Справа № 420/14255/23
УХВАЛА
11 липня 2023 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Марин П.П., розглянувши у порядку письмового провадження питання щодо зупинення провадження у справі
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 26.06.2023 року позов Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (код ЄДРПОУ 14125171) до Новомиколаївського об`єднання фермерських господарств «ТАВРІЯ» (код ЄДРПОУ 21300232, адреса: вул. Степова, 1, с. Новомиколаївка, Високопільський район, Херсонська область, 74043) про стягнення адміністративно-господарські санкції у розмірі 77421,46 грн. та пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 3716,40 грн. прийнято до провадження та вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження.
Вирішуючи питання щодо зупинення провадження у справі суд дійшов наступного.
Указом Президента України №64/2022 від 24.02.2022 Про введення воєнного стану в Україні, в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. У зв`язку з введенням воєнного стану, введено тимчасові обмеження прав і законних інтересів юридичних осіб в межах та обсязі, що необхідні для забезпечення можливості запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану.
Указом Про продовження строку дії воєнного стану в Україні від 14.03.2022 №133/2022, затвердженого Законом України №7168 від 16.03.2022 року воєнний стан продовжено до 25.04.2022 року.
Указом Про продовження строку дії воєнного стану в Україні від 18.04.2022 №259/2022, затвердженого Законом України №2212 від 21.04.2022 року воєнний стан продовжено з 25.04.2022 року на 30 діб.
Указом Про продовження строку дії воєнного стану в Україні від 17.05.2022 року №341/2022, затвердженого Законом України №2263-IX від 22.05.2022 року воєнний стан продовжено з 25 травня 2022 року на 90 діб.
Указом Про продовження строку дії воєнного стану в Україні від 12 серпня 2022 року № 573/2022, затвердженим Законом України від 15 серпня 2022 року № 2500-ІХ воєнний стан продовжено з 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.
Указом Про продовження строку дії воєнного стану в Україні від 7 листопада 2022 року № 757/2022, затвердженим Законом України від 16 листопада 2022 року № 2738-ІХ, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 19 лютого 2023 року строком на 90 діб.
Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 N 309 затверджено Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією.
Відповідач Новомиколаївське об`єднання фермерських господарств «ТАВРІЯ» відповідно до даних зазначених у позовній заяві, знаходиться за адресою вул. Степова, 1, с. Новомиколаївка, Високопільський район, Херсонська область, 74043. Дана обставина унеможливлює повідомлення відповідача будь-якими засобами зв`язку оскільки вся територія Скадовського району Херсонської області відповідно до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 №309, є тимчасово окупованою рф територією України.
Статтею 1 Закону України Про правовий режим воєнного стану визначено, що воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.
Статтею 9 Закону встановлено, що в умовах воєнного стану Президент України та Верховна Рада України діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією та законами України. Кабінет Міністрів України, інші органи державної влади, військове командування, військові адміністрації, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування здійснюють повноваження, надані їм Конституцією України, цим та іншими законами України.
Згідно зі ст.12-2 Закону в умовах правового режиму воєнного стану суди, органи та установи системи правосуддя діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією України та законами України. Повноваження судів, органів та установ системи правосуддя, передбачені Конституцією України, в умовах правового режиму воєнного стану не можуть бути обмежені.
Крім того, питання здійснення правосуддя в умовах воєнного стану регламентовано ст.26 Закону Про правовий режим воєнного стану, відповідно до якої правосуддя на території, на якій введено воєнний стан, здійснюється лише судами. На цій території діють суди, створені відповідно до Конституції України (ч.1 ст.26).
Скорочення чи прискорення будь-яких форм судочинства забороняється (ч.2 ст.26).
У разі неможливості здійснювати правосуддя судами, які діють на території, на якій введено воєнний стан, законами України може бути змінена територіальна підсудність судових справ, що розглядаються в цих судах, або в установленому законом порядку змінено місцезнаходження судів. Створення надзвичайних та особливих судів не допускається (ч.3,4 ст.26).
Аналіз вищевказаних норм законодавства свідчить про те, що суди в умовах воєнного стану здійснюють правосуддя, скорочення чи прискорення будь-яких форм судочинства забороняється.
Крім того, умовах воєнного стану органи державної влади та місцевого самоврядування також здійснюють повноваження, надані їм Конституцією України, цим та іншими законами України.
Отже, сам по собі факт впровадження режиму воєнного стану не є підставою для зупинення провадження у справі.
Однак, враховуючи наявність загальновідомих фактів щодо окупації Херсонської області військовими формуваннями російської федерації та віднесення Скадовського району, в якому розташоване Новомиколаївське об`єднання фермерських господарств «ТАВРІЯ», на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, у зв`язку з чим відсутня можливість повідомлення відповідача про розгляд справи, забезпечення права відповідача приймати участь у її розгляді, а також отримання необхідних для розгляду справи доказів, суд дійшов висновку про доцільність зупинення провадження у справі до деокупації Херсонської області.
Відповідно до ч. 6 ст.7 КАС України у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права). Аналогія закону та аналогія права не застосовується для визначення підстав, меж повноважень та способу дій органів державної влади та місцевого самоврядування.
Згідно з ч.1 ст.236 КАС України суд зупиняє провадження у справі у разі:
1) смерті або оголошення в установленому законом порядку померлою фізичної особи, ліквідації суб`єкта владних повноважень, іншого органу, а також злиття, приєднання, поділу, перетворення юридичної особи, які були стороною у справі, якщо спірні правовідносини допускають правонаступництво, - до встановлення правонаступника;
2) необхідності призначення або заміни законного представника сторони чи третьої особи - до вступу у справу законного представника;
3) об`єктивної неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного провадження, адміністративного, цивільного, господарського чи кримінального судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі; суд не може посилатися на об`єктивну неможливість розгляду справи у випадку, коли зібрані докази дозволяють встановити та оцінити обставини (факти), які є предметом судового розгляду;
4) звернення обох сторін з клопотанням про надання їм часу для примирення, у тому числі шляхом медіації, - до закінчення строку, про який сторони заявили у клопотанні;
5) перебування сторони або третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, у складі Збройних Сил України або інших утворених відповідно до закону військових формувань, що переведені на воєнний стан або залучені до проведення антитерористичної операції, - до припинення перебування сторони або третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, у складі Збройних Сил України або інших утворених відповідно до закону військових формувань, що переведені на воєнний стан або залучені до проведення антитерористичної операції;
6) прийняття рішення про врегулювання спору за участю судді - до припинення врегулювання спору за участю судді.
Враховуючи викладене суд вважає за можливе зупинити провадження у справі до деокупації Херсонської області.
Керуючись ст.ст. 160, 161, 169, 236 КАС України, суд
У Х В А Л И В:
Зупинити провадження у справі №420/14255/23 до деокупації Херсонської області.
Ухвала набирає законної сили негайно після її складання.
Ухала може бути оскаржена відповідно до ст.ст. 292-293 КАС України.
СуддяП.П. Марин
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2023 |
Оприлюднено | 14.07.2023 |
Номер документу | 112151994 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо праці, зайнятості населення, у тому числі |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Марин П.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні