ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 листопада 2022 року м. Київ № 640/20894/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Клименчук Н.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом Професійної спілки працівників митних органів України до Державної податкової служби України про визнання протиправними дій, зобов`язати вчинити дії
ВСТАНОВИВ:
Професійна спілка працівників митних органів України (далі - Позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва із позовною заявою до Державної фіскальної служби України (далі - Відповідач, ДПС України), у якій просить суд:
1. визнати бездіяльність суб`єкта владних повноважень - Державної фіскальної служби України в частині ненадання аргументованої відповіді у визначені Законом України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності" строки протиправною;
2. зобов`язати Державну фіскальну службу України надати Профспілці працівників митних органів України інформацію стосовно цифрових показників нарахування заробітної плати митників (ЦА ДФС та митні територіальні органи) в середньому вимірі по Службі, та складових такого нарахування.
На обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що відповідачем протиправно не надано відповіді на запити від 07.08.2019 та від 09.09.2019.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.11.2019 відкрито провадження у справі.
Відповідачем відзиву на позовну заяву не подано.
Згідно з частиною четвертою статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
Враховуючи неподання відповідачем заперечень проти позовних вимог та доказів на їх підтвердження, суд відповідно до частини шостої статті 162 КАС України розглядає справу на підставі наявних у ній доказів.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 11.11.2022 замінено відповідача Державну фіскальну службу України на його правонаступника Державну податкову службу України.
Розглянувши подані учасниками справи документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружним адміністративним судом міста Києва встановлено наступне.
Професійна спілка працівників митних органів України (далі - Профспілка), відповідно до Статуту, є добровільною неприбутковою громадською організацією, що об`єднує громадян, які пов`язані спільними інтересами за родом їх трудової діяльності в сфері здійснення державної митної справи. Професійні спілки створюються з метою здійснення представництва та захисту трудових, соціально-економічних прав та інтересів членів профспілки.
Профспілка є юридичною особою, яка має самостійний баланс, розрахунковий та інші рахунки в банківських установах, печатку, бланки, наявність яких не заборонена чинним законодавством України, може від свого імені укладати угоди, договори, набувати майнові та пов`язані з ними немайнові права, нести обов`язки, бути позивачем і відповідачем у судах будь-якої інстанції, а також третейському суді.
Профспілка у своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності", Кодексом законів про працю України, іншими нормативно-правовими актами, Статутом, рішеннями виборних органів Профспілки.
Відповідно до статті 28 Закону України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності Профспілки, їх об`єднання мають право одержувати безоплатно інформацію від роботодавців або їх об`єднань, органів державної влади та органів місцевого самоврядування з питань, що стосуються трудових і соціально-економічних прав та законних інтересів своїх членів, а також інформацію про результати господарської діяльності підприємств, установ або організацій.
Позивачем до матеріалів справи надано листи від 07.08.2019 № 33/178/19 та від 09.09.2019 № 33/211/19, які адресовані до виконуючого обов`язки Голови державної фіскальної служби України Гутенка Д.В. з клопотанням надати інформацію стосовно цифрових показників нарахування заробітної плати митників (ЦА ДФС та митні територіальні органи) в середньому вимірі по Службі, та складових такого нарахування.
Підставою позову вказано ненадання Відповідачем відповіді на вказані листи-запити.
Водночас, судом встановлено, що Позивачем до матеріалів справи не додано будь-яких доказів надсилання вказаних листів Відповідачу або доказів їх отримання відповідачем.
За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.
Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом. Суд не може витребовувати докази у позивача в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, окрім доказів на підтвердження обставин, за яких, на думку позивача, відбулося порушення його прав, свобод чи інтересів. Якщо учасник справи без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд вирішує справу на підставі наявних доказів.
Враховуючи наведене та встановлені обставини, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.
Керуючись положеннями статей 52, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,-
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову відмовити повністю.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Окружний адміністративний суд міста Києва.
Суддя Н.М. Клименчук
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 14.11.2022 |
Оприлюднено | 10.07.2023 |
Номер документу | 112031140 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на доступ до публічної інформації |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Клименчук Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні