Ухвала
від 14.07.2023 по справі 369/10740/23
КИЄВО-СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 369/10740/23

Провадження №1-кс/369/2339/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14.07.2023 року м. Київ

Києво-Святошинський районний суд Київської області в складі:

головуючого судді ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судового засідання в м. Києві клопотання прокурора Києво-Святошинської окружної прокуратури Київської області ОСОБА_3 , про арешт майна у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12022111380000856 від 29.11.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 190 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

До Києво-Святошинського районного суду Київської області надійшло клопотання Києво-Святошинської окружної прокуратури Київської області ОСОБА_3 , про арешт майна у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12022111380000856 від 29.11.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 190 КК України.

Свої вимоги прокурор мотивує тим, що Києво-Святошинською окружною прокуратурою Київської області здійснюється процесуальне керівництво у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12022111380000856 від 29.11.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 190 КК України.

Відділом поліції №1 Бучанського РУП ГУНП в Київській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12022111380000856 від 29.11.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 190 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що посадові особи Навчально-Консультативного Центру Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України вчиняють неправомірні дії на території Бучанського району Київської області з видачі офіційних документів.

У 2015 році Міністерство інфраструктури Україна підписано Хартію Якості міжнародних автомобільних вантажних перевезень в системі Багатосторонній Квоті ЄКМТ (Європейської Конференції Міністрів Транспорту) підписаної міністрами транспорту країн - членів МТФ в м. Лейпциг (розміщена в мережі інтернет за посиланням https://www.itf-oecd.org/sites/default/files/docs/itf201503fru_0.pdf).

Однією із норм Хартії Якості є обов`язок автомобільних перевізників, які здійснюють міжнародні вантажні перевезення за квотами Європейської Конференції Міністрів Транспорту (ЄКМТ), підтверджувати професійну компетентність водіїв.

Для цього кожна країна-підписант Хартії Якості, брала на себе зобов`язання створити систему навчання та перевірки знань водіїв.

Відповідно до Хартії Якості навчальні центри, що приймають участь у навчанні та періодичній перепідготовці, повинні бути акредитовані компетентними органами країн-підписантів Хартії Якості.

Відповідно до норм Хартії Якості у 2016 році Академією МСАТ (IRU) було акредитовано в Україні один навчальний центр Навчально-консультативний центр - АсМАП України (далі НКЦ «АсМАП»).

У 2016 році Міністерством інфраструктури України було підписано Меморандум між міністерством, IRU, АсМАП та НКЦ «АсМАП» про те, що міністерство визнає учбові програми НКЦ «АсМАП» як такі, що відповідають Хартії Якості і готовність підписувати СППК (Свідоцтва Підтвердження Професійної Компетентності видані НКЦ) «АсМАП»

У 2020 році Мінінфраструктури розроблено Порядок підтвердження професійної компетентності водіїв транспортних засобів для надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів та затверджено його наказом Мінінфраструктури від 18.11.2020 № 789, (далі Порядок).

Відповідно до пункту 28 розділу ІІ Порядку, Міністерство інфраструктури України визначає в межах компетенції осіб, відповідальних за підписання СППК, які видали навчальні центри Академії Міжнародного союзу автомобільного транспорту, у разі визнання процесу навчання таких навчальних центрів як такого, що відповідає вимогам Хартії Якості.

Таким чином, Мінінфраструктури на рівні законодавства закріпило необхідність підписання СППК, які видали навчальні центри Академії МСАТ (IRU).

Відповідно до листа Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України від 18.01.2023, на сьогодні відповідно до Порядку Мінінфраструктури визначено два навчальних центри професійної компетентності водіїв транспортних засобів з метою надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів: ТОВ «Навчально-консультаційний Центр АсМАП України» та ДП «Державний автотранспортний науково-дослідний і проектний інститут».

Відповідно до наказу Мінінфраструктури від 26.11.2021 № 639 відповідальними за підписання свідоцтв про підтвердження професійної компетентності, що видали навчальні центри Академії Міжнародного союзу автомобільного транспорту, у разі визнання процесу навчання таких навчальних центрів як такого, що відповідає вимогам Хартії Якості, визначені: заступник Міністра Мінінфраструктури Мустафа-Масі Найєм та директор Департаменту дорожніх перевезень та безпеки на транспорті Мінінфраструктури ОСОБА_4 .

Свідоцтва підтвердження професійної компетентності, кваліфікаційні карти водія, які видані відповідно до Порядку та не включені до інформаційної (автоматизованої) системи «Підтвердження професійної компетентності водіїв транспортних засобів для надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів» вважаються не дійсними.

Свідоцтва підтвердження професійної компетентності, кваліфікаційні карти водія, які видані відповідно до Хартії Якості, без підписання відповідальної особи Мінінфраструктури вважаються також не дійсними.

Відповідно до пункту 25 розділу II Порядку, інформацію про видані свідоцтва підтвердження професійної компетентності та кваліфікаційні картки водія до інформаційної (автоматизованої) системи «Підтвердження професійної компетентності водіїв транспортних засобів для надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів» (далі - ІАС «Реєстр водіїв»), технічним адміністратором якої є державне підприємство «Галузевий центр цифровізації та кібербезпеки» (далі ДП «ГЦЦК»).

Натомість, в мережі Інтернет на веб-сайті за посиланням « ІНФОРМАЦІЯ_1 » розміщена інформація від так званого «Центра ліцензій» який пропонує оформлення Кваліфікаційної Карти для водіїв України за 14 днів. Так, згідно оголошення: «Наявність української кваліфікаційної карти може допомогти заощадити при оформленні водія міжнародника. Офіційне оформлення від Асоціації Міжнародних Автомобільних Перевізників України (АсМАП) для фізичних або юридичних осіб. Ціна 6000 грн. Оформлення до 14 днів. Термін дії 5 років. Повна передплата».

Крім того, на веб-сайті розміщена інформація про отримання даного документу, що не передбачає зарахування на навчальні курси, проходження теоретичних і практичних навчальних занять з керуванням транспортними засобами за розробленими програмами, складання іспитів.

Натомість, Процедура підтвердження професійної компетентності водіїв транспортних засобів для надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів чітко визначена розділом ІІ Порядку.

Встановлено, що держателем вказаного веб-сайту і оформленням даних документів є TOB «ЦЕНТР ЛІЦЕНЗІЙ» (код ЄДРПОУ 42912753).

У ході досудового розслідування допитано свідка ОСОБА_5 , який пояснив, що 21.03.2023 у приміщенні ТОВ «НКЦ АСМАП України» (далі Центр) представник Центру йому пояснив, що для отримання кваліфікаційної картки водія (код 95) та СППК необхідно заповнити бланк заяви, здійснити оплату за реквізитами в сумі 3450 грн в якості оплати навчання, прослухати курс лекцій на інтернет платформі «Skype» і скласти он-лайн іспит, після чого документи надійдуть поштовим зв`язок «Нова пошта».

21.03.2023, здійснивши оплату та подавши відповідну заяву, у період з 28.03.2023 по 30.03.2023 ОСОБА_5 прослухав курс лекцій та склав іспит в режимі он-лайн.

07.04.2023 у відділенні № 44 ТОВ «Нова пошта» ОСОБА_5 отримав кваліфікаційну картку водія на ім`я ОСОБА_6 ( ОСОБА_7 ) від 29.03.2023 номер реєстрації DI-53573/2023 та СППК на ім`я ОСОБА_7 від 29.03.2023.

Крім того, допитано свідка ОСОБА_8 , який пояснив, що з метою отримання кваліфікаційної картки водія (код 95) та СППК на веб-сайті «Центр ліцензій» знайшов відповідну інформацію про можливість їх отримання й контактний номер НОМЕР_1 .

15.03.2023 зв`язавшись у месенджері «Вайбер» з особою на ім`я ОСОБА_9 з даного питання, останній повідомив про необхідність надіслати в сканованому вигляді документів та здійснити оплату в сумі 5000 грн в якості передоплати та 1500 грн у якості повної оплати після готовності документів, надавши при цьому номер картки АТ КБ «Приват Банк» НОМЕР_2 . Про будь-яке проходження навчання ОСОБА_10 ніхто нічого не повідомляв.

Надіславши скановані копії документів: посвідчення водія, паспорт громадянина України, ідентифікаційний код, паспорт громадянина України для виїзду за кордон, фотокартка, ОСОБА_8 здійснив оплату 16.03.2023 в сумі 5000 грн та 31.03.2023 в сумі 1500 грн на вищевказаний картковий рахунок ОСОБА_11

07.04.2023 у відділенні № 2 ТОВ «Нова пошта» ОСОБА_8 отримав кваліфікаційну картку водія на ім`я ОСОБА_12 ( ОСОБА_13 ) від 27.03.2023 номер реєстрації DI-53413/2023 та СППК на ім`я ОСОБА_13 від 29.03.2023.

Крім того, допитано свідка ОСОБА_14 , який пояснив, що з метою отримання кваліфікаційної картки водія (код 95) та СППК на веб-сайті «Центр ліцензій» знайшов відповідну інформацію про можливість їх отримання й контактний номер НОМЕР_1 .

12.04.2023 зв`язавшись у месенджері «Вайбер» з особою на ім`я ОСОБА_9 з даного питання, останній повідомив про необхідність надіслати в сканованому вигляді документів та здійснити оплату в сумі 5000 грн в якості передоплати та 1500 грн у якості повної оплати після готовності документів, надавши при цьому номер картки АТ КБ «Приват Банк» НОМЕР_2 . Про будь-яке проходження навчання ОСОБА_14 ніхто нічого не повідомляв.

Надіславши скановані копії документів: посвідчення водія, паспорт громадянина України, ідентифікаційний код, паспорт громадянина України для виїзду за кордон, фотокартка, ОСОБА_14 здійснив оплату 13.04.2023 в сумі 5000 грн та 27.04.2023 в сумі 1500 грн на вищевказаний картковий рахунок ОСОБА_11

01.05.2023 у відділенні № 8 ТОВ «Нова пошта» ОСОБА_14 отримав кваліфікаційну картку водія на ім`я ОСОБА_15 ( ОСОБА_16 ) від 24.04.2023 номер реєстрації DI-54830/2023 та СППК на ім`я ОСОБА_16 від 24.04.2023.

При цьому у кожній із кваліфікаційної картки водія вказаних свідків, орган видачі зазначено як «NKC AsMAP UA», а на СППК відсутні підписи уповноважених осіб Міністерства інфраструктури України, як це визначено пунктом 28 розділу ІІ Порядку,

Відповідно до інформації Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, сертифікатів підтвердження професійної компетенції водіїв та кваліфікованих карток водіїв на ім`я ОСОБА_17 , ОСОБА_18 та ОСОБА_19 в інформаційній (автоматизованій) системі «Підтвердження професійної компетентності водіїв транспортних засобів для надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів» відсутні.

Форма сертифікатів підтвердження професійної компетенції водіїв та кваліфікованих карток водіїв на ім`я ОСОБА_17 , ОСОБА_18 та ОСОБА_19 не відповідає формі наведеної у додатку 7 Порядку.

Сертифікати підтвердження професійної компетенції водіїв та кваліфікаційні картки водіїв на ім`я ОСОБА_17 , ОСОБА_18 та ОСОБА_19 , які надані листом, не відповідають Законодавству.

Допитом свідка ОСОБА_20 встановлено, що максимальна тривалість навчальних курсів за дистанційною формою навчання не повинна перевищувати 12 годин при збереженні загального строку такого навчання, а саме тривалість програми навчальних курсів становить: початкових 280 годин, початково-скорочених 140 годин. При цьому навчання в режимі он-лайн може бути тільки частково, при цьому очне навчання повинно бути обов`язкове.

Відповідно до інформації ДП «ГЦЦК», інформація про видані СППК та кваліфікаційні картки водія ТОВ «НКЦ АсМАП України» (код ЄДРПОУ 31605214) або його структурними підрозділами не вносилась до ІАС «Реєстр водіїв».

Окрім того, протоколом засідання робочої групи з ціноутворення ДП «ГЦЦК» від 07.06.2022 № 1 встановлено тариф на реєстрацію проходження навчання водія в електронному реєстрі професійних водіїв, які здійснюють перевезення пасажирів та вантажів у розмірі 360 грн. з ПДВ, та щомісячну плату учбових центрів за користування ІАС «Реєстр водіїв» в розмірі 2400 грн. з ПДВ, тариф затверджено наказом генерального директора підприємства наказом № 22-ОД від 08.06.2022.

Таким чином, ТОВ «НКЦ АсМАП України» за кожну реєстрацію проходження навчання водія в електронному реєстрі професійних водіїв, а також за щомісячне користування ІАС «Реєстр водіїв», повинно було здійснювати відповідні оплати, які фактично не здійснювались. Договір про надання доступу до ІАС «Реєстр водіїв», який надсилався до ТОВ «НКЦ АсМАП України», останнє не підписало та продовжувало здійснювати навчання водіїв за оплату, і видавати недійсні офіційні документи.

У період з 09:09 год. 14.06.2023 по 00:44 год. 15.06.2023 на підставі ухвали слідчого судді Києво-Святошинського районного суду Київської області ОСОБА_21 від 26.05.2023, у приміщенні ТОВ «НКЦ АсМАП України» (код ЄДРПОУ 31605214) розташованому за адресою: м. Київ, вул. Мартиросяна, 14, проведено обшук, під час якого вилучено ряд речей і документів, в тому числі виготовлені свідоцтва підтвердження професійної компетенції водія та кваліфікаційні карти водія, технічні засоби для їх виготовлення та бланки, а також бухгалтерська документація щодо здійснення розрахунків за навчання водіїв на рахунки ТОВ «НКЦ АсМАП України».

Встановлено, що ТОВ «НКЦ АсМАП України» має наступні відкриті рахунки в Акціонерному товаристві «УкрСиббанк» (код банку (МФО) 351005, код за ЄДРПОУ 09807750):

1) НОМЕР_3 ;

2) НОМЕР_4 ;

3) НОМЕР_5 ;

4) НОМЕР_6 ;

5) НОМЕР_6 ;

6) НОМЕР_6 ;

7) НОМЕР_6 ;

8) НОМЕР_7 ;

та рахунок у Державній казначейській службі України: НОМЕР_8 .

Відповідно Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, ТОВ «НКЦ АсМАП України» на праві власності належать:

1)нежилі приміщення (в літері А) з № 1 по № 4 (групи приміщень № 50) за адресою: м. Київ, вулиця Мартиросяна, будинок 14 (Реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1376387680000);

2)нежилі приміщення з № 1 по № 18 (групи приміщень № 47) в (літ А) (Реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1376367680000).

Таким чином, кошти які надходять та знаходяться на рахунках ТОВ «НКЦ АсМАП України» одержані внаслідок вчинення кримінального правопорушення, є доходом внаслідок здійснення навчання, яке не відповідає вимогам законодавства та видачі недійсних офіційних документів, вони є предметом кримінального правопорушення, призначаються (використовуються) для фінансування та/або матеріального забезпечення кримінального правопорушення, тобто для забезпечення ТОВ «НКЦ АсМАП України» матеріальними цінностями для виготовлення недійсних офіційних документів, зокрема такими як пристрої для їх виготовлення, бланки до них, в тому числі призначаються (використовуються) для винагороди за його вчинення у вигляді грошових виплат особам, причетним до вчинення кримінального правопорушення, нерухоме майно призначаються (використовуються) матеріального забезпечення кримінального правопорушення, тобто для розміщення офісу у нежилих приміщеннях та здійснення у ньому злочинних діянь.

Незастосування заходу забезпечення як арешт майна, призведе до приховування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, передачі грошових коштів, які перебувають на рахунках, пересування, та втрати, перетворення, передачі нерухомого майна, в тому числі його передачі третім особам шляхом продажу, оренди, в інший спосіб.

Враховуючи викладене, до коштів, які знаходяться на рахунках ТОВ «НКЦ АсМАП України» та нерухомого майна, яке належить останньому, може бути застосована спеціальна конфіскація відповідно до положень ст.ст. 96-1, 96-2 КК України, ч. 2 ст. 170 КПК України.

На підставі вищевикладеного, прокурор просив накласти арешт на гроші ТОВ «НКЦ АсМАП України» (код ЄДРПОУ 31605214), у безготівковій формі, з можливістю зарахування на зазначені рахунки коштів, що надходять, у наступних установах:

-Акціонерному товаристві «УкрСиббанк» (код банку (МФО) 351005, код за ЄДРПОУ 09807750):

1) НОМЕР_3 ;

2) НОМЕР_4 ;

3) НОМЕР_5 ;

4) НОМЕР_6 ;

5) НОМЕР_6 ;

6) НОМЕР_6 ;

7) НОМЕР_6 ;

8) НОМЕР_7 ;

-Державній казначейській службі України:

1) НОМЕР_8 ;

нерухоме майно ТОВ «НКЦ АсМАП України» (код ЄДРПОУ 31605214) з позбавленням права на відчуження, якому на праві власності належать:

1) нежилі приміщення (в літері А) з № 1 по № 4 (групи приміщень № 50) за адресою: м. Київ, вулиця Мартиросяна, будинок 14 (Реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1376387680000);

2) нежилі приміщення з № 1 по № 18 (групи приміщень № 47) в (літ А) (Реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1376367680000).

У судове засідання прокурор не з`явився, про дату та час судового засідання повідомлявся належним чином, причини неявки не повідомив.

Відповідно до ч. 1. ст. 172 КПК України неприбуття осіб у судове засідання не перешкоджає розгляду клопотання.

Фіксування судового засідання за допомогою технічних засобів на підставі ч.4 ст. 107 КПК України не здійснювалося.

З матеріалів клопотання вбачається, що Києво-Святошинською окружною прокуратурою Київської області здійснюється процесуальне керівництво у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12022111380000856 від 29.11.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 190 КК України.

Відділом поліції№1Бучанського РУПГУНП вКиївській областіздійснюється досудоверозслідування укримінальному провадженні№ 12022111380000856від 29.11.2022за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.3ст.190КК України.

При застосуванні заходів забезпечення кримінального провадження слідчий суддя повинен діяти у відповідності до вимог КПК України та судовою процедурою гарантувати дотримання прав, свобод та законних інтересів осіб, а також умов, за яких жодна особа не була б піддана необґрунтованому процесуальному обмеженню.

При вирішенні питання про арешт майна для прийняття законного та справедливого рішення слідчий суддя, згідно ст. ст. 94, 132, 173 КПК України, повинен врахувати правову підставу для арешту майна, можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні або застосування щодо нього конфіскації, в тому числі і спеціальної, наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження, а також наслідки арешту майна для підозрюваного, третіх осіб.

Відповідні дані мають міститися і у клопотанні прокурора, який звертається з проханням арештувати майно, оскільки, згідно ст. 1 Першого протоколу Конвенції про захист прав та основоположних свобод, будь-яке обмеження власності повинно здійснюватися відповідно до закону, а отже суб`єкт, який ініціює таке обмеження, повинен обґрунтувати свою ініціативу з посиланням на норми закону.

Так, відповідно до ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення збереження речових доказів; спеціальної конфіскації; конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Як вбачається з матеріалів клопотання, прокурор Києво-Святошинської окружної прокуратури Київської області звертаючись до суду із клопотанням про арешт майна зазначив, що метою накладення арешту на майно є забезпечення спеціальної конфіскації.

Згідно положень ст. 98 КПК України речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

Відповідно до вимог ч. 10 ст. 170 КПК України, арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.

Досліджуючи подане клопотання, в межах кримінального провадження прокурором не доведено ризиків з бокуТОВ «НКЦ АсМАП України», а також інших осіб, приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження майна, про арешт якого подане клопотання, і що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання в праваТОВ «НКЦ АсМАП України».

Відповідно до ч. 11 ст.170 КПК України заборона або обмеження користування, розпорядження майном можуть бути застосовані лише у разі, коли існують обставини, які підтверджують, що їх незастосування призведе до приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі майна.

Враховуючи вищевикладене і мотивування клопотання прокурора, суд вважає, що в розумінні вимог ст. 132 КПК України прокурор не надав достатніх і належних доказів тих обставин, на які він послався у клопотанні про арешт майна, а тому в задоволенні клопотання слід відмовити.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 170-173, 175, 309 КПК України, слідчий суддя,-

УХВАЛИВ:

В задоволенні клопотання прокурора Києво-Святошинської окружної прокуратури Київської області ОСОБА_3 , про арешт майна у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12022111380000856 від 29.11.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 190 КК України відмовити.

Ухвала може бути оскаржена до Київського апеляційного суду протягом 5 (п`яти) днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя Наталія ПІНКЕВИЧ

СудКиєво-Святошинський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення14.07.2023
Оприлюднено03.05.2024
Номер документу112228442
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —369/10740/23

Ухвала від 14.07.2023

Кримінальне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Пінкевич Н. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні