Справа № 485/568/23
Провадження № 1-кс/485/208/23
Ухвала
іменем України
13 липня 2023 року м.Снігурівка
Слідчий суддя Снігурівського районного суду Миколаївської області ОСОБА_1 , секретар судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора - ОСОБА_3 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Снігурівка Миколаївської області клопотання начальника Березнегуватського відділу Баштанської окружної прокуратури Миколаївської області ОСОБА_3 , про тимчасовий доступ до речей та документів у кримінальному провадженні №42023152030000017 від 24 березня 2023 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України,
встановив:
04 липня 2023 року начальник Березнегуватського відділу Баштанської окружної прокуратури Миколаївської області ОСОБА_3 звернувся до суду з вказаним клопотанням.
В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав.
Дослідивши клопотання та додані до нього докази, слідчий суддя дійшов до таких висновків.
Клопотання про доступ до речей та документів, які перебувають у володінні/користуванні товариства з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_1 » заявлено у кримінальному провадженні, дані про яке 24 березня 2023 року внесено до ЄРДР за №42023152030000017 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України. Відомості внесено на підставі аудиторського висновку по ДП ДГ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за період часу з 01 квітня 2018 року по 30 вересня 2021 року, в якому зазначено, що посадовими особами державного підприємства здійснено реалізацію вирощеної продукції за цінами нижчими за її собівартість, в тому числі за цінами нижчими від середніх реалізаційних цін по Баштанському (Березнегуватському) району у відповідний період. В результаті чого державному підприємству спричинено збитки від реалізації сільськогосподарської продукції в 2018-2019 роках на суму 4681,45 тис. грн.
З висновку аудиторського звіту ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за період з 01 квітня 2018 року по 30 вересня 2021 року вбачається, що посадовими особами підприємства, в супереч інтересам державного підприємства, здійснено реалізацію продукції підприємства за цінами нижчими собівартості.
Так, реалізація продукції за ціною нижчою від собівартості здійснена в листопаді 2019 року по укладеному договору з ТОВ СГВП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » від 01.11.2019 №01/11/2019 (відповідно до умов договору ціна визначалась у видаткових накладних), а саме 17 314,30 ц ячменю за ціною 341,66 грн за 1 ц на суму 5 915,72 тис.грн, що і призвело до упущення вигоди отримання доходу від реалізації лише по одному договору на суму 2 398,55 тис. грн (17 314,30х(341,66-480,19). При цьому, реалізація ячменю іншим юридичним особам в 2019 році здійснена за цінами, вищими від собівартості продукції, що і спричинило отримання збитку від реалізації на суму 854,70 тис. гривень.
Ріпак було реалізовано майже в повному обсязі МПП фірма « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (по договору від 23.10.2018 №23/10-01 РП), а саме 12 567,50 ц за ціною 1 007,18 грн (що нижче собівартості на 186,12 грн) за 1 ц на суму 12 657,76 тис. грн та призвело до упущення вигоди отримання доходу від реалізації по вказаному контрагенту на суму 2 339,06 тис. грн (12 567,50х(1 007,18-1 193,30). Реалізація ріпаку іншим покупцям в 2019 році здійснена за ціною, вищою від собівартості продукції, що і спричинило отримання збитку від реалізації на суму 2 326,60 тис. гривень.
Соняшник в 2019 році реалізовувався наступним контрагентам: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (договір від 01 червня 2019 року №01/06-19) та ТОВ СГВП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (договір поставки від 25 серпня 2019 року №25/08-2019), з них в окремих випадках, а саме ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (по видаткових накладних від 23 серпня 2019 року № 315 - 3 125,60 ц соняшника по ціні 673,18 грн за 1 ц; 02 вересня 2019 року № 343 - 14 320,60 ц по ціні 609,13 грн та 26 серпня 2019 року № 314 - 4 430,80 ц по ціні 680,84 грн) та ТОВ СГВП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (по видаткових накладних від 16 вересня 2019 року №351 - 35 779,00 ц соняшника по ціні 624,65 грн за 1 ц та 16 жовтня 2019 року №433 - 23 316,00 ц по ціні 638,65 грн) було реалізовано за ціною нижче собівартості внаслідок невідповідності якості (вологості та сміттєвих домішок, що вплинуло на ціну товару як то передбачено умовами договору), та призвело до упущення вигоди отримання доходу від реалізації по вказаних контрагентах на суми 1191,42 тис.грн (21 877,00 х (654,38-708,84) та 4 561,54 тис.грн (59 095,00 х (631,65-708,84) відповідно. При цьому, в той же час реалізація соняшнику ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ТОВ СГВП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » в кількості 48 802,00 ц здійснена за ціною, вищою від собівартості продукції.
Також, з висновку аудиторського звіту ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за період з 01 квітня 2018 року по 30 вересня 2021 року вбачається, що посадовими особами підприємства, в супереч інтересам державного підприємства, у 2018-2020роках тасічня-вересня2021року здійсненореалізацію окремихсільськогосподарських культурза цінами,нижчими відсередніх реалізаційнихцін,застосованих сільгосптоваровиробникамиБерезнегуватського району(наразі-Баштанський)Миколаївської області(заданими статистичнихспостережень,наданих ІНФОРМАЦІЯ_6 ),внаслідок чогоПідприємством розрахунковоупущено вигодуотримання доходівна суму17208,18тис.грн, в тому числі: 2019 році - 5 342,78 тис. грн (соняшник в кількості 12 677,40 тонн); 2020 році - 3 678,12 тис. грн (ріпак - 960,60 т, соняшник - 4 351,70 т); 9 місяців 2021 року - 8 187,94 тис. грн (пшениця - 7 882,80 т, ячмінь - 2 677,90 т, ріпак - 963,40 т).
При цьому, як зазначено вище, соняшник було реалізовано в 2019 році ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » за цінами нижче регіональних та в деяких випадках нижче собівартості. В 2020 році ріпак в повному обсязі було реалізовано МПП фірма « ІНФОРМАЦІЯ_4 », а соняшник - ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », за 9 місяців 2021 року озиму пшеницю реалізовано ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ячмінь - ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », ріпак - ТОВ СГВП « ІНФОРМАЦІЯ_10 », СТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 », ТОВ СГВП « ІНФОРМАЦІЯ_12 », ТОВ ДП « ІНФОРМАЦІЯ_13 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », соняшник - ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 ».
Вказані фактичнідані вказуютьна можливізловживання службовимстановищем збоку посадовихосіб ДПДГ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »при реалізаціїсільськогосподарської продукціївсупереч інтересамдержавного підприємства,в зв`язкуз чимв ходідосудового слідствапідлягають вилученнюта дослідженню договора(тадодаткові угодидо них)укладені зсуб`єктами господарюваннящодо реалізаціїДПДГ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »в 2018,2019,2020, 2021та 2022роках вирощеноїсільськогосподарської продукції,а також документів щодо виконання вказаних договорів і якості насіння.
Також, з висновку аудиторського звіту ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за період з 01 квітня 2018 року по 30 вересня 2021 року вбачається, що посадовими особами підприємства, в супереч інтересам державного підприємства, укладено ряд договорів із завідомо невиконуваними умовами, що створило загрозу застосування до державного підприємства значних фінансових санкцій.
Так, Підприємством в особі керівника ОСОБА_4 в березні 2021 року було укладено 3 договори поставки пшениці врожаю 2021 року з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » в особі директора ОСОБА_5 (код ЄДРПОУ - НОМЕР_1 ):
договір від 01 березня 2021 року на попередню кількість товару - 2 645,17 т плюс мінус 2% за вибором, попередня ціна 1 тонни 4 000,00 грн з ПДВ на суму 10 580,68 тис. грн. До вказаного договору укладено додаткову угоду від 30 березня 2021 року в частині збільшення кількості товару - 2 870,70 т плюс/мінус 5 % за вибором Покупця, ціна 1 тонни 5 200,00 грн з ПДВ на загальну суму 14 927,64 тис. грн;
договір від 03 березня 2021 року на попередню кількість товару - 2 573,11 т плюс/мінус 2% за вибором, попередня ціна 1 тонни 4 000,00 грн з ПДВ на суму 10 292,44 тис.грн. До вказаного договору укладено додаткову угоду від 31 березня 2021 року в частині зменшення кількості товару - 2 196,58 т плюс/мінус 5% за вибором Покупця, збільшено ціну 1 тонни до 5 200,00 грн з ПДВ на загальну суму 11 422,216 тис. грн;
договір від 05 березня 2021 року на попередню кількість товару - 1 867,29 т плюс/мінус 2 % за вибором, попередня ціна 1 тонни 4 000,00 грн з ПДВ на суму 7 469,16 тис.грн. До казаного договору укладено додаткову угоду від 01 квітня 2021 року в частині збільшення кількості товару до 2 805,84 т плюс/мінус 5% за вибором Покупця, ціна 1 тонни 5 200,00 грн з ПДВ на загальну суму 14 590,368 тис. гривень.
Відповідно до пункту 2.1 укладених договорів, строк поставки товару до 20 червня 2021 року включно. Відповідно до укладених додаткових угод, а саме пункту 4.2 Покупець зобов`язаний здійснити оплату вартості товару не пізніше 01 червня 2022 року. В разі прострочення поставки товару на строк до 5 календарних днів, Підприємство сплачує штраф в розмірі 100 % від вартості несвоєчасно поставленого товару, а більше ніж 5 днів передбачено штраф в розмірі 200 % від вартості несвоєчасно поставленого товару (пункт 5.1 укладених договорів).
На виконання вимог укладених договорів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » перераховано 40 300,448 тис. грн, а Підприємством відпущено продукції на суму 41 418,824 тис. грн, а саме:
по договору від 01 березня 2021 року - 14 927,64 тис. грн (31 березня 2021 року - 25,00 тис.грн, 05 квітня 2021 року - 10 555,68 тис.грн, 13 серпня 2021 року - 2 075,00 тис.грн, 13 серпня 2021 року - 2 271,96 тис.грн); озиму пшеницю відпущено 23 липня 2021 року в кількості 2 000,00 т на суму 10 400,00 тис. грн та 28 липня 2021 року - 870,70 т на суму 4 527,64 тис. грн, всього на загальну суму 14 927,64 тис. грн;
по договору від 03 березня 2021 року - 10 782,44 тис.грн (05 квітня 2021 року - 9 967,32 тис.грн, 08 квітня 2021 року - 325,12 тис.грн, 07 вересня 2021 року - 490,00 тис.грн); озиму пшеницю відпущено 16 липня 2021 року в кількості 1 600,00 т на суму 8 320,00 тис. грн, 20 липня 2021 року - 117,98 т на суму 613,496 тис. грн та 26 серпня 2021 року - 478,60 т на суму 2 967,32 тис. грн, всього на загальну суму 11 900,816 тис. грн, борг за ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » становить 1 118,376 тис. грн;
по договору від 05 березня 2021 року - 14 590,368 тис.грн (08 квітня 2021 року - 116,00 тис.грн, 15 квітня 2021 року - 79,00 тис.грн, 21 квітня 2021 року - 588,00 тис.грн, 22 квітня 2021 року - 40,00 тис.грн, 29 квітня 2021 року - 285,00 тис.грн, 05 травня 2021 року - 42,00 тис.грн, 07 травня 2021 року - 855,00 тис.грн, 18 травня 2021 року - 29,00 тис.грн, 19 травня 2021 року - 1 300,00 тис.грн, 24 травня 2021 року - 1 256,00 тис.грн, 03 червня 2021 року - 55,00 тис.грн, 08 червня 2021 року - 894,00 тис.грн, 18 червня 2021 року - 922,00 тис.грн, 25 червня 2021 року - 995,00 тис.грн, 29 червня 2021 року - 13,16 тис.грн, 13 серпня 2021 року - 2 121,208 тис.грн, 13 серпня 2021 року - 2 889,632 тис.грн, 13 серпня 2021 року - 2 110,368 тис. грн); озиму пшеницю відпущено 09 липня 2021 року в кількості 200,00 т на суму 1 040,00 тис. грн, 23 липня 2021 року - 2 200,00 т на суму 11 440,00 тис. грн та 28 липня 2021 року - 405,84 т на суму 2 110,368 тис.грн, всього на загальну суму 14 590,368 тис. гривень.
Проте, внаслідок невиконання Підприємством умов зазначених договорів з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » в частині своєчасної поставки озимої пшениці до 20 червня 2021 року (реалізацію здійснено в строки починаючи з 16 липня 2021 року по 26 серпня 2021 року, збір врожаю озимої пшениці розпочато 03 липня 2021 року), Підприємство має ризик в майбутньому сплатити штраф в розмірі в розмірі 200 % від вартості несвоєчасно поставленого товару за прострочення поставки товару на строк більше 5 календарних днів на суму 82 837,65 тис. гривень.
Також, з висновку аудиторського звіту ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за період з 01 квітня 2018 року по 30 вересня 2021 року вбачається, що посадовими особами підприємства, в супереч інтересам державного підприємства, укладено ряд змін до договорів поставки в частині зменшення ціни реалізованої продукції, що призвело до недоотримання підприємством доходів.
Так, Підприємством в особі керівника ОСОБА_4 було укладено договір поставки соняшнику з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » в особі директора ОСОБА_5 (код ЄДРПОУ - НОМЕР_1 ) від 27 серпня 2021 року б/н на 1 750,00 т за ціною 14 000,00 грн за 1 тонну з ПДВ на суму 24 500,00 тис. гривень. Відповідно до пункту 3.5 договору, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » сплачує 37,55 % від загальної вартості на поточний рахунок Підприємства до 31 серпня 2021 року. Остаточний розрахунок за товар проводиться до 31 жовтня 2021 року. На виконання умов зазначеного договору 27 серпня 2021 року на рахунок Підприємства надійшло від ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » 9 200,00 тис. гривень. Відпущення продукції по даному договору станом на 30 вересня 2021 року відбулось по видатковій накладній від 27 вересня 2021 року № 863 в кількості 1 750,00 т за ціною 14 000,00 грн (без ПДВ - 12 280,70 грн) за 1 тонну на суму 24 499,99 тис. гривень. Проте проведено коригування ціни 30 вересня 2021 року в сторону зменшення на 3 000,00 грн за 1 тонну без ПДВ (ціна зменшена внаслідок не відповідності якісних показників, а саме вмісту олії, що передбачено пунктом 2.2 укладеного договору та підтверджено проведеним аналізом якості), та вартості на 5 985,00 тис. грн з ПДВ, тобто реалізовано на загальну суму 18 514,99 тис.гривень. Таким чином, внаслідок укладення договору реалізації за ціною нижчою ринкової (станом на 27 серпня 2021 року за даними сайту АПК ІНФОРМ ІНФОРМАЦІЯ_14 ціна за 1 тонну соняшнику складала 16 000,00 грн, на 01 жовтня 2021 року - 18 800,00 грн), та проведеною реалізацією в вересні 2021 року, Підприємством розрахунково упущено вигоду отримання доходу з урахуванням зменшення ціни на суму 8 400,00 тис. грн (1 750,00т х (14 000,00-18 800,00 тис. гривень).
Також, аудиторським дослідженням встановлені випадки упущення вигоди отримання доходів внаслідок переведення насіннєвого матеріалу в товарне зерно та його реалізації на загальну суму 1 388,02 тис. грн, в тому числі: 2018 рік - 34,46 тис. гри (65,52 т озимої пшениці, 4,93 т озимого ячменю «Дев`ятий вал», 51,50 т ярого ячменю), 2019 рік - 74,17 тис. грн (366,299 т озимої пшениці), 2020 рік - 1 279,39 тис. грн (231,2 т озимої пшениці, 85,015 т ярого ячменю). Так, причинами переведення насіннєвого матеріалу в товарне є невідповідність вимогам ДСТУ 2240-93 на підставі протоколів випробування, проведених ДП « ІНФОРМАЦІЯ_15 ».
Крім того, у досліджуваному періоді спостерігається тенденція до збільшення обсягів виконаних сільськогосподарських робіт сторонніми суб`єктами господарювання. Фактично сторонні суб`єкти господарювання залучаються до виконання всього комплексу робіт у галузі рослинництва.
Так, згідно аудиторського звіту, ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » укладало щорічно договори на надання платних послуг з виконання сільськогосподарських робіт зі сторонніми 11-ма суб`єктами господарювання, а саме: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ); ТОВ СГВП « ІНФОРМАЦІЯ_19 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ); ТОВ ДП « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ); СТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_7 ); ТОВ СГВП « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_8 ); ТОВ СГВП « ІНФОРМАЦІЯ_16 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_9 ); ТОВ СГВП « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_10 ); ТОВ СГВП « ІНФОРМАЦІЯ_20 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_11 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_21 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_12 ).
Порівнянням застосованих цін надавачами послуг з середніми цінами за даними ІНФОРМАЦІЯ_6 щодо робіт і послуг, а саме: оранки, культивації, збору урожаю, внесення добрив та захисту сільськогосподарських культур, отриманих на запит ІНФОРМАЦІЯ_22 за 2018-2020 роки (за 9 місяців 2021 року інформація відсутня), Підприємством проведено розрахунково додаткових витрат на оплату виконаних сільськогосподарських робіт внаслідок застосування цін, що перевищують середні по району на суму 5 109,50 тис. грн (4 257,92 тис. грн без ПДВ), в тому числі: 2018 рік - 2 029,46 тис. грн, 2020 рік - 3 080,04 тис. грн, з них по збору врожаю за 2018 рік - 912,51 тис. гривень.
За даними ІНФОРМАЦІЯ_6 середня ціна за надання послуг зі збору урожаю сільськогосподарських культур по Березнегуватському району (наразі - Баштанському) становила 722,60 грн за 1 га в 2018 році, в той час як по Підприємству коливалась від 930,00 грн (ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 ») до 1 375,00 грн за 1 га (ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_16 »), що призвело до неефективних витрат на суму 912,51 тис. грн.
Умовами договорів визначено предмет оренди, розмір орендної плати (за одиницю техніки в місяць в залежності від виду), термін оренди, порядок передачі техніки в оренду, права, обов`язки та відповідальність сторін, тощо.
Техніка за умовами договорів протягом досліджуваного періоду передавалася сторонами відповідно до актів приймання-передачі.
Проведеним дослідженням договорів оренди техніки встановлено, що Підприємством в деяких випадках орендується техніка у строки, коли фактичне використання окремих видів сільськогосподарської техніки (жниварка, комбайн) не здійснюється, у зв`язку з чим необхідності для укладення договорів оренди на певний період немає та наслідком вказаного є неефективне використання коштів Підприємством та проведення додаткових витрат, що завдає шкоди економічним інтересам державного підприємства.
Так, Підприємством по договору оренди техніки, укладеному з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_21 » від 01 квітня 2020 року № 01/04/2020-01, ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » орендувало в період з 01 квітня 2020 року по 30 вересня 2020 року комбайн зернозбиральний марки NEW HOLLAND СХ8.80 2017 року випуску, тоді як збір врожаю в 2020 році розпочато в червні та завершено в вересні, тобто сплата орендної плати за квітень-травень 2020 року на суму 266,40 тис. грн (із розрахунку 133,20 тис. грн на місяць з ПДВ) завдало шкоду інтересам державного підприємства.
Аналогічно, по укладеному договору оренди техніки з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_23 » від 02 березня 2020 року № 02/03/20-01, ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » орендувало в період з 02 березня 2020 року по 31 грудня 2020 року жниварку ІНФОРМАЦІЯ_24 2016 року випуску, тоді як збір врожаю в 2020 році розпочато в червні та завершено в вересні, тобто сплата орендної плати за березень-травень та жовтень-грудень 2020 року на суму 102,00 тис.грн (із розрахунку 17,00 тис.грн на місяць з ПДВ) завдало шкоду інтересам державного підприємства.
Порівнянням закупівельних цін застосованих Підприємством на мінеральні добрива та засоби захисту рослин з даними по ІНФОРМАЦІЯ_25 , отриманих на запит ІНФОРМАЦІЯ_22 за 2018-2020 роки, Підприємством проведено розрахунково додаткових витрат на оплату придбаних цінностей по цінам, що перевищують регіональні, на загальну суму 7 914,00 тис. грн без ПДВ, в тому числі: 2018 рік - 3 260,20 тис. грн (з них мінеральні добрива - 1610,50 тис.грн, засоби захисту рослин - 1 649,70 тис.грн), 2019 рік - 2 146,70 тис.грн (з них мінеральні добрива - 62,14 тис.грн, засоби захисту рослин - 2 084,56 тис.грн), 2020 рік - 2 507,10 тис.грн (з них мінеральні добрива - 583,16 тис. грн, засоби захисту рослин - 1 923,94 тис. гривень).
Так, наприклад за даними ІНФОРМАЦІЯ_6 середня ціна за 1 л інсектицидів в 2020 році складала 647,30 грн, а Підприємством придбано у ТОВ фірма « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_13 ) 75 л інсектициду по видатковій накладній від 15.06.2020 № 52437 по ціні 3 999,33 грн за 1 літр.
При цьому, із загальної суми проведених витрат на купівлю засобів захисту рослин та мінеральних добрив з перевищенням регіональної ціни за 2020 рік по 6 суб`єктам господарювання (2 507,10 тис.грн), по ТОВ фірма « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_14 ) перевищення складає 1 651,50 тис.грн або 65,8 % від загальної суми. Аналогічно, за 2018 рік (3 260,20 тис. грн - загальне перевищення), по МПП фірма « ІНФОРМАЦІЯ_4 » перевищення складає 3 260,20 тис. грн або 100% від загальної суми, за 2019 рік по 2 суб`єктам господарювання (2 146,70 тис. грн), в тому числі по МПП фірма « ІНФОРМАЦІЯ_4 » перевищення складає 2 140,70 тис. грн або 99,7 % від загальної суми. Внаслідок зловживання службовим становищем при закупівлі мінеральних добрив та засобів захисту рослин за завищеними цінами, підприємству спричинено істотну шкоду.
З метою перевірки відомостей щодо фактів зловживання службовим становищем посадовими особами державного підприємства ДГ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » викладених в аудиторському звіті щодо реалізації вирощеної продукції за цінами нижчими за її собівартість та ринкову ціну; оплати робіт, які фактично не виконувались; переводу насіннєвого матеріалу в товарне зерно з метою подальшого продажу; закупівлі за завищеними цінами мінеральних добрив та засобів захисту рослин, чим спричинено шкоду інтересам державного підприємства, враховуючи, що вказані порушення могли мати місце і в 2022 та 2023 роках, необхідним є витребування вказаних господарських договорів та документів щодо їх виконання за період з 2018 по 23 травня 2023 року, які мають значення для досудового розслідування.
29 травня 2023 року слідчим суддею Снігурівського районного суду Миколаївської області задоволено клопотання процесуального керівника та винесено ухвалу про надання дозволу на тимчасовий доступ та вилучення господарських договорів укладених ДП ДГ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » впродовж 2018-2023 років та документів щодо їх виконання.
01 червня 2023 року ухвалу слідчого судді №485/264/23 від 29 травня 2023 року направлено на виконання директору ДП ДГ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
07 червня 2023 року від директора ДП ДГ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » надійшло повідомлення про те, що виконати ухвалу слідчого судді Снігурівського районного суду Миколаївської області №485/264/23 від 29 травня 2023 року не представляється можливим, оскільки всі документи ДП ДГ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » знищено під час ворожих обстрілів.
В ході досудового розслідування виникла необхідність у отриманні господарських договорів укладених ДП ДГ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » впродовж 2018-2023 років та документів щодо їх виконання від інших сторін укладених договорів.
Вказані документи перебувають у володінні товариства з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_15 ), яке знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .
Частиною 1 ст. 159 КПК України визначено, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді (ч. 2 ст.159 КПК України).
Матеріалами клопотання підтверджено, що існують достатні підстави вважати, що зазначені в клопотанні документи знаходяться у володінні/користуванні особи, вказаної у клопотанні, в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження мають суттєве значення, й у подальшому вони можуть бути використані як докази, а іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів неможливо.
Одночасно, прокурором не доведено та матеріалами клопотання не підтверджено необхідність надання тимчасового доступу до договорів (та додаткових угод до них) укладених між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ДПДГ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » в 2022 році щодо реалізації вирощеної сільськогосподарської продукції, а також документів щодо виконання вказаних договорів, у зв"язку з чим у вказаній частині клопотання задоволенню не підлягає.
Враховуючи вище зазначене, клопотання прокурора підлягає задоволенню частково.
На підставі викладеного і керуючись ст.ст.132,160,163,164 КПК України, слідчий суддя
постановив:
Клопотання начальника Березнегуватського відділу Баштанської окружної прокуратури Миколаївської області ОСОБА_3 - задовольнити частково.
Надати у кримінальному провадженні №42023152030000017 від 24 березня 2023 року процесуальним керівникам начальнику Березнегуватськоговідділу Баштанськоїокружної прокуратуриМиколаївської області ОСОБА_3 ,прокурору Березнегуватськоговідділу Баштанськоїокружної прокуратуриМиколаївської області ОСОБА_6 таслідчим старшомуслідчому СВВП №2Баштанського РВПГУНП вМиколаївській області ОСОБА_7 та/абослідчому СВВП №2Баштанського РВПГУНП вМиколаївській областілейтенанту поліції ОСОБА_8 ,заступнику начальникаСВ ВП№2Баштансього РВПГУНП вМиколаївській областістаршому лейтенантуполіції ОСОБА_9 ,заступнику начальникаВП начальнику СВВП №2Баштанського РВПГУНП вМиколаївській областімайору поліції ОСОБА_10 , дозвіл на тимчасовий доступ до інформації та документів (з правом їх вилучення), які перебувають у володінні/користуванні Товариства з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_15 ), розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , а саме: договорів (та додаткових угод до них) укладених між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ДПДГ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » в 2018, 2019, 2020 та 2021 роках вирощеної сільськогосподарської продукції, а також документів щодо виконання вказаних договорів і якості реалізованого насіння, в тому числі: договору №01/06-19 від 01.06.2019 укладеного між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ДПДГ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та документів щодо його виконання і якості насіння.
В задоволенні решти вимог відмовити.
Обов`язок надати тимчасовий доступ до документів, що перебувають у володінні/користуванні Товариства зобмеженою відповідальністю« ІНФОРМАЦІЯ_1 », покласти на керівника (або особу яка виконує його обов`язки).
Ухвала підлягає виконанню особою, якій за цією ухвалою надано доступ.
У разі невиконання ухвали може бути постановлена ухвала про дозвіл на проведення обшуку з метою відшукання і вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала діє до 13 вересня 2023 року.
Ухвала оскарженню не підлягає. Заперечення на ухвалу можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Повний текст ухвали складено 13 липня 2023 року.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Снігурівський районний суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 13.07.2023 |
Оприлюднено | 06.05.2024 |
Номер документу | 112176206 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Снігурівський районний суд Миколаївської області
Соловйов О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні