Рішення
від 12.07.2023 по справі 910/7000/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

12.07.2023справа №910/7000/23

Господарський суд міста Києва у складі судді Марченко О.В. розглянув в порядку спрощеного позовного провадження

справу № 910/7000/23

за позовом державної організації комбінату «Прогрес» Державного агентства резерву України (бул. Вацлава Гавела, буд. 24, м. Київ, 03126; ідентифікаційний код 14373207)

до державного підприємства «Зерновий резерв» (вул. Скомороська (Павла Пестеля), буд. 4, м. Київ, 01135; ідентифікаційний код 44043090)

про стягнення 57 000 грн,

без виклику учасників справи.

ІСТОРІЯ СПРАВИ

1. Стислий виклад позовних вимог

Державна організація комбінат «Прогрес» Державного агентства резерву України (далі - Комбінат) звернулася до господарського суду міста Києва з позовом про стягнення з державного підприємства «Зерновий резерв» (далі - Підприємство) 57 000 грн заборгованості, яка утворилася у зв`язку з неналежним виконанням відповідачем умов договору від 01.04.2022 №27/4 про надання платних послуг (далі - Договір).

Позовні вимоги мотивовано тим, що:

- 01.04.2022 Комбінатом (зберігач) і Підприємством (поклажодавець) на підставі заяви останнього було укладено Договір, за умовами якого зберігач зобов`язується надати у майбутньому відповідно до поданої заяви на укладення Договору разом із додатками до неї, та яка оформлена у встановленому порядку, що подається потенційним поклажодавцем на адресу Комбінату, платні послуги, які надаються організаціями, що входять до єдиної системи Державного резерву, та затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23.04.2003 №586; пунктом 9.1 Договору передбачено, що останній набирає чинності з 01.04.2022 та діє до 31.12.2022, а в частині розрахунків та санкцій - до їх повного виконання незалежно від того чи закінчився строк дії Договору, чи його розірвано, припинено достроково;

- у період з квітня по грудень 2022 року позивачем було виставлено відповідачу рахунки на оплату на загальну суму 57 000 грн; крім того, сторонами підписано та скріплено печатками юридичних осіб акти приймання-передачі на зазначену суму; Підприємством не було оплачено надані Комбінатом послуги, з огляду на що останнім було надіслано відповідачу претензії від 04.10.2022 №7 (вих. від 04.10.2022 №309) і від 13.12.2022 №13 (вих. від 13.01.2022 №409), проте Підприємство відповіді на претензії не надіслало, суму заборгованості не оплатило; з огляду на наведене позивачем було надіслано відповідачу повідомлення від 27.12.2022 №439 про відсутність наміру укладати договір про надання платних послуг на 2023 рік, заявлено вимогу про звільнення в строк до 31.12.2022 займаних площ від товарно-матеріальних цінностей та повідомлено, що станом на 22.12.2022 у відповідача наявна заборгованість за Договором у сумі 57 000 грн.

2. Процесуальні дії у справі

За результатами здійснення автоматизованого розподілу позовну заяву Комбінату передано на розгляд судді Чинчин О.В.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 09.05.2023 задоволено самовідвід судді Чинчин О.В. від розгляду позовної заяви Комбінату та передано матеріали позовної заяви уповноваженій особі апарату суду для вирішення питання про повторний автоматичний розподіл.

За результатами повторного автоматизованого розподілу позовну заяву Комбінату передано на розгляд судді Марченко О.В.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 12.05.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами; зобов`язано:

- позивача протягом п`яти днів:

Ч з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі надати суду оригінали всіх документів, доданих до позовної заяви, що стосуються предмету спору (для огляду), та належним чином завірену копію претензії 13.12.2022 №13 (вих. від 13.12.2022 №409);

Ч з дня отримання від відповідача відзиву на позовну заяву подати до суду відповідь на відзив в порядку статті 166 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) з доданням доказів, що підтверджують викладені обставини, та докази надіслання вказаних документів відповідачу;

- відповідача протягом:

Ч п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі надати суду: відзив на позов в порядку статті 165 ГПК України з доданням доказів, що підтверджують викладені обставини, та докази надіслання відзиву і доданих до нього документів позивачу; документи, що підтверджують повноваження представників (накази, довіреності, тощо), - оригінали для огляду, належним чином засвідчені копії для долучення до матеріалів справи;

Ч п`яти днів з дня отримання відповіді на відзив подати до суду заперечення на відповідь на відзив в порядку статті 167 ГПК України з доданням доказів, що підтверджують викладені обставини, та докази надіслання зазначених документів позивачу.

Вказану ухвалу було надіслано відповідачу на адресу, зазначену у позовній заяві та в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що підтверджується відміткою канцелярії суду на звороті такої ухвали.

До матеріалів справи долучено конверт-повернення з адреси місцезнаходження відповідача з відміткою відділення поштового зв`язку «за закінченням терміну зберігання».

Пунктом 5 частини шостої статті 242 ГПК України передбачено, що днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.

Крім того, судом враховано, що у відповідності до частини другої статті 2 Закону України «Про доступ до судових рішень» усі судові рішення є відкритими та підлягають оприлюдненню в електронній формі не пізніше наступного дня після їх виготовлення і підписання. Судові рішення також можуть публікуватися в друкованих виданнях із додержанням вимог цього Закону.

- це автоматизована система збирання, зберігання, захисту, обліку, пошуку та надання електронних копій судових рішень (частина друга статті 3 Закону України «Про доступ до судових рішень»).

Згідно з частиною першою статті 4 Закону України «Про доступ до судових рішень» судові рішення, внесені до Реєстру, є відкритими для безоплатного цілодобового доступу на офіційному веб-порталі судової влади України.

З огляду на викладене відповідач не був позбавлений права та можливості ознайомитися з ухвалою суду у Єдиному державному реєстрі судових рішень та подати у встановлені ГПК України строки відзив на позовну заяву.

ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДОМ

01.04.2022 Комбінатом (зберігач) і Підприємством (поклажодавець) було укладено Договір, за умовами якого:

- зберігач зобов`язується надати у майбутньому відповідно до поданої заяви на укладення Договору разом із додатками до неї, та яка оформлена у встановленому порядку, що подається потенційним поклажодавцем на адресу Комбінату, платні послуги, які надаються організаціями, що входять до єдиної системи Державного резерву, та затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23.04.2003 №586, зокрема: зберігання товарно-матеріальних цінностей; перевезення вантажів, проведення вантажних робіт; маневрові та буксирувальні послуги; первинна обробка деревини, виготовлення, ремонт столярних і теслярських виробів; заправка вогнегасників; будівельно-монтажні, ремонтно-будівельні та сантехнічні роботи; проведення випробувань, вимірювань, експертизи та лабораторного аналізу товарно-матеріальних цінностей; упакування, розфасування та заморожування продукції; подача холодної води від промислових артезіанських свердловин і гарячої води від котелень, які належать організаціям, що входять до єдиної системи державного резерву, фізичним та юридичним особам для задоволення побутових потреб; зарядження акумуляторних батарей; надання кімнат, які перебувають на балансі організацій, що входять до єдиної системи державного резерву, для тимчасового проживання окремих громадян (пункт 1.1 Договору);

- послуги надаються у складських приміщеннях, на відкритому майданчику (вся територія зберігача, яка належить йому на праві оперативного управління), у холодильних камерах зберігача, у опалювальних та неопалювальних кімнатах, кімнатах для тимчасового проживання окремих громадян згідно з пунктом 1 додатку №01 до Договору (пункт 1.2 Договору);

- при поданні листа для укладення Договору поклажодавець зазначає зберігачу в листі перелік та вид товарно-матеріальних цінностей, які будуть передані на відповідальне зберігання та/або щодо яких будуть надаватися платні послуги, визначені пунктом 1.1 Договору (пункт 1.3 Договору);

- передача товару на відповідальне зберігання здійснюється за товарно-транспортною накладною та актом приймання-передачі товару, який є додатком до такої накладної (пункт 1.4 Договору);

- за надання послуг зі зберігання товару, надання опалювальних та неопалювальних кімнат для тимчасового проживання окремих громадян поклажодавець здійснює щомісячно 100% передплату відповідно до пункту 2 додатку №01 до Договору та підпункту 2.2.1 пункту 2.2 Договору виходячи з калькуляції та враховуючи кон`юнктуру ринку (пункт 2.1 Договору);

- плата за послуги, надані та розраховані згідно з пунктом 2 додатку №01 до Договору, сплачується щомісячно у розмірі 100% попередньої оплати не пізніше 15 числа кожного місяця, за який здійснюється оплата, в безготівковій формі шляхом перерахування коштів на рахунок зберігача, на підставі виставленого зберігачем рахунка-фактури; плата за послуги сплачується поклажодавцем у такому порядку:

Ч поклажодавець здійснює передплату на підставі рахунка-фактури, за яким повинен звернутися до бухгалтерії зберігача (підпункт 2.2.1 пункту 2.2 Договору);

Ч факт надання послуг, що є предметом Договору, за результатами кожного місяця підтверджується та фіксується підписанням сторонами акта про надані послуги (підпункт 2.2.3 пункту 2.2 Договору);

Ч акт підписується сторонами протягом 5 (п`яти) днів з дня складання, за місяць, в якому фактично надавалися послуги (підпункт 2.2.5 пункту 2.2 Договору);

Ч якщо протягом вказаного у підпункті 2.2.5 пункту 2.2 Договору строку зберігач не отримає підписаний поклажодавцем акт або обґрунтованої письмової відмови, акт вважається підписаним, а послуги такими, що надані належним чином та в повному обсязі (підпункт 2.2.6 пункту 2.2 Договору);

- Договір набирає чинності з 01.04.2022 та діє по 31.12.2022, а в частині розрахунків та санкцій Договір діє до їх повного виконання незалежно від того чи закінчився термін дії Договору чи його розірвано, припинено достроково (пункт 9.1 Договору).

Відповідно до додатку №01 до Договору сторони погодили:

- з 01.04.2022 зберігач зобов`язується надати послуги зі зберігання товару поклажодавця та надання опалювальних і неопалювальних кімнат для тимчасового проживання окремих громадян поклажодавця і повернути товар до закінчення терміну дії Договору, а саме: в кімнаті опалювальній на площі 60 кв.м. (пункт 1);

- договірна ціна щомісячної передплати за надані зберігачем послуги зі зберігання товару поклажодавця та надання опалювальних і неопалювальних кімнат для тимчасового проживання окремих громадян складає: кімната опалювальна - 250 грн (в т.ч. ПДВ 20%) за 1 кв.м. на місяць; загальна сума Договору - 112 500 грн, ПВД 20% - 22 500 грн, всього з ПДВ - 135 000 грн (пункт 2).

03.06.2022 відповідач подав позивачу заяву, в якій просив зменшити займану площу за Договором на 45 кв.м. та залишити 15 кв.м. з 01.06.2022.

03.06.2022 сторонами підписано додаток №02 до Договору, згідно з яким:

- з 03.06.2022 зберігач зобов`язується надати послуги зі зберігання товару поклажодавця та надання опалювальних і неопалювальних кімнат для тимчасового проживання окремих громадян поклажодавця і повернути товар до закінчення терміну дії Договору, а саме: в кімнаті опалювальній на площі 15 кв.м. (пункт 1);

- договірна ціна щомісячної передплати за надані зберігачем послуги зі зберігання товару поклажодавця та надання опалювальних і неопалювальних кімнат для тимчасового проживання окремих громадян складає: кімната опалювальна - 250 грн (в т.ч. ПДВ 20%) за 1 кв.м. на місяць; загальна сума Договору - 47 500 грн, ПДВ 20% - 9 500 грн, всього з ПДВ - 57 000 грн (пункт 2).

На виконання умов Договору Комбінатом протягом квітня - грудня 2022 року було надано Підприємству послуги зі зберігання на загальну суму 57 000 грн, що підтверджується наявними в матеріалах справи актами приймання-передачі послуг, рахунками-фактурами, довідкою позивача про дебіторську заборгованість відповідача, податковими накладними, актом звірки взаємних розрахунків.

Комбінатом було надіслано Підприємству претензію від 04.10.2022 №309 щодо оплати заборгованості у сумі 49 500 грн, і лист від 27.12.2022 №439 стосовно оплати 57 000 грн заборгованості. Проте вказані документи повернуто позивачу відділенням поштового зв`язку з відміткою «за закінченням терміну зберігання».

ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ. ПОЗИЦІЯ СУДУ

Частиною першою статті 901 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Відповідно до частини першої статті 526 ЦК України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Згідно із статтею 525 ЦК України одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Статтею 629 ЦК України передбачено, що договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Відповідно до статті 610 ЦК України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

ВИСНОВКИ

Отже, оскільки відповідач протягом квітня - грудня 2022 року систематично не здійснював попередню оплату послуг позивача зі зберігання, то позовні вимоги Комбінату про стягнення з Підприємства 57 000 грн заборгованості є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

За приписами статті 129 ГПК України судові витрати зі сплати судового збору слід покласти на відповідача.

Керуючись статтями 13, 73, 74, 76 - 79, 86, 129, 232, 233, 236 - 238, 240, 247-252 ГПК України, господарський суд міста Києва

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги державної організації комбінату «Прогрес» Державного агентства резерву України (бул. Вацлава Гавела, буд. 24, м. Київ, 03126; ідентифікаційний код 14373207) до державного підприємства «Зерновий резерв» (вул. Скомороська (Павла Пестеля), буд. 4, м. Київ, 01135; ідентифікаційний код 44043090) про стягнення 57 000 грн задовольнити повністю.

2. Стягнути з державного підприємства «Зерновий резерв» (вул. Скомороська (Павла Пестеля), буд. 4, м. Київ, 01135; ідентифікаційний код 44043090) на користь державної організації комбінату «Прогрес» Державного агентства резерву України (бул. Вацлава Гавела, буд. 24, м. Київ, 03126; ідентифікаційний код 14373207) 57 000 (п`ятдесят сім тисяч) грн заборгованості та 2 684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн судового збору.

Після набрання рішенням законної сили видати відповідний наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до апеляційного господарського суду через відповідний місцевий господарський суд протягом двадцяти днів з дня його проголошення. У разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 12.07.2023.

Суддя Оксана Марченко

Дата ухвалення рішення12.07.2023
Оприлюднено14.07.2023
Номер документу112144679
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 57 000 грн, без виклику учасників справи. ІСТОРІЯ СПРАВИ 1

Судовий реєстр по справі —910/7000/23

Рішення від 12.07.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 12.05.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 09.05.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чинчин О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні