Справа №295/2641/23
3/295/1402/23
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13.07.2023 року м. Житомир
Богунський районний суд м. Житомира
в складі:
головуючого-судді Костенко С.М.
секретаря судового
засідання Гльоза М.П.
представника
митниці Кондратюка А.В.
розглянув в відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Житомирі справу про порушення митних правил, передбачених ст. 472 МК України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, зареєстрованого та проживаючого за адресою АДРЕСА_1 , і.к. НОМЕР_1 , -
в с т а н о в и в :
07 грудня 2022 року до відділу митного оформлення «Оліївка» митного поста «Житомир-центральний» Житомирської митниці декларантом ТОВ «ЛОГІСТИКА ЮА» (код ЄДРПОУ: 44087976, 03151, м. Київ, пр-т Повітрофлотський, буд. 96) ОСОБА_1 подано електронну митну декларацію від 07.12.2022 типу IM40ДЕ N° UA101020/2022/044879 (далі - ЕМД) на 13 товарів, про які зазначено в описових частинах граф 31 ЕМД. Також у ЕМД зазначено, що відправник даного товару є компанія «BOFEI LOGISTICS CO., LTD» (China), No. 4 Workers' Stadium East Road, Chaoyang District ZHEJIANG,CHINA; одержувачем є ТОВ «КОЛДЕН ФАНДС» (07400, Київська обл., м. Бровари, б-р Незалежності, буд. 2, код ЄДРПОУ: 44728028) та особою, відповідальною за фінансове врегулювання, ТОВ «ЛАЙВТЕК ГРУП» (04070, місто Київ, вул. Іллінська, будинок 8, офіс 2, код ЄДРПОУ: 44652043). Контракт на поставку товару укладений 14.09.2022 за NoBOFEI/LIV/22 між ТОВ «ЛАЙВТЕК ГРУП» (04070, місто Київ, вул.Іллінська, будинок 8, офіс 2, код ЄДРПОУ: 44652043) в особі директора ОСОБА_2 (одержувач, покупець) такомпанією «BOFEI LOGISTICS CO., LTD» в особі
керівника (director) ОСОБА_3 (відпраник, продавець) та договором комісії від
14.09.2022 No KF/LA/22 між ТОВ «КОЛДЕН ФАНДС» та ТОВ «ЛАЙВТЕК ГРУП» В особі директора вказаних товариств з обмеженою відповідальністю ОСОБА_2 .
Згідно ЕМД умови поставки (гр. 20) СРТ - Київ, країна походження товару (гр. 34)
Китай (CN); вага товару брутто/нетто 3210 кг. та 3020,98 кг. відповідно; валюта та загальна фактурна вартість товару (гр. 22) - 10708,02 USD, декларант (графа 54):
ОСОБА_1 ( НОМЕР_1 , електронна пошта ІНФОРМАЦІЯ_2 , телефон: НОМЕР_2 ). Зокрема товар N° 13 (гр. 31 ЕМД)
«одяг текстильний - шкарпетки трикотажні, виготовлені з бавовни, цивільного використання: Socks / шкарпетки, торгівельна марка: Yiwu Animestar E, країна
виробництва - CN, виробник: YIWU ANIMESTAR E-COMMERCE FIRM», ara
брутто зазначеного товару 276 кг. (гр. 35 ЕМД), нетто - 267,7 кг. (тр. 38 ЕМД),
кількість 8627 пар (тр. 41 ЕМД), фактурна вартість товару (гр. 42 ЕМД) 3215,40 USD, митна вартість товару заявлена за резервним методом визначення митної вартості та складає (графа 45) 117 668, 76 грн.
У графі 47 (нарахування платежів) ЕМД Ne UA101020/2022/044879 декларантом ОСОБА_1 зазначено наступні ставки платежів для товару
N° 13: мито (вид платежу 020), основа нарахування - 117 668,760грн., ставка 12%,
сума - 14120,25 грн., спосіб платежу «01», ПДВ (вид платежу 028), основа нарахування 131789,01 грн, ставка 20%, сума - 26357,80 грн. спосіб платежу «01».
Товар на митну територію України, відповідно до існуючих баз
даних митниці та відміток Волинської митниці в перерахованих вище товаросупровідних документах та CMR від 21.11.2022 No 2282, ввезено 30.11.2022 через пункт пропуску «Ягодин-Дорогуск» митного поста "Ягодин" Волинської митниці. У відповідності частини 2 статті 266 Митного кодексу України декларант скористався своїм правом та звернувся із заявою від 06.12.2022 No 282 (вхідний митниці від 07.12.2022 N° 6811/7.19-28-01-28) на проведення фізичного огляду вантажу, на що 07.12.2022 отримав дозвіл митного органу на його здійснення та, власне, провів фізичний огляд товару
12.12.2022 під час проведення згенерованого митницею митного огляду товару за ЕМД N° UA101020/2022/044879 від 07.12.2022 було виявлено невідповідності
вагових характеристик товару N° 13, а саме одяг текстильний - шкарпетки
трикотажні, виготовлені з бавовни, цивільного використання: Socks / шкарпетки,
заявлено - 276,00 кг брутто, 267,7 нетто, фактично виявлено - 369 кг брутто та 341 кг
нетто., та на етикетках шкарпеток присутні написи з їх складом - 68% Acrlic, 30% Polyester, 2% Spandex. Також при перерахуванні товару N° 13 встановлено, що заявлено в інвойсі та ЕМД від 07.12.202 № UA101020/2022/044879 (гр.41 ЕМД) 8627 пар шкарпеток, а в наявності 10451 пара шкарпеток, тобто не заявлено за встановленою формою (не задекларовано), крім ваги, 1824 пари шкарпеток, що переміщено через митний кордон України, тобто декларантом не заявлено за встановленою формою точних і достовірних відомостей щодо їх кількості та ваги, які підлягають обов`язковому декларуванню, що переміщені через митний кордон України.
Під час проведення митного контролю декларантом в електронному вигляді надано пояснення з приводу невірного зазначення кількості (ваги та, власне кількості) товару No 13, але поважних причин не наведено.
Таким чином, ОСОБА_1 незадекларовано, тобто не заявлено за встановленою формою у ЕМД від 07.12.2022 (вага та, власне, кількість), що підлягає обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
В судовому засіданні представник митниці просить визнати винним ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України та застосувати стягнення за санкцією статті, з конфіскацією безпосередніх предметів порушення митних правил.
ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, шляхом направлення смс-повістки, яку згідно довідки про доставку останній отримав 14.06.2023. Відповідно до ч.4. ст.526 МК розгляд справи проводитися у відсутність ОСОБА_1 оскільки останній своєчасно сповіщений про час та місце розгляду справи, клопотань про відкладення розгляду справи не подавав.
Заслухавши пояснення представника митниці, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
Статтею ст. 472 МК України передбачена відповідальність за недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України підтверджується: протоколом про порушення митних правил №0434/101000/22 від 20.12.2022; протоколом про тимчасове вилучення товарів від 20.12.2022;копією ЕМД типу ІМ 40 ДЕ від 07.12.2022; копіями рахунку-фактури від 10.10.22, 12.08.22; автотранспортною накладною від 22.11.22; копією контракту від 14.09.22; копією коносамента від 16.09.22; договором комісії від 14.09.22; прайс листом від 07.10.22; заявою на проведення фізичного огляду; копіями листів ві 05.12.22, 14.12.22, 12.12.22; обліковою карткою ТОВ «Логістика UA»; копією довіреності від 11.06.21; актом митного огляду від 12.12.22; фото таблицею від 20.12.22; скріншотами №1-5 з ЕМД №UA101020/2022/044879; описом предметів; листом ДБР від 06.12.2022; доповідною запискою головного державного інспектора відділу митного оформлення №1 від 20.12.22 ; висновком експерта №142000-3301-002 від 02.01.2023, відповідно до якого загальна вартість товарів зазначених у постанові про призначення товарознавчої експертизи від 20.12.22 в справі про порушення митних правил №0434/101000/22 станом на дату оцінки, становить 151 147, 20 грн.
У відповідності до ч.1 ст.486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Згідно ст. 257 МК України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватись як електронні документи, так документи на паперовому носії.
Згідно ст. 246, ч. 1 ст. 248 Митного кодексу України, з моменту подання органу доходів і зборів декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання органом доходів і зборів від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію розпочинається митне оформлення метою якого є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.
Відповідно до ст. 4 п. 57 МК України товари це будь-які рухомі речі, у тому числі ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі.
Перелік відомостей, що підлягають внесенню до митних декларацій, обмежується лише тими відомостями, які є необхідними для цілей справляння митних платежів, формування митної статистики, а також для забезпечення додержання вимог цього Кодексу та інших законодавчих актів.
Згідно ч. 8 ст. 264 Митного кодексу України, з моменту прийняття органом доходів і зборів митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Згідно ст. 266 Митного кодексу України, декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; на вимогу органу доходів і зборів пред`явити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення; надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; у випадках, визначених цим Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу; у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на органи доходів і зборів.
Відповідно до ст. 458 Митного кодексу України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Своїми діями, що виразилися у не заявлені за встановленою формою точних та достовірних відомостей про кількість товару (вага та, власне, кількість), що підлягає обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ст.472 МК України.
Санкція статті 472 МК України передбачає накладення на правопорушника штрафу в розмірі ста відсотків вартості цих товарів, транспортних засобів, з конфіскацією зазначених товарів, транспортних засобів.
Враховуючи характер вчиненого правопорушення, особу яка притягається до адміністративної відповідальності, ступінь вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, суд приходить до висновку про накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення у виді штрафу, з конфіскацією зазначених товарів.
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення суддею постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладене таке стягнення.
Керуючись ст.ст. 40-1, 472, 527, 528 Митного кодексу України суд,-
п о с т а н о в и в :
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 100% вартості товару, що становить 151 147 (сто п`ятдесят одна тисяча сто сорок сім) грн. 20 коп., з конфіскацією предметів порушення митних правил, а саме : шкарпетки : Socks з присутніми надписами на етикетках про їх склад - 68 % Acrylic, 30 % Polyester? 2 % Spandex, УКТ ЗЕД: 6115, в кількості 1824 шт. - загальною вартістю 151 147 грн. 20 коп.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави в особі ДСА України судовий збір в розмірі 496.20 гривні.
Постанова може бути оскаржена до Житомирського апеляційного суду через Богунський районни суд м. Житомира протягом 10 днів з дня її винесення.
Суддя С.М. Костенко
Постанова підлягає зверненню до виконання протягом трьох місяців з дня її винесення.
Суд | Богунський районний суд м. Житомира |
Дата ухвалення рішення | 13.07.2023 |
Оприлюднено | 17.07.2023 |
Номер документу | 112172686 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення |
Адмінправопорушення
Богунський районний суд м. Житомира
Костенко С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні