Рішення
від 05.07.2023 по справі 340/1452/23
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 липня 2023 року м. Кропивницький Справа № 340/1452/23

Кіровоградський окружний адміністративний суду у складі судді Черниш О.А.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

позивач: Головне управління ДПС у Кіровоградській області (25006, м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 55, код ЄДРПОУ ВП 43995486)

відповідач: товариство з обмеженою відповідальністю "Промагролізинг Плюс" (26600, Кіровоградська область, смт. Вільшанка, вул. Центральна, 17, код ЄДРПОУ 37297680)

про стягнення податкового боргу, -

В С Т А Н О В И В:

Головне управління ДПС у Кіровоградській області звернулося до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Промагролізинг Плюс" про стягнення податкового боргу.

Позов мотивовано тим, що відповідач має податковий борг у розмірі 412 149, 26 грн., з яких 202 500 грн. - податок на додану вартість, 209 649, 26 грн. - податок на прибуток підприємств. Оскільки цей податковий борг відповідач добровільно не погасив, позивач просить суд стягнути його до відповідних бюджетів.

Ухвалою судді від 30.03.2023 року відкрито провадження у даній справі та призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Відповідач відзив на позов не подав.

Розглянувши справу за правилами спрощеного позовного провадження, суд установив такі обставини та дійшов до таких висновків.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Промагролізинг Плюс" з 07.10.2010 року зареєстроване як юридична особа, перебуває на обліку платників податків в ГУ ДПС у Кіровоградській області.

У зв`язку з невиконанням відповідачем своїх податкових зобов`язань утворилася заборгованість перед бюджетами, стягнення якої є предметом даного спору.

Так, у серпні 2017 року посадові особа ГУ ДФС у Кіровоградській області провели позапланову виїзну документальну перевірку ТОВ "Промагролізинг Плюс" з питань правильності нарахування податкових зобов`язань та податкового кредиту з податку на додану вартість по взаємовідносинах з ТОВ "Агропромінвест - К" за серпень 2016 року, ТОВ "Акта Компані" за лютий 2016 року, ТОВ "Праймбуд Компані" за лютий 2016 року, ТОВ "Гранд - Постач - Регіон" за вересень 2016 року, ТОВ "Пак Стор" за грудень 2016 року, ТОВ "ТД "Карісса" за грудень 2016 року, ТОВ "Вердес" за серпень 2016 року, ТОВ "Пром - Комплект ЛТД" за жовтень 2016 року та з питань правильності нарахування податку на прибуток при відображенні обсягів зазначених взаємовідносин в деклараціях з податку на прибуток за 2016 рік. За результатами перевірки складено акт №293/11-28-14-01/37297680 від 09.08.2017 року та прийняті такі податкові повідомлення-рішення форми "Р":

- №0000351404 від 22.08.2017 року, яким збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість на 1 263 275 грн., з яких 842 183 грн. - за податковим зобов`язанням, 421 092 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями;

- №0000341404 від 22.08.2017 року, яким збільшено суму грошового зобов`язання з податку на прибуток підприємств на 1 710 248 грн., з яких 1 140 165 грн. - за податковим зобов`язанням, 570 083 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями.

Не погодившись з цими рішеннями, відповідач у вересні 2017 року звернувся до суду з адміністративним позовом про визнання їх протиправними та скасування.

Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 29.05.2020 року в адміністративній справі №П/811/1564/17 позов ТОВ "Промагролізинг Плюс" до ГУ ДПС у Кіровоградській області задоволено частково. Цим рішеннями суду визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення форми "Р":

- №0000351404 від 22.08.2017 року в частині визначення грошового зобов`язання з податку на додану вартість у розмірі 707 183 грн. та за штрафними санкціями у розмірі 353 592 грн.;

- №0000341404 від 22.08.2017 року в частині визначення грошового зобов`язання з податку на прибуток підприємств у розмірі 1 018 665 та за штрафними санкціями у розмірі 509 333 грн.

Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 29.05.2020 року залишено без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 09.06.2021 року та набрало законної сили.

На підставі цих судових рішень ГУ ДПС у Кіровоградській області, яке є правонаступником ГУ ДФС у Кіровоградській області, сформувало щодо ТОВ "Промагролізинг Плюс" нові податкові повідомлення-рішення форми "Р", які містять зменшені суми грошових зобов`язань та штрафних санкцій, що залишилися підтвердженими за результатами судового оскарження, а саме:

- №00006370702 від 21.02.2022 року, яким збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість на 202 500 грн., з яких 135 000 грн. - за податковим зобов`язанням, 67500 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями;

- №00006360702 від 21.02.2022 року, яким збільшено суму грошового зобов`язання з податку на прибуток підприємств на 182 250 грн., з яких 121 500 грн. - за податковим зобов`язанням, 60750 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями.

Вказані податкові повідомлення-рішення направлені відповідачу на його податкову адресу та вручені йому 25.02.2022 року.

Відповідач податкові повідомлення-рішення не оскаржив, а визначені ними суми грошових зобов`язань не сплатив.

На погашення податкового боргу з податку на прибуток підприємств спрямовано 56, 58 грн., які обліковувалися в ІКП як переплата. В ІКП з податку на прибуток підприємств відповідачу нарахована пеня в сумі 27 455, 84 грн.

Суми грошових зобов`язань, нараховані у вказаних податкових повідомленнях-рішеннях, та непогашеної пені заявлені позивачем до стягнення у цій справі як податковий борг.

При вирішенні спору суд виходить з того, що порядок визначення суми податкових зобов`язань та погашення податкового боргу платників податків регулюється Податковим кодексом України (надалі - ПК України, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

За визначеннями, наданими у статті 14 ПК України:

- податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк), та/або сума коштів, сформована за рахунок податкових пільг, що були використані платником податків не за цільовим призначенням чи з порушенням порядку їх надання, встановленим цим Кодексом та/або Митним кодексом України;

- грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня;

- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов`язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки;

- податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом;

- погашення податкового боргу - зменшення абсолютного значення суми такого боргу, підтверджене відповідним документом.

Підпунктами 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Підпунктом 20.1.19 пункту 20 статті 20 ПК України контролюючим органам надано право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Пунктом 54.5 статті 54 ПК України передбачено, що якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов`язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов`язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно з пунктом 57.3 статті 57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 робочих днів, наступних за днем такого узгодження.

Пунктом 87.1 статті 87 ПК України передбачено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Джерелом самостійної сплати грошових зобов`язань з податку на додану вартість є суми коштів, джерела яких зазначені в абзаці першому цього пункту та обліковуються в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Відповідно до пунктів 95.1, 95.2, 95.3 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Суд установив, що відповідач у встановлений строк не сплатив грошові зобов`язання з податку на додану вартість та з податку на прибуток підприємств, які нараховані йому контролюючим органом у податкових повідомленнях-рішеннях форми "Р" №00006370702 від 21.02.2022 року, №00006360702 від 21.02.2022 року, які прийняті за наслідками судового оскарження.

Контролюючий орган вживав заходи з погашення податкового боргу, передбачені статтею 59 ПК України, та направив відповідачеві податкову вимогу форми "Ю" №739-13 від 14.01.2021 року про його обов`язок погасити податковий борг. Відтоді вказана податкова вимога не відкликана та не скасована.

У ході судового розгляду справи доведено наявність у відповідача податкового боргу з податку на додану вартість та з податку на прибуток підприємств, заявленого до стягнення. Доказів його погашення суду не надано.

Пунктами 9.1, 9.3 статті 9 ПК України передбачено, що податок на прибуток підприємств, податок на додану вартість належать до загальнодержавних податків. Зарахування загальнодержавних податків та зборів до державного і місцевих бюджетів здійснюється відповідно до Бюджетного кодексу України.

Згідно з частиною 2 статті 29 Бюджетного кодексу України до доходів загального фонду Державного бюджету України належать: 2) 90 відсотків податку на прибуток підприємств (крім податку на прибуток підприємств державної власності, що зараховується до загального фонду державного бюджету в повному обсязі, та податку, визначеного пунктом 18 частини першої статті 64, пунктом 1 частини першої статті 64-1 та пунктом 1-2 частини першої статті 66 цього Кодексу); 6) податок на додану вартість.

Відповідно до пункту 17 частини 1 статті 64, пунктом 1-1 частини 1 статті 66 Бюджетного кодексу України решта 10 відсотків податку на прибуток підприємств зараховується до місцевих бюджетів (до бюджетів міста Києва, Автономної Республіки Крим та обласних бюджетів).

Тож позов про стягнення з відповідача податкового боргу в дохід відповідних бюджетів слід задовольнити.

Судові витрати сторони не понесли.

Керуючись статтями 9, 77, 78, 90, 242-246, 250, 251, 255, 262, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління ДПС у Кіровоградській області задовольнити.

Стягнути з рахунків товариства з обмеженою відповідальністю "Промагролізинг Плюс" у банках, що його обслуговують, та з рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість в дохід державного бюджету податковий борг з податку на додану вартість у сумі 202 500 грн. (код КДБ 14060100).

Стягнути з рахунків товариства з обмеженою відповідальністю "Промагролізинг Плюс" у банках, що його обслуговують, в дохід державного та місцевого бюджетів податковий борг з податку на прибуток підприємств у сумі 209 649, 26 грн. (код КДБ 11021000).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду у 30-денний строк, установлений статтею 295 КАС України.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду О.А. ЧЕРНИШ

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.07.2023
Оприлюднено10.07.2023
Номер документу112035456
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —340/1452/23

Рішення від 05.07.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. ЧЕРНИШ

Ухвала від 30.03.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні