СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 липня 2023 року Справа № 480/2394/23
Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Шаповала М.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/2394/23 за позовом ОСОБА_1 до третього відділу Конотопського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Сумського обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність Третього відділу Конотопського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, яка полягає у не виданні наказу про встановлення та виплату позивачу щомісячної додаткової винагороди, передбаченої пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану" від 28.02.2022 № 168, за період з 01.04.2022 до 28.02.2023 в розрахунку 100 000 грн на місяць як такому, що бере безпосередню участь у забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів в розмірі пропорційно часу участі у таких заходах;
- зобов`язати Третій відділ Конотопського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки видати накази про встановлення та виплату позивачу щомісячної додаткової винагороди, передбаченої пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану" від 28.02.2022 № 168, за період з 01.04.2022 до дати прийняття судом рішенні у цій справі в розрахунку 100 000 грн на місяць як такому, що бере безпосередню участь у забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів в розмірі пропорційно часу участі у таких заходах;
- визнати протиправною бездіяльність Сумського обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, яка полягає у не виданні наказу про нарахування та виплату позивачу щомісячної додаткової винагороди, передбаченої пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану" від 28.02.2022 № 168, за період з 01.04.2022 до 28.02.2023 в розрахунку 100 000 грн на місяць пропорційно часу участі у забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів в розмірі пропорційно часу участі у таких заходах;
- зобов`язати Сумський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки нарахувати та виплатити щомісячну додаткову винагороду, передбаченої пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану" від 28.02.2022 № 168, за період з 01.04.2022 до дати прийняття судом рішенні у цій справі в розрахунку 100 000 грн на місяць пропорційно часу участі у забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів в розмірі пропорційно часу участі у таких заходах.
Позов мотивований тим, що відповідачі не виплатили позивачу в повному розмірі додаткову винагороду відповідно до Постанови № 168 за безпосередню участь у бойових діях. Не погоджуючись з сумою виплаченої додаткової винагороди за період з 01.04.2022 по 28.02.2023, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Ухвалою від 24.03.2023 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін, крім того вказаною ухвалою витребувано у відповідачів додаткові документи необхідні для розгляду справи.
Ухвалою суду від 21.04.2023 витребувано у Третього відділу Конотопського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Сумського обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки належним чином завірену копію наказу про відрядження ОСОБА_1 та інформацію про підтвердження прибуття позивача у пункт відрядження.
Представником третього відділу Конотопського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки надано відзив на позовну заяву, в якому проти позовних вимог заперечує та зазначає, що ІНФОРМАЦІЯ_1 зарахований на фінансове забезпечення до Сумського обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки та від нього отримує грошове забезпечення, в тому числі нарахування та виплату додаткових винагород або будь-які інші виплати.
Виплата грошового забезпечення та додаткової винагороди на період дії воєнного стану здійснюється Сумським обласним ТЦК та СП на підставі витягів із наказів отриманих від підпорядкованих районних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.
Начальником Конотопського районного ТЦК та СП видано накази "Про виплату додаткової винагороди військовослужбовцям на період дії воєнного стану", а саме наказ від 01.05.2022 № 55, наказ від 03.06.2022 № 71, наказ від 01.07.2022 № 89, наказ від 01.08.2022 № 103, наказ від 01.09.2022 № 114, наказ від 01.10.2022 № 128, наказ від 01.11.2022 № 141, наказ від 01.12.2022 № 157, наказ від 02.01.2023 № 3, наказ від 01.02.2023 № 30.
Відповідно до вказаних наказів визначена виплата військовослужбовцям ІНФОРМАЦІЯ_2 додаткової винагороди на період дії воєнного стану у розмірі 30 000 грн пропорційно дням участі. Вказані витяги з наказів направлено до Сумського обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки для виплати додаткової винагороди військовослужбовцям на період дії воєнного стану.
Відповідно до акту прийняття-передачі рот охорони ІНФОРМАЦІЯ_2 від 6 травня 2022 року, вих. № 65 дек, роту охорони третього відділу ІНФОРМАЦІЯ_2 передано в оперативне підпорядкування тактичної групи " ІНФОРМАЦІЯ_1 " оперативного угрупування військ " ІНФОРМАЦІЯ_3 ".
Відповідно до витягу з наказу командувача оперативного угруповання військ " ІНФОРМАЦІЯ_3 " (по стройовій частині), від 10.05.2022 № 57, рота охорони третього відділу ІНФОРМАЦІЯ_2 , до складу якої входить позивач, з 07.05.2022 залучена до складу сил та засобів оперативного угруповання військ " ІНФОРМАЦІЯ_3 ".
Відповідно до витягу з вказаного наказу військовослужбовці, що входять до складу роти охорони третього відділу ІНФОРМАЦІЯ_2 з 07.05.2022 перебувають в оперативному складі ОУВ " ІНФОРМАЦІЯ_3 ", тобто військовослужбовці вказаної роти перебувають у відрядженні.
Тобто виходячи з вказаного, відповідно до вимог окремого доручення Міністра оборони від 23.06.2022 № 912/3/29 про підтвердження безпосередньої участі вказаних військовослужбовців у бойових діях або заходах, командир військової частини до якої відряджені вказані військовослужбовці надає довідку.
Відповідно до довідки від 11 квітня 2023 року, вих. № 3/667, виданої начальником третього відділу Конотопського РТЦК та СП, згідно з журналом вхідної кореспонденції в період з 01 квітня 2022 року по 28 лютого 2023 року на адресу третього відділу Конотопського РТЦК та СП від 33 окремого стрілецького батальйону (військова частина НОМЕР_1 ) не надходила довідка, якою підтверджується безпосередня участь ОСОБА_1 у бойових діях або забезпеченні заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії у період здійснення зазначених дій або заходів.
Одночасно повідомляє, що в третьому відділі Конотопського РТЦК та СП бойові накази (розпорядження) не видавались, журнал бойових дій (вахтовий журнал), журнал ведення оперативної обстановки не ведуться, списки особового складу, який залучався до виконання бойових (спеціальних) операцій, бойові донесення, постові відомості під час охорони об`єкта у третьому відділі Конотопського РТЦК та СП не формувались.
Вважає, що підстав щодо нарахування та виплати додаткової винагороди, передбаченої пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану" від 28.02.2022 № 168, за період з 01.04.2022 до 28.02.2023 в розрахунку 100 000 грн на місяць громадянину ОСОБА_1 , як такому, що бере безпосередню участь у забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії у посадових осіб третього відділу ІНФОРМАЦІЯ_2 , а також у посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_2 , не було. Дії посадових осіб третього відділу ІНФОРМАЦІЯ_2 були здійснені у чіткій відповідності до чинного законодавства України, а тому просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог за їх необґрунтованістю.
Представником Сумського обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки надано відзив на позовну заяву, в якому проти позовних вимог заперечує, зазначає, що відповідачем виплата грошового забезпечення та додаткової винагороди на період дії воєнного стану здійснюється на підставі витягів із наказів отриманих від підпорядкованих районних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.
Так, від начальника Конотопського районного ТЦК та СП отримані витяги з наказів (з адміністративно-господарської діяльності) "Про виплату додаткової винагороди військовослужбовцям на період дії воєнного стану", а саме наказ від 01.05.2022 № 55, наказ від 03.06.2022 № 71, наказ від 01.07.2022 № 89, наказ від 01.08.2022 № 103, наказ від 01.09.2022 № 114, наказ від 01.10.2022 № 128, наказ від 01.11.2022 № 141, наказ від 01.12.2022 № 157, наказ від 02.01.2023 № 3, наказ від 01.02.2023 № 30.
Відповідно до витягів з вказаних наказів визначена виплата військовослужбовцям ІНФОРМАЦІЯ_2 додаткової винагороди на період дії воєнного стану у розмірі 30 000 грн пропорційно дням участі.
Нарахування та виплата позивачу грошового забезпечення та додаткової винагороди згідно вимог постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 відображена в довідці від 06.04.2023 № 12/459.
Тобто виплата позивачу додаткової винагороди здійснена відповідно до наданих витягів з наказів ІНФОРМАЦІЯ_2 .
Відповідно до витягу з наказу командувача оперативного угруповання військ " ІНФОРМАЦІЯ_3 " (по стройовій частині), від 10.05.2022 № 57, рота охорони 3 відділу ІНФОРМАЦІЯ_2 , до складу якої входить позивач, з 07.05.2022 залучена до складу сил та засобів оперативного угруповання військ " ІНФОРМАЦІЯ_3 ".
Відповідно до витягу з вказаного наказу військовослужбовці, що входять до складу роти охорони 3 відділу ІНФОРМАЦІЯ_2 з 07.05.2022 перебувають в оперативному складі ОУВ " ІНФОРМАЦІЯ_3 ", тобто військовослужбовці вказаної роти перебувають у відрядженні.
Тобто виходячи з вказаного, відповідно до вимог окремого доручення Міністра оборони від 23.06.2022 № 912/з/29 про підтвердження безпосередньої участі вказаних військовослужбовців у бойових діях або заходах, командир військової частини до якої відряджені вказані військовослужбовці надає довідку.
Відповідно до вимог пункту 4 окремого доручення Міністра оборони від 23.06.2022 № 912/з/29 командири військових частин (установ), до яких відряджені військовослужбовці інших органів військового управління та військових частин (установ), щомісячно до 5 числа повідомляють військові частини (установи) за місцем штатної служби військовослужбовців про підтвердження безпосередньої участі військовослужбовців у бойових діях або заходах за минулий місяць за формою, наведеною в додатку № 1 до цієї телеграми.
Повідомляє, що в Сумському ОТЦК та СП та в 3 відділі Конотопського РТЦК та СП бойові накази (розпорядження) не видавались, журнал бойових дій не ведеться.
Отже, на підставі вищевикладеного, вважає, що дії посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_4 були здійснені у чіткій відповідності до чинного законодавства України, а тому просимо суд відмовити у задоволенні позовних вимог за їх необґрунтованістю.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд визнає, що позовні вимоги підлягають задоволенню частково, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що наказом начальника Конотопського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки (по стройовій частині) від 01.04.2022 № 69 солдата ОСОБА_1 відповідно до мобілізаційного призначення за мобілізаційним планом призначено стрільцем 1 відділення охорони 4 взводу охорони роти охорони 3 відділу ІНФОРМАЦІЯ_2 .
Згідно витягу з наказу № 96 начальника Конотопського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки (по стройовій частині) від 06.05.2022 перелічений особовий склад, зокрема і молодшого сержанта ОСОБА_1 , старшого стрільця 2 віддіілення охорони 1 взводу охорони роти охорони третього відділення, на час перебування в оперативному підпорядкуванні вказаний особовий склад утримувати в списках та на всіх видах забезпечення у ротах охорони Конотопського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки в пунктах постійної дислокації.
Відповідно до акту прийняття-передачі рот охорони ІНФОРМАЦІЯ_2 від 6 травня 2022 року, вих. № 65 дек, роту охорони третього відділу ІНФОРМАЦІЯ_2 передано в оперативне підпорядкування тактичної групи " ІНФОРМАЦІЯ_1 " оперативного угрупування військ " ІНФОРМАЦІЯ_3 ".
Відповідно до витягу з наказу командувача оперативного угруповання військ " ІНФОРМАЦІЯ_3 " (по стройовій частині), від 10.05.2022 № 57, рота охорони третього відділу ІНФОРМАЦІЯ_2 , до складу якої входить позивач, з 07.05.2022 залучена до складу сил та засобів оперативного угруповання військ " ІНФОРМАЦІЯ_3 ".
Відповідно до витягу з вказаного наказу військовослужбовці, що входять до складу роти охорони третього відділу ІНФОРМАЦІЯ_2 з 07.05.2022 перебувають в оперативному складі ОУВ " ІНФОРМАЦІЯ_3 ", тобто військовослужбовці вказаної роти перебувають у відрядженні.
Відповідно до довідки військової частини НОМЕР_1 від 13.05.2023 № 821 позивач дійсно у період з 24.05.2022 по 26.05.2022, з 07.06.2022 по 05.09.2022, з 10.09.2022 по 24.11.2022, з 06.12.2022 по 19.12.2022 брав участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, перебуваючи в Сумській області, м. Путивль. Підставами для таких висновків вказано бойові розпорядження командира тактичної групи " ІНФОРМАЦІЯ_1 " від 09.05.2022, командира військової частини НОМЕР_1 від 24.05.2022 № 24дск, журнал бойових дій військової частини НОМЕР_1 , наказ командира ОУВ " ІНФОРМАЦІЯ_5 " від 10.05.2022 № 57, наказ командира ОУВ " ІНФОРМАЦІЯ_6 " № 11 від 29.06.2022, довідка начальника Конотопського РТПК та СП № 5/602 від 14.04.2022. Ця довідка є підставою для надання особі статусу учасника бойових дій.
Вищевказана довідка видана на підставі: командира тактичної групи " ІНФОРМАЦІЯ_1 " від 09.05.2022, командира військової частини НОМЕР_1 від 24.05.2022 № 24дск, журнал бойових дій військової частини НОМЕР_1 , наказ командира ОУВ " ІНФОРМАЦІЯ_5 " від 10.05.2022 № 57, наказ командира ОУВ " ІНФОРМАЦІЯ_6 " № 11 від 29.06.2022, довідка начальника Конотопського РТПК та СП № 5/602 від 14.04.2022.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує таке.
24.02.2022 у зв`язку з військовою агресією Російською Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану", Указом Президента України № 64/202 введено в Україні воєнний стан із 05:30 год. 24.02.2022 строком на 30 діб.
Указом Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" № 133/2022 від 14.03.2022 (далі - Указ № 133/22), затвердженого Законом України № 2119-IX від 15.03.2022, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26.03.2022 строком на 30 діб.
Указом Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" № 259/2022 від 18.04.2022 (далі - Указ № 259/22), затвердженого Законом України № 2212-IX від 21.04.2022, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25.04.2022 строком на 30 діб.
Указом Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" № 341/2022 від 17.05.2022, яким на часткову зміну статті 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ (зі змінами, внесеними Указом Президента України від 14 березня 2022 року № 133/2022, затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-IX, та Указом Президента України від 18 квітня 2022 року № 259/2022, затвердженим Законом України від 21 квітня 2022 року № 212-IX), строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.
Указом Президента "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 12.08.2022 № 573/2022, затвердженого Законом України № 2500-ІХ від 15 серпня 2022 року продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.
Указом Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 07.11.2022 № 757/2022, затвердженого Законом України № 2738-IX від 16.11.2022, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 21.11.2022 строком на 90 діб.
Указом Президента України від 06.02.2022 № 58/2023 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", затвердженого Законом № 2915-IX від 07.02.2023, воєнний стан продовжений з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб.
14.02.2023 набув чинності Закон України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні". Таким чином затверджено Указ Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб (тобто до 20 травня 2023 року).
Відповідно до ч. 5 ст. 17 Конституції України держава забезпечує соціальний захист громадян України, які перебувають на службі у Збройних Силах України та в інших військових формуваннях, а також членів їхніх сімей.
Статтею 65 Конституції України визначено, що громадяни відбувають військову службу відповідно до закону.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про військову службу правопорядку у Збройних Силах України" військова служба правопорядку у Збройних Силах України (далі - Служба правопорядку) - спеціальне правоохоронне формування у складі Збройних Сил України, призначене для забезпечення правопорядку і військової дисципліни серед військовослужбовців Збройних Сил України у місцях дислокації військових частин, у військових навчальних закладах, установах та організаціях (далі - військові частини), військових містечках, на вулицях і в громадських місцях; для запобігання кримінальним та іншим правопорушенням у Збройних Силах України, їх припинення; для захисту життя, здоров`я, прав і законних інтересів військовослужбовців, військовозобов`язаних під час проходження ними зборів, працівників Збройних Сил України, а також для захисту майна Збройних Сил України від розкрадання та інших протиправних посягань, а так само для участі у протидії диверсійним проявам і терористичним актам на військових об`єктах.
Відповідно до ч. 3 ст. 5 Закону України "Про військову службу правопорядку у Збройних Силах України фінансування Служби правопорядку здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, які виділяються на утримання Збройних Сил України і передбачаються у кошторисі Міністерства оборони України окремим рядком.
Згідно з ч. 4 ст. 5 Закону України "Про військову службу правопорядку у Збройних Силах України" Служба правопорядку створюється на базі відповідних структурних підрозділів і служб Міністерства оборони України, функції яких цим Законом покладені на Службу правопорядку.
Відповідно до ч. 5 ст. 5 Закону України "Про військову службу правопорядку у Збройних Силах України" служба правопорядку складається з: 1) органів управління: Головного управління Служби правопорядку Збройних Сил України; Центрального управління Служби правопорядку по місту Києву і Київській області та територіальних управлінь Служби правопорядку; зональних відділів (відділень) Служби правопорядку;2) підрозділів Служби правопорядку: охорони військових об`єктів; патрульно-постової служби; безпеки дорожнього руху; спеціального призначення;3) Навчального центру Служби правопорядку.
Згідно з ст. 13 Закону України "Про військову службу правопорядку у Збройних Силах України" порядок і строки проходження військової служби військовослужбовцями Служби правопорядку, присвоєння їм військових звань та звільнення їх з військової служби визначаються відповідно до Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу", відповідних положень про проходження військової служби.
Відповідно до ст. 14 Закону України "Про військову службу правопорядку у Збройних Силах України" соціальний і правовий захист військовослужбовців Служби правопорядку та членів їх сімей здійснюється відповідно до Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей", інших нормативно-правових актів.
Соціальний захист працівників Служби правопорядку забезпечується відповідно до законодавства про працю, інших нормативно-правових актів.
На виконання Указів Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні" та № 69/2022 "Про загальну мобілізацію" Кабінетом Міністрів України 28.02.2022 прийнято постанову № 168 "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану" (далі по тексту Постанова № 168).
Відповідно до п. 1 на період дії воєнного стану військовослужбовцям Збройних Сил, Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, Головного управління розвідки Міністерства оборони, Національної гвардії, Державної прикордонної служби, Управління державної охорони, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, Державної спеціальної служби транспорту, військовим прокурорам Офісу Генерального прокурора, особам рядового і начальницького складу Державної служби з надзвичайних ситуацій, співробітникам Служби судової охорони, особам начальницького складу управління спеціальних операцій Національного антикорупційного бюро та поліцейським, а також особам рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби, які несуть службу в органах і установах зазначеної Служби в межах територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), виплачується додаткова винагорода в розмірі до 30000 гривень пропорційно в розрахунку на місяць (крім осіб рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби, яким така винагорода виплачується пропорційно часу проходження служби в розрахунку на місяць), а тим з них, які беруть безпосередню участь у бойових діях або забезпечують здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів (у тому числі військовослужбовцям строкової служби), - розмір цієї додаткової винагороди збільшується до 100 000 гривень.
Виплата такої додаткової винагороди здійснюється на підставі наказів командирів (начальників).
Правовий механізм та умови виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних Сил України, Державної спеціальної служби транспорту України та деяким іншим особам чітко регламентує Порядок виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних Сил України та деяким іншим особам, затверджений наказом Міністерства оборони України 07 червня 2018 року № 260 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 26 червня 2018 р. за № 745/32197 (далі по тексту - Порядок № 260).
Відповідно до п. 2 розділу І "Загальні Положення" Порядку № 260 грошове забезпечення включає: щомісячні основні види грошового забезпечення; щомісячні додаткові види грошового забезпечення; одноразові додаткові види грошового забезпечення.
До щомісячних основних видів грошового забезпечення належать: посадовий оклад; оклад за військовим званням; надбавка за вислугу років.
До щомісячних додаткових видів грошового забезпечення належать: підвищення посадового окладу; надбавки; доплати; винагорода військовослужбовцям, які обіймають посади, пов`язані з безпосереднім виконанням завдань із забезпечення кібербезпеки та кіберзахисту; премія.
До одноразових додаткових видів грошового забезпечення належать: винагороди (крім винагороди військовослужбовцям, які обіймають посади, пов`язані з безпосереднім виконанням завдань із забезпечення кібербезпеки та кіберзахисту); допомоги.
Відповідно до п. 8 Розділу І "Загальні положення" Порядку № 260 грошове забезпечення виплачується в межах асигнувань, передбачених у кошторисі військової частини на грошове забезпечення військовослужбовців.
Грошове забезпечення виплачується: щомісячні основні та додаткові види - в поточному місяці за минулий; одноразові додаткові види - в місяці видання наказу про виплату або в наступному після місяця, в якому наказом оголошено про виплату (з урахуванням вимог Бюджетного кодексу України).
Грошове забезпечення виплачується за місцем перебування військовослужбовців на грошовому забезпеченні на підставі наказу командира (начальника, керівника) (далі - командир).
Відповідно до п. 17 Розділу І "Загальні положення" Порядку № 260 на період дії воєнного стану виплата грошового забезпечення особам офіцерського, старшинського, сержантського та рядового складу може встановлюватися за окремим рішенням Міністра оборони України.
Порядок та умови виплати зазначеної винагороди військовослужбовцям Збройних Сил України встановлений рішенням Міністра оборони України, доведеним телеграмою № 248/1298 від 25.03.2022.
Пунктом 2 вказаного рішення визначено, що на період дії воєнного стану військовослужбовцям (у тому числі військовослужбовцям строкової служби та курсантам вищих військових навчальних закладів і військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти) встановлювати виплату щомісячної додаткової винагороди (пропорційно із розрахунку на місяць) в розмірах: 100 000 гривень військовослужбовцям, які беруть безпосередню участь у бойових діях або забезпечують здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів.
Пунктом 3 передбачено, що про підтвердження безпосередньої участі відряджених військовослужбовців у бойових діях або заходах надавати довідку командира військової частини (установи), до якої відряджений військовослужбовець.
В подальшому, 23.06.2022 Міністром оборони України з метою врегулювання виплати військовослужбовцям додаткової винагороди, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року № 168 прийнято рішення № 912/з/29 (далі по тексту - Рішення № 912/з/29).
Так згідно пункту 1 Рішення № 912/з/29 під терміном "безпосередня участь військовослужбовця у бойових діях або забезпечення здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи в районах у період здійснення зазначених заходів" (далі - бойові дії або заходи ) слід розуміти виконання військовослужбовцем бойових завдань у складі військової частини (підрозділу), яка (який) веде воєнні (бойові) дії у складі діючих угрупувань військ (сил) Сил Оборони держави (визначених Головнокомандувачем Збройних Сил України) в районі ведення воєнних (бойових) дій.
За приписами пункту 2 Рішення № 912/з/29 на період дії воєнного стану військовослужбовцям (у тому числі військовослужбовцям строкової служби та курсантам вищих військових навчальних закладів і військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти встановлювати виплату щомісячної додаткової винагороди (пропорційно із розрахунку на місяць) в розмірах 100 000 гривень - військовослужбовцям, які беруть безпосередню участь у бойових діях або забезпечують здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів (пропорційно часу участі у таких діях або заходах).
Відповідно до абзаців 3,4 п. 3 Рішення № 912/з/29 документальне підтвердження безпосередньої участі військовослужбовців у бойових діях або забезпеченні заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, у період здійснення зазначених дій або заходів здійснювати на підставі таких документів: бойовий наказ (бойове розпорядження); журнал бойових дій (вахтовий, навігаційно-вахтовий, навігаційний журнал) або журнал ведення оперативної обстановки або бойове донесення (підсумкове, термінове, позатермінове) або постова відомість (під час охорони об`єкта, на який було здійснено збройний напад); рапорт (донесення) командира підрозділу (групи) про участь кожного військовослужбовця (у тому числі з доданих або оперативно підпорядкованих підрозділів) у бойових діях, у виконанні бойових спеціальних) завдань.
Про підтвердження безпосередньої участі відряджених військовослужбовців у бойових діях або заходах надавати довідку керівника органу військового управління, штабу угрупування військ (сил), штабу тактичної групи, командира військової частини (установи, навчального закладу), до яких для виконання завдань відряджений військовослужбовець.
Відповідно до пункту 4 Рішення № 912/з/29 керівникам органів військового управління, штабів угрупувань військ (сил), штабів тактичних групи, командирам військових частин (установ, навчальних закладів), що входять до складу діючих угрупувань військ (сил) Сил оборони держави, до яких відряджені військовослужбовці, щомісячно до 5 числа повідомляти органи військового управління, військові частини (установи, навчальні заклади) за місцем штатної служби цих військовослужбовців про дні безпосередньої участі військовослужбовців у бойових діях або заходах за минулий місяць за формою № 1 до цього доручення.
У підставах про видання таких довідок (додаток № 1 або додаток № 2) обов`язково зазначати документи, визначені абзацами 3 або 4 та 5 пункту 3 цього доручення.
За приписами пункту 5 Рішення № 912/з/29 виплату додаткової винагороди в розмірі 100 000 гривень або 30 000 гривень здійснювати на підставі наказів командирів (начальників) військових частин (військових навчальних закладів, установ, організацій) (далі військові частини) - особовому складу військової частини. В цих наказах про виплату додаткової винагороди виходячи з розміру 100 000 гривень за місяць обов`язково зазначати підстави для його видання з посиланням на бойовий наказ (бойове розпорядження) тощо (зразок наведено в додатку № 3 до цього доручення).
Накази про виплату додаткової винагороди за минулий місяць видавати до 5 числа поточного місяця на підставі рапортів командирів підрозділів (пункт 6 Рішення № 912/з/29).
Як вже встановлено судом, відповідно до довідки військової частини НОМЕР_1 від 13.05.2023 № 821 позивач дійсно у період з 24.05.2022 по 26.05.2022, з 07.06.2022 по 05.09.2022, з 10.09.2022 по 24.11.2022, з 06.12.2022 по 19.12.2022 брав участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, перебуваючи в Сумській області, м. Путивль.
Отже, матеріалами справи підтверджено, що позивач брав безпосередню участь у бойових діях або забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, а також перебував безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів, згідно з наказом начальника Конотопського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки № 96 від 06.05.2022 на час перебування в оперативному підпорядкуванні утримувався у списках та на всіх видах забезпечення у ротах охорони Конотопського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки Сумського обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки в пункті постійної дислокації.
На підставі викладеного суд визнає, що позивач має право на виплату додаткової винагороди в розмірі 100 000 гривень в розрахунку на місяць пропорційно часу участі у таких діях та заходах, а саме у період з 24.05.2022 по 26.05.2022, з 07.06.2022 по 05.09.2022, з 10.09.2022 по 24.11.2022, з 06.12.2022 по 19.12.2022.
Стосовно права позивача на отримання додаткової щомісячної винагороди у 100 000 грн розмірі, встановленої постановою Кабінету Міністрів України № 168 від 28.02.2022 з 01.04.2022 і до дати прийняття рішення судом, суд зазначає, що таке право у наведений період роботи позивача не виникало, оскільки інформації щодо його безпосередньої участі у бойових діях або забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії та доказів на підтвердження цієї інформації, суду не надано.
Враховуючи викладене, підстави для задоволення вимог щодо виплат позивачу додаткової винагороди з 01.04.2022 і до дати прийняття рішення судом у розмірі 100 000 грн відсутні.
Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд,
В И Р І Ш И В:
Позов ОСОБА_1 до третього відділу Конотопського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Сумського обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльність третього відділу Конотопського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, яка полягає у не виданні наказу про встановлення та виплату ОСОБА_1 щомісячної додаткової винагороди, передбаченої пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану" від 28.02.2022 № 168, за період з 24.05.2022 по 26.05.2022, з 07.06.2022 по 05.09.2022, з 10.09.2022 по 24.11.2022, з 06.12.2022 по 19.12.2022 в розрахунку 100 000 грн на місяць як такому, що бере безпосередню участь у забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів в розмірі пропорційно часу участі у таких заходах.
Зобов`язати третій відділ Конотопського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки видати накази про встановлення та виплату ОСОБА_1 щомісячної додаткової винагороди, передбаченої пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану" від 28.02.2022 № 168, за період з 24.05.2022 по 26.05.2022, з 07.06.2022 по 05.09.2022, з 10.09.2022 по 24.11.2022, з 06.12.2022 по 19.12.2022 в розрахунку 100 000 грн на місяць як такому, що бере безпосередню участь у забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів в розмірі пропорційно часу участі у таких заходах.
Визнати протиправною бездіяльність Сумського обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, яка полягає у не виданні наказу про нарахування та виплату ОСОБА_1 щомісячної додаткової винагороди, передбаченої пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану" № 168 від 28.02.2022, за період з 24.05.2022 по 26.05.2022, з 07.06.2022 по 05.09.2022, з 10.09.2022 по 24.11.2022, з 06.12.2022 по 19.12.2022 в розрахунку 100 000 грн на місяць пропорційно часу участі у забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів в розмірі пропорційно часу участі у таких заходах.
Зобов`язати Сумський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки нарахувати та виплатити ОСОБА_1 щомісячну додаткову винагороду, передбаченої пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану" від 28.02.2022 № 168, за період з 24.05.2022 по 26.05.2022, з 07.06.2022 по 05.09.2022, з 10.09.2022 по 24.11.2022, з 06.12.2022 по 19.12.2022 в розрахунку 100 000 грн на місяць пропорційно часу участі у забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів в розмірі пропорційно часу участі у таких заходах.
У задоволенні інших вимог - відмовити.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя М.М. Шаповал
Суд | Сумський районний суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2023 |
Оприлюднено | 07.07.2023 |
Номер документу | 112006201 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
М.М. Шаповал
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні