МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 липня 2023 р. № 400/4201/22 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Біоносенка В.В., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовомВиконувача обов`язків керівника Миколаївської окружної прокуратури, вул. Бузький Бульвар, 15,Миколаїв,54006, до Чорноморської сільської ради, вул. Суворова, 126,Чорноморка,Миколаївський район, Миколаївська область,57515, провизнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Виконувач обов`язків керівника Миколаївської окружної прокуратури звернувся до адміністративного суду в інтересах держави з позовом до Чорноморської сільської ради про визнання протиправною бездіяльність щодо невжиття заходів з приводу набуття права власності на безхазяйне майно; зобов`язання відповідача вчинити дії, спрямовані на набуття права власності на безхазяйне майно шляхом звернення із заявами про взяття на облік до органу, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно та розміщення оголошення про взяття безхазяйних нерухомих речей на облік у друкованих засобах масової інформації, а саме 8 гідротехнічних споруд загальною ринковою вартістю 28319936,93 грн: земляну греблю, розташовану за межами с. Кам`янка на русловому ставку водотоку Янчекрак/Березанського лиману Причорноморського річкового басейну довжиною 170 м, висотою 3,7 м та шириною 8 м; земляну греблю, розташовану за межами с. Кам`янка на русловому ставку водотоку Янчекрак/Березанського лиману Причорноморського річкового басейну довжиною 130 м, висотою 3,8 м та шириною 10 м; греблю з жорстви, розташовану за межами с. Баланове на русловому ставку водотоку Турчанісько-Березанська/Березанського лиману Причорноморського річкового басейну довжиною 100 м, висотою 2 м та шириною 4 м; земляну греблю, розташовану за межами с. Баланове на русловому ставку водотоку Турчанівсько-Березанська/Березанського лиману Причорноморського річкового басейну довжиною 105 м, висотою 0,5 м та шириною 2,5 м; земляну греблю, розташовану за межами с. Баланове на русловому ставку водотоку Турчанівсько-Березанська/Березанського лиману Причорноморського річкового басейну довжиною 100 м, висотою 4,8 м та шириною 4,5 м; земляну греблю, розташовану за межами с. Рівне на русловому ставку водотоку Рівненська/Березанського лиману Причорноморського річкового басейну довжиною 110 м, висотою 2 м та шириною 3 м; земляну греблю, розташовану за межами с. Рівне на русловому ставку водотоку Рівненська/Березанського лиману Причорноморського річкового басейну довжиною 130 м, висотою 2 м та шириною 8 м; земляну греблю, розташовану за межами с. Іжицьке на русловому ставку водотоку Рівненська/Березанського лиману Причорноморського річкового басейну довжиною 300 м, висотою 3,5 м та шириною 10 м.
В обгрунтування своїх позовних вимог виконувач обов`язків керівника Миколаївської окружної прокуратури зазначив, що за результатами оправцювання інформації Регіонального офісу водних ресурсів у Миколаївській області від 28.07.2022 №731/10, наданої на запит окружної прокуратури від 18.07.2022 №502-3758 вих. 2, учтановлено, що за даними інвентаризації водних об`єктів, які знаходяться на території Чорноморської сільської територіальної громади згідно з актом сільської ради від 24.11.2021, на території вказаної громади розташовано 8 гідротехнічних споруд власники чи балансоутримувачі яких невідомі, тобто є безхазяйними. Враховуючи, що безхазяйні гідротехнічні споруди є потенційно небезпечними об`єктами, які в свою чергу загрожують життю населення, затопленню населених пунктів та сільськогосподарських угідь під час проходження льодоходу, весняної повені та дощових паводків за дорученнями голови Миколаївської облдержадміністрації №26.07.2018 №3831/0/05-60/3-18 та від 15.07.2020 №94-д "Про набуття права власності безхазяйних гідроспоруд" районними державними адміністраціями та об`єднаним територіальним громадам області мали бути організовані роботи щодо інвентаризації гідротехнічних споруд та набуття права власності безхазяйних гідроспоруд. Однак відповідач упродовж тривалого часу фактично не здійснила жодних дій щодо оформлення та державної реєстрації права власності на вказані гідротехнічні споруди.
На адресу відповідача направлялась ухвала про відкриття провадження у справі, яку було отримано 07.03.2023, про що свідчить поштове повідомлення про вручення.
Відповідач, повідомлений належним чином, своїм правом не скористався, відзиву на позов не надав, свою позицію стосовно позовних вимог не висловив.
Суд розглянув справу в порядку спрощеного провадження 11.07.2023 без проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами (в порядку письмового провадження).
Дослідив матеріали справи, суд встановив наступне.
За результатами опрацювання інформації Регіонального офісу водних ресурсів у Миколаївській області від 28.07.2022 № 731/10, наданої на запит окружної прокуратури від 18.07.2022 № 502-3758ВИХ-22, установлено, що за даними інвентаризації водних об`єктів, які знаходяться на території Чорноморської сільської територіальної громади згідно з актом сільської ради від 24.11.2021, на території вказаної громади розташовано 8 гідротехнічних споруд власники чи балансоутримувачі яких невідомі, тобто останні є безхазяйними, а саме:
1) земляна гребля, що розташована за межами с. Кам`янка на русловому ставку водотоку Янчекрак/Березанського лиману Причорноморського річкового басейну довжиною 170 м, висотою 3,7 м та шириною 8 м, стан задовільний. Відповідно до довідки про оціночну вартість об`єкта нерухомості від 02.09.2022 №201-20220902-00041114279 ринкова вартість вказаної гідроспоруди становить 4730133,77 грн;
2)земляна гребля, що розташована за межами с. Кам`янка на русловому ставку водотоку Янчекрак/Березанського лиману Причорноморського річкового басейну довжиною 130 м, висотою 3,8 м та шириною 10 м, стан незадовільний. Відповідно до довідки про оціночну вартість об`єкта нерухомості від 02.09.2022 №201-20220902-00041114313 ринкова вартість вказаної гідроспоруди становить 4521451,40 грн;
3)гребля з жорстви, що розташована за межами с. Баланове на русловому ставку водотоку Турчанісько-Березанська/Березанського лиману Причорноморського річкового басейну довжиною 100 м, висотою 2 м та шириною 4 м, стан задовільний. Відповідно до довідки про оціночну вартість об`єкта нерухомості від 02.09.2022 №201-20220902-00041114338 ринкова вартість вказаної гідроспоруди становить 1391215,81 грн;
4)земляна гребля, що розташована за межами с. Баланове на русловому ставку водотоку Турчанівсько-Березанська/Березанського лиману Причорноморського річкового басейну довжиною 105 м, висотою 0,5 м та шириною 2,5 м, стан незадовільний. Відповідно до довідки про оціночну вартість об`єкта нерухомості від 02.09.2022 №201-20220902-00041114351 ринкова вартість вказаної гідроспоруди становить 912985,38 грн;
5)земляна гребля, що розташована за межами с. Баланове на русловому ставку водотоку Турчанівсько-Березанська/Березанського лиману Причорноморського річкового басейну довжиною 100 м, висотою 4,8 м та шириною 4,5 м, стан задовільний. Відповідно до довідки про оціночну вартість об`єкта нерухомості від 02.09.2022 №201-20220902-00041114395 ринкова вартість вказаної гідроспоруди становить 1565117,79 грн;
6)земляна гребля, що розташована за межами с. Рівне на русловому ставку водотоку Рівненська/Березанського лиману Причорноморського річкового басейну довжиною 110 м, висотою 2 м та шириною 3 м, стан незадовільний. Відповідно до довідки про оціночну вартість об`єкта нерухомості від 02.09.2022 №201-20220902-00041114410 ринкова вартість вказаної гідроспоруди становить 1147753,05 грн;
7)земляна гребля, що розташована за межами с. Рівне на русловому ставку водотоку Рівненська/Березанського лиману Причорноморського річкового басейну довжиною 130 м, висотою 2 м та шириною 8 м, стан задовільний. Відповідно до довідки про оціночну вартість об`єкта нерухомості від 02.09.2022№201-20220902-00041114425 ринкова вартість вказаної гідроспоруди становить 3617161,12 грн;
8)земляна гребля, що розташована за межами с. Іжицьке на русловому ставку водотоку Рівненська/Березанського лиману Причорноморського річкового басейну довжиною 300 м, висотою 3,5 м та шириною 10 м, стан задовільний. Відповідно до довідки про оціночну вартість об`єкта нерухомості від 02.09.2022 №201-20220902-00041114438 ринкова вартість вказаної гідроспоруди становить 10434118,61 грн.
Безхазяйні гідротехнічні споруди є потенційно небезпечними об`єктами, які в свою чергу загрожують життю населення, затопленню населених пунктів та сільськогосподарських угідь під час проходження льодоходу, весняної повені та дощових паводків за дорученнями голови Миколаївської облдержадміністрації від 26.07.2018 № 3831/0/05-60/3 18 та від 15.07.2020 № 94-д «Про набуття права власності безхазяйних гідроспоруд» районними державними адміністраціями та об`єднаними територіальними громадами області мали бути організовані роботи щодо інвентаризації гідротехнічних споруд та набуття права власності безхазяйних гідроспоруд.
Крім того на виконання рішення Ради національної безпеки і оборони України від 15.04.2021 «Про заходи державної регіональної політики на підтримку децентралізації влади», введеного в дію Указом Президента України від 29.04.2021 № 180/2021, за результатами проведення у 2021 році інвентаризації водних об`єктів, лісових ресурсів, об`єктів державної та комунальної власності, що знаходяться на території територіальних громад, при виявленні безхазяйних гідротехнічних споруд на водних об`єктах, орган місцевого самоврядування, на території якого знаходяться дані об`єкти, з метою впорядкування обліку комунального майна територіальної громади, мав прийняти рішення про взяття на облік безхазяйних гідротехнічних споруд на водних об`єктах.
На виконання зазначених вище доручень голови Миколаївської облдержадміністрації від 26.07.2018 № 3831/0/05-60/3-18 та від 15.07.2020 № 94-д «Про набуття права власності безхазяйних гідроспоруд» голови об`єднаних територіальних громад, у тому числі і Чорноморської сільської ради, були зобов`язані щопівроку упродовж 2020-2021 років інформувати Регіональний офіс водних ресурсів у Миколаївській області на електронну адресу з подальшим підтвердженням у паперовому вигляді про вжиті заходи щодо набуття права власності на безхазяйні гідроспоруди.
Регіональним офісом водних ресурсів у Миколаївській області упродовж 2020-2022 років неодноразово надсилалися листи головам райдержадмІністрацій, міським головами та головам об`єднаних територіальних громад, в яких наголошувалося про необхідність вжиття заходів щодо набуття права власності на безхазяйні гідротехнічні споруди згідно зіст. 335 ЦК України та законодавчих актів щодо державної реєстрації речових прав на нерухоме майно (листи від 21.01.2020 № 10/139, 17.08.2020 № 10/1219, від 10.03.2021 № 415/10 та від 25.07.2022 № 702/10).
Однак, відповідно до інформації Регіонального офісу водних ресурсів у Миколаївській області від 25.08.2022 № 879/10 листи, інформації або відповіді на виконання доручень голови Миколаївської облдержадміністрації від 26.07.2018 № 3831/0/05-60/3-18, від 15.07.2020 № 94-д та вищевказаних листів Офісу про вжиті заходи щодо набуття права власності на безхазяйні гідроспоруди від Чорноморської сільської ради не надходили.
На запит Миколаївської окружної прокуратури від 10.08.2022 № 50/2-4316ВИХ-22 (надіслано електронною поштою на офіційну адресу Чорноморської сільської ради 10.08.2022, з подальшим направленням рекомендованим листом № 5750805319779 від 16.08.2022), у відповідь на який необхідно було надати інформацію про перебування на обліку сільської ради спірних гідроспоруд та оформлення на даний час права власності на них або повідомити про заходи, які вживаються сільською радою у цій сфері, Чорноморською сільською радою відповідь не надано.
Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо Чорноморської сільської ради № 308305582 від 26.08.2022, право власності чи будь-яке інше речове право на спірне вказане нерухоме майно - гідроспоруди за сільською радою не реєструвалося.
Відповідно до ст. 172 ЦК України територіальні громади набувають і здійснюють цивільні права та обов`язки через органи місцевого самоврядування у межах їхньої компетенції, встановленої законом.
Згідно з ч. 5 ст. 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від імені та в інтересах територіальних громад права суб`єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.
Статтею 10 вказаного Закону визначено статус сільських та селищних рад як органів місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Статтею 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (зі змінами та доповненнями) визначено, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме та нерухоме майно. Від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності органи місцевого самоврядування.
Підставою набуття права комунальної власності є передача майна комунальним громадам безоплатно державою, іншими суб`єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом.
Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування, та розпорядження об`єктами права комунальної власності.
Майнові операції, які здійснюються органами місцевого самоврядування з об`єктами права комунальної власності, не повинні ослаблювати економічних основ місцевого самоврядування, зменшувати обсяг та погіршувати умови надання послуг населенню.
Право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб`єктів. Об`єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад, передані іншим суб`єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення ради чи уповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом.
Згідно зі ст. 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» селищні ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
У свою чергу, ст. 26 цього Закону встановлено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад, до яких віднесено розпорядження комунальним майном територіальних громад та інше.
Згідно з ч. 1 ст. 328 ЦК України право власності набувається на підставах, що не заборонені законом.
Юридична особа публічного права набуває право власності на майно, передане їй у власність та на майно, набуте нею у власність на підставах, не заборонених законом (ст. 329 ЦК України).
Відповідно до ст. 335 ЦК України безхазяйною є річ, яка не має власника або власник якої невідомий.
Безхазяйні нерухомі речі беруться на облік органом, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, за заявою органу місцевого самоврядування, на території якого вони розміщені. Про взяття безхазяйної нерухомої речі на облік робиться оголошення у друкованих засобах масової інформації.
Після спливу одного року з дня взяття на облік безхазяйної нерухомої речі вона за заявою органу, уповноваженого управляти майном відповідної територіальної громади, може бути передана за рішенням суду у комунальну власність.
Відповідно до ст. 327 ЦК України у комунальній власності є майно, яке належить територіальній громаді. Управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування.
Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень регулює Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», який спрямований на забезпечення визнання та захисту державою таких прав.
За визначенням ст. 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Реєстраційна дія - державна реєстрація прав, взяття на облік безхазяйного нерухомого майна, а також інші дії, що здійснюються державним реєстратором у Державному реєстрі прав, крім надання інформації з цього реєстру.
Речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації (ч. 2 ст. З Закону).
Взяття на облік безхазяйного нерухомого майна проводиться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (ч. 14 ст. 18 Закону).
Отже, саме Чорноморська сільська рада є уповноваженим органом для вжиття заходів щодо взяття на баланс безхазяйних гідротехнічних споруд на території громади та подальшого оформлення права комунальної власності на них.
Таким чином, за наявності підстав та відповідних повноважень, Чорноморська сільська рада, як суб`єкт права комунальної власності, що здійснює від імені та в інтересах територіальних громад відповідні права щодо володіння та розпорядження комунальним майном, упродовж тривалого часу фактично не здійснила жодних юридично значимих обов`язкових дій щодо оформлення та державної реєстрації права власності на спірні гідротехнічні споруди.
Вказане свідчить про бездіяльність відповідача, яка полягає у безпідставному зволіканні в оформленні правовстановлюючих документів на майно, що належить територіальній громаді.
Будь-яких доказів щодо здійснення заходів з метою набуття права власності на безхазяйне майно, а саме 8 гідротехнічних споруд, станом на час розгляду справи відповідачем не надано.
Відповідно до ч. 3 - 5 ст. 53 КАС України у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, вступає за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами.
Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 131-1 Конституції України, прокуратура здійснює представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.
Згідно з абз. 1 ч. 3 ст. 23 Закону України Про прокуратуру, прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.
Суд звертає увагу на обґрунтованість доводів прокурора, що взяття у комунальну власність територіальної громади безхазяйних гідротехнічних споруд дасть можливість вирішувати питання збереження водних об`єктів для загального та спеціального водокористування, надавати в оренду шляхом укладення договорів оренди нерухомого майна, забезпечивши збереження та належну експлуатацію гідротехнічних споруд, запобігти виникненню надзвичайним ситуаціям пов`язаних з водним фактором, забезпечити безаварійний пропуск льодоходу, повені та паводків на водних об`єктах.
Відсутність правовстановлюючих документів на нерухоме майно створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеним нерухомим майном, ризики безпідставного вибуття останнього з власності територіальної громади, інтереси якої сільська рада представляє, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав громади, тим самим порушує законодавчо встановлений порядок набуття й подальшої реалізації права власності та, відповідно, інтереси держави у сфері контролю за використанням та охороною майна територіальної громади, що є підставою для захисту інтересів держави органами прокуратури шляхом звернення до суду з позовною заявою.
З урахуванням наведеного, подання прокурором позову є єдиним ефективним засобом захисту порушених прав та інтересів держави.
Відповідно до ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
З урахуванням наведеного суд приходить до висновку про задоволення позову в повному обсязі.
Судові витрати відшкодуванню не підлягають.
На підставі викладеного, керуючись статтями 9, 22, 139, 241-246 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов Виконувача обов`язків керівника Миколаївської окружної прокуратури (вул. Бузький Бульвар, 15,Миколаїв,54006 02910048) до Чорноморської сільської ради (вул. Суворова, 126,Чорноморка,Миколаївський район, Миколаївська область,57515 04377184) задовольнити повністю.
2. Визнати протиправною бездіяльність Чорноморської сільської ради (вул. Суворова, 126, Чорноморка, Миколаївський район, Миколаївська область, 57515, код 04377184) щодо невжиття заходів з приводу набуття права власності на безхазяйне майно, а саме 8 гідротехнічних споруд загальною ринковою вартість 28319936,93 гривень.
3. Зобов`язати Чорноморську сільську раду (вул. Суворова, 126, Чорноморка, Миколаївський район, Миколаївська область, 57515, код 04377184) вчинити дії, спрямовані на набуття права власності на безхазяйне майно шляхом звернення із заявами про взяття на облік до органу, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно та розміщення оголошення про взяття безхазяйних нерухомих речей на облік у друкованих засобах масової інформації, а саме на:
- земляну греблю, розташовану за межами с. Кам`янка на русловому ставку водотоку Янчекрак/Березанського лиману Причорноморського річкового басейну довжиною 170 м, висотою 3,7 м та шириною 8 м;
- земляну греблю, розташовану за межами с. Кам`янка на русловому ставку водотоку Янчекрак/Березанського лиману Причорноморського річкового басейну довжиною 130 м, висотою 3,8 м та шириною 10 м;
- греблю з жорстви, розташовану за межами с. Баланове на русловому ставку водотоку Турчанісько-Березанська/Березанського лиману Причорноморського річкового басейну довжиною 100 м, висотою 2 м та шириною 4 м;
- земляну греблю, розташовану за межами с. Баланове на русловому ставку водотоку Турчанівсько-Березанська/Березанського лиману Причорноморського річкового басейну довжиною 105 м, висотою 0,5 м та шириною 2,5 м;
- земляну греблю, розташовану за межами с. Баланове на русловому ставку водотоку Турчанівсько-Березанська/Березанського лиману Причорноморського річкового басейну довжиною 100 м, висотою 4,8 м та шириною 4,5 м;
- земляну греблю, розташовану за межами с. Рівне на русловому ставку водотоку Рівненська/Березанського лиману Причорноморського річкового басейну довжиною 110 м, висотою 2 м та шириною 3 м;
- земляну греблю, розташовану за межами с. Рівне на русловому ставку водотоку Рівненська/Березанського лиману Причорноморського річкового басейну довжиною 130 м, висотою 2 м та шириною 8 м;
- земляну греблю, розташовану за межами с. Іжицьке на русловому ставку водотоку Рівненська/Березанського лиману Причорноморського річкового басейну довжиною 300 м, висотою 3,5 м та шириною 10 м.
3. Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Суддя В. В. Біоносенко
Рішення складено в повному обсязі 11.07.2023
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2023 |
Оприлюднено | 13.07.2023 |
Номер документу | 112121345 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Біоносенко В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні