Постанова
від 05.06.2023 по справі 761/6039/23
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/6039/23

Провадження № 3/761/2013/2023

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 червня 2023 року суддя Шевченківського районного суду м. Києва Овсеп`ян Т.В., розглянувши матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка станом на дату переміщення товарів через митний кордон України була директором ТОВ «ФАЙН ІНВЕСТ ЮА» (ЄДРПОУ 411706668, вул. Сурікова, будинок 3, офіс 42, м. Київ, Україна, 03035; з 22.01.2021 ТОВ «ФАЙН ІНВЕСТ ЮА» /змінило назву на ТОВ «ТЕХНООПТ ЛТД»/, адреса реєстрації: вул. Деревлянська, буд. 20/2, м. Київ, 04119), зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючої за адресою: АДРЕСА_2 ,

за ч.2 ст.483 МК України,

В С Т А Н О В И В:

Відповідно до протоколу про порушення митних правил №0051/126000/22 від 18 листопада 2022 року, на митну територію України з Нідерландів через пункт пропуску «Ягодин-Дорогуск» митного поста «Ягодин» Волинської митниці у вантажному автомобілі з р.н.з. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 , 28.02.2020 року на адресу ТОВ «ФАЙН ІНВЕСТ ЮА» (03035, Україна, м. Київ, вул. Сурікова, буд. 3, офіс 42) ввезено товари: «зрізані квітки, придатні для складання букетів або для декоративних цілей, свіжі, з 1 листопада до 31 травня: -Tulipa/тюльпан», походженням з Європейського союзу, усього 1 товар, 978 пакувальних місць, загальною вагою брутто - 19 500 кг, загальною вартістю 9 700 доларів США.

Підставою для переміщення вказаних товарів через митний кордон України були наступні документи: попередня митна декларація одержувача ТОВ «ФАЙН ІНВЕСТ ЮА» від 25.02.2020 року № UA100020/2020/093153, а також товаросупровідні документи: інвойс від 19.02.2020 року № 2505, згідно якого вартість товарів складає 9 700 доларів США, міжнародна автомобільна накладна CMR від 25.02.2020 № UK 302146.

Згідно з вказаними товаросупровідними документами продавцем товарів виступає компанія «UP GRANDE LLP» (22, Brondesbury Park, London NW6 7DL, England/Великобританія), відправником - «OZ Export B.V.» (Betula 55, 1424 LH De Kwakel, The Netherlands/Нідерланди), а одержувачем - TOB «ФАЙН ІНВЕСТ ЮА» (код ЄДРПОУ 41170668).

Вказаний товар вантажним автомобілем з р.н.з. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 доставлено у зону діяльності Київської митниці Держмитслужби до відділу митного оформлення № 1 митного поста «Київ-західний» (03164, м. Київ, вул. Малинська, 20).

28.02.2020 року товари «зрізані квітки, придатні для складання букетів або для декоративних цілей, свіжі, з 1 листопада до 31 травня: -Tulipa/тюльпан» заявлено до митного оформлення декларантом ТОВ «ФАЙН ІНВЕСТ ЮА» (ЄДРПОУ 41170668) ОСОБА_1 (гр. 54) за митною декларацією типу ІМ40ДЕ № UA100020/2020/017334.

Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані такі документи: вищевказані документи, які подані під час переміщення через митний кордон України: контракт від 10.08.2018 №UA818, укладений між компанією «UP GRANDE LLP» (Великобританія) та ТОВ «ФАЙН ІНВЕСТ ЮА» в особі директора ОСОБА_1 та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.

10.07.2020 року Державною митною службою України направлено запит до митних органів Республіки Польща (вих. № 08-3/20-02-01/11/7806) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України квіткової продукції, у тому числі «зрізані квітки, придатні для складання букетів або для декоративних цілей, свіжі, з 1 листопада до 31 травня: -Tulipa/тюльпан», одержувачем яких виступало ТОВ «ФАЙН ІНВЕСТ ЮА».

12.05.2021 року до Координаційно-моніторингової митниці надійшла відповідь від митних органів Польської Республіки (лист Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил від 12.05.2021 №20/20-02-01/7.9/1334) на запит про надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при ввезенні на митну територію України квіткової продукції на адресу компанії ТОВ «ФАЙН ІНВЕСТ ЮА».

Від митних органів Польщі отримано перелік номерів експортних та транзитних декларацій Королівства Нідерландів, які були надані митним органам Польщі при вивезенні квіткової продукції транспортним засобом р.н.з. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 у пункті пропуску «Дорогуск».

Серед перелічених декларацій зазначено експортні декларації 20NL715XFAJ1RWD52, 20NLK715YDA6C6WD55, які оформлені в Нідерландах та на підставі яких здійснено експорт квіткової продукції з території Нідерландів, та вивезено за межі території Євросоюзу 25.02.2020 року транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 .

Крім того, 05.03.2021 року Державною митною службою України направлено запит до митних органів Королівства Нідерланди (вих. №20/20-02-01/11/451) з метою встановлення всіх обставин законності ввезення товарів «зрізані квітки придатні для складення букетів або для декоративних цілей, свіжі, з 1 листопада до 31 травня: -Tulipa/тюльпан» до України та перевірки достовірності задекларованих даних ТОВ «ФАЙН ІНВЕСТ ЮА».

17.10.2022 року до Координаційно-моніторингової митниці надійшла відповідь від митних органів Королівства Нідерланди (лист Департаменту міжнародної взаємодії від 17.10.2022 №26/26-04/7.9/1625) на запит про надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при ввезені на митну територію України товару квіткової продукції на адресу компанії ТОВ «ФАЙН ІНВЕСТ ЮА».

У своїй відповіді митними органами Королівства Нідерланди надіслано скановані копії експортних декларацій № 20NL715XFAJ1RWD52, 20NLK715YDA6C6WD55.

Згідно з отриманою інформацією встановлено, що транспортним засобом з р.н.з НОМЕР_1 / НОМЕР_2 за вищезгаданими експортними деклараціями та транзитною декларацією з митної території Нідерландів переміщено товари «зрізані квітки, придатні для складання букетів або для декоративних цілей, свіжі, з 1 листопада до 31 травня: -Tulipa / тюльпан» загальною вагою брутто 19 500 кг.

Вищевказані експортні декларації Королівства Нідерландів містять інформацію щодо відправника, отримувача, кількості місць, ваги та статистичної вартості квіткової продукції, країною походження якої є Нідерланди. Загальна вага брутто згідно експортних декларацій становить 19 500 кг та загальна статистична вартість 90 650 євро.

Під час співставлення відомостей, зазначених в документах, надісланих митними органами Нідерландів з даними, які містяться у документах, що подавалися до митного оформлення за митною декларацією від 28.02.2020 № UA100020/2020/017334, встановлена невідповідність інформації щодо відправників, отримувачів та вартості товару.

Відповідно до вищезазначеної митної декларації, відправником товарів виступає компанія «OZ Export B.V.» (Betula 55, 1424 LEI De Kwakel, The Netherlands/Нідерланди), а отримувачем - TOB «ФАЙН ІНВЕСТ ЮА» (Україна). Згідно з матеріалами відповіді митних органів Нідерландів встановлено, що товари переміщувались на митну територію України від різних компаній Королівства Нідерландів на адреси інших українських підприємств тим же транспортним засобом (р.н.з. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 ), що і товари, які надійшли на адресу ТОВ «ФАЙН ІНВЕСТ ЮА».

Згідно з інформацією, яка зазначена в інвойсі від 19.02.2020 року № 2505 за митною декларацією від 28.02.2020 № UA100020/2020/017334, загальна вартість товарів «зрізані квітки, придатні для складання букетів або для декоративних цілей, свіжі, з 1 листопада до 31 травня: -Tulipa/тюльпан», що переміщувались транспортним засобом з р.н.з НОМЕР_4/ НОМЕР_3 становить 9 700 доларів СІІІА, відповідно до матеріалів митних органів Нідерландів, загальна вартість частини товарів становить 90 650 євро.

Отже, відомості щодо відправників, отримувачів та вартості зазначених товарів у документах, отриманих від митних органів Нідерландів, не відповідають даним, вказаним у документах, поданих ТОВ «ФАЙН ІНВЕСТ ЮА» при переміщені через митний кордон України та їх митному оформленню.

Відповідно до інформації, наявної в реєстрі порушників митних правил бази даних ЄАІС Держмитслужби та АСМО «Інспектор», ОСОБА_1 протягом 2021-2022 років притягувалась до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Таким чином на думку митного органу, дії громадянки України ОСОБА_1 мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ч. 2 ст. 483 МК України, та вона вчинила дії, спрямовані на переміщення товарів загальною вартістю 2 441 195, 435 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та отримувача, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення його митної вартості.

Представник Координаційно-моніторингової митниці у судовому засіданні підтримала протокол про порушення митних правил № 0051/126000/22, складений відносно громадянки України ОСОБА_1 . Вважає обставини, викладені в протоколі від 18.11.2022 року, доведеними та просила притягнути громадянку України ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбаченого ч. 2 ст. 483 МК України, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останньої.

Захисник заперечувала щодо притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, за ч. 2 ст. 483 МК України, обґрунтовуючи свої доводи тим, що компанія «OZ Export B.V.» є лише відправником товарів, при цьому не формує та ніяким чином не впливає на формування вартості товарів та не є Стороною контракту, у зв`язку з чим відсутні підстави вважати, що інвойс, який був поданий ОСОБА_1 під час здійснення митного оформлення, є таким, що містить неправдиві дані. Крім того зазначала, що в матеріалах справи відсутні належні докази вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 483 МК України та на підтвердження своєї позиції надала письмові заперечення з додатками.

Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності - ОСОБА_1 , підтримала доводи адвоката та просила закрити провадження у справі у зв`язку із відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 483 МК України.

Заслухавши пояснення представника митного органу, захисника, особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, дослідивши матеріали справи, додатково надані документи, суд приходить до наступного висновку.

Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений законодавством України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, через митний кордон України і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

За змістом ст. 483 МК України - об`єктивна сторона складу даного правопорушення характеризується діями, що направлені на переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Відповідно до роз`яснень, наведених у постанові Пленуму Верховного Суду України від 03 червня 2005 року № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил», порушення митних правил, відповідальність за яке встановлена ст. 483 МК України, може бути вчинене лише умисно.

Згідно з п.6 постанови судам необхiдно враховувати, що пiдставою для перемiщення товарiв через митний кордон є визначенi нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвiл митного органу на пропуск товарiв через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларацiя, контракт, коносамент, лiцензiя, квота, товаросупровiднi документи, дозвiл вiдповiдних державних органів.

Згідно з п.4 постанови судам необхiдно враховувати, що документами, що мiстять неправдивi данi, є, зокрема, такi, в яких вiдомостi щодо сутi угоди, найменування, асортименту, ваги, кiлькостi чи вартостi товарiв, а також їх вiдправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезенi чи в яку перемiщуються, не вiдповiдають дійсності.

У ч. 1 ст. 489 МК України зазначено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно з правилами ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 318 Митного Кодексу України, митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.

Відповідно до ч. 1 ст. 334 Митного Кодексу України митні органи вимагають від осіб, які переміщують товари, транспортні засоби комерційного призначення через митний кордон України чи провадять діяльність, контроль за якою цим Кодексом покладено на митні органи, тільки ті документи та відомості, які необхідні для здійснення митного контролю та встановлені цим Кодексом.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 335 Митного Кодексу України під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник залежно від виду транспорту, яким здійснюється перевезення товарів, надають митному органу в паперовій або електронній формі такі документи та відомості, при перевезенні автомобільним транспортом: а) документи на транспортний засіб, зокрема ті, що містять відомості про його державну реєстрацію (національну належність); б) транспортні (перевізні) документи (міжнародні товаротранспортні накладні); в) визначений актами Всесвітнього поштового союзу документ, що супроводжує міжнародні поштові відправлення (за їх наявності); г) комерційні документи (за наявності) на товари, що перевозяться, які містять відомості, зокрема, про найменування та адресу перевізника, найменування країни відправлення та країни призначення товарів, найменування та адреси відправника (або продавця) та отримувача товарів; ґ) відомості про кількість вантажних місць та вид упаковки; д) найменування товарів; е) вага брутто товарів (у кілограмах) або об`єм товарів (у метрах кубічних), крім великогабаритних вантажів.

Частиною 2 ст. 51 МК України передбачено, що митна вартість товарів визначається декларантом відповідно до гл. 9 МК України, якою встановлені основні та другорядні методи визначення митної вартості товарів.

Згідно ст. 49 МК України митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Частиною 4 ст. 58 МК України встановлено, що митною вартістю товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, є ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну, скоригована в разі потреби з урахуванням положень частини десятої цієї статті.

Відповідно до ч.ч. 1-5 ст. 54 МК України Контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється митним органом під час проведення митного контролю і митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості.

Контроль правильності визначення митної вартості товарів за основним методом - за ціною договору (контракту) щодо товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту (вартість операції), здійснюється митним органом шляхом перевірки розрахунку, здійсненого декларантом, за відсутності застережень щодо застосування цього методу, визначених у частині першій статті 58 цього Кодексу.

За результатами здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів митний орган визнає заявлену декларантом або уповноваженою ним особою митну вартість чи приймає письмове рішення про її коригування відповідно до положень статті 55 цього Кодексу.

Митний орган під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів зобов`язаний: 1) здійснювати контроль заявленої декларантом або уповноваженою ним особою митної вартості товарів шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості, наявності в поданих зазначеними особами документах усіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари; 2) надавати декларанту або уповноваженій ним особі письмову інформацію про причини, за яких заявлена ними митна вартість не може бути визнана; 3) надавати декларанту або уповноваженій ним особі письмову інформацію щодо порядку і методу визначення митної вартості, застосованих у разі коригування митної вартості, а також щодо підстав здійснення такого коригування; 4) випускати у вільний обіг товари, що декларуються: у разі визнання митним органом заявленої митної вартості товарів - за умови сплати митних платежів згідно із заявленою митною вартістю; у разі згоди декларанта або уповноваженої ним особи з рішенням митного органу про коригування митної вартості товарів - за умови сплати митних платежів згідно з митною вартістю, визначеною митним органом; у разі незгоди декларанта або уповноваженої ним особи з рішенням митного органу про коригування заявленої митної вартості товарів - за умови сплати митних платежів згідно із заявленою митною вартістю товарів та надання гарантій відповідно до розділу Х цього Кодексу в розмірі, визначеному митним органом відповідно до частини сьомої статті 55 цього Кодексу.

Митний орган з метою здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів має право: 1) упевнюватися в достовірності або точності будь-якої заяви, документа чи розрахунку, поданих для цілей визначення митної вартості; 2) у випадках, встановлених цим Кодексом, письмово запитувати від декларанта або уповноваженої ним особи встановлені статтею 53 цього Кодексу додаткові документи та відомості, якщо це необхідно для прийняття рішення про визнання заявленої митної вартості; 3) у випадках, встановлених цим Кодексом, здійснювати коригування заявленої митної вартості товарів; 4) проводити в порядку, визначеному статтями 345-354 цього Кодексу, перевірки правильності визначення митної вартості товарів після їх випуску; 5) звертатися до митних органів інших країн із запитами щодо надання відомостей, необхідних для підтвердження достовірності заявленої митної вартості; 6) застосовувати інші передбачені цим Кодексом форми митного контролю.

Частинами 1, 2 ст. 266 МК України встановлено, що декларант зобов`язаний: здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; на вимогу митного органу пред`явити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; у випадках, визначених цим Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу; у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на митні органи.

Особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.

Відповідно до ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Таким чином, власник товару підлягає відповідальності лише у тому випадку, коли він здійснював декларування товару або з метою приховування від митного контролю особисто вчиняв будь-які дії, що складають об`єктивну сторону такого порушення. При цьому таке діяння за суб`єктивною стороною характеризується прямим умислом на подання митному органу документів, що містять неправдиві дані.

Так, судом становлено, що 28.02.2020 року через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску «Ягодин - Дорогуск» Волинської митниці Держмитслужби, автомобільним транспортом з р.н.з. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 з території Нідерландів на митну територію України ввезено квіткову продукцію, вагою брутто 19 500 кг.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 25.02.2020 № UA100000/2020/093153 із наданням товаросупровідних документів, без яких не можливо отримати дозвіл на переміщення через митний кордон та дозвіл на проведення митного оформлення товарів, а саме: CMR від 25.02.2020 № UK302146, інвойс від 19.02.2020 № 2505.

Відповідно до товаросупровідних документів у графі "відправник товарів" зазначено компанія UP Grande LLP та компанія «OZ Export B.V.», одержувачем - ТОВ «ФАЙН ІНВЕСТ ЮА» (03035, вул. Сурікова, б. 3, оф. 42, м. Київ ).

28.02.2020 року після прибуття транспортного засобу НОМЕР_1 / НОМЕР_2 в зону діяльності Київської митниці Держмитслужби до відділу митного оформлення №1 митного поста «Київ-Західний», товари зрізані квітки, придатні для складання букетів або для декоративних цілей, свіжі, з 1 листопада до 31 травня: -Tulipa/тюльпан» кількістю місць - 978, вагою брутто 19 500 кг, були заявлені декларантом ТОВ «ФАЙН ІНВЕСТ ЮА» ОСОБА_1 з метою здійснення їх митного оформлення та випуску у вільний обіг за електронною митною декларацією типу «ІМ40ДЕ» № UA100020/2020/017334.

Разом із вказаними митними деклараціями та товаросупровідними документами до митниці було надано наступні документи: CMR від 25.02.2020 № UK 302146, фітосанітарний сертифікат № EC NL/PCNU187504899, контракт від 10.08.2018 №UA818, укладений між компанією «UP GRANDE LLP» (Великобританія) та ТОВ «ФАЙН ІНВЕСТ ЮА» в особі директора ОСОБА_1 , та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи.

З метою перевірки автентичності документів, на підставі яких будо здійснено митне оформлення товару за ЕМД № UA100020/2020/0017334 (ТОВ «ФАЙН ІНВЕСТ ЮА», код ЄДРПОУ 41170668), Державною митною службою України направлено відповідний запит до митної адміністрації Королівства Нідерланди від 05.03.2021 № 20/20-02-01/11/451.

Листом Департаменту міжнародної взаємодії від 17.10.2022 № 26/26-04/7.9/1625 до Координаційно-моніторингової митниці надійшла відповідь митних органів Королівства Нідерланди.

У своєму листі митні органи Нідерланди надіслали скановані копії експортних декларацій та транзитну декларацію.

Згідно з даними відповіді митних органів Нідерландів - товари переміщувались на митну територію України від різних компаній Королівства Нідерландів на адреси інших українських підприємств тим же транспортним засобом, що і товари, що надійшли на адресу ТОВ «ФАЙН ІНВЕСТ ЮА».

При цьому, надані документи митними органами Королівства Нідерландів, з урахуванням досліджених в судовому засіданні доказів, долучених до матеріалів справи, не мають жодного відношення до поставки товарів за документами, що були надані ОСОБА_1 , відповідно до митної декларації № UA100000/2020/017334.

Отже, у суду відсутні підстави вважати, що інвойс, який був поданий ОСОБА_1 під час здійснення митного оформлення, де зазначена вартість товару вказана - 9 700 $, є таким, що містить неправдиві відомості.

Крім того, суд враховує, що Державною митною службою не був здійснений запит для перевірки даних щодо вартості товару безпосередньо до продавця товару, який за Контрактом від 10.08.2018 №UA818 є компанія «UP GRANDE LLP».

Таким чином, ОСОБА_1 , як відповідальна особа ТОВ «ФАЙН ІНВЕСТ ЮА», не приховувала товар від митного контролю та не використовувала підроблені документи, а відтак і не надавала неправдиві відомості, які б перешкоджали визначенню митної вартості.

Також суд звертає увагу, що надані скановані декларації Королівства Нідерландів, складені іноземною мовою та не містять відповідного перекладу на українську мову, що позбавляє суд у повному обсязі надати належну оцінку.

Згідно зі ст.487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Враховуючи, що в ході судового розгляду не встановлено достатніх доказів, які б об`єктивно свідчили, що ОСОБА_1 вчинила дії, спрямовані на приховування від митного контролю шляхом подання, як підстави для переміщення через митний кордон України документів, що містять неправдиві відомості щодо вартості, відправників, отримувачів товарів, суд приходить до висновку, що ОСОБА_1 жодних дій, які б утворювали склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст.483 МК України, не вчинила.

Відповідно до п. 1 ст. 247 КпАП України провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути почато, а розпочате підлягає закриттю за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

Таким чином, враховуючи, що судом не встановлено достовірних та достатніх відомостей про вчинення ОСОБА_1 порушення митних правил, та враховуючи вимоги ст. 62 Конституції України, відповідно до якої, усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь, суд приходить до висновку, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбачений ч. 2 ст. 483 МК України, а відтак провадження у справі підлягає закриттю.

Керуючись ст.ст. 1,8, 245, 251-252, КУпАП, ст.ст 3, 458, 465, 467, 483, 487-488, 491, 495, 522, 527 Митного кодексу України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Провадження у справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за порушення митних правил, передбачених ч. 2 ст. 483 МК України, - закрити за відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова судді у справах про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, або митним органом, який здійснював провадження у цій справі до Київського апеляційного суду через Шевченківський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя

Дата ухвалення рішення05.06.2023
Оприлюднено12.07.2023
Номер документу112086569
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —761/6039/23

Постанова від 16.11.2023

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Ігнатюк Олег Володимирович

Постанова від 05.06.2023

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Овсеп"ян Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні