Рішення
від 14.07.2023 по справі 440/5864/23
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 липня 2023 року м. ПолтаваСправа № 440/5864/23

Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Супруна Є.Б., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження справу №440/5864/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія Зоря" до Головного управління ДПС у Полтавській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

08.05.2023 адвокат Петрощук Катерина Володимирівна, здійснюючи представництво інтересів позивача, Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія Зоря" (надалі - позивач, ТОВ "БК "Зоря"), направила до Полтавського окружного адміністративного суду позов (надійшов до суду 10.05.2023), що заявлений до Головного управління ДПС у Полтавській області (надалі - ГУДПС), Державної податкової служби України (надалі - ДПС), в якому просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУДПС у Полтавській області №7665091/43460531 від 18.11.2022, №7766570/43460531 від 02.12.2022, №7665093/43460531 від 18.11.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - ЄРПН), зобов`язавши при цьому ДПС зареєструвати податкові накладні №10 від 07.06.2022, №13 від 19.07.2022, №21 від 25.08.2022 ТОВ "Будівельна компанія Зоря" в ЄРПН датою її надходження.

Наявність обставин, які свідчать про порушення прав добросовісного платника податків, заявник пов`язує з фактом протиправних, як на його думку, мотивів відмови в реєстрації податкових накладних за наявності усіх передбачених Податковим кодексом України на те передумов, зокрема пояснень і первинних документів, наданих на підтвердження господарських операцій за участю ТОВ "Цукорагропром", ТОВ "Вікторі-А" та ТОВ "Трафік-Авто-Транс" за договорами поставки щебеню та щебенево-пісчаної суміші.

Ухвалою судді Полтавського окружного адміністративного суду від 12.05.2023 вищевказану позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження та призначено справу до розгляду по суті за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників (у письмовому провадженні).

Ухвалою суду від 19.05.2023 заперечення представника ГУДПС проти розгляду за правилами спрощеного позовного провадження справи залишено без задоволення.

Відповідачі позов не визнали. У спільному відзиві на позов представник вказує на те, що в ході опрацювання копій первинних документів, поданих ТОВ "БК "Зоря", було встановлено, що до податкової накладної №10 від 07.06.2022 та №21 від 25.08.2022, Товариством не надано сертифікат якості від кар`єровиробника на щебінь. До податкової накладної №13 від 19.07.2022 позивач, надаючи пояснення до Комісії, не надав специфікації, які є невід`ємною частиною відповідно до пункту 1.3 договору від 19.07.2022 №19/07/22/П, а також відсутні документи на транспортування товару. Зауважує, що в ході моніторингу інформаційних баз даних виявлено суб`єктів господарювання ТОВ "Експертбуд-плюс" та ТОВ "Юрай ЛТД", яким позивач ймовірно формує податковий кредит та суму ліміту. З цих міркувань представник обстоює позицію правомірності спірного рішення про відмову у реєстрації податкової накладної. Наголошує, що заявлені до стягнення витрати на правничу допомогу не є співрозмірними зі складністю справи (а.с. 72-81).

Ухвалою суду від 05.06.2023 клопотання представника ГУДПС та ДПС щодо розгляду за участю представника відповідачів справи №440/5864/23 залишено без задоволення.

05.06.2023 до суду надійшла відповідь на відзив (а.с. 60-63), в якій представник позивача, окрім доводів, зазначених у позовній заяві, додала, що рішення контролюючого органу стосовно відповідності ТОВ "Юрай ЛТД" та ТОВ "Експертбуд-Плюс" критеріям ризиковості оскаржені до Полтавського окружного адміністративного суду та скасовані судом (а.с. 157-158).

Правом на заперечення на відповідь на відзив відповідачі не скористалися.

Розгляд справи, відповідно до статті 258, частини п`ятої статті 262 КАС України, здійснюється в порядку спрощеного позовного провадження без виклику учасників (у письмовому провадженні).

Суд, вивчивши матеріали справи, встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.

З виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань суд встановив, що юридичну особу ТОВ "БК "Зоря" зареєстровано 21.01.2020 за №13831020000005710 (а.с. 162-166). Зареєстрованими видами економічної діяльності позивача за КВЕД є: 23.99 Виробництво неметалевих мінеральних виробів, н.в.і.у. (основний); 23.51 Виробництво цементу; 23.91 Виробництво абразивних виробів; 42.99 Будівництво інших споруд, н.в.і.у.; 43.11 Знесення; 43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику; 55.90 Діяльність інших засобів тимчасового розміщування; 56.10 Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування; 41.10 Організація будівництва будівель; 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель; 42.11 Будівництво доріг і автострад; 42.13 Будівництво мостів і тунелів; 08.12 Добування піску, гравію, глин і каоліну; 46.12 Діяльність посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами; 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 52.21 Допоміжне обслуговування наземного транспорту; 69.10 Діяльність у сфері права; 69.20 Діяльність у сфері бухгалтерського обліку й аудиту; консультування з питань оподаткування; 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів; 77.32 Надання в оренду будівельних машин і устатковання.

Позивач має статус зареєстрованого платника ПДВ.

Як зазначив позивач у позові, 07.06.2022 ТОВ "БК "Зоря" (Постачальник) без укладення договору поставки відвантажило на адресу ТОВ "Цукорагропром", код ЄДРПОУ 38234087, (Покупець) щебенево-пісчану суміш 10/20, що підтверджується видатковою накладною №5 від 07.06.2022 на суму 13 046,05 грн, в т.ч. ПДВ 2174,34 грн та рахунком на оплату №7 від 07.06.2022, що виставленим постачальником (а.с. 116).

За наслідками здійснення цієї господарської операції за правилом "першої події" відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України (поставка товару) позивачем складено та направлено для реєстрації в ЄРПН податкову накладну №10 від 07.06.2022 (а.с. 117).

Проте, у відповідь з Реєстру підприємство отримало квитанцію від 25.08.2022 про те, що "Документ прийнято. Реєстрація зупинена". Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної від 07.06.2022 №10 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації податкові накладні відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 118).

Реагуючи на зауваження, позивач надав до ГУДПС повідомлення від 15.11.2022 №12 про подання пояснень та копії документів щодо податкової накладної від 07.06.2022 №10, реєстрацію якої зупинено. У поясненнях позивач, окрім вищенаведених обставин, зазначив, зокрема про те, що господарська операція, за результатами якої складено податкову накладну носить реальний характер, реальність виконання господарських операцій підтверджується достатньою кількістю працівників, основними засобами та договірними відносинами. Також пояснював, що підприємство було зареєстровано 21.01.2020 у м. Сєвєродонецьку, проте внаслідок та у зв`язку із веденням у місті бойових та протиправних дій учасниками збройних формувань РФ та подальшою тимчасовою окупацією м. Сєвєродонецька ТОВ БК "Зоря" змушено було переїхати та перевести свою господарську діяльність до м. Полтава, де підприємство зареєстровано 21.04.2022. Щодо суті господарської операції надано пояснення про те, що ТОВ "БК "Зоря" придбає щебеневу продукцію для власних потреб (виготовлення асфальтобетонної суміші) у різних постачальників. Одним з таких є ТОВ "Трафік-Авто-Транс", з яким на підставі договору поставки №ТАТ-2211/21 від 22.11.2021 позивач придбає щебеневу продукцію, зокрема і щебенево-пісчану суміш 10/20 (а.с. 119-121).

До повідомлення позивач надав рахунок на оплату, видаткову накладну, банківську виписку, договір поставки з ТОВ "Трафік-Авто-Транс" та видаткову накладну №46 від 26.01.2022 (а.с. 88, 122-125).

За наслідками розгляду пояснень платника Комісією ГУДПС з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН прийнято рішення від 18.11.2022 №7665091/43460531 про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.06.2022 №10 у ЄРПН з огляду на ненадання платником податків копій документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством. Додаткова інформація: не надано сертифікат якості від кар`єровиробника на щебінь (а.с. 128).

Також ТОВ "БК "Зоря", як постачальник, перебував у договірних відносинах із покупцем - ТОВ "Вікторі-А" (код ЄДРПОУ 44343981), що випливають з договору поставки №19/07/22/П від 19.07.2022 (т. 1 а.с. 149-158), згідно з п. 1.1 якого постачальник зобов`язується передати покупцю товар (щебінево-пісчана суміш 0-40 мм), який не є обтяженим, та щодо якого відсутні претензії третіх осіб, а покупець зобов`язується прийняти зазначений товар і сплатити його вартість. Згідно з п.п. 1.3 Договору, ціна, кількість, асортимент, сортамент та номенклатура Товару, що поставляється по даному договору, вказуються у Специфікаціях, які є невід`ємними частинами Договору та/або у видаткових накладних продавця. 100% передоплата товару здійснюється покупцем шляхом перерахування коштів на поточний рахунок постачальника. Умови оплати покупцем товару за фактом постачання або надання покупцю відстрочки є оплати товару обговорюється в кожному конкретному випадку. Розрахунки за даним договором здійснюються в національній валюті України в безготівковій формі (п.п. 4.1, 4.2 Договору).

Так, 19.07.2022 позивач поставив, а ТОВ "Вікторі-А" прийняв товар узгоджений сторонами у видатковій накладній №6 від 19.07.2022 на суму 215 415,00 грн, в т.ч. ПДВ 35 902,50 грн (а.с. 131), постачальником виставлено рахунок на оплату №9 від 19.07.2022 (а.с. 131).

До матеріалів позовної заяви позивач надав також специфікацію від 19.07.2022 до Договору поставки №19/07/22/П від 19.07.2022, якою затверджено характеристики, номенклатуру та загальну вартість партії Товару, що поставляється, відповідно до Таблиці (а.с. 33).

На виконання п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України (за фактом "першої події" поставки товару) ТОВ "БК "Зоря" складено податкову накладну від 19.07.2022 №13 на загальну суму 215 415,00 грн, в т.ч. ПДВ 35902,50 грн, яку направлено до реєстрації в ЄРПН (а.с. 133).

Проте накладну не було зареєстровано, натомість позивачу надіслано квитанцію від 07.10.2022, в якій зазначено: "Документ прийнято. Реєстрація зупинена". Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної від 19.07.2022 №13 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПК/РК в ЄДПН, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 134).

Реагуючи на це, позивач надавав до податкового органу повідомлення від 30.11.2022 №10 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено (а.с. 135-136), та підтверджуючі документи, а саме - договір поставки з ТОВ "Вікторі-А", рахунок на оплату, видаткову накладну, акт звірки взаємних розрахунків, банківські виписки за липень-жовтень 2022 року, договір поставки №5/21/ТТ з ТОВ "Тригал Транс", видаткову накладну №120 від 29.11.2021, ТТН до видаткової накладної №120 від 29.11.2021 (а.с. 132, 104, 113-115).

У поясненнях позивач окрім наведеного вище щодо суті господарської операції зазначив, що ТОВ "БК "Зоря" придбає щебеневу продукцію для власних потреб у різних постачальників, одним з яких є ТОВ "ТригалТранс" (код ЄДРПОУ 41844740). На підставі договору поставки №5/21/ТТ позивач придбає у контрагента щебеневу продукцію, зокрема і щебенево-пісчану суміш 0/40.

Однак Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення від 02.12.2022 №7766570/43460531 про відмову в реєстрації податкової накладної №13 від 19.07.2022 в ЄРПН з огляду на факт ненадання платником податків копій документів - договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Додаткова інформація: не надано специфікації, які є невід`ємною частиною відповідно до пункту 1.3 договору від 19.07.2022 №19/07/22/П, також відсутні документи на транспортування даного товару (т. 3 а.с. 138).

Окрім того, в межах зареєстрованих видів господарської діяльності ТОВ "БК "Зоря" (постачальник) уклав з ТОВ "Трафік-Авто-Транс" (покупець) договір поставки щебня №0108/П від 01.08.2022 (а.с. 139-140), предметом якого в порядку та на умовах, визначених договором постачальник зобов`язується передати у власність покупця, а покупець зобов`язується прийняти гранітний щебінь різних фракцій (щебінь, щебенево-піщані суміші, відсів), та своєчасно оплатити прийнятий товар на умовах, визначених цим договором. Асортимент, найменування (номенклатура), ціна за одиницю товару зазначаються у додаткових угодах та/або додатках до Договору, які після їх підписання сторонами стають невід`ємними частинами цього договору.

Так, 25.08.2022 позивач поставив, а ТОВ "Трафік-Авто-Транс" прийняв товар на підставі видаткової накладної №11 від 25.08.2022 на загальну суму 35 988,00 грн, в т.ч. ПДВ 5998,00 грн (а.с. 141), а також виставив рахунок на оплату №19 від 25.08.2022 (а.с. 141).

До позову позивач надав специфікацію від 25.08.2022 до Договору поставки щебня №0108/П від 01.08.2022, якою затверджено характеристики, кількість, номенклатуру й загальну вартість партії, що поставляється відповідно до таблиці (а.с. 48), а також сертифікат відповідності щебню (а.с. 51).

За фактом поставки ТОВ "БК "Зоря" склало податкову накладну №21 від 25.08.2022 на загальну суму 35988,00 грн, в т.ч. ПДВ 5998,00 грн (а.с. 143), яку направлено на реєстрацію до ЄРПН, проте не зареєстровано. Натомість позивач отримав квитанцію наступного змісту: "Документ прийнято. Реєстрація зупинена". Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної від 25.08.2022 №21 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПК/РК в ЄДПН, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 144).

Реагуючи на це, позивач надавав до податкового органу повідомлення від 15.11.2022 №11 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено (а.с. 145-146), та підтверджуючі документи, а саме - договір поставки з ТОВ "Трафік-Авто-Транс, рахунок, видаткову накладну, акт звірки взаємних розрахунків між позивачем та контрагентом, договір поставки №5/21/ТТ від 29.10.2021, укладений з ТОВ "Тригал Транс", видаткову №120 від 29.11.2021, ТТН до видаткової №120 від 29.11.2021 (а.с. 142, 104-107).

У поясненнях позивач окрім наведеного вище, щодо суті господарської операції зазначив, що ТОВ "БК "Зоря" придбає щебеневу продукцію для власних потреб у різних постачальників, одним з яких є ТОВ "Тригал Транс" (код ЄДРПОУ 41844740), на підставі договору поставки №5/21/ТТ позивач придбає у контрагента щебеневу продукцію, зокрема і щебенево-пісчану суміш 0/40.

Незважаючи на це, Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН прийнято рішення №7665093/43460531 від 18.11.2022 про відмову в реєстрації в ЄРПН податкової накладної від 25.08.2022 №21 (а.с. 149).

Мотиви рішення пов`язані з ненаданням платником податків копій документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. Додаткова інформація: не надано сертифікат якості від кар`єровиробника на щебінь.

Не погодившись із правомірністю цих рішень, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.

Податковий кодекс України (надалі ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до підпунктів 16.1.2, 16.1.3 статті 16 ПК України, платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно з пп. "а" п. 185.1 ст. 185 ПК України, об`єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу у володіння та користування лізингоодержувачу/орендарю.

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПК України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.

Відповідно до п. 201.7 ст. 201 ПК України, податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Положенням абзацу першого пункту 201.10 статті 201 ПК України також визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України (п. 201.10 ст. 201 ПК України).

Відповідно до пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України, податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Отже, платник податку - постачальник з настанням першої із умов виникнення податкових зобов`язань, визначених у пункті 187.1 статті 187 ПК України, зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування складаються та реєструються постачальником (продавцем) - платником податку, крім випадків, визначених пунктом 9 цього Порядку (пункт 8 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних).

Згідно з пунктом 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пунктів 13-15 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Згідно з п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

11.12.2019 Кабінетом Міністрів України прийнято постанову "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №1165, якою, крім іншого, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).

Пунктом 1 Порядку №1165 встановлено, що цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

За змістом пункту 2 Порядку №1165, автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної / розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Згідно з пунктом 5 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет (п. 8 Порядку №1165).

Пунктами 10, 11 Порядку №1165 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Згідно з приписами пункту 6 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Додатком 1 до Порядку №1165 визначено Критерії ризиковості платника податку на додану вартість, пунктом 8 яких передбачено, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за №1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №520), що, відповідно до пункту 1, визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з пунктом 2 Порядку №520, прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Пунктом 4 Порядку №520 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до пункту 5 Порядку №520, перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно з пунктом 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/ оформлених із порушенням законодавства.

Згідно з ч. 2 ст. 73 КАС України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Аналіз наведених вище положень Порядку №1165 свідчить на користь висновку про те, що контролюючий орган, після надходження податкової накладної / розрахунку коригування до ДПС для реєстрації в ЄРПН, в автоматизованому режимі здійснює її розшифрування та проводить відповідну перевірку, зокрема щодо наявності підстав для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування через відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Автоматизований моніторинг відповідності платника податку, яким складено податкову накладну, критеріям оцінки ступеня ризиків здійснюється відповідно до ознак, наведених у пунктах 1-8 критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість (додаток 1 до Порядку №1165).

У разі, якщо за результатами моніторингу визначено, що цей платник податку відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація податкової накладної зупиняється, про що платнику протягом операційного дня надсилалася відповідна квитанція.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної контролюючий орган зобов`язаний, зокрема, вказати конкретний критерій ризиковості платника податку, на підставі якого зупинено реєстрацію податкової накладної, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку, а також запропонувати платнику надати пояснення та копії документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що за результатами аналізу податкових накладних №10 від 07.06.2022, №13 від 19.07.2022, №21 від 25.08.2022 контролюючий орган через Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДПС направив ТОВ "БК "Зоря" квитанції, якими повідомив про факт зупинення реєстрації таких податкових накладних (а.с. 118, 134, 144).

При цьому у надісланих платнику квитанціях відсутня будь-яка інформація на обґрунтування такого висновку податкового органу.

Надаючи правову оцінку підставам для зупинення реєстрації складених ТОВ "БК "Зоря" податкових накладних №10 від 07.06.2022, №13 від 19.07.2022, №21 від 25.08.2022 в ЄРПН, суд звертає увагу на те, що Порядок №1165 не містить вимоги про прийняття контролюючим органом окремого рішення з питання зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН.

Водночас, виходячи з наведених вище положень пунктів 10, 11 Порядку №1165, зміст такого рішення наводиться податковим органом у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

При цьому, пунктом 11 Порядку №1165, передбачені вимоги до змісту такої квитанції, а саме - у ній обов`язково мають бути зазначені: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Дослідивши залучені до матеріалів справи копії квитанцій від 25.08.2022 та від 07.10.2022, суд встановив, що у них не зазначено ані конкретної інформації про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку, ані вимог до платника податків в частині надання конкретних пояснень та документів з метою реєстрації податкової накладної в ЄРПН.

Наведене, на переконання суду, унеможливлює визначення платником порядку своїх дій, які він має вчинити з метою прийняття контролюючим органом позитивного рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування у ЄРПН.

При цьому суд виходить з того, що Порядок №1165 не передбачає можливості проведення контролюючим органом консультацій, листування з платником податку на етапі прийняття рішення про реєстрацію / відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН чи залучення платника податку до процесу прийняття цього рішення в інший спосіб. Тобто, у такому випадку платник податку фактично позбавлений можливості на участь у процесі прийняття суб`єктом владних повноважень відповідного рішення. Як наслідок, визначальне значення для дотримання законності цієї процедури і забезпечення прав платника податку під час її проведення має конкретизація контролюючим органом підстав для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН та зазначення у квитанції про зупинення чітких і зрозумілих вказівок такому платнику щодо того, які саме пояснення та копії документів має надати цей платник задля розгляду питання про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН.

Верховний Суд у постанові від 08.02.2022 у справі №380/8213/21 зазначив, що зупинення реєстрації податкових накладних без переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної не надало позивачу можливості надати достатній обсяг підтверджуючих документів. Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Однак, у цій справі надіслані позивачу квитанції містили лише загальне посилання на наявність у нього права подати пояснення та копії документів без зазначення їх конкретного переліку.

Посилання представника відповідачів на те, що перелік документів, надання яких є необхідним для розгляду питання про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН, визначений пунктом 5 Порядку №520, суд визнає безпідставними, оскільки зазначеною нормою передбачено орієнтовний перелік таких документів (застосовано словосполучення "може включати"), що не дає платнику податків можливість достовірно визначити обсяг необхідних документів, надання яких податковому органу буде достатнім для реєстрації податкової накладної у ЄРПН.

Стосовно посилань податкового органу на рішення Комісії ГУДПС з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 17.06.2022 №21596 про відповідність ТОВ "БК "Зоря" платника податку пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, суд зауважує, що ухвалення контролюючим органом рішення про віднесення платника податку на додану вартість до критеріїв ризиковості не звільняє податковий орган від обов`язку доведення наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних у ЄРПН.

Верховний Суд у постанові від 05.01.2021 у справі №640/11321/20 зазначив, що незважаючи на те, що затверджена Порядком №1165 форма рішення, яка не передбачає конкретизації підстав у разі відповідності пунктам 1-8 критеріїв ризиковості платника податку, не скасовує обов`язок податкового органу доказування, передбаченого ч. 2 ст. 77 КАС України.

У ході розгляду справи відповідачами не надано пояснень разом з їх документальним підтвердженням щодо підстав встановлення відповідності ТОВ "Квант Плюс" положенням пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Верховний Суд неодноразово (зокрема у справі №0940/1240/18, у справі №819/330/18, у справі №824/245/19-а) звертав увагу на те, що вживання податковим органом загального посилання на пункт 8 Критеріїв оцінки без наведення відповідного підпункту є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

За наведених обставин суд дійшов висновку про те, що відповідачами у ході розгляду цієї справи не доведено наявність визначених законом підстав для зупинення реєстрації податкових накладних №10 від 07.06.2022, №13 від 19.07.2022, №21 від 25.08.2022, складених ТОВ "БК "Зоря", у ЄРПН.

Окрім того суд враховує те, що позивач після отримання квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних надіслав до податкового органу письмові пояснення разом з копіями документів на підтвердження обґрунтованості її складення.

Як слідує зі змісту витягу з протоколу засідання Комісії ГУДПС з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 18.11.2022 №116 (а.с. 151), підставою для ухвалення рішення про відмову у реєстрації податкових накладних від 09.06.2022 №10 та від 25.08.2022 №21 податковий орган визначив обставини ненадання позивачем сертифікату якості від кар`єровиробника на щебінь.

Водночас, відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому органу не може бути підставою для відмови в реєстрації податкової накладної без наведення відповідного обґрунтування, а також за умови, якщо інші надані документи підтверджують проведення господарської операції.

Крім того, дослідження первинних документів, які підтверджують придбання товару може бути предметом перевірки платника податків (за умови наявності підстав для її проведення, визначених Податковим кодексом України); натомість сумніви контролюючого органу щодо походження товару чи здійсненої операції не можуть вирішуватися шляхом блокування податкових накладних.

Контролюючий орган, в свою чергу, будь-якої оцінки вказаним обставинам не надавав, жодних перевірок позивача з метою підтвердження чи спростування реальності господарських операцій останнього в частині надання послуг/продажу товару не проводив, а за таких обставин суд вважає необ`єктивним та необґрунтованим твердження щодо правомірності рішення про відмову у реєстрації податкової накладної без проведення перевірки та без урахування всіх інших документів, які надані відповідачу разом із поясненнями позивача.

З приводу твердження контролюючого органу про ненадання платником до повідомлення щодо реєстрації податкової накладної №13 від 19.07.2022 специфікацій, які є невід`ємною частиною відповідно до пункту 1.3 договору від 19.07.2022 №19/07/22/П, та відсутність документів на транспортування, то слід зазначити, що контролюючий орган таким чином фактично аналізує господарську операцію.

Разом з тим, в цій справі суд не надає оцінку реальності здійснення господарських операцій, оскільки це питання повинно досліджуватись під час здійснення податкового контролю, що відповідно до пункту 61.1 статті 61 ПК України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Так само посилання відповідача на інформацію, отриману в ході моніторингу інформаційних баз щодо виявлення суб`єктів господарювання, діяльність яких може свідчити про намір ухилення від сплати податків, то на переконання суду здійснення моніторингу не повинно підміняти за змістом проведення податкових перевірок.

Таким чином комісія регіонального рівня не мала достатніх підстав для ухвалення рішень про відмову у реєстрації податкових накладних №10 від 07.06.2022, №13 від 19.07.2022, №21 від 25.08.2022 у ЄРПН.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як актів правозастосування, є їх обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав їх прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів їх прийняття.

Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

За вищевикладених обставин суд дійшов висновку про те, що контролюючий орган безпідставно застосував до позивача процедуру зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН, передбачену Порядком №1165, за відсутності об`єктивних ознак неможливості здійснення позивачем операцій з поставки товарів та ймовірності уникнення виконання свого податкового обов`язку. Зупинивши реєстрацію податкових накладних у ЄРПН, контролюючий орган не довів відповідність ТОВ "БК "Зоря" критеріям ризиковості платника податку на додану вартість та не вказав на необхідний перелік документів на підтвердження правомірності складення податкової накладної, які позивач мав надати на пропозицію контролюючого органу.

При цьому суд не надає оцінку реальності господарським операціям, на підставі яких позивач формував власний податковий кредит та зобов`язання, натомість перевіряє лише обставини дотримання податковим органом процедури зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Враховуючи вищенаведене у своїй сукупності, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог платника податку щодо протиправності рішення Комісії про відмову у реєстрації в ЄРПН податкових накладних №10 від 07.06.2022, №13 від 19.07.2022, №21 від 25.08.2022, складених ТОВ "БК "Зоря".

Окрім того, зважаючи на те, що підставою для відмови в реєстрації податкових накладних контролюючим органом обрано лише відповідність господарської операції критеріям ризиковості, тоді як обґрунтованість такої підстави не знайшла свого підтвердження у ході судового розгляду справи, суд дійшов висновку про те, що з метою надання позивачу ефективного способу захисту порушеного права у спірних відносинах слід зобов`язати ДПС зареєструвати відповідні податкові накладні у ЄРПН датою їх подання на реєстрацію.

Зважаючи на встановлені в ході судового розгляду фактичні обставини справи та враховуючи вищенаведені норми законодавства, якими урегульовано спірні відносини, суд дійшов висновку про наявність достатніх юридичних та фактичних підстав для задоволення позову ТОВ "БК "Зоря" у повному обсязі.

При зверненні до суду з позовом у цій справі позивач сплатив судовий збір у сумі 8052,00 грн, що підтверджується платіжними дорученнями платника №1348, №1349 та №1351 від 21.04.2023 (а.с. 13-15) та виписками про зарахування судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України (а.с. 62-64).

Зважаючи на те, що причиною виникнення цього спору слугувало прийняття Комісією ГУДПС протиправних рішень про відмову у реєстрації податкових накладних у ЄРПН, суд, на підставі ч. 1 ст. 139 КАС України, дійшов висновку про те, що понесені позивачем судові витрати у розмірі 8052,00 грн належить стягнути на його користь за рахунок бюджетних асигнувань ГУДПС.

Крім цього позивач заявив до відшкодування судові витрати, понесені на оплату професійної правничої допомогу адвоката Петрощук К.В., що оцінені нею у 15000,00 грн.

Згідно зі ст. 134 КАС України, витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави. За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.

Суд зауважує, що склад та розмір витрат, пов`язаних з оплатою правової допомоги, входить до предмета доказування у справі. На підтвердження цих обставин суду повинні бути надані документи, що свідчать про оплату гонорару та інших витрат, пов`язаних із наданням правової допомоги, оформлені у встановленому законом порядку (квитанція до прибуткового касового ордера, платіжне доручення з відміткою банку або інший банківський документ, касові чеки, посвідчення про відрядження).

Враховуючи відсутність доказів фактичної оплати ТОВ "БК "Зоря" послуг адвоката, підстави для відшкодування позивачу витрат, пов`язаних з отриманням правничої допомоги, відсутні.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія Зоря" до Головного управління ДПС у Полтавській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної від 18.11.2022 №7665091/43460531, від 02.12.2022 №7766570/43460531 та від 18.11.2022 №7665093/43460531.

Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04655, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №10 від 07.06.2022, №13 від 19.07.2022, №21 від 25.08.2022 днем подання їх на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія Зоря" (код ЄДРПОУ 43460531).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія Зоря" судові витрати, що пов`язані зі сплатою судового збору, у розмірі 8052 (вісім тисяч п`ятдесят дві) грн 00 коп.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія Зоря" (код ЄДРПОУ 43460531; вул. Площа Павленківська, буд. 3-а, кв. 12, м. Полтава, 36000).

Відповідач: Головне управління ДПС у Полтавській області (код ЄДРПОУ ВП 44057192; вул. Європейська, буд. 4, м. Полтава, 36000).

Відповідач: Державна податкова служба України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду впродовж тридцяти днів з моменту його підписання.

Суддя Є.Б. Супрун

Дата ухвалення рішення14.07.2023
Оприлюднено17.07.2023
Номер документу112205146
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —440/5864/23

Ухвала від 21.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 22.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 11.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Постанова від 11.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 09.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 15.09.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 15.09.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 16.08.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Рішення від 14.07.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Є.Б. Супрун

Ухвала від 05.06.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Є.Б. Супрун

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні