Справа № 761/13900/23
Провадження № 2/761/7053/2023
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 липня 2023 року суддя Шевченківського районного суду м. Києва Матвєєва Ю.О. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до ПАТ «ДТЕК Київські регіональні електромережі» про стягнення коштів за невиконання умов договору, -
В С Т А Н О В И В :
У квітні 2023 року ОСОБА_1 звернулася до суду з вказаним позовом, мотивуючи свої вимоги тим, що між нею та ПрАТ «ДТЕК Київські регіональні електромережі» було укладено Типовий Договір про стандартне приєднання до електричних мереж системи розподілу № Р09092121621 від 09 вересня 2021 року, відповідно до якого виконавець забезпечує приєднання та підключення електроустановок об`єкта замовника до електричних мереж системи розподілу за адресою АДРЕСА_1 .
17 вересня 2021 року Замовник здійснив виконання п.3.2.3 Договору у вигляді стовідсоткової оплати за виконання послуг приєднання у розмірі 54013,20 грн.
З урахуванням визначених сторонами строків виконання Договору та беручи до уваги передбачені строки Кодексом систем розподілу - строк виконання зобов`язання з боку виконавця закінчився 18 листопада 2021 року.
Проте, надані послуги у строки, передбачені умовами Договору не були зроблені.
Таким чином, відповідач порушив умови п.5.3. Договору та п.4.2.4. Кодексу систем розподілу в частині строків надання послуг з приєднання більше ніж на 120 календарних днів від строку приєднання, визначеного умовами договору, що є підставою для повернення коштів, отриманих як попередня оплата, а саме 54013,20 грн.
Враховуючи вищевикладене, у відповідності до положень п.п. 4.1, 5.3 договору позивач просив стягнути з відповідача суму заборгованості у розмірі 54013,20 грн. суму пені за несвоєчасне виконання у розмірі 26034,36 грн. 3% річних у розмірі 2139,81 грн. та індекс інфляції - 15815,30 грн., що разом становить у розмірі 98002,67 грн., а також судові витрати.
Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 24.04.2023 р. матеріали позову передані на розгляд судді Матвєєвій Ю.О.
25.04.2023 року ухвалою судді Шевченківського районного суду міста Києва Матвєєвої Ю.О. відкрито провадження у справі, прийнято рішення про розгляд справи за правилами позовного провадження в спрощеному порядку, без повідомлення сторін.
25 травня 2023 року до суду надійшов відзив на позовну заяву від представника відповідача, де вказав, що відповідачем було повністю дотримано вимоги діючого в Україні законодавства, що визначає вимоги та правила, які регулюють взаємовідносини оператора систем розподілу, користувачів системи розподілу та замовників послуги з приєднання щодо оперативного та технологічного управління системою розподілу, її розвитку та експлуатації, забезпечення доступу та приєднання електроустановок, у зв`язку з чим просить суд відмовити в повному обсязі.
29 травня 2023 року від позивача надійшла відповідь на відзив.
16 червня 2023 року від представника відповідача надійшли письмові пояснення.
20 червня 2023 року від позивача надійшла заява з додатками, для долучення до позовної заяви.
27.06.2023 року від відповідача надійшли письмові пояснення.
Суд, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, 09 вересня 2021 року між ПрАТ «ДТЕК Київські регіональні електромережі» та ОСОБА_1 укладено Типовий Договір про стандартне приєднання до електричних мереж системи розподілу № Р09092121621, невід`ємним додатком до якого є технічні умови стандартного приєднання ТУ 006696 140921 1 10 14 1 000000 1 від 14.09.2021 року, відповідно до якого Виконавець забезпечує приєднання та підключення електроустановок об`єкта Замовника до електричних мереж системи розподілу за адресою АДРЕСА_1 кадастровий номер 3222487001:01:007:5447.
Згідно пп.3.1.4, п.3.1 Розділу 3 Договору, виконавець послуг зобов`язаний (після виконання Замовником зобов`язань щодо авансової оплати в розмірі 100 плати, визначеної п.4.1. цього Договору) забезпечити в установленому порядку приєднання (будівництво та введення в експлуатацію електричних мереж зовнішнього електрозабезпечення об`єкта Замовника від місця забезпечення потужності точки приєднання) об`єкта (електроустановок) Замовника до електричних мереж системи розподілу у строки, Кодексом систем розподілу.
Роботи операторів систем розподілу та передачі регулюється Кодексом систем розподілу, затвердженої Постановою №310 від 14 березня 2018 року.
Відповідно до п.4.2.4. Кодексу систем розподілу затвердженої Постановою №310 від 14 березня 2018 року, строк надання послуги зі стандартного приєднання для електроустановок замовника першого ступеня потужності становить 45 календарних днів, починаючи з наступного робочого дня від дати оплати замовником. ОСР вартості приєднання відповідно до договору про приєднання. Для електроустановок замовника другого ступеня потужності цей строк, становить 60 календарних днів, починаючи з наступного робочого дня від дати оплати замовником ОСР вартості, приєднання відповідно до договору про приєднання.
Отже, Кодексом передбачена можливість збільшення строку надання послуги зі стандартного приєднання через затримку здійснення заходів щодо відведення земельних ділянок для розміщення відповідних об`єктів електроенергетики (затримка в погодженні власника (власників) або Користувача (Користувачів) земельної ділянки (земельних ділянок).
Велика Палата Верховного Суду в пунктах 32-35 постанови від 28.03.2018 у справі №444/9519/12 висловила правову позицію про те, що строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов`язки відповідно до договору (частина 1 статті 631 ЦК України). Цей строк починає спливати з моменту укладення договору (частина друга вказаної статті), хоча сторони можуть встановити, що його умови застосовуються до відносин між ними, які виникли до укладення цього договору (частина 3 цієї статті). Закінчення строку договору не звільняє сторони від відповідальності за його порушення, яке мало місце під час дії договору (частина 4 статті 631 ЦК України).
Відтак, закінчення строку договору, який був належно виконаний лише однією стороною, не звільняє другу сторону від відповідальності за невиконання чи неналежне виконання нею її обов`язків під час дії договору. Поняття "строк виконання зобов`язання" і "термін виконання зобов`язання" охарактеризовані у статті 530 ЦК України. Згідно з приписами її частини першої, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). З огляду на викладене строк (термін) виконання зобов`язання може збігатися зі строком договору, а може бути відмінним від нього, зокрема коли сторони погодили строк (термін) виконання ними зобов`язання за договором і визначили строк останнього, зазначивши, що він діє до повного виконання вказаного зобов`язання.
17.09.2021 Позивач сплатила Відповідачу 54 013,20 грн., що підтверджується квитанцією АТ «Приватбанк» від 17.09.2021 №0022694349251. Таким чином Позивач здійснила повну 100 відсоткову оплату на розрахунковий рахунок відповідача плати за приєднання до електричних мереж розподілу.
Враховуючи дані Технічних умов стандартного приєднання електроустановка позивача із потужністю 23 кВт відноситься до другого ступеня, для підключення якої Кодексом СР ( п.п.4.2.4 п.4.2 розділу IV) встановлено строк не більше 60 календарних днів від робочого дня, наступного за днем оплати послуг (тобто 60 календарних днів від 17.09.2021).
Таким чином, кінцева дата надання Відповідачем послуги з приєднання - 17.11.2021 року.
Проте, надані послуги у строки передбачені умовами Договору не були зроблені.
13.07.2022 року Позивач звернулась зі скаргою до Державної інспекції енергетичного нагляду України (Держенергонагляд) та Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг зі скаргою про порушення строків виконання Відповідачем Договору приєднання.
Після подання скарги, в персональному кабінеті з приєднання, який відкрито Позивачу на інтернет-сайті Відповідача, в період з 20.07.2022 по 25.07.2022 з`явилось повідомлення від03.12.2021 року про надання послуг з приєднання.
Позивачем 27.07.2022 року до Державної інспекції енергетичного нагляду України було подано повідомлення про фальсифікацію Відповідачем документів.
Листом №04/440/7146 від 25.07.2022 року Відповідач повідомив Позивача, що ним всі роботи з приєднання виконані в повному обсязі. Затримку в наданні послуг пояснює форс-мажорними обставинами в зв`язку в введенням в Україні воєнного стану та великою кількістю замовлень.
28.07.2022 року Позивач звернулась до Відповідача для оформлення Акту приймання-передачі виконаних робіт, але документи Позивачу не були видані по причині їх відсутності так як в системі Відповідача замовлення рахувалось на стадії «Виконання будівельно-монтажних робіт».
Відповідно до п. 6.1. Договору, факт надання послуги з приєднання підтверджується наданим ОСР Замовнику відповідно до пункту 4.8.2 глави 4.8 розділу IV Кодексу повідомленням про надання послуги з приєднання.
Повідомлення про надання послуги з приєднання надається Замовнику ОСР не пізніше ніж на третій робочий день після завершення будівельно-монтажних робіт га/або подання робочої напруги та проведення випробувань електрообладнання Замовника або обладнання зовнішнього електрозабезпечення Замовника.
Листом №7945/17.1.4/7-22 від 09.08.2022 НКРЕКП повідомила Позивача, що в діях Відповідача вбачаються ознаки порушення вимог пункту 2.2. глави 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії, затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 27 грудня 2017 року N 1470, якими встановлено, що ліцензіат повинен надавати послуги з приєднання електроустановки замовника до системи розподілу електричної енергії з урахуванням положень статті 21 Закону України «Про ринок електричної енергії», а саме порушення п. 4.2.4 глави 4.2. розділу IV Кодексу СР в частині ненадання замовнику послуги з приєднання до електричних мереж в термін, визначений Кодексом.
Листом №04/440/8377 від 25.08.2022 року Відповідач знову повідомив, що роботи з приєднання виконані в повному обсязі.
Листом №04/440/10248 від 13.10.2022 року Відповідач повідомив Позивачу про те, що30.09.2022 року було здійснено виїзд працівників Відповідача та проведено ряд організаційно-технічних заходів щодо усунення невідповідностей. Тобто Відповідач, підтверджує, що станом на 13.10.2022 року роботи з приєднання не виконанні в повному обсязі.
Держенергонагляд листом №7/5.1-2255-22 від 12.10.2022 повідомив Позивача, що виїздом на місце було перевірено фактичне виконання всіх технічних заходів, які передбачені робочим проектом «Реконструкція Л-2, ТП-688 для приєднання до електричних мереж електроустановок Позивача, та було встановлено невиконання Відповідачем ряду заходів. Держенергонаглядом зроблено висновок, що Відповідачем не виконано всі технічні заходи передбачені Технічними умовами.
Листом №7/5.1-538-23 від 21.02.2023 Держенергонагляд повідомив Позивача, що за результатами перевірки станом на 12.01.2023 роботи з приєднання Відповідачем виконані.
Пунктом 4.8.2. КСР зокрема передбачено, що за письмовим зверненням замовника центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, надає висновок щодо фактичного виконання всіх технічних заходів, які передбачені проектом. У випадку підтвердження центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, факту невідповідності обсягу будівельно-монтажних робіт проектно- кошторисній документації послуга з приєднання вважається наданою після усунення ОСР (Відповідачем) виявлених зауважень, що підтверджується центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики.
Держенергонаглядом, у відповідності до п.4.8.2.КСР, як центральним органом виконавчої влади та контролюючим органом, підтверджено факт невиконання Відповідачем робіт з приєднання у строки встановлені Кодексом СР і, що фактично роботи були виконані Відповідачем у повному обсязі лише 12.01.2023 року.
Відповідно до п.5.3. Договору, у разі порушення Виконавцем послуг умов зобов`язання щодо строків надання послуг з приєднання:
У разі перевищення строку надання послуг з приєднання, встановленого цим Договором, більше ніж на 120 календарних днів Виконавець послуг зобов`язаний повернути Замовнику кошти, отримані, як попередня оплата (у розмірі 100 відсотків тати, визначеної пунктом 4.1 розділу 4 цього Договору) (крім випадків, визначених Кодексом).
Тобто, умови Договору передбачають наслідки для відповідача за порушення строків приєднання до мереж.
15 листопада 2022 року позивачем на ім`я керівника ПрАТ «ДТЕК Київські регіональні електромережі» було направлено заяву про відшкодування коштів та сплату пені за порушення строків надання послуги з приєднання.
Листом № 04/440/11858 від 18.11.2022 року Позивачу було відмовлено.
Як передбачає п.4.2.6. Кодексу систем розподілу. У випадку отримання послуги з приєднання до електричних мереж з порушенням вимог, встановлених пунктом 4.2.4 цієї глави (у разі перевищення строку надання послуги з приєднання), замовник має право звернутися до ОСР із заявою про відшкодування коштів та сплати пені за порушення строків надання послуги з приєднання за типовою формою, наведеною в додатку 7 до цього Кодексу.
У недосягнення згоди між сторонами договору про приєднання шляхом переговорів щодо компенсації та пені замовник має право звернутись до суду за захистом своїх порушених прав.
Враховуючи вищевикладене, суд прийшов до висновку, що відповідач порушив умови договору, так як підключення відбулось 12 січня 2023 року, а не 17 листопада 2021 року.
Договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав і обов`язків (частина перша статті 626 ЦК України). Сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог ЦК України, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості (частина перша статті 627 ЦК України).
Статтею 628 ЦК України передбачено, що зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.
У статті 629 ЦК України зазначено, що договір є обов`язковим для виконання сторонами.
За змістом статті 630 ЦК України договором може бути встановлено, що його окремі умови визначаються відповідно до типових умов договорів певного виду, оприлюднених у встановленому порядку.
Відповідно до статті 526 ЦК України зобов`язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору, ЦК України, інших актів цивільного законодавства.
Згідно зі статтею 610 ЦК України порушенням зобов`язання є його невиконання або його виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).
Статтею 611 ЦК України передбачено, що у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема, припинення зобов`язання внаслідок односторонньої відмови від зобов`язання, якщо це встановлено договором або законом, або розірвання договору, зміна умов зобов`язання, сплата неустойки, відшкодування збитків та моральної шкоди.
Підпунктом 26 пункту 2.2 глави 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1470 передбачено, що при провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог: надавати послуги з приєднання електроустановки замовника до системи розподілу електричної енергії з урахуванням положень статті 21 Закону України «Про ринок електричної енергії» за умови дотримання замовником вимог кодексу систем розподілу. Розраховувати плату за приєднання до електричних мереж оператора системи розподілу на підставі методики (порядку) формування плати за приєднання до системи передачі та системи розподілу, затвердженої НКРЕКП.
Відповідно до пунктів 3-5 статті 21 Закону України «Про ринок електричної енергії» (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) послуга з приєднання електроустановок замовника до системи передачі та системи розподілу є платною послугою та надається оператором системи передачі або оператором системи розподілу відповідно до договору про приєднання. Порядок приєднання до електричних мереж оператора системи передачі та операторів систем розподілу визначається кодексом системи передачі та кодексом систем розподілу і має бути прозорим, забезпечувати ефективне та недискримінаційне приєднання до системи передачі та систем розподілу. Порядок приєднання має визначати, у тому числі, процедурні питання, умови приєднання, типові форми договорів про приєднання. Кодексом системи розподілу визначаються умови приєднання електроустановок замовників до електричних мереж власників, які не є операторами системи розподілу. Оператор системи розподілу надає послугу із стандартного приєднання відповідно до умов договору про приєднання, а саме готує технічне завдання на проектування, забезпечує розроблення та узгодження з іншими заінтересованими сторонами проектної документації на будівництво, реконструкцію та/або технічне переоснащення електричних мереж зовнішнього електрозабезпечення електроустановок замовника (до точки приєднання електроустановок замовника), здійснює заходи щодо відведення земельних ділянок для розміщення об`єктів електроенергетики, забезпечує виконання будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт, а також здійснює первинне підключення об`єкта замовника у строки, визначені кодексом системи розподілу.
Пунктом 15 вказаної статті передбачено, що строк надання оператором системи передачі та/або оператором системи розподілу послуги з приєднання електроустановок замовника до електричних мереж не має перевищувати нормативні строки проектування та будівництва без урахування строку, необхідного для розроблення та узгодження замовником проектної документації (у випадках, передбачених частинами шостою та сьомою цієї статті) та для здійснення заходів щодо відведення земельних ділянок для розміщення об`єктів електроенергетики.
Пунктом 4.2.1. Кодексу передбачено, що ОСР надає послугу зі стандартного приєднання відповідно до умов договору про стандартне приєднання.
В пункті 4.2.2. Кодексу зазначено, що послуга зі стандартного приєднання передбачає виконання комплексу робіт, а саме: розроблення технічних умов, включаючи вимоги щодо влаштування вузла комерційного обліку; підготовку технічного завдання на проектування; розроблення та узгодження з іншими заінтересованими сторонами проектної документації на будівництво, реконструкцію та/або технічне переоснащення електричних мереж зовнішнього електрозабезпечення електроустановок замовника (до точки приєднання електроустановок замовника); здійснення заходів щодо відведення земельних ділянок для розміщення об`єктів електроенергетики; перевірка та погодження ОСР проектної документації замовника на відповідність вимогам технічних умов у частині вибору параметрів електричного обладнання на станційному об`єкті (трансформаторна підстанція) замовника та узгодження електричних мереж замовника із електричними мережами ОСР на напрузі приєднання 6 кВ та вище; виконання будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт. Послуга зі стандартного приєднання не включає послугу з влаштування комерційного обліку електричної енергії.
Відповідно до пункту 4.2.3. Кодексу процедура надання послуги стандартного приєднання передбачає: надання замовником ОСР заяви про приєднання та необхідних документів, визначених у пункті 4.4.2 глави 4.4 цього розділу; визначення типу приєднання залежно від відстані та величини потужності. Відстань визначається по прямій лінії від точки приєднання електроустановок замовника до найближчої точки в існуючих (діючих) електричних мережах (повітряна лінія, трансформаторна підстанція або розподільний пункт), що збігається зі ступенем напруги в точці приєднання. За величину потужності приймається загальна величина потужності електроустановок замовника разом з існуючою дозволеною потужністю. У разі недосягнення згоди щодо визначення типу приєднання сторони, у тому числі разом з представниками центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, мають на місцевості спільно провести необхідні вимірювання, на підставі яких остаточно визначається тип приєднання; підготовку і видачу замовнику проекту договору про стандартне приєднання, підписаного ОСР, та технічних умов, що є невід`ємним додатком до такого договору, підписання замовником договору про приєднання; реєстрацію ОСР підписаного двома сторонами договору про приєднання; оплату замовником вартості приєднання відповідно до умов договору про приєднання; підготовку ОСР проекту зовнішнього електрозабезпечення; подання замовником розробленої ним проектної документації на погодження ОСР щодо її відповідності вимогам технічних умов у частині вибору параметрів електричного обладнання на станційному об`єкті (трансформаторна підстанція) замовника та узгодження технічних параметрів електричних мереж замовника із технічними параметрами електричних мереж ОСР на напрузі приєднання 6 кВ та вище; виконання ОСР будівельних робіт в електричних мережах від точки забезпечення потужності до точки приєднання електроустановок замовника; подання ОСР робочої напруги в точку приєднання електроустановок замовника (на контактні з`єднання електричних мереж (межа балансової належності)); підписання акта надання послуги з приєднання сторонами договору; улаштування вузла (вузлів) вимірювання, що виконує ОСР або незалежний постачальник послуги комерційного обліку за вибором замовника, що надається на договірних засадах відповідно до вимог Кодексу комерційного обліку.
Відповідно до Положень ст. 10 Закону України «Про ринок електричної енергії» до повноважень місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у відносинах із суб`єктами електроенергетики належить погодження питань розміщення на підпорядкованій їм території об`єктів електроенергетики виходячи з інтересів територіальної громади.
Пунктом 4.2.4. Кодексу визначено що строк надання послуги зі стандартного приєднання для електроустановок замовника першого ступеня потужності становить 45 календарних днів, починаючи з наступного робочого дня від дати оплати замовником ОСР вартості приєднання відповідно до договору про приєднання. Для електроустановок замовника другого ступеня потужності цей строк становить 60 календарних днів, починаючи з наступного робочого дня від дати оплати замовником ОСР вартості приєднання відповідно до договору про приєднання.
У разі необхідності збільшення строку надання послуги зі стандартного приєднання через затримку здійснення заходів щодо відведення земельних ділянок для розміщення відповідних об`єктів електроенергетики (затримка в погодженні власника (власників) або Користувача (Користувачів) земельної ділянки (земельних ділянок)) ОСР не пізніше ніж за 10 календарних днів до закінчення строку надання послуги з приєднання письмово (або у спосіб, узгоджений із замовником) повідомляє замовника про збільшення строку проєктування не більше ніж на 30 календарних днів (з наданням документального підтвердження причин виникнення затримки та зазначенням найменування організацій, до яких звернувся ОСР щодо питання вирішення землевідведення з наданням копій офіційного листування).
У разі неможливості здійснення ОСР у зазначені строки заходів щодо відведення земельних ділянок для розміщення відповідних об`єктів електроенергетики (із причин, не залежних від ОСР) пеня за порушення строків виконання зобов`язання за договором про приєднання на строк здійснення заходів щодо відведення земельних ділянок для розміщення відповідних об`єктів електроенергетики не сплачується, а плата за приєднання не підлягає зменшенню.
Отже, Кодексом передбачена можливість збільшення строку надання послуги зі стандартного приєднання через затримку здійснення заходів щодо відведення земельних ділянок для розміщення відповідних об`єктів електроенергетики (затримка в погодженні власника (власників) або Користувача (Користувачів) земельної ділянки (земельних ділянок).
За змістом пункту 4.2.5. Кодексу у випадку отримання послуги з приєднання до електричних мереж з порушенням вимог, встановлених пунктом 4.2.4 цієї глави (у разі перевищення строку надання послуги з приєднання), замовник має право звернутися до ОСР із заявою про відшкодування коштів та сплати пені за порушення строків надання послуги з приєднання за типовою формою, наведеною в додатку 4 до цього Кодексу (далі - заява про відшкодування).
У разі отримання від замовника заяви про відшкодування ОСР зобов`язаний протягом 15 робочих днів надати замовнику відповідну компенсацію або обґрунтовану відмову (з наданням підтверджуючих документів).
У випадку недосягнення згоди між сторонами договору про приєднання шляхом переговорів щодо компенсації та пені замовник має право звернутись до суду за захистом своїх порушених прав.
Матеріали справи не містять будь-яких доказів, які б свідчили про погодження сторін щодо іншого строку виконання зобов`язань за договором про приєднання до електричних мереж.
Також матеріали справи не містять доказів звернення відповідача до позивача щодо збільшення строку надання послуги зі стандартного приєднання.
В той же час позивачем була надіслана вимога до відповідача із проханням повернути кошти сплачені відповідно до Договору що були сплачені на користь відповідача.
На дану вимоги відповідачем зазначено що електрозабезпечення індивідуального житлового будинку за адресою: АДРЕСА_1 кадастровий номер 3222487001:01:007:5447, здійснюється відповідно до договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії за №201138940 від 26.07.2022 року, укладеного згідно з чинним законодавством між позивачем та ПрАТ ДТЕК Київські регіональні електромережі».
З аналізу наведеного, суд приходить до висновку про порушення зі сторони відповідача 4.2.4. та 4.2.5 Кодексу систем розподілу, затвердженим постановою НКРЕКП №310 від 14.03.2018, оскільки відповідачем порушено строки надання послуги зі стандартного приєднання до електричних мереж системи розподілу.
А відтак, суд приходить до висновку про обґрунтованість вимог позивача та необхідності їх задоволення.
Відповідно до вимог ч.ч.1, 2, 5 ст.263 ЦПК України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.
Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права.
Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Відповідно до ст. 264 ЦПК України судове рішення має відповідати в тому числі на такі питання: 1) чи мали місце обставини (факти), якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються; 2) чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження; 3) які правовідносини сторін випливають із встановлених обставин; 4) яка правова норма підлягає застосуванню до цих правовідносин.
Крім того, практика Європейського суду з прав людини з питань гарантій публічного характеру провадження у судових органах в контексті пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, свідчить про те, що публічний розгляд справи може бути виправданим не у кожному випадку (рішення від 08 грудня 1983 року у справі «Axen v. Germany», заява №8273/78, рішення від 25 квітня 2002 року «Varela Assalino contre le Portugal», заява № 64336/01).
Так, у випадках, коли мають бути вирішені тільки питання права, то розгляд письмових заяв, на думку ЄСПЛ, є доцільнішим, ніж усні слухання, і розгляд справи на основі письмових доказів є достатнім. В одній із зазначених справ заявник не надав переконливих доказів на користь того, що для забезпечення справедливого судового розгляду після обміну письмовими заявами необхідно було провести також усні слухання. Зрештою, у певних випадках влада має право брати до уваги міркування ефективності й економії. Зокрема, коли фактичні обставини не є предметом спору, а питання права не становлять особливої складності, та обставина, що відкритий розгляд не проводився, не є порушенням вимоги пункту 1 статті 6 Конвенції про проведення публічного розгляду справи.
Відповідно до ч.1 ст.4 ЦПК України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.
За ч. 2 ст.12 ЦПК України кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ч.1 ст.89 ЦПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
За ст. 76 ЦПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Відповідно до ст. 80 ЦПК України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмету доказування.
Згідно з ч.ч.1, 6 ст.81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.
Таким чином, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, дослідивши всебічно, повно, безпосередньо та об`єктивно наявні у справі докази, оцінив їх належність, допустимість, достовірність, достатність і взаємний зв`язок у сукупності, з`ясувавши усі обставини справи, на які сторони посилалися як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов висновку про необхідність задоволення вимог позову.
Відповідно та керуючись статтями 4, 5, 12, 56, 76-81, 88, 141, 197, 208, 209, 220, 258-259, 263-265, 268 ЦПК України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги ОСОБА_1 до ПАТ «ДТЕК Київські регіональні електромережі» про стягнення коштів за невиконання умов договору - задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з ПАТ «ДТЕК Київські регіональні електромережі» (код ЄДРПОУ 23243188) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) грошові кошти у розмірі 98002,67 грн.
Стягнути з ПАТ «ДТЕК Київські регіональні електромережі» (код ЄДРПОУ 23243188) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) судовий збір у розмірі 1073,60 грн.
Рішення суду може бути оскаржене безпосередньо до Київського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Ю.О. Матвєєва
11 липня 2023 року
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2023 |
Оприлюднено | 17.07.2023 |
Номер документу | 112177309 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них |
Цивільне
Шевченківський районний суд міста Києва
Матвєєва Ю. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні