Рішення
від 21.11.2022 по справі 640/3098/22
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 листопада 2022 року м. Київ № 640/3098/22

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Донця В.А., секретар судового засідання Барміна Г.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Директора Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Дарницького району міста Києва Переходько Галини Дмитрівни, Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Дарницького району міста Києва, Першого заступника Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації Калашника Миколи Володимировича, Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації про визнання протиправним та скасування рішення, наказу, зобов`язання вчинити дії, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу,

за участю: представник позивача - адвокат Василевська К.М.; представник Першого заступника Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації та Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації - Матюшенко О.М., представник Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Дарницького району міста Києва - Сахно С.С.

Адвокат Кравець Р.Ю. в інтересах ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом:

- визнати протиправним і скасувати рішення першого заступника Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації Калашника М.В. від 21.12.2021 №101-9688/02, викладене у формі листа, про дострокове припинення альтернативної (невійськової) служби ОСОБА_1 та звільнення його зі служби;

- визнати протиправним і скасувати наказ Директора Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Дарницького району міста Києва Переходько Г.Д. від 22.12.2021 №126/к/тр про звільнення ОСОБА_1 з займаної посади у зв`язку з достроковим припиненням альтернативної (невійськової) служби;

- зобов`язати Дарницьку районну в місті Києві державну адміністрацію та Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Дарницького району міста Києва поновити ОСОБА_1 на альтернативній (невійськовій) службі на посаді соціального робітника відділення соціальної допомоги вдома "Харківське" у Територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Дарницького району міста Києва;

- стягнути з Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації та Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Дарницького району міста Києва на користь ОСОБА_1 середній заробіток за весь час вимушеного прогулу;

- допустити негайне виконання рішення в частині поновлення та в частині стягнення грошового забезпечення за час вимушеного прогулу.

Ухвалами Окружного адміністративного суду міста Києва: від 24.05.2022 - відкрито провадження у справі, постановлено здійснити розгляд справи за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання, встановлено строки для подання зав по суті та доказів; від 11.07.2022 - закрито підготовче провадження та призначити адміністративну справу до судового розгляду по суті. Судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

В обґрунтування позовних вимог вказано, що оскаржувані наказ та рішення є протиправними, оскільки при достроковому припиненні альтернативної (невійськової) служби були порушені вимоги спеціального Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу", які регулюють правовідносини щодо проходження та припинення альтернативної (невійськової) служби. За твердженням адвоката, Закон України "Про альтернативну (невійськову) службу" та "Положення про порядок проходження альтернативної (невійськової) служби" містять вичерпний перелік підстав дострокового припинення невійськової (альтернативної) служби та чіткий перелік дій (бездіяльності), вчинення яких, вважається ухиленням від проходження альтернативної служби, водночас наведені нормативно-правові акти не містять такої підстави для дострокового припинення служби як неповідомлення про відсторонення від роботи, у тому числі через нездійснення профілактичного щеплення від CОVID-19. Обставини зазначені в абзаці 4 частини другої статті 8 Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу", на які посилаються відповідачі в оскаржуваних рішенні та наказі, не настали, так як позивачу не надавалася відпустка з ініціативи власника або уповноваженого ним органу, про яку позивач повинен був повідомити структурний підрозділ райдержадміністрації. При прийнятті оскаржуваного рішення було порушено вимоги Закону України "Про місцеві державні адміністрації", зокрема, вимоги статті 6 цього Закону, яка передбачає, що акти місцевих державних адміністрацій приймаються у формі розпоряджень та наказів, а не листів, а також вимоги статей 39, 40 цього Закону в частині повноважень голови районної державної адміністрації щодо прийняття оскаржуваного рішення. Також зазначено, що оскаржуваний наказ є протиправним, оскільки прийнятий з порушенням вимог загального трудового законодавства, оскільки: наказ датований 22.12.2021 із зазначенням дати звільнення 09.12.2021; в день звільнення з позивачем не проведено належного розрахунку при звільненні і не вручено трудової книжки.

Представником Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Дарницького району міста Києва (Територіальний центр) подано відзив про невизнання позову, оскільки Територіальний центр належить до організації комунальної форми власності, його діяльність пов`язана з соціальним захистом населення, періодично, за рішенням Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації до Територіального центру направляються громадяни для проходження альтернативної (невійськової) служби та призначаються на посади соціальних робітників. Вказано, що на обліку в Територіальному центрі перебуває та отримує соціальні послуги більше 1,5 тисячі малозабезпечених непрацездатних громадян похилого віку та осіб з інвалідністю, які не мають близьких родичів, що можуть допомогти їм у самообслуговуванні. В установі надаються послуги: догляд вдома, паліативний догляд, соціальна адаптація, натуральна допомога та інші. Переважною формою обслуговування є надання соціальних послуг догляду вдома та паліативного догляду, які надаються соціальними робітниками трьох відділень соціальної допомоги вдома.

Зазначено, що ОСОБА_1 , як соціальний робітник, з 01.11.2021 виконував обов`язки відповідно до вимог посадової інструкції та надавав соціальні послуги за договорами, укладеними між підопічними та Територіальним центром, особам похилого віку та особам з інвалідністю. Виконання соціальних послуг включали безпосередній контакт з особами, які віднесені до категорії громадян з ризиком тяжкого перебігу гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, оскільки крім доставки продуктів харчування, ліків, прибирання, їм надавалася допомога в самообслуговуванні (миття голови, розчісування, годування, заміна постільної білизни, тощо).

17.11.2021 від Дарницької райдержадміністрації до Територіального центру надійшов лист про обов`язкову вакцинацію проти гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, для працівників установ, що надають соціальні послуги та їх відстороненні у разі ухилення від вакцинації. Також, у листі було зазначено, що у разі не надання працівниками до 09.12.2021 одного із зазначених в листі документів, їх має бути відсторонено від роботи без збереження заробітної плати відповідно норм чинного законодавства. ОСОБА_1 було вручено повідомлення Територіального центру від 25.11.2021 № 01-01/330/7 про обов`язкове профілактичне щеплення проти COVID-19, з яким він ознайомлений 26.11.2021 та попереджено, що в разі відсутності до 09.12.2021 документів на підтвердження щеплення або надання довідок про протипоказання до щеплень його буде відсторонено від роботи без збереження заробітної плати

ОСОБА_1 не надав документів, що підтверджує отримання повного курсу вакцинації або документа, що підтверджує отримання однієї дози дводозної вакцини, який може бути застосовано протягом 30 днів від дати введення дози, медичного висновку про наявність протипоказань до проведення відповідних профілактичних щеплень, виданий закладом охорони здоров`я, негативного результату тестування на COVID-19 методом полімеразної ланцюгової реакції або експрес-тесту на визначення антигена коронавірусу SARS- CoV-2, яке проведене не більш як за 72 години до відвідування установи. Оскільки ОСОБА_1 заявив про категоричну відмову від щеплень, також відмовився надати медичні довідки про протипоказання до щеплень, тому наказом заступника директора Територіального центру від 08.12.2021 № 115/к/тр ОСОБА_1 відсторонено від роботи з 09.12.2021 на посаді соціального робітника, з яким він був ознайомлений 08.12.2021 та власноручно виклав аргументи своєї незгоди.

Звернуто увагу, що ОСОБА_1 з моменту отримання повідомлення 26.11.2021 про обов`язковість вакцинації та відсторонення його від роботи без збереження заробітної плати у разі ухиляння від вакцинації, а також після ознайомлення 08.12.2021 з наказом Територіального центру від 08.12.2021 №115/к/тр про відсторонення, не звертався до відповідного структурного підрозділу місцевої державної адміністрації, зокрема, управління соціального захисту населення, яке видало йому направлення на альтернативну (невійськову службу), з заявою щодо зміни місця проходження служби.

Наголошено, що ОСОБА_1 , який проходив альтернативну (невійськову) службу на посаді соціального робітника Територіального центру, відмовляючись від обов`язкового щеплення, наражав на небезпеку підопічних, які є особами похилого віку та особами з інвалідністю, категорія яких найбільш вразлива до короновірусної хвороби.

Відповідач зазначив, що відсторонення від роботи невакцинованого працівника ОСОБА_1 , який надавав соціальні послуги відбулося з дотриманням чинного законодавства та алгоритму дій, який прописаний для роботодавця у листі Міністерства економіки України від 03.11.2021 № 4706-06/52950-03. Інтереси однієї особи не можуть домінувати над інтересами держави в питанні забезпечення безпеки життя і здоров`я її громадян.

Представником Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації подано відзив про невизнання позову, в якому вказано, що на виконання вимог статті 12 Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб", постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 №1236 "Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2", наказу Міністерства охорони здоров`я України від 01.11.2021 № 2393 "Про затвердження Змін до Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08.11.2021 за № 1452/37074, з 09.12.2021 для працівників установ та закладів, що надавали соціальні послуги, закладів соціального захисту для дітей, реабілітаційних закладів, щеплення проти гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, було обов`язковими.

Вказано, що відповідно до листа Територіального центру від 13.12.2021 №01-01/348, позивача відсторонено від роботи з 09.12.2021 (наказ від 08.12.2021 №115/к/тр) у зв`язку з ненаданням документа, що підтверджує отримання повного курсу вакцинації, або документа, що підтверджує отримання однієї дози дводозної вакцини, який може бути застосовано протягом 30 днів від дати введення дози, або медичного висновку про наявність протипоказань до проведення відповідних профілактичних щеплень, виданий закладом охорони здоров`я, або негативного результату тестування на COVID-19 методом полімеразної ланцюгової реакції або експрес-тесту на визначення антигена коронавірусу SARS-CoV-2, яке проведене не більш як за 72 години до виходу на роботу. Крім того, ОСОБА_1 , заявив про категоричну відмову від щеплень, про що адміністрацією Територіального центру було складено відповідний акт від 08.12.2021.

Відповідачем вказано, що ОСОБА_1 , не повідомив управління соціального захисту населення про відсторонення його від роботи, що відповідно до абзацу четвертого частини другої статті 8 Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу" вважається ухиленням від альтернативної служби. З огляду на що, було прийнято рішення про дострокове припинення альтернативної (невійськової) служби ОСОБА_1 та звільнення його з альтернативної (невійськової) служби з 09.12.2021 у зв`язку з порушенням вимог статті 8 Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу".

Також заначено, що заявлені позивачем вимоги до першого заступника голови Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації Калашника М.В. та Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації є безпідставними, оскільки відповідачі діяли у межах чинного законодавства України щодо дострокового припинення альтернативної (невійськової) служби позивача з 09.12.2021 у зв`язку з порушенням останнім вимог статті 8 Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу". Крім того, позивач не перебував у трудових відносинах з райдержадміністрацією, тому відсутні правові підстави стягнення на користь позивача середнього заробітку за весь час вимушеного прогулу.

Під час судового розгляду справи представник позивача позов підтримав, представники відповідачів позов не визнали.

Розглянувши заяви по суті, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши письмові докази, суд установив.

Згідно з листом Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації від 11.08.2021 №101-5703/02 "Про альтернативну службу", адресованого військовому комісару Дарницького районного у м. Києві центру комплектування та соціальної підтримки, на виконання Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу", постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження нормативно-правових актів щодо застосування Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу" від 10.11.1999 №2066, направлено ОСОБА_1 на районну призовну комісію для проходження альтернативної (невійськової) служби.

Відповідно до направлення від 19.10.2021 №3 для проходження альтернативної (невійськової) служби громадянина ОСОБА_1 , відповідно до Закону України "Про направлення на альтернативну (невійськову) службу" на підставі рішення Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації від 19.10.2021 №101-7662/02, направлено до Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Дарницького району міста Києва на посаду соціального робітника для проходження альтернативної (невійськової служби) з 01.11.2021 по 01.02.2024 включно.

Згідно з листом Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації від 19.10.2021 №101-7662/02, адресованого директорові Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Дарницького району міста Києва, на виконання Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу", постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження нормативно-правових актів щодо застосування Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу" від 10.11.1999 №2066, Дарницькою районною в місті Києві державною адміністрацією прийнято рішення про направлення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , до Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Дарницького району міста Києва на посаду соціального робітника для проходження альтернативної (невійськової) служби з 01.11.2021 по 01.02.2024. Додаток: направлення №3 від 19.10.2021 для проходження альтернативної (невійськової) служби.

Наказом Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Дарницького району міста Києва від 28.10.2021 №096/к/тр "Про прийняття на роботу ОСОБА_1 ", відповідно до Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу", на підставі рішення Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації від 19.10.2021 №101-7662/02, прийнято ОСОБА_1 на роботу за строковим трудовим договором та призначено на посаду соціального робітника відділення соціальної допомоги вдома "Харківське" для проходження альтернативної (невійськової) служби з 01.11.2021 по 01.02.2024 включно з посадовим окладом відповідно до штатного розпису. Підстава: заява ОСОБА_1 , направлення від 19.10.2021 №3 для проходження альтернативної (невійськової) служби, пункт 2 статті 23 КЗпП України, погодження в установленому порядку.

Листом Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації від 17.11.2021 "Про проведення вакцинації проти COVID-19" директора Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Дарницького району міста Києва було проінформовано, що з 09.12.2021 для працівників установ та закладів, що надають соціальні послуги, закладів соціального захисту для дітей, реабілітаційних закладів, щеплення проти гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, є обов`язковими. Враховуючи вимоги статті 12 Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб", постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 № 1236 "Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2", наказу Міністерства охорони здоров`я України від 01.11.2021 № 2393 "Про затвердження Змін до Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08.11.2021 за №1452/37074, до 09.12.2021 необхідно забезпечити організацію проведення щеплень працівникам Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Дарницького району міста Києва.

Документами, які мали підтверджувати наявність щеплення визначено: міжнародний, внутрішній сертифікат або іноземний сертифікат, що підтверджує вакцинацію від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, однією дозою дводозної вакцини (жовтий сертифікат) або однією дозою однодозної вакцини чи двома дозами дводозної вакцини (зелений сертифікат), які включені Всесвітньою організацією охорони здоров`я до переліку дозволених для використання в надзвичайних ситуаціях; документ, який підтверджує отримання повного курсу вакцинації або однієї дози дводозної вакцини від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, включеної Всесвітньою організацією охорони здоров`я до переліку дозволених для використання в надзвичайних ситуаціях; медичний висновок про наявність протипоказань до проведення відповідних профілактичних щеплень, виданий закладом охорони здоров`я.

Також в листі вказано, що у разі не надання працівниками до 09.12.2021 одного із зазначених вище документів, їх має бути відсторонено від роботи без збереження заробітної плати відповідно до статей 46, 94 Кодексу законів про працю України, частини другої статті 12 Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб", частини першої статті 1 Закону України "Про оплату праці", постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 №1236 "Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України, гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" та наказу Міністерства охорони здоров`я України від 01.11.2021 №2393 "Про затвердження Змін до Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08.11.2021 за №1452/37074. Також проінформовано, що період відсторонення від роботи без збереження заробітної плати не входить до страхового стажу для призначення пенсії та оплати тимчасової непрацездатності, адже в цей період роботодавець не сплачує страховий внесок. Також, період відсторонення від роботи без збереження заробітної плати не входить й до стажу, що дає право на щорічну відпустку (стаття 9 Закону України "Про відпустки").

Згідно з повідомленням Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Дарницького району міста Києва від 25.11.2021 №01-01/330/7 "Про обов`язкове профілактичне щеплення проти COVID-19" соціальному робітникові відділення соціальної допомоги вдома "Харківське" ОСОБА_1 доведено до відома лист Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації від 17.11.2021 "Про проведення вакцинації проти COVID-19".

На повідомленні міститься розписка про ознайомлення 26.11.2021 та про отримання другого примірника повідомлення.

Старшим інспектором з кадрів Лєвіною Т.Є., провідним юрисконсультом Сахно С.С. та провідним інженером з охорони праці Музиченко О.І. складено акт від 08.12.2021, затверджений заступником директора Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Дарницького району міста Києва, про те, що станом на 08.12.2021, зокрема, ОСОБА_1 , який проходить альтернативну (невійськову) службу в Територіальному центрі на посаді соціального робітника, не було надано документів, що підтверджують отримання повного курсу вакцинації; або - документа, що підтверджує отримання однієї дози дводозної вакцини, який може бути застосовано протягом 30 днів від дати введення дози; не надано медичний висновок про наявність протипоказань до проведення відповідних профілактичних щеплень, виданий закладом охорони здоров`я; не надано негативного результату тестування на COVID-19 методом полімеразної ланцюгової реакції або експрес-тесту на визначення антигена коронавірусу SARS-CoV-2, яке проведене не більш як за 72 години до відвідування установи. Зазначений працівник заявив про категоричну відмову від щеплень, також відмовився надати медичні довідки про протипоказання до щеплень.

Наказом Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Дарницького району міста Києва від 08.12.2021 №115/к/тр "Про відсторонення від роботи ОСОБА_1 ", на підставі статті 46 КЗпП України, частини другої статті12 Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб", Постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 №1236 "Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2", наказу Міністерства охорони здоров`я від 01.11.2021 №2393 "Про затвердження змін до Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08.11.2021 за №1452/37074, ОСОБА_1 - соціального робітника, відділення соціальної допомоги вдома "Харківське", який проходить в Територіальному центрі альтернативну (невійськову службу), відсторонено від роботи з 09.12.2021 на час відсутності щеплень проти COVID-19 без збереження заробітної плати. Підстава: повідомлення про обов`язкове профілактичне щеплення проти COVID-19 ОСОБА_1 від 25.11.2021 №01-01/330/7.

На наказі міститься розписка позивача про незгоду з наказом, датована 08.12.2021.

Листом Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Дарницького району міста Києва від 13.12.2021 №01-01/348 "Про надання інформації" першого заступника голови Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації Миколу Калашника повідомлено, що з огляду на ненадання 08.12.2021, зокрема, ОСОБА_1 , який проходить альтернативну (невійськову) службу в Територіальному центрі на посаді соціального робітника, не було надано документів, що підтверджують отримання повного курсу вакцинації; або - документа, що підтверджує отримання однієї дози дводозної вакцини, який може бути застосовано протягом 30 днів від дати введення дози; не надано медичний висновок про наявність протипоказань до проведення відповідних профілактичних щеплень, виданий закладом охорони здоров`я; не надано негативного результату тестування на COVID-19 методом полімеразної ланцюгової реакції або експрес-тесту на визначення антигена коронавірусу SARS-CoV-2, яке проведене не більш як за 72 години до відвідування установи. Зазначений працівник заявив про категоричну відмову від щеплень, також відмовився надати медичні довідки про протипоказання до щеплень, про що було складено акт 08.12.2021. Вказано, що станом на 13.12.2021 ОСОБА_1 відсторонений від роботи, ОСОБА_1 , усно повідомив, що вакцинуватися та брати довідки про протипоказання в подальшому не планує, також не планує робити тестування на COVID-19 методом полімеразної ланцюгової реакції або експрес-тесту на визначення антигена коронавірусу SARS-CoV-2, яке проведене не більш як за 72 години до відвідування установи, буде звертатися до суду. В листі висловлено прохання про вирішення питання щодо подальшого проходження ОСОБА_1 альтернативної (невійськової ) служби в Територіальному центрі.

Листом Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації від 21.12.2021 №101-9688/02 "Про дострокове припинення альтернативної (невійськової) служби" військового комісара Дарницького районного у м. Києві центру комплектування та соціальної підтримки та ОСОБА_1 повідомлено, що ОСОБА_1 заявив про категоричну відмову від щеплень, про що адміністрацією Територіального центру було складене відповідний акт від 08.12.2021. ОСОБА_1 не повідомив управління соціального захисту населення райдержадміністрації про відсторонення його від роботи, що відповідно до абзацу четвертого частини, другої статті 8 Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу" вважається ухиленням від альтернативної служби, а тому райдержадміністрацією прийнято рішення про дострокове припинення альтернативної (невійськової) служби ОСОБА_1 та звільнення його з альтернативної (невійськової) служби з 09.12.2021 у зв`язку з порушенням вимог статті 8 Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу".

Наказом Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Дарницького району міста Києва від 22.12.2021 №126/к/тр "Про дострокове припинення альтернативної (невійськової) служби", відповідно до пункту 9 статті 36 КЗпП України, рішення Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації від 21.12.2021 №101-9688/02 "Про дострокове припинення альтернативної (невійськової) служби ОСОБА_1 та звільнення його з альтернативної (невійськової) служби з 09.12.2021 у зв`язку з порушенням вимог статті 8 Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу", ОСОБА_1 , який проходить альтернативну (невійськову) службу на посаді соціального робітника відділення соціальної допомоги вдома "Харківське", звільнити з займаної посади з 09.12.2021 у зв`язку з достроковим припиненням альтернативної (невійськової) служби". Бухгалтерії провести остаточний розрахунок з ОСОБА_1 та виплатити йому грошову компенсацію за 2 календарних днів невикористаної щорічної основної відпустки за період роботи з 01.11.2021 по 08.12.2021 включно (пункт 2 наказу).

На наказі міститься відмітка ОСОБА_1 про ознайомлення та отримання наказу 29.12.2021.

Згідно з довідкою про заробітну плату ОСОБА_1 нараховано в листопаді 2021 року за 22 робочі дні - 7921,69 грн., в грудні 2021 року за 6 робочих днів - 2844,90 грн.

Вважаючи протиправними рішення, оформлене листом Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації від 21.12.2021 №101-9688/02 "Про дострокове припинення альтернативної (невійськової) служби" та наказ Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Дарницького району міста Києва від 22.12.2021 №126/к/тр "Про дострокове припинення альтернативної (невійськової) служби", позивач звернувся до суду.

Вирішуючи спір, суд ураховує таке.

Відповідно до статті 65 Конституції України захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є обов`язком громадян України. Громадяни відбувають військову службу відповідно до закону.

За змістом частини четвертої статті 35 та частини третьої статті 43 Основного Закону України можливою є альтернативна (невійськова) служба, зокрема, через релігійні переконання громадянина.

Організаційно-правові засади альтернативної (невійськової) служби (альтернативна служба) визначені в Законі України "Про альтернативну (невійськову) службу" від 12.12.1991 №1975-XII (у редакції, чинній на час проходження позивачем альтернативної служби та звільнення з такої).

Відповідно до Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу":

альтернативна служба є службою, яка запроваджується замість проходження строкової військової служби і має на меті виконання обов`язку перед суспільством. В умовах воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження права громадян на проходження альтернативної служби із зазначенням строку дії цих обмежень (частина перша);

право на альтернативну службу мають громадяни України, якщо виконання військового обов`язку суперечить їхнім релігійним переконанням і ці громадяни належать до діючих згідно з законодавством України релігійних організацій, віровчення яких не допускає користування зброєю (частина друга);

громадянин України, який проходить альтернативну службу, користується всіма соціально-економічними, політичними та особистими правами і свободами, за винятками, визначеними цим та іншими законами України, відповідно до Конституції України, і виконує всі обов`язки громадянина України. За громадянином, який проходить альтернативну службу, зберігаються право на житлову площу, яку він займав до направлення на службу, черговість на одержання житла за місцем проживання і роботи, а також попередня робота (посада), яку він виконував (займав) до направлення на службу, а в разі її відсутності - інша рівноцінна робота (посада) на тому самому або, за згодою працівника, на іншому підприємстві, в установі, організації. Він користується переважним правом на залишення на роботі у разі скорочення чисельності або штату працівників протягом двох років з дня звільнення з альтернативної служби (частина третя).

Судом установлено, що Дарницькою районною в місті Києві державної адміністрацією прийнято рішення про направлення ОСОБА_1 до Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Дарницького району міста Києва на посаду соціального робітника для проходження альтернативної (невійськової) служби з 01.11.2021 по 01.02.2024, що зазначено в документі від 19.10.2021 №101-7662/02.

Стосовно позивача складено також направлення від 19.01.2021 №3 для проходження альтернативної (невійськової) служби на підставі рішення Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації від 19.10.2021 №101766/02, яким його направлено до Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Дарницького району міста Києва на посаду соціального робітника.

Рішення та направлення підписані першим заступником голови Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації.

Статтею 12 Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу" встановлено, що рішення про направлення громадянина на альтернативну службу або звільнення від призову на військові збори приймається місцевою державною адміністрацією у разі встановлення істинності релігійних переконань і видається заявникові.

Представник відповідача пояснила, що оскільки наведеною нормою спеціального Закону не встановлено форми рішення про направлення громадянина для проходження альтернативної служби, склалась практика, за якою відповідне рішення оформлюється листом, складається також направлення, які є підставою для видання відповідного наказу, яким оформлюються трудові відносини.

У спірному випадку на підставі рішення Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації від 19.10.2021 №101766/02, оформленого листом, та направлення від 19.10.2021 №3 Територіальним центром соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Дарницького району міста Києва прийнято наказ від 28.10.2021 №096/к/тр, яким позивача прийнято на роботу за строковим трудовим договором, призначено на посаду соціального робітника відділення соціальної допомоги вдома "Харківське" для проходження альтернативної (невійськової) служби з 01.11.2021 по 01.02.2024, установлено посадовий окладом відповідно до штатного розпису.

Оскільки предметом спору є протиправність рішення та наказу, якими достроково припинено альтернативну службу та достроково розірвано строковий трудовий договір, суд не досліджував наявність в позивача правових підстав для проходження альтернативної служби.

Судом указувалось, що листом Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації від 17.11.2021 директора Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Дарницького району міста Києва поінформовано, що з 09.12.2021 для працівників установ та закладів, що надають соціальні послуги, закладів соціального захисту для дітей, реабілітаційних закладів, щеплення проти гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, є обов`язковими.

Відповідно до статті 12 Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб" від 06.04.2000 №1645-III (у редакції, чинній на час попередження позивача про необхідність вакцинації):

працівники окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких може призвести до: зараження цих працівників та (або) поширення ними інфекційних хвороб, підлягають обов`язковим профілактичним щепленням також проти інших відповідних інфекційних хвороб. У разі відмови або ухилення від обов`язкових профілактичних щеплень у порядку, встановленому законом, ці працівники відсторонюються від виконання зазначених видів робіт. Перелік професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням проти інших відповідних інфекційних хвороб, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я (частина друга);

в разі загрози виникнення особливо небезпечної інфекційної хвороби або масового поширення небезпечної інфекційної хвороби на відповідних територіях та об`єктах можуть проводитися обов`язкові профілактичні щеплення проти цієї інфекційної хвороби за епідемічними показаннями (частина третя);

рішення про проведення обов`язкових профілактичних щеплень за епідемічними показаннями на відповідних територіях та об`єктах приймають головний державний санітарний лікар України, головний державний санітарний лікар Автономної Республіки Крим, головні державні санітарні лікарі областей, міст Києва та Севастополя, головні державні санітарні лікарі центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сферах оборони і військового будівництва, охорони громадського порядку, виконання кримінальних покарань, захисту державного кордону, Служби безпеки України (частина четверта);

профілактичні щеплення проводяться після медичного огляду особи в разі відсутності у неї відповідних медичних протипоказань (частина п`ята);

повнолітнім дієздатним громадянам профілактичні щеплення проводяться за їх згодою після надання об`єктивної інформації про щеплення, наслідки відмови від них та можливі поствакцинальні ускладнення. Особам, які не досягли п`ятнадцятирічного віку чи визнані у встановленому законом порядку недієздатними, профілактичні щеплення проводяться за згодою їх об`єктивно інформованих батьків або інших законних представників. Особам віком від п`ятнадцяти до вісімнадцяти років чи визнаним судом обмежено дієздатними профілактичні щеплення проводяться за їх згодою після надання об`єктивної інформації та за згодою об`єктивно інформованих батьків або інших законних представників цих осіб. Якщо особа та (або) її законні представники відмовляються від обов`язкових профілактичних щеплень, лікар має право взяти у них відповідне письмове підтвердження, а в разі відмови дати таке підтвердження - засвідчити це актом у присутності свідків (частина сьома).

За змістом наведеної норми, визначеними в цій статтями органами на відповідній території може бути прийнято рішення про обов`язковість профілактичних щеплень з урахуванням епідемічних показань.

Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 №1236 "Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, з 19.12.2020 до 31.12.2022 на території України встановлено карантин.

"Переліком професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням", затвердженого наказом Міністерства охорони здоров`я України від 04.10.2021 №2153, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.10.2021 за №1306/36928 (зі змінами згідно з наказом Міністерства охорони здоров`я України від 01.11.2021 №2393) (чинного на час попередження позивача про вакцинацію) визначалось, що обов`язковим профілактичним щепленням проти гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, підлягали працівники, зокрема, установ і закладів, що надають соціальні послуги, закладів соціального захисту для дітей, реабілітаційних закладів.

Згідно з приміткою до цього переліку обов`язкові щеплення проводяться в разі відсутності абсолютних протипоказань до проведення профілактичних щеплень, відповідно до "Переліку медичних протипоказань та застережень до проведення профілактичних щеплень", затвердженого наказом Міністерства охорони здоров`я України від 16.09.2011 №595, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.10.2011 за №1161/19899 (у редакції наказу Міністерства охорони здоров`я України від 11.10.2019 №2070).

Враховуючи наведене правове регулювання, суд доходить висновку, що обов`язковій вакцинації в спірний період підлягали працівники установ і закладів, що надають соціальні послуги.

Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Дарницького району міста Києва повідомленням від 25.11.2021 №01-01/330/7 повідомив позивача як соціального робітника відділення соціальної допомоги вдома "Харківське" про лист Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації від 17.11.2021 "Про проведення вакцинації проти COVID-19".

Працівниками Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Дарницького району міста Києва 08.12.2021 складено акт про те, що станом на 08.12.2021, зокрема, ОСОБА_1 , який проходить альтернативну (невійськову) службу в Територіальному центрі на посаді соціального робітника, не було надано документів, що підтверджують отримання повного курсу вакцинації; або - документа, що підтверджує отримання однієї дози дводозної вакцини, який може бути застосовано протягом 30 днів від дати введення дози; не надано медичний висновок про наявність протипоказань до проведення відповідних профілактичних щеплень, виданий закладом охорони здоров`я; не надано негативного результату тестування на COVID-19 методом полімеразної ланцюгової реакції або експрес-тесту на визначення антигена коронавірусу SARS-CoV-2, яке проведене не більш як за 72 години до відвідування установи. Зазначений працівник заявив про категоричну відмову від щеплень, також відмовився надати медичні довідки про протипоказання до щеплень.

Зі змісту позовної вбачається, що позивачем наведені обставини визнані, він категорично відмовився вакцинуватися, інших документів не надав.

Наказом Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Дарницького району міста Києва від 08.12.2021 №115/к/тр на підставі, зокрема, частини другої статті 12 Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб" позивача відсторонено від роботи з 09.12.2021.

Суд вважає відсторонення правомірним, позаяк позивач як соціальний робітник відділення соціальної допомоги вдома "Харківське" відповідно до "Положення про територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Дарницького району міста Києва", затвердженого розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 12.04.2012 №590 (у редакції розпорядження від 31.12.2021 №2813) здійснював догляд (доставка продуктів харчування, ліків, прибирання, миття голови, розчісування, годування, заміна постільної білизни, тощо) людям похилого віку, які віднесені до категорії громадян з ризиком тяжкого перебігу гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Позивачем не надано медичного висновку про наявність протипоказань до проведення відповідних профілактичних щеплень, виданий закладом охорони здоров`я, не надано пояснень причин не проходження відповідного тестування проведеного не більш як за 72 години до відвідування установи, які б підтверджували відсутність хвороби.

На думку суду, відмовляючись від вакцинації, позивач повинен був розуміти наслідки такого вибору - унеможливлення проходження ним альтернативної служби на посаді соціального робітника, відділення соціальної допомоги вдома "Харківське". Крім того, суду не зрозуміло причин відмови робити тестування на COVID-19 методом полімеразної ланцюгової реакції або експрес-тесту на визначення антигена коронавірусу SARS-CoV-2, яке проведене не більш як за 72 години до відвідування установи.

Суд відхиляє доводи позивача про його право на вибір здійснювати чи не здійснювати вакцинацію, оскільки в спірному випадку йдеться не лише про права позивача на вакцинацію чи на проходження альтернативної служби, а про права інших осіб, яким через не вакцинацію позивача як соціального працівника могло загрожувати інфікування респіраторною хворобою COVID-19 з ризиком тяжкого перебігу. Відповідно у позивача був вибір надати відповідні документи про вакцинацію, протипоказання до вакцинація чи результати тестів або проходити альтернативну службу в іншому місці.

Відповідно до статті 18 Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу":

під час проходження альтернативної служби громадянин має право звернутися до відповідного структурного підрозділу місцевої державної адміністрації з мотивованою заявою щодо зміни місця проходження служби, а також дострокового звільнення з неї на підставах, передбачених цим Законом (частина перша);

в разі самовільного припинення або систематичного невиконання без поважних причин покладених на громадянина службових обов`язків власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган має право звернутися до відповідного структурного підрозділу місцевої державної адміністрації з клопотанням про дострокове розірвання трудового договору (частина друга);

власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган не має права в односторонньому порядку достроково розірвати трудовий договір з громадянином, який проходить альтернативну службу (частина третя).

Визначальним для суду є поведінка позивача як громадянина, який проходив альтернативну службу замість проходження строкової військової служби, виконуючи в такий спосіб обов`язок перед суспільством. Після відсторонення позивача від виконання обов`язків саме внаслідок його небажання вакцинуватись, позивач альтернативну службу не виконував, жодних дій для продовження альтернативної служби не вчиняв. Зокрема, позивач не звертався Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації з мотивованою заявою щодо зміни місця проходження служби. Натомість він припинив проходити служби.

З огляду на викладене, суд вважає правомірним повідомлення Територіальним центром соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Дарницького району міста Києва листом від 13.12.2021 №01-01/348 Дарницьку районну в місті Києві державну адміністрацію про відсторонення з 08.12.2021 позивача від роботи та необхідність вирішення питання проходження ним альтернативної служби в майбутньому, позаяк виконувати обов`язки він не міг, лише повідомив про намір звертатись до суду.

Згідно з рішенням Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації, яке оформлено листом від 19.10.2021 №101-7662/02, з урахуванням категоричної відмови позивача вакцинуватись, неподання довідки медичного закладу про наявність протипоказань, відмови здійснювати тестування на COVID-19, зважаючи на те, що позивач не повідомив адміністрацію про відсторонення його від роботи, що розцінено як ухилення від виконання обов`язків альтернативної служби, Дарницькою районною в місті Києві державною адміністрацією прийнято рішення про дострокове припинення альтернативної служби позивача.

Відповідно до статті 8 Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу":

громадянин, направлений на альтернативну службу, не має права ухилятися від проходження альтернативної служби (абзац другий частини першої);

ухиленням від проходження альтернативної служби вважається: самовільне припинення виконання службових обов`язків (абзац третій частини другої); несвоєчасне (пізніше ніж за п`ять календарних днів) повідомлення відповідного структурного підрозділу місцевої державної адміністрації про надання відпустки з ініціативи власника або уповноваженого ним органу, а також про попередження власником або уповноваженим ним органом щодо звільнення у зв`язку з ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємства, установи, організації (абзац четвертий частини другої);

у разі ухилення громадянина від проходження альтернативної служби або вчинення інших дій, передбачених частиною першою цієї статті, місцева державна адміністрація може скасувати своє рішення про направлення його на альтернативну службу, про що протягом п`яти календарних днів у письмовій формі повідомляє громадянина і територіальний центр комплектування та соціальної підтримки, після чого громадянин підлягає призову на строкову військову службу на загальних підставах (частина третя).

Як уже зазначав суд, поведінка позивача свідчить про те, що після відсторонення він припинив проходити альтернативну службу, при цьому з заявою до державної адміністрації про визначення йому іншого місця служби, як це передбачено статтею 18 Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу", не звертався, що суд вважає самовільним припиненням виконання обов`язків альтернативної служби. У спірному випадку, через поведінку позивача, яка призвела до неможливості проходити ним альтернативну службу, йому необхідно було невідкладно звернутись до державної адміністрації з заявою про необхідність визначення іншого місця проходження альтернативної служби. Однак позивач припинив виконувати альтернативну службу.

Отже, у Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації були правові підстави для скасування рішення про направлення позивача на альтернативну службу, оскільки позивач ухилявся від її проходження.

Зазначення відповідачем в рішення від 19.10.2021 №101-7662/02 правовою підставою припинення альтернативної служби абзацу четвертого частини другої статті 18 Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу" суд вважає формальною помилкою, позаяк у рішенні чітко зазначено підставу дострокового припинення альтернативної служби позивача - ухилення від проходження альтернативної служби.

Щодо форми рішення у формі листа, то суд вважає, що це не є підставою для визнання його протиправним, позаяк рішення про проходження альтернативної служби позивача приймалось в такій ж формі. При цьому спеціальним законом не визначено форми рішення.

Щодо повноважень заступника голови Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації приймати рішення про проходження альтернативної служби, то відповідно до пункту 5.28 "Положення про управління соціального захисту населення Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації", затвердженого розпорядженням Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації від 30.11.2020 №777 управління соціального захисту населення Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації здійснює контроль за організацією альтернативної (невійськової) служби. Для вирішення питання щодо направлення на альтернативну службу документи подаються до управління соціального захисту населення. Управління соціального захисту населення відповідно до пункту 2 Положення про управління, підпорядковане голові Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації, першому заступникові голови Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації згідно з розподілом обов`язків.

Щодо звільнення позивача наказом від 22.12.2021 №126/к/тр з 09.12.2021, то суд зазначає, що наведена обставина не є підставою для визнання протиправним цього наказу, водночас предметом спору є поновлення позивача на посаді, а не зміна дати звільнення, тому суд відхиляє відповідні доводи.

Оскільки суд визнав правомірним скасування рішенням Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації від 21.12.2021 №101-9688/02 проходження позивачем альтернативної служби, оскаржуваний Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Дарницького району міста Києва від 22.12.2021 №126/к/тр про звільнення позивача прийнято саме внаслідок припинення проходженням позивачем альтернативної служби (тобто є похідним), вимоги про його скасування є необрятованим як і похідні вимоги про поновлення позивача на роботі та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу.

Враховуючи викладене, позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Щодо строків звернення до адміністративного суду з позовом, то суд вважає, що представником позивача дотримано місячного строку, встановленого частиною п`ятою статті 122 КАС України, позаяк оскаржуються рішення від 21.12.2021 №101-9688/02 та наказ від 22.12.2021 №126/к/тр, водночас позов засобами поштового зв`язку подано 20.01.2022, тобто в межах місячного строку.

За подання позову сплачено судовий збір у розмірі 992,40 грн. (квитанція від 10.02.2022 №1071640017). Крім того, адвокатом надано попередній розрахунок витрат на правничу допомогу від 19.01.2022, відповідно до якого підготовка та подача позовної заяви (5 год.) - 8000,00 грн., участь у судовому засіданні в місті Києві (два запланованих засідання 5 год.) - 6600,00 грн. Представником позивача під час судових дебатів зроблено заяву про намір подати докази витрат позивача на професійну правничу допомогу.

Оскільки в позові відмолено, сторонами не надано інших доказів понесення судових витрат, витрати зі сплати судового присудженню на користь позивача не підлягають.

Керуючись статтею 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відмовити повністю.

Позивач - ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ).

Відповідач - Директор Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Дарницького району міста Києва Переходько Галина Дмитрівна (адреса: 02091, місто Київ, вулиця Вербицького, будинок 9-1).

Відповідач - Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Дарницького району міста Києва (ідентифікаційний код 33882032, місцезнаходження: 02091, місто Київ, вулиця Вербицького, будинок 9-1).

Відповідач - Перший заступник Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації Калашник Микола Володимирович (адреса: 02068, місто Київ, вулиця Олександра Кошиця, будинок 11).

Відповідач - Дарницька районна в місті Києві державної адміністрації (ідентифікаційний код 37388222, місцезнаходження: 02068, місто Київ, вулиця Олександра Кошиця, будинок 11).

Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено в день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Згідно зі статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Повний текст рішення складено 14 грудня 2022 року.

Суддя В.А. Донець

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.11.2022
Оприлюднено11.07.2023
Номер документу112031258
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби

Судовий реєстр по справі —640/3098/22

Рішення від 21.11.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Донець В.А.

Ухвала від 10.07.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Донець В.А.

Ухвала від 02.02.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Донець В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні