Ухвала
від 10.07.2023 по справі 369/10654/23
КИЄВО-СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 369/10654/23

Провадження №1-кс/369/2312/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10.07.2023 року м. Київ

Києво-Святошинський районний суд Київської області в складі:

слідчого судді ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2 ,

за участі прокурора ОСОБА_3 ,

розглянувши клопотання прокурора Бучанської окружної прокуратури ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12022111050002330 за ознаками складу кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 254, ч. 1 ст. 364 Кримінального кодексу України,-

ВСТАНОВИВ:

До Києво-Святошинського районного суду надійшло клопотання прокурора Бучанської окружної прокуратури ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12022111050002330 за ознаками складу кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 254, ч. 1 ст. 364 Кримінального кодексу України.

Вимоги клопотання мотивує тим, що Бучанською окружною прокуратурою здійснюється процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у кримінальному провадженні, відомості про яке 20.07.2022 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12022111050002330 за ознаками складу кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 254, ч. 1 ст. 364 Кримінального кодексу України.

Встановлено, що 20.07.2022 до ЧЧ ВП № 2 Бучанського РУП ГУНП в Київській області надійшов рапорт від працівника сектору моніторингу про те, що в м. Буча по вул. Вокзальній, невстановлені особи за попередньою змовою здійснюють безгосподарське використання земель, що можливо спричинило тривале зниження або втрату їх родючості.

Крім того, встановлено, що 01.08.2022 року до Бучанської окружної прокуратури Київської області надійшла заява ОСОБА_4 про зловживання владою або службовим становищем службовими особами Бучанської міської ради при укладенні договору про встановлення особистого строкового сервітуту на розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності з ТОВ "Прайм Вош".

Під час досудового розслідування вказаного кримінального провадження виявлено ряд порушень вимог земельного та містобудівного законодавства службовими особами ТОВ "Прайм Вош" та Бучанської міської ради.

Встановлено, що земельна ділянка площею 725 кв. м., яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 (поруч земельної ділянки з кадастровим номером 3210800000:01:130:0001) використовується ТОВ "Прайм Вош" на підставі договору про встановлення особистого строкового сервітуту на розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності укладеного 09.12.2022 року з Бучанською міською радою в особі виконуючого обов`язки міського голови ОСОБА_5 .

Відповідно до вказаного договору ТОВ "Прайм Вош" було замовлено та отримано паспорт прив`язки тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності по АДРЕСА_1 № 15-23/21/24 від 09.12.2022 року.

Відповідно до Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 №244 тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (далі - ТС) - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту (пункт 1.3); стаціонарна ТС - споруда, яка має закрите приміщення для тимчасового перебування людей і по зовнішньому контуру площу до 30 кв.м. (пункт 1.4).

Разом із тим встановлено, що ТОВ "Прайм Вош" всупереч отриманому паспорту прив`язки тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснює будівництво комбінованої капітальної споруди призначеної для миття автотранспортних засобів, що підтверджується проведеним 02.08.2022 року, із залученням спеціаліста, оглядом земельної ділянки, площею 725 кв. м., яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 ( поруч земельної ділянки з кадастровим номером 3210800000:01:130:0001), в результаті якого встановлено наявність споруди з габаритними розмірами 18,1 м. довжиною, 8,1 м. шириною і 4.5 м. висотою. Дана споруда представляє собою комбіновану будівлю, з частиною металевого каркасу, який являє собою шість боксів передбачених для мийки транспортних засобів та будівлю із газосилікатних блоків із залізобетонним монолітним перекриттям.

Комбінована будівля пов`язана фундаментом із землею і переміщення цієї споруди без її знищення та зміни її призначення не можливе, що вказує на будівля має ознаки капітальної споруди.

Вказані обставини підтверджуються також і допитом спеціаліста ОСОБА_6 , який брав учать у проведенні огляду вказаної вище земельної ділянки.

Отже встановлено, що на земельній ділянці площею 725 кв. м., яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 (поруч земельної ділянки з кадастровим номером 3210800000:01:130:0001), здійснюється будівництво капітальної споруди, що потребує отримання ряду дозвільних документів, які дають право на проведення вказаних будівельних робіт.

Зокрема, відповідно до ст. 29 ЗУ « Про регулювання містобудівної діяльності» фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва.

Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника (із зазначенням кадастрового номера земельної ділянки).

Містобудівні умови та обмеження всупереч діючого законодавства ТОВ "Прайм Вош" ЄДРПОУ 44476343 не отримані.

Крім того, відповідно до ст. 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» замовник має право виконувати будівельні роботи після подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об`єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1).

Виконання будівельних робіт без відповідного документа, передбаченого цією статтею, вважається самочинним будівництвом і тягне за собою відповідальність згідно із законом.

Досудовим розслідуванням встановлено, що на будівництво вказаного об`єкту ТОВ "Прайм Вош" ЄДРПОУ 44476343 всупереч вимогам законодавства не отримано жодного дозвільного документа, який би дозволяв не тільки функціонування об`єкту, а і навіть здійснення початку його будівництва.

Більш того, відповідно до витягу з містобудівної документації м. Буча Київської області, наданого відділом містобудування та архітектури Бучанської міської ради встановлено, що земельна ділянка, що розташована в м. Буча Київської області, ( поруч земельної ділянки з кадастровим номером 3210800000:01:130:0001) відповідно до Плану зонування території м. Буча, затвердженого рішенням Бучанської міської ради за №2171-69-VI від 30.04.2015, вказана територія віднесена до зони Р-1 ( рекреаційна зона природних ландшафтів), на якій передбачається розміщення малих архітектурних форм.

Таким чином, будівництво капітальної споруди з частиною металевого каркасу, який являє собою шість боксів передбачених для мийки транспортних засобів та будівлю із газосилікатних блоків із залізобетонним монолітним перекриттям на вказаній земельній ділянці заборонено, оскільки вказане може негативно вплинути та природний стан цієї земельної ділянки.

Крім того, встановлено, що ТОВ "Прайм Вош" ЄДРПОУ 44476343 користується вказаною земельною ділянкою неправомірно, без укладення та оформлення відповідних належних документів, а наявні документи складені з порушенням вимог діючого законодавства, а саме договір про встановлення особистого строкового сервітуту на розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності від 09.12.2022 року укладено з порушеннями вимог земельного законодавства без додержання відповідної процедури та не реєстрації у Державному реєстрі прав на нерухоме майно.

Відповідно до статті 98 Земельного кодексу України право земельного сервітуту - це право власника або землекористувача земельної ділянки на обмежене платне або безоплатне користування чужою земельною ділянкою (ділянками).

Відповідно до статті 100 Земельного кодексу України сервітут може бути встановлений договором, законом, заповітом або рішенням суду. Сервітут може належати власникові (володільцеві) сусідньої земельної ділянки, а також іншій конкретно визначеній особі (особистий сервітут).

Земельний сервітут підлягає державній реєстрації в порядку, встановленому для державної реєстрації прав на нерухоме майно.

Крім того, статтею 124-1 Земельного кодексу України визначено порядок встановлення земельних сервітутів на землях державної, комунальної власності.

Так відповідно до ч. 1 ст. 124-1 Земельного кодексу України особа, заінтересована у встановленні земельного сервітуту на землях державної, комунальної власності, звертається з клопотанням у разі, якщо:

а) земельна ділянка не передана у користування або у разі необхідності встановлення земельного сервітуту на землях, не сформованих у земельні ділянки, - до органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, що здійснює розпорядження земельною ділянкою державної, комунальної власності;

У клопотанні має бути зазначена мета встановлення земельного сервітуту.

Відповідно до ч. 3 ст.124-1 Земельного кодексу України у разі необхідності формування земельної ділянки державної, комунальної власності з метою встановлення земельного сервітуту орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування протягом одного місяця з дня отримання клопотання приймає рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Відповідно до ч. 4 ст.124-1 Земельного кодексу України проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється суб`єктами господарювання, які є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін, але не більше шести місяців.

Розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки подається на затвердження органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, що здійснює розпорядження земельною ділянкою, який протягом одного місяця з дня його отримання зобов`язаний затвердити проект та прийняти рішення про надання згоди на встановлення земельного сервітуту або надати мотивовану відмову у його затвердженні. Рішення про надання згоди на встановлення земельного сервітуту є підставою для укладення договору про встановлення земельного сервітуту.

Таким чином, діючим законодавством встановлений порядок укладення договорів встановлення сервітуту на земельні ділянки комунальної власності, який передбачає розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та його затвердження відповідним органом місцевого самоврядування та є підставою для укладення договору про встановлення земельного сервітуту.

Проте, всупереч встановлених законодавством вимог, в обхід встановленої законом процедури Бучанською міською радою не прийнято рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, проект землеустрою не розроблено та рішення про його затвердження не прийнято.

Як зазначено вище, стаття 124-1 Земельного кодексу України встановлює порядок встановлення земельних сервітутів.

Так, відповідно до п. «а» ч. 1 зазначеної статті, особа, заінтересована у встановленні земельного сервітуту на землях державної, комунальної власності, звертається з клопотанням у разі, якщо земельна ділянка не передана у користування або у разі необхідності встановлення земельного сервітуту на землях, не сформованих у земельні ділянки, - до органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, що здійснює розпорядження земельною ділянкою державної, комунальної власності. У клопотанні має бути зазначена мета встановлення земельного сервітуту. До клопотання додаються: а) копії документів, що підтверджують право власності заявника на будівлі, споруди, що розташовані на земельній ділянці (за наявності); б) письмове погодження землекористувача (у разі встановлення земельного сервітуту щодо сформованої земельної ділянки, яка перебуває у користуванні, за договором з органом виконавчої влади, органом місцевого самоврядування, що здійснює розпорядження земельною ділянкою державної, комунальної власності), справжність підпису на якому засвідчується нотаріально; в) проект договору про встановлення земельного сервітуту (у разі встановлення земельного сервітуту щодо сформованої земельної ділянки); г) графічні матеріали із зазначенням орієнтовного місця розташування та площі земельної ділянки, яку передбачається сформувати з метою встановлення земельного сервітуту (у разі необхідності формування земельної ділянки державної, комунальної власності з метою встановлення земельного сервітуту); ґ) технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж частини земельної ділянки, на яку поширюється право суборенди, сервітуту, що розробляється без одержання дозволу на її розроблення (у разі встановлення земельного сервітуту щодо сформованої земельної ділянки).

Згідно ч. 3 цієї ж статті, у разі необхідності формування земельної ділянки державної, комунальної власності з метою встановлення земельного сервітуту орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування протягом одного місяця з дня отримання клопотання приймає рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. У разі надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування, який надав такий дозвіл, зобов`язаний протягом десяти робочих днів з дня прийняття рішення про надання дозволу відобразити на картографічній основі Державного земельного кадастру орієнтовне місце розташування земельної ділянки, зазначити дату та номер відповідного рішення, а також майбутнє цільове призначення земельної ділянки. Зазначена інформація оприлюднюється на безоплатній основі на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Також зазначеною нормою установлено, що протягом шести місяців з дня прийняття рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в межах орієнтовного місця розташування земельних ділянок, дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення якої наданий відповідним органом, забороняється: надання дозволів на розроблення документації із землеустрою, яка передбачає формування земельних ділянок; передача земельних ділянок державної, комунальної власності у власність, користування.

Частиною 4 статті 124-1 Земельного кодексу України установлено, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється суб`єктами господарювання, які є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін, але не більше шести місяців. Розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки подається на затвердження органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, що здійснює розпорядження земельною ділянкою, який протягом одного місяця з дня його отримання зобов`язаний затвердити проект та прийняти рішення про надання згоди на встановлення земельного сервітуту або надати мотивовану відмову у його затвердженні. Рішення про надання згоди на встановлення земельного сервітуту є підставою для укладення договору про встановлення земельного сервітуту.

Таким чином, згідно указаних норм, укладенню договору особистого строкового сервітуту на землях комунальної власності не сформованих у земельні ділянки, передує наступна процедура: 1) звернення заінтересованої особи до органу місцевого самоврядування з клопотанням, у якому має бути зазначена мета встановлення сервітуту та до якого додаються відповідні графічні матеріали орієнтовного місця розташування та площі земельної ділянки, яку передбачається сформувати з метою встановлення земельного сервітуту; 2) розгляд клопотання органом місцевого самоврядування та прийняття рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; 3) розроблення проекту землеустрою суб`єктами господарювання, які є виконавцями робіт із землеустрою, в ході якого здійснюється формування земельної ділянки, що полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав, визначення її площі, меж, присвоєння їй кадастрового номера та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру; 4) подання проекту землеустрою на затвердження до органу місцевого самоврядування; 4) прийняття рішення про затвердження проекту землеустрою та надання згоди на встановлення земельного сервітуту, яке є підставою для укладення договору земельного сервітуту.

Натомість, установлено, що рішення Бучанської міської ради від 25.11.2021 № 2414-23-VIII «Про надання дозволу ТОВ «Прайм Вош» на укладання договору особистого строкового сервітуту на земельну ділянку» прийнято на підставі заяви ТОВ «Прайм Вош» від 18.11.2021, реєстраційний номер П-35519, про надання дозволу на укладання договору особистого строкового сервітуту на земельну ділянку орієнтовною площею 725 кв. м, що розташована поруч земельної ділянки з кадастровим номером 3210800000:01:130:0001, яка розташована у м. Буча Київської області, до якої заявником додано рішення виконавчого комітету від 16.11.2021 № 966/1 про погодження місця розташування семи тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності площею 5,0 м х 6,0 м кожен, що розташовані поруч земельної ділянки з кадастровим номером 3210800000:01:130:0001 та ситуаційного плану земельної ділянки.

Таким чином, всупереч вимог ст.ст. 79-1, 98-100, 124-1 Земельного кодексу України, рішенням Бучанської міської ради від 25.11.2021 № 2414-23-VIII надано дозвіл ТОВ «Прайм Вош» на укладання договору особистого строкового сервітуту на несформовану земельну ділянку, що взагалі не може бути об`єктом цивільних правовідносин, орієнтовною площею 725 кв. м, без присвоєння їй кадастрового номера, визначення і встановлення її меж, внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру, а також без розробки та затвердження у встановленому законом порядку проекту землеустрою щодо її відведення.

Отже, діючим законодавством встановлений порядок укладення договорів встановлення сервітуту на земельні ділянки комунальної власності, який передбачає розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та його затвердження відповідним органом місцевого самоврядування та є підставою для укладення договору про встановлення земельного сервітуту.

Проте, всупереч встановлених законодавством вимог, в обхід встановленої законом процедури Бучанською міською радою не прийнято рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, проект землеустрою не розроблено та рішення про його затвердження не прийнято.

Крім того, зазначений договір про встановлення земельного сервітуту має ознаки удаваного правочину, оскільки сервітутом є право, насамперед, на обмежене платне або безоплатне користування чужою земельною ділянкою (ділянками).

Встановлення сервітуту не веде до позбавлення власника земельної ділянки, щодо якої встановлений сервітут, прав володіння, користування та розпорядження нею. Земельний сервітут здійснюється способом, найменш обтяжливим для власника земельної ділянки, щодо якої він встановлений.

В той же час, орендою землі є засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності, тому саме оренді притаманні умови, спосіб та цілі користування зазначеною земельною ділянкою.

Отже, враховуючи викладене та аналізуючи норми договору про встановлення особистого строкового сервітуту на розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності укладеного між Бучанською міською радою та ТОВ "Прайм Вош" ЄДРПОУ 44476343 можна дійти висновку, що вказаний договір має ознаки договору оренди, який передбачає іншу процедуру його укладення (зокрема, відповідно до ст. 134 Земельного кодексу України передбачає обов`язковість продажу земельних ділянок державної чи комунальної власності або передачі їх у користування на конкурентних засадах (на земельних торгах), яка дотримана не була.

Зазначена комбінована будівля, а також земельна ділянка, площею 725 кв. м., які розташовані за адресою: АДРЕСА_1 ( поруч земельної ділянки з кадастровим номером 3210800000:01:130:0001), є предметом розслідування у даному кримінальному провадженні, оскільки містять на собі матеріальні сліди, що можуть підтвердити або спростувати факт проведення будівельних робіт з порушенням установленого законом порядку.

03.08.2022 року постановою прокурора у кримінальному провадженні земельна ділянка, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 (поруч земельної ділянки з кадастровим номером 3210800000:01:130:0001) та розташовані на ній об`єкти незавершеного будівництва визнано речовими доказами у кримінальному провадженні.

Крім того, 06.09.2022 із залученням спеціаліста ГУ Держгеокадастру у Київській області проведено огляд земельної ділянки, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 ( поруч земельної ділянки з кадастровим номером 3210800000:01:130:0001), в ході якого встановлено, що на ній збудовано капітальну споруду невизначеного типу, а також вбачаються порушення статті 168 Земельного кодексу України - зняття та перенесення ґрунтового покриву без спеціального дозволу.

06.09.2022, з метою встановлення заподіяної внаслідок псування земель, що відбулося під час провадження діяльності, пов`язаної з порушенням родючого шару ґрунту, призначено експертизу з питань землеустрою, проведення якої доручено експертам Київського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України. На даний час експертиза триває.

В подальшому, 30.11.2022, з метою з`ясування того, чи є об`єкт незавершеного будівництва розташований на земельній ділянці площею 725 кв. м., яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 (поруч земельної ділянки з кадастровим номером 3210800000:01:130:0001) тимчасовою спорудою, призначено будівельно-технічну експертизу, проведення якої доручено Київському науково-дослідному експертно-криміналістичному центру МВС України.

23.02.2023 із залученням експерта, в ході здійснення будівельно-технічної експертизи, проведено огляд земельної ділянки, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 ( поруч земельної ділянки з кадастровим номером 3210800000:01:130:0001), в результаті якого підтверджено наявність капітальної споруди, призначеної для миття автотранспортних засобів.

Отже встановлено, що на земельній ділянці площею 725 кв. м, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 (поруч земельної ділянки з кадастровим номером 3210800000:01:130:0001), здійснено будівництво капітальної споруди, що потребує отримання ряду дозвільних документів, які дають право на проведення вказаних будівельних робіт.

Зокрема, відповідно до ст. 29 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва.

Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника (із зазначенням кадастрового номера земельної ділянки).

Містобудівні умови та обмеження всупереч діючого законодавства ТОВ «Прайм Вош» ЄДРПОУ 44476343 не отримані, що підтверджується листом Бучанської міської ради № 12.1-08/2/3753 від 06.10.2022.

Разом з тим, встановлено, що на будівництво вказаного об`єкту ТОВ «Прайм Вош» ЄДРПОУ 44476343 всупереч вимогам законодавства не отримано жодного дозвільного документа, який би дозволяв не тільки функціонування об`єкту, а і навіть здійснення початку його будівництва.

Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» (п. 9 ч. 1 ст. 1) визначає, що план зонування території (зонінг) - документація, що є складовою комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади або генерального плану населеного пункту і визначає умови та обмеження використання території у межах визначених функціональних зон;

Відповідно до п. 17 тієї ж норми Закону, функціональна зона території - визначена комплексним планом просторового розвитку території територіальної громади, генеральним планом населеного пункту, планом зонування території частина території територіальної громади, щодо якої визначений певний набір дозволених (переважних (основних) та супутніх) видів цільового призначення земельних ділянок та відповідно до законодавства встановлені обмеження у використанні земель у сфері забудови.

Частина 2 статті 18 вказаного Закону визначає, що план зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації.

Стаття 24 цього ж Закону встановлює особливості регулювання земельних відносин при здійсненні містобудівної діяльності, зокрема ч. 4 передбачає, що зміна цільового призначення земельної ділянки допускається виключно за умови дотримання правил співвідношення між новим видом цільового призначення земельної ділянки та видом функціонального призначення території, визначеного відповідною містобудівною документацією на місцевому рівні. Класифікатор видів цільового призначення земельних ділянок, видів функціонального призначення територій та співвідношення між ними, а також правила його застосування з визначенням категорій земель та видів цільового призначення земельних ділянок, які можуть встановлюватися в межах відповідної функціональної зони, затверджуються Кабінетом Міністрів України. Зазначені класифікатор та правила використовуються для ведення Державного земельного кадастру і містобудівного кадастру.

Також, відповідно до ч. 4 ст. 26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

Відповідно до витягу з містобудівної документації м. Буча Київської області, наданого відділом містобудування та архітектури Бучанської міської ради встановлено, що земельна ділянка, що розташована в м. Буча Київської області, (поруч земельної ділянки з кадастровим номером 3210800000:01:130:0001) відповідно до Плану зонування території м. Буча, затвердженого рішенням Бучанської міської ради за №2171-69-VI від 30.04.2015, вказана територія віднесена до зони Р-1 (рекреаційна зона природних ландшафтів), на якій передбачається розміщення малих архітектурних форм.

При цьому, згідно п. 6.8 ДБН Б.1.1-22:2017 Склад та зміст плану зонування території, який затверджено Наказом Мінрегіону № 344 від 27.12.2017 (набрав чинності з 01.08.2018), до ландшафтно-рекреаційних зон Р належать території, що призначаються і використовуються для відпочинку населення. Крім рекреаційних ці території можуть виконувати функції охоронні, захисні, санітарно-гігієнічні і мати історико-культурний потенціал. Зона об`єктів природно-заповідного фонду Р-1 встановлюється з метою збереження унікальних природних ландшафтів з особливими умовами використання, об`єктів природно-заповідного фонду. Мета організації зони полягає у збереженні цінних природних особливостей і ландшафтів; планувальні містобудівні заходи мають здійснюватися з мінімальним впливом на вразливі елементи природного середовища. Використання об`єктів територій ПЗФ повинно відбуватися відповідно до положень законодавства про об`єкти та території природно-заповідного фонду.

Таким чином, будівництво капітальної споруди з частиною металевого каркасу, який являє собою шість боксів передбачених для мийки транспортних засобів та будівлю із газосилікатних блоків із залізобетонним монолітним перекриттям на вказаній земельній ділянці заборонено, оскільки вказане може негативно вплинути та природний стан цієї земельної ділянки.

Відповідно до ст. 19 Земельного кодексу України, землі України за основним цільовим призначенням поділяються на різні категорії, та відповідно до кожної з цих категорій визначено порядок їх використання.

Статтею 50 Земельного кодексу України встановлено, що до земель рекреаційного призначення належать землі, які використовуються для організації відпочинку населення, туризму та проведення спортивних заходів.

Главою ж 13 вказаного Кодексу передбачений і спеціальний вид використання земель, зокрема, землі транспорту, які дозволяють будівництво та використання на них об`єктів дорожнього сервісу.

Крім того, згідно Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548 для земель рекреаційного призначення визначено код цільового призначення 07, для розміщення та експлуатації об`єктів дорожнього сервісу - 12.11.

Тобто землі зазначених категорій знаходяться в різних розділах Земельного кодексу України, мають різні види цільового призначення та різний правовий режим їх використання.

Відповідно до ч. 3 ст. 52 Земельного кодексу України на землях рекреаційного призначення забороняється діяльність, що перешкоджає або може перешкоджати використанню їх за призначенням, а також негативно впливає або може вплинути на природний стан цих земель. На таких землях допускається будівництво відповідно до чинної містобудівної документації об`єктів житлового та громадського призначення, що не порушують режим використання земель рекреаційного призначення.

Натомість, спірна земельна ділянка використовується ТОВ «Прайм Вош» всупереч вимог вказаного земельного та містобудівного законодавства та на землях рекреаційного призначення без передбачених дозвільних документів побудована та розпочала свою діяльність автомийка.

У зв`язку з чим, в ході досудового розслідування вказаного кримінального провадження проведено слідчі (розшукові) та процесуальні дії, однак завершити досудове розслідування у строк, передбачений КПК України не виявляється можливим.

Строк досудового розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12022111050002330 за ознаками складу кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 254, ч. 1 ст. 364 КК України завершується 20.07.2023.

Додатковий строк необхідний, зокрема, для встановлення свідків очевидців вказаного кримінального правопорушення, проведення судової будівельно-технічної експертизи з метою з`ясування який саме вид будівництва фактично виконаний на земельній ділянці площею 725 кв. м., яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 (поруч земельної ділянки з кадастровим номером 3210800000:01:130:0001), встановлення та допиту службових осіб ТОВ «Прайм Вош», та інших слідчих (розшукових) дій, які будуть направлення на розкриття даного злочину.

Таким чином, враховуючи, що досудове розслідування вказаного злочину до моменту повідомлення особі про підозру об`єктивно неможливо закінчити у строк, передбачений КПК України, з метою досягнення завдань кримінального провадження в частині проведення повного та неупередженого розслідування, а також притягнення винних до кримінальної відповідальності, прокурор просив продовжити строк досудового розслідування кримінального провадження, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12022111050002330 від 20.07.2023, за ознаками складу кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 254, ч. 1 ст. 364 КК України, на дванадцять місяців, тобто до 20.07.2024.

В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав, просив задовольнити.

Вислухавши думку учасників судового процесу, дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшла таких висновків.

Бучанською окружною прокуратурою здійснюється процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у кримінальному провадженні, відомості про яке 20.07.2022 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12022111050002330 за ознаками складу кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 254, ч. 1 ст. 364 Кримінального кодексу України.

Строк досудового розслідування у вуказаному кримінальному провадженні завершується 20.07.2023.

Додатковий строк необхідний для встановлення свідків очевидців вказаного кримінального правопорушення, проведення судової будівельно-технічної експертизи з метою з`ясування який саме вид будівництва фактично виконаний на земельній ділянці площею 725 кв. м., яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 (поруч земельної ділянки з кадастровим номером 3210800000:01:130:0001), встановлення та допиту службових осіб ТОВ «Прайм Вош», та інших слідчих (розшукових) дій, які будуть направлення на розкриття даного злочину.

Пунктом 15 ч.1 ст. 7 КПК України встановлено, що зміст та форма кримінального провадження повинні відповідати загальним засадам кримінального провадження, до яких, зокрема, відносяться змагальність сторін та свобода в поданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з п. 18) ч. 1 ст. 3 КПК України, до повноважень слідчого судді належить здійснення у порядку, передбаченому цим Кодексом, судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні під час проведення досудового розслідування в кримінальному провадженні.

Згідно з ч. 1 ст. 294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений у частині другій статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути продовжений неодноразово слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 2 і 3 частини четвертої статті 219 цього Кодексу.

Згідно ч. 1 ст. 219 КПК України строк досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження.

Відповідно до ч. 2 ст.219 КПК України строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань або винесення постанови про початок досудового розслідування у порядку, встановленому статтею 615 цього Кодексу, до дня повідомлення особі про підозру становить:

1) дванадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо нетяжкого злочину;

2) вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.

Відповідно до ч. 3 ст.12 КК України кримінальне правопорушення передбачене за ч. 1 ст. 364 КК України відноситься до нетяжких злочинів, де строк досудового розслідування становить 12 місяців.

Відповідно до ч. 1 ст. 294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений у частині другій статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути продовжений неодноразово слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 2 і 3 частини четвертої статті 219 цього Кодексу.

Відповідно до п.3 ч.4 ст. 219 КПК України строк досудового розслідування може бути продовжений у порядку, передбаченому параграфом 4 глави 24 цього Кодексу. При цьому загальний строк досудового розслідування не може перевищувати шести місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні нетяжкого злочину

Статтею 295-1 КПК України визначений порядок продовження строку досудового розслідування слідчим суддею.

У випадках, передбачених статтею 294 цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.

На обґрунтування обставин, які перешкоджають завершенню досудового розслідування, прокурором у клопотанні зазначено перелік процесуальних та слідчих дій, які необхідно провести в ході досудового розслідування, а відтак, в даному конкретному випадку, враховуючи конкретні обставини справи, провести зазначені вище слідчі та процесуальні дії у передбачений законом строк не видається за можливе з об`єктивних причин.

Таким чином, слідчий суддя дійшов до висновку про обґрунтованість клопотання прокурора та наявність підстав для задоволення такого клопотання частково, а саме продовження строку досудового розслідування на підставі п.3 ч.4 ст. 219 КПК України на шість місяців, тобто до 20 січня 2024 року.

Керуючись ст.ст. 219, 294, 295-1, 309, 369, 372, 395 КПК України, слідчий суддя, -

П О С Т А Н О В И В:

Клопотання - задовольнити частково.

Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні за № 12022111050002330 за ознаками складу кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 254, ч. 1 ст. 364 Кримінального кодексу України до 06 (шести) місяців, тобто до 20 січня 2024 року (включно).

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудКиєво-Святошинський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення10.07.2023
Оприлюднено12.07.2023
Номер документу112109103
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування

Судовий реєстр по справі —369/10654/23

Ухвала від 10.07.2023

Кримінальне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Пінкевич Н. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні