Рішення
від 26.06.2023 по справі 160/8386/23
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 червня 2023 року Справа № 160/8386/23

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіПрудника С.В. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю «Гарант-Агро 4» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення про анулювання реєстрації платником єдиного податку,-

ВСТАНОВИВ:

21.04.2023 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю «Гарант-Агро 4» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якій позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про анулювання реєстрації платником єдиного податку четвертої групи з 01.01.2023 року товариства з обмеженою відповідальністю «Гарант - Агро 4» оформлене листом від 24.03.2023 року вих. № 19556/6/04-36-04-10-29;

- зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області відновити реєстрацію товариства з обмеженою відповідальністю «Гарант - Агро 4» як платника єдиного податку четвертої групи з 01.01.2023 року.

Вказані позовні вимоги вмотивовані тим, що при прийнятті оскаржуваного рішення відповідачем порушено норми матеріального права з огляду на наступне. Відповідачем порушено п.п. 5 п. 299.10. ст. 299 Податкового кодексу України. У висновку акту камеральної перевірки, який став підставою для анулювання реєстрації позивача платником єдиного податку вказано, що ТОВ «Гарант-Агро 4» не наданий розрахунок загального мінімального податкового зобов`язання за 2022 рік до загальної податкової декларації на 2023 рік та розрахунок загального мінімального податкового зобов`язання за 2022 рік до звітної податкової декларації на 2023 рік. Проте, як на дату проведення камеральної перевірки так і на дату прийняття рішення про анулювання реєстрації платником єдиного податку четвертої групи ТОВ «Гарант-Агро 4» податкова звітність для підтвердження статусу платника єдиного податку подана у повному обсязі та зареєстрована у податковому органі, що підтверджується відповідними квитанціями від 17.02.2023 року та 28.02.2023 року. Крім того, відповідачем не направлялося позивачу повідомлення про відмову у прийнятті податкової звітності. Наслідки неподання або несвоєчасного подання податкової звітності або невиконання вимог щодо внесення змін до податкової звітності визначені ст. 120 Податковим кодексом України та тягнуть за собою накладення штрафу у визначених Законом розмірах, а не анулювання реєстрації платника єдиного податку. Вимогами чинного Податкового кодексу України не передбачено порядку відмови контролюючим органом у підтверджені статусу платника єдиного податку четвертої групи за результатами подання вказаних у пп. 298.8.1. п. 298.8. ст. 298 Податкового кодексу України документів. Основним видом економічної діяльності ТОВ «Гарант - Агро 4» є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур. ТОВ «Гарант-Агро 4» є сільськогосподарським підприємством. З дати створення було платником фіксованого сільськогосподарського податку, а з 2016 року платником єдиного податку четвертої групи. Таким чином, посилання в листі від 24.03.2023 року вих. № 19556/6/04-36- 04-10-29 та акті перевірки на порушення позивачем п.п 298.8.1. п. 298.8. Відповідачем прийнято рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку без проведення виїзної документальної перевірки чим порушено абз. 2 п. 299.11 ст. 299 Податкового кодексу України. Єдиним законним способом реалізації владних управлінських функцій спрямованих на анулювання ТОВ «Гарант - Агро 4» статусу платника єдиного податку є проведення документальної перевірки на підставі якої встановлюється, що платник податків не може перебувати на спрощеній системі оподаткування (бути платником єдиного податку). Перед прийняттям рішення про позбавлення товариства статусу платника єдиного податку 4 групи контролюючий органом мав би провести документальну перевірку платника податків та встановити порушення, відповідно до яких, платник податків не може перебувати на спрощеній системі оподаткування, тобто бути платником єдиного податку четвертої групи за критеріями, визначеними у п.4 п.291.4 ст.291.4 Податкового кодексу України. Тобто, враховуючи не проведення щодо позивача документальної перевірки та позбавлення позивача статусу платника єдиного податку четвертої групи листом від 24.03.2023 року вих. № 19556/6/04-36-04-10-29, є таким, що виходить за межі наданої відповідачу як суб`єкту владних повноважень компетенції, а отже, є протиправним та таким, що не може тягнути за собою жодних юридично зобов`язуючих наслідків для позивача.

19.05.2023 року ГУ ДПС у Дніпропетровській області до суду подано відзив на позовну заяву, в якому відповідач заперечив щодо задоволення позовних вимог. В обґрунтування своєї правової позиції відповідач зазначив наступне. Форму податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи (далі - Декларація) затверджено наказом Міністерства фінансів України №578 від 19 червня 2015 р. «Про затвердження форм податкових декларацій платника єдиного податку», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 07 липня 2015 року за № 799/27244 (далі - Наказ № 578). Декларація містить загальну та розрахункову частини і обов`язковий додаток - Відомості про наявність земельних ділянок (далі - Відомості). Разом із Декларацією обов`язково подається Розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (далі - Розрахунок). Розрахунок складається за попередній податковий (звітний) рік та надається відповідно до підпункту 298.8.1 пункту 298.8 статті 298 Глави 1 Розділу XIV Податкового кодексу України (далі - Кодекс). Форму Розрахунку затверджено наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 26 грудня 2011 року №772 «Про затвердження Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 06 квітня 2012 року за № 510/20823 із змінами. Залежно від типу Декларації (загальна, нова загальна, уточнююча загальна, звітна, нова звітна, уточнююча звітна) у рядку 1 проставляються відмітки навпроти обраного типу Декларації. Так, 22.03.2023 року контролюючим органом на підставі пп.19-1.1.1, пп.19-1.1.2 п.19-1.1 ст.19-1, пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, пп.75.1.1 п.75.1 ст.75 та ст.76 ПК України від 02 грудня 2010 року №2755-УІ із змінами та доповненнями (далі - Кодекс), у порядку визначеному пп.298.8.1, п.298.8 ст.298, п.297-1.1 ст.297 Кодексу проведено камеральну перевірку звітності, поданої ТОВ «Гарант-Агро 4» (код ЄДРПОУ 33117387) згідно з пп.298.8.1 п.298.8 ст.298, п.297-1.1 ст.297 Кодексу щодо підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи ТОВ «Гарант-Агро 4» (код ЄДРПОУ 33117387). Перевіркою встановлено, що в порушення пп.295.9.1 п.295.9 ст.295 та пп.298.8.1 п.298.1 ст.298 ПК України для щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку позивачем не подано до 20 лютого поточного року необхідної звітності контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку), а саме: не наданий розрахунок загального мінімального податкового зобов`язання за 2022 рік до загальної податкової декларації на 2023 рік та розрахунок загального мінімального податкового зобов`язання за 2022 рік звітної податкової декларації за 2023 рік.

Отже, не має підстав для перебування в Реєстрі єдиного податку четвертої групи ТОВ «Гарант-Агро 4» (код ЄДРПОУ 33117387) у 2023 році. Відповідно до пп.5 п.299.10 ст.299 ПК України порушення ТОВ «Гарант-Агро 4» (код ЄДРПОУ 33117387) пп.298.8.1 п.298.8 ст.298, п.297-1.1 ст.297 ПК України є підставою для анулювання реєстрації платника єдиного податку шляхом виключення з Реєстру платників єдиного податку з 01 січня 2023 року. Відтак ТОВ «Гарант-Агро 4» (код ЄДРПОУ 33117387) за рішенням контролюючого органу підлягає виключенню з Реєстру платників єдиного податку четвертої групи з 01.01.2023 року. Висновки камеральної перевірки оформлено актом про результати камеральної перевірки звітності, поданої ТОВ «Гарант-Агро 4» (код ЄДРПОУ 33117387) згідно пп.298.8.1 п.298.8 ст.298 ПК України №8822/04-36-04-10/33117387 від 22.03.2023 року. На підставі висновків акту контролюючим органом винесено рішення про анулювання реєстрації платником єдиного податку четвертої групи з 01.01.2023 року ТОВ «Гарант-Агро 4» №6475/04-36-04-10-23 від 22.03.2023 року. Отже, позовні вимоги ТОВ «Гарант-Агро 4» задоволенню не підлягають.

06.06.2023 року позивач подав до суду відповідь на відзив де зазначив, що відповідач не подав будь - якого доказу на спростування зазначених в позовній заяві обставин. Отже висновки, зазначені у відзиві на позовну заяву є необґрунтованими.

За відомостями з витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 21.04.2023 року зазначена вище справа розподілена та 24.04.2023 року передана судді Пруднику С.В.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.04.2023 року відкрито провадження в адміністративній справі, призначено розгляд за правилами спрощеного провадження без виклику учасників справи. Витребувано у Головного управління ДПС у Дніпропетровській області: засвідчену належним чином у відповідності до вимог ст. 94 КАС України копію рішення про анулювання реєстрації платником єдиного податку четвертої групи з 01.01.2023 року товариства з обмеженою відповідальністю «Гарант - Агро 4»; засвідчені належним чином у відповідності до вимог ст. 94 КАС України усі письмові докази, які слугували підставою для прийняття відповідачем рішення про анулювання реєстрації платником єдиного податку четвертої групи з 01.01.2023 року товариства з обмеженою відповідальністю «Гарант - Агро 4». Витребувані судом докази слід було подати до Дніпропетровського окружного адміністративного суду (також шляхом направлення на електронну адресу Дніпропетровського окружного адміністративного суду (inbox@adm.dp.court.gov.ua; inboxdoas@adm.dp.court.gov.ua) ) у строк до 18 травня 2023 року. Судом попереджено Головне управління ДПС у Дніпропетровській області про можливість застосування судом заходів процесуального примусу, зокрема накладення штрафу та винесення окремої ухвали у разі невиконання вимог даної ухвали суду.

Справа розглянута в межах строку розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, встановленогостаттею 258 Кодексу адміністративного судочинства України- в межах шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Вивчивши та дослідивши всі матеріали справи та надані докази, а також проаналізувавши зміст норм матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, з`ясувавши всі обставини справи, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що ТОВ «Гарант - Агро 4» (код ЄДРПОУ 33117387) зареєстровано відповідно до чинного законодавства України, дата запису в Єдиному державному реєстрі про включення до Єдиного державного реєстру відомостей про юридичну особу 17.11.2004 року номер запису 12131020000000022 та перебуває на обліку ГУ ДПС у Дніпропетровській області.

Основним видом економічної діяльності ТОВ «Гарант - Агро 4» є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.

ТОВ «Гарант - Агро 4» є сільськогосподарським підприємством. З дати створення було платником фіксованого сільськогосподарського податку, а з 2016 року платником єдиного податку четвертої групи.

Як зазначив позивач у поданій до суду позовній заяві, вимоги перебування на спрощеній системі оподаткування ТОВ «Гарант - Агро 4» не порушувалися.

Для підтвердження статусу платника єдиного податку 17.02.2023 року ТОВ «Гарант - Агро 4» подало:

- звітну податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2023 рік, відомості про наявність земельних ділянок від 17.02.2021 року.

Згідно Квитанції № 2 податкова декларація платника єдиного податку четвертої групи за 2023 рік прийнято контролюючим органом 17.02.2023 року, присвоєно реєстраційний номер документа 9027338946.

Розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2022 рік.

Згідно Квитанції № 2 Розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва прийнято контролюючим органом 17.02.2023 року, присвоєно реєстраційний номер документа 9027339768.

Загальну звітну податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2023 рік, відомості про наявність земельних ділянок від 17.02.2023 року.

Згідно Квитанції № 2 податкова декларація платника єдиного податку четвертої групи за 2023 рік прийнято контролюючим органом 17.02.2023 року, присвоєно реєстраційний номер документа 9027339607.

28.02.2023 року ТОВ «Гарант - Агро 4» подано уточнюючу звітну податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2023 рік, відомості про наявність земельних ділянок, розрахунок загального мінімального податкового зобов`язання за податковий (звітний) рік.

Згідно Квитанції № 2 податкова декларація платника єдиного податку четвертої групи за 2023 рік прийнято контролюючим органом 28.02.2023 року, присвоєно реєстраційний номер документа 9037615229.

Уточнюючу загальну звітну податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2023 рік, відомості про наявність земельних ділянок, розрахунок загального мінімального податкового зобов`язання за податковий (звітний) рік.

Згідно Квитанції № 2 податкова декларація платника єдиного податку четвертої групи за 2023 рік прийнято контролюючим органом 28.02.2023 року, присвоєно реєстраційний номер документа 9037620277.

Згідно даних особового рахунку позивача в Кабінеті платника податків станом на 04 квітня 2023 року заборгованість по податкам і зборам ТОВ «Гарант - Агро 4» відсутня.

13.03.2023 року ТОВ «Гарант - Агро 4» подано до ГУ ДПС у Дніпропетровській області заяву від 10.03.2023 року вих. № 25 з проханням видати довідку про те, що ТОВ «Гарант - Агро 4» є платником єдиного податку четвертої групи в 2023 році.

22.03.2023 року контролюючим органом на підставі пп.19-1.1.1, пп.19-1.1.2 п.19-1.1 ст.19-1, пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, пп.75.1.1 п.75.1 ст.75 та ст.76 ПК України від 02 грудня 2010 року №2755-УІ із змінами та доповненнями (далі - Кодекс), у порядку визначеному пп.298.8.1, п.298.8 ст.298, п.297-1.1 ст.297 Кодексу проведено камеральну перевірку звітності, поданої ТОВ «Гарант-Агро 4» (код ЄДРПОУ 33117387) згідно з пп.298.8.1 п.298.8 ст.298, п.297-1.1 ст.297 Кодексу щодо підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи ТОВ «Гарант-Агро 4» (код ЄДРПОУ 33117387).

Перевіркою встановлено, що в порушення пп.295.9.1 п.295.9 ст.295 та пп.298.8.1 п.298.1 ст.298 ПК України для щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку позивачем не подано до 20 лютого поточного року необхідної звітності контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку), а саме: не наданий розрахунок загального мінімального податкового зобов`язання за 2022 рік до загальної податкової декларації на 2023 рік та розрахунок загального мінімального податкового зобов`язання за 2022 рік звітної податкової декларації за 2023 рік. Отже, не має підстав для перебування в Реєстрі єдиного податку четвертої групи ТОВ «Гарант-Агро 4» (код ЄДРПОУ 33117387) у 2023 році. Відповідно до пп.5 п.299.10 ст.299 ПК України порушення ТОВ «Гарант-Агро 4» (код ЄДРПОУ 33117387) пп.298.8.1 п.298.8 ст.298, п.297-1.1 ст.297 ПК України є підставою для анулювання реєстрації платника єдиного податку шляхом виключення з Реєстру платників єдиного податку з 01 січня 2023 року. Відтак ТОВ «Гарант-Агро 4» (код ЄДРПОУ 33117387) за рішенням контролюючого органу підлягає виключенню з Реєстру платників єдиного податку четвертої групи з 01.01.2023 року.

Висновки камеральної перевірки оформлено актом про результати камеральної перевірки звітності, поданої ТОВ «Гарант-Агро 4» (код ЄДРПОУ 33117387) згідно пп.298.8.1 п.298.8 ст.298 ПК України №8822/04-36-04-10/33117387 від 22.03.2023 року.

На підставі висновків акту контролюючим органом винесено рішення про анулювання реєстрації платником єдиного податку четвертої групи з 01.01.2023 року ТОВ «Гарант-Агро 4» №6475/04-36-04-10-23 від 22.03.2023 року.

01.04.2023 року позивачем отримано лист ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 24.03.2023 року вих. № 19556/6/04-36-04-10-29, яким повідомлено, що відповідачем прийнято рішення про анулювання реєстрації платником єдиного податку четвертої групи з 01.01.2023 року ТОВ «Гарант - Агро 4». Рішення вмотивовано тим, що позивачем порушено п. 48.2, п. 48.3, ст. 48, п.п. 295.9.1 п. 295.9 ст. 295, п.297-1.1 ст. 297, п.п. 298.8.1 п. 298.8 ст. 298 Податкового кодексу України, звітність, подана для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку ТОВ «Гарант - Агро 4» до ГУ ДПС у Дніпропетровській області не визнана як податкова їй присвоєно статус «Історія подання».

Разом з листом направлено акт про результати камеральної перевірки звітності, поданої ТОВ «Гарант-Агро 4» (код ЄДРПОУ 33117387) згідно пп. 298.1. п. 298.8. ст. 298 Податкового кодексу України від 22.03.2023 року № 8822/04-36-04-10/3311787 (далі - акт камеральної перевірки).

У висновку акту камеральної перевірки вказано, що ТОВ «Гарант-Агро 4» не наданий розрахунок загального мінімального податкового зобов`язання за 2022 рік (додаток 3) до загальної податкової декларації на 2023 рік та розрахунок загального мінімального податкового зобов`язання за 2022 рік (додаток 3) до звітної податкової декларації на 2023 рік.

Вважаючи спірне рішення протиправним та безпідставним, позивач звернулася до суду із даною позовною заявою.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Згідно з частиною 2статті 2 КАС Україниу справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість рішення відповідача на відповідність вимогам частини 2статті 2 КАС України, суд виходить з наступного.

Відповідно достатті 19 Конституції Україниправовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначаєПодатковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI(далі -ПК України).

Відповідно доЗакону України від 28 грудня 2014 року №71 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи"(який набрав чинності з 01 січня 2015 року) фіксований сільськогосподарський податок трансформовано в єдиний податок (виділено в окрему 4 групу).

Пунктом291.4 статті 291 Податкового кодексу Українивизначено, що суб`єкти господарювання, сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків, належать до 4 групи платників єдиного податку.

Згідно з підпунктом298.8.4 пункту 298.8 статті 298 Податкового кодексу України, у разі коли у податковому (звітному) році частка сільськогосподарського товаровиробництва становить менш як 75 відсотків, сільськогосподарський товаровиробник - юридична особа сплачує податки у наступному податковому (звітному) році на загальних підставах.

Системний аналіз наведених нормПодаткового кодексу Українисвідчить, що до платників 4 групи єдиного податку можуть належати сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.

Відповідно до пп.298.8.1 п. 298.8 ст.298 Податкового кодексу України, сільськогосподарські товаровиробники для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку подають до 20 лютого поточного року:

загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), - контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку);

звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки - контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки (юридичні особи);

розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (юридичні особи) - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику;

відомості (довідку) про наявність земельних ділянок - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок. У відомостях (довідці) про наявність земельних ділянок зазначаються дані про кожний документ, що встановлює право власності та/або користування земельними ділянками, у тому числі про кожний договір оренди земельної частки (паю).

Разом з тим, пп.295.9.1 п. 295.9 ст. 295 Податкового кодексу Українипередбачено, що платники єдиного податку 4 групи самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням платника податку та місцем розташування земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченомустаттею 46 цього Кодексу.

Згідно із п.299.1, п.299.2 ст. 299 Податкового кодексу України, реєстрація суб`єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку. Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, веде реєстр платників єдиного податку, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками єдиного податку.

Податковим кодексом Українипередбачено підстави для анулювання реєстрації платника єдиного податку (п.299.10 ст. 299 ПК України) або підстави, з яких платник не може бути платником єдиного податку 4 групи (п.291.5-1 ст. 291 ПК України), але не містить норму, відповідно до якої платник, який до 20 лютого не подав звітність, зазначену у пп.298.8.1 п. 298.8 ст. 298 Податкового кодексу України, не може бути, або втрачає статус платника єдиного податку 4 групи.

Зокрема, суд звертає увагу на те, що наслідки неподання або несвоєчасного подання податкової звітності або невиконання вимог щодо внесення змін до податкової звітності визначеніст. 120 Податковим кодексом Українита тягнуть за собою накладення штрафу у визначених Законом розмірах.

Відповідно до п.299.10. ст. 299 Податкового кодексу України, реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі:

1) подання платником податку заяви щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв`язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом, - в останній день календарного кварталу, в якому подано таку заяву;

2) припинення юридичної особи (крім перетворення) або припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем відповідно до закону - в день отримання відповідним контролюючим органом від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення;

3) у випадках, визначених підпунктом298.2.3пункту 298.2 та підпунктом 298.8.6 пункту 298.8 статті 298 цього Кодексу;

4) якщо у податковому (звітному) році частка сільськогосподарського товаровиробництва юридичної особи платника єдиного податку четвертої групи становить менш як 75 відсотків;

5) якщо платником єдиного податку четвертої групи не подано податкову звітність, передбаченупідпунктом 295.9.1пункту 295.9 статті 295 тапідпунктом 298.8.1пункту 298.8 статті 298 цього Кодексу;

6) набуття платником податку статусу резидента Дія Сіті - в останній день календарного кварталу, в якому платник податку набув статус резидента Дія Сіті;

7) втрати платником єдиного податку третьої групи статусу електронного резидента (е-резидента).

У висновку акту камеральної перевірки, який став підставою для анулювання реєстрації позивача платником єдиного податку вказано, що ТОВ «Гарант-Агро 4» не наданий розрахунок загального мінімального податкового зобов`язання за 2022 рік до загальної податкової декларації на 2023 рік та розрахунок загального мінімального податкового зобов`язання за 2022 рік до звітної податкової декларації на 2023 рік.

Проте, як на дату проведення камеральної перевірки так і на дату прийняття рішення про анулювання реєстрації платником єдиного податку четвертої групи ТОВ «ГАРАНТ-АГРО 4» податкова звітність для підтвердження статусу платника єдиного податку подана у повному обсязі та зареєстрована у податковому органі, що підтверджується відповідними квитанціями від 17.02.2023 року та 28.02.2023 року.

Крім того, відповідачем не направлялося позивачу повідомлення про відмову у прийнятті податкової звітності.

Пунктом 49.8. ст. 48 Податкового кодексу України встановлено, що прийняття податкової декларації є обов`язком контролюючого органу. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов`язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов`язкових реквізитів, передбаче них пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підля гають.

У відповідності до вимог п. 49.9. ст. 49 Податкового кодексу України визначено, що за умови до тримання платником податків вимог цієї статті посадова особа контролюючо го органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов`язана за реєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання контролюючим органом.

За умови дотримання вимог, встановлених статтями 48 і 49 Податкового кодексу України податкова декларація, надана платником, також вважається прийнятою: за наявності на всіх аркушах, з яких складається податкова декла рація та, за бажанням платника податків, на її копії, відмітки (штампу) кон тролюючого органу, яким отримана податкова декларація, із зазначенням дати її отримання, або квитанції про прийняття податкової декларації у разі її по дання засобами електронного зв`язку, або поштового повідомлення з відміткою про вручення контролюючому органу, у разі надсилання податкової декларації поштою; у разі, якщо контролюючий орган із дотриманням ви мог пункту 49.11 цієї статті не надає платнику податків повідомлення про відмову у прийнятті податкової декларації або у випадках, визначених цим пунктом, не надсилає його платнику податків у встановлений цією статтею строк.

Наслідки неподання або несвоєчасного подання податкової звітності або невиконання вимог щодо внесення змін до податкової звітності визначені ст. 120 Податковим кодексом України та тягнуть за собою накладення штрафу у визначених Законом розмірах, а не анулювання реєстрації платника єдиного податку.

Вимогами чинного Податкового кодексу України не передбачено порядку відмови контролюючим органом у підтверджені статусу платника єдиного податку четвертої групи за результатами подання вказаних у пп. 298.8.1. п. 298.8. ст. 298 Податкового кодексу України документів.

П.п. 298.8.1. п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу України встановлено, що сільськогосподарські товаровиробники для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного пода тку подають не пізніше 20 лютого поточного року: загальну податкову декла рацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасо вищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх во дойм (озер, ставків та водосховищ), - контролюючому органу за своїм місцез находженням (місцем перебування на податковому обліку); звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо Щодо кожної земельної ділянки - контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки (юридичні особи); розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (юридичні особи) - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику; відомос ті (довідку) про наявність земельних ділянок - контролюючим органам за сво їм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок. У відомостях (довідці) про наявність земельних ділянок зазначаються дані про кожний документ, що встановлює право власності та/або користування зе мельними ділянками, у тому числі про кожний договір оренди земельної част ки (паю).

Основним видом економічної діяльності ТОВ «Гарант - Агро 4» є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур. ТОВ «Гарант - Агро 4» є сільськогосподарським підприємством. З дати створення було платником фіксованого сільськогосподарського податку, а з 2016 року платником єдиного податку четвертої групи.

Таким чином, посилання в листі від 24.03.2023 вих. № 19556/6/04-36- 04-10-29 та акті перевірки на порушення позивачем п.п 298.8.1. п. 298.8.

Відповідачем прийнято рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку без проведення виїзної документальної перевірки чим порушено абз. 2 п. 299.11 ст. 299 Податкового кодексу України.

Єдиним законним способом реалізації владних управлінських функцій спрямованих на анулювання ТОВ «Гарант - Агро 4» статусу платника єдиного податку є проведення документальної перевірки на підставі якої встановлюється, що платник податків не може перебувати на спрощеній системі оподаткування (бути платником єдиного податку),

Перед прийняттям рішення про позбавлення товариства статусу платника єдиного податку 4 групи контролюючий органом мав би провести документальну перевірку платника податків та встановити порушення, відповідно до яких, платник податків не може перебувати на спрощеній системі оподаткування, тобто бути платником єдиного податку четвертої групи за критеріями, визначеними у п.4 п.291.4 ст.291.4 Податкового кодексу України.

Тобто, враховуючи не проведення щодо позивача документальної перевірки та позбавлення позивача статусу платника єдиного податку четвертої групи листом від 24.03.2023 року вих. № 19556/6/04-36-04-10-29, є таким, що виходить за межі наданої відповідачу як суб`єкту владних повноважень компетенції, а отже, є протиправним та таким, що не може тягнути за собою жодних юридично зобов`язуючих наслідків для позивача.

Така позиція узгоджується з висновками Верховного Суду, викладеними в постанові від 05.03.2019 у справі №818/606/17, в якій, зокрема, зазначено, що реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу виключно у встановлених законом випадках.

Згідно з частиною 1статті 9 КАС Українирозгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

У відповідності до ч. 2ст. 9 КАС України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цьогоКодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до частини 1, 2статті 77 КАС Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень та докази, надані позивачем, суд доходить висновку про наявність підстав для задоволення позову.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.

Згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позовної заяви до суду в розмірі 2684 грн., що документально підтверджується копією платіжної інструкції від 20.04.2023 року.

Отже, сплачений позивачем судовий збір за подачу позовної заяви до суду в сумі 2684 грн. підлягає стягненню з до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області за рахунок бюджетних асигнувань.

Керуючись ст. ст. 2, 77, 78, 242-243, 245-246, 258 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю «Гарант-Агро 4» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення про анулювання реєстрації платником єдиного податку- задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про анулювання реєстрації платником єдиного податку четвертої групи з 01.01.2023 року товариства з обмеженою відповідальністю «Гарант - Агро 4» оформлене листом від 24.03.2023 року вих. № 19556/6/04-36-04-10-29.

Зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області відновити реєстрацію товариства з обмеженою відповідальністю «Гарант - Агро 4» як платника єдиного податку четвертої групи з 01.01.2023 року.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Гарант-Агро 4» (ЄДРПОУ 33117387) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2684 грн. (дві тисячі дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ ВП: 44118658).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимогстатті 255 Кодексу адміністративного судочинства Українита може бути оскаржене встроки, передбачені статтею295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя С. В. Прудник

Дата ухвалення рішення26.06.2023
Оприлюднено17.07.2023
Номер документу112208241
СудочинствоАдміністративне
Сутьанулювання реєстрації платником єдиного податку

Судовий реєстр по справі —160/8386/23

Рішення від 26.06.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

Ухвала від 26.04.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні