ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 грудня 2022 року м. Київ №826/5367/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Костенка Д.А.,
при секретарі судового засідання Розуменко А.Б.,
за участю представника (самопредставника) відповідача - Пінчука Б.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного прова-дження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ДОРН" до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправними і скасування податкових повідомлень-рішень від 15.03.2018 №1442615147, №1452615147, №1462615147, №1472615147 та рішення про застосування штрафних фінансових санкцій від 15.03.2018 №0513140302,
в с т а н о в и в:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОРН» звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, в якому просило суд:
- визнати протиправними і скасувати податкові повідомлення-рішення від 15.03.2018 №1442615147, №1452615147, №1462615147, №1472615147 та рішення про застосування штрафних фінансових санкцій від 15.03.2018 №0513140302.
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що висновки акту №34/26-15-14-07-02-10/31607672 від 13 лютого 2018 року, складеного відповідачем за результатами проведеної документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОРН», на підставі якого відповідачем винесені оскаржувані податкові повідомлення-рішення №1442615147, №1452615147, №1462615147, №1472615147 та рішення про застосування штрафних фінансових санкцій від 15.03.2018 №0513140302, зроблені без об`єктивного аналізу усіх обставин та документів, виключно на підставі припущень та суб`єктивного інтерпретування деяких фактів.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 серпня 2018 року відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду у порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
Представник відповідача проти позову заперечив з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву, а саме наголосив на тому, що за інформацією, отриманою контролюючим органом, використаною під час перевірки не можливо встановити реальність проведення господарських операцій, також зауважив, що перевірка проведена в межах та на підставі чинного законодавства.
Розглянувши подані сторонами документи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Як вбачається із матеріалів справи, Головним управлінням Державної фіскальної служби у м. Києві проведено позапланова виїзна документальна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОРН», за результати якої оформлено акт №34/26-15-14-07-02-10/31607672 від 13 лютого 2018 року, яким встановлено порушення:
- пп. 134.1.1 п. 134.1 ст.134, п. 44.1, 44.6 ст. 44 ПКУ, в результаті чого занижено податок на прибуток за 2016 рік на суму 433 725 грн.;
- п.198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198, п. 200.1 ст. 200 ПКУ, в результаті чого занижено податок на додану вартість у сумі 711 792 грн., в т.ч. за травень 2016 - 6666 грн., червень 2016 - 51871 грн, аза липпень 2016 - 178 607 грн., серпень 2016 - 33250 гри., вересень 2016 - 54266 грн., за жовтень 2016 року - 131811 грн., за листопад 2016 - 14001 грн., грудень 2016 - 140847 грн., січень 2017 - 67669 грн., березень 2017 - 8628 грн., квітень 2017 - 3767 грн., червень 2017 - 12778 грн.;
- п. 201.10 ст. 201 ПКУ, в частині порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за лютий 2017 року, червені 2017 року на суму податку на додану вартість у розмірі 2174,38 грн.;
- п. 85.2 ст. 85 ПКУ в частині не надання посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всіх документів, що належать або пов`язані з предметом перевірки;
- ч. 8 ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» №2464-VI від 08.07.2010 зі змінами та п. 6 ч. З p. IV «Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» затвердженої Наказом Міністерства фінансів України № 449 від 20.04.2015, в результаті чого встановлено порушення порядку сплати єдиного соціального внеску за грудень 2016 року.
На підставі акта №34/26-15-14-07-02-10/31607672 від 13 лютого 2018 року Головним управлінням Державної податкової служби у м. Києві прийняті податкові повідомлення-рішення №01982615050101 та №01992615050101 від 31 жовтня 2019 року, якими Товариству з обмеженою відповідальністю «Старт-98» нараховані податкові зобов`язання.
Не погоджуючись з висновками, викладеними в акті №53/26-15-05-01-01/25640226 від 08 жовтня 2019 року, на підставі якого винесені оскаржувані податкові повідомлення-рішення №1442615147, №1452615147, №1462615147, №1472615147 та рішення про застосування штрафних фінансових санкцій від 15.03.2018 №0513140302, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Вирішуючи спір суд виходив з наступного.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року №2755-VI.
Відповідно до визначень, наведених у статті 14 Податкового кодексу України та у статті 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16 липня 1999 року №996-XIV (тут і надалі - нормативно-правові акти в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), активи - ресурси, контрольовані підприємством у результаті минулих подій, використання яких, як очікується, приведе до отримання економічних вигод у майбутньому; бухгалтерський облік - процес виявлення, вимірювання, реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання та передачі інформації про діяльність підприємства зовнішнім та внутрішнім користувачам для прийняття рішень; господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства; економічна вигода - потенційна можливість отримання підприємством грошових коштів від використання активів; первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію; фінансова звітність - бухгалтерська звітність, що містить інформацію про фінансове становище, результати діяльності та рух грошових коштів підприємства за звітний період; бюджетне відшкодування - відшкодування від`ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника; господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами; податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу; основні засоби - матеріальні активи, у тому числі запаси корисних копалин наданих у користування ділянок надр (крім вартості землі, незавершених капітальних інвестицій, автомобільних доріг загального користування, бібліотечних і архівних фондів, матеріальних активів, вартість яких не перевищує 6000 гривень, невиробничих основних засобів і нематеріальних активів), що призначаються платником податку для використання у господарській діяльності платника податку, вартість яких перевищує 6000 гривень і поступово зменшується у зв`язку з фізичним або моральним зносом та очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких з дати введення в експлуатацію становить понад один рік (або операційний цикл, якщо він довший за рік); розумна економічна причина (ділова мета) - причина, яка може бути наявна лише за умови, що платник податків має намір одержати економічний ефект у результаті господарської діяльності.
Вимоги до підтвердження даних, визначених у податковій звітності, наведені у статті 44 Податкового кодексу України.
Згідно пункту 44.1 вказаної статті для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Отже, згідно наведеного до обов`язків платників податків відноситься ведення обліку тих показників податкової звітності, що пов`язані з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі документів, ведення яких передбачено законодавством.
Водночас забороняється формування таких показників на підставі даних, не підтверджених відповідними документами.
Первинні документи, які підтверджують дані податкового обліку платника податків, повинні бути достовірними, тобто відображати дійсний зміст господарських операцій, які впливають на визначення об`єкта оподаткування.
В свою чергу фактичне здійснення господарської операції повинно викликати зміни в структурі активів, зобов`язань та власному капіталі підприємства, а отже може слугувати її підтвердженням.
У листі від 21 листопада 2016 року № 20011/5/99-99-10-01-16 ДФС України зазначає, що висновок про реальність господарської операції для цілей податкового обліку, тобто про відповідність даних, зазначених у первинних документах, об`єктивним обставинам вчинення господарської операції, повинен бути результатом належного аналізу зібраних у справі доказів.
Відповідно до матеріалів справи, стосовно встановлених уповноваженими особами відповідача порушень законодавства, що призвели до нарахування податкових зобов`язань у відношенні позивача, вбачається, що висновок про дані порушення зроблено на підставі перевірки повноти і своєчасності відображення в обліку та звітності операцій по розрахунках Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОРН» з ТОВ «Астра Груп Компані» (код 39613201), ТОВ «Філіс Груп» (код 39477921), ТОВ «Електропром ост» (код 40515729), ТОВ «Експо Трейд Компані» (код 40614580), ТОВ «АВІАВІА» (код 40515729), IB «Максимус Камп» (код 40827216), а саме у зв`язку з неможливістю здійснення господарських операцій між Товариством з обмеженою відповідальністю «ДОРН» з вище зазначеними контрагентами з ідентифікованим товаром (роботами, послугами) за відсутності факту (джерела) його законного введення в обіг та використанням даних контрагентів виключно з метою отримання коштів у значних розмірах та зменшенні бази оподаткування.
На думку відповідача, недійсність господарських операцій між Товариством з обмеженою відповідальністю «ДОРН» (Виконавець, Підрядник) та ТОВ «Астра Груп Компані» (код 39613201), ТОВ «Філіс Груп» (код 39477921), ТОВ «Електропром ост» (код 40515729), ТОВ «Експо Трейд Компані» (код 40614580), ТОВ «АВІАВІА» (код 40515729), IB «Максимус Камп» (код 40827216) (Замовники) на підставі укладених договорів полягає в тому, що стосовно останніх наявна інформація про ознаки фіктивності даних контрагентів та/або їх відношення до таких контрагентів, відсутність технічної можливості для здійснення задекларованих господарських операцій та працівників.
ТОВ «ДОРН» як (Підрядник) мало фінансово- господарські взаємовідносини з ТОВ «Юніверсал Лоджистік» (Замовник), які відбулися на підставі договору підряду від 13.03.2017 № 13/03/17, згідно якого Замовник доручає, а Підрядник приймає на себе зобов`язання виконати на свій ризик весь обсяг робіт по ремонту полімерного покриття в приміщенні по вул. Київський Шлях. 121-А в с. Велика Олександрівська Бориспільського району Київської області.
Загальна тривалість робіт, які виконуються Підрядником, становлять 14 календарних днів, згідно Додатку № 2 «Графік виконання робіт» від 13.03.2017.
Згідно журналу обліку відвідувачів наданого ТОВ «Юніверсал Лоджистік» на об`єкт Замовника здійснювали вхід працівники ТОВ «ДОРН».
Разом з тим, ТОВ «Юніверсал Лоджистік» листом від 11.12.2018 № 368 повідомлено що всі роботи по договору були виконані виключно працівниками ТОВ «ДОРН».
ТОВ «ДОРН» як (Виконавець) мало фінансово-господарські взаємовідносини з ТОВ «Фіттіх АГ» (Замовник), які відбулися на підставі договору на виконання монтажних з систем протипожежного захисту від 24.10.2016 № 24-10/16-М/СП, згідно якого Виконавець бере на себе зобов`язання своїми силами і з використанням своїх матеріалів і обладнання, у відповідності до проектної документації, виконати монтажні роботи системи протипожежного захисту на об`єкті: Офіс компанії, що розташований на 7-ому поверху Преміум центру по бул. Лепсе, 6 літ «З» (1-а секція), у складі: автоматичної пожежної сигналізації; системи оповіщення людей про пожежу; диспетчеризація протипожежних систем.
Згідно листа ТОВ «ДОРН» від 01.11.2016 № 01/11 на об`єкті: Офіс компанії, що розташований на 7-ому поверху Преміум центру по бул. Лепсе, 6 літ «З» (1-а секція), останній просив надати доступ наступним працівникам: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 .
ТОВ «ДОРН» як (Виконавець) мало фінансово-господарські взаємовідносини з ТОВ «Фіттіх АГ» (Замовник), які відбулися на підставі договору на виконання монтажних робіт від 21.12.2016 № 23/12-2016-М, згідно якого Виконавець бере на себе зобов`язання своїми силами і з використанням своїх матеріалів і обладнання, у відповідності до проектної документації, виконати монтажні роботи системи відео спостереження, системи охоронної сигналізації та системи контролю доступу на об`єкті: Житлова секція № 2, по пр. Оболонському, 26 в Оболонському районі м. Києві.
Згідно листа ТОВ «ДОРН» від 26.12.2016 № 03/12 на об`єкті: Житлова секція № 2, по пр. Оболонському, 26 в Оболонському районі м. Києві, останній просив надати доступ наступним працівникам: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 .
ТОВ «ДОРН» як (Виконавець) мало фінансово-господарські взаємовідносини з ТОВ «Фіттіх АГ» (Замовник), які відбулися на підставі договору на виконання монтажних з систем протипожежного захисту від 01.11.2016 № 1-11/2016, згідно якого Виконавець бере на себе зобов`язання своїми силами і з використанням своїх матеріалів і обладнання, у відповідності до проектної документації, виконати монтажні роботи системи диспетчеризації протипожежного захисту відм. +37,000 та відм. +31,000 на об`єкті: Реконструкція будівлі ЦУМу (без зміни функціонального призначення об`єкта) з реставрацією головних фасадів та знесення будівлі градирні по АДРЕСА_1 .
Згідно листа ТОВ «ДОРН» від 02.12.2016 № 01/12 на об`єкті на об`єкті: Реконструкція будівлі ЦУМу (без зміни функціонального призначення об`єкта) з реставрацією головних фасадів та знесення будівлі градирні по вул. Богдана Хмельницького, 2 у Шевченківському районі м. Києва, останній просив надати доступ наступним працівникам: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 .
ТОВ «ДОРН» як (Виконавець) мало фінансово-господарські взаємовідносини з ТОВ «Фіттіх АГ» (Замовник), які відбулися на підставі договору на виконання монтажних з систем протипожежного захисту від 30.06.2017 № 03/07/17-М, згідно якого Виконавець бере на себе зобов`язання своїми силами і з використанням своїх матеріалів і обладнання, у відповідності до проектної документації, виконати монтажні роботи системи протипожежного захисту на об`єкті: « 5 етап будівництва: 5 Стадія - 10-та черга, 1-й пусковий комплекс 12-ї Черги та перший пусковий комплекс 13-ї Черги будівництва житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями громацького призначення та паркінгом за будівельною адресою: проспект 40-річчя Жовтня 60, в Голосіївському районі м. Києва, Україна.
Згідно листа ТОВ «ДОРН» від 04.07.2017 № 01/7 5 етап будівництва: 5 Стадія - 10-та черга, 1-й пусковий комплекс 12-ї Черги та перший пусковий комплекс 13-ї Черги будівництва житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями громацького призначення та паркінгом за будівельною адресою: проспект 40-річчя Жовтня 60, в Голосіївському районі м. Києва, Україна, останній просив надати доступ наступним працівникам: ОСОБА_2 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_1 .
ТОВ «ДОРН» як (Виконавець) мало фінансово-господарські взаємовідносини з ТОВ «Фіттіх АГ» (Замовник), які відбулися на підставі договору на виконання монтажних з систем протипожежного захисту від 11.05.2017 № 110517/П, згідно якого Виконавець бере на себе зобов`язання своїми силами і з використанням своїх матеріалів і обладнання, у відповідності до проектної документації, виконання робіт з реконструкції системи протипожежного захисту на об`єкті: РЕСТОРАН «СТЕЙК-ХАУС» за адресою м. Київ, вул. Хрешатик/Богдана Хмельницького, буд. 38/2 (літера А) (Універмаг ЦУМ).
Згідно листа ТОВ «ДОРН» від 15.05.2017 № 01/05 на об`єкті на об`єкті: м. Київ, вул. Хрешатик/Богдана Хмельницького, буд. 38/2 (літера А) (Універмаг ЦУМ), останній просив надати доступ наступним працівникам: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 .
ТОВ «ДОРН» як (Підрядник) мало фінансово-господарські взаємовідносини з ТОВ «РЕСТОРАН ПЛЮС» (Замовник), які відбулися на підставі договору на підряду (на виконання робіт) від 19.05.2016 № 19/05-2016, згідно якого Підрядник на свій ризик власними силами і засобами з використанням власних ресурсів, у відповідності до Проектної документації, виконати роботи на об`єкті: Перепланування нежитлових приміщень № 220 та № 239 по АДРЕСА_2 .
Згідно листа ТОВ «Грано А» (код 40603757) повідомлено про те, що всі роботи по обслуговуванню пожежної автоматичної сигналізації, системи оповіщення про пожежу, системи внутрішнього протипожежного водопроводу, кухонного пожежогасіння та системи диспетчеризації інженерного обладнання на об`єкті: м. Київ, вул. Болсуновська, буд. 2, прим. 220, виконуються працівниками ТОВ «ДОРН», за період співпраці ТОВ «ДОРН» не повідомляв про залучення сторонніх організацій.
Разом з тим, ПрАТ «ЄВРОТЕРМІНАЛ» повідомив, що останній не мав фінансово- господарських відносин з ТОВ «ДОРН», а також не мало відносин з його службовими особами, на об`єкті: «Реконструкція єдиного майнового комплексу по вул. М. Вовчка 18-А в м. Києві».
При цьому, аналізом звітів про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів ТОВ «ДОРН» (код 31607672) встановлено, що ОСОБА_2 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_1 , ОСОБА_3 є працівниками ТОВ «ДОРН».
У ході проведення перевірки ТОВ «Дорн» вручено під розписку директору "JB «Дорн» ОСОБА_1. запит б/н від 29.01.2018 щодо надання інформації та документів для І гревірки з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2015 по 31.07.2017 у термін 31.01.2018.
На вказаний запит підприємством не надано:
первинні документи щодо взаємовідносин ТОВ «Дорн» з ТОВ «Експо трейд Компані» Ілод 40614580), ТОВ «Електропром Пласт» (код 40515729), ТОВ «Філіс Груп» (код 39477921),
договори взаємовідносин ТОВ «Дорн» з ТОВ «Максимус Камп» (код 40827216), ТОВ «Асіавіа» (код 40473108);
частину актів виконання послуг та видаткових накладних по ТОВ «Максимус Камп» код 40827216), ТОВ «Астра групп компані» (код 39613201);
за 2016 рік картонки рахунку 90 «Собівартість реалізованих товарів (робіт, послуг), рахунку 93 Витрати на збут» та відповідно первинні документи, які підтверджують дані витрати, про що складено акти ненадання документів від 02.02.2018 № 88/26-15-14-07-02, від 03.02.2018 №91/26-15-14- ЩГ-02, від 05.02.2018 № 99/26-15-14-07-02, від 06.02.2018 №105/26-15-14-07-02.
За період з 01.01.2015 по 31.12.2016 ТОВ «Дорн» задекларовано в рядку 01 декларації(й) Дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку» у сумі 3 067 507 гривень.
Перевіркою відображених у рядку 01 декларації(й) «Дохід від будь-якої діяльності за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку» показників за період з 01.01.2015 по 31.12.2016 встановлено, що на формування цих показників мало вплив здійснення операцій із надання послуг по встановленню пожежної, охоронної сигналізації, тощо.
Перевіркою повноти визначення задекларованих ТОВ «Дорн» (код 31607672) показників у рядку 01 Декларацій «Дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку» за період з 01.01.2015 по 31.12.2016 встановлено їх заниження на загальну суму за 2016 рік на суму 3 525 252,15 грн.
В той же час, з такими висновками контролюючого органу суд не погоджується, виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи, під час здійснення перевірки контролюючим органом встановлено відсутність здійснення реального виконання робіт позивачем, у зв`язку з чим контролюючий орган зробив висновок про те, собівартість реалізованої продукції позивачем зменшено на 7959,9 тис. грн.
В той же час, як вбачається з висновків акту перевірки відповідачем зроблено висновок про завищення собівартості виконаних робіт на вказану вище суму.
Проте в додатку 5 до акта перевірки відповідачем за результатами перевірки зменшено собівартість реалізованої продукції з 7959,9 тис. грн. до 0,00 грн.
Крім цього, в акті перевірки зазначено про ненадання первинних документів для підтвердження господарських-операцій щодо підтвердження витрат на суму 1817127,91, проте в додатку 5 в графі «інші операції витрат», які використовувались контролюючим органом для обрахунку суми порушення визначено суму 1914,4 тис. грн.
Більше того, суд вважає за необхідну зауважити на тому, що сума доходу на суму 3525.2 тис. грн. не можу бути враховано, як збільшення доходу, оскільки контролюючим органом зроблено висновок про нереальність господарських операцій між позивачем та його контрагентами, оцінку яким суд надасть у даному рішенні далі, а тому, така сума не можу бути враховано для обчислення суми штрафу за податковим повідомленням-рішенням від 15 березня 2018 року №1442615147, яким позивачу збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток підприємства на суму 542156 грн.
Враховуючи вищенаведене в сукупності, суд дійшов висновку про протиправність податкового повідомлення-рішення від 15 березня 2018 року №1442615147, як такого, що винесено із застосуванням помилкових висновків контролюючого органу, які суперечать загальним висновками акта №34/26-15-14-07-02-10/31607672.
Стосовно решти виявлених порушень, суд зазначає наступне.
Перевіркою щодо взаємовідносин між ТОВ «Дорн» та ТОВ «Астра Груп Компані» встановлено:
Договір № 051116 від 05.11.2016 з ТОВ «Астра Груп Компані» (Виконавець), в особі директора ОСОБА_8 (ремонти з монтажу кабельної підсистеми слабкострумових мереж та випробування змонтованої системи на об`єкті: Реконструкція єдиного майнового комплексу м. Київ Оболонський район, вул. М. Вовчка, 18- А); Договір № 241016/М від 21.10.2016 з ТОВ «Астра Груп Компані» (Виконавець), в особі директора ОСОБА_8 (ремонти з монтажу системи протипожежного захисту та випробування змонтованої системи протипожежного захисту на об`єкті: Офіс компанії, що розташована на 7-ому поверсі Пруміум центру по бул. Лепсе, 6 літ «З»); Договір № 150916 від 23.09.2016 з ТОВ «Астра Груп Компані» (Виконавець), в особі директора ОСОБА_8 (ремонти з монтажу системи пожежної сигналізації та випробування змонтованої системи пожежної сигналізації на об`єкті: Єдиний майновий комплекс м. Київ Оболонський район, вул. М. Вовчка, 18- А); Договір № 050916/М від 05.09.2016 з ТОВ «Астра Груп Компані» (Виконавець), в особі директора ОСОБА_8 (ремонти з монтажу трубопроводів системи автоматичного водяного пожежогасіння, гідравлічні випробування змонтованої системи, монтаж кабельної системи слабострумкових мереж, випробування кабельної підсистеми слабострумкових мереж на об`єкті: Єдиний майновий комплекс м. Київ Оболонський район, вул.. М. Вовчка, 18- А); Договір № 080616/В від 08.06.2016 з ТОВ «Астра Груп Компані» (Виконавець), в особі директора ОСОБА_8 (ремонти з монтажу трубопроводів системи автоматичного водяного пожежогасіння, гідравлічні випробування змонтованої системи, модернізація автоматики системи водяного пожежогасіння на об`єкті: Єдиний майновий комплекс м. Київ Оболонський район, вул.. М. Вовчка, 18- А); Договір № 200516/С від 20.05.2016 з ТОВ «Астра Груп Компані» (Виконавець), в особі директора ОСОБА_8 (демонтаж системи ППА, диспетчеризації та електромережі в об`єкті, демонтаж та монтаж інженерних мереж на об`єкті: Перепланування нежитлових приміщень №220 та 239 по вул. Болсуновській).
Відповідно до протоколу допиту свідка від 20.11.2017 засновника, директора та головного бухгалтера ТОВ «Астра Груп Компані», (код 39613201), в одній особі, р. ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_1 : повідомив, що жодного відношення до реєстрації та здійснення фінансово-господарської діяльності вищевказаного підприємства не має.
Разом з тим, наявні в матеріалах справи первинні документи (акти виконаних робіт, видаткові накладні, податкові накладні) та договори підписані зі сторони ТОВ «Астра Груп Компані», директором - ОСОБА_8., тобто особою яка заперечує здійснення фінансово-господарської діяльності вказаного підприємства, а відтак, дані відображені в цих податкових накладних не можуть приймати участі у податковому обліку, і як наслідок надавати право на формування податкового кредиту, оскільки вони є такими, що складені з порушенням ст. 201 ПК України.
Перевіркою щодо взаємовідносин між ТОВ «Дорн» та ТОВ «Філіс Груп» (код 39477921) документів до перевірки не надано.
Відповідно до даних, що містяться в інформаційній системі «Єдиний реєстр податкових накладних» в періоді з 01.01.2015 по 31.07.2017 ТОВ «Філіс Груп» на адресу ТОВ «Дорн» зареєстровано податкові накладні з номенклатурою:
Роботи з монтажу системи прокладання слабкострумових кабелів у приміщенні складу, що споруджується на об`єкті «Реконструкція єдиного майнового комплексу по вул. М. Вовчка, 18-А.
Розробка проектної документації стадії «РП» (Робочий проект) Автоматичної системи газового пожежогасіння на об`єкті: «Виробнича ділянка з адміністративно-лаборатнорною частиною ТДВ «ІнтерХім» Одеса, 21-км Старокиївської дороги, 40а.
Підготовка документації стадії «Робоча документація» системи автоматичної установки пожежної сигналізації, системи сповіщення про пожежу, автоматики системи протипожежного призначення, на об`єкті: Реконструкція приміщень під офісні нежитлові приміщення за адресою вул. Велика Житомирська, 20.
Технічне обслуговування системи автоматичної пожежної сигналізації, системи сповіщення про пожежу, установки автоматичного водяного спринклерного пожежогасіння та системи димовидалення, що змонтовані на об`єкті: «Офісно-житловий комплекс з підземно-наземним паркінгом за адресою вул.Булсуновська, буд. 2.
Роботи з монтажу системи внутрішнього протипожежного водопроводу у приміщенні складу, що споруджується на об`єкті «Реконструкція єдиного майнового комплексу по вул. М. Вовчка, 18-А у Оболонському районі м. Києва», згідно Договору № 050916 від 05.09.2016р.
Розробка проектної документації стадії «Робоча документація» Системи пожежної сигналізації (4 поверх + частина 1 пов.), Системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей (4 поверх + частина 1 пов.), Автоматичної системи газового пожежогасіння серверної, Системи внутрішнього протипожежного водопроводу (4 поверх + частина 1 пов.) та автоматизації протипожежних систем (4 поверх + частина 1 пов.), зг. Договору П-02/2016 від 09.09.2016р.
В той же час, Згідно інформації наданої ОУ ГУ ДФС у м. Києві щодо ТОВ «Філіс Груп» надано інформацію відкриття кримінального провадження № 12015000000000630 від 08.12.2015. Згідно даного кримінального провадження дописано посадову особу ( ОСОБА_9 ), яка згідно установчих документів значиться засновником, директором та головним бухгалтером ТОВ «Філіс Груп» протягом здійснення господарської діяльності товариства, в ході допиту посадова особа повідомила, що до реєстрації та здійснення фінансово - господарської ТОВ «Філіс Груп» відношення не має. Підприємство не реєстрував, обов`язків директора та засновника не виконував.
Разом з тим, в інформаційній системі «Податковий блок» підсистемі «Аналітична система» зареєстрована по ТОВ «Філіс Груп» (код 39477921) облікова картка суб`єкта фіктивного підприємництва від 03.10.2016 № 2070/8/26-58-21-03 в якій зазначено, зареєстровано (перереєстровано) у органах державної реєстрації фізичних осіб з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління підставним (неіснуючим), померлим, безвісти зниклим особам або таким особам, що не мали наміру провадити фінансово - господарську діяльність або реалізовувати повноваження, (картка сформована ст. о/у ДПІ у Солом`янському р-нім. Києва Іващенком А.С.)
Перевіркою щодо взаємовідносин між ТОВ «Дорн» та ТОВ «Експо трейд компані» (код 40614580) документів до перевірки не надано.
Відповідно до даних, що містяться в інформаційній системі «Єдиний реєстр податкових накладних» в періоді з 01.01.2015 по 31.07.2017 ТОВ «Експо трейд компані» на адресу ТОВ «Дорн» зареєстровано податкові накладні з номенклатурою:
Технічне обслуговування системи автоматичної пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу, установки автоматичного водяного спринклерного пожежогасіння та системи димовидалення, що змонтовані на об`єкті: «Офісно-житловий комплекс з підземно-наземним паркінгом за адресою вул.Булсуновська, буд. 2, м. Київ», зг. Дог. № 040716/т0 від 04.07.2016р.
Роботи з монтажу систем електроживлення та внутрішнього освітлення у приміщенні складу, що споруджується на об`єкті «Реконструкція єдиного майнового комплексу по вул. М. Вовчка, 18-А у Оболонському районі м. Києва» згідно договору № 181016 від 18.10.2016р.
Роботи з розробки проектної документації стадії «Проект» систем протипожежного захисту на Об`єкті: Будівництво зблокованих житлових будинків на вул. Практичній, 2, 4, 6, 8, вул. Журавлиній, 10, 23 та на вул. Онуфрія Трутенка, 28, 28-А (мікрорайон «Жуляни») у Солом`янському районі м. Києва (V черга - паркінг). згідно договору підряду № 18102016-П від 18.10.2016р.
Роботи з монтажу повітропроводів системи пожежної сигналізації у приміщенні складу, що споруджується на об`єкті «Реконструкція єдиного майнового комплексу по вул. М. Вовчка, 18-А у Оболонському районі м. Києва», зг. Договоур № 150916 від 23.09.2016р.
Роботи з монтажу системи внутрішнього протипожежного водопроводу у приміщенні складу, що споруджується на об`єкті «Реконструкція єдиного майнового комплексу по вул. М. Вовчка, 18-А у Оболонському районі м. Києва» зг. Договору №050916 від 05.09.2016р.
Роботи з монтажу системи автоматичного водяного пожежогасіння у приміщенні складу, що споруджується на об`єкті «Єдиний майновий комплекс по вул.М.Вовчка, 18-А в м. Києві» зг. Договору№080616/В від 08.06.2016р.
Роботи з монтажу системи прокладання слабкострумових кабелів у приміщенні складу, що споруджується на об`єкті «Реконструкція єдиного майнового комплексу по вул. М. Вовчка, 18-А у Оболонському районі м. Києва», згідно Договору №160916 від 23.09.2016р.
Згідно ІС «Податковий блок» керівником, головним бухгалтером та засновником ТОВ «Експо трейд компані» (код 40614580) за перевіряємий період та по теперішній час в одній особі є ОСОБА_10 (РНОКПП НОМЕР_1 ). Основний вид діяльності - неспеціалізована оптова торгівля.
Згідно поданому Балансу та фінансовій звітності кількість працівників 1 чоловік, основні фонди відсутні.
ТОВ «Експо трейд компані» не є імпортером та виробником послуг реалізованих ТОВ «Дорн». Крім того, згідно даних, що містяться в інформаційній системі «Єдиний реєстр податкових накладних», встановлено, що ТОВ «Експо трейд компані» придбавав у жовтні - листопаді 2016 року скумбрію, код УКТ ЗЕД якої не співпадає з кодом УКТ ЗЕД товарів (послуг), реалізованих ТОВ «Експо трейд компані» на адресу ТОВ «Дорн».
Відповідно до бази даних АІС «Податковий блок» та в ході аналізу податкової звітності, поданої В «Експо трейд компані» до податкового органу встановлено відсутність будь-якої інформації про наявні складські приміщення, наявність автомобільного чи іншого транспорту, а також устаткування, необхідне для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства. Фактично ТОВ «Експо трейд компані» відсутні трудові ресурси, виробниче обладнання, складські приміщення, матеріали для здійснення основного виду діяльності.
Перевіркою щодо взаємовідносин між ТОВ «Дорн» та ТОВ «Електропром пласт» (код 40515729) документів до перевірки не надано.
Відповідно до даних, що містяться в інформаційній системі «Єдиний реєстр податкових накладних» в періоді з 01.01.2015 по 31.07.2017 ТОВ «Електропром пласт» на адресу ТОВ «Дорн» зареєстровано податкові накладні з номенклатурою:
Монтаж системи протипожежного захисту автоматичної пожежної сигналізації, системи оповіщення людей про пожежу, диспетчеризація протипожежних систем на об`єкті за адресою: м.Київ, бул. Лeпce, 6 літ. "З".
Монтажні роботи системи диспетчеризації протипожежного захисту на об`єкті за адресою: м. Київ, вул. Б. Хмельницького, 2.
Відповідно до бази даних ДФС України встановлено, що засновником, директором були та є: -засновник та директор - ОСОБА_11 (код НОМЕР_2 ) із 27.05.2016 12.12.2017 та співзасновник ОСОБА_12 (код НОМЕР_3 ) із 30.09.2016 по 12.12.2017
-директор та засновник - ОСОБА_13 із 12.12.2017 по 05.03.2018, -директор та засновник - ОСОБА_14 із 06.03.2018 по теперішній час, 2 співзасновник ОСОБА_15 із 06.03.2018 по теперішній час. Основний вид діяльності - неспеціалізована оптова торгівля. Баланс та фінансовий звіт не подано.
Свідоцтво ПДВ анульовано 28.12.2017, причина анулювання (ненадання декларацій протягом року).
ТОВ «Електропром пласт» не є імпортером та виробником послуг реалізованих ТОВ «Дорн». Відповідно до бази даних АІС «Податковий блок» та в ході аналізу податкової звітності, поданої ТОВ «Електропром пласт» до податкового органу встановлено відсутність будь-якої інформації про наявні складські приміщення, наявність автомобільного чи іншого транспорту, а також устаткування, необхідне для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства. Фактично В «Електропром пласт» відсутні трудові ресурси, виробниче обладнання, складські приміщення, матеріали для здійснення основного виду діяльності.
Крім того, наявний протокол допиту свідка ОСОБА_11 (код НОМЕР_2 ) та співзасновника ТОВ «Електропром Пласт» ОСОБА_12 (код НОМЕР_3 ), які повідомили про те, що жодного відношення до господарської діяльності вказаного підприємства не мають та не мали.
Перевіркою щодо взаємовідносин між ТОВ «Дорн» та ТОВ «Асіавіа» (код 40473108) встановлено.
Договори, на які йде посилання в бухгалтерському обліку (оборотно-сальдових відомостях) до перевірки не надано.
Відповідно до даних, що містяться в інформаційній системі «Єдиний реєстр податкових накладних» в періоді з 01.01.2015 по 31.07.2017 ТОВ «Асіавіа» на адресу ТОВ «Дорн» зареєстровано податкові накладні з номенклатурою:
Монтажні роботи системи протипожежного захисту, автоматичної пожежної сигналізації, та системи оповіщення людей про пожежу.
Ремонт полімерного покриття в приміщенні по вул. Київський Шлях, 121-А в с. Велика Олександрівка Бориспільського району Київської області, згідно дог. 10/04/17 від 10.04.17.
В той же час, Згідно ІС «Податковий блок» керівником, головним бухгалтером та засновником ТОВ «Асіавіа» за за перевіряємий період та по теперішній час в одній особі є ОСОБА_16 (РНОКПП НОМЕР_4 ).
Основний вид діяльності - діяльність посередників у торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно - технічними виробами. Останній звіт по ПДВ вересень 2017.
Згідно поданому Балансу та фінансовій звітності кількість працівників І чоловік, основні фонди відсутні.
ТОВ «Асіавіа» не є імпортером та виробником послуг реалізованих ТОВ « ДОРН».
Крім того, згідно даних, що містяться в інформаційній системі «Єдиний реєстр податкових .закладних», встановлено, що ТОВ «Асіавіа» придбавав у 2017 році різнопланові товари та послуги покрівельна мембрана, розчинник, послуги мережі Інтернет, інше), код УКТ ЗЕД яких не співпадає з ходом УКТ ЗЕД товарів (послуг), реалізованих ТОВ «Асіавіа» на адресу ТОВ «Дорн».
Відповідно до бази даних АІС «Податковий блок» та в ході аналізу податкової звітності, поданої ГОВ «Асіавіа» до податкового органу встановлено відсутність будь-якої інформації про наявні складські приміщення, наявність автомобільного чи іншого транспорту, а також устаткування, що необхідне для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства. Фактично ТОВ «Асіавіа» відсутні трудові ресурси, виробниче обладнання, складські приміщення, матеріали для здійснення основного виду діяльності.
Перевіркою щодо взаємовідносин між ТОВ «Дорн» та ТОВ «Максимус Камп» (код 40827216) встановлено:
Договори, на які йде посилання в бухгалтерському обліку (оборотно-сальдових відомостях) до перевірки не надано.
Відповідно до даних, що містяться в інформаційній системі «Єдиний реєстр податкових накладних» в періоді з 01.01.2015 по 31.07.2017 ТОВ «Максимус Камп» на адресу ТОВ «Дорн» зареєстровано податкові накладні з номенклатурою:
Розробка проектної документації стадії "Робоча документація" систем АУПС, ССпП, СД (технологічна частина), АСПП у складі автоматизації вентиляці на об`єкті: Реконструкція адміністративної будівлі на вул. Я. Коласа 25-27а в Святошинському районі м. Києва, зг. Договору № 2702/П від 27.02.2017р.
Послуга з перемотки пожежних рукавів.
Збирання, налагоджування та програмування шафи сигналізації та шафи автоматики управління.
Роботи з підготовки проектної документації стадії "Робоча документація" системи автоматичної установки пожежної сигналізації, системи сповіщення про пожежу, системи димовидалення (технологічна частина), автоматики системи протипожежного призначення, у складі автоматизації вентиляції, протидимного захисту та пож. кранів, що захищає об`єкт, автоматичної установки газового пожежогасіння (серверна, архіви, ЛТПП), згідно Договору № 2/01/17 ПР від 2.01.2017р.
Обслуговування системи автоматичної пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу, установки автоматичного водяного спринклерного пожежогасіння та системи димовидалення, що змонтовані на об`єкті: «Офісно-житловий комплекс з підземно-наземним паркінгом за адресою вул. Булсуновська, буд. 2, м. Київ».
Монтажні роботи системи охоронної сигналізації та системи КД на об`єкті: Житлова секція № 2 по пр. Оболонському,26 у м. Києві зг. Договору № 26/12/2016/М від 26.12.2016р.
Роботи з монтажу систем електроживлення та внутрішнього освітлення у приміщенні складу, що споруджується на об`єкті «Реконструкція єдиного майнового комплексу по вул. М. Вовчка, 18-А у Оболонському районі м. Києва», згідно Договору № 050117 від 05.01.2017р.
Роботи з монтажу кабельної підсистеми слабструмових мереж; оповіщення про пожежу, пожежна сигналізація, охоронна сигналізація, відеоспостереження, протипожежна автоматика у приміщенні складу, що споруджується на об`єкті «Реконструкція єдиного майнового комплексу по вул. М. Вовчка, 18-А у Оболонському районі м. Києва», згідно Договору 100117 від 10.01.2017р.
Згідно ІС «Податковий блок» керівником, головним бухгалтером та засновником ТОВ «Максимус Камп» (код 40827216) за за перевіряємий період та по теперішній час в одній особі є ОСОБА_17 (РНОКПП НОМЕР_5 ). Основний вид діяльності - організація будівництва будівель. Останній звіт по ПДВ вересень 2017.
Згідно поданому Балансу та фінансовій звітності кількість працівників 2 чоловіка, основні фонди сутні. Звіт 1 ДФ не подано.
ТОВ «Максимус Камп» не є імпортером та виробником послуг реалізованих ТОВ «Дорн» відсутні трудові ресурси, виробниче обладнання, тощо для здійснення послуг).
Згідно даних, що містяться в інформаційній системі «Єдиний реєстр податкових накладних встановлено, що ТОВ «Максимус Камп» придбавав у 2017 році різнопланові товари (автошини, обладнання для сантехніки, будівельні матеріали та інші ТМЦ, інше), код УКТ ЗЕД яких не співпадає з кодом УКТ ЗЕД товарів (послуг), реалізованих ТОВ «Максимус Камп» на адресу ТОВ «Дорн».
Згідно частини першої та другої статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
На думку колегії суддів Судової плати в адміністративних справах Верховного Суду України, викладеної у постанові від 27 березня 2012 року №21-737во10, надання податковому органу належним чином оформлених документів, передбачених законодавством про податки та збори, з метою одержання податкової вигоди є підставою для її одержання, якщо податковий орган не встановив та не довів, що відомості, які містяться в цих документах, неповні, недостовірні та (або) суперечливі, є наслідком укладення нікчемних правочинів або коли відомості ґрунтуються на інших документах, недійсність даних в яких установлена судом. Про необґрунтованість податкової вигоди можуть також свідчити підтверджені доказами доводи податкового органу, зокрема про наявність таких обставин: неможливість реального здійснення платником податків зазначених операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна або обсягу матеріальних ресурсів, економічно необхідних для виробництва товарів, виконання робіт або послуг, нездійснення особою, яка значиться виробником товару, підприємницької діяльності; відсутність необхідних умов для досягнення результатів відповідної підприємницької, економічної діяльності у зв`язку з відсутністю управлінського або технічного персоналу, основних коштів, виробничих активів, складських приміщень, транспортних засобів; облік для цілей оподаткування тільки тих господарських операцій, які безпосередньо пов`язані з виникненням податкової вигоди, якщо для такого виду діяльності також потрібне здійснення й облік інших господарських операцій; здійснення операцій з товаром, що не вироблявся або не міг бути вироблений в обсязі, зазначеному платником податків у документах обліку; відсутність первинних документів обліку. Предмет доказування у таких справах становлять обставини, що підтверджують або спростовують реальність здійснення самої господарської операції (поставки товару), а відтак і обґрунтованість визначення податкового кредиту позивача.
Відповідачем згаданий висновок про наявність порушень законодавства, що призвели до нарахування податкових зобов`язань у відношенні позивача, зроблено на підставі аналізу відомостей з Системи автоматизованого співставлення податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів, Єдиного реєстру податкових накладних (ЄРПН), Єдиного реєстру досудових розслідувань стосовно контрагентів позивача та/або їх відношенні до певних контрагентів.
Відповідно до правової позиції, викладеної в постанові Верховного Суду України від 22 вересня 2015 року №21-1359а15 договори, видаткові накладні, податкові накладні та рахунки-фактури не є достатніми доказами фактичного виконання розглядуваних поставок; спірні господарські операції не підтверджені належними первинними документами, що в сукупності з виявленими ДПІ фактами щодо фіктивної діяльності спірних постачальників свідчить про безтоварність розглядуваних операцій, що виключає правомірність їх відображення у податковому обліку цього товариства.
Дана позиція, в свою чергу, також знайшла відображення в постанові Верховного Суду України від 22 листопада 2016 року №826/11397/14, яка, у тому числі, містить висновки про те, що статус фіктивного, нелегального підприємства несумісний з легальною підприємницькою діяльністю. Господарські операції таких підприємств не можуть бути легалізовані навіть за формального підтвердження документами бухгалтерського обліку.
Аналізуючи наведене в сукупності, враховуючи правову позицію Верховного Суду України, суд дійшов висновку про те, що надані позивачем матеріали не є беззаперечним доказом реальності його господарських операцій у відношенні з відповідним контрагентом, оскільки їх підтвердженням, а отже і правомірністю складання первинних документів за результатами такої діяльності, становлять обставини, що підтверджують або спростовують реальність здійснення самої господарської операції (поставки товару), а відтак і обґрунтованість визначення податкового кредиту позивача.
Аналогічних висновків дійшов Верховний Суд у постанові від 11 грудня 2018 року у справі №826/13126/17, а саме наслідки для податкового кредиту створює фактичний рух активів, а наявність первинних документів, які мають обов`язкові реквізити, визначені у законі, не є безумовною підставою для визнання правомірності формування податкового кредиту за умови якщо такі первинні документи складені від імені суб`єкта підприємницької діяльності (юридичної особи) створеного з метою фіктивного підприємництва. Такий висновок зумовлений тим, що статус нелегального підприємства несумісний з легальною підприємницькою діяльністю. Відповідно, вчинені під час здійснення нелегальної діяльності не можуть бути легалізовані, а їх відображення у бухгалтерському та податковому обліках надавати передбачені законом податкові вигоди.
Останнє, в свою чергу, було надано відповідачем, а саме наведені вище факти щодо неможливості здійснення господарських операцій між позивачем та вказаним контрагентом, у зв`язку з відсутністю матеріально-технічних можливостей, основних засобів, працівників та використання виключно з метою отримання готівкових коштів у значних розмірах.
З наддверного вбачається, що податкове повідомлення-рішення від 15 березня 2018 року №1452615147 винесено контролюючим органом з урахуванням фактичних обставин справи та у повній відповідності до вимог чинного на момент виникнення спірних правовідносин законодавства.
Крім того, суд зауважує, що надання первинних документів до суду, які не були наданні до перевірки на вимоги контролюючого органу підтверджуються факт не виконання позивачем вимог п. 85.2. ст. 85 ПКУ, що свідчить про правомірність податкового повідомлення-рішення від 15 березня 2018 року №1472615147.
Разом з цим, перевіркою встановлено порушення пункту 201.10 статті 201 11КУ, в частині строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних:
№10 від 06 лютого 2017 року - дата реєстрації 15 березня 2017 року (затримка 15 днів) на суму ПДВ 6 грн.
№9 від 30 червня 2017 року - дата реєстрації 19 липня 2017 року (затримка 4 днів) на суму ПДВ 2168,38 грн.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з отриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у становлений цим Кодексом термін.
Реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п`ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання, а з порушенням терміну не пізніше 180 календарних днів від дати їх складання.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних датою виникнення податкових зобов`язань, відображених у відповідних податкових накладних або розрахунках коригування (до 31.12.2016 року).
Після 01.01.2017 реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Перевіркою встановлено порушення ТОВ «Дорн» граничних термінів реєстрації податкових ладних передбачених п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України на загальну суму податку на додану вартість у розмірі 2174,38 гривень.
Враховуючи вищенаведене в сукупності, податкове повідомлення рішення від 15 березня 2018 року №1462615147 на суму 217,44 грн. винисено з дотриманням вимог чинного на момент виникнення спірних правовідносин законодавства.
Щодо підстав для скасування рішення про застосування штрафних фінансових санкцій від 15.03.2018 №0513140302, суд зауважує на наступному.
Згідно ІС «Податковий блок» в перевіряємому періоді ТОВ «Дорн» несвоєчасно сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до бюджету. Відповідно до інтегрованої картки платника податків (71010000) єдиний внесок, нарахований робітникам на суми заробітної плати.
Несвоєчасно сплачено суму єдиного внеску за грудень 2016 року у сумі 1856,98 грн. Строк сплати до 20.01.2017, заборгованість погашена 23.01.2017;
Таким чином, підприємством не виконано вимоги: частини 8 статті 9 Закону України №2464-УІ від 08.07.2010 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» та п 6 ч. 3 p. IV «Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове ще соціальне страхування» затвердженої Наказом Міністерства фінансів України №449 від -2015, згідно яких суми єдиного внеску нарахованого за відповідний календарний місяць «чуються платниками не пізніше 20 числа наступного місяця.
Зазначений факт, жодним чином не заперечується позивачем в позовній заяві, крім того, жодного доказу на підтвердження вчасної сплати єдиного внеску з нарахованої заробітної плати робітникам позивачем до суду не надано, а тому оскаржуване рішення є правомірним та скасуванню не підлягає.
З урахуванням викладеного суд вважає позовні вимоги частково необґрунтованими, а відтак позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Відповідно до частин першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідач виконав покладений на нього обов`язок.
Відповідно до частини 3 статті 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
Керуючись ст.ст. 2, 5, 90, 139, 241-246, 250 КАС України, суд
в и р і ш и в:
1. Задовольнити частково позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ДОРН".
2. Визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 15.03.2018 №1442615147 повністю.
3. Відмовити Товариству з обмеженою відповідальністю "ДОРН" у задоволенні позову в іншій частині.
4. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ДОРН" з бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві судовий збір у сумі 8131,86 грн. (вісім тисяч сто тридцять одна гривня 86 коп.).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження.
Рішення суду може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду в порядку, встановленому ст.ст. 293-297 КАС України. Апеляційна скарга подається протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя Д.А. Костенко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2022 |
Оприлюднено | 10.07.2023 |
Номер документу | 112031539 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Костенко Д.А.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Парінов Андрій Борисович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Парінов Андрій Борисович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні