Справа № 420/14093/23
У Х В А Л А
05 липня 2023 рокум. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Танцюра К.О., розглянувши матеріали адміністративного позову Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до Приватного підприємства Агент про стягнення штрафу,-
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до Приватного підприємства Агент про стягнення з Приватного підприємства Агент до Державного бюджету України фінансових санкцій у вигляді штрафу згідно рішень від 11.01.2022 №61, №62 у загальному розмірі 10166,00грн.
Відповідно до п.п.3,5,6 ч.1 ст.171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; чи позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); чи немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Ухвалою суду від 20.06.2023 залишено без руху адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до Приватного підприємства Агент про стягнення штрафу та надано 10-денний строк для усунення недоліків у справі.
На виконання ухвали суду від 20.06.2023 до суду від Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області надійшла заява про усунення недоліків від 29.06.2023 разом із платіжною інструкцією №720 від 26.06.2023 про сплату судового збору у розмірі 2684,00грн та заявою про поновлення строку звернення до суду із цим позовом.
В обґрунтування підстав для задоволення заяви про поновлення строків звернення до суду із цим позовом позивач зазначив, що згідно із п. 20 Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 № 693, сума штрафів за порушення законодавства про рекламу сплачується добровільно або стягується в судовому порядку відповідно до законодавства. Позивач зазначив, що у зв`язку із відсутністю у Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області відомостей про добровільну сплату штрафу Приватним підприємством «АГЕНТ», Головне управління звернулось до суб`єкта господарювання із листом від 28.04.2023 № вих-3465/09.2/25-23 про надання відомостей щодо добровільної сплати штрафних санкцій, згідно рішень про викладення штрафу за порушення законодавства про рекламу, який було вручено особисто 29.05.2023. Як зазначив відповідач, враховуючи п. 20 Порядку, підставою, що дає Головному управлінню право на пред`явлення позову є встановлення факту відсутності відомостей про добровільну сплату суб`єктом господарювання штрафу та Головне управління Держпродспоживслужби в Одеській області вважає, що у відповідності до вимог статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України із застосуванням пункту 20 Порядку у Головного управління, як суб`єкта владних повноважень виникло право на подання позовної заяви про стягнення штрафних санкцій, відповідно до рішень про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу від 11.01.2022 № №61, 62 у тримісячний строк, який починає свій перебіг після встановлення факту відсутності відомостей про добровільну сплату суб`єктом господарювання штрафу. Крім того, як вказав позивач, масові теракти російських військ по об`єктах інфраструктури та мирних міст створює об`єктивні перешкоди для реалізації права на судовий захист.
Частиною 1 статті 122 КАС України визначено, що позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Згідно із абзацом 2 частини 2 статті 122 КАС України для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень.
Вирішення судом питання про наявність або відсутність підстав для визначення причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними в конкретній справі залежить від вказаних у позовній заяві або у заяві про поновлення строку звернення до суду причин, підтверджених відповідними засобами доказування та доданими до них матеріалами.
Поважними причинами пропуску строку звернення до суду можуть бути визнані ті обставини, які є об`єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи та пов`язані з дійсними істотними перешкодами та труднощами для своєчасного вчинення відповідних дій та підтверджені належними доказами.
Судом встановлено, що штраф у загальному розмірі 10166,00 грн відповідачу нараховано на підставі рішень від 11.01.2022 № 61 та 62, якими також зобов`язано відповідача сплатити у встановленому порядку штраф до державного бюджету, про що протягом 3-х днів після сплати штрафу письмово повідомити ГУ Держпродспоживслужби.
Відповідно до ч. 3 ст. 12 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, у разі несплати суб`єктом господарювання застосованої до нього штрафної санкції за результатами здійснених заходів державного нагляду (контролю) протягом 15 календарних днів з дня вручення або направлення розпорядчого документа в порядку, передбаченому абзацами дванадцятим і тринадцятим частини дев`ятої статті 7 цього Закону, якщо розпорядчі документи не були оскаржені до органу державного нагляду (контролю) та/або в судовому порядку та залишені в силі, сума санкції стягується в судовому порядку.
У своїй практиці Європейський суд з прав людини звертав увагу, що стаття 6 Конвенції містить гарантії справедливого судочинства, одним з аспектів яких є доступ до суду. Рівень доступу, наданий національним законодавством, має бути достатнім для забезпечення права особи на суд з огляду на принцип верховенства права в демократичному суспільстві. Для того, щоб доступ був ефективним, особа повинна мати чітку практичну можливість оскаржити дії, які становлять втручання у її права (рішення від 4 грудня 1995 року у справі Беллет проти Франції (Bellet v. France), Series A № 333-B, crop.42, пункт 36).
ЄСПЛ висловив позицію стосовно того, що, розглядаючи підстави для поновлення пропущеного строку, національні суди мають враховувати, що питання стосовно того, чи було дотримано справедливий баланс між загальними інтересами суспільства та вимогами захисту основоположних прав окремої особи, виникає лише тоді, коли встановлено, що оскаржуване втручання відповідало вимозі законності і не було свавільним (справи Скордіно проти Італії, Ятрідіс проти Греції).
Пунктом 20 Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 р. № 93 встановлено, що сума штрафів за порушення законодавства про рекламу сплачується добровільно або стягується в судовому порядку відповідно до законодавства.
Разом з тим, як вбачається з листа Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області від 28.04.2023, адресованого ПП «АГЕНТ», позивач звернувся до відповідача з проханням повідомити управління про інформацію щодо сплати ПП «Агент» штрафних санкцій за рішеннями від 11.01.2022 № №61, 62.
Таким чином, враховуючи вищевказані доводи позивача, суд вважає за доцільне заяву позивача про поновлення строку звернення до суду задовольнити та поновити позивачу строк звернення до суду з даним адміністративним позовом.
Підстави для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви відповідно до ст. 169 КАС України, а також підстави для відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлені ст. 170 КАС України, - відсутні.
Частиною 1 статті 12 КАС визначено, що адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).
Згідно ч.5 ст.262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Відповідно до ч.7 ст.262 КАС України клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін відповідач має подати в строк для подання відзиву, а позивач - разом з позовом або не пізніше п`яти днів з дня отримання відзиву.
Відповідно до ч. 2, 6 ст. 12 КАС України та оцінюючи справу за критеріями, переліченими у ч. 3 ст. 257 КАС України, які суд враховує при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження, суд дійшов висновку, що дана справа може бути розглянута за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 12, 160, 161, 171, 248, 257-261 КАС України, суддя,-
У Х В А Л И В:
Поновити Головному управлінню Держпродспоживслужби в Одеській області строк звернення до суд у із позовом до Приватного підприємства Агент про стягнення фінансових санкцій.
Відкрити провадження у адміністративній справі за позовною заявою Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до Приватного підприємства Агент про стягнення з Приватного підприємства Агент до Державного бюджету України фінансових санкцій у вигляді штрафу згідно рішень від 11.01.2022 №61, №62 у загальному розмірі 10166,00грн.
Розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.
Справа буде розглянута судом на підставі ст.262 КАС України у межах строків, визначених ст.258 КАС України та з урахуванням встановлених сторонам строків для подання заяв по суті.
Встановити відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії ухвали про відкриття провадження у справі. Відзив подається до суду разом із документами, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів іншим учасникам справи.
Встановити позивачу п`ятиденний строк з дня отримання відзиву для подання відповіді на відзив, копія якої одночасно з поданням до суду повинна бути надіслана іншим учасникам справи.
Встановити відповідачу п`ятиденний строк з дня отримання відповіді на відзив для подання заперечення, копія якого одночасно з поданням до суду повинна бути надіслана іншим учасникам справи.
Копію ухвали направити учасникам справи, разом з інформацією про їхні процесуальні права та обов`язки.
Учасники справи можуть отримати інформацію щодо даної справи в мережі Інтернет за веб-адресою сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України - http://adm.od.court.gov.ua/sud1570/.
Справа розглядатиметься одноособово суддею Танцюрою К.О.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя К.О. Танцюра
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2023 |
Оприлюднено | 07.07.2023 |
Номер документу | 112005566 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Танцюра К.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні