Справа № 161/7947/23
Провадження № 2-а/161/192/23
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 липня 2023 року
Луцький міськрайонний суд Волинської області в складі головуючого судді Присяжнюк Л.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Дубенського районного відділу поліції Головного управління Національної поліції у Рівненській області, Головного управління Національної поліції у Рівненській області про скасування постанови,
В С Т А Н О В И В:
17 травня 2023 року позивач звернувся до суду із вказаним позовом.
В обґрунтування підстав позову позивач посилається на відсутність в його діях складу адміністративного правопорушення передбаченого ч.2 ст.122 КУпАП, а також відсутність у відповідача доказів, що підтверджують вчинення позивачем цього правопорушення.
Просить суд скасувати постанову поліцейського від 16 травня 2023 року серії БАД №094426.
У письмовому відзиві відповідач Дубенський районний відділ поліції Головного управління Національної поліції у Рівненській області позов заперечив.
Відповідач Головне управління Національної поліції у Рівненській області відзиву на позов не подало.
Дослідивши письмові матеріали справи, суд дійшов наступного висновку.
З матеріалів справи слідує, що постановою Дубенського районноговідділу поліціїГоловного управлінняНаціональної поліціїу Рівненськійобласті про накладання адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі від 16 травня 2023 року серії БАД №094426, встановлено, що 16 травня 2023 року о 16 год. 04 хв. у с. Зелене ОСОБА_1 , керуючи транспортним засобом Peugeout 407, НОМЕР_1 , порушив правила обгону, а саме - здійснив обгін на перехресті та ближче 50 м до пішохідного переходу в населеному пункті, чим порушив п.п.14.6 «а», 14.6 «в» ПДР. Такі дії кваліфіковані за ч.2 ст.122 КУпАП, а на позивача накладене адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 510,00 грн.
Позивач оскаржувану постанову отримав того ж дня на місці події.
Надаючи правову оцінку спірній постанові, суд зазначає наступне.
В першу чергу суд відмовляє у задоволенні позову до Головного управління Національної поліції у Рівненській області, оскільки цей орган Національної поліції спірну постанову не виносив.
Щодо позовних вимог до належного відповідача - Дубенського районного відділу поліції Головного управління Національної поліції у Рівненській області, суд зазначає таке.
Частиною другою статті 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.
Всупереч вищенаведеному, відповідач не надав суду належних та допустимих доказів вчинення позивачем інкримінованого йому правопорушення, а саме здійснення обгону на перехресті та ближче 50 метрів до пішоходного переходу у населеному пункті.
В якості доказу нібито вчинення позивачем правопорушення відповідач надав лише відеозапис, де зафіксовані обставини спілкування поліцейських з позивачем. При цьому позивач категорично заперечував факт вчинення ним правопорушення.
Будь-яких інших доказів, зокрема відеозапису з реєстратора патрульної автомобіля, про що вказували поліцейські спілкуючись з позивачем, матеріали справи не містять.
Відповідно до ч.3 ст.286 КАС України, за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право:
1) залишити рішення суб`єкта владних повноважень без змін, а позовну заяву без задоволення;
2) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і надіслати справу на новий розгляд до компетентного органу (посадової особи);
3) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення;
4) змінити захід стягнення в межах, передбачених нормативним актом про відповідальність за адміністративне правопорушення, з тим, однак, щоб стягнення не було посилено.
Оскільки відповідач не довів суду факт вчинення позивачем адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.122 КУпАП, суд дійшов висновку, що слід скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення.
На підставі ст.139 КАС України, у зв`язку із задоволенням позову, з відповідача на користь позивача слід стягнути судовий збір у розмірі 536,80 грн., який був сплачений при зверненні до суду.
Керуючись ст.ст.139, 286 КАС України, суд,
У Х В А Л И В:
Відмовити у задоволенні позову ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції у Рівненській області про скасування постанови.
Позовні вимоги ОСОБА_1 до Дубенського районного відділу поліції Головного управління Національної поліції у Рівненській області про скасування постанови, - задовольнити повністю.
Скасувати постанову Дубенського районного відділу поліції Головного управління Національної поліції у Рівненській області від 16 травня 2023 року серії БАД №094426, а справу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч.2 ст.122 КУпАП закрити у зв`язку з відсутністю в його діях складу правопорушення.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Дубенського районного відділу поліції Головного управління Національної поліції у Рівненській області на користь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 536,80 грн. (п`ятсот тридцять шість гривень вісімдесят копійок).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом десяти днів з дня його проголошення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Позивачем у справі є ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 .
Відповідачами у справі є:
1) Дубенський районний відділ поліції Головного управління Національної поліції у Рівненській області, Рівненська область, м. Дубно, вул. Пекарська, 10, код ЄДРПОУ юридичної особи 40108761.
2) Головне управління Національної поліції у Рівненській області, м. Рівне, вул. Хвильового, код ЄДРПОУ 40108761.
Суддя Луцького міськрайонного суду
Волинської області Л.М. Присяжнюк
Суд | Луцький міськрайонний суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2023 |
Оприлюднено | 07.07.2023 |
Номер документу | 112015046 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них дорожнього руху |
Адміністративне
Луцький міськрайонний суд Волинської області
Присяжнюк Л. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні