Рішення
від 10.07.2023 по справі 904/2035/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10.07.2023 Справа № 904/2035/23

Господарський суд Дніпропетровської області у складі судді Кеся Н.Б.

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Міко-Хімія", м.Дніпро

до Товариства з обмеженою відповідальністю "СМАРТФОМТРАНС", м.Дніпро

про стягнення 105709,12 грн

Представники сторін в судове засідання не викликались

СУД ВСТАНОВИВ:

1. Короткий зміст позовних вимог

Товариство з обмеженою відповідальністю "Міко-Хімія" (далі-Позивач) 24.04.2023 звернулася з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "СМАРТФОМТРАНС" (далі-Відповідач), в якому просить суд:

стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "СМАРТФОМТРАНС" (49038, м.Дніпро, вул. Ольги княгині, буд. 22, оф. 715, код ЄДРПОУ 38993496) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Міко-Хімія" (49000, м.Дніпро, вул. Галицького Данила, буд. 12, кв. 125, код ЄДРПОУ 38112903) заборгованість у розмірі 105 709,12 грн (сто п`ять тисяч сімсот дев`ять гривень 12 копійок), яка складається з: основного боргу 74 444,00 грн., пені 13 236,55 грн, інфляційних збитків 2 789,99 грн, 3% річних 794,18 грн, штрафу 14 444,40 грн;

судові витрати у виді сплаченого судового збору у розмірі 2 684,00 грн та судові витрати на професійну правничу допомогу покласти на Відповідача;

справу розглядати в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

В обґрунтування позову Позивач посилається на неналежне виконання Відповідачем своїх грошових зобов`язань за Договором про надання послуг №01112022/1 від 01.11.2022 року.

2. Процесуальні питання, вирішені судом

26.04.2023 ухвалою суд прийняв позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи за наявними у справі матеріалами.

Відповідач заперечень щодо розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження не подав, про відкриття провадження у справі повідомлений 04.05.2023, що підтверджується поштовим повідомленням (арк.с. 70).

Ухвала суду від 26.04.2023 була направлена судом на електронну адресу Відповідача - SERGBUS@GMAIL.COM, яка була зазначена Позивачем у позові, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа (арк.с. 69).

З огляду на наведене, суд вважає, що Відповідач вважається повідомленим про відкриття провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження, оскільки судом було виконано всі покладені на нього обов`язки з повідомлення про розгляд справи.

3. Позиції інших учасників справи

Заперечення проти позову від Відповідача не надійшли.

4. Обставини, встановлені судом під час розгляду справи по суті

01.11.2022 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "Міко-Хімія" (далі -Виконавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "СМАРТФОМТРАНС" (далі - Замовник) підписано Договір про надання послуг №01112022/1 (далі -Договір).

Відповідно до умов Договору:

1.1. В порядку та на умовах, визначних цим Договором, Виконавець зобов`язується надавати Замовнику послуги з внутрішнього та зовнішнього миття, чищення автоцистерни та/або їх пропарювання, а також санітарної обробки рухомого складу (далі по тексту - «послуги»), в порядку та на умовах, передбачених цим Договором, а Замовник зобов`язується оплачувати надані послуги.

2.1. Виконавець надає послуги на умовах, викладених у відповідних Замовленнях на мийку або пропарювання.

2.2. Обсяг послуг, а також кількість робочих годин, необхідних для надання таких послуг, визначається Виконавцем самостійно.

2.3. Виконавець надає послуги на підставі даного договору своїми силами і з використанням своїх коштів та матеріалів, або користуючись послугами третіх осіб. При залученні до виконання третіх осіб Виконавець несе відповідальність за дії таких осіб як за свої власні.

2.4. При прийманні наданих послуг Сторони складають акт приймання-передачі наданих послуг. Підписаний акт буде невід`ємною частиною даного договору, якщо він буде підписаний двома сторонами, а також буде свідчить про те, що Замовник не має жодних претензій щодо якості виконаних робіт.

2.5. Замовлення на мийку та/або на пропарювання складається на місці перед наданням послуг Виконавцем. Замовлення підписується водієм Замовника перед та по закінченню надання послуг. Належно підписане Замовлення свідчить про те, що послуги надані в повному обсязі, а Замовник не має зауважень до Виконавця щодо якості наданих послуг.

2.6. З моменту підписання замовлення на мийку водієм Замовника, послуги вважаються наданими.

2.7. Претензії щодо неналежно або неякісно наданих послуг повинні бути пред`явлені в день завершення миття та/або пропарювання транспортного засобу, та мають бути зафіксовані Сторонами у Замовленні на мийку.

4.1. Оплата послуг, які будуть надані Виконавцем, буде здійснюватися протягом 3 (трьох) банківських днів з дня підписання Замовлення Замовником, на підставі електронної копії рахунків, виставленого Виконавцем, якщо інше не передбачено сторонами в додаткових угодах або заявках. При цьому, Замовник повинен попередньо повідомити Виконавця про розрахунковий час прибуття транспортного засобу на станцію мийки.

4.2. Після закінчення робіт Виконавець передає замовнику оригінали рахунків і актів виконаних робіт для підписання.

4.3. Валюта договору UAN, валюта платежу UAN.

4.4. Сума договору складається з суми виставлених рахунків та актів.

7.1. Цей Договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання сторонами та скріплення печатками сторін.

7.2. Строк цього договору починає свій перебіг у момент, визначений у п. 7.1. цього Договору та діє до 01.11.2023 року, а в частині розрахунків - до повного виконання сторонами своїх зобов`язань.

Так, на виконання умов Договору Позивачем в період з грудня 2022 року по лютий 2023 року було надано Відповідачу послуги з внутрішнього та зовнішнього миття транспортних засобів, а також їх пропарювання згідно із замовленнями на загальну суму 144 444,00 грн.

Так, відповідно до рахунку на оплату та акту надання послуг №397 від 31.12.2022 на загальну суму 65580,00 грн (арк.с. 16-29):

- замовлення від 17.12.2022 (тягач НОМЕР_1 ) - послуги з внутрішнього миття та пропарювання;

- замовлення від 20.12.2022 (тягач НОМЕР_2 ) - послуги з зовнішнього, внутрішнього миття та пропарювання;

- замовлення від 25.12.2022 (тягач НОМЕР_3 ) - послуги з зовнішнього, внутрішнього миття та пропарювання;

- замовлення від 25.12.2022 (тягач НОМЕР_2 ) - послуги з внутрішнього миття та пропарювання;

- замовлення від 26.12.2022 (тягач НОМЕР_1 ) - послуги з внутрішнього миття та пропарювання;

- замовлення від 28.12.2022 (тягач НОМЕР_4 ) - послуги з внутрішнього миття та пропарювання;

- замовлення від 28.12.2022 (тягач НОМЕР_5 ) - послуги з зовнішнього, внутрішнього миття та пропарювання;

- замовлення від 30.12.2022 (тягач НОМЕР_6 ) - послуги з внутрішнього миття;

- замовлення від 31.12.2022 (тягач НОМЕР_1 ) - послуги з внутрішнього миття та пропарювання;

- замовлення від 31.12.2022 (тягач НОМЕР_2 ) - послуги з внутрішнього миття та пропарювання.

До рахунку на оплату та акту надання послуг № 9 від 15.01.2023 на загальну суму 18580,00 (арк.с. 30-34):

- замовлення від 07.01.2023 (тягач НОМЕР_3 ) - послуги з внутрішнього миття та пропарювання;

- замовлення від 09.01.2023 (тягач НОМЕР_2 ) - послуги з внутрішнього миття та пропарювання;

- замовлення від 15.01.2023 (тягач НОМЕР_1 ) - послуги з внутрішнього миття та пропарювання.

До рахунку на оплату та акту надання послуг №25 від 31.01.2023 на загальну суму 33632,00 грн (арк.с. 35-41):

- замовлення від 16.01.2023 (тягач НОМЕР_5 ) - послуги з зовнішнього, внутрішнього миття та пропарювання;

- замовлення від 17.01.2023 (тягач НОМЕР_2 ) - послуги з внутрішнього миття та пропарювання;

- замовлення від 24.01.2023 (тягач НОМЕР_4 ) - послуги з зовнішнього, внутрішнього миття та пропарювання;

- замовлення від 28.01.2023 (тягач НОМЕР_7 ) - послуги з внутрішнього миття та пропарювання;

- замовлення від 31.01.2023 (тягач НОМЕР_5 ) - послуги з зовнішнього, внутрішнього миття та пропарювання.

До рахунку на оплату та акту надання послуг №50 від 11.02.2023 на загальну суму 10800,00 грн (арк.с. 42-46):

- замовлення від 07.02.2023 (тягач НОМЕР_2 ) - послуги з внутрішнього миття та пропарювання;

- замовлення від 11.02.2023 (тягач НОМЕР_5 ) - послуги з внутрішнього миття;

- замовлення від 11.02.2023 (тягач НОМЕР_1 ) - послуги з внутрішнього миття.

До рахунку на оплату та акту надання послуг №73 від 22.02.2023 на загальну суму 15852,00 грн (арк. с. 47-51):

- замовлення від 20.02.2023 (тягач НОМЕР_2 ) - послуги з зовнішнього, внутрішнього миття та пропарювання;

- замовлення від 20.02.2023 (тягач НОМЕР_8 ) - послуги з зовнішнього, внутрішнього миття та пропарювання;

- замовлення від 22.02.2023 (тягач НОМЕР_8 ) - послуги з внутрішнього миття.

10.03.2023 Відповідач направив на адресу Позивача лист вих.№1 (арк.с. 64) щодо сплати заборгованості за поставлені послуги, а саме цим листом Відповідач гарантував сплатити заборгованість за графіком:

у період з 13-17.03. - 40000,00 грн;

у період з 20-24.03. - 40000,00 грн;

у період з 27-31.03. - 34444,00 грн.

Відповідач свої зобов`язання по повній та своєчасній оплаті отриманих послуг здійснив частково в розмірі 70000,00 грн, що підтверджується платіжними інструкціями №2575 від 30.01.2023, №2628 від 13.03.2023 та №2636 від 21.03.2023 (арк.с. 61-63), внаслідок чого у останнього виникла заборгованість в сумі 74444,00 грн.

За порушення строків виконання зобов`язання з оплати Замовник зобов`язується сплатити Виконавцю пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ за кожний день прострочення виконання такого зобов`язання, а за прострочення понад 5 (п`ять) календарних днів додатково стягується штраф у розмірі 10 % заявленої вартості послуг (п. 5.3. Договору).

Згідно з розрахунком Позивача сума пені складає 13236,55 грн, яка нарахована по кожному акту окремо, за періоди з 31.12.2022 по 29.01.2023, з 30.01.2023 по 12.03.2023, з 13.03.2023 по 20.03.2023, з 15.01.2023 по 20.03.2023, з 21.03.2023 по 21.04.2023, з 31.01.2023 по 21.04.2023, з 11.02.2023 по 21.04.2023, з 22.02.2023 по 21.04.2023.

Сума пені розрахована на суму боргу з правильним визначенням періоду прострочення та врахуванням розміру облікової ставки НБУ, яка діяла в період прострочки.

Згідно з розрахунком Позивача сума штрафу у розмірі 10 % заявленої вартості послуг складає 14444,40 грн.

На підставі ст. 625 ЦК України Позивач нарахував Відповідачу 794,18 грн 3% річних за періоди з 31.12.2022 по 29.01.2023, з 30.01.2023 по 12.03.2023, з 13.03.2023 по 20.03.2023, з 15.01.2023 по 20.03.2023, з 21.03.2023 по 21.04.2023, з 31.01.2023 по 21.04.2023, з 11.02.2023 по 21.04.2023, з 22.02.2023 по 21.04.2023 та 2789,99 грн інфляційних втрат за період січень - березень 2023 року.

Нараховані Позивачем 3% річних та інфляційні втрати відповідають вимогам чинного законодавства.

Доказів погашення суми боргу Відповідач на час розгляду справи суду не надав.

5. Норми права та мотиви, з яких виходить господарський суд при прийнятті рішення

З огляду на предмет договору, правовідносини сторін характеризуються наданням послуг, що регулюється статтями 901-907 ЦК України.

За договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором (ч.1 ст. 901 ЦК України).

Частиною 1 ст. 903 ЦК України передбачено, якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.

Договір є обов`язковим для виконання сторонами (ст.629 ЦК України).

Відповідно до статті 526 ЦК України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Згідно з приписами ч. 1 ст. 530 ЦК України та ст. 193 ГК України цивільні та господарські зобов`язання мають бути виконані належним чином і у встановлений договором строк, а одностороння відмова від виконання зобов`язань не допускається, крім випадків, передбачених законом.

Порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання) (стаття 610 ЦК України).

Статтею 611 ЦК України встановлено, що у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема:

1) припинення зобов`язання внаслідок односторонньої відмови від зобов`язання, якщо це встановлено договором або законом, або розірвання договору;

2) зміна умов зобов`язання;

3) сплата неустойки;

4) відшкодування збитків та моральної шкоди.

На підставі ст. 625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

За положеннями ст. 16 ЦК України та ст. 20 ГК України держава забезпечує захист прав і законних інтересів суб`єктів господарювання та споживачів, зокрема, шляхом присудження до виконання обов`язку в натурі, стягнення збитків та застосування штрафних санкцій.

6. Висновки господарського суду за результатами вирішення спору

Враховуючи наведені норми чинного законодавства, а також встановлений судом факт наданих послуг та їх несвоєчасну оплату в обумовлені договором строки Відповідачем, суд задовольняє позовні вимоги Позивача на суму 74444,00 грн основного боргу, 13236,55 грн пені, 14444,40 грн штрафу, 794,18 грн 3% річних та 2789,99 грн інфляційних втрат.

7. Щодо витрат Позивача на послуги адвоката

Статтею 123 ГПК України визначено види судових витрат. Судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, зокрема, належать витрати на професійну правничу допомогу.

Згідно з вимогами пп. 1-2 ч.2, ч.3 ст. 126 ГПК України розмір витрат на професійну правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу професійну правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката, визначається згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі відповідних доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі відповідних доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат. Для визначення розміру витрат на професійну правничу допомогу з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

Крім того, ч.ч. 4-5 зазначеної статті передбачено, що розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: 1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); 2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); 3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; 4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.

У разі недотримання вимог частини четвертої цієї статті суд може, за клопотанням іншої сторони, зменшити розмір витрат на професійну правничу допомогу адвоката, які підлягають розподілу між сторонами.

Статтею 30 Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" встановлено, що гонорар є формою винагороди адвоката за здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги клієнту. Порядок обчислення гонорару (фіксований розмір, погодинна оплата), підстави для зміни розміру гонорару, порядок його сплати, умови повернення тощо визначаються в договорі про надання правової допомоги. При встановленні розміру гонорару враховуються складність справи, кваліфікація і досвід адвоката, фінансовий стан клієнта та інші істотні обставини. Гонорар має бути розумним та враховувати витрачений адвокатом час.

Статус адвоката Василенко Олексія Валерійовича підтверджується копією ордеру на надання правничої (правової) допомоги та копією свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю (арк.с. 54, 55).

Як свідчать матеріали справи, 13.07.2021 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "Міко-Хімія" (далі-Клієнт) та Василенко Олексієм Валерійовичем (далі-Адвок) підписано Договір про надання правової допомоги (далі-Договір про надання правової допомоги) (арк.с. 52).

Відповідно до умов Договору про надання правової допомоги:

1.1. Предметом даного Договору є надання Адвокатом усіма законними методами та способами правової допомоги Клієнту у всіх справах, які пов`язані чи можуть бути пов`язані із захистом та відновленням порушених, оспорюваних, невизнаних його прав та законних інтересів, а Клієнт зобов`язується сплатити гонорар (винагороду) за надану правову допомогу та компенсувати фактичні витрати на її надання в обсязі та на умовах, визначених Договором.

1.2. На виконання п. 1.1. даного Договору Клієнт надає право (уповноважує) Адвоката при здійсненні своїх повноважень:

- представляти Клієнта перед державними органами, банками, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та будь-якими фізичними особами;

- представляти Клієнта в правоохоронних та контролюючих органах, органах місцевого самоврядування, органах нотаріату, приватними нотаріусами, органах Державної виконавчої служби, приватними виконавцями, судах всіх інстанцій, у тому числі місцевих судах (загальних, господарських, адміністративних), апеляційних судах, вищих спеціалізованих судах, Верховному Суді, Конституційному Суді України з усіма правами наданими позивачу, відповідачу, третій особі, заявнику, скаржнику, заінтересованій особі, стороні виконавчого провадження та захиснику Клієнта незалежно від його процесуального статусу (потерпілий, затриманий, підозрюваний, обвинувачений, підсудний, свідок тощо).

Для вчинення вищезазначених дій Адвокату надається право:

- одержувати необхідні довідки та документи, підписувати та подавати претензії, вимоги, заяви, листи, клопотання, позовні заяви, заяви про порушення провадження у справі про банкрутство, про визнання Клієнта кредитором у справах про банкрутство, адміністративні позови, цивільні позови у кримінальних справах, заяви про видачу судових наказів та виконавчих листів, скарги, апеляційні скарги, касаційні скарги, розписуватись на них від імені Клієнта, сплачувати від імені Клієнта судовий збір, а також знайомитися з матеріалами справи, робити з них витяги, знімати копії з документів, долучених до справи, одержувати копії рішень, ухвал, брати участь у судових засіданнях, подавати докази, брати участь у дослідженні доказів, задавати питання іншим особам, які беруть участь у справі, а також свідкам, експертам, спеціалістам, заявляти клопотання та відводи, давати усні та письмові пояснення судові, подавати свої доводи, міркування щодо питань, які виникають під час судового розгляду, і заперечення проти клопотань, доводів і міркувань інших осіб, знайомитися з журналом судового засідання, знімати з нього копії та подавати письмові зауваження з приводу його неправильності чи неповноти, прослуховувати запис фіксування судового засідання технічними засобами, робити з нього копії, подавати письмові зауваження з приводу його неправильності чи неповноти, оскаржувати рішення (вироки, рішення, постанови, ухвали) судів, збирати будь-які відомості про факти, що можуть використовуватися як докази у справі, вести перемовини, узгоджувати тексти договорів які Клієнт має підписати, вести від імені Клієнта листування, а також користуватися всіма іншими правами, наданими законодавством України для такого роду повноважень та цим Договором.

3.1. Цей Договір набирає чинності з моменту його підписання та діє до моменту досягнення позитивного результату або виконання Адвокатом всіх дій, необхідних для досягнення позитивного результату по справі для Клієнта.

4.1. За послуги Адвоката Клієнт сплачує гонорар. Загальний розмір гонорару встановлюється в залежності від кількості годин роботи Адвоката при наданні правової допомоги Клієнту, а також від кількості судових засідань, в яких приймає участь Адвокат.

4.2. Вартість однієї години роботи Адвоката та вартість участі Адвоката в одному судовому засідань встановлюється за домовленістю сторін шляхом підписання Протоколу погодження договірної ціни і виконання робіт (надання послуг), що є невід`ємним додатком до Договору після його підписання.

13.07.2021 Клієнт та Адвокат підписали додаток №1 до договору про надання правової допомоги, а саме протокол №1 погодження договірної ціни на виконання робіт (надання послуг), в якому зазначили: керуючись пунктом 4.2. Договору про надання правової допомоги від 13.07.2021 року (далі - Договір) Сторони погодили, що:

1.1. вартість однієї години роботи (надання послуг, правової допомоги) Адвоката за Договором складає 2700,00 (дві тисячі сімсот) гривень без урахування додаткових витрат;

1.2. вартість участі Адвоката у судовому засіданні складає:

5000 грн за 1 (одне) судове засідання (м. Дніпро);

7500 грн за 1 (одне) судове засідання (інші міста та області України).

Так, на підтвердження факту та обсягів наданих послуг, адвокат надав акт №31/05 приймання-передачі наданих послуг від 31.05.2023 року до Договору про надання правової допомоги від 13.07.2021 року (арк.с. 72), в якому зазначено про таке:

19.04.2023 - аналіз договору про надання послуг №01112022/1 від 01.11.2022, замовлень, актів наданих послуг, рахунків - 1 год. - 2700,00 грн;

20.04.2023 - 21.04.2023 - підготовка позовної заяви про стягнення заборгованості за Договором про надання послуг №01112022/1 від 01.11.2022 та додатків. Відправлення відповідачу та подання до суду позовної заяви з додатками - 5 год. - 13500,00 грн. Всього: 16200,00 грн. Загальна кількість наданої правової допомоги, пов`язаної з розглядом справи №904/2035/23 у Господарському суді Дніпропетровської області становить 6 годин.

Також адвокат подав кінцевий розрахунок суми судових витрат, пов`язаних з наданням правничої допомоги ТОВ "Міко-Хімія" щодо стягнення з ТОВ "СМАРТФОМТРАНС" заборгованості по справі №904/2035/23.

Велика Палата Верховного Суду у постанові від 12.05.2020 по справі №904/4507/18 зазначила, що при визначенні суми відшкодування суд має виходити з критерію реальності адвокатських витрат (встановлення їхньої дійсності та необхідності), а також критерію розумності їхнього розміру, виходячи з конкретних обставин справи та фінансового стану обох сторін (пункт 21 додаткової постанови Великої Палати Верховного Суду від 19.02.2020 року у справі № 755/9215/15-ц).

Європейський суд з прав людини, присуджуючи судові витрати на підставі статті 41 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, застосовує аналогічний підхід та вказує, що заявник має право на компенсацію судових та інших витрат, якщо вони були фактичними і неминучими, а їхній розмір - обґрунтованим (див. mutatis mutandis рішення ЄСПЛ у справі East/West Alliance Limited проти України від 23 січня 2014 року (East/West Alliance Limited v. Ukraine, заява № 19336/04, § 268)).

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що витрати Позивача на адвоката підтверджені документально, пов`язані із веденням цієї справи, а їх неспівмірність не спростована Відповідачем, суд вбачає підстави для покладення цих витрат на Відповідача у розмірі 16200,00 грн.

За результатами вирішення спору судові витрати щодо судового збору у справі суд покладає повністю на Відповідача в порядку ст. 129 ГПК України .

Керуючись статтями 2, 73, 74, 76, 77-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -

ВИРІШИВ:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Міко-Хімія" до Товариства з обмеженою відповідальністю "СМАРТФОМТРАНС" задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "СМАРТФОМТРАНС" (49038, м.Дніпро, вул. Ольги княгині, буд. 22, оф. 715, код ЄДРПОУ 38993496) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Міко-Хімія" (49000, м.Дніпро, вул. Галицького Данила, буд. 12, кв. 125, код ЄДРПОУ 38112903) заборгованість у розмірі 105709,12 грн, яка складається з: основного боргу 74444,00 грн, пені 13236,55 грн, інфляційних збитків 2789,99 грн, 3% річних 794,18 грн, штрафу 14444,40 грн; судового збору у розмірі 2684,00 грн та 16200,00 грн правничої допомоги.

Видати наказ після набрання судовим рішенням законної сили.

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до Центрального апеляційного господарського суду в порядку та строки, передбачені статтями 256, 257 ГПК України.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне рішення складено 10.07.2023

Суддя Н.Б. Кеся

Дата ухвалення рішення10.07.2023
Оприлюднено13.07.2023
Номер документу112116136
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань надання послуг

Судовий реєстр по справі —904/2035/23

Судовий наказ від 07.08.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кеся Наталія Борисівна

Рішення від 10.07.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кеся Наталія Борисівна

Ухвала від 26.04.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кеся Наталія Борисівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні