ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 липня 2023 року Справа № 160/8508/23
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Жукової Є.О., -
розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників (у письмовому провадженні) в місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Фермерського господарства «Агро-Нова Плюс» до Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області про, з урахуванням уточненої позовної заяви від11.05.2023 р., визнання протиправним та скасування рішення; зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
24.04.2023 р. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Фермерського господарства «Агро-Нова Плюс» до Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області, в якій позивач, з урахуванням уточненої позовної заяви від11.05.2023 р., просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області про анулювання реєстрації платником єдиного податку четвертої групи з 01.01.2023 Фермерського господарства «Агро - Нова Плюс» оформлене листом від 22.03.2023 року вих.№ 19548/6/04-36-04-10-29; зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області відновити реєстрацію Фермерського господарства «Агро - Нова Плюс» платника єдиного податку четвертої групи з 01 січня 2023 року.
Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що позивач є платником єдиного податку четвертої групи як особа, як займається виробництвом с/г продукції, що підтверджується письмовими доказами долученими до матеріалів справи. 22.03.2023 року, за наслідками камеральної перевірки, відповідач прийняв рішення про анулювання реєстрації платником єдиного податку четвертої групи ФГ «Агро-Нова Плюс» з 01.01.2023 року, у зв`язку із несвоєчасним поданням податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи на 2023 рік. Позивач, вважає таке рішення протиправним, оскільки контролюючим органом не виконані всі вимоги передбачені Податковим кодексом України, а саме позивач вважає, що наслідки неподання або несвоєчасного подання податкової звітності або невиконання вимог щодо внесення змін до податкової звітності визначені ст.120 ПК України та тягнуть за собою накладення штрафу у визначених законом розмірах, а не анулювання реєстрації платника єдиного податку. Враховуючи вищевикладене, вважає рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню, у зв`язку із чим просить позов задовольнити.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15.05.2023 р. у справі №160/8508/23, після залишення ухвалою суду від 25.04.2023 р. даної позовної заяви без руху, відкрито провадження, ухвалено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.
Представником відповідача ГУ ДПС у Дніпропетровській області було направлено на адресу суду відзив на позовну заяву, в якому представник зазначає, що контролюючий орган правомірно прийняв рішення про анулювання реєстрації ФГ «Агро-Нова Плюс» платником єдиного податку четвертої групи, так як актом камеральної перевірки від 21.03.2023 року № 8816/04-36-04-10-36725409 встановлено порушення пп. 295.9.1 п. 295.9 ст.295 та пп. 298.8.1 п. 298.8 ст. 298, п.297-1.1 ст.297 ПК України щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку не подано до 20 лютого поточного року необхідної звітності контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебуванні на податковому обліку), а саме: не наданий розрахунок загального мінімального податкового зобов`язання за 2022 рік (додаток 3) до загальної податкової декларації на 2023 рік та розрахунок загального мінімального податкового зобов`язання за 2022 рік (додаток 3) до звітної податкової декларації на 2023 рік. У зв`язку з цим відповідачем прийнято рішення яким відмовлено у набутті статусу платника єдиного податку 4 групи на 2023 рік. Враховуючи вищевикладене, просить у задоволенні позову відмовити.
Представником позивача було направлено на адресу суду відповідь на відзив, в тексті якого зазначено, що станом на 22 березня 2023 року звітність ФГ «Агро-Нова Плюс» передбачена пп. 295.9.1 пункту 295.9 статті 295 та пп. 298.8.1 пункту 29 статті 298 Податкового кодексу України до контролюючого органу подана в повному обсязі.
Докази подання відповідної звітності додані до позовної заяви та не спростовані відповідачем.
Лише 24 березня 2023 року після прийняття оскаржуваного рішення відповідач листом повідомив, що звітність ФГ «Агро-Нова Плюс» визнано, як податкову та присвоєно статус «Історія подання».
На підставі викладеного вище, суд розглянув справу відповідно до ст. 262 КАС України в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, враховуючи строк розгляду справи, передбачений ст.258 КАС України.
Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що ФГ «Агро-Нова Плюс» (код ЄДРПОУ 36725409) зареєстровано відповідно до чинного законодавства України, дата запису в Єдиному державному реєстрі про включення до Єдиного державного реєстру відомостей про юридичну особу 15.02.2010 року номер запису 12131020000000355 та перебуває на обліку ГУ ДПС у Дніпропетровській області.
Основним видом економічної діяльності ФГ «Агро-Нова Плюс» є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.
ФГ «Агро-Нова Плюс» є сільськогосподарським підприємством. З дати створення було платником фіксованого сільськогосподарського податку, а з 2016 року платником єдиного податку четвертої групи.
Вимоги перебування на спрощеній системі оподаткування ФГ «Агро-Нова Плюс» не порушувалися.
Для підтвердження статусу платника єдиного податку 19 лютого 2023 року ФГ «Агро-Нова Плюс» подає: загальну Звітну Податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2023 рік, відомості про наявність земельних ділянок від 17.02.2023 року; зідно Квитанції № 2 Податкова декларація платника єдиного податку четвертої групи за 2023 рік прийнято контролюючим органом 19 лютого 2023 року, присвоєно реєстраційний номер документа 9028684727; звітну податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2023 рік (Петропавлівська ОТГ), відомості про наявність земельних ділянок від 17.02.2023 року; згідно Квитанції № 2 Податкова декларація платника єдиного податку четвертої групи за 2023 рік (Петропавлівська ОТГ) прийнято контролюючим органом 19 лютого 2023 року, присвоєно реєстраційний номер документа 9028684668; звітну податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2023 рік (Українська ОТГ), відомості про наявність земельних ділянок від 17.02.2023 року.
Відповідно до Квитанції № 2 Податкова декларація платника єдиного податку четвертої групи за 2023 рік (Українська ОТГ) прийнято контролюючим органом 19 лютого 2023 року, присвоєно реєстраційний номер документа 9028684593.
Звітну податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2023 рік (Межівська ОТГ), відомості про наявність земельних ділянок від 17.02.2023 року.
Відповідно до Квитанції № 2 Податкова декларація платника єдиного податку четвертої групи за 2023 рік (Межівська ОТГ) прийнято контролюючим органом 19 лютого 2023 року, присвоєно реєстраційний номер документа 9028685189.
Розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2022 рік від 17.02.2023 року.
Відповідно до Квитанції № 2 Розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва прийнято контролюючим органом 19 лютого 2023 року, присвоєно реєстраційний номер документа 9028684417.
28 лютого 2023 року ФГ «Агро -Нова Плюс»» подано уточнюючу загальну податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2023 рік, відомості про наявність земельних ділянок, розрахунок загального мінімального податкового зобов`язання за податковий (звітний) 2022 рік.
Згідно Квитанції № 2 Податкова декларація платника єдиного податку четвертої групи за 2023 рік з додатками прийнято контролюючим органом 28 лютого 2023 року, присвоєно реєстраційний номер документа 9038503267.
Уточнюючу податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2023 рік (Петропавлівська ОТГ), відомості про наявність земельних ділянок, розрахунок загального мінімального податкового зобов`язання за податковий (звітний) рік.
Відповідно до Квитанції № 2 Податкова декларація платника єдиного податку четвертої групи за 2023 рік (Петропавлівська ОТГ) прийнято контролюючим органом 28 лютого 2023 року, присвоєно реєстраційний номер документа 9038501983.
Уточнюючу податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2023 рік (Межівська ОТГ), відомості про наявність земельних ділянок, розрахунок загального мінімального податкового зобов`язання за податковий (звітний) рік.
Відповідно до Квитанції № 2 Податкова декларація платника єдиного податку четвертої групи за 2023 рік (Межівська ОТГ) прийнято контролюючим органом 28 лютого 2023 року, присвоєно реєстраційний номер документа 9038502661.
Уточнюючу податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2023 рік (Українська ОТГ), відомості про наявність земельних ділянок, розрахунок загального мінімального податкового зобов`язання за податковий (звітний) рік.
Відповідно до Квитанції № 2 Податкова декларація платника єдиного податку четвертої групи за 2023 рік (Українська ОТГ) прийнято контролюючим органом 28 лютого 2023 року, присвоєно реєстраційний номер документа 9038501012.
Відповідно до даних особового рахунку Позивача в Кабінеті платника податків станом заборгованість по податкам і зборам ФГ «Агро - Нова Плюс» відсутня.
13 березня 2023 року ФГ «Агро - Нова Плюс» подано до ГУ ДПС у Дніпропетровській області заяву від 10 березня 2023 року вих. № 14/03-23 з проханням видати довідку про те, що ФГ «Агро - Нова Плюс» є платником єдиного податку четвертої групи в 2023 році.
Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку поданої податкової звітності платника єдиного податку четвертої групи за 2023 рік для підтвердження статусу платника єдиного податку ФГ «Агро-Нова Плюс» на 2023 рік, за результатами якої складено акт від 22.03.2023 №8816/04-36-04-10/36725409.
Перевіркою встановлено порушення пп. 295.9.1 п. 295.9 ст.295 та пп. 298.8.1 п. 298.8 ст. 298, п.297-1.1 ст.297 ПК України щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку не подано до 20 лютого поточного року необхідної звітності контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебуванні на податковому обліку), а саме: не наданий розрахунок загального мінімального податкового зобов`язання за 2022 рік (додаток 3) до загальної податкової декларації на 2023 рік та розрахунок загального мінімального податкового зобов`язання за 2022 рік (додаток 3) до звітної податкової декларації на 2023 рік. У зв`язку з цим відповідачем прийнято рішення яким відмовлено у набутті статусу платника єдиного податку 4 групи на 2023 рік.
Не погоджуючись із таким рішення суб`єкта владних повноважень, позивач звернувся до суду із даним позовом.
Вирішуючи правомірність прийняття спірного рішення, суд виходить з наступного.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України.
Відповідно до Закону України від 28.12.2014 року № 71 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" (набрав чинності з 01 січня 2015 року) фіксований сільськогосподарський податок трансформовано в єдиний податок (виділено в окрему 4 групу).
Пунктом 291.4 статті 291 Податкового кодексу України визначено, що суб`єкти господарювання, сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків, належать до 4 групи платників єдиного податку.
Підпунктом 298.8.4 пункту 298.8 статті 298 Податкового кодексу України врегульовано, що у разі коли у податковому (звітному) році частка сільськогосподарського товаровиробництва становить менш як 75 відсотків, сільськогосподарський товаровиробник - юридична особа сплачує податки у наступному податковому (звітному) році на загальних підставах.
Аналіз наведених норм свідчить, що до платників 4 групи єдиного податку можуть належати сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.
Відповідно до пп. 298.8.1 п. 298.8 ст. 298 Податкового кодексу України сільськогосподарські товаровиробники для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку подають до 20 лютого поточного року:
- загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), - контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку);
- звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки - контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки (юридичні особи);
- розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (юридичні особи) - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику;
- відомості (довідку) про наявність земельних ділянок - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок. У відомостях (довідці) про наявність земельних ділянок зазначаються дані про кожний документ, що встановлює право власності та/або користування земельними ділянками, у тому числі про кожний договір оренди земельної частки (паю).
Водночас п.п. 295.9.1 п. 295.9 ст. 295 Податкового кодексу України передбачено, що платники єдиного податку 4 групи самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням платника податку та місцем розташування земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу.
Відповідно до п. 299.1, п. 299.2 ст. 299 Податкового кодексу України реєстрація суб`єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку. Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, веде реєстр платників єдиного податку, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками єдиного податку.
Податковий кодекс України передбачає підстави для анулювання реєстрації платника єдиного податку (п. 299.10 ст. 299 Податкового кодексу України) або підстави, з яких платник не може бути платником єдиного податку 4 групи (п. 291.5-1 ст. 291 Податкового кодексу України), але не містить норму, відповідно до якої платник, який до 20 лютого не подав звітність, зазначену у пп. 298.8.1 п. 298.8 ст. 298 Податкового кодексу України, не може бути, або втрачає статус платника єдиного податку 4 групи.
Водночас, суд зазначає, що наслідки неподання або несвоєчасного подання податкової звітності або невиконання вимог щодо внесення змін до податкової звітності визначені ст. 120 Податкового кодексу України та тягнуть за собою накладення штрафу у визначених Законом розмірах.
Відповідно до п. 299.10. ст. 299 Податкового кодексу України, реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі:
1) подання платником податку заяви щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв`язку з переходом на сплату інших податків- і зборів, визначених цим Кодексом, - в останній день календарного кварталу, в якому подано таку заяву;
2) припинення юридичної особи (крім перетворення) або припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем відповідно до закону - в день отримання відповідним контролюючим органом від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення;
3) у випадках, визначених підпунктом 298.2.3 пункту 298.2 статті 298 цього Кодексу;
4) якщо у податковому (звітному) році частка сільськогосподарського товаровиробництва платника єдиного податку четвертої групи становить менш як 75 відсотків;
5) якщо платником єдиного податку четвертої групи не подано податкову звітність, передбачену підпунктом 295.9.1 пункту 295.9 статті 295 цього Кодексу.
Згідно з абз. 2 п. 299.11 ст. 299 Податкового кодексу України передбачено, що у разі виявлення відповідним контролюючим органом під час проведення виїзних документальних перевірок платника єдиного податку четвертої групи невідповідності вимогам підпункту 4 пункту 291.4 та пункту 291.5-1 статті. 291 цього Кодексу у податковому (звітному) році або у попередніх періодах, такому платнику за такі періоди нараховуються податки та збори, від сплати яких він звільнявся як платник єдиного податку четвертої групи, та штрафні (фінансові) санкції (штрафи), передбачені главою 11 розділу II цього Кодексу. Такий платник податку зобов`язаний перейти до сплати податків за загальною системою оподаткування, починаючи з наступного місяця після місяця, у якому встановлено таке порушення.
Суд зазначає, що Податкового кодексу України передбачений порядок реєстрації або анулювання реєстрації платників єдиного податку. Прийняття контролюючим органом рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку можливе лише на підставі проведеної документальної перевірки відповідного платника податку та встановлених в ході останньої порушень, відповідно до яких платник податків не може перебувати на спрощеній системі оподаткування.
Контролюючий орган має право прийняти рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку четвертої групи, згідно передбаченого Податковим кодексом України порядку.
Єдиним законним способом реалізації владних управлінських функцій є проведення документальної перевірки на підставі якої встановлюється, що платник податків не може перебувати на спрощеній системі оподаткування (бути платником єдиного податку), як наслідок - прийняття рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку, шляхом виключення з реєстру платників цього податку.
Отже, контролюючим органом повинна бути: 1) проведена документальна перевірка платника податків; 2) прийняття рішення про анулювання реєстрації шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку.
Суд зазначає, що для прийняття рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку четвертої групи мають бути виконані всі вимоги передбачені Податковим кодексом України.
Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 06.02.2018 року у справі №816/543/17, від 16.04.2018 року у справі №808/657/16, від 08.05.2018 у справі №816/1088/17, від 19 квітня 2019 року по справі № 822/2037/18 адміністративне провадження №К/9901/66814/18 (ЄДРСРУ № 81286042).
Відповідно до ч.5 ст.242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду
Суд зазначає, що для прийняття рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку третьої групи мають бути виконані всі вимоги передбачені Податковим кодексом України.
Відповідачем не надано доказів проведення документальної перевірки позивача.
Натомість, у даному випадку, відповідачем була проведена перевірка правомірності перебування позивача на спрощеній системі оподаткування та за її результатами складено акт перевірки від 22.03.2023 року.
При цьому судом досліджено, що оскаржуване рішення було прийняте 22.03.2023 року в день складення акту про результати перевірки, тим самим відповідач порушив приписи ст. 86 Податкового кодексу України, не надавши позивачу можливості подати свої заперечення до акта та/або додаткові документи, одразу прийнявши рішення на основі такого акту.
Судом встановлено, що позивачем отримано акт перевірки та оскаржуване рішення 31.03.2023 р., що підтверджується рекомендованим поштовим повідомленням про вручення, копія якого міститься в матеріалах справи, тобто позивач був позбавлений можливості подати заперечення проти висновків акту перевірки, а спірне рішення прийняте до спливу строку подачі платником заперечень проти висновку результатів контрольного заходу.
Доказів на спростування вказаного відповідачем до суду не надано.
Отже, ГУ ДПС Дніпропетровській області порушило процедуру прийняття рішення про анулювання реєстрації та виключення з Реєстру платників єдиного податку, прийняте щодо ФГ «Агро-Нова Плюс» оскільки оскаржуваний акт індивідуальної дії прийнято без дотримання вимог пунктів 86.7, 86.8 статті 86 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).
Так, відповідно до п.76.2 ст.76 Податкового кодексу України, порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог ст.86 цього Кодексу.
В пункті 86.2 ст.86 Податкового кодексу України передбачено, що за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному ст.42 цього Кодексу.
Абзац перший п.86.7 ст.86 Податкового кодексу України встановлює, що у разі незгоди платника податків або його представників з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки, вони мають право подати свої заперечення та/або додаткові документи в порядку, визначеному п.44.7 ст.44 цього Кодексу, до контролюючого органу, який проводив перевірку платника податків, протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта (довідки). Такі заперечення та/або додаткові документи розглядаються контролюючим органом протягом семи робочих днів, що настають за днем їх отримання (днем завершення перевірки, проведеної у зв`язку з необхідністю з`ясування обставин, що не були досліджені під час перевірки та зазначені у зауваженнях), та платнику податків надсилається відповідь у порядку, визначеному ст.58 цього Кодексу, для надсилання (вручення) податкових повідомлень рішень. Платник податків (його уповноважена особа та/або представник) має право брати участь у розгляді заперечень та/або додаткових документів, про що такий платник податків зазначає у запереченнях та/або листі про надання додаткових документів в порядку, визначеному п.44.7 ст.44 цього Кодексу.
Таким чином, станом на день прийняття оскаржуваного рішення, тобто 22.03.2023 року, не сплинув встановлений Податковим кодексом України строк для реалізації позивачем права на подання заперечень до вказаного акту перевірки, а також додаткових документів та на їх розгляд, в тому числі за його участі.
Отже, що при прийнятті рішення про анулювання реєстрації платником єдиного податку четвертої групи, відповідач також допустив порушення процедури прийняття такого рішення.
Таким чином, враховуючи те, що позивачем, до прийняття відповідачем рішення про відмову ФГ «Агро-Нова Плюс» у підтвердженні статусу платника єдиного податку четвертої групи на 2023 рік, були подані усі необхідні документи, передбачені як пп.295.9.1 п.295.9 ст.295 Податкового кодексу України так і пп.298.8.1 п.298.8 ст.298 Податкового кодексу України, а отже у відповідача не існувало правових підстав для прийняття такого рішення, так як сам факт порушення строків подання таких документів, не визначається законом як підстава для анулювання реєстрації платником єдиного податку.
Посилання відповідача на положення п.5 п. 299.10 ст. 299 Податкового кодексу України, не спростовують відсутність в п.299.10 ст.299 Податкового кодексу України норми, відповідно до якої платник, який саме до 20 лютого не подав звітність, зазначену у пп.298.8.1 п.298.8 ст.298 Податкового кодексу України втрачає статус платника єдиного податку четвертої групи.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 08.01.2021 у справі № 580/2725/19.
Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України передбачено, що при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Враховуючи вищевикладене, суд доходить висновку що рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №6469/04-36-04-10-23 від 22.03.2023 року про анулювання реєстрації платником єдиного податку четвертої групи з 01.01.2023ФГ «Агро-Нова Плюс»(код ЄДРПОУ 36725409) є протиправним та підлягає скасуванню.
При цьому, суд зазначає що позовні вимоги в частині зобов`язання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області відновити реєстрацію ФГ «Агро-Нова Плюс» як платника єдиного податку четвертої групи в Реєстрі платників єдиного податку з дати анулювання такої реєстрації, а саме з 01.01.2023 р. не підлягають задоволенню, оскільки саме визнання протиправним та скасування рішення ГУ ДПС у Дніпропетровській області №6469/04-36-04-10-23 від 22.03.2023 року про анулювання реєстрації платником єдиного податку четвертої групи ФГ «Агро-Нова Плюс»(код ЄДРПОУ 36725409) є ефективним способом захисту порушеного права і призведе до відновлення стану, зокрема, перебування позивача як платника єдиного податку четвертої групи в Реєстрі платників єдиного податку, що існувало до прийняття відповідачем протиправного рішення про анулювання реєстрації платником єдиного податку четвертої групи ФГ «Агро-Нова Плюс»(код ЄДРПОУ 36725409).
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а за змістом ст. 90 цього Кодексу суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Оцінюючи усі докази, які були досліджені судом у їх сукупності, суд доходить висновку, що адміністративний позов підлягає частковому задоволенню.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
При зверненні до суду позивачем було сплачено судовий збір у розмірі 2684,00 грн., який підлягає частковому стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача, в сумі 1342,00 грн.
Керуючись ст. ст. 242-244, 246, 250, 254, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Позовну заяву Фермерського господарства «Агро-Нова Плюс» до Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області про, з урахуванням уточненої позовної заяви від11.05.2023 р., визнання протиправним та скасування рішення; зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області про анулювання реєстрації платником єдиного податку четвертої групи з 01.01.2023 Фермерського господарства «Агро - Нова Плюс», оформлене листом від 22.03.2023 року вих.№ 19548/6/04-36-04-10-29.
В іншій частині заявлених позовних вимог відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на користь Фермерського господарства «Агро - Нова Плюс» витрати з оплати судового збору у розмірі 1342,00 грн. (одна тисяча триста сорок дві грн., 00 коп.).
Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені ст. ст. 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Є.О. Жукова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2023 |
Оприлюднено | 07.07.2023 |
Номер документу | 112003712 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Жукова Євгенія Олексіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Жукова Євгенія Олексіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Жукова Євгенія Олексіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні