Постанова
від 11.07.2023 по справі 600/2530/22-а
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 600/2530/22

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Брезіна Тетяна Миколаївна

Суддя-доповідач - Сушко О.О.

11 липня 2023 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Сушка О.О.

суддів: Залімського І. Г. Мацького Є.М. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 10 лютого 2023 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Територіальної громади в особі Чернівецької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив:

- визнати протиправним та скасувати п. 35 рішення (витяг) 20 сесії VIII скликання Чернівецької міської ради № 778 від 16.06.2022 р. про відмову громадянам та юридичним особам у передачі безоплатно у власність та наданні в оренду земельних ділянок, яким ОСОБА_1 відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення та передачі безоплатно у власність земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,1200 га (кадастровий номер 7310136600:33:001:0098), для індивідуального садівництва ( код 01.05);

- зобов`язати Чернівецьку міську раду затвердити проект землеустрою щодо відведення та передачі у власність ОСОБА_1 безоплатно земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,1200 га (кадастровий номер 7310136600:33:001:0098), для індивідуального садівництва.

Відповідно до рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 10 лютого 2023 року в задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись з вказаним рішенням позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вказане рішення та ухвалити нове, яким задовольнити позов.

На обґрунтування апеляційної скарги позивач вказує на протиправність оскаржуваного рішення, оскільки відповідачу були надані усі документи та дотримано вимоги чинного законодавства для затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для індивідуального садівництва, площею 0,1200 га, кадастровий номер 7310136600:33:001:0098, розташованої в АДРЕСА_1 . Крім того, позивач вказав, що земельна ділянка є сільськогосподарського призначення, нікому не належить, ні за ким не зареєстрована, а отже може передаватись у власність особі, яка згідно отриманого дозволу розробила на неї проект землеустрою. З вказаних підстав позивач зазначає, що відповідачем протиправно відмовлено у задоволені його заяви про затвердження проекту землеустрою.

Розглянувши матеріали справи, колегія суддів апеляційної інстанції, дійшла висновку, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції та під час апеляційного провадження встановлено, що 08.09.2020 позивач звернулась із заявою до директора Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради про надання дозволу на складання проекту відведення щодо передачі безоплатно у власність земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 , орієнтовною площею 0,12 для індивідуального садівництва.

Згідно п. 45 витягу з рішення 85 сесії VII скликання Чернівецької міської ради № 2499 від 23.11.2020 позивачу, надано дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 , орієнтовною площею 0,1200 га, безоплатно у власність для індивідуального садівництва (код 01.05).

16.12.2020 Відділом охорони культурної спадщини Чернівецької міської ради надано позивачу висновок № 12-44/304. У вказаному висновку йдеться про те, що відповідно до містобудівної документації Коригування історико-архітектурного опорного плану і проекту зон охорони пам`яток та визначення меж і режимів використання історичних ареалів м. Чернівців, затвердженої рішенням Чернівецької міської ради від 28.02.2007 № 252 та наказом Міністерства культури і туризму України від 16.06.2007 № 661/0/1607 земельна ділянка на вул. Бориспільській, навпроти будинку № 30 знаходиться за межами історичних ареалів та охоронних зон міста Чернівців. Відділ охорони культурної спадщини не заперечує та вважає за можливе відвести у власність земельну ділянку на АДРЕСА_1 загальною площею 0,1200 га для індивідуального садівництва.

17.12.2020 фізичною особою-підприємцем ОСОБА_2 на замовлення позивача виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для індивідуального садівництва (01.05) за адресою АДРЕСА_1 .

05.01.2021 ГУ Держгеокадастру у Харківській області видано висновок про розгляд документації із землеустрою № 97/82-21, згідно якого проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для індивідуального садівництва (01.05.) м. Чернівці, вул. Бориспільська, навпроти будинку № 30 позивача погоджено.

22.01.2021 земельна ділянка за адресою АДРЕСА_1 зареєстрована Відділом у Павлоградському районі Міськрайонного управління у Павлоградському, Юрївському районах та м. Павлограді Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області за кадастровим номером 7310136600:33:001:0098, що підтверджується Витягом з Державного земельного кадастру.

Пунктом 35 рішення 20 сесії VIII скликання Чернівецької міської ради від 16.06.2022 №778 "Про відмову громадянам пільгової категорії у передачі безоплатно у власність, наданні дозволів на складання проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та в задоволенні звернень щодо виділення земельних ділянок" відмовлено позивачу (РНОКПП НОМЕР_1 ), у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення та передачі безоплатно у власність земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 , площею 0,1200 га (кадастровий номер 7310136600:33:001:0098), для індивідуального садівництва (код 01.05), у зв`язку з невідповідністю містобудівній документації (ландшафтний парк), не встановленням обмеження у використанні земельної ділянки - охоронної зони навколо (вздовж) об`єкта зв`язку відповідно до Правил охорони ліній електрозв`язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.01.1996 № 135, подання недостовірної інформації стосовно існуючого стану земельних угідь в результаті чого порушено вимоги статей 11, 34 Закону України Про Державний земельний кадастр та додатка 4 до Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого поставною Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051 (зі змінами) (підстава: частина 8 статті 186 Земельного кодексу України, протокол засідання постійної комісії Чернівецької міської ради VIII скликання з питань, які за рішенням міської ради були зняті на доопрацювання від 12.01.2022).

Відмовляючи у задоволенні адміністративного позову, суд першої інстанції виходив з того, що відповідач діяв на підставі, в межах та у спосіб, що передбаченні Конституцією та законами України.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Так, відповідно до п. "б" ч. 1 ст. 81 Земельного кодексу України громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності.

За змістом ч. 1, 2 ст. 116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Пунктом "в" ч. 3 ст. 116 Земельного кодексу України визначено, що безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

Частиною 1 ст. 122 Земельного кодексу України передбачено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

В силу ч. 6 ст. 123 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.

Рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюються: затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; вилучення земельних ділянок у землекористувачів із затвердженням умов вилучення земельних ділянок (у разі необхідності); надання земельної ділянки особі у користування з визначенням умов її використання і затвердженням умов надання, у тому числі (у разі необхідності) вимог щодо відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва (ч. 12 ст. 123 Земельного кодексу України).

Статтею 25 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

У відповідності до п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин здійснюється виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.

За приписами ч. 1, 2 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

Тобто, до повноважень відповідача належить розпорядження землями комунальної власності, у тому числі передача таких земельних ділянок у власність або користування у порядку, передбачених ст. ст. 118, 123 Земельного кодексу України.

Згідно з ч. 9, 10 ст. 118 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, що передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

Приписами ст. 50 Закону України "Про землеустрій" визначено, що проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок розробляються у разі формування нових земельних ділянок із земель державної, комунальної власності (крім випадків формування земельних ділянок за іншою документацією із землеустрою) та у разі зміни цільового призначення земельних ділянок у випадках, визначених законом.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки включає: а) пояснювальну записку; б) матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування (у разі формування земельної ділянки); в) розрахунок розміру втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва (у випадках, передбачених законом); г) розрахунок розміру збитків власників землі та землекористувачів (у випадках, передбачених законом); ґ) перелік обмежень у використанні земельної ділянки; д) кадастровий план земельної ділянки.

У разі формування земельної ділянки чи зміни цільового призначення земельної ділянки для потреб, пов`язаних із забудовою, до проекту додається витяг із відповідної містобудівної документації із зазначенням функціональної зони території, в межах якої розташована земельна ділянка, та обмежень у використанні території для містобудівних потреб. Ці вимоги не поширюються на випадки, якщо відповідно до закону передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб може здійснюватися за відсутності зазначеної містобудівної документації.

Водночас, ч. 7, 8 ст. 186 Земельного кодексу України визначено, що Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування, інші суб`єкти, визначені цією статтею, зобов`язані протягом десяти робочих днів з дня одержання документації із землеустрою безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про її погодження або про відмову в погодженні з обов`язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері. Строк дії таких висновків є необмеженим.

Підставою для відмови у погодженні та затвердженні документації із землеустрою може бути лише невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.

Частинами 9, 10 ст. 186 Земельного кодексу України встановлено, що Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, іншим суб`єктам, визначеним цією статтею, при погодженні та затвердженні документації із землеустрою забороняється вимагати: додаткові матеріали та документи, не включені до складу документації із землеустрою, визначеного Законом України "Про землеустрій"; надання погодження документації із землеустрою будь-якими іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами чи організаціями, погодження яких не передбачено цією статтею; проведення будь-яких обстежень, експертиз чи робіт. Кожен орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, інший суб`єкт, визначений цією статтею, розглядає та погоджує документацію із землеустрою самостійно та незалежно від погодження такої документації іншими органами.

Висновок (рішення) органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, іншого суб`єкта, визначеного цією статтею, щодо відмови у погодженні або затвердженні документації із землеустрою має містити вичерпний перелік недоліків документації із землеустрою з описом змісту недоліку та посиланням на відповідні норми законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, затверджену документацію із землеустрою або містобудівну документацію. Повторна відмова у погодженні або затвердженні документації із землеустрою допускається лише у разі, якщо розробник не усунув недоліки, зазначені у попередньому висновку (рішенні), а також якщо підстава для відмови виникла після надання попереднього висновку (рішення). Повторна відмова у погодженні або затвердженні не позбавляє розробника документації із землеустрою права усунути недоліки такої документації та подати її на погодження або затвердження.

Отже, ст. 186 Земельного кодексу України передбачено, що рішення органу місцевого самоврядування, у випадку відмови у погодженні або затвердженні документації із землеустрою має містити вичерпний перелік недоліків документації із землеустрою з описом змісту недоліку та посиланням на відповідні норми законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, затверджену документацію із землеустрою або містобудівну документацію.

При цьому, 27.05.2021 набув чинності Закон України від 28.04.2021 № 1423-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин", яким ст. 186 Земельного кодексу України "Погодження і затвердження документації із землеустрою" викладено в новій редакції. Зокрема, ч. 8 ст. 186 Земельного кодексу України визначено, що підставою для відмови у погодженні та затвердженні документації із землеустрою може бути лише невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.

Цим же Законом ст. 186-1 Земельного кодексу України "Повноваження органів виконавчої влади в частині погодження проектів щодо відведення земельних ділянок" виключено.

Чернівецькою міською радою 16.06.2022 прийнято рішення №778 "Про відмову громадянам пільгової категорії у передачі безоплатно у власність, наданні дозволів на складання проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та в задоволенні звернень щодо виділення земельних ділянок", яким відмовлено ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ), у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення та передачі безоплатно у власність земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 , площею 0,1200 га (кадастровий номер 7310136600:33:001:0098), для індивідуального садівництва (код 01.05).

Підставами для відмови позивачу у затвердженні проекту землеустрою на земельну ділянку, стали наступні висновки відповідача, а саме:

- невідповідність містобудівній документації (ландшафтний парк);

- невстановлення обмеження у використанні земельної ділянки - охоронної зони навколо (вздовж) об`єкта зв`язку відповідно до Правил охорони ліній електрозв`язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.01.1996 № 135;

- подання недостовірної інформації стосовно існуючого стану земельних угідь, в результаті чого порушено вимоги статей 11, 34 Закону України "Про державний земельний кадастр" та додатка 4 до Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051.

Виявлені відповідачем недоліки поданого на затвердження проекту землеустрою стали підставою для прийняття рішення про відмову у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення та передачі безоплатно у власність земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,1200 га (кадастровий номер 7310136600:33:001:0098), для індивідуального садівництва (код 01.05), підлягають комплексному дослідженню та надані оцінки в сукупності встановлених недоліків.

Як свідчать матеріали справи відповідачем надано суду витяг: з містобудівної документації щодо земельної ділянки у АДРЕСА_1 , загальною площею 0,1200 га, кадастровий номер 7310136600:33:001:0098; витяг з схеми зонування території м. Чернівці; викопіювання зі схеми зонування території м. Чернівці; викопіювання з топографічного плану міста Чернівці; фотознімки земельної ділянки із зображенням насадження дерев та із зображенням ліній електрозв`язку.

Стосовно невідповідності проекту землеустрою містобудівній документації, а саме: розташування земельної ділянки у зоні Л-1, слід зазначити наступне.

Під час встановлення цільового призначення земельних ділянок здійснюється віднесення їх до певної категорії земель та виду цільового призначення в межах відповідних функціональних зон територій. Під час формування земельної ділянки визначення її виду цільового призначення здійснюється розробником документації із землеустрою та містобудівної документації (детального плану території та/або його планувальних рішень у складі комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади) згідно з рішенням органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення відповідної документації, наданим відповідно до повноважень, визначених статтею 122 Земельного кодексу України.

Відповідно до ч. 3, 5 ст. 20 Земельного кодексу України категорія земель та вид цільового призначення земельної ділянки визначаються в межах відповідного виду функціонального призначення території, передбаченого затвердженим комплексним планом просторового розвитку території територіальної громади або генеральним планом населеного пункту. Класифікатор видів цільового призначення земельних ділянок, видів функціонального призначення територій та співвідношення між ними, а також правила його застосування з визначенням категорій земель та видів цільового призначення земельних ділянок, які можуть встановлюватися в межах відповідної функціональної зони, затверджуються Кабінетом Міністрів України. Зазначені класифікатор та правила використовуються для ведення Державного земельного кадастру і містобудівного кадастру. Віднесення земельних ділянок до певних категорії та виду цільового призначення земельних ділянок має відповідати класифікатору та правилам, зазначеним в абзаці першому цієї частини.

З матеріалів справи встановлено, що п. 45 рішення 85 сесії VII скликання Чернівецької міської ради № 2499 від 23.11.2020 позивачу надано дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 , орієнтовною площею 0,1200 га, безоплатно у власність для індивідуального садівництва (код 01.05). 17.12.2020 фізичною особою-підприємцем ОСОБА_2 на замовлення позивача виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для індивідуального садівництва (01.05) за адресою АДРЕСА_1 . На виконання вказаного рішення Чернівецької міської ради позивачем замовлено у проектної організації проект землеустрою з видом цільового призначення для індивідуального садівництва (01.05) як було визначено відповідачем.

Слід звернути увагу, що Чернівецька міська рада здійснює свою діяльність як суб`єкт владних повноважень, а отже її діяльність має характеризуватись певною послідовністю та передбачуваністю. Надаючи позивачу дозвіл на розробку проекту землеустрою для індивідуального садівництва (код 01.05) відповідач мав перевірити відповідність виду цільового призначення категорії земельної ділянки. З огляду на зазначене, суд не приймає доводи відповідача у цій частині прийнятого рішення щодо відмови у затвердженні проекту землеустрою.

Щодо невстановлення обмеження у використанні земельної ділянки - охоронної зони навколо (вздовж) об`єкта зв`язку відповідно до Правил охорони ліній електрозв`язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.01.1996 № 135 (надалі - Правила № 135) слід зазначити наступне.

Дослідженням проекту землеустрою від 17.12.2020 № 791 встановлено, що у розділі Перелік обмежень щодо використання цієї земельної ділянки не зазначено будь-яких обмежень, в тому числі щодо охоронної зони навколо (вздовж ) об`єкта зв`язку. Правила № 135 визначають порядок забезпечення охорони споруд кабельних, радіорелейних і повітряних ліній електрозв`язку операторів телекомунікацій всіх форм власності, що експлуатуються, перебувають на стадії прийняття в експлуатацію, будуються або проектуються.

У п. 5 Правил №135 зазначено, що на трасах радіорелейних ліній електрозв`язку та кабельної каналізації визначаються окремі ділянки землі, на яких забороняється будувати будь-які об`єкти (споруди), садити дерева з метою запобігання екрануючій дії на розповсюдження радіохвиль і пошкодженню кабельної каналізації кореневою системою. Розташування і межі таких ділянок передбачаються в проектах на будівництво цих ліній і наносяться працівниками структурного підрозділу з питань містобудування та архітектури місцевого органу виконавчої влади та виконавчого органу місцевої ради на топографічні карти.

Відповідачем надано викопіювання з топографічного плану міста Чернівці на підтвердження розміщення на земельній ділянці лінії електрозв`язку, а також фото зроблені на об`єкті на яких видно лінію електрозв`язку.

Разом з тим, згідно п. 10 Порядку №135 землі в межах охоронних зон у власників землі та землекористувачів не вилучаються і можуть використовуватися ними з обмеженнями, передбаченими в пунктах 6 і 9 цих Правил.

Відтак, у розробленому проекті землеустрою, який було надано відповідачу на затвердження не було відображено обмеження у використанні земельної ділянки - охоронної зони навколо (вздовж) об`єкта зв`язку. Вказане є недоліком проекту землеустрою і потребує доопрацювання.

Що стосується подання позивачем недостовірних даних у поданій для затвердження технічній документації, а саме, невірно вказаний існуючий стан земельних угідь - (багаторічні насадження), слід зазначити таке.

Частиною 1 ст. 11 Закону України "Про державний земельний кадастр" передбачено, що відомості про об`єкти Державного земельного кадастру під час внесення їх до Державного земельного кадастру мають відповідати існуючим характеристикам об`єктів у натурі (на місцевості), визначеним з точністю відповідно до норм та правил, технічних регламентів.

В силу ч.1 ст. 34 Закону України "Про державний земельний кадастр" визначено, що на кадастровому плані земельної ділянки відображаються: площа земельної ділянки; зовнішні межі земельної ділянки (із зазначенням суміжних земельних ділянок, їх власників, користувачів суміжних земельних ділянок державної чи комунальної власності); координати поворотних точок земельної ділянки; лінійні проміри між поворотними точками меж земельної ділянки; кадастровий номер земельної ділянки; кадастрові номери суміжних земельних ділянок (за наявності); межі земельних угідь; межі частин земельних ділянок, на які поширюється дія обмежень у використанні земельних ділянок, права суборенди, сервітуту; контури об`єктів нерухомого майна, меліоративних мереж, складових частин меліоративних мереж та точки водовиділу, розташовані на земельній ділянці; межі частин земельної ділянки, на якій може проводитися гідротехнічна меліорація; відомості про перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, прибережних захисних смуг і пляжних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель (за наявності) та меж земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); відомості про встановлені межові знаки (у разі формування земельної ділянки).

В матеріалах проекту та у відомостях з Державного земельного кадастру про земельну ділянку міститься інформація, що вид угідь на земельній ділянці - багаторічні насадження.

Додатком 4 до Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого поставною Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року № 1050 (зі змінами) визначено Перелік угідь згідно з Класифікацією видів земельних угідь (КВЗУ). Багаторічні насадження (код 002.03) підгрупа включає ділянки, зайняті насадженнями для отримання плодів, ягід, винограду, хмелю; насадження ефіроолійних культур, розсадники (крім лісових); плантації декоративних багаторічних насаджень (квітники) для декоративного оформлення територій, а також для реалізації квітів; лікарські багаторічні насадження (беладона, наперстянка, шалфей лікарський та інші).

Відповідач стверджує, що земельна ділянка зайнята чагарниками та деревними рослинами, що відповідає зонуванню визначеному в Генеральному плані міста Чернівці та підтверджується фотознімками здійсненими під час обстеження земельної ділянки. Також відповідач повідомляє, що на земельній ділянці відсутні будь які багаторічні насадження призначені для отримання врожаю плодово - ягідної та лікарської продукції.

Судом першої інстанції оглянуто фотознімки, які надано відповідачем на підтвердження повідомленої інформації, з яких було видно, що земельна ділянка зайнята чагарником та деревами, що не плодоносять. Отже, вид земельних угідь відповідно до КВЗУ визначено невірно як і відомості про існуючий стан земельних угідь до Державного земельного кадастру про земельну ділянку внесено теж невірно.

Слід наголосити, що положення ст. 186 Земельного кодексу України передбачають можливість повернення проектної документації на доопрацювання проектанту, у випадку наявності встановлених невідповідностей проекту на етапі його погодження або затвердження. У спірних правовідносинах після відмови відповідача у затвердженні розробленого проекту землеустрою, позивач не звертався до проектної організації, яка розробила проект землеустрою, щодо усунення недоліків вказаного проекту, а звернулась до суду для вирішення вказаного спору. Однак, суд вважає, що проект землеустрою місить недоліки, які повинні бути усунуті проектантом в частині щодо невстановлення обмежень у використанні земельної ділянки - охоронної зони навколо (вздовж) об`єкта зв`язку і невірного відображення існуючого стану земельних угідь.

Отже, після отримання оскаржуваної відмови Чернівецької міської ради позивач повинен був звернутися до проектної організації, яка розробляла проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для індивідуального садівництва (01.05) за адресою АДРЕСА_1 , для перевірки та доопрацювання проекту землеустрою. Після цього повторно подати на розгляд Чернівецької міської ради доопрацьований проект землеустрою.

Враховуючи зазначене, відсутні підстави для визнання п. 35 рішення (витяг) 20 сесії VIII скликання Чернівецької міської ради № 778 від 16.06.2022 протиправним.

Таким чином, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, яке регулює спірні правовідносини, та повністю спростовуються встановленими у справі обставинами.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 10 лютого 2023 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.

Головуючий Сушко О.О. Судді Залімський І. Г. Мацький Є.М.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.07.2023
Оприлюднено13.07.2023
Номер документу112125562
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —600/2530/22-а

Постанова від 11.07.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 10.03.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Рішення від 10.02.2023

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 29.07.2022

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні