Постанова
від 14.07.2023 по справі 512/448/23
САВРАНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Є.у.н.с.512/448/23

Провадження № 3/512/339/23

"14" липня 2023 р. смт.Саврань

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Суддя Савранськогорайонного судуОдеської областіБрюховецький О.Ю.,розглянувши матеріалисправи пропритягнення доадміністративної відповідальності,яка надійшлавід Південногоофісу ДержаудитслужбиДержавної аудиторськоїслужби Українипро притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка працює фахівцем з державних закупівель, Відділу освіти, молоді та спорту Савранської селищної ради Одеської області, яка проживає за адресою: АДРЕСА_1 , за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 3 статті 164-14 КУпАП,

ВСТАНОВИВ:

15.06.2023 до Савранського районного суду Одеської області від Південного офісуДержаудитслужби Державноїаудиторської службиУкраїнинадійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 3 статті 164-14 КУпАП.

З протоколу про адміністративне правопорушення №15-0102/2023/пр від 09.05.2023 вбачається, що начальником відділу контролю у галузі освіти, науки, спорту та інформації Південного офісу Держаудитслужби ОСОБА_2 при ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Відділу освіти, молоді та спорту Савранської селищної ради Одеської області за період з 02.02.2021 по 31.03.2023, підпорядкованого Савранській селищній раді Одеської області розташованого за адресою: вулиця Миру, буд.84, смт.Саврань, Подільський район, Одеська область виявлено порушення законодавства про закупівлі, придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог Закону України Про публічні закупівлі. Так, Відділом освіти придбано послуг необхідних для організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт та послуг, без проведення процедури закупівлі відкриті торги відповідно до вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі- Особливості) на загальну суму 134 800,00грн. Відділом освіти відповідно до річного плану закупівель на 2022 рік у грудні 2022 року без використання електронної системи закупівель з ФОП ОСОБА_3 укладено три договори щодо закупівлі послуг, необхідних для організації та проведення Замовником процедур закупівель товарів, робіт та послуг, що включають в себе консультації з питань проведення електронних аукціонів та консультування з питань підготовки документів, необхідних для проведення електронних аукціонів за двома різними кодами ДК 021:2015, на загальну суму 134 800,00грн, які станом на 31.12.2022 виконані обома сторонами в повному обсязі, а саме: договір від 13.12.2022 №26/22-ІІ за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 79340000-9- Рекламні та маркетингові послуги на суму 10 000,00грн (звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2022-12-16-008478-а, номер річного плану UA-Р-2022-12-16-002477-с, КЕКВ 2240). Виконання цього договору підтверджується актом приймання передачі наданих послуг від 15.12.2022 №26/22П на суму 10 000,00грн та платіжним дорученням від 15.12.2022 №1624 на відповідну суму (КПКВ МБ 0611021, КЕКВ 2240); договір від 19.12.2022 №32/22-ІІ за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 79340000-9 Рекламні та маркетингові послуги на загальну суму 89 800,00грн (звіт про договір про закупівлю, укладений без електронної системи закупівель UA-2022-12-20-006784-а, номер річного плану UA-Р-2022-12-20-002086-а, КЕКВ 2240). Виконання цього договору підтверджується актом приймання-передачі надання послуг від 19.12.2022 №32/22-П на суму 89 800,00грн та платіжним дорученням від 19.12.2022 №1641 на відповідну суму (КПКВ МБ 0611021, КЕКВ 2240); договір від 27.12.2022 №55/22-ІІ за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 79110000-8 Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва на загальну суму 35 000,00грн (звіт про договір закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2022-12-27-015420-а, номер річного плану UA-P-2022-12-27-006546-c, КЕКВ 2240). Виконання цього договору підтверджується актом прийманя -передачі наданих послуг від 27.12.2022 №52/22-П на суму 35 000,00грн та платіжним дорученням від 27.12.2022 №1704 на відповідну суму (КПКВ МБ 0611021, КЕКВ 2240). Відповідно до п.10 Особливостей замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядк визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квіти 2020 р. № 708 (далі - послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис, гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис, гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 м.~ гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цим: особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 1 вересня 2020 р. № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу», з урахуванням положень, визначених особливостями. Згідно із п. 5 Особливостей забороняється придбання замовниками товарів, робіт послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронно: каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладень договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронно: каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей). Відповідно до п. 6 Особливостей замовник не має права ділити предмет закупівлі частини з метою уникнення проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цим особливостями. Згідно з пунктом 3 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, затверджено: наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09 черв- 2010 року за № 500/34783, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовник: згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» та за показником четвертої цифри основного словника національної класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник». Отже, на порушення вимог п. 5, п. б, п. 10 Особливостей Замовником у грудні 2022 року при закупівлі послуг, необхідних для організації та проведення ним процедур закупівель товарів, робіт, послуг, що включають в себе консультації з питань проведеш електронних аукціонів та консультування з питань підготовки документів, необхідні для проведення електронних аукціонів, предмет закупівлі поділено за кодами 2 021:2015: 79340000-9 - Рекламні та маркетингові послуги та 79110000-8 - Послуги юридичного консультування та юридичного представництва, що призвело до придбання цих послуг без застосування процедури закупівлі відкритих торгів у порядку визначеному цими особливостями, на суму 134 800.00 гривень. При цьому, відповідно до частини 1 статті 44 Закону України «Про публічні закупівлі» відповідальність за порушення вимог, установлених цим Законом нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання цього Закону, несуть вповноважені особи, службові (посадові) особи замовника. Згідно із наказом від 30.12.2021 №01-19/218-ОД на фахівця з державних закупівель ОСОБА_1 з 01.01.2022 покладено обов`язки виконання функцій уповноваженої особи, відповідальної за організацію та проведення проведення процедур закупівель/спрощених закупівель (далі-Уповноважена особа). Відповідно до п.3.9 Положення про уповноважену особу затвердженого наказом від 30.12.2021 №01-19/218-ОД до основних завдань (функцій) уповноваженої особи, відповідальності за організацію та проведення процедур закупівель (далі Уповновноважена особа). Відповідно до п. 3.9 Положення про уповноважену особу, затвердженого наказом від 30.12.2021 № 01-19/218-ОД до основних завдань (функцій) уповноваженої особи належать, зокрема: планування закупівель та Формування річного планках закупівель в електронній системи закупівель; здійснення вибору процедури закупівлі, проведення процедур закупівель/спрощених закупівель. Отже, відповідальний за вищезазначене порушення є уповноважена особа ОСОБА_1 , яка в річному плані на 2022 рік запланувала закупівлю послуг необхідних для організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт, послуг на загальну суму 134800,00 грн за різними кодами ДК 021:2015 та не провела процедуру відкриті торги у порядку, визначеному Особливостями. Крім цього, під час ревізії встановлено, що Замовником без проведення спрощених закупівель відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» придбано товарів за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 30210000-4 - Машини для обробки даних апаратна частина) на загальну суму 107836,00 грн та послуг за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 45310000-3 - Електромонтажні роботи, проведених в одній будівлі, на загальну суму 91 525.28 гривні. Зокрема. Відділом освіти відповідно до річного плану на 2021 рік з 7 грудня по 17 грудня 2021 року без використання електронної системи закупівель укладено 5 договорів щодо закупівлі товарів (ноутбуків та планшетів) за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 30210000-4 - Машини для обробки даних (апаратна частина) на суму 167836,00 грн, які станом на 31.12.2021 виконані обома сторонами в повному обсязі, а саме: договір від 07.12.2021 № 25 з ФОП ОСОБА_4 щодо закупівлі одного планшета вартістю 6 001,00 грн (звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UА-2021-12-08-09522-с, номер річного плану UА-Р-2021-12-07-011575-c. КЕКВ 3110). Виконання цього договору підтверджується накладною ФОП ОСОБА_4 від 07.12.2021 № 25 на суму 6 001.00 грн та платіжним дорученням від 07.12.2021 № 6 на відповідну суму (КПКВ МБ 0611200. КЕКВ 31101: договір від 08.12.2021 № 7 з ФОП ОСОБА_4 щодо закупівлі 4-х планшетів на загальну суму 24 004.00 грн (звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель ЦА-2021-12-08-008308-с, номер річного плану UA-Р- Д1-12-08-010203-с, КЕКВ 110). Виконання цього договору підтверджується накладною ФОП ОСОБА_4 від 08.12.2021 № 7 на суму 24 004.00 грн та платіжним дорученням від 08.12.2021 № 7 на відповідну суму (КПКВ МБ 0611200. КЕКВ 3110): договір від 15.12.2021 № 187 з СПД ОСОБА_5 щодо закупівлі одного ноутбука вартістю 23 820,00 грн (звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель ЦА-2021-12-15-003783-с. номер річного плану ЦА-Р- 2021-12-15-004399-с, КЕКВ 31109. Виконання цього договору підтверджується накладною СПД ОСОБА_5 від 15.12.2021 № 187 на суму 23820,00 грн та платіжним дорученням від 15.12.2021 № 10 на відповідну суму ІКПКВ МБ 0611200. КЕКВ 3110); договір від 17.12.2021 № 2 з ФОП ОСОБА_6 щодо закупівлі 3-х ноутбуків на загальну суму 48000,00 грн (звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UА-2021-12-17-005310-с, номер річного плану UA-Р-2021-12-17-006118-е. КЕКВ 3110). Виконання цього договору підтверджується накладною ФОП ОСОБА_6 від 17.12.2021 № 2 на суму 48 000,0 грн та платіжним дорученням від 17.12.2021 № 1 на відповідну суму (КПКВ МБ 0611010, КЕКВ 3110), договір від 17.12.2021 № 8 з ФОП ОСОБА_4 щодо закупівлі одного планшета вартістю 6 001.00 грн (звіт про договір про закупівлю, укладений без використав електронної системи закупівель ЦА-2021-12-17-010323-С, номер річного плану UА- 2021-12-17-012224-с. КЕКВ 3110). Виконання цього договору підтверджується накладною ФОП ОСОБА_4 від 17.12.2021 № 8 на суму 6 001.00 грн та платіжним дорученням від 17.12.2021 № 13 на відповідну суму (КПКВ МБ 0611200. КЕКВ 3110). Варто зазначити, що у період придбання вказаних товарів з 07 по 17 грудня 20 року асигнування та. відповідно, фінансування за КЕКВ 3110 за КПКВ МБ 0611200 0611010 не збільшувались. Також Відділом освіти відповідно до річного плану на 2021 рік у вересні 2021 р: без використання електронної системи закупівель укладено 2 договори з «Пожзахист-К» на надання послуг за ДК 021:2015: 45310000-3 - Електромонтаж роботи на об`єкті: «Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Пролісок» в с. Гетьманівка вул. Червона, 13 Савранської селищної ради Одеської області (інвентарний номер буд: 10310006 встановлено під час ревізії) на загальну суму 91 525.28 грн, які станом на 31.12.2021 виконані обома сторонами в повному обсязі, а саме: договір від 08.09.2021 № 46 на надання послуг з монтажу автоматичної пожеж:- сигналізації та системи оповіщення людей про пожежу на суму 48 901,88 грн (звіт д договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2021-09-10-000758-с, номер річного плану UА-Р-2021-09-10-000616-с, КЕКВ 2240). Виконання договору підтверджується актом виконаних робіт від 14.09.2021 № 1 на суму 48901,88грн таплатіжним дорученнямвід 14.09.2021№ 226на відповіднусуму (КПКВМБ 0611021.КЕКВ 2240)договір від08.09.2021№ 47на наданняпослуг зоблаштування блискавкозахи:на суму42623,4грн (звітпро договірпро закупівлю,укладений безвикористання електронноїсистеми закупівельUA-2021-09-10-000419-с.номер річногоплану UА-2021-09-10-000260-с,КЕКВ 2240).Виконання цьогодоговору підтверджуєтьсяактом виконанихробіт від14.09.2021№ 1на суму42623,4грн таплатіжним дорученням№ 227на відповіднусуму (КПКВМБ 0611021,КЕКВ 2240).Водночас згідноіз п.28ч.1ст.1Закону України«Про публічнізакупів спрощеназакупівля -придбання замовникомтоварів,робіт іпослуг,вартість дорівнюєабо перевищує50тисяч гривеньта єменшою завартість,що встановленіпунктах 1і 2частини першоїстатті 3цього Закону.Відповідно доп.З ч.1ст.З ЗаконуУкраїни «Пропублічні закупівлі»цей Законзастосовується дозамовників,визначених частиноюпершою статті2цього Закону.здійснюють спрощенізакупівлі відповіднодо цьогоЗакону та/абоукладають договірбез використанняелектронної системизакупівель відповіднодо частиндругої,третьої сьомоїцієї статті.Згідно зп.З розділуІ Порядкувизначення предметазакупівлі,затверджене наказомМіністерства розвиткуекономіки,торгівлі тасільського господарстваУкраїни від15квітня 2020року №708,зареєстрованого вМіністерстві юстиціїУкраїни 09червня 2010року за№ 500/34783,предмет закупівлітоварів іпослуг визначаєтьсязамовиш:згідно зпунктами 21і 34частини першоїстатті 1Закону України«Про публічнізакупівлі» таза показникомчетвертої цифриосновного словниканаціональне класифікатораУкраїни ДК021:2015«Єдиний закупівельнийсловник»,з п.З розділуІІ підчас здійсненнязакупівлі послугз поточногоремонту предметзакупівлі визначаєтьсяза кожнимокремим будинком,будівлею,спорудою,лінійним об`єктомінженерно транспортноїінфраструктури згідноз термінологієюдержавних будівельнихнорм ДБНА.2.2-3:2014«Склад тазміст проектноїдокументації набудівництво»,затверджених наказомМіністерства регіональногорозвитку,будівництва тажитлово-комунальногогосподарства Українивід 04червня 2014року №163.та/абогалузевих будівельнихнорм ГБНГ.1-218-182:2011«Ремонт автомобільнихдоріг загальногокористування.Види ремонтівта перелікиробіт»,затверджених наказомДержавної службиавтомобіль-доріг Українивід 23серпня 2011року № 301. Відповідно до ч.10 ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим законом та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель, визначених цим Законом. Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель або застосування цього Закону, зокрема положень частини третьої статті 10 цього Закону. Отже, на порушення вимог п.28 ч.1 ст.1, п.3 ч.1 ст.3, ч.10 ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовником без проведення спрощеної закупівлі відповідно до вимог закону у грудні (з 07 по 17) 2021 року придбано товарів за предметом закупівлі: ДК 021:2015:30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) на загальну суму 107836,00грн та у вересні 2021 року- послуг за предметом закупівлі: ДК 021:2015:45310000-3 Електромонтажні роботи на об`єкті: «Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Пролісок» в с.Гетьманівка по вул.Червона, 13 Савранської селищної ради Одеської області (інвентарний номер будівлі 1031006) на загальну суму 91525,28грн. Відповідно до наказу від 19.02.2021 №01-19/14-ОД відповідальною за організацію та проведення спрощених закупівель (далі-Уповноважена особа) призначено фахівця з державних закупівель ОСОБА_1 . Відповідно до п.2.10 Положення про уповноважену особу щодо проведення спрощених закупівель, затвердженого цим же наказом від 19.02.2021 №01-19/14-ОД, уповноважена особа, зокрема, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить поцедури закупівель. Отже, відповідальний за вищезаначені порушення є уповноважена особа ОСОБА_1 , яка в річному плані на 2021 рік у грудні 2021 року закупівлю товарів за предметом закупівлі :ДК 021:2015:30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) на загальну суму 107836,00грн поділила на 5 закупівель, а у вересні 2021 року послуг за предметом закупівлі: ДК 021:2015:45310000-3 Електромонтажні роботи на загальну суму 91525,28грн поділила на 2 закупівлі та не провела спрощені закупівлі відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Місце вчинення: Відділ освіти, молоді та спорту Савранської селищної ради Одеської області, що знаходиться за адресою: вул.Миру, 84, смт.Саврань, Подільський район, Одеська область, 66200. Дата вчинення правопорушень 08.09.20221, 07.12.2021, 08.12.2021, 15.12.2021, 17.12.2022, 19.12.2022, 27.12.2022. Порушення виявлені під час ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Відділу освіти, молоді та спорту Савранської селищної ради одеської області та задокументовано в акті ревізії від 26.05.2023 №03-11/18.

Таким чином, відповідальна особа ОСОБА_1 , порушила вимоги пункту 28 частини 1 статті 1, пункту 3 частини 1 статті 3, частини 10, статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 5, пункту 6.10 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року, за що передбачена відповідальність відповідно до частини 3 статті 164-14 КУпАП.

ОСОБА_1 яка належним чином повідомлена про дату, час та місце розгляду справи, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.95) у судове засідання не з`явилася, про причини неявки суд не повідомила. Будь-яких заяв, клопотань до суду не подала.

Відповідно до статті 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративні правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Як встановлено частиною 1 статті 268 КУпАП, справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Враховуючи наведене, а також приймаючи до уваги, що відповідно до частини 2 цієї статті зазначене адміністративне правопорушення не відноситься до правопорушення, де обов`язковою є присутність особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, ураховуючи заяву ОСОБА_7 суддя розглядає справу без її участі.

Згідно зі статтею 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються, зокрема, протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, та іншими документами.

Згідно частини 3 статті 164-14 КУпАП адміністративна відповідальність настає у разі придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог закону; застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом; невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону; відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення); укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі; внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом; внесення недостовірних персональних даних до електронної системи закупівель та неоновлення у разі їх зміни; порушення строків оприлюднення тендерної документації.

Винність ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, доведена та підтверджується наступними доказами.

Так, протокол про адміністративне правопорушення № 15-0102/2023/пр від 09.06.2023, відповідає вимогам статті 256 КУпАП, оскільки в ньому зазначені всі необхідні данні (а.с.3-5).

Крім того, вина ОСОБА_1 підтверджується витягом з акта ревізії окремих фінансово-господарської діяльності Відділу освіти, молоді та спорту Савранської селищної ради Одеської області за період з 02.02.2021 по 31.03.2023 від 26.05.2023 №03-11/18 з якого вбачається, що згідно з наказом від 30.12.2021 №01-19/218-ОД на фахівця з державних закупівель ОСОБА_1 з 01.01.2022 покладено обов`язки виконання функцій уповноваженої особи, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель (далі Уповноважена особа). Відповідно до п.3.9 Положення про уповноважену особу, затвердженого наказом від 30.12.2021 № 01-19/218-ОД до основних (функцій) уповноваженої особи належать, зокрема: планування закупівель та формування річного плану закупівель в електронній системи закіпвель; здійснення процедури закупівлі, проведення процедур закупівель. У своєму поясненні уповноважена особа ОСОБА_1 зазначила, що предмет закупівлі договорів від 13.12.2022 № 26/22-П та від 19.12.2022 № 32/22-П був визначений за ДК 021:2015: 79340000-9 - Рекламні та маркетингові послуги і загальна сума склала 99 800,00 грн, що не перевищує вартісні межі, встановлені п. 10 Особливостей. А предмет закупівлі договору від 27.12.2022 № 55/22-П за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 79110000-8 - Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва на загальну суму 35 000,00 грн, що також не перевищує вартісні межі, встановлені п. 10 Особливостей. Оскільки коди ДК 021:2015 різні, то суми не плюсуються. Крім цього, під час ревізії встановлено, що Замовником без проведення спрощених закупівель відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» придбано товарів за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 30210000-4 - Машини для обробки даних (апаратна частина) на загальну суму 107 836,00 грн та послуг за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 45310000-3 - Електромонтажні роботи, проведених в одній будівлі, на загальну суму 91 525,28 гривні. Зокрема, Відділом освіти відповідно до річного плану на 2021 рік у грудні з 07 по 17) 2021 року без використання електронної системи закупівель укладено 5 договорів щодо закупівлі товарів (ноутбуків та планшетів) за предметом закупівлі: ЕК 021:2015: 30210000-4 - Машини для обробки даних (апаратна частина) на загальну суму 107 836,00 грн, які станом на 31.12.2021 виконані обома сторонами в повному обсязі, а саме: договір від 07.12.2021 № 25 з ФОП ОСОБА_4 щодо закупівлі одного планшета вартістю 6 001,00 грн (звіт про договір про закупівлю, укладений бeз використання електронної системи закупівель UA-2021 - 12-07-009522-с, номер річного плану UA-P-2021-12-07-011575-с, КЕКВ 3110). Виконання цього договору підтверджується накладною ФОП ОСОБА_4 від 07.12.2021 № 25 на суму 6 001,00 грн та платіжним дорученням від 07.12.2021 № 6 на відповідну суму (КПКВ МБ : Я1200, КЕКВ 3110); договір від 08.12.2021 № 7 з ФОП ОСОБА_4 щодо закупівлі 4-х планшетів ні загальну суму 24 004,00 грн (звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2021-12-08-008308-C, номер річного плану UA-P-2021-12-08-010203-C, КЕКВ 3110). Виконання цього договору підтверджується накладною ФОП ОСОБА_4 від 08.12.2021 № 7 на суму 24 004,00 грн та платіжним дорученням від 08.12.2021 № 7 на відповідну суму (КПКВ МБ 0611200, КЕКВ 3110); договір від 15.12.2021 № 187 з СПД ОСОБА_5 щодо закупівлі одного ноутбука вартістю 23 820,00 грн (звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2021 - 12-15-003783-с, номер річного плану UA-P-2021-12-15-004399-с, КЕКВ 3110). Виконання цього договору підтверджується накладною СПД ОСОБА_5 від 15.12.2021 № 187 на суму 2л 820,00 грн та платіжним дорученням від 15.12.2021 № 10 на відповідну суму КПКВ МБ 0611200, КЕКВ 3110); договір від 17.12.2021 № 2 з ФОП ОСОБА_6 щодо закупівлі 3-х ноутбуків на загальну суму 48 000,00 грн (звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2021-12-17-005310-с, номер річного плану UA-P-2021-12-17-006118-е, КЕКВ 3110). Виконання цього договору і підтверджується накладною ФОП ОСОБА_6 від 17.12.2021 № 2 на суму 48 000,00 грн та платіжним дорученням від 17.12.2021 № 1 на відповідну суму (КПКВ МБ 0611010, КЕКВ 3110); договір від 17.12.2021 № 8 з ФОП ОСОБА_4 щодо закупівлі одного планшета вартістю 6 001,00 грн (звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2021-12-17-010323-е, номер річного плану UA-P-2021-12-17-012224-е, КЕКВ 3110). Виконання цього договору підтверджується накладною ФОП ОСОБА_4 від 17.12.2021 № 8 на суму 6 001,00 грн та платіжним дорученням від 17.12.2021 № 13 на відповідну суму (КПКВ МБ 0611200, КЕКВ 3110). Варто зазначити, що у період придбання вказаних товарів з 07 по 17 грудня 2021 року асигнування та, відповідно, фінансування за КЕКВ 3110 за КПКВ МБ 0611200 та 0611010 не збільшувались. Також Відділом освіти відповідно до річного плану на 2021 рік у вересні 2021 року без використання електронної системи закупівель укладено 2 договори з ПП Пожзахист-К» на надання послуг за ДК 021:2015: 45310000-3 - Електромонтажні роботи на об`єкті: «Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Пролісок» в с. Гетьманівка по вул. Червона, 13 Савранської селищної ради Одеської області інвентарний номер будівлі 10310006 встановлено під час ревізії) на загальну суму 91525,28 грн, які станом на 31.12.2021 виконані обома сторонами в повному обсязі, а саме: договір від 08.09.2021 № 46 на надання послуг з монтажу автоматичної пожежної сигналізації та системи оповіщення людей про пожежу на суму 48 901,88 гри (звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UА-2021-09-10-000758-c, номер річного плану UА-Р-2021-09-10-000616-е, КЕКВ 2240). Виконання договору підтверджується актом виконаних робіт від 14.09.2021 № 1 на суму 48 901,88 грн та платіжним дорученням від 14.09.2021 № 226 на відповідну суму (КПКВ МБ 0611021, КЕКВ 2240); договір від 08.09.2021 № 47 на надання послуг з облаштування блискавко захисту на суму 42 623,4 грн (звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2021-09- 10-000419-c номер річного плану UА-Р-2021-09-10-000260-с, КЕКВ 2240). Виконання цього договору підтверджується актом виконаних робіт від 14.09.2021 № 1 на суму 42 623,4 грн та платіжним дорученням від 14.09.2021 № 227 на відповідну суму (КПКВ МБ 0611021 КЕКВ 2240). Водночас згідно із п. 28 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» спрощена закупівля - придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону. Відповідно до п. З ч. 1 ст. З Закону України «Про публічні закупівлі» цей Закон застосовується до замовників, визначених частиною першою статті 2 цього Закону, які здійснюють спрощені закупівлі відповідно до цього Закону та/або укладають договори без використання електронної системи закупівель відповідно до частин другої, третьої і сьомої цієї статті. Згідно з п. З розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства країни від 15 квітня 2020 року № 708, зареєстрованого в Міністерстві юстиції > країни 09 червня 2010 року за № 500/34783, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» та за показником четвертої цифри основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», з п. З розділу II - під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, .шийним об`єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 04 червня -Ш4 року № 163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301. Відповідно до ч. 10 ст. З Закону України «Про публічні закупівлі» забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом. Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель або застосування цього Закону, зокрема положень частини третьої статті 10 цього Закону. Отже, на порушення вимог п. 28 ч. 1 ст. 1, п. З ч. 1 ст. З, ч. 10 ст. З Закону України «Про публічні закупівлі» Замовником без проведення спрощеної закупівлі відповідно до вимог цього закону у грудні (з 07 по 17) 2021 року придбано товарів за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 30210000-4 - Машини для обробки даних (апаратна частина) на загальну суму 107 836,00 грн та у вересні 2021 року - послуг за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 45310000-3 - Електромонтажні роботи на об`єкті: Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Пролісок» в с. Гетьманівка по вул. Червона, 13 Савранської селищної ради Одеської області (інвентарний номер будівлі 10310006) на загальну суму 91 525,28 гривні. Відповідно до наказу від 19.02.2021 № 01-19/14-ОД відповідальною за організацію та проведення спрощених закупівель, які здійснюються без застосування порядку проведення спрощених закупівель, визначених у ч. 7 ст. З Закону України «Про публічні закупівлі», які не перевищують 50 тис. грн, згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» призначено фахівця з державних закупівель ОСОБА_1 . Відповідно до п. 2.10 Положення про уповноважену особу щодо проведення спрощених закупівель, затвердженого цим же наказом від 19.02.2021 № 01-19/14-ОД, уповноважена особа, зокрема, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель. У своєму поясненні уповноважена особа ОСОБА_1 зазначила, що кошти, які були використані для придбання планшетів у ФОП ОСОБА_4 та ноутбука у ОІД ОСОБА_5 - це кошти з обласного бюджету на «Надання освіти за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання підтримки особам з особливими освітніми потребами». Кошти, які були використані для придбання ноутбуків за договором від 17.12.2021 № 2 з ФОП ОСОБА_6 на загальну суму 48 000,00 грн - це кошти субвенції з обласного бюджету на ДЗО «Веселка» для придбання мультимедійного обладнання в сумі 517 000,00 грн (рішення сесії Савранської селищної ради від 18.11.2021 № 1509-УІІІ), які були використані за цільовим призначенням у сумі 469 000,00 грн. Рішенням сесії Савранської селищної ради від 30.11.2021 № 1510-VIII 48 000,00 грн перерозподілені на придбання комп`ютерного обладнання. Тобто ці кошти були отримані для закладів освіти В листі Мінекономіки від 18.01.2006 № 26-06/37-423 зазначено, що у разі, якщо замовником отримано кошти, надходження яких він об`єктивно не міг передбачити і відповідно такі кошти не були вказані заздалегідь у бюджетному призначенні, то вибір процедури закупівлі на додатково отримані кошти здійснюється виходячи з очікуваної вартості цієї закупівлі. Крім цього, в своєму поясненні уповноважена особа ОСОБА_1 повідомила, шо не приймає рішення щодо укладання договорів та не підписує їх. Відповідно до п.3.9 Положення про уповноважену особу, до основних завдань належить забезпечення оприлюднення в електронній системі закупівель інформації, необхідної для виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (а.с.4-10).

Обставин, які відповідно до статей 34, 35 КУпАП пом`якшують чи обтяжують відповідальність ОСОБА_1 за вчинене адміністративне правопорушення, суд не вбачає.

Суддя, з урахуванням викладеного, при визначенні виду адміністративного стягнення, що підлягає накладенню на особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, враховуючи характер вчиненого правопорушення, особу, яка притягується до адміністративної відповідальності, ступінь її вини, з метою виховання цієї особи в дусі додержання законів України, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як ОСОБА_1 так і іншими особами, вважає за необхідне накласти на неї адміністративне стягнення у виді штрафу.

Крім того, відповідно до частини 5 статті 4 Закону України «Про судовий збір», а також статті 40-1 КУпАП у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення особа, на яку накладено таке стягнення, сплачує судовий збір в розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Керуючись статтями 9, 13, 23, 33, 40-1, частиною 3 статті 164-14, статтями 283-285, 294 КУпАП, частиною 5 статті 4 Закону України «Про судовий збір», суддя,

П О С ТА Н О В И В:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка працює фахівцем з державних закупівель, Відділу освіти, молоді та спорту Савранської селищної ради Одеської області, яка проживає за адресою: АДРЕСА_1 , визнати винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 3 статті 164-14 КУпАП, і накласти на неї адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 1500 (тисяча п`ятсот) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, тобто 25500,00 (двадцять п`ять тисяч п`ятсот) грн.

Стягнення проводити на рахунок №UА348999980313080106000015714, назва рахунку: Савранська селищна ТГ, КОД КДБ - 21081100, отримувач ГУК в Одеській області /смт. Саврань/21081100/, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), ЄДРПОУ - 37607526, призначення платежу адміністративний штраф.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка працює фахівцем з державних закупівель, Відділу освіти, молоді та спорту Савранської селищної ради Одеської області, яка проживає за адресою: АДРЕСА_1 , в дохід держави судовий збір в розмірі 536 (п`ятсот тридцять шість) грн. 80 коп. на розрахунковий рахунок №UА908999980313111256000026001, КЕКД 22030106, отримувач ГУК у м.Києві /м.Київ/, банк отримувач Казначейство України (ЕАП), ЄДРПОУ 37993783, призначення платежу судовий збір у справах про адміністративне правопорушення.

Постанова судді набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова судді може бути оскаржена до Одеського апеляційного суду протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником.

Постанова підлягає зверненню до виконання протягом трьох місяців з моменту її винесення. В разі ж оскарження постанови перебіг строку давності звернення її до виконання зупиняється до розгляду скарги.

Суддя: О.Ю. Брюховецький

СудСавранський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення14.07.2023
Оприлюднено18.07.2023
Номер документу112224819
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення законодавства про закупівлі

Судовий реєстр по справі —512/448/23

Постанова від 14.07.2023

Адмінправопорушення

Савранський районний суд Одеської області

БРЮХОВЕЦЬКИЙ О. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні