Постанова
від 06.07.2023 по справі 448/1051/23
МОСТИСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Єдиний унікальний номер 448/1051/23

Провадження № 3/448/651/23

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06.07.2023 року суддя Мостиського районного суду Львівської області Кічак Ю.В., розглянувши матеріалисправи проадміністративне правопорушення,що надійшли з Городоцького відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб Головного управління Державної податкової служби у Львівській області, про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючої та зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 ;

за ч.1 ст.163-2 Кодексу України про адміністративне правопорушення (надалі КУпАП),

В С Т А Н О В И В:

На адресу Мостиського районного суду Львівської області надійшла справа про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_2 за ч.1 ст.163-2 КУпАП.

Із протоколу про вищевказане адміністративне правопорушення серії ГУ ЛВ №007905 від 20.06.2023 року, складеного старшим державним інспектором Городоцького відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС у Львівській області Деберою Н.М. відомо, що остання, будучи головним бухгалтером ТОВ «Галичина», розташованого в м.Мостиська, вул.Грушевського, 51, Яворівського району Львівської області, не подала платіжного доручення на перерахування суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в розмірі 17595,89грн., визначеного у податковій декларації за 2023р. №9026982883 від 16.02.2023р. (термін сплати 01.05.2023р.).

Вказано, в її ( ОСОБА_2 ) діях міститься склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-2 КУпАП.

ОСОБА_2 в судове засідання не з`явилася, а надала копію протоколу №1/2022 загальних зборів учасників ТОВ «Галичина» від 30.06.2022 та виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Дослідивши матеріали справи, приходжу до наступного висновку.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.1 КУпАП завданням цього Кодексу є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством.

Згідно ч.2 ст.7 КУпАП провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

У відповідності до ст.278 КУпАП суддя при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення.

Відповідно до ст.280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно п.3 ч.2 ст.129 Конституції України однією із засад судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Закон не покладає на суд обов`язок збирати докази винуватості чи невинуватості особи.

Так, вимоги до змісту протоколу про адміністративні правопорушення чітко визначені положеннямист.256 КУпАП, яких повинна дотримуватись та виконувати посадова особа, уповноважена на складання такого протоколу.

Згідно положень ст.256 КУпАП у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.

Так, диспозиція ч.1 ст.163-2 КУпАП, передбачає адміністративну відповідальність за неподання або несвоєчасне подання посадовими особами підприємств, установ та організацій платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов`язкових платежів).

Суб`єктом правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-2 КУпАП, можуть бути виключно керівники та інші посадові особи підприємств, установ, організацій.

При цьому, вказаний вище протокол про адміністративне правопорушення складено щодо «головного бухгалтера» ТОВ «Галичина» (код ЄДРПОУ 19174234) ОСОБА_1 .

Разом з цим, працівниками Городоцького відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб Головного управління Державної податкової служби у Львівській області під час складання протоколу щодо ОСОБА_2 не додано до матеріалів справи копію наказу про призначення останньої на посаду головного бухгалтера ТОВ «Галичина», що позбавляє суд можливості з`ясувати, чи знаходилась вона на вказаній посаді в період вчинення адміністративного правопорушення, що ставиться їй у провину.

Також, в матеріалах справи відсутня посадова інструкція головного бухгалтера ТОВ «Галичина», що унеможливлює з`ясування питання, чи відноситься до посадових обов`язків ОСОБА_2 подання контролюючому органу платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов`язкових платежів).

З огляду на зміст ч.1 ст.163-2 КУпАП, ОСОБА_2 неможливо визнати належним суб`єктом адміністративного правопорушення, тобто посадовою особою, до службових обов`язків якої входить подання контролюючому органу платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов`язкових платежів).

Вказані обставини перешкоджають вирішити питання про наявність складу адміністративного правопорушення у діях ОСОБА_3 .

Крім того, як зазначалось вище, згідно з ч.1 ст.163-2 КУпАП відповідальність настає за неподання або несвоєчасне подання посадовими особами підприємств, установ та організацій платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов`язкових платежів).

Тобто, диспозиція вказаної норми являється є бланкетною (відсилочною), не конкретизованою, оскільки називає склад правопорушення, але для визначення його ознак відсилає до норм іншої галузі права або нормативних (підзаконних) актів, правил, положень, інструкцій.

Зазначаючи в протоколі фактичні обставини вчинення ОСОБА_2 адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст.163-2 КУпАП, інспектор при його складанні не вказала про порушення нею ( ОСОБА_2 ) вимог відповідних нормативно правових актів, - не зазначені норми Податкового кодексу України, в яких передбачено вимоги і строки щодо подання відповідних платіжних доручень щодо сплати певних, встановлених перевіркою, видів податків чи зборів.

Статтею 245 КУпАП встановлено, що завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Велика Палата Верховного Суду у своїй правовій позиції сформульованій у постанові від 11.02.2021 у справі №11-1219сап19 зазначила, що норми КУпАП, які встановлюють процедуру адміністративного розслідування і стадію розгляду справи уповноваженим органом (судом), не містять законодавчих положень, які б за окресленої правової ситуації передбачали можливість повертати справу про адміністративне правопорушення для дооформлення протоколу й належного виконання вимог статті 256 КУпАП у частині забезпечення присутності порушника в суді. Водночас немає й процесуальних норм, які б забороняли, зокрема, судді, який розглядає справу про адміністративне правопорушення, вимагати від уповноваженого органу виконати належним чином вимоги процесуального закону щодо складання протоколу про адміністративне правопорушення і його реалізації таким чином, щоб можна було вирішити питання про винність особи у вчиненні адміністративного проступку з дотриманням строків розгляду і без порушення прав особи порушника чи осіб, які потерпіли від дій останнього. Принаймні чітких й однозначних положень, які б дозволяли чи забороняли повертати протоколи для забезпечення присутності порушника під час розгляду справи, процесуальне адміністративно-деліктне законодавство не містить.

Зазначені недоліки не дають можливості суду прийняти рішення у відповідності до вимог ст.245 КУпАП та надати об`єктивну оцінку діям особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.

Проаналізувавши наведене, приходжу до висновку, що вищевказаний протокол про адміністративне правопорушення скеровано до суду без додержання вимог ст.256 КУпАП, чим порушені вимоги ст.245 КУпАП про необхідність всебічного, повного і об`єктивного з`ясування обставин кожної справи, що є перешкодою для розгляду справи про адміністративне правопорушення по суті, а тому матеріали справи про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_2 , слід повернути до Городоцького відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб Головного управління Державної податкової служби у Львівській області для належного оформлення.

Окрім цього, слід зазначити, що протокол про адміністративне правопорушення має відповідати вимогам ст.256, 278 КУпАП та Інструкції з оформлення органами доходів і зборів матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженої наказом Міністерства фінансів України № 566 від 02.07.2016р., пунктом п.5 розділу ІІ якої передбачено, що усі реквізити Протоколу заповнюються чорнилом чорного або синього кольору розбірливим почерком державною мовою. Не допускаються закреслювання або виправлення відомостей, що заносяться до Протоколу, а також внесення додаткових записів після того, як Протокол підписаний особою, відносно якої він складений.

Керуючись ст.19 Конституції України, ст.ст.245, 256, 278, 280 КУпАП, суддя, -

П О С Т А Н О В И В :

Матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-2 КУпАП, - повернути до Городоцького відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб Головного управління Державної податкової служби у Львівській області для належного оформлення.

Постанова оскарженню в апеляційному порядку не підлягає.

Суддя Ю.В. Кічак

СудМостиський районний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення06.07.2023
Оприлюднено10.07.2023
Номер документу112053330
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Неподання або несвоєчасне подання платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов'язкових платежів)

Судовий реєстр по справі —448/1051/23

Постанова від 06.07.2023

Адмінправопорушення

Мостиський районний суд Львівської області

Кічак Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні