Рішення
від 21.06.2023 по справі 580/2405/23
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 червня 2023 року справа № 580/2405/23

14 годин 49 хвилин м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі судді Л.В.Трофімової за участі секретаря судового засідання В.С. Проценко розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу № 580/2405/23 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «АТП ОЙЛ 2020» (вул. Луценка 12, м. Черкаси, 18007, ЄДРПОУ 43501731) [представник - адвокат Бердник В.В. за ордером серії СА №1051018] до Головного управління ДПС у Черкаській області (вул. Хрещатик 235, м. Черкаси, 18002, ЄДРПОУ 44131663) [представник - Черніков О.В. згідно виписки з ЄДР] про визнання протиправним і скасування індивідуальних актів, ухвалив рішення.

І ПРОЦЕДУРА/ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ

30.03.2023 вх. № 12250/23 позивач ТОВ «АТП ОЙЛ 2020», звернувшись до суду з позовом до Головного управління ДПС у Черкаській області, просить:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення (форма «Р») від 09.02.2023 № 0011010403, яким збільшено суму грошового зобов`язання ТОВ «АТП ОЙЛ 2020» за платежем податок на додану вартість у сумі 59 275,70 грн (53 887,00 грн - податкове зобов`язанням та 5 388,70 грн - штрафні (фінансові) санкції (штрафи);

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення (форма «В4») від 09.02.2023 № 0011000403, яким зменшено розмір від`ємного значення податку на додану вартість ТОВ «АТП ОЙЛ 2020» у сумі 42 412,00 грн.

Додатково просить стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Черкаській області на користь ТОВ «АТП ОЙЛ 2020» судові витрати зі сплати судового збору у сумі 2684 грн та витрати за надання правової допомоги в сумі 10000 грн.

17.04.2023 прийнята позовна заява до розгляду та відкрите провадження у справі за правилами загального позовного провадження. Підготовче судове засідання призначене на 10.05.2023 - оголошена перерва до 24.05.2023- закрите підготовче провадження та призначена справа до розгляду по суті на 30.05.2023, 21.06.2023. У судовому засіданні 21.06.2023 оголошено вступну та резолютивну частину рішення.

ІІ ДОВОДИ ПОЗИВАЧА

01.03.2023 ТОВ «АТП ОЙЛ 2020» отримало податкове повідомлення-рішення (ППР) форми «Р» від 09.02.2023 № 0011010403, та ППР форми «В4» від 09.02.2023 № 0011000403, що прийняті на підставі акта камеральної перевірки від 19.09.2022 № 3887/23-00-04-03-04/43501731 «Про результати камеральної перевірки за квітень 2022 року», із врахуванням рішення Комісії з питань розгляду заперечень від 03.02.2023 щодо акта документальної позапланової виїзної перевірки від 30.01.2023 № 893/23-00-07-06-01/43501731. Відповідачем зазначено, що за даними перевірки ТОВ «АТП ОЙЛ 2020» на підставі первинних бухгалтерських документів по взаємовідносинах з ТОВ «ОІЛ ТРЕЙД 2018» за квітень 2022 року завищено податковий кредит у сумі 1 445 грн. Відповідачем прийнято ППР форми «Р» від 09.02.2023 № 0011010403 про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість в розмірі 59 275,70 грн, з яких 53 887,00 грн за податковим зобов`язанням та 5 388,70 грн за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами), ППР форми «В4» від 09.02.2023 № 0011000403 про зменшення розміру від`ємного значення суми податку на додану вартість на 42 412,00 грн. На переконання позивача акти перевірки не відповідають дійсним обставинам справи, прийняті на їх підставі оскаржувані податкові повідомлення-рішення є протиправними та такими, що належать скасуванню. Законом України № 2260-ІХ від 12.05.2022 згідно змін до Податкового кодексу України (далі - Кодекс №2755) передбачено, що платники податку включають до складу податкового кредиту звітного (податкового) періоду суми ПДВ, сплачені (нараховані) у складі вартості придбаних товарів/послуг, на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів. Позивач сформував податковий кредит за податковий період квітень 2022 року, виходячи з сум ПДВ, сплачених у складі вартості придбаних товарів, на підставі наявних у первинних документів, складених за операціями з придбання товарів відповідно до Закону України № 996.

22.05.2023 вх. № 19908/23 (документ сформовано в системі «Електронний суд» 22.05.2023) від позивача до суду надійшла відповідь на відзив на позовну заяву, де вказується про те, що ТОВ «АТП ОЙЛ 2020» до складу податкового кредиту за квітень 2022 року у взаємовідносинах з ТОВ «ОІЛ ТРЕЙД 2018» включений ПДВ у сумі 96 299 грн - податковий кредит в сумі 94 854 грн, тобто позивачем завищено податковий кредит за квітень 2022 року на суму 1445 грн (1444,50 грн), що визнається позивачем, оскільки вона була включена товариством в податковий кредит в зв`язку зі сплатою за пальне. Представник позивача просив не брати до уваги лист ГУ ДПС у Полтавській області від 18.11.2022 про те, що постачальник ТОВ «ОІЛ ТРЕЙД 2018» не подавав заяву та підтверджуючі документи про неможливість виконання податкових обов`язків з реєстрації ПН в ЄРПН, позаяк позивачу невідомо, чи мав можливість контрагент як платник податків здійснювати таку реєстрацію податкових накладних. Відкритого реєстру немає, а на листування контрагент спірної операції не відповідає. Відповідачем не надано суду доказів проведення відповідних перевірок в ТОВ «ОІЛ ТРЕЙД 2018», та притягнення до відповідальності за порушення порядку реєстрації податкових накладних, а ВПВС у постанові від 19.04.2023 у справі № 640/1146/19 зазначала, що інформація з інформаційних баз контролюючого органу не є самостійним належним доказом. Відповідачем не враховано, що податкове законодавство розрізняє права та обов`язки сторін господарських правовідносин, покупця - ТОВ «АТП ОЙЛ 2020» та постачальника - ТОВ «ОІЛ ТРЕЙД 2018».

ІІІ ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧА

Відповідач позов не визнав. 09.05.2023 подав до суду відзив на позовну заяву, де зазначив, що ГУ ДПС у Черкаській області вважає вимоги ТОВ «АТП ОЙЛ 2020» безпідставними і необгрунтованими та такими, що не належать задоволенню. За результатами камеральної перевірки ТОВ «АТП ОЙЛ 2020» складений акт від 19.09.2022 № 3887/23-00-04-03-04/43501731, де зафіксовано, що платником ТОВ «АТП ОЙЛ 2020» сформований податковий кредит у сумі ПДВ 250 237,48 грн за відсутності реєстрації податкових накладних в ЄРПН від контрагентів - постачальників: ПАТ «Транснаціональна фінансовопромислова нафтова компанія «Укртатнафта» у сумі ПДВ 153 938,42 грн та ТОВ «ОІЛ ТРЕЙД 2018» у сумі ПДВ 96 299,06 грн. Перевіркою встановлено порушення позивачем вимог п. 198.6 ст. 198 Кодексу № 2755 в результаті чого: завищено рядок 21 декларації з податку на додану вартість за квітень 2022 року (сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 19.1 + рядок 203 декларації) (переноситься до рядка 16.1 декларації наступного звітного (податкового) періоду)) у сумі 42 412 грн; занижене значення рядка 18 декларації з ПДВ за квітень 2022 року «позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (рядок 9 - рядок 17 декларації) (позитивне значення), яке сплачується до державного бюджету» у сумі 20 7825 грн. За результатами документальної позапланової виїзної перевірки встановлено правомірність формування позивачем податкового кредиту за квітень 2022 року у сумі 153 938 грн у взаємовідносинах з ПАТ «Транснаціональна фінансовопромислова нафтова компанія «Укртатнафта».

Згідно листа ТУ ДПС у Полтавській області від 18 11.2022 № 92324/7/16-31-0402-02 (вх. від 21.11.2022 № 3363/7) ТОВ «ОІЛ ТРЕЙД 2018», яке перебуває на обліку в ТУ ДПС у Полтавській області, не подавало заяву та підтверджуючі документи про неможливість виконання податкових обов`язків під час дії ражиму воєнного стану у контексті застосування пп. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу XX Кодексу № 2755. ТОВ «ОІЛ ТРЕЙД 2018» мало можливість виконання своїх податкових зобов`язань, в т.ч. на реєстрацію податкових накладних в ЄРПН. Враховуючи те, що платником ТОВ «АТП ОЙЛ 2020» сформований податковий кредит на підставі даних первинних бухгалтерських документів відповідно до вимог пункту 32 прим. 2 підрозділу 2 розділу XX Кодексу № 2755 та з урахуванням висновків акта документальної позапланової виїзної перевірки від 30.01.2023 № 893/23-00-07-06-01/43501731, Комісією з питань розгляду заперечень 03.02.2023 прийнято правомірне рішення частково скасувати висновки акта камеральної перевірки від 19.09.2022 за № 3887/23-00-04-03-04/43501731 «Про результати камеральної перевірки за квітень 2022 року», а саме: в частині застосування штрафних санкцій за порушення п. 198.6 ст. 198, п. 32 прим. 2 п.п. 69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Кодексу № 2755 - включення до складу податкового кредиту податкової декларації з податку на додану вартість за квітень суму ПДВ у розмірі 153 938 грн - скасовано щодо контрагента який повідомив про неможливість ПАТ «Транснаціональна фінансовопромислова нафтова компанія «Укртатнафта» реєстрації податкових накладних в ЄРПН , проте в частині застосування штрафних санкцій за порушення п. 198.6 ст. 198, п. 32 прим. 2, п.п. 69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Кодексу № 2755 - включення до складу податкового кредиту податкової декларації з податку на додану вартість за квітень ПДВ у сумі 96 299 грн - залишено без змін - ТОВ «ОІЛ ТРЕЙД 2018» не повідомляло про неможливість реєстрації ПН у ЄРПН. Присутній у судовому засіданні представник відповідача зазначав, що допущене податкове правопорушення слугувало підставою для прийняття податкових повідомлень-рішень від 09.02.2023 № 0011010403 та № 0011000403, що є правомірними, прийнятими відповідно до вимог податкового законодавства, тому просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Розглянувши подані документи і матеріали, перевіривши аргументи щодо обставин справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів сукупно, суд дійшов висновку, що у задоволенні позовних вимог належить відмовити з огляду на таке.

IV ОБСТАВИНИ СПРАВИ

ТОВ «АТП ОЙЛ» є юридичною особою (код 43501731 згідно з витягом з ЄДР). Керівником ТОВ «АТП ОЙЛ» є Янакова Антоніна Олександрівна. Видами діяльності ТОВ «АТП ОЙЛ» за КВЕД є: 47.30 роздрібна торгівля пальним ( а.с. 14-15).

12.04.2022 між ТОВ «ОІЛ-ТРЕЙД 2018» та ТОВ «АТП ОЙЛ 2020» укладений договір постачання нафтопродуктів. Предметом договору є передача у власність покупця нафтопродуктів. Товар повинен бути поставлений покупцеві протягом 3-5 робочих днів після оплати покупцем отриманого рахунку постачальника, формою розрахуну є платіжне доручення (а.с. 47-50)

13.04.2022 ТОВ «АТП ОЙЛ 2020» перерахувало на рахунок постачальника кошти за дизельне паливо у сумі 1 471 999,86 грн, 28.04.2023 - 22 080 грн, що підтверджується платіжною інструкцією № 528 та № 2885 (а.с. 55-56) та отримало нафтопродукти відповідно до товарно-транспортних накладних на відпуск нафтопродуктів від 15.04.2022 серії СН-1 № ТТН-000152 та серії СН-1 № ТТн-000149 (а.с. 52, 54).

19.09.2022 № 3887/23-00-04-03-4/43501731 ГУ ДПС у Черкаській області актом камеральної перевірки ТОВ «АТП ОЙЛ 2020» щодо перевірки показників податкової звітності з порядку на додану вартість за квітень 2022 року зафіксовано, що платником сформовано податковий кредит на загальну суму ПДВ 250 237,48 грн за відсутності реєстрації податкових накладних в ЄРПН від контрагентів-постачальників: ПАТ «Транснаціональна фінансовопромислова нафтова компанія «Укртатнафта» у сумі ПДВ 153 938,42 грн та ТОВ «ОІЛ-ТРЕЙД 2018» у сумі ПДВ 96 299,06 грн. У висновках акта зазначається про те, завищено рядок 21 декларації з податку на додану вартість за квітень 2022 року у сумі 42 412 грн та занижене значення - рядок 18 декларації з податку на додану вартість за квітень 2022 року (позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду, яке сплачується до державного бюджету) у сумі 207 825 грн (а.с. 17-18)

07.10.2022 вих. № 1/3887/22 (отримано ГУ ДПС у Черкаській області 07.10.2022 вх. № 23527/6) ТОВ «АТП ОЙЛ 2020» направило заперечення на акт від 19.09.2022 № 3887/23-00-04-03-4/43501731 (а.с. 19-22).

03.02.2023 № 1455/6/23-00-04-03-10 ГУ ДПС у Черкаській області розглянуті заперечення ТОВ «ОІЛ-ТРЕЙД 2018» та залишені висновки акту камеральної перевірки від 19.09.2022 №3887/23-00-04-03-4/43501731 без змін ( а.с. 23-25).

30.01.2023 № 893/23-00-07-06-01/43501731 ГУ ДПС у Черкаській області актом про результати документальної позапланової перевірки ТОВ «АТП ОЙЛ 2020» встновлено, що завищений податковий кредит за квітень 2022 року у сумі 96 299 грн (а.с. 26-35).

10.02.2023 вих. № 1/893/23 (отримано ГУ ДПС у Черкаській області 10.02.2022 вх. № 14674/6) ТОВ «АТП ОЙЛ 2020» направило заперечення на акт за результатами документальної позапланової виїзної перевірки від 30.01.2023 № 893/23-00--07-06-01/435011731 (а.с. 36-37).

22.02.2023 № 2575/6/23-00-04-03-10 ГУ ДПС у Черкаській області заперечення ТОВ «ОІЛ-ТРЕЙД 2018» залишені без розгляду - подані до ГУ ДПС з порушенням строків визначених пп. 86.7.4, п. 86 Кодексу № 2755 ( а.с. 38-39).

На підставі актів перевірки від 19.09.2022 № 3887/23-00-04-03-04/43501731 та від 30.01.2023 № 893/23-00-07-06-01/43501431 09.02.2023 прийняте податкове повідомлення-рішення (форма Р) № 001101040 - встановлено порушення пункту 198.6 ст. 198 Кодексу № 2755 та застосовано штрафні санкції на підставі пункту 123.1 ст. 123 Кодексу № 2755 збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість 14060100 у сумі 59 275,70 грн.

На підставі акта перевірки від 19.09.2022 № 3887/23-00-04-03-04/43501731 та від 30.01.2023 № 893/23-00-07-06-01/43501431 09.02.2023 прийняте податкове повідомлення-рішення (форма В4) № 0011000403 - встановлено порушення пункту 198.6 ст. 198 Кодексу №2755 і зменшений розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість - 42 412 грн.

V НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює № 2755 (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Згідно з пунктом 6.1 статті 6 Кодексу № 2755 податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету або на єдиний рахунок, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.Згідно з пунктом 75.1 статті 75 Кодексу № 2755 контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом.

Згідно з підпунктом 14.1.36 пункту 14.1 статті 14 Кодексу № 2755 господарська діяльність - це діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу. Податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1статті 14 Кодексу № 2755). Податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов`язок платника податків сплатити суму грошового зобов`язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності (підпункт 14.1.157 пункту 14.1 статті 14 Кодексу № 2755).

Платниками податків визнаються юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом (пункт 15.1 статті 15 Кодексу № 2755). Відповідно до підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Кодексу № 2755 платник податків зобов`язаний, зокрема, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів. Згідно з пунктом 36.1 статті 36 Кодексу № 2755 податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені кодексом № 2755.

Згідно з пунктом 44.1 ст. 44 Кодексу № 2755 для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені п. 44.1 ПКУ.

Правові засади/основи оподаткування податку на додану вартість визначено розділом V та підрозділами 2, 10 розділу XX Кодексу № 2755. Згідно з пунктом 198.1 статті 198 Кодексу № 2755 до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Відповідно до п. 200.1 ст. 200 Кодексу № 2755 сума податку, що належить сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду. Згідно з абз. б) п. 200.4 ст. 200 Кодексу № 2755 при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума належить бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на відповідний рахунок платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету.

Відповідно до пункту 198.6. статті 198 Кодексу № 2755 не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними / розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу. Згідно з пунктом 198.2 статті 198 Кодексу № 2755 датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.

Верховний Суд у справі №917/877/17 відступив від висновку, викладеного у пункті 28 постанови Верховного Суду від 12.03.2018 у справі № 918/216/17, та дійщов висновку, що положення п. 201.10 Кодексу №2755 в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, не передбачають можливості включення покупцем товарів/послуг суми ПДВ до податкового кредиту у разі невиконання продавцем обов`язку зі складення та реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних (крім випадків, встановлених податковим законодавством, коли підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту без отримання податкової накладної, є інші документи) при цьому покупець зазначених товарів/послуг має право додати до податкової декларації скаргу на такого продавця, однак подання такої скарги згідно з наведеною нормою у редакції, чинній після 01.01.2015, не є підставою для включення ним сум податку до складу податкового кредиту.

Верховний Суд у постанові у справі № 908/76/18 ЄДРСР 78248496 зазначив: господарськими судами попередніх інстанцій встановлено обставини, що свідчать про наявність усіх елементів складу господарського правопорушення. Відповідач встановленого Податковим кодексом України обов`язку щодо реєстрації податкових накладних не виконав. Такі порушення відповідача позбавили позивача права включити суми ПДВ до складу податкового кредиту та, відповідно, скористатись правом на зменшення податкового зобов`язання. У цьому випадку є прямий причинно-наслідковий зв`язок між бездіяльністю відповідача щодо виконання визначеного законом обов`язку зареєструвати податкові накладні та неможливістю включення сум ПДВ до податкового кредиту позивача, а також, відповідно, зменшення податкового зобов`язання на зазначену суму, яка фактично є збитками цієї особи.

Згідно з пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 Кодексу № 2755 Єдиний реєстр податкових накладних - це реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконаної влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами. Відповідно до пп. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Кодексу № 2755, платник податків зобов`язаний, зокрема, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів. Згідно з п. 201.1 ст. 201 Кодексу № 2755 на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений термін. Податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків- для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, у разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 затверджений Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, який визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до ЄРПН. Після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Відповідно до п. 201.7 ст. 201 Кодексу № 2755 податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на рахунок у банку/небанківському надавачу платіжних послуг як попередня оплата (аванс). Згідно з п. 201.10 ст. 201 Кодексу № 2755 датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків - для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені. У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції.

Кодексом № 2755 чітко визначений обов`язок платника податку зареєструвати в ЄРПН податкові накладні/розрахунки коригування, а у разі порушення визначених законодавством граничних строків для такої реєстрації застосовуються штрафні санкції.

Наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 року № 1307 «Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної» (далі наказ № 1307) визначено, що податкову накладну складає особа, яка зареєстрована як платник податку у контролюючому органі та якій присвоєний індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість.

Відповідно до п. 32-2 підрозділу 2 розділу XX Кодексу № 2755 тимчасово, за податкові періоди лютий, березень, квітень, травень 2022 року за операціями з придбання товарів / послуг, за якими в ЄРПН постачальниками не зареєстровано податкові накладні та/або розрахунки коригування до них, платники податку: - включають до складу податкового кредиту звітного (податкового) періоду суми ПДВ, сплачені (нараховані) у складі вартості придбаних товарів / послуг, на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, складених (отриманих) платником податку за операціями з придбання товарів / послуг відповідно до Закону України від 16 липня 1999 р. № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі Закон № 996); - отримувачі послуг, що постачаються нерезидентами, місце постачання яких розташоване на митній території України, у разі нарахування таким отримувачем послуг ПДВ у складі податкових зобов`язань, визначених у податковій декларації за відповідний звітний (податковий) період, такі платники податку мають право на віднесення таких сум податку до податкового кредиту відповідного звітного (податкового) періоду, на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, складених (отриманих) платником податку за операціями з придбання послуг, відповідно до Закону № 966.

В Законі України від 12.05.2022 № 2260-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» вказані умови реєстрації платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15.07.2022, подання податкової звітності до 20.07.2022 та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31.07.2022. В Інформаційному листі Державної податкової служби України № 3/2022, що розміщений на офіційному сайті в пункті 9 вказано: якщо ПН, складена за операціями з постачання товарів/послуг, що були здійснені у лютому-травні 2022 року, і яка підтверджує ПК, сформований на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, зареєстрована в ЄРПН після 15 липня 2022 року, при цьому постачальник має можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки, покупець втрачає право на формування податкового кредиту за такими операціями до дати реєстрації ПН/РК в ЄРПН.

Спеціальним кодифікованим законом установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у пункті 69: відповідно до пп.69.1 (норми застосовуються, починаючи з 27 травня 2022 року п.69.1 підрозділу 10 розділу XX Кодексу № 2755) у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні; у разі відсутності можливості у платника податків щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, такий платник податків звільняється від відповідальності, визначеної цим Кодексом, у межах діяльності, що провадиться через такі філії, представництва, відокремлені чи інші структурні підрозділи, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, проте платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану" за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15.07.2022, подання податкової звітності до 20.07.2022 та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31.07.2022.

06 вересня 2022 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225 «Про затвердження Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, та переліків документів на підтвердження».У разі неможливості виконання платником податків податкового обов`язку, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, платник податків подає не пізніше 30 вересня 2022 року заяву про відсутність такої можливості (крім виконання обов`язку щодо реєстрації акцизних накладних та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо) разом з вичерпним переліком документів (копій документів), інформації, які передбачені Переліком документів для юридичної особи або Переліком документів для фізичної особи до контролюючого органу в порядку передбаченому п. 8 розд. ІІ Порядку.

Відповідно до п. 52-1 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Кодексу №2755 за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 01 березня 2020 р. по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: - обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; - цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; - обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; - здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; - здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати ПДВ, акцизного податку, рентної плати.

Відповідно до п. 112.2 ст. 112 Кодексу № 2755 особа вважається винною у вчиненні правопорушення, якщо буде встановлено, що вона мала можливість для дотримання правил та норм, за порушення яких цим Кодексом передбачена відповідальність, проте не вжила достатніх заходів щодо їх дотримання. Вжиті платником податків заходи щодо дотримання правил та норм податкового законодавства вважаються достатніми, якщо контролюючий орган не доведе, що, вчиняючи певні дії або допускаючи бездіяльність, за які передбачена відповідальність, платник податків діяв нерозумно, недобросовісно та без належної обачності.

VI ОЦІНКА СУДУ

Суд встановив і сторонами визнається, що в акті про результати документальної позапланової перевірки від 30.01.2023 зазначається (про заперечення від 07.10.2022 на акт камеральної перевірки): згідно листа від 17.11.22 встановлено, що відповідно до поданої ПАТ «Укртатнафта» заяви про відсутність можливості виконання податкових зобовязань прийнято рішення від 28.10.2022 №788/Ж10/31/00-04-01-01 щодо неможливості подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та щодо можливості реєстрації акцизних накладних. Право на податковий кредит за квітень 2022 року у сумі 153938.42 у взаємовідносинах з ПАТ «Укртатнафта» сформовано ТОВ «АТП ОЙЛ 2020» на підставі первинних документів, отриманих від ПАТ «Укртатнафта», яке не має можливості виконати свій податковий обов`язок щодо реєстрації ПН в ЄРПН.

ТОВ «АТП ОЙЛ 2020» за квітень 2022 року у взаємовідносинах з ТОВ «ОІЛ-ТРЕЙД 2018» включило як отримувач ПДВ у сумі 96299 грн, проте на підставі первинних документів за період з 01.04.2022 до 30.04.2022 фактично придбало дизельне паливо у сумі 1449919,86, у т.ч.ПДВ 94854.54, тому відповідач правомірно визначив суму відхилень 1445 грн. В акті про результати документальної позапланової перевірки від 30.01.2023 зазначається (про заперечення від 07.10.2022 на акт камеральної перевірки): згідно листа ГУДПС у Полтавській області від 18.11.2022 (вх.21.11.2022 №3363/7) ТОВ «ОІЛ-ТРЕЙД 2018», яке перебуває на обліку в ГУ ДПС у Полтавській області не подавало заяву та підтверджуючі документи про неможливість виконання податкових обов`язків, визначених пп.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу №2755.

Оскільки ТОВ «ОІЛ-ТРЕЙД 2018» мало можливість виконати обов`язок з реєстрації ПН як постачальник в ЄРПН, то відображення податкового кредиту на підставі первинних документів без реєстрації ТОВ «АТП ОЙЛ 2020» свідчить про те, що позивач допустив правопорушення під час формування податкового кредиту без реєстрації в ЄРПН податкових накладних і розрахунку коригування ТОВ «ОІЛ-ТРЕЙД 2018», тому діяв нерозумно, недобросовісно та без належної обачності, а відповідач довів правомірність здійснених обчислень на підставі перевірки податкової звітності позивача під час камеральної перевірки з виявленням деструктивних відхилень у сумі 1445 грн і передчасно сформованого податкового кредиту у сумі 94 854 грн за операціями з придбання та оплати дизельного палива, що відобразилось на сумі від`ємного значення з ПДВ та прийнятті правомірних ППР (форма «Р») від 09.02.2023 № 0011010403, яким правильно збільшено суму грошового зобов`язання ТОВ «АТП ОЙЛ 2020» за платежем податок на додану вартість у сумі 59 275,70 грн (53 887,00 грн - податкове зобов`язанням та 5 388,70 грн - штрафні (фінансові) санкції (штрафи); (форма «В4») від 09.02.2023 № 0011000403, яким зменшено розмір від`ємного значення податку на додану вартість ТОВ «АТП ОЙЛ 2020» у сумі 42 412,00 грн.

Податковим правопорушенням відповідно до п. 109.1 ст. 109 Кодексу №2755 є протиправне, винне (у випадках, прямо передбачених цим Кодексом) діяння (дія чи бездіяльність) платника податку (у т. ч. осіб, прирівняних до нього), контролюючих органів та/або їх посадових (службових) осіб, інших суб`єктів у випадках, прямо передбачених Кодексом.

Суд доходить висновку, що позивач обгрунтовано визнав помилковість включення до складу податкового кредиту без реєстрації в ЄРПН 96299 грн, чим утворено відхилення у сумі 1445 грн, проте неправомірно сформував у податковій звітності з податку на додану вартість за квітень 2022 року податковий кредит у сумі ПДВ 94 854 грн на підставі первинних документів, виданих ТОВ «ОІЛ-ТРЕЙД 2018» за операціями з придбання товарів - дизельного палива, позаяк податкові накладні не зареєстровані в ЄРПН щодо операції, де відбулось також і повернення за платіжним дорученням коштів, отриманих за нафтопродукти згідно листа від 28.04.2022. Суд критично оцінює твердження представника позивача про те, що на листування контрагент ТОВ «ОІЛ-ТРЕЙД 2018» не відповідає.

Порядок складання розрахунку коригування та його реєстрації у ЄРПН аналогічний порядку, передбаченому для податкових накладних, крім випадків, передбачених цим Порядком. У розрахунку коригування вказуються дата та номер податкової накладної, до якої вносяться зміни. Згідно з п. 23 наказу № 1307 у разі коригування кількісних та/або вартісних показників табличної частини розділу Б податкової накладної у зв`язку зі зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадку повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або під час поверненні постачальником (продавцем) суми попередньої оплати товарів/послуг розрахунок коригування заповнюється у такому порядку: - показники рядка податкової накладної, що коригується, зазначаються із знаком «-» окремо в кожній графі; - додається(ються) новий(і) рядок(ки) з виправленими показниками (за потреби), якому(им) присвоюється новий черговий порядковий номер, що не зазначався в податковій накладній; - рядку податкової накладної, що коригується, зазначеному із знаком «-», та новому(им) рядку(ам) з виправленими показниками, що його замінює(ють), присвоюється однаковий порядковий номер групи коригування, який зазначається у графі 2.2 табличної частини розрахунку коригування, та наводиться однакова причина коригування.

Форма розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної є додатком 2 до податкової накладної та затверджена наказом № 1307. Якщо здійснюється повернення постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в ЄРПН.

VII ВИСНОВКИ СУДУ

Відповідно до статті 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 КАС України.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано.

Суд доходить висновку згідно оцінених доказів і доводів за критеріями ч .2 ст. 2 КАС України, що індивідуальні акти ППР Головного управління Державної податкової служби в Черкаській області від 09.02.2023 № 0011010403, від 09.02.2023 № 0011000403 є правомірними, ухвалені контролюючим органом на підставі, у порядку та у спосіб, що визначені вимогами чинного податкового законодавства та на підставі обгрунтованої інформації актів камеральної та документальної позапланової виїзної перевірки позивача, з дотриманням процедур розгляду заперечень і доведених відповідачем згідно ч. 2 ст. 77 КАС України висновків про вчинення ТОВ «АТП ОЙЛ 2020» порушення під час помилкового і неправильного формування показників податкової звітності з ПДВ на підставі документів за відсутності реєстрації ПН і РК в ЄРПН - у зв`язку з чим відповідно до ч. 1 ст. 245 КАС України у задоволенні позовних вимог належить відмовити повністю.

VIII РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ

Враховуючи ст. 139 КАС України підстави для розподілу витрат зі сплати судового збору відсутні.

Керуючись статтями 2, 5-16, 19, 73-78, 90, 139, 242-246, 250, 255, 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративнного позову відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, що може бути подана протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України до Шостого апеляційного адміністративного суду у зв`язку із початком функціонування модулів Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи з урахуванням підпунктів 15.1, 15.5 пункту 15 частини 1 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України відповідно до рішення ВРП від 17.08.2021 № 1845/О/15-21 «Про затвердження Положення про порядок функціонування окремих підсистем Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи».

Копію рішення направити сторонам у справі.

Учасники справи:

позивач: товариство з обмеженою відповідальністю «АТП ОЙЛ 2020» [вул. Луценка 12, м. Черкаси, 18007, ЄДРПОУ 43501731]

відповідач: Головне управління ДПС у Черкаській області [вул. Хрещатик 235, м. Черкаси, 18002, код ЄДРПОУ 44131663].

Рішення складене 04.07.2023.

Суддя Лариса ТРОФІМОВА

Дата ухвалення рішення21.06.2023
Оприлюднено10.07.2023
Номер документу112038706
СудочинствоАдміністративне
Сутьнеможливість реєстрації ПН у ЄРПН. Присутній у судовому засіданні представник відповідача зазначав, що допущене податкове правопорушення слугувало підставою для прийняття податкових повідомлень-рішень від 09.02.2023 № 0011010403 та № 0011000403, що є правомірними, прийнятими відповідно до вимог податкового законодавства, тому просив відмовити у задоволенні позовних вимог. Розглянувши подані документи і матеріали,

Судовий реєстр по справі —580/2405/23

Ухвала від 29.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 04.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 31.10.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 01.09.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 01.09.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 07.08.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Рішення від 21.06.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Рішення від 21.06.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 17.04.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 04.04.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні