Справа №461/3229/23
Провадження №3/461/1270/23
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 липня 2023 року м. Львів.
Суддя Галицького районного суду м. Львова Юрків О.Р.,
за участі представника митниці Лубоцького Б.І., розглянувши справу про адміністративне правопорушення відносно,-
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТзОВ «ЛІНКЕРС», що знаходиться за адресою: 01014, м. Київ, вул. Звіринецька, 6-Д, офіс 1,
за ч. 1 ст. 483 МК України,-
ВСТАНОВИВ:
22.11.2022 року на адресу Львівської митниці надійшов лист Львівської обласної прокуратури від 18.11.2022 № 31/1-1259вих-22 (вхідний № 40233/8.7-20) з інформацією, щодо виявлення правоохоронними органами Республіки Польща в транспортному засобі із реєстраційними номерами BC6174HX/BC5583XF сигарет в кількості 82 тисячі пачок.
29.11.2022 Львівською митницею отримано лист 7 прикордонного Карпатського загону від 17.11.2022 № 52/17700-22-Вих, яким митницю проінформовано про факт виявлення 05.11.2022 прикордонною службою Республіки Польща - у контейнері, який переміщувався вантажним автомобілем марки «Рено», реєстраційні номера - НОМЕР_1 , тютюнових виробів (сигарет) в кількості 82 079 пачок.
До зазначеноголиста 7прикордонного Карпатськогозагону долученокопію квитанціїсерія/номерPL/MF/AP0185901від 10.11.2022,видану Люблінськоюмитно-податковоюслужбою РеспублікиПольща,про вилученняу ОСОБА_2 тютюновихвиробів вкількості 82079пачок сигаретмарки «Rothmans»без польськихакцизних марок,митною вартістю 83 720,00 польських злотих (633 576,22 грн. згідно курсу НБУ станом на 05.11.2022) та ринковою вартістю - 1 209 944,62 польських злотих (9 156618,9 грн. згідно курсу НБУ станом на 05.11.2022).
Згідно інформації, яка міститься в АСМО «Інспектор» встановлено, що 05.11.2022 через міжнародний пункт пропуску для автомобільного сполучення «Рава-Руська» Львівської митниці здійснено пропуск транспортних засобів з реєстраційними номерами BC6174HX/BC5583XF під керуванням ОСОБА_3 , який переміщував вантаж відповідно до МД ЕК 10 АА -Nb UA209230/2022/005040 від 04.11.2022 «пилопродукція з деревини в асортименті загальною кількістю 6987 шт. та чистою вагою 18 300 кг.». Відправником зазначеного вантажу виступає ТОВ «ЛІНКЕРС» (м. Київ, вул. Звіринецька, буд. 6-Д, офіс 1), а отримувачем компанія «ORELSAN LTD» (590, Kingston Road, SW 20 8 DN London, United Kingdom).
В своїх поясненнях від 21.11.2022 вих. № 2111 ФОП ОСОБА_4 повідомила, що їхня компанія здійснювала декларування товару за МД № UA209230/2022/005040 від 04.11.2022, а саме: пилопродукція з деревини в асортименті, яка експортувалась ТзОВ «ЛІНКЕРС» (ЄДРПОУ: 44398564) на фірму «ORELSAN LTD». При оформленні даного експорту, ними не вносилися ніякі правки в товаро-супровідні документи та керувалися виключно даними, наданими ТзОВ ЛІНКЕРС». За повідомленням ТзОВ «ЛІНКЕРС» транспортний засіб з реєстраційними номерами НОМЕР_2 / НОМЕР_3 був опломбований після завантаження (№ пломби ML-UA 1189276).
З приводу обставин переміщення 05.11.2022 через міжнародний пункт пропуску для автомобільного сполучення «Рава-Руська» Львівської митниці у напрямку «виїзд з України» смугою руху «червоний коридор» транспортного засобу із реєстраційними номерами BC6174HX/ НОМЕР_3 , ОСОБА_5 в своєму поясненні від 07.12.2022 вказав, що л .4.11.2022 було здійснено завантаження в транспортний засіб із реєстраційними номерами BC6174HX/BC5583XF товару «пилопродукція з деревини в асортименті», який ззовні був однаковий, складений в пачки та стягнений металевою стрічкою. Під час проходження форм контролю в Республіці Польща, працівниками митної служби було виявлено сигарети, які знаходились в середині дошок. Про приховування сигарет ОСОБА_5 не знав та жодного відношення до них не має.
Товаросупровідні документи на вантаж «пилопродукція з деревини в асортименті», а саме: Packing list від 03.11.2022 № MRKU5421109, invoice від 03.11.2022 № 04/001, міжнародна товаро-транспортна накладна CMR від 04.11.2022, специфікація № 04 від 03.11.2022, контракт № EUR 01/06/22 від 20.06.2022 підписані директором ОСОБА_1 та мають відтиск печатки ТОВ «ЛІНКЕРС».
Листами Львівської митниці від 17.11.2022 № 7.4-7/20-02/14/22477, від 29.11.2022 № 7.4- -20-02/14/23364 та від 21.04.2023 № 7.4/20-05/14/9781 керівника ТОВ «ЛІНКЕРС» повідомлено про необхідність прибуття до Львівської митниці, з метою надання пояснень стосовно обставин здійснення зовнішньоекономічної операції з експорту товару - пилопродукція з деревини в асортименті, що переміщувався транспортним засобом з реєстраційними номерами BC6174HX/ НОМЕР_3 відповідно до МД № UA209230/2022/005040 від 04.11.2022 року.
Проте у встановлений час, керівник ТОВ «ЛІНКЕРС» ОСОБА_1 на виклики не з`явився, пояснень не надав та про причини неявки не повідомив.
Згідно з частиною 2 статті 459 Митного кодексу України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Таким чином, керівник ОСОБА_1 перемістив товар через митний кордон України з приховування від митного контролю, тобто з використанням способів або засобів, що утруднюють виявлення товарів, а також подав документи, що містять неправдиві відомості щодо найменування товару, його кількості та вартості.
Дії ОСОБА_1 органом митниці кваліфіковані, як порушення митних правил, відповідальність за вчинення яких передбачене ч.1 ст. 483 МК України .
ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце проведення судового засідання, про причини неявки суд не повідомив.
Відповідно до ст.526 МК України, вважаю можливим провести розгляд справи у відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності та не з`явилася в судове засідання, хоча належним чином повідомлялась про час і місце розгляду справи.
Суд зауважує, що Європейський суд з прав людини у своїх рішеннях зазначає, що сторона, яка задіяна в ході судового розгляду зобов`язана з розумним інтервалом часу сама цікавитись провадженням у її справі, добросовісно користуватись належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки.
Представник Львівської митниці Державної митної служби України зазначив, що у діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративного правопорушенняпорушення митних правил, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст. 483 МК України, та просив визнати його винним і визначити міру стягнення передбачену законодавством.
Заслухавши думку представника митниці, дослідивши матеріали справи, приходжу до такого висновку.
Положеннями п. 3 ч. 1ст. 8 МК Українивизначено, що державна митна справа здійснюється на основі принципів законності та презумпції невинуватості.
Згідно зст. 486 Митного кодексу України, завданням провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким порушенням.
Відповідно до вимогст. 489 МК Українипри розгляді справи про порушення митних правил суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Дії ОСОБА_1 органом митниці кваліфіковані, як порушення митних правил, відповідальність за вчинення яких передбачена ч. 1ст. 483 МК України.
Відповідальність за ч. 1ст. 483 МК Українинастає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Факт вчинення митного правопорушення підтверджується: даними, що містяться в протоколі про порушення митних правил №0465/20900/23 від 27.04.2023 року; товаро-супровідними документами: Packing list від 03.11.2022 № MRKU5421109, invoice від 03.11.2022 № 04/001, міжнародна товаро-транспортна накладна CMR від 04.11.2022, специфікацією № 04 від 03.11.2022, контракт № EUR 01/06/22 від 20.06.2022, які підписані директором ОСОБА_1 та мають відтиск печатки ТзОВ «ЛІНКЕРС»; письмовими поясненнями від 21.11.2022 вих. № 2111 ФОП ОСОБА_4 ; листом ІНФОРМАЦІЯ_2 від 17.11.2022 № 52/17700-22-Вих та іншими матеріалами справи, які знаходяться у об?єктивному взаємозв?язку між собою, нічим не спростовані, доповнюються та уточнюються іншими доказами.
Відповідно до положеньст. 4 Митного кодексу України, митне оформлення - це виконання митних формальностей, необхідних для випуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення (п.23).
Митний контроль - це сукупність заходів, що здійснюються з метою забезпечення додержання нормМитного кодексу України, законів та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, міжнародних договорів України, укладених у встановленому законом порядку (п.24)
Митні правила - встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем, або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом та іншими законами України (п.28).
Товари - це будь-які рухомі речі, у т.ч. ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі.
Відповідно до ч. 1ст. 458 Митного кодексу України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Відтак, винність ОСОБА_1 підтверджена належними, допустимими та достовірними доказами. Ці докази є достатніми, оскільки, як окремо, так і в сукупності, у повній мірі доводять його винуватість у вчинені адміністративного правопорушення. З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про наявність вини ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, яка виразилась у тому, що ним, як керівником та представником ТзОВ «ЛІНКЕРС», яке є продавцем товару, який наділений відповідними повноваженнями посадової особи на оформлення та підписання відповідних документів, у товаросупровідних документах зазначено неправдиві відомості щодо найменування товарів їх кількості та вартості та перемістив товар через митний кордон України з приховування від митного контролю, тобто з використанням способів або засобів, що утруднюють виявлення товарів.
Суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств (ст. 459 Митного кодексу України).
Відповідно до п. 43 ч. 1ст. 4 Митного кодексу Українипосадові особи підприємств - це керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання такими підприємствами вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.
Враховуючи наведене, суд вважає, що саме ОСОБА_1 , як керівник ТзОВ «ЛІНКЕРС», яке є продавцем товару, є суб`єктом даного адміністративного правопорушення.
Дії ОСОБА_1 слід кваліфікувати за ч. 1ст. 483 МК України, оскільки норма вказаної статті передбачає відповідальність не лише за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, але і за подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Обставин, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність ОСОБА_1 судом не встановлено.
Враховуючи обставини та характер вчиненого адміністративного правопорушення, особу, що притягується до адміністративної відповідальності, вважаю необхідним ОСОБА_1 визнати винним у скоєнні адміністративного правопорушення за ч.1 ст.483 МК України та накласти стягнення у виді штрафу в розмірі 100% вартості товарів, що були предметом порушення митних правил та конфіскації даного товару.
Крім того, відповідно дост. 40-1 КУпАПтаЗакону України «Про судовий збір»з ОСОБА_1 слід стягнути в користь держави судовий збір у розмірі 536,80 гривень.
Керуючись ст.ст.483,519, 526 МК України, ст.ст.40-1,283 КУпАП,Законом України «Про судовий збір», суд , -
ПОСТАНОВИВ :
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.483 МК України та накласти стягнення 9156618, 90 грн. штрафу.
Товар, що є предметом адміністративного правопорушення згідно з протоколом про порушення митних правил №0465/20900/23 від 27.04.2023 року - конфіскувати в дохід держави.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави 536,80 грн. судового збору.
Постанова судді у справі про порушення митних правил може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду, особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, митним органом, який здійснював провадження у цій справі протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя О.Р. Юрків.
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 04.07.2023 |
Оприлюднено | 07.07.2023 |
Номер документу | 112014655 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Галицький районний суд м.Львова
Юрків О. Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні