ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"30" серпня 2010 р. Справа № 2-а-147/10/2170
Херсонський окружний адмі ністративний суд у складі:
головуючого судді Кравчен ка К.В.,
при секретарі: Михайленко О .А.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом
відкритого акціонерного товариства «Телерадіокомпа нія «Вікторія»до Державної п одаткової інспекції у м.Херс оні про скасування рішень пр о застосування штрафних санк цій, та за позовом Державної податкової інспекції у м.Хер соні до відкритого акціонерн ого товариства «Телерадіоко мпанія «Вікторія»про стягне ння фінансових санкцій,
встановив:
Відкрите акціонерне т овариство «Телерадіокомпан ія «Вікторія» (надалі-Товари ство) у січні 2010 року звернулос ь до Херсонського окружного адміністративного суду з поз овом до Державної податкової інспекції у м.Херсоні (надалі -ДПІ), в якому просило визнати протиправними дії посадових осіб відповідача - податко вих ревізорів-інспекторів Оліфіренко М.І. та ОСОБА_1 , заступника начальника ДПІ у м.Херсоні Невдах Н.М. при п роведенні 17.06.2009р. перевірки поз ивача, складанні акту переві рки та рішень про застосуван ня штрафних санкцій, а також п росило скасувати рішення від повідача про застосування шт рафних санкцій від 01.07.2009р. №0006462307 т а №0006472307.
За даним позовом ухвалою су ду від 18.01.2010р. відкрито провадже ння в адміністративній справ і №2а-147/10/2170.
У травні 2010 року ДПІ звернуло сь до Херсонського окружного адміністративного суду з по зовом, в якому просило стягну ти з Товариства фінансові са нкції в сумі 30214,15 грн., які засто совані до Товариства рішення ми про застосування фінансов их санкцій від 01.07.2009р. №0006462307 та №00064 72307.
За даним позовом ухвалою су ду від 13.05.2010 року відкрито прова дження у справі №2а-2427/10/2170.
Ухвалою суду від 13.08.2010р. адмін істративні справи №2а-147/10/2170 та № 2а-2427/10/2170 об' єднані в одне прова дження для спільного розгляд у.
В судовому засіданні 27.08.10р. пр едставники Товариства подал и заяву від 16.08.2010р. вих..№264 про ві дмову від позовних вимог щод о визнання протиправними дій посадових осіб ДПІ.
Згідно п. 2 ч. 1 ст. 157 КАС України , суд закриває провадження у с праві, якщо позивач відмовив ся від адміністративного поз ову і відмову прийнято судом .
Враховуючи заяву Товарист ва про відмову від частини по зовних вимог та відсутність підстав для неприйняття тако ї відмови, провадження у спра ві в частині позовних вимог щ одо визнання протиправними д ій протиправними дії посадов их осіб ДПІ підлягає закритт ю.
Згідно позову Товариства т а пояснень його представникі в в судовому засіданні, спірн і рішення про застосування ш трафних санкцій підлягають с касуванню з наступних підста в:
- перевірка Товариства 17.06.2009р . проведена з порушеннями вим ог законодавства, оскільки в она здійснена у період дії мо раторію на здійснення заході в державного нагляду, введен ого Постановою КМУ від 21.05.2010р. № 502; про проведення перевірки Т овариство не було попередже но за 10 днів, як того вимагає ст ..11-1 Закону України «Про держав ну податкову службу в Україн і»;
- висновки ревізорів про пор ушення Товариством вимог пп. 2.6 п 2 «Положення про ведення ка сових операцій у національні й валюті в Україні», затвердж еного Постановою правління Н БУ від 15.12.2004 р. № 637 у вигляді не опр ибуткування готівкових кошт ів, отриманих 12, 15 та 16 червня 2009 р оку на загальну суму 5368,04 грн., є помилковими, оскільки наход ження цих коштів було провед ено через РРО з роздрукуванн ям фіскальних чеків та оформ лено прибутковими касовими о рдерами з відображенням всіх сум у касовій книзі Товарист ва. Надходження вказаних кош тів також знайшло відображен ня у деклараціях Товариства з податку на прибуток за 1 півр іччя 2009 р. та податку на додану вартість;
- застосування штрафн ої санкції за порушення пп. 2.6 п. 2 Положення №637 на підставі У казу Президента України "Про застосування штрафних санкц ій за порушення норм з регулю вання обігу готівки" від 12.06.95 р. N 436/95 є неправомірним, оскільки відповідно до ст.. 11 Закону Укр аїни «Про державну податкову службу в Україні» та ст.. 238 Гос подарського кодексу України такі санкції можуть застосо вуватися лише на підставі за кону, а Указ Президента Украї ни законом не являється.
В судовому засіданні предс тавники Товариства підтрима ли позовні вимоги Товариства з вищевикладених підстав, в п озові ДПІ просили відмовити та додатково пояснили, що спі рне рішення №0006462307, яким застосо вані штрафні санкції за пору шення пунктів 9 та 13 ст.3 Закону України «Про застосування ре єстраторів розрахункових оп ерацій у сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г» № 265/95-ВР, підлягає скасуванн ю, оскільки, по-перше, висновок ревізорів про відсутність в КОРО фіскальних звітних чек ів за 12,15 та 16 червня 2009р. є надума ними, а по-друге, допущені пору шення порядку проведення пер евірки позивача свідчать і п ро незаконність винесених за її результатами рішень про з астосування штрафних санкці й.
Позов ДПІ ґрунтується на то му, що застосовані до Товарис тва рішеннями від 01.07.2009р. №0006462307 т а №0006472307 фінансові санкції на за гальну суму 30214,15 грн. за поруше ння пп. 2.6 п 2 «Положення про вед ення касових операцій у наці ональній валюті в Україні» т а пунктів 9, 13 ст.3 Закону Україн и «Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг» № 265/95- ВР добровільно не сплачені, а тому підлягають стягненню з Товариства в судовому поряд ку.
В наданих суду письмових за переченнях ДПІ на позов Това риства, ДПІ посилається на те , що перевірка Товариства щод о контролю за здійсненням ро зрахункових операцій у сфері готівкового та безготівково го обігу проведена 17.06.2009р. на за конних підставах з дотриманн ям вимог законодавства, висн овки в акті перевірки щодо ви явлених порушень ґрунтуютьс я на вимогах чинного законод авства та до Товариства прав омірно було застосовано штра фні (фінансові) санкції за пор ушення вимог Закону України «Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг» та пп . 2.6 п 2 «Положення про ведення к асових операцій у національн ій валюті в Україні».
Представник ДПІ в судовому засіданні позовні вимоги ДП І підтримав, а в позові Товари ства просив відмовити.
Суд, заслухавши пояснення с торін, перевіривши матеріали справи та дослідивши надані докази, прийшов до наступног о.
На підставі акту перевірки від 17.06.09р. №486/21/23/05478502 ДПІ прийняті р ішення про застосування до Т овариства штрафних санкцій в ід 01.07.2009р.:
- №0006462307 на суму 6469,05 грн. за поруш ення пунктів 9, 13 ст.3 Закону Укр аїни «Про застосування реєст раторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг» № 265/95-ВР;
- №0006472307 на суму 26840,20 грн.. за поруш ення пп.2.6 п.2 «Положення про вед ення касових операцій у наці ональній валюті в Україні», з атвердженого Постановою пра вління НБУ від 15.12.2004 року № 637.
Щодо правомірності провед еної перевірки Товариства су д зазначає наступне.
Згідно ст. 15 Закону України "П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг" контро ль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахун ків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюют ь органи державної податково ї служби України шляхом пров едення планових або позаплан ових перевірок згідно із зак онодавством України.
Відповідно до ст. 16 вказаног о Закону контролюючі органи мають право відповідно до за конодавства здійснювати пла нові або позапланові перевір ки осіб, які підпадають під ді ю цього Закону.
Статтями 111, 112 Закону України «Про державну податкову слу жбу в Україні» №509-ХІІ (далі - З акон № 509-ХІІ) передбачені підс тави та порядок проведення п ланових та позапланових пере вірок.
Проте, як слідує з назви ста тті 111 - «Підстави та порядок пр оведення органами державної податкової служби планових і позапланових виїзних перев ірок своєчасності, достовірн ості, повноти нарахування та сплати податків та зборів (об ов' язкових платежів)», а так ож з визначення поняття план ової, позапланової перевірки , підстав їх проведення, що заз начені в тексті цієї статті, ї ї положення регулюють підста ви та порядок проведення пер евірок своєчасності, достові рності, повноти нарахування та сплати податків та зборів (обов' язкових платежів).
В той же час, згідно до части ни 7 статті 111 Закону № 509-ХІІ, пер евірки в межах повноважень п одаткових органів, визначени х Законом України «Про засто сування реєстраторів розрах ункових операцій у сфері тор гівлі, громадського харчуван ня та послуг №265/95-ВР, вважаютьс я позаплановими.
Виходячи з системного анал ізу статті 111 Закону №509-ХІІ, слі дує висновок про урегульован ість підстав проведення план ових, позапланових перевірок , які спрямовані на контроль с воєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплат и податків та зборів (обов' я зкових платежів), саме частин ою 6 цієї статті. При цьому, від несення до позапланових - п еревірок, які здійснюються в межах повноважень податкови х органів, визначених Законо м №265/95-ВР, не означає необхідні сть застосування підстав, ви кладених в частині 6 статті 111 З акону №509-ХІІ, оскільки ці підс тави стосуються лише позапла нових перевірок, спрямованих на контроль сплати податків , зборів (обов' язкових плате жів).
У межах повноважень, визнач ених Законом № 265/95-ВР органи Де ржавної податкової служби пр оводять перевірки згідно з з атвердженими керівником под аткових органів планами-граф іками.
Частиною 8 ст. 111 Закону № 509-ХІІ передбачено, що позапланова виїзна перевірка здійснюєть ся на підставі виникнення об ставин, викладених у цій стат ті, за рішенням керівника под аткового органу, яке оформля ється наказом.
Відповідно до п. 3.1 та 3.2 Методи чних рекомендацій щодо поряд ку взаємодії між підрозділам и органів державної податков ої служби України при органі зації та проведенні перевіро к платників податків, затвер джених наказом ДПА України в ід 27 травня 2008 року N 355, передбаче но, що працівниками органів Д ПС здійснюються відповідно д о щомісячних планів органу Д ПС планові перевірки щодо ко нтролю за здійсненням суб'єк тами господарювання розраху нкових операцій у готівковій та/або безготівковій формі. П еревірки щодо контролю за зд ійсненням суб'єктами господа рювання розрахункових та кас ових операцій, наявністю сві доцтв про державну реєстраці ю, патентів і ліцензій провод яться групою у складі не менш е двох посадових осіб органі в ДПС за наявності у них служб ових посвідчень та направлен ня на перевірку
Таким чином, на підставі вик ладених правових позицій нор м законодавства слідує висно вок про наявність у податков их органів права на проведен ня перевірок щодо контролю з а додержанням суб'єктами під приємницької діяльності пор ядку проведення розрахунків за товари (послуги), які можут ь носити плановий або позапл ановий характер, і проводять ся на підставі рішення керів ника відповідного органу дер жавної податкової служби, як им затверджується план (граф ік) проведення таких перевір ок.
До матеріалів справи ДПІ н аданий План перевірок суб' є ктів господарювання на черве нь 2009 року, затверджений начал ьником ДПІ у м.Херсоні.
Перевірка Товариства вклю чена до даного Плану, перевір ку проведено податковими рев ізорами-інспекторами Оліф іренко М.І. та ОСОБА_1 на п ідставі направлення №839/237 від 1 5.06.2009 р..
Обґрунтованими визнає суд посилання ДПІ на те, що визнач ені ст. 111 Закону України "Про де ржавну податкову службу в Ук раїні" підстави проведення п ланових та позапланових виїз них перевірок стосуються сам е фінансово-господарської ді яльності платника податків. Зі змісту передбачених підст ав вбачаються недоліки саме при веденні фінансово-господ арської діяльності, пов'язан ої зі сплатою податків і збор ів (обов'язкових платежів) до б юджету та державних цільових фондів, податкового обліку т а фінансової звітності, які ж одним чином не можуть застос овуватись відносно сфери гот івкового обігу, правил торгі влі та патентування, до них не застосовуються відповідні п оложення щодо підстав провед ення, зокрема, планових чи поз апланових виїзних перевірок , передбачених ст. 111 Закону Укр аїни "Про Державну податкову службу в Україні".
Виходячи з викладеного, суд не приймає до уваги посиланн я Товариства на відсутність попередження його про провед ення перевірки за 10 днів відпо відно до ст..11-1 Закону України « Про державну податкову служб у в Україні», оскільки передб ачена цією нормою вимога щод о попередження про проведенн я перевірки стосується лише перевірок у сфері контролю з а сплатою податків і зборів (о бов'язкових платежів) до бюдж ету та державних цільових фо ндів, правильністю ведення п одаткового обліку та фінансо вої звітності.
Суд також не приймає до уваг и посилання Товариства на не дотримання вимог Постанови К МУ від 21.05.2009р. «Про тимчасові об меження щодо здійснення захо дів державного нагляду (конт ролю) у сфері господарської д іяльності на період до 31 грудн я 2010 року», оскільки право ДПІ н а проведення перевірки Товар иства передбачено Законами У країни «Про державну податк ову службу в Україні» та «Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг», а відпові дно до п.4 ст.9 КАС України у разі невідповідності нормативно -правового акта Конституції України, закону України, міжн ародному договору, згода на о бов'язковість якого надана В ерховною Радою України, або і ншому правовому акту суд зас тосовує правовий акт, який ма є вищу юридичну силу.
На підставі вищенаведеног о, суд приходить до висновку п ро необґрунтованість наведе них Товариством тверджень п ро проведення 17.06.2009 р. перевірки Товариства з порушеннями ви мог законодавства.
Судом не встановлено поруш ень визначеного законодавст вом порядку проведення перев ірки Товариства, які б могли б ути підставою для скасування прийнятих за наслідками так ої перевірки рішень.
Щодо правомірності рішень ДПІ від 01.07.2009р. №0006462307 та №0006472307 про за стосування до Товариства штр афних санкцій суд зазначає н аступне.
Відповідно до акту перевір ки, зазначене у спірному ріше нні №0006472307 порушення пп. 2.6 п.2 Поло ження №637 полягає у відсутност і в Книзі обліку розрахунков их операцій Товариства запис ів про надходження готівки з а 12.06.09р. на суму 1195,10 грн. згідно Z-зв іта №0556, за 15.06.09р. на суму 2010 грн. згі дно Z-звіта №0557 та за 16.06.09р. на сум у 2162,94 грн. згідно Z-звіта №0558.
За висновком ДПІ відсутніс ть в КОРО вказаних записів є д оказом неоприбуткування Тов ариством готівкових коштів з а 12, 15 та 16 червня 2009р. на загальну суму 5368,04 грн., що є підставою дл я застосування до Товариства фінансової санкції, передб аченої Указом Президента Укр аїни "Про застосування штраф них санкцій за порушення нор м з регулювання обігу готівк и" від 12.06.95 р. N 436/95, у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої су ми.
Не заперечуючи самого факт у відсутності в КОРО записів про находження готівки за вк азані дні, Товариство стверд жує про дотримання ним вимог законодавства щодо оприбутк ування готівки за ці дні, шлях ом оформлення прибуткових ка сових ордерів та відображенн я отриманої готівки у касові й книзі.
На підтвердження факту опр ибуткування готівки за 12, 15 та 1 6 червня 2009р. Товариством надан і: копії листів касової книги , книги реєстрації прибутков их і видаткових касових орде рів, самі касові ордери за вка зані дати, а також копії декла рацій Товариства з податку н а додану вартість та з податк у на прибуток.
З наданих Товариством доку ментів вбачається, що отрима ння Товариством готівкових к оштів 12, 15 та 16 червня 2010 року офор млювалось прибутковими касо вими ордерами, які реєструва лись у книзі реєстрації приб уткових і видаткових касових ордерів, з відображенням у ка совій книзі Товариства кожно ї суми, яка надійшла протягом дня, з визначенням загальної суми за день.
Крім того, розрахункові опе рації, на підставі яких Товар иство 12, 15 та 16 червня 2009 р. отриму вало готівкові кошти, провод ились Товариством через реєс тратор розрахункових операц ій, що підтверджують щоденні фіскальні звітні чеки - Z-звіт и №0556, 0557 та 0558. В акті перевірки за значено, що за Товариством за реєстрований реєстратор роз рахункових операцій (РРО), а та кож книга обліку розрахунков их операцій (КОРО)
Суми за щоденними фіскальн ими звітними чеками РРО за 12, 15 та 16 червня 2009 р. №0556, №0557 та №0558 відп овідають сумам, які відображ ені у прибуткових касових ор дерах Товариства за ці дні, а т акож відповідають даним касо вої книги Товариства.
З наведеного вбачається, що Товариство фактично здійсню вало подвійний обліг готівко вих коштів, які до нього надхо дили - шляхом оформлення пр ибуткових касових ордерів і відображенням отриманої гот івки у касовій книзі та шляхо м проведення готівкових розр ахунків із застосуванням РРО та відображенням отриманої готівки у КОРО.
Допитаний в якості свідка р евізор ОСОБА_1 пояснив, що в КОРО не були відображені ли ше Z-звіти за 12, 15 та 16 червня 2009 рок у, а до 12.06.09р. всі Z-звіти були відо бражені Товариством в КОРО. П рибуткові ордери та косова к нига Товариства при проведен і перевірки не приймались до уваги, оскільки Товариство п роводить розрахунки із засто суванням РРО. Самі Z-звіти за в казані дні були роздруковані Товариством, але вони не збер ігались у КОРО, а були надані о кремо бухгалтером Товариств а.
Згідно пп. 2.6 п. 2 Положення №637 у ся готівка, що надходить до ка с, має своєчасно (у день одержа ння готівкових коштів) та в по вній сумі оприбутковуватися . Оприбуткуванням готівки в к асах підприємств, які провод ять готівкові розрахунки з о формленням їх касовими ордер ами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 за значеного Положення, є здійс нення обліку готівки в повні й сумі її фактичних надходже нь у касовій книзі на підстав і прибуткових касових ордері в. У разі проведення готівков их розрахунків із застосуван ням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є з дійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній с умі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскал ьних звітних чеків РРО (даних РК).
Пунктом 7.5 Порядку реєстрац ії та ведення книг обліку роз рахункових операцій і розрах ункових книжок, затвердженог о наказом Державної податков ої адміністрації України від 01.12.2000 р. № 614, передбачено, що викор истання книги ОРО, зареєстро ваної на на РРО, передбачає: на явність книги ОРО на місці пр оведення розрахунків, де вст ановлено РРО; підклеювання ф іскальних звітних чеків на в ідповідних сторінках книги О РО; щоденне виконання записі в про рух готівки та суми розр ахунків, при цьому дані за сум ами, отриманими від покупців (клієнтів), та дані за сумами, в иданими покупцям (клієнтам), з аписуються окремо.
Згідно п. 1.2 Положення №637 опри буткуванням готівки є прове дення підприємствами і підпр иємцями обліку готівки в кас і на повну суму її фактичних н адходжень у касовій книзі, кн изі обліку доходів і витрат, к низі обліку розрахункових оп ерацій. Цим же пунктом визнач ено, що касова книга - це доку мент установленої форми, що з астосовується для здійсненн я первинного обліку готівки в касі.
Указ Президента України "Пр о застосування штрафних санк цій за порушення норм з регул ювання обігу готівки" від 12.06.95 р . N 436/95 передбачає відповідальн ість за неоприбуткування (не повне та/або несвоєчасне) опр ибуткування у касах готівки - у п'ятикратному розмірі неоп рибуткованої суми.
Виходячи з встановлених су дом фактичних обставин справ и та наведених положень норм ативних документів суд прихо дить до висновку, що такого по рушення, як неоприбуткування готівки у касі, тобто її прихо вування від обліку, за 12, 15 та 16 ч ервня 2009 року на суму 5368,04 грн. Тов ариством не допущено, оскіль ки отримані Товариством у вк азані дні готівкові кошти у п овній сумі їх фактичних надх оджень були своєчасно обліко вані у касовій книзі на підст аві прибуткових касових орде рів, і в подальшому ці суми бул и відображені Товариством у податковій звітності.
Той факт, що на момент перев ірки в КОРО вищевказані Z-звіт и не були відображені, ще не є безумовним доказом неоприбу ткування готівки, оскільки ф акт неоприбуткування слід вс тановлювати з урахуванням по казників касової книги Товар иства.
Таким чином, застосування д о Товариства на підставі Ука зу Президента України N 436/95 штр афної санкції за неоприбутк ування готівки у касі є необґ рунтованим, а тому позовні ви моги Товариства в частині ск асування рішенні ДПІ №0006472307 від 01.07.2009р. підлягають задоволенню .
Позовні вимоги Товариства щодо скасування рішення ДПІ від 01.07.2009р. №0006462307 не підлягають з адоволенню, виходячи з насту пного.
З акту перевірки вбачаєтьс я, що порушення пунктів 9, 13 ст.3 Закону № 265/95-ВР полягає у незбе ріганні фіскальних звітних ч еків РРО (Z-звітів №0556, №0557 та №0558) у КОРО, а також у незабезпеченн і відповідності наявних готі вкових коштів на місці прове дення розрахунків загальній сумі продажу за розрахунков ими квитанціями, виданими з п очатку робочого дня.
Відповідно до пунктів 9 та 13 с т. 3 Закону № 265/95-ВР, суб'єкти підп риємницької діяльності, які здійснюють розрахункові опе рації в готівковій та/або в бе зготівковій формі (із застос уванням платіжних карток, пл атіжних чеків, жетонів тощо) п ри продажу товарів (наданні п ослуг) у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг зобов'язані, зокрема:
- щоденно друкувати на реєст раторах розрахункових опера цій (за виключенням автоматі в з продажу товарів (послуг) фі скальні звітні чеки і забезп ечувати їх зберігання в книг ах обліку розрахункових опер ацій;
- забезпечувати відповідні сть сум готівкових коштів на місці проведення розрахункі в сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора р озрахункових операцій, а у ви падку використання розрахун кової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими к витанціями, виданими з почат ку робочого дня;
Пунктом 4 ст. 17 Закону № 265/95-ВР п ередбачена відповідальніст ь у розмірі двадцять неопода тковуваних мінімумів доході в громадян - у разі невиконанн я щоденного друку фіскальног о звітного чеку або його незб ерігання в книзі обліку розр ахункових операцій;
Згідно зі ст. 22 цього Закону у разі невідповідності суми г отівкових коштів на місці пр оведення розрахунків сумі ко штів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використан ня розрахункової книжки - заг альній сумі продажу за розра хунковими квитанціями, видан ими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької д іяльності застосовується фі нансова санкція у п'ятикратн ому розмірі суми, на яку виявл ено невідповідність.
Як вже встановлено судом, на момент перевірки фіскальні звітні чеки №0556, №0557 та №0558 не бул и вклеєні у КОРО і зберігалис ь окремо від КОРО.
Твердження представника Т овариства, що ці чеки були вил учені з КОРО самими ревізора ми, тобто ревізори навмисно в чинили протиправні дії, напр авлені на фальсифікацію резу льтатів перевірки, не підтве рджені належними доказами, а тому судом до уваги не прийма ються.
Таким чином, факт порушення Товариством вимог п.9 ст.3 Зако ну № 265/95-ВР має місце, а штрафна с анкція за це порушення на сум у 1020 грн. правомірно застосова на до Товариства, виходячи з к ількості фіскальних звітних чеків, які не зберігались у КО РО ((20х17)х3=1020).
В акті перевірки зазначено , що на місці проведення розра хунків знаходились готівков і кошти в сумі 2291,60 грн.; сума гот івкових коштів, яка зазначен а у звіті РРО на момент переві рки складає 1201,79 грн.; невідпові дність склала 1089,81 грн..
Спірним рішенням №0006462307 за по рушення п.13 ст.3 Закону № 265/95-ВР д о Товариства застосована штр афна санкція на суму 5449,05 грн. (1089, 81 х 5 = 5449,05грн.).
За результатами розгляду с карги Товариства на рішення №0006462307 ДПА у Херсонській област і своїм рішенням від 28.08.09р. №6522/7/250 15 скасувало рішення №0006462307 в час тині застосування штрафу за порушення п.13 ст.3 Закону № 265/95-ВР на суму 3095,10 грн..
Таким чином, на час розгляду даної справи розмір штрафно ї санкції за порушення п.13 ст.3 Закону № 265/95-ВР згідно рішення №0006462307 складає 2353,95 грн. (5449,05 - 3095,10 = 2 353,95), а загальна сума штрафу за ц им рішенням за порушення п.9 та п.13 ст.3 Закону № 265/95-ВР складає 3 373,95 грн. ( 1020 грн. + 2353,95грн. = 3373,95 грн.).
Приймаючи рішення про част кове скасування рішення №000646230 7, ДПА в Херсонській області ви ходила з того, що на місці розр ахунків була виявлена сума г отівкових коштів в розмірі 731 грн., а тому розбіжність склад ає 470,79 грн. (731 грн. - 1201,79 грн.).
Представники Товариства в судовому засіданні підтверд или факт того, що на час переві рки сума готівкових коштів н а місці проведення розрахунк ів була виявлена саме в сумі 73 1 грн..
Невідповідність цієї суми сумі, яка зазначена в звіті РР О, представники Товариства о бґрунтували тим, що частина г отівкових коштів була витрач ена на виплату заробітної пл ати працівникам Товариства, але оскільки відомість на ви плату закрита повністю не бу ла, то виплати заробітної пла ти не були відображені у РРО.
При вирішені питання щодо п равомірності штрафної санкц ії за порушення п.13 ст.3 Закон у № 265/95-ВР, суд виходить з того, щ о факт знаходження на місці п роведення розрахунків готі вкових коштів в сумі 731 грн. є до веденим і сторонами не оспор юється.
Відповідно пп.4.5. п.4 Порядку р еєстрації, опломбування та з астосування реєстраторів ро зрахункових операцій за това ри (послуги), затвердженого на казом ДПА України від 1 грудня 2000 року №614 та зареєстрованого Міністерством юстиції Украї ни 1 грудня 2000 року за №107/5298 - «ун есення чи видача готівки з мі сця проведення розрахунків п овинні реєструватись через Р РО з використанням операцій «Службове внесення» та «служ бова видача», якщо таке внесе ння чи видача не пов' язані з проведенням розрахункових о перацій.
З наведеного вбачається, що будь-які операції з внесення чи видачі готівкових коштів з місця проведення розрахун ків повинні бути відображені в РРО з використанням операц ій «службове внесення» та «с лужбова видача».
З наданої суду копії фіскал ьного звітного чеку №0559 від 17.06.0 9р., роздрукованого о 13.30 год., пі дтверджується факт проведен ня через РРО з початку робочо го дня розрахункових операці й на суму 1201,79 грн.. Відомості щод о застосування операцій «слу жбове внесення» та «службова видача» у даному чеку відсут ні.
Виходячи з встановлених об ставин справи, суд приходить до висновку, що на момент пер евірки невідповідність готі вкових коштів на місці прове дення розрахунків сумі, яка з азначена в денному звіті реє стратора розрахункових опер ацій, мала місце на суму 470,79 грн ., а тому Товариством було допу щено порушення п.13 ст.3 Закону № 265/95-ВР, і штрафна санкція за це порушення на суму 2353,95 грн. заст осована до Товариства обґрун товано (470,79 х 5=2353,95).
Посилання представників Т овариства на незаконність рі шення №0006462307 з підстав порушень порядку проведення перевірк и суд до уваги не приймає, оскі льки, як вже зазначено вище, по рушень порядку проведення пе ревірки Товариства, які б мог ли бути підставою для скасув ання прийнятих за наслідками такої перевірки рішень, судо м не встановлено.
На підставі всього вищевик ладеного суд приходить до ви сновку, що позовні вимоги Тов ариства підлягають задоволе нню частково, шляхом скасува ння рішення ДПІ від 01.07.2009р. №0006472307.
Відповідно до ст.. 25 Закону №2 65/95-ВР суми фінансових санкцій , які визначені статтями 17 - 24 ць ого Закону, підлягають перер ахуванню суб'єктами підприєм ницької діяльності до Держав ного бюджету України в десят иденний термін з дня прийнят тя органами державної податк ової служби України рішення про застосування таких фінан сових санкцій.
Згідно з п. 11 ст. 10 Закону № 509-XII, д ержавні податкові інспекції в районах, містах без районно го поділу, районах у містах, мі жрайонні та об'єднані держав ні податкові інспекції викон ують такі функції: подають до судів позови до підприємств , установ, організацій та гром адян про визнання угод недій сними і стягнення в доход дер жави коштів, одержаних ними з а такими угодами, а в інших вип адках - коштів, одержаних без у становлених законом підстав , а також про стягнення заборг ованості перед бюджетом і де ржавними цільовими фондами з а рахунок їх майна
Оскільки на час розгляду да ної справи, застосовані до То вариства рішенням ДПІ від 01.07.09 р. №0006462307 штрафні санкції на сум у 3373,95 грн. залишаються несплач еними, дана суму штрафу підля гає стягненню з Товариства в судовому порядку.
Таким чином, позовні вимоги ДПІ підлягають задоволенню частково шляхом стягнення з Товариства фінансових санкц ій в сумі 3373,95 грн..
Керуючись ст. 8, 9, 12, 19, 158, 159, 160-163, 167 Код ексу Адміністративного судо чинства України, суд
постановив:
Провадження у справі в ча стині позовних вимог відкрит ого акціонерного товариства «Телерадіокомпанія «Віктор ія» щодо визнати протип равними дій посадових осіб - податкових ревізорів-інспек торів Оліфіренко М.І. та ОСОБА_1, заступника начальн ика ДПІ у м.Херсоні Невдах Н .М. - закрити.
Позов відкритого акціонер ного товариства «Телерадіок омпанія «Вікторія» до Держав ної податкової інспекції у м .Херсоні про скасування ріше нь про застосування штрафних санкцій задовольнити частко во.
Скасувати рішення Державн ої податкової інспекції у м.Х ерсоні від 01.07.2009р. №0006472307.
В решті позовних вимог відк ритого акціонерного товарис тва «Телерадіокомпанія «Вік торія» - відмовити.
Позов Державної податково ї інспекції у м.Херсоні до від критого акціонерного товари ства «Телерадіокомпанія «Ві кторія» про стягнення фінанс ових санкцій задовольнити ча стково.
Стягнути з відкритого акці онерного товариства «Телера діокомпанія «Вікторія» (іден т. код 05478502) на користь Державног о бюджету штрафні санкції в с умі 3373грн (три тисячі триста сі мдесят три ) гривні 95 коп..
В решті позовних вимог Держ авної податкової інспекції у м.Херсоні - відмовити.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь відкр итого акціонерного товарист ва «Телерадіокомпанія «Вікт орія» (ідент. код 05478502) витрати з і сплати судового збору у роз мірі 1 грн. 70 коп.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Одеського апеляційного адм іністративного суду через су д першої інстанції шляхом по дачі апеляційної скарги в 10-де нний строк з дня її проголоше ння, а в разі складення постан ови у повному обсязі відпові дно до ст. 160 КАС України чи прий няття постанови у письмовому провадженні апеляційна скар га подається протягом десяти днів з дня отримання копії по станови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суду, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлений строк. У разі под ання апеляційної скарги пост анова, якщо її не скасовано, на бирає законної сили після за кінчення апеляційного розгл яду справи.
Повний текст постанови виг отовлений та підписаний 31 се рпня 2010 р..
Суддя Кравче нко К.В.
кат. 2.11.12
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.08.2010 |
Оприлюднено | 20.09.2010 |
Номер документу | 11201226 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Кравченко К.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні