Ухвала
від 11.07.2023 по справі 288/1092/23
ПОПІЛЬНЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 288/1092/23

Провадження № 1-кс/288/214/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 липня 2023 року . смт. Попільня

Слідчий суддя Попільнянського районного суду Житомирської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , власника майна ОСОБА_4 , представника - ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в смт. Попільня Житомирської області, клопотання прокурора Попільнянського відділу Коростишівської окружної прокуратури Житомирської області ОСОБА_3 , за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021061190000021 від 01.03.2021 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених частиною 1 статті 366, частиною 5 статті 191, частиною 1 статті 367 КК України, про арешт майна,

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Попільнянського відділуКоростишівської окружноїпрокуратури Житомирської області звернувся до суду з клопотанням про арешт майна.

На обґрунтування клопотання прокурор Попільнянського відділуКоростишівської окружноїпрокуратури Житомирської області зазначає, що досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_4 30.07.2015 року отримав кваліфікаційний сертифікат інженера технічного нагляду серії АТ№ 004186, виданий Архітектурно-будівельною атестаційною комісією інженерів технічного нагляду Міністерства регіонального розвитку та будівництва.

Так, 05.10.2017 року, за результатами проведених відкритих торгів між Корнинською селищною радою Житомирської області (далі - Замовник), в особі ОСОБА_6 , та ТОВ «СВП Майстер» (далі - Підрядник), в особі ОСОБА_7 , укладено договір № 0517.

Відповідно до умов Договору замовник доручає, а підрядник зобов`язується за завданням замовника на свій ризик виконати і здати замовнику в установлені даним договором строки комплекс робіт по «Реконструкції (термомодернізації) Корнинського НВК «Загальноосвітня школа І ступеня- гімназія» провулок Студентський, 5 смт. Корнин Попільнянського району Житомирської області», (далі - Роботи), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконані роботи, в порядку та на умовах цього Договору (п. 1.1 Договору).

Згідно з п. 3.1 Договору, вартість виконаних робіт становить 5122999,20 гривень, в тому числі ПДВ 20% 853833,20 гривень.

Розцінки (договірні ціни) за одиницю виміру визначені в Додатку № 1 до Договору, є твердими та зміні не підлягають.

При потребі внесення зміни до узгодженої ціни замовник і підрядник вносять їх до Договору шляхом складання та підписання відповідного Протоколу погодження ціни. У випадку зміни діючих цін і тарифів, поточній індексації та обсягу Робіт, Підрядник за письмовим узгодженням з Замовником може переглядати ціну (вартість) Договору. Оплата виконаних Робіт за цим Договором здійснюється відповідно до погодженого замовником та підрядником Акту приймання-передачі виконаних підрядних робіт протягом 5 (п`яти) банківських днів з дати отримання замовником такого акту, складеного підрядником. Затримка оплати дає право Підряднику зупинити виконання робіт, (п. 3.12 Договору).

Відповідно до п. 5.1. Договору, при завершенні Робіт підрядник направляє замовнику Акт приймання-передачі виконаних підрядних Робіт, що є підставою для проведення розрахунку (оплати) виконаних Робіт з урахуванням авансу.

У відповідності до Додаткової угоди № 1 від 12.10.2018 року до Договору № 0517 від 05.10.2017 року, укладеної між Корнинською селищною радою Попільнянського району Житомирської області та ТОВ «СВП Майстер», сторони дійшли згоди про продовження дії Договору підряду № 0517 від 05.10.2017 року на строк до 31.12.2018 року. Вартість робіт згідно календарного графіку на 2018 рік становить 1 790 250 гривень.

З метою забезпечення технічного нагляду під час виконання робіт 12.12.2017 року у місті Житомирі між Корнинською селищною радою, в особі голови ОСОБА_6 (Замовник), з однієї сторони, та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_4 як виконавцем, що діє на підставі виписки з Єдиного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 23050000000035397 та Кваліфікаційного сертифікату серії AT № 004186 від 30.07.2015 року, укладено договір № 10-15 про надання послуг технічного нагляду.

Згідно з пунктом 1.1. договору № 10-15 від 12.12.2017 року на здійснення технічного нагляду замовник доручає, а виконавець приймає на себе зобов`язання по здійсненню технічного нагляду на об`єкті по «Реконструкції (термомодернізації) Корнинського НВК «Загальноосвітня школа І ступеня- гімназія» провулок Студентський, 5 смт. Корнин Попільнянського району Житомирської області» в порядку, на умовах, визначених вказаним договором.

Окрім цього, пунктом № 3.1. договору № 10-15 від 12.12.2017 року визначено обов`язки ФОП ОСОБА_4 , як суб`єкта, що здійснює технічний нагляд на об`єкті будівництва: по «Реконструкції (термомодернізації) Корнинського НВК «Загальноосвітня школа І ступеня-гімназія» провулок Студентський, 5 смт. Корнин Попільнянського району Житомирської області» перед замовником в особі Корнинської селищної ради, а саме: не допускати приймання будівельно- монтажних робіт, виконаних з порушеннями затвердженої проектно- кошторисної документації, будівельних норм, правил, стандартів і технічних умов. Не допускати використання неякісних будівельних матеріалів, конструкцій і виробів. Проводити перевірку актів виконаних будівельних робіт на відповідність нормам і фактичним об`ємам.

Згідно пункту 7.1. договору № 10-15 від 12.12.2017 року на здійснення технічного нагляду Договір набирає чинності після його підписання сторонами та діє до повного виконання сторонами його умов до 31.12.2017 року.

Крім того, з метою забезпечення технічного нагляду під час виконання робіт 22.12.2018 року у м. Житомирі між Корнинською селищною радою, в особі голови ОСОБА_6 (Замовник), з однієї сторони, та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_4 як виконавцем, що діє на підставі виписки з Єдиного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 23050000000035397 та Кваліфікаційного сертифікату серії AT № 004186 від 30.07.2015 року, укладено договір № 92 про надання послуг технічного нагляду.

Згідно з пунктом 1.1. договору № 10-15 від 12.12.2017 року на здійснення технічного нагляду замовник доручає, а виконавець приймає на себе зобов`язання по здійсненню технічного нагляду на об`єкті по «Реконструкції (термомодернізації) Корнинського НВК «Загальноосвітня школа І ступеня- гімназія» провулок Студентський, 5 смт. Корнин Попільнянського району Житомирської області» в порядку, на умовах, визначених вказаним договором.

Окрім цього, пунктом № 3.1. договору № 92 від 22.10.2018 року визначено обов`язки ФОП ОСОБА_4 , як суб`єкта, що здійснює технічний нагляд на об`єкті будівництва: по «Реконструкції (термомодернізації) Корнинського НВК «Загальноосвітня школа І ступеня-гімназія» провулок Студентський, 5 смт. Корнин Попільнянського району Житомирської області» перед замовником в особі Корнинської селищної ради, а саме: не допускати приймання будівельно- монтажних робіт, виконаних з порушеннями затвердженої проектно- кошторисної документації, будівельних норм, правил, стандартів і технічних умов. Не допускати використання неякісних будівельних матеріалів, конструкцій і виробів. Проводити перевірку актів виконаних будівельних робіт на відповідність нормам і фактичним об`ємам .

Згідно пункту 7.1. договору № 92 від 22.10.2018 року на здійснення технічного нагляду Договір набирає чинності після його підписання Сторонами та діє до повного виконання сторонами його умов до 31.12.2018 року.

Відповідно до норм ст. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність» (далі - Закон) під час будівництва об`єкта архітектури здійснюється авторський та технічний нагляд. Технічний нагляд забезпечується замовником та здійснюється особами, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат. У разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час будівництва об`єкта архітектури, та відмови підрядника щодо їх усунення особа, яка здійснює авторський або технічний нагляд, повідомляє про це замовника і орган державного архітектурно-будівельного контролю для вжиття заходів відповідно до законодавства. Порядок проведення авторського і технічного наглядів встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Крім того, відповідно до Закону технічний нагляд - це здійснення замовником контролю за дотриманням проектних рішень та вимог державних стандартів, будівельних норм і правил, а також контролю за якістю виконаних робіт та їх обсягами під час будівництва або зміни (у тому числі шляхом знесення) об`єкта містобудування.

Механізм здійснення технічного нагляду під час нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту будівель і споруд, а також технічного переоснащення діючих підприємств (далі - будівництво об`єкта) передбачено Порядком здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 903 від 11.07.2007 року (надалі - Порядок).

Так, відповідно до п. 2 Порядку технічний нагляд забезпечує замовник (забудовник) протягом усього періоду будівництва об`єкта, з метою здійснення контролю за дотриманням проектних рішень та вимог державних стандартів, будівельних норм і правил, а також контролю за якістю та обсягами робіт, виконаних під час будівництва або зміни (зокрема шляхом знесення) такого об`єкта.

Відповідно до п. 5 вказаного Порядку особи, що здійснюють технічний нагляд, проводять перевірку відповідності обсягів та якості виконаних будівельно-монтажних робіт проектно-кошторисній документації, виконання підрядником вказівок і приписів, виданих за результатами технічного нагляду, державного архітектурно-будівельного контролю та державного нагляду.

Згідно п. 6 Порядку особи, що здійснюють технічний нагляд, мають право вимагати від підрядника: виконання робіт відповідно до проектно- кошторисної та іншої технічної документації, дотримання вимог нормативних документів щодо порядку виконання і прийняття робіт; зупинення робіт у разі застосування ним матеріалів, деталей, конструкцій та виробів, які не відповідають вимогам нормативних документів; проведення лабораторних випробувань матеріалів і конструкцій щодо їх відповідності сертифікатам якості, а обладнання - технічним (технологічним) паспортам та своєчасного повідомлення їм про такі випробування; усунення відхилень від проектних рішень, недоліків (дефектів) та недоробок і повторного пред`явлення робіт для здійснення технічного нагляду; зупинення виконання: робіт до оформлення актів огляду прихованих робіт; будівельно-монтажних робіт у разі виявлення понаднормативної деформації об`єкта або загрози обвалу конструкцій та вжиття; невідкладних заходів для запобігання виникненню аварії.

Таким чином, ОСОБА_4 на час виконання договору № 0517 від 05.10.2017 року та Додаткової угоди № 1 від 12.10.2018 року до Договору № 0517 від 05.10.2017 року укладено між Корнинською селищною радою Житомирської області, та ТОВ «СВП Майстер» був наділений і здійснював організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції.

Відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також постійно чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом. Таким чином, відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України, ОСОБА_4 являється службовою особою, яка тимчасово обіймає посаду, пов`язану з організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, якими особа наділена повноважним органом місцевого самоврядування.

Згідно з вимогами ст. 9 Закону України «Про архітектурну діяльність» будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об`єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Відповідно до п.п. 76, 77 Загальних умов укладення договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 року № 668 (далі - Загальні умови), Роботи та матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів і нормативних документів у галузі будівництва, проектній документації та договору підряду.

З метою контролю за відповідністю робіт та матеріальних ресурсів установленим вимогам замовник забезпечує здійснення технічного нагляду за будівництвом у порядку, встановленому законодавством.

Згідно з п. п. 76, 82 Загальних умов роботи та матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати вимогам нормативно- правових актів і нормативних документів у галузі будівництва, проектній документації та договору підряду. Сторона, яка відповідно до договору підряду забезпечує постачання матеріальних ресурсів для виконання робіт, у разі виявлення невідповідності таких ресурсів встановленим вимогам зобов`язана негайно провести їх заміну. Роботи, виконані з використанням матеріальних ресурсів, що не відповідають установленим вимогам, замовником не оплачуються.

Відповідно до п. п. 88, 91 Загальних умов приймання-передача закінчених робіт (об`єкта будівництва) проводиться у порядку, встановленому цими Загальними умовами, іншими нормативними актами та договором підряду; передача виконаних робіт (об`єкта будівництва) підрядником і приймання їх замовником оформлюється актом про виконані роботи.

Згідно з п. п. 93, 94 Загальних умов у разі виявлення в процесі приймання- передачі закінчених робіт (об`єкта будівництва) недоліків, допущених з вини підрядника, він у визначений замовником строк зобов`язаний усунути їх і повторно повідомити замовника про готовність до передачі закінчених робіт (об`єкта будівництва), а також, якщо виявлені недоліки не можуть бути усунені підрядником, замовником або третьою особою, замовник має право відмовитися від прийняття таких робіт (об`єкта будівництва).

У відповідності до п. 99 Загальних умов, розрахунки за виконані роботи проводяться на підставі документів про обсяги виконаних робіт та їх вартість. Документи про виконані роботи та їх вартість складаються і підписуються підрядником та передаються замовнику. Замовник перевіряє ці документи і в разі відсутності зауважень підписує їх. Після підписання документів замовник зобов`язаний оплатити виконані роботи.

Вимогами п. 8 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» передбачено, що відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку та недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали ці документи.

Наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 05.07.2013 року № 293 затверджено ДСТУ БД. 1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», що набрав чинності 01.01.2014 року.

ДСТУ БД. 1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» затверджено типові форми первинних облікових документів у будівництві №КБ- 2в «Акт приймання виконаних будівельних робіт» та № КБ-3 «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати».

Пунктом 1 ДСТУ БД. 1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» передбачено, що стандарт установлює основні правила визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту та технічного переоснащення будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів, лінійних об`єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам`яток архітектури та містобудування. Цей стандарт носить обов`язковий характер при визначенні вартості будівництва об`єктів, що споруджуються за рахунок бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ і організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.

Пункт 3.18 ДСТУ БД. 1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» вказує, що кошторис, який визначає вартість виконаних будівельних робіт за період, встановлений у договорі складається за примірною формою КБ-2в «Акт приймання виконаних будівельних робіт» та примірною формою КБ-3 «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати».

Пункт 6.4.1 ДСТУ БД. 1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» передбачає, що взаєморозрахунки за обсяги виконаних робіт проводяться за період, встановлений в договорі.

Пунктом 6.4.2 ДСТУ БД. 1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» передбачено, що при визначенні вартості виконаних обсягів робіт і проведенні взаєморозрахунків за виконані роботи по об`єктах будівництва, зведення яких здійснюється за рахунок державних коштів застосовуються примірні форми первинних облікових документів «Акт приймання виконаних будівельних робіт» (примірна форма № КБ-2в) і «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати » (примірна форма № КБ-3).

Згідно п. 3 Постанови Кабінету Міністрів України № 668 від 01.08.2005 року «Про затвердження загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» підрядник - сторона договору підряду, яка виконує та передає замовнику закінчені роботи (об`єкт будівництва), передбачені договором підряду.

Відповідно до п. 96 Постанови Кабінету Міністрів України № 668 від 01.08.2005 року «Про затвердження загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» підписання акта приймання-передачі є підставою для проведення остаточних розрахунків.

У порушення вказаних вимог законодавства, перед підписанням акту № 2 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2017 року форми КБ-2в, складеного за договорами № 0517 від 05.10.2017 року, інженер з технічного нагляду ОСОБА_4 зобов`язаний був перевірити особисто обсяги та якість виконаних ТОВ «СВП Майстер» робіт.

За фактом проведеної перевірки, будучи службовою особою, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, у точно невстановлений досудовим розслідуванням час, місці, але не пізніше 20.12.2017 року, належним чином не перевіривши обсяги та якість фактично виконаних робіт, ОСОБА_4 поставив печатку та виконав свій підпис в акті № 2 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2017 року.

У той же час акт № 2 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2017 року містить неправдиві відомості щодо завищення обсягів по наступних роботах і витратах, зазначених в рядках:

- «3. штукатурення віконних і дверних плоских косяків по каменю та бетону»;

- «4.фарбування стін полівініллацетатними водоемульсійними сумішами по штукатурці».

Після підписання зазначеного офіційного документу Корнинським селищним головою ОСОБА_6 , що містив неправдиві відомості щодо обсягів виконаних робіт і витрат, з розрахункового рахунку Корнинської селищної ради № НОМЕР_1 , відкритого в Головному Управлінні Державної казначейської служби України у Житомирській області на розрахунковий рахунок ТОВ «СВП Майстер» № НОМЕР_2 , відкритий у ПАТ КБ «ПРИВАТБАНК» (МФО 321842) згідно платіжного доручення № 4 від 20.12.2017 року перераховано грошові кошти місцевого бюджету на загальну суму 1553853 гривень 60 копійок за будівельні роботи згідно офіційних документів - довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за грудень 2017 року, акту № 2 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2017 року, виданих ОСОБА_7 по об`єкту «Реконструкція (термомодернізація) Корнинського НВК «Загальноосвітня школа І ступеня-гімназія» провулок Студентський, 5 смт. Корнин Попільнянського району Житомирської області» згідно з договором № 0517 від 05.10.2017 року.

Крім того, перед підписанням акту № 3 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2017 року форми КБ-2в, складеного за договором № 0517 від 05.10.2017 року, інженер з технічного нагляду ОСОБА_4 зобов`язаний був перевірити особисто обсяги та якість виконаних ТОВ «СВП Майстер» робіт. За фактом проведеної перевірки, будучи службовою особою, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, у точно невстановлений досудовим розслідуванням час, місці, але не пізніше 20.12.2017 року, належним чином не перевіривши обсяги та якість фактично виконаних робіт, ОСОБА_4 поставив печатку та виконав свій підпис в акті № 3 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2017 року.

У той же час, акт № 3 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2017 року містить неправдиві відомості щодо завищення обсягів по наступних роботах і витратах, зазначених в рядках:

-«1.відбивання штукатуркипо цегліта бетонузі стінта стель,площа відбиванняв одномумісці до5 м2»;

- «2. улаштування обшивки укосів гіпсокартонними і гіпсоволоконними листами з кріпленням на клеї»;

- «3. високоякісне штукатурення укосів гіпсовими сумішами МП-75»;

- «4. шпаклювання укосів шпаклівкою»;

- «5. додавати на 1 мм зміни товщини шпаклювання укосів»;

- «6. поліпшене фарбування укосів полівініллацетатними водоемульсійними сумішами по зібраних конструкціях, підготовлених під фарбування»;

- «7. високоякісне штукатурення стін по каменю гіпсовими сумішами МП-75 з механізованим нанесенням суміші штукатурними станціями потужністю 5,5 кВт, продуктивністю 5-85л/хв, при товщині штукатурки 20 мм»;

- «8. шпаклювання стін шпаклівкою»;

- «9. додавання на 1 мм зміни товщини шпаклювання стін»;

- «10. поліпшене фарбування стін полівініллацетатними водоемульсійними сумішами по зібраних конструкціях, підготовлених під фарбування».

Після підписання зазначеного офіційного документу Корнинським селищним головою ОСОБА_6 , що містив неправдиві відомості щодо обсягів виконаних робіт і витрат, з розрахункового рахунку Корнинської селищної ради № НОМЕР_1 , відкритого в Головному Управлінні Державної казначейської служби України у Житомирській області на розрахунковий рахунок ТОВ «СВП Майстер» № НОМЕР_2 , відкритий у ПАТ КБ «ПРИВАТБАНК» (МФО 321842) згідно платіжного доручення № 5 від 20.12.2017 року перераховано грошові кошти місцевого бюджету на загальну суму 379128 гривень 00 копійок за будівельні роботи згідно офіційних документів - довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за грудень 2017 року, акту № 3 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2017 року, виданих ОСОБА_7 по об`єкту «Реконструкція (термомодернізація) Корнинського НВК «Загальноосвітня школа І ступеня-гімназія» провулок Студентський, 5 смт. Корнин Попільнянського району Житомирської області» згідно з договором № 0517 від 05.10.2017 року.

Крім того, перед підписанням акту № 4 приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2018 року форми КБ-2в, складеного за договором № 0517 від 05.10.2017 року та додатковою угодою № 1 від 12.10.2018 року до Договору № 0517 від 05.10.2017 року, інженер з технічного нагляду ОСОБА_4 зобов`язаний був перевірити особисто обсяги та якість виконаних ТОВ «СВП Майстер» робіт. За фактом проведеної перевірки, будучи службовою особою, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, у точно невстановлений досудовим розслідуванням час, місці, але не пізніше 12.10.2018 року, належним чином не перевіривши обсяги та якість фактично виконаних робіт, ОСОБА_4 поставив печатку та виконав свій підпис в акті № 4 приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2018 року. Зокрема, акт № 4 приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2018 року містить неправдиві відомості щодо завищення обсягів по наступних роботах і витратах, зазначених в рядках:

- «30. відбивання штукатурки по цеглі та бетону зі стін та стель»;

- «31. улаштування обшивки укосів гіпсокартонними і гіпсоволоконними листами з кріпленням на клеї»;

- «32. високоякісне штукатурення укосів гіпсовими сумішами МП-75»;

- «33. шпаклювання укосів шпаклівкою»;

- «34. додавання на 1 мм зміни товщини шпаклювання укосів»;

- «35. поліпшене фарбування укосів полівініл ацетатними водоемульсійними сумішами по зібраних конструкціях, підготовлених під фарбування»;

- «36. високоякісне штукатурення стін по каменю гіпсовими сумішами МП-75 з механізованим нанесенням суміші штукатурними станціями потужністю 5,5 кВт, продуктивністю 5-85л/хв, при товщині штукатурки 20 мм»;

- «37. шпаклювання стін шпаклівкою»;

- «38. додавання на 1 мм зміни товщини шпаклювання стін»;

- «39. поліпшене фарбування стін полівініллацетатними водоемульсійними сумішами по зібраних конструкціях, підготовлених до фарбування».

Після підписання зазначеного офіційного документу Корнинським селищним головою ОСОБА_6 , що містив неправдиві відомості щодо обсягів виконаних робіт і витрат, з розрахункового рахунку Корнинської селищної ради № НОМЕР_1 , відкритого в Головному Управлінні Державної казначейської служби України у Житомирській області на розрахунковий рахунок ТОВ «СВП Майстер» № НОМЕР_2 , відкритий у ПАТ КБ «ПРИВАТБАНК» (МФО 321842) згідно платіжного доручення № 1 від 12.10.2018 року перераховано грошові кошти місцевого бюджету на загальну суму 1169287 гривень 20 копійок за будівельні роботи згідно офіційних документів - довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за жовтень 2018 року, акту № 4 приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2018 року, виданих ОСОБА_7 по об`єкту «Реконструкція (термомодернізація) Корнинського НВК «Загальноосвітня школа І стуііеня-гімназія» провулок Студентський, 5 смт. Корнин Попільнянського району Житомирської області» згідно з договором № 0517 від 05.10.2017 року та додатковою угодою № 1 від 12.10.2018 року до Договору № 0517 від 05.10.2017 року.

Таким чином, на підставі вищевказаних офіційних документів, що містили неправдиві відомості щодо обсягів та вартості виконаних робіт на суму, яка в цілому складає 217399 гривень 00 копійок з урахуванням ПДВ, з розрахункового рахунку Корнинської селищної ради № НОМЕР_1 , відкритого в Головному Управлінні Державної казначейської служби України у Житомирській області на розрахунковий рахунок ТОВ «СВП Майстер»№ НОМЕР_2 , відкритий у відкритий у ПАТ КБ «ПРИВАТБАНК» (МФО 321842) згідно платіжних доручень № 4 від 20.12.2017 року, № 5 від 20.12.2017 року, № 1 від 12.10.2018 року, перераховано грошові кошти місцевого бюджету на загальну суму 3102250 гривень 80 копійок за будівельні роботи згідно офіційних документів форм КБ-2в та КБ-3, виданих ОСОБА_7 по об`єкту «Реконструкція (термомодернізація) Корнинського НВК «Загальноосвітня школа І ступеня-гімназія» провулок Студентський, 5 смт. Корнин Попільнянського району Житомирської області» згідно з договором № 0517 від 05.10.2017 року та додатковою угодою № 1 від 12.10.2018 року до Договору № 0517 від 05.10.2017 року.

За таких обставин, інженер з технічного нагляду ОСОБА_4 , будучи службовою особою, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, у точно невстановлений досудовим розслідуванням час, місці протягом грудня 2017 року, але не пізніше 20.12.2017 року та жовтня 2018 року, але не пізніше 12.10.2018 року, належним чином не перевірив обсяги та якість фактично виконаних ТОВ «СВП Майстер» робіт по об`єкту «Реконструкція (термомодернізація) Корнинського НВК «Загальноосвітня школа І ступеня-гімназія» провулок Студентський, 5 смт. Корнин Попільнянського району Житомирської області» згідно з договором № 0517 від 05.10.2017 року та додатковою угодою № 1 від 12.10.2018 року до Договору № 0517 від 05.10.2017 року, у зв`язку з чим безпідставно погодив обсяги та якість робіт, що не виконувались підрядником, були безпідставно включені до актів приймання виконаних будівельних робіт № 2 за грудень 2017 року, № 3 за грудень 2017 року та № 4 за жовтень 2018 року та оплачені за рахунок бюджетних коштів, внаслідок чого місцевому бюджету заподіяно істотну шкоду на загальну суму 217399 гривень, що згідно п. 3 примітки до ст. 364 КК України є істотною шкодою, оскільки перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян у сто і більше разів.

В ході досудового розслідування 26.06.2023 року ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженцю міста Житомир, громадянину України, раніше не судимому, зареєстрованому та проживаючому в АДРЕСА_1 , обґрунтовано повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.

У відповідності до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта встановлено, що у власності підозрюваного ОСОБА_4 на праві власності перебуває земельна ділянка розташована по АДРЕСА_1 , цільове призначення - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) кадастровий номер земельної ділянки 1810136600:01:030:0019. У відповідності до довідки про оціночну вартість об`єкта нерухомості вартість зазначеної земельної ділянки 326025 гривень 86 копійок.

В ході досудового розслідування виникла необхідність у накладенні арешту на зазначене вище нерухоме майно.

Вартість вказаного майна, яке належить арештувати з метою забезпечення цивільного позову, відповідно до ч. 8 ст. 170 КПК України, співмірна розміру шкоди, завданої кримінальним правопорушенням.

У відповідності до ч. 1 ст. 170 КПК України, підставою для накладення арешту на вказане майно є забезпечення цивільного позову.

Згідно п. 4 ч. 2 ст. 170 КПК України, метою накладення арешту на майно є забезпечення відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов).

Відповідно до положення ст. 170 КПК України, завданням арешту майна є запобігання можливості його відчуження.

На підставі викладеного прокурор просить клопотання задовольнити, накласти арешт, на майно підозрюваного ОСОБА_4 (ідентифікаційний код НОМЕР_3 ) у вигляді заборони відчуження та розпорядження майном, а саме: - земельною ділянкою розташованою по АДРЕСА_1 , цільове призначення - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) кадастровий номер земельної ділянки 1810136600:01:030:0019, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 545250418101.

Прокурор в судовому засіданні просив задовольнити вимоги вказаного клопотання.

ОСОБА_4 та його представник в судовому засіданні заперечували щодо задоволення вказаного клопотання, на що надали письмові заперечення на клопотання.

Слідчий суддя, заслухавши думку учасників справи, дослідивши матеріали клопотання, заперечення, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду і вирішення клопотання по суті, приходить до наступного висновку.

Завданням накладення арешту на зазначене майно є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Вказане завдання неможливо досягнути за допомогою інших заходів забезпечення кримінального провадження передбачених ст. 131 КПК України. Відповідно до положень ст. 170 КПК України слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні.

Підставою арешту майна є наявність ухвали слідчого судді чи суду за наявності сукупності підстав чи розумних підозр вважати, що майно є предметом, доказом злочину, засобом чи знаряддям його вчинення, набуте злочинним шляхом, є доходом від вчиненого злочину або отримане за рахунок доходів від вчиненого злочину.

Згідно із частиною першою статті 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта сформованої 05.05.2023 року прокурором Попільнянського відділу Коростишівської окружної прокуратури, власником земельної ділянки з кадастровим номером 1810136600:01:030:0019, площа 0,0835 га, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , зареєстрований ОСОБА_4 , розмір частки 1/1.

Як вбачається з Довідки про оціночну вартість об`єкта нерухомості від 03.07.2023 року, оціночна вартість земельної ділянки загальною площею 835,00 кв.м, кадастровий номер 1810136600:01:030:0019, складає 326025,86 гривень.

Згідно ч. 1 ст. 170 КПК України, підставою для накладення арешту на вказане майно є забезпечення цивільного позову.

У відповідності до п. 4 ч. 2 ст. 170 КПК України, метою накладення арешту на майно є забезпечення відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов).

Відповідно до положення ст. 170 КПК України, завданням арешту майна є запобігання можливості його відчуження.

Згідно із ч. 6 ст. 170 КПК України, у випадку накладення арешту із метою відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження.

Частиною 7 статті 170 КПК України визначено, що арешт може бути накладений на майно, на яке раніше накладено арешт відповідно до інших актів законодавства. У такому разі виконанню підлягає ухвала слідчого судді, суду про накладення арешту на майно відповідно до правил цього Кодексу.

Крім того, згідно з положенням частини 10 статті 170 КПК України, арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, віртуальні активи.

Судом встановлено, що у провадженні СВ Відділення поліції № 2 Житомирського РУП ГУНП в Житомирській області перебувають матеріали досудового розслідування, внесені 01 березня 2021 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021061190000021, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених частиною 1 статті 366, частиною 5 статті 191, частиною 1 статті 367 КК України.

До матеріалів клопотання долучено: - витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань № 42021061190000021 від 01.03.2021 року; - повідомлення про підозру від 26.06.2023 року ОСОБА_4 ; - Інформацію з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта сформованої 05.05.2023 року; - довідку про оціночну вартість об`єкта нерухомості від 03.07.2023 року; - Висновок експерта № 06-02-2023 від 03.04.2023 року за результатами проведення будівельно-технічної експертизи у кримінальному провадженні № 42021061190000021; - Висновком експерта № 955/23-25 від 02 червня 2023 року за результати проведення судово економічної експертизи у кримінальному провадженні № 42021061190000021; - постанову про призначення групи прокурорів у кримінальному провадженні від 23.09.2021 року; - Договір № 92 про надання послуг з технічного нагляду від 22.10.2018 року; - акти № 1 від 22.10.2018 року, № 2 від 13.12.2018 року та № 3 від 22.12.2018 року про виконання робіт з надання послуг по здійсненню технічного нагляду; - Договір № 10-15 про надання послуг з технічного нагляду від 12.12.2017 року; - Наказ № 10-15 «Про призначення відповідального за технічний догляд» виданого ФОП ОСОБА_4 ; - акт № 1 від 12.12.2017 року, № 2 від 20.12.2017 року про виконання робіт з технічного нагляду, які містять достатні дані для здійснення СВ Відділення поліції № 2 Житомирського РУП ГУНП в Житомирській області досудового розслідування вищевказаного кримінального провадження.

На підставі вищевикладеного, враховуючи сукупність доводів, викладених в клопотанні, а саме: що вартість вказаного майна, яке належить арештувати з метою забезпечення цивільного позову, відповідно до ч. 8 ст. 170 КПК України, співмірна розміру шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, оскільки сукупна вартість майна, на яке належить накласти арешт, складає 326025 гривень 86 копійок разом з цим розмір спричинених місцевому бюджету збитків складає 217399 гривень 00 копійок, слідчий суддя дійшов до висновку, що клопотання прокурора Попільнянського відділу Коростишівської окружної прокуратури про арешт майна є таким, що підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 131-132, 170, 171, 172-173, 371-372 КПК України, слідчий суддя,-

УХВАЛИВ:

Клопотання прокурора Попільнянського відділу Коростишівської окружної прокуратури Житомирської області ОСОБА_3 про арешт майна задовольнити.

Накласти арешт, на майно підозрюваного ОСОБА_4 (ідентифікаційний код НОМЕР_3 ) у вигляді заборони відчуження та розпорядження майном, а саме: - земельною ділянкою розташованою по АДРЕСА_1 , цільове призначення - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) кадастровий номер земельної ділянки 1810136600:01:030:0019, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 545250418101.

Копію ухвали направити зацікавленим особам.

Ухвала підлягає негайному виконанню СВ Відділення поліції № 2 Житомирського РУП ГУНП в Житомирській області.

Ухвала може бути переглянута слідчим суддею за письмовим клопотанням володільця майна про скасування арешту майна повністю або частково.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Житомирського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення. Якщо ухвалу слідчого судді було постановлено без виклику особи, яка її оскаржує, то строк апеляційного оскарження для такої особи обчислюється з дня отримання нею копії судового рішення.

Слідчий суддя Попільнянського

районного суду ОСОБА_1

СудПопільнянський районний суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення11.07.2023
Оприлюднено06.05.2024
Номер документу112108895
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —288/1092/23

Ухвала від 11.07.2023

Кримінальне

Попільнянський районний суд Житомирської області

Рудник М. І.

Ухвала від 11.07.2023

Кримінальне

Попільнянський районний суд Житомирської області

Рудник М. І.

Ухвала від 06.07.2023

Кримінальне

Попільнянський районний суд Житомирської області

Рудник М. І.

Ухвала від 03.05.2023

Кримінальне

Попільнянський районний суд Житомирської області

Рудник М. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні