ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 липня 2023 року ЛуцькСправа № 140/5759/23
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Костюкевича С.Ф.,
розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Державної екологічної інспекції у Волинській області до Приватного підприємства «АЗСКА» про стягнення адміністративно-господарських санкцій,
ВСТАНОВИВ:
Державна екологічна інспекція у Волинській області (надалі Інспекція, позивач) звернулася з позовом до Приватного підприємства «АЗСКА» (надалі ПП «АЗСКА», відповідач) про стягнення адміністративно-господарських санкцій у сумі 34 000,00 грн.
На обґрунтування заявлених вимог позивач зазначає, що адміністративно-господарські санкцій на суму 34 000,00 грн накладені постановою від 10.12.2021 № 96-8/21.
Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 24.04.2023 відкрито спрощене позовне провадження у справі без проведення судового засідання та виклику сторін.
Копія ухвали від 24.04.2023 про відкриття провадження в адміністративній справі була надіслана відповідачу рекомендованою кореспонденцією за адресою місцезнаходження, що зазначена у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, а саме: Волинська область, м. Луцьк, вул. Коперника, 8а, проте поштове відправлення повернулося на адресу суду із довідкою відділення поштового зв`язку про невручення «адресат відсутній за вказаною адресою» та відбитком календарного штемпеля від 04.05.2023, тобто, в розумінні пункту 5 частини шостої статті 251 КАС, днем вручення вказаної ухвали є 04.05.2023.
З витягу із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що ПП «АЗСКА» зареєстроване за адресою: Волинська область, м. Луцьк, вул. Коперника, 8а.
Відповідач у встановлений судом строк відзив на позовну заяву не подав.
Відповідно до частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Відтак розгляд справи здійснювався на підставі наявних у ній матеріалів.
Дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити повністю з наступних мотивів та підстав.
Судом встановлено, що відповідно до ст. ст. 11, 23 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» від 02.12.2010 № 2735-V (далі - Закон № 2735-VD) ст. 21 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади», постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.2016 № 1069 «Про затвердження переліку видів продукції, щодо яких органи державного ринкового нагляду здійснюють державний ринковий нагляд», керуючись Положенням про Державну екологічну інспекцію у Волинській області, затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України № 47 від 02.02.2021, Секторального плану державного ринкового нагляду на 2021 рік, затвердженого Головою Державної екологічної інспекції України від 24.11.2020, Державною екологічною інспекцією у Волинській області (далі - Інспекція) видано наказ та направлення про проведення планової перевірки характеристик продукції від 15.11.2021 № 93-РН, на підставі яких посадовими особами Інспекції в період з 15.11.2021 по 18.11.2021 проведено планову перевірку характеристик продукції, а саме: автомобільних бензинів та дизельних палив, за адресою розповсюдження продукції: вул. Рівненська, 48, м. Луцьк, Волинська область, 43000 (далі - АЗС), де здійснює господарську діяльність ПП «АЗСКА», (ЄДРПОУ 43400853, юридична адреса: вул. Коперника, буд. 8А, м. Луцьк, Волинська область, 43025).
За результатами проведеної перевірки складено акт перевірки характеристик продукції від 18.11.2021 № 52-8/21, у якому зафіксовані порушення:
1. під час проведення перевірки надано документ про якість Паспорт №1519 від 25.10.2021 на паливо дизельне ДТ-3-К5, сорт F СТБ1658- 2015 (паливо дизельне ДП-3-Євро5-В0, завод-виробник ОАО Мозирський НПЗ, республіка Білорусь), що реалізується за адресою: вул. Рівненська, 48, м. Луцьк, який не відповідає вимогам Технічного регламенту: в паспорті відсутні нормативні значення та фактичні результати випробувань (проведені акредитованою випробувальною лабораторією), які підтверджують відповідність марки палива вимогам Технічного регламенту; відсутні посилання на нормативні документи на методи випробування згідно з нормативним документом на паливо (Національний стандарт України «Паливо дизельне Євро. Технічні умови. ДСТУ 7688:2015»); в паспорті зазначена норма за ТР ТС 013/2011 щодо екологічного класу К5, що не відповідає вимогам Технічного регламенту по показниках: 1) цетанове число дизельного палива зимового, 2) температура спалаху в закритому тиглі. Встановлено, що позначення дизельного палива ДП-3-Євро5-В0 в розрахункових документах (фіскальних чеках) не відповідає вимогам Технічного регламенту, чим порушено п. 7, п. 8. п. 9. п. 10, п. 13. п. 24 Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив затвердженого постановою КМУ від 01.08.2013 № 927 (далі - Технічний регламент № 927) та додатку 1 до Технічного регламенту «Вимоги щодо позначення автомобільного бензину і дизельного палива» та додатку 3 до Технічного регламенту «Вимоги щодо характеристики дизельного палива»
18.11.2021 з актом ознайомлено директора АЗС ПП «АЗСКА» ОСОБА_1 та вручено йому примірник зазначеного акта (а.с.17,18).
18.11.2021 Інспекцією відповідно до ст. ст. 33, 29 Закону № 2735-VI прийнято рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів № 229-8/21, де встановлено термін виконання його до 29.11.2021.
Вказане рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів вручено 18.11.2021 директору АЗС ПП «АЗСКА» Ковальчуку І.М. (а.с. 21, 22).
29.11.2021 на адресу Державної екологічної інспекції від ПП «АЗСКА» надійшли повідомлення про виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 18.11.2021 № 229-8/21 з поясненнями та додатками.
Відповідно до ст. 34 Закону № 2735-VI, з метою перевірки стану виконання суб`єктом господарювання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, на підставі наказу та направлення на проведення перевірки від 01.12.2021 № 96-РН, Інспекцією в період з 01.12.2021 по 02.12.2021 проведено перевірку.
Актом перевірки стану виконання суб`єктом господарювання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 02.12.2021 № 40-8/21, встановлено наступне: рішення про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів від 18.11.2021 №229-8/21 виконано частково в п. 7, п. 10 Технічного регламенту та не може бути визнане результативним, зокрема, наданий паспорт якості №1526 від 27.10.2021 на паливо дизельне ДТ-3-К5, сорт F СТБ1658-2015 (паливо дизельне ДП-3-Євро5-В0, завод-виробник ОАО Мозирський НПЗ, республіка Білорусь), що реалізується за адресою: вул. Рівненська, 48, м. Луцьк, який не відповідає вимогам Технічного регламенту: в паспорті відсутні нормативні значення та фактичні результати випробувань (проведені акредитованою випробувальною лабораторією), які підтверджують відповідність марки палива вимогам Технічного регламенту; відсутні посилання на нормативні документи на методи випробування згідно з нормативним документом на паливо (Національний стандарт України «Паливо дизельне Євро. Технічні умови. ДСТУ 7688:2015»); в паспорті зазначена норма за ТР ТС 013/2011 щодо екологічного класу К5, що не відповідає вимогам Технічного регламенту по показниках: 1) цетанове число дизельного палива зимового, 2) температура спалаху в закритому тиглі; що не відповідає п.8, п.9, п.13, п.24 «Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», затвердженого Постановою КМУ від 01.08.2013 № 927 та додатку 3 до Технічного регламенту «Вимоги щодо характеристик дизельного палива». Додатково надано документ про якість (паспорт якості) № 709 від 25.10.2021 на паливо дизельне ДТ-3-К5, сорт F (паливо дизельне ДП-3-Євро5-В0), виданий випробувальною лабораторією ТОВ «НВП«ДІН ЛТД» (м. Київ, вул. Коноплянська, 12), в якому замовник випробувань ПП «Укргіалетсистем» (вул. Березюка, 15, с. Ушомир, Коростенський район, Житомирська обл., 11571) - надано товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів (нафти) №63756 УПС/02 від 15.09.2021 на паливо дизельне ДТ-3-К5, сорт С (паливо дизельне ДП-Л-Євро5-В0) від ПП «УКРПАЛЕТСИСТЕМ» (пункт навантаження Житомирська обл. м. Коростень вул. С. Кемського 1, вантажоодержувач ПП «АЗСКА», пункт розвантаження м. Луцьк вул. Рівненська 48), яка не відповідає паспорту якості №709 від 25.10.2021: партія дизельного палива в об`ємі 6099 дмЗ реалізовувалася з 15.09.2021 до видачі паспорту якості № 709 від 25.10.2021, в найменуванні марки виду нафтопродукту (нафти) вказано паливо дизельне ДТ-3-К5, сорт С (паливо дизельне ДП-Л-Євро5-В0), а паспорті якості №709 від 25.10.2021 зазначено паливо дизельне ДТ-3-К5, сорт F (паливо дизельне ДП-3-Євро5-В0). Паспорт підприємства виробника ОАО Мозирський НПЗ, республіка Білорусь №1474 від 15.10.2021 не надано. Порушено п. 8. п. 9, п. 13, п, 24 Технічного регламенту № 927
02.12.2021 посадовими особами Інспекції згідно з ч. 6 ст. 44 Закону № 2735-VI складено протокол від 02.12.2021 № 33-8/21 про виявлені порушення вимог Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» та Закону України «Про загальну безпечність харчової продукції», який вручено Директору АЗС ПП «АЗСКА» Ковальчуку І.М. 02.12.2021.
10.12.2021 за результатами розгляду акту від 02.12.2021, протоколу від 02.12.2021, інших документів, складених та отриманих під час проведення перевірки, на підставі п. З ч. 4 ст. 44 Закону № 2735-VI, до ПП «АЗСКА» застосовано адміністративно-господарські санкції шляхом винесення постанови № 96-8/21 про накладення штрафу, а саме: за неповне виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 18.11.2021 № 229-8/21 до відповідача застосовано штраф в розмірі 34 000,00 грн. (дві тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян).
Зазначена постанова про накладення штрафу на суму 34 000,00 грн. направлена рекомендованим повідомленням на адресу ПП «АЗСКА» з супровідним листом від 10.12.2021 № 8-2/3680, від 17.01.2022 № 8-2/133 та від 05.10.2022 № 8-2/1594 (номер поштового відправлення 4302524381363, 4300603302557 та 4302525617530), та були у зв`язку з закінченням терміну зберігання повернуті 12.01.2022, 21.02.2022, 05.10.2022.
Інспекцією повторно направлено постанову про накладення штрафу на суму 34 000,00 грн на адресу ПП «АЗСКА» з супровідним листом від 15.02.2023 № 8-2/449 (номер поштового відправлення 4300603637796), яка була отримана 21.02.2023 (а.с. 58).
Штраф на суму 34 000,00 грн, накладений постановою від 10.12.2021, відповідачем не сплачено.
Як вбачається з комп`ютерної програми «Діловодство спеціалізованого суду» станом на 05.07.2023 ПП «АЗСКА» з позовом про скасування рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій на загальну суму 34 000,00 грн до суду не зверталося.
Надаючи правову оцінку обставинам, що склалися, суд зазначає таке.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові та організаційні засади здійснення державного ринкового нагляду і контролю нехарчової продукції встановлені Законом № 2735-VI.
Відповідно до статті 10 Закону № 2735-VI ринковий нагляд здійснюється органами ринкового нагляду в межах сфер їх відповідальності. Органи ринкового нагляду та сфери їх відповідальності визначаються Кабінетом Міністрів України.
Постановою КМУ від 28 грудня 2016 року №1069 затверджено "Перелік видів продукції, щодо яких органи державного ринкового нагляду здійснюють державний ринковий нагляд", відповідно до якої Державна екологічна інспекція України здійснює державний ринковий нагляд за автомобільними бензинами, дизельним, судновим та котельним паливом.
Відповідно до Положення про Державну екологічну інспекцію у Волинській області, затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України від 02.02.2021 № 47, Державна екологічна інспекція у Волинській області є територіальним органом Держекоінспекції та їй підпорядковується. Основними завданнями Інспекції є реалізація повноважень Держекоінспекції на території Волинської області.
За приписами ст. 11 Закону № 2735-VI з метою здійснення ринкового нагляду органи ринкового нагляду в межах сфер їх відповідальності, зокрема: проводять перевірки характеристик продукції; приймають у випадках та порядку, визначених цим Законом, рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, здійснюють контроль стану виконання суб`єктами господарювання цих рішень; вживають у порядку, визначеному цим та іншими законами України, заходів щодо притягнення до відповідальності осіб, винних у вчиненні порушень вимог цього Закону та встановлених вимог.
Статтею 15 Закону № 2735-VI встановлено, що посадові особи, які здійснюють ринковий нагляд, мають право, крім іншого: проводити у випадках і порядку, визначених цим Законом, перевірки документів та обстеження зразків продукції, відбирати зразки продукції і забезпечувати проведення їх експертизи (випробування); вимагати від суб`єктів господарювання надання документів і матеріалів, необхідних для здійснення ринкового нагляду, одержувати копії таких документів і матеріалів; складати акти перевірок та застосовувати в установленому законом порядку адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу до суб`єктів господарювання за порушення вимог цього Закону, Закону України "Про загальну безпечність нехарчової продукції" та встановлених вимог; складати на основі актів перевірок протоколи про адміністративні правопорушення у сфері здійснення ринкового нагляду та розглядати справи про відповідні адміністративні правопорушення згідно із законом.
Статтею 22 Закону № 2735-VI визначено, що заходами ринкового нагляду є, зокрема: перевірки характеристик продукції, у тому числі відбір зразків продукції та їх експертиза (випробування); обмежувальні (корегувальні) заходи, що включають, в тому числі, обмеження надання продукції на ринку; контроль стану виконання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів.
Порядок проведення перевірок характеристик продукції визначено ст. 23 Закону № 2735-VI, відповідно до якої під час проведення перевірок характеристик продукції проводиться, зокрема, перевірка документів.
Предметом таких перевірок є характеристики продукції певного виду (типу), категорії та/або групи.
Перевірки характеристик продукції проводяться на підставі наказів органів ринкового нагляду та направлень на проведення перевірки, що видаються та оформлюються відповідно до цього Закону.
Під час перевірки характеристик продукції у випадках, передбачених цим Законом, перевірці підлягають такі документи (їх копії) та інформація: декларація про відповідність; супровідна документація, що додається до відповідної продукції (включаючи інструкцію щодо користування продукцією); загальний опис продукції, а також повний склад технічної документації на відповідну продукцію, передбачений технічним регламентом; документи щодо системи якості чи системи управління якістю; висновки експертиз та протоколи випробувань зразків відповідної продукції, відібраних (узятих) у межах здійснення ринкового нагляду і контролю продукції; документи, що дають змогу відстежити походження відповідної продукції та її подальший обіг (товарно-супровідна документація або договори); документи і матеріали щодо стану виконання суб`єктом господарювання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, у тому числі в межах моніторингу дій суб`єктів господарювання, що вживаються ними для вилучення відповідної продукції з обігу та/або її відкликання; повідомлення та інша інформація, надана суб`єктами господарювання, митними органами, органами з оцінки відповідності згідно з положеннями цього Закону та Закону України "Про загальну безпечність нехарчової продукції".
Орган ринкового нагляду має право вимагати надання таких документів лише в обсязі, що необхідний для встановлення ланцюга постачання продукції.
Посадова особа, яка здійснює ринковий нагляд, перед початком перевірки зобов`язана роз`яснити суб`єкту господарювання, продукція якого перевіряється, порядок оскарження рішень, приписів, дій та бездіяльності органів ринкового нагляду та їх посадових осіб.
Вимоги до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив (далі - палива), що виробляються, вводяться в обіг та реалізуються на території України, встановлені Технічним регламентом № 927.
Пунктом 5 Технічного регламенту № 927 встановлено, що дозволяється виготовлення, введення в обіг і обіг палив, які відповідають вимогам цього Технічного регламенту.
Згідно з п. 8 Технічного регламенту № 927 визначено, що кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (паспорт якості) палива.
Відповідно до вимог п. 9 Технічного регламенту № 927 документ про якість (паспорт якості) палива повинен містити: дату видачі і номер документа; назву, марку (категорію) - для суднових та котельних палив; позначення палива - для автомобільного бензину та дизельного палива; назву та адресу підприємства - виробника; назву та адресу розповсюджувача (за наявності); дату виготовлення палива; дату відбирання проби та дату проведення випробування; нормативні значення та фактичні результати випробувань, які підтверджують відповідність марки палива вимогам цього Технічного регламенту; відомості щодо декларації про відповідність; посилання на нормативні документи на методи випробування згідно з нормативним документом на паливо; номер партії (резервуара); дані про вид та кількість добавок (присадок); підпис начальника відділу технічного контролювання або керівника лабораторії, яка виконує функції відділу, або уповноваженої особи, завірений печаткою; гарантійний строк зберігання.
Пунктом 13 Технічного регламенту № 927 встановлено, що за екологічними показниками встановлено такі екологічні класи дизельного палива: Євро3, Євро4, Євро5. Дизельне паливо повинно відповідати вимогам, наведеним у додатку 3 до Технічного регламенту. Дизельне паливо може містити барвники та речовини-маркери. Можливе додавання до дизельного палива добавок (присадок), добавок на основі метилових/етилових естерів жирних кислот, які не погіршують експлуатаційних показників палива, не впливають негативно на екологічні, енергетичні та економічні показники двигунів, що підтверджено результатами випробувань, та допущені до застосування в установленому порядку.
Згідно з пунктом 24 Технічного регламенту № 927 визначено, що правила та методи випробувань, у тому числі відбирання проб, необхідних для виконання вимог цього Технічного регламенту, та проведення оцінки відповідності, встановлюються національними стандартами, перелік яких затверджується і оприлюднюється відповідно до законодавства, а в разі їх відсутності (до прийняття національних стандартів) - нормативними документами.
Випробування палив для підтвердження виконання вимог цього Технічного регламенту проводяться акредитованими випробувальними лабораторіями.
Відповідно до ч. 3 ст. 29 Закону № 2735-VI орган ринкового нагляду невідкладно вимагає від відповідного суб`єкта господарювання вжити протягом визначеного строку заходів щодо усунення формальної невідповідності, якщо цей орган встановить будь-яку таку невідповідність: знак відповідності технічним регламентам було нанесено з порушенням вимог, визначених у відповідному технічному регламенті; не було нанесено знак відповідності технічним регламентам, якщо його нанесення передбачено відповідним технічним регламентом; не було складено декларацію про відповідність або декларація про відповідність (її копія чи спрощена декларація про відповідність) не супроводжує продукцію, якщо це передбачено відповідним технічним регламентом; декларацію про відповідність було складено з порушенням вимог; органу ринкового нагляду не надано доступу до технічної документації або вона є неповною; вчинено інші порушення встановлених вимог, визначені у відповідному технічному регламенті як формальна невідповідність.
Перелік порушень встановлених вимог, які вважаються формальною невідповідністю, уточняються у відповідних технічних регламентах.
Відповідно до статті 30 Закону № 2735-VI обмеження надання продукції на ринку здійснюються, зокрема, шляхом усунення формальної невідповідності (згідно з частиною третьою статті 29 цього Закону).
Статтею 33 Закону № 2735-VI встановлено, що обмежувальні (корегувальні) заходи запроваджуються відповідними рішеннями органів ринкового нагляду.
Рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів можуть бути прийняті, зокрема, за результатами проведених органами ринкового нагляду перевірок характеристик продукції.
У рішенні органу ринкового нагляду про заборону чи обмеження надання продукції на ринку, вилучення продукції з обігу або її відкликання зазначаються, крім іншого, способи, порядок і строки оскарження суб`єктом господарювання цього рішення.
Відповідно до ст. 8 Закону № 2735-VI суб`єкти господарювання зобов`язані при здійсненні господарської діяльності ефективно взаємодіяти між собою під час вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, передбачених цим Законом.
Приписами статті 34 Закону № 2735-VI визначено порядок здійснення контролю стану виконання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів.
З метою контролю стану виконання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів органи ринкового нагляду, крім іншого, проводять перевірки стану виконання суб`єктами господарювання цих рішень.
Суб`єкт господарювання, якого стосується рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, має у визначений у такому рішенні строк надати (надіслати) органу ринкового нагляду, що прийняв відповідне рішення, повідомлення про його виконання. До цього повідомлення суб`єкт господарювання може додавати документи або їх копії, що підтверджують виконання рішення.
У разі якщо інформація, що міститься в повідомленні суб`єкта господарювання про виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, та долучені до рішення документи є недостатніми для підтвердження результативності виконання цього рішення, а також за наявності обґрунтованих сумнівів щодо достовірності цієї інформації відповідний орган ринкового нагляду проводить перевірку стану виконання суб`єктом господарювання такого рішення.
Під час проведення перевірки стану виконання рішення орган ринкового нагляду встановлює ступінь виконання суб`єктом господарювання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів та результативність їх виконання.
У разі якщо за результатами аналізу повідомлення суб`єкта господарювання про виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів та/або перевірки стану виконання цього рішення встановлено факт повного та результативного виконання суб`єктом господарювання відповідного рішення (крім рішення про заборону надання продукції на ринку), орган ринкового нагляду невідкладно приймає рішення про скасування такого рішення.
У разі якщо за результатами аналізу повідомлення суб`єкта господарювання про виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів та/або перевірки стану виконання цього рішення встановлено факт невиконання чи часткового виконання суб`єктом господарювання відповідного рішення або виконання рішення не може бути визнано результативним, орган ринкового нагляду невідкладно приймає рішення про внесення змін до зазначеного рішення. Такі зміни можуть передбачати вжиття нових обмежувальних (корегувальних) заходів.
Відповідно до п. З ч. 4 ст.44 Закону № 2735-VI до суб`єкта господарювання застосовуються адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу в разі невиконання або неповного виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів щодо усунення формальної невідповідності, визначених частиною третьою статті 29 цього Закону, - у розмірі трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян для осіб, які ввели продукцію в обіг або відповідно до цього Закону вважаються такими, що ввели продукцію в обіг, та у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян для розповсюджувачів.
Адміністративно-господарські санкції накладаються на особу, яка ввела продукцію в обіг або відповідно до цього Закону вважається такою, що ввела продукцію в обіг, та/або на розповсюджувача за кожну модель, артикул чи партію продукції, яка є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам, незалежно від кількості одиниць такої продукції та/або місць її реалізації.
Суми штрафів, що накладаються органами ринкового нагляду, зараховуються до Державного бюджету України.
Про вчинення порушень, зазначених у цій статті, посадові особи органів ринкового нагляду, що виявили правопорушення, складають протокол на підставі документів, що містять інформацію про походження продукції та її обіг.
Протокол разом з актом перевірки, поясненнями фізичної особи, у тому числі фізичної особи - підприємця, чи керівника юридичної особи або уповноваженої ним особи (у разі їх наявності) та документами, що стосуються справи, не пізніше наступного робочого дня за днем його складання передається керівнику чи заступнику керівника органу ринкового нагляду, які розглядають справу протягом 15 календарних днів з дня отримання протоколу та відповідних документів і приймають рішення про накладення штрафу. Кожний штраф оформляється окремою постановою.
Суб`єкт господарювання має сплатити штраф у п`ятнадцятиденний строк з дня отримання постанови про його накладення.
У разі несплати штрафу в зазначений строк він стягується в судовому порядку.
Як слідує з матеріалів справи, відповідачем штраф у добровільному порядку не сплачено.
Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
За наведених вище обставин суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог.
В силу положень ст. 139 КАС України судові витрати позивачу не відшкодовуються.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Приватного підприємства «АЗСКА» адміністративно-господарські санкції на користь Державного бюджету України у розмірі 34 000,00 грн (тридцять чотири тисячі) грн 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач: Державна екологічна інспекція у Волинській області (43025, Волинська область, м. Луцьк, вул. Степана Бандери, 20; код ЄДРПОУ 38009738).
Відповідач: Приватне підприємство «АЗСКА» (43025, Волинська область, м. Луцьк, вул. Коперника, 8А; код ЄДРПОУ 43400853).
Суддя С.Ф. Костюкевич
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2023 |
Оприлюднено | 10.07.2023 |
Номер документу | 112032984 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні