРЕССТОР», як суб`єкт господарювання, здійснюючи реалізацію вина на розлив у тару на винос, не може самостійно (згідно з вимогами законодавства) придбавати та оклеювати марки акцизного податку ПЕТ-тару, в яку здійснюється розлив, оскільки розлив продукції здійснюється з тари, що вже маркована маркою акцизного податку, а акцизний податок з продукції сплачено виробником.

Марки акцизного податку на упаковках типу «Bag in box» ємкістю 10,0 л., з яких наливалось вино були присутні, жодного факту їх відсутності в ході перевірки зафіксовано не було.

З наведених підстав ПП «ЕКСПРЕССТОР» вважає рішення №000394-09 від 20.01.2023 про застосування фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 17 000,00 грн. протиправним та просить його скасувати.

Відзиві на первісний позов ПП «ЕКСПРЕССТОР» не подало.

Наведені мотиви відзиву на зустрічний позов є аналогічними з доводами, вказаними у первісному позові.

Інші заяви про суті справи від сторін не надходили.

Ухвалою суду від 05.06.2023 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 10:00 26.06.2023.

В судовому засіданні представники ГУ ДПС у Волинській області підтримали вимоги первісного позову та заперечили вимоги зустрічного позову.

Представник ПП «ЕКСПРЕССТОР» в судовому засіданні заперечив вимоги первісного позову та підтримав вимогу зустрічного позову.

Суд, заслухавши доводи учасників справи, перевіривши доводи позивача та відповідача у заявах по суті за первісним і зустрічним позовами, дослідивши письмові докази на предмет належності, допустимості, достовірності кожного доказу окремо, а також достатності і взаємозв`язку доказів у їхній сукупності, встановив такі обставини.

ПП «ЕКСПРЕССТОР» з 26.08.2009 зареєстроване як юридична особа; основний вид діяльності: 47.11 роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами.

27.12.2022 працівниками ГУ ДПС у Волинській області на підставі наказу ГУ ДПС у Волинській області від 22.12.2022 №2321-п (а.с. 9) та направлень на фактичну перевірку від 27.12.2022 №3756/03-20-06-01, №3757/03-20-06-01 (а.с.10-11) було проведено фактичну перевірку мінімаркету «SPAR», що знаходиться за адресою: Волинська область, Луцький район, село Зміїнець, вулиця Ліскова, 11, де здійснює торгівельну діяльність ПП «ЕКСПРЕССТОР», за результатами якої складено акт від №03/10477/09-01/36606254 від 28.12.2022 (далі акт перевірки) (а.с. 6-8).

Згідно з висновками вказаного акту встановлено порушення ПП «ЕКСПРЕССТОР» вимог: статті 11 Закону № 481/95-ВР) та постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1251 «Про затвердження Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах» зберігання алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах без марок акцизного податку; пункту 226.9 ст. 226 ПК України.

Як слідує із акту від №03/10477/09-01/36606254 від 28.12.2022 контрольно-розрахунковою операцією в магазині було придбано одну згідно фіскального чеку пачку сигарет «KENT CRYSTAL» за ціною 78,00 грн.

Перевіркою наявності в магазині «SPAR» марок акцизного податку встановленого зразка на алкогольних напоях та тютюнових виробах, дотримання встановлених мінімальних роздрібних цін на алкогольні напої та максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби порушень не виявлено.

Під час проведення фактичної перевірки, а саме перевіркою контрольних стрічок РРО наданих для перегляду в електронному режимі, встановлено, що через реєстратор розрахункових операцій із фіскальним номером 3000703156 реалізовано відповідно до фіскального чека :

1) №104774 о 19:36 год. 22.01.2022 вино «Алазанська долина» червоне н/сол. за ціною 60,00грн. із акцизною маркою серія AAHD №383677;

2) №105182 о 11:55 год. 27.01.2022 вино «Алазанська долина» червоне н/сол. за ціною 60,00грн. із акцизною маркою серія AAHD №383677;

3) №105183 о 11:55 год. 27.01.2022 вино «Алазанська долина» червоне н/сол. за ціною 60,00грн. із акцизною маркою серія AAHD №383677;

4) №105364 о 18:26 год. 28.01.2022 вино «Алазанська долина» червоне н/сол. за ціною 60,00грн. із акцизною маркою серія AAHD №383677;

5) №105416 о 11:20 год. 29.01.2022 вино «Алазанська долина» червоне н/сол. за ціною 60,00грн. із акцизною маркою серія AAHD №383677;

6) №105664 о 14:40 год. 31.01.2022 вино «Алазанська долина» червоне н/сол. за ціною 60,00грн. із акцизною маркою серія AAHD №383677;

7) №105677 о 15:58 год. 31.01.2022 вино «Алазанська долина» червоне н/сол. за ціною 60,00грн. із акцизною маркою серія AAHD №383677;

8) №105678 о 15:58 год. 31.01.2022 вино «Алазанська долина» червоне н/сол. за ціною 60.00грн. із акцизною маркою серія AAHD №383677;

9) №105876 о 12:46 год. 02.02.2022 вино «Алазанська долина» червоне н/сол. за ціною 60.00грн. із акцизною маркою серія AAHD №383677;

10) №106779 о 10:35 год. 10.02.2022 вино «Алазанська долина» червоне н/сол. за ціною 60,00грн. із акцизною маркою серія AAHD №383677;

11) №107111 о 21:38 год. 12.02.2022 вино «Алазанська долина» червоне н/сол. за ціною 60,00грн. із акцизною маркою серія AAHD №383677.

Відтак, перевіркою встановлено, що ПП «ЕКСПРЕССТОР» одинадцять разів реалізовувало вино з використанням лише однієї марки акцизного податку AAHD №383677.

20.01.2023 на підставі вказаного акту перевірки ГУ ДПС у Волинській області прийнято рішення №000394-09 про застосування до ПП «ЕКСПРЕССТОР» фінансових санкцій у вигляді штрафу відповідно до абзацу двадцятого частини другої статті 17 Закону №481/95-ВР у розмірі 17 000 грн. за реалізацію алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановленого зразка (а.с. 15).

Вказане рішення було оскаржене ПП «ЕКСПРЕССТОР» в адміністративному порядку (а.с. 31-33). Рішенням Державної податкової служби України від 13.04.2023 №9094/6/99-00-06-03-02-06 рішення ГУ ДПС у Волинській області від 20.01.2023 №000394-09 залишено без змін, а скаргу без задоволення(а.с.16-17).

Надаючи правову оцінку відносинам, які склались між сторонами спору, суд зазначає наступне.

Частиною 2статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України визначеніЗаконом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» від 19.12.1995 № 481/95-ВР(далі - Закон України № 481/95-ВР).

Статтею 11 Закону №481/95-ВР визначено, що алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного податку в порядку, визначеному законодавством.

Згідно з підпунктами 14.1.107, 14.1.109 пункту 14.1 статті 14 ПК України марка акцизного податку - спеціальний знак для маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, віднесений до документів суворого обліку, який підтверджує сплату акцизного податку, легальність ввезення та реалізації на території України цих виробів; маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, - наклеювання марки акцизного податку на пляшку (упаковку) алкогольного напою, пачку (упаковку) тютюнового виробу чи ємність (упаковку) з рідиною, що використовується в електронних сигаретах, в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України щодо виробництва, зберігання та продажу марок акцизного податку.

Виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах регламентовано статтею 226 ПК України.

Так, відповідно до пункту 226.7 статті 226 ПК України кожна марка акцизного податку на алкогольні напої повинна мати окремий номер, місяць і рік випуску марки та позначення про суму сплаченого акцизного податку за одиницю маркованої продукції, крім суми акцизного податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі алкогольних напоїв.

Згідно з пунктом 226.9 статті 226 ПК України вважаються такими, що немарковані, зокрема: алкогольні напої, тютюнові вироби та рідини, що використовуються в електронних сигаретах, марковані з відхиленням від вимог положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України, відповідно до якого здійснюються виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та/або марками, що не видавалися безпосередньо виробнику або імпортеру зазначеної продукції;

Згідно статті 17 Закону №481/95-ВР встановлено, що за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, пальним та зберігання пального посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

До суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів, зокрема, у разі:

виробництва, зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів; алкогольних напоїв чи тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку, - 200 відсотків вартості товару, але не менше 17000 гривень (абзац двадцятий частини другої статті 17).

Відповідно до пункту 5 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону №481/95-ВР, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 №790, підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є, зокрема, акт перевірки додержання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) встановлених законодавством вимог, обов`язкових для виконання під час здійснення оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, складений органом, що видав ліцензію, у якому зазначається зміст порушення і конкретні порушені норми законодавств.

У свою чергу, згідно з підпунктом 14.1.265 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі ПК України) штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з осіб, що вчинили податкове правопорушення або порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Верховний Суд у постанові від 28.05.2019 по справі №810/2155/16 вказав на те, що визначальною ознакою для висновку про наявність підстав для притягнення позивача до відповідальності, передбаченої Законом № 481/95-ВР, є встановлення фактів вчинення позивачем порушень, зафіксованих у актах фактичних перевірок.

Як зазначалося судом, 20.01.2023 на підставі акту перевірки №03/10477/09-01/36606254 від 28.12.2022 ГУ ДПС у Волинській області прийнято рішення №00094-09 про застосування до ПП «ЕКСПРЕССТОР» фінансових санкцій у вигляді штрафу відповідно до абзацу двадцятого частини другої статті 17 Закону №481/95-ВР у розмірі 17 000 грн. за реалізацію алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановленого зразка (а.с. 15).

З акту перевірки №03/10477/09-01/36606254 від 28.12.2022, зокрема, слідує, що перевіркою контрольних стрічок РРО наданих для перегляду в електронному режимі, встановлено, що через реєстратор розрахункових операцій із фіскальним номером 3000703156 реалізовано відповідно до фіскального чека :

1) №104774 о 19:36 год. 22.01.2022 вино «Алазанська долина» червоне н/сол. за ціною 60,00грн. із акцизною маркою серія AAHD №383677;

2) №105182 о 11:55 год. 27.01.2022 вино «Алазанська долина» червоне н/сол. за ціною 60,00грн. із акцизною маркою серія AAHD №383677;

3) №105183 о 11:55 год. 27.01.2022 вино «Алазанська долина» червоне н/сол. за ціною 60,00грн. із акцизною маркою серія AAHD №383677;

4) №105364 о 18:26 год. 28.01.2022 вино «Алазанська долина» червоне н/сол. за ціною 60,00грн. із акцизною маркою серія AAHD №383677;

5) №105416 о 11:20 год. 29.01.2022 вино «Алазанська долина» червоне н/сол. за ціною 60,00грн. із акцизною маркою серія AAHD №383677;

6) №105664 о 14:40 год. 31.01.2022 вино «Алазанська долина» червоне н/сол. за ціною 60,00грн. із акцизною маркою серія AAHD №383677;

7) №105677 о 15:58 год. 31.01.2022 вино «Алазанська долина» червоне н/сол. за ціною 60,00грн. із акцизною маркою серія AAHD №383677;

8) №105678 о 15:58 год. 31.01.2022 вино «Алазанська долина» червоне н/сол. за ціною 60.00грн. із акцизною маркою серія AAHD №383677;

9) №105876 о 12:46 год. 02.02.2022 вино «Алазанська долина» червоне н/сол. за ціною 60.00грн. із акцизною маркою серія AAHD №383677;

10) №106779 о 10:35 год. 10.02.2022 вино «Алазанська долина» червоне н/сол. за ціною 60,00грн. із акцизною маркою серія AAHD №383677;

11) №107111 о 21:38 год. 12.02.2022 вино «Алазанська долина» червоне н/сол. за ціною 60,00грн. із акцизною маркою серія AAHD №383677.

Відтак, перевіркою встановлено, що ПП «ЕКСПРЕССТОР» одинадцять разів реалізовувало вино з використанням лише однієї марки акцизного податку AAHD №383677.

В зустрічному позову ПП «ЕКСПРЕССТОР» стверджує, що зазначене вино, отримане згідно видаткових накладних №МР00061498 від 21.07.2021, №МР00076505 від 08.09.2021 від ТзОВ ТД «Міжрегіональні ресурси» в упаковці «Bag in box» ємністю 10,0 л, придбавалось саме для його подальшого розливу (розфасування) у прозорі ПЕТ-пляшки ємкістю 1 літр на території торгівельного залу магазину, які закупорювались пластиковою кришкою з фіксатором, що унеможливлює її відкриття без пошкодження фіксатора. Марки акцизного податку на упаковках типу «Bag in box» ємкістю 10,0 л., з яких наливалось вино були присутні, жодного факту їх відсутності в ході перевірки зафіксовано не було.

Суд враховує, що упаковка «Bag in box» вина «Алазанська долина» ємністю 10,0 л була маркована акцизною маркою серія AAHD №383677, проте матеріалами справи підтверджено та не заперечується і ПП «ЕКСПРЕССТОР», що ПП «ЕКСПРЕССТОР» реалізовано одинадцять разів, тобто 11,0 л, вказаного вина із акцизною маркою серія AAHD №383677 шляхом розливу (розфасування) у прозорі ПЕТ-пляшки ємкістю 1 літр на території торгівельного залу магазину.

Відтак, перевіркою встановлено порушення ПП «ЕКСПРЕССТОР» вимог статті 11 Закону № 481/95-ВР, а саме факт реалізації алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановленого зразка.

Таким чином, суд вважає, що наведений акт фактичної перевірки №03/10477/09-01/36606254 від 28.12.2022 у повній мірі підтверджує факт реалізації ПП «ЕКСПРЕССТОР» алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановленого зразка.

Наведені обставини підтверджують факт порушення ПП «ЕКСПРЕССТОР» норм Закону №481/95-ВР, за що передбачена фінансова відповідальність відповідно до абзацу двадцятого частини другої статті 17 цього Закону у розмірі 17000,00 грн.

При цьому, суд вважає безпідставним твердження ПП «ЕКСПРЕССТОР», що вимоги абзацу 20 частини другої статті 17 Закону № 481/95-ВР розповсюджуються виключно на виробників алкогольної продукції, яким підприємство не являється, оскільки відповідно до вказаної норми до суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів, зокрема, у разі: виробництва, зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів; алкогольних напоїв чи тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку. Відтак, оскільки ПП «ЕКСПРЕССТОР» здійснювало реалізацію алкогольних напоїв без марок акцизного податку, тому повинне нести фінансову відповідальність за порушення норм Закону №481/95-ВР.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин (частина друга 2статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України).

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (частина перша статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України).

Надаючи оцінку кожному окремому специфічному доводу всіх учасників справи, що мають значення для правильного вирішення адміністративної справи, суд застосовує позицію ЄСПЛ (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану в пункті 58 рішення у справі «Серявін та інші проти України» (№4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v. Spain) №303-A, пункт 29).

Наведена позиція ЄСПЛ також застосовується у практиці Верховним Судом, що, як приклад, відображено у постанові від 28.08.2018 (справа №802/2236/17-а).

Таким чином, на виконання вищенаведених норм Кодексу адміністративного судочинства України, відповідачем за зустрічним позовом як суб`єктом владних повноважень надані належні докази правомірності рішення №000394-09 від 20.01.2023 про застосування до ПП «ЕКСПРЕССТОР» на підставі статті 17 Закону № 481/95-ВР фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 17000,00 грн. за порушення вимог статті 11 вказаного Закону, а саме за реалізацію алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановленого зразка, а тому суд дійшов висновку про відмову у задоволенні зустрічного позову.

Згідно з частинами четвертою, п`ятою статті 17 Закону № 481/95-ВР рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються податковими органами та/або органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями і тютюновими виробами та пальним, зберігання пального, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції визначеної законами України. У разі невиконання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.

ПП «ЕКСПРЕССТОР» добровільно фінансові санкції згідно рішення ГУ ДПС у Волинській області про застосування фінансових санкцій №000394-09 від 20.01.2023 не сплачено.

Відтак, оскільки суд дійшов висновку про правомірність рішення ГУ ДПС у Волинській області про застосування фінансових санкцій №000394-09 від 20.01.2023 та про відмову у задоволенні зустрічного позову, тому первісний позов про стягнення з ПП «ЕКСПРЕССТОР» на користь місцевого бюджету заборгованості з фінансових санкцій у розмірі 17000,00 грн. належить задовольнити повністю.

Керуючись статтями 242, 243, 245, 246, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», суд

ВИРІШИВ:

Первісний адміністративний позов Головного управління ДПС у Волинській області до Приватного підприємства «ЕКСПРЕССТОР» про стягнення заборгованості по фінансових санкціях задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного підприємства «ЕКСПРЕССТОР» ( 43000, Волинська область, місто Луцьк, проспект Соборності, 42-А/59, ЄДРПОУ 36606254) на користь місцевого бюджету заборгованість з фінансових санкцій у розмірі 17000 (сімнадцять тисяч) гривень.

В задоволені зустрічного адміністративного позову Приватного підприємства «ЕКСПРЕССТОР» до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішення про застосування фінансових санкцій, відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя А.Я. Ксензюк

Рішення в повному обсязі складено 05 липня 2023 року

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.06.2023
Оприлюднено07.07.2023
Номер документу112003284
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —140/7516/23

Рішення від 26.06.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ксензюк Андрій Ярославович

Рішення від 26.06.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ксензюк Андрій Ярославович

Ухвала від 05.06.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ксензюк Андрій Ярославович

Ухвала від 05.06.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ксензюк Андрій Ярославович

Ухвала від 12.05.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ксензюк Андрій Ярославович

Ухвала від 12.05.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ксензюк Андрій Ярославович

Ухвала від 26.04.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ксензюк Андрій Ярославович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні