ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 липня 2023 року м. ПолтаваСправа № 440/1797/23
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Сич С.С.,
за участю:
секретаря судового засідання Садошенко А.П.,
представника позивача Бідюк Я.В.,
представника відповідачів Єгоренка Р.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КРЕМАГРОЦЕНТР" до Головного управління ДПС у Полтавській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
24 лютого 2023 року до Полтавського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "КРЕМАГРОЦЕНТР" (надалі - позивач; ТОВ КРЕМАГРОЦЕНТР") до Головного управління ДПС у Полтавській області, Державної податкової служби України, у якій позивач просить визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 19.08.2022 №7230784/39757790 і зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну від 15.04.2022 №293 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем подання її на реєстрацію ТОВ «КРЕМАГРОЦЕНТР».
Позовна заява здана позивачем на пошту 22 лютого 2023 року, що підтверджується штампом поштової організації на конверті.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що рішення комісії Головного управління ДПС у Полтавській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних 19.08.2022 №7230784/39757790 є протиправним та підлягає скасуванню, а податкова накладна №293 від 15.04.2022 підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки платником податків надано контролюючому органу всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарської операції за податковою накладною, у реєстрації якої відмовлено.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 01 березня 2023 року позовну заяву залишено без руху.
17 березня 2023 року до суду надійшла заява позивача про усунення недоліків позовної заяви /а.с. 34/, до якої додано заяву про поновлення строку звернення до адміністративного суду.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 22 березня 2023 року визнано поважними причини пропуску строку звернення Товариства з обмеженою відповідальністю "КРЕМАГРОЦЕНТР" до Головного управління ДПС у Полтавській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії та поновлено пропущений строк звернення до адміністративного суду з позовом Товариству з обмеженою відповідальністю "КРЕМАГРОЦЕНТР" у справі №440/1797/23. Прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №440/1797/23, клопотання позивача про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження задоволено, вирішено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
12 квітня 2023 року до суду надійшов відзив відповідачів на позовну заяву /а.с. 60-61/, у якому представник відповідачів просить у задоволенні позовних вимог відмовити у повному обсязі, посилаючись на те, що зупинення реєстрації податкової накладної від 15.04.2022 №293 здійснено у відповідності та на виконання вимог Порядку зупинення реєстрації ПН/РК №1165. Вказує, що до повідомлення платником надано копію договору купівлі-продажу №152 від 24.01.2020 не в повному обсязі (лише 1 сторінка), додаток від 15.04.2022 без заповнених граф 1.1, 1.2 - перелік торгових залів магазинів та адреси, п. 4 - строк надання послуг, акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) від 15.04.2022 не розкриває зміст і обсяг господарської операції. Крім того, не подано банківських документів щодо здійснення оплати замовником». Зазначає, що ТОВ «КРЕМАГРОЦЕНТР» подано повідомлення від 04.08.2022 №5 про надання пояснень та копій документів до податкової накладної від 15.04.2022 №293, реєстрацію якої зупинено та надано наступні документи: договір купівлі-продажу №152 від 24.01.2020; акт №КЦ-0000020; акт про зарахування зустрічних однорідних вимог від 15.04.2022; додаток до договору купівлі-продажу № 152 від 15.04.2022; договір поставки № 03-07/21 ММ від 01.07.2021. Вважає, що рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 19.08.2022 №7230784/39757790 прийнято правомірно та підстави для його скасування відсутні. У відзиві, серед іншого, заявлено клопотання про розгляд справи за участю представника відповідачів.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 12 квітня 2023 року відмовлено у задоволенні клопотання відповідачів про розгляд справи за участю представника відповідачів у справі №440/1797/23.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 22 травня 2023 року суд перейшов до розгляду справи №440/1797/23 за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче судове засідання на 12:00 08 червня 2023 року. Витребувано від відповідача Державної податкової служби України докази та встановлено строк для їх надання до суду до 02 червня 2023 року.
31 травня 2023 року до суду від представника відповідачів надійшла заява на виконання вимог ухвали суду від 22.05.2023 /а.с. 91/, в якій ДПС України повідомило, що скарга на рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 19.08.2022 №7230784/39757790 про відмову в реєстрації податкової накладної №293 від 15.04.2022 ТОВ "КРЕМАГРОЦЕНТР" не подавалась.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 05 червня 2023 року клопотання представника позивача Бідюк Яни Володимирівни про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду - задоволено.
Ухвалою суду від 08 червня 2023 року задоволено клопотання представника позивача про відкладення підготовчого засідання та підготовче засідання відкладено до 11:00 21 червня 2023 року.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 16 червня 2023 року клопотання представника позивача Бідюк Яни Володимирівни про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду - задоволено.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 21 червня 2023 року закрито підготовче провадження та справу №440/1797/23 призначено до судового розгляду по суті у відкритому судовому засіданні на 09:30 05 липня 2023 року. Клопотання представника позивача Бідюк Яни Володимирівни про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду - задоволено, вирішено судове засідання, призначене на 09:30 05 липня 2023 року, провести за участю представника позивача Бідюк Яни Володимирівни в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити у повному обсязі.
Представник відповідачів у судовому засіданні проти позову заперечував, просив відмовити у задоволенні позовних вимог.
Суд, заслухавши вступне слово представників сторін, дослідивши письмові докази, встановив наступні обставини та спірні правовідносини.
ТОВ "КРЕМАГРОЦЕНТР" (ідентифікаційний код 39757790) зареєстроване як юридична особа, основним видом економічної діяльності позивача є 46.39 Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами, серед видів економічної діяльності, яку має право здійснювати позивач є 73.20 Дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань /а.с. 15/.
ТОВ "КРЕМАГРОЦЕНТР" з 01.01.2019 зареєстроване платником податку на додану вартість, що підтверджується витягом №1816034500268 з реєстру платників податку на додану вартість /а.с.16/.
ТОВ "КРЕМАГРОЦЕНТР" складено податкову накладну №293 від 15.04.2022 (отримувач (покупець) ТОВ "1-А Ікорна Компанія") на дослідження кон`юнктури ринку (послуги згідно з ДКПП 73.20 19-00.00) на загальну суму 29915,40 грн., в тому числі ПДВ - 4985,90 грн. /а.с. 20/, яку подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних 22.06.2022 /а.с. 68/.
За результатами розгляду податкової накладної №293 від 15.04.2022 контролюючий орган 22.06.2022 через Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДПС України, версія 2.3.8.39" направив ТОВ "КРЕМАГРОЦЕНТР" квитанцію, у якій зазначено: "Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 15.04.2022 №293 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 73.20 19-00.00, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" /а.с. 68/.
ТОВ "КРЕМАГРОЦЕНТР" направило контролюючому органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 17.08.2022 №5, у якому зазначило, що "ТОВ "КРЕМАГРОЦЕНТР" виконало дослідження ринку для ТОВ "1-А Ікорна Компанія" (код ЄДРПОУ 39738364) згідно договору №152 від 24.01.2020, акт №20 від 15.04.2022 /а.с. 63/.
До цього повідомлення позивачем додано документи, копії яких містяться у матеріалах справи.
19.08.2022 комісією ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №7230784/39757790 про відмову у реєстрації податкової накладної від 15.04.2022 №293 /а.с. 26/.
За змістом вказаного рішення підставою для відмови в реєстрації податкової накладної зазначено "ненадання платником податку копій документів: договорів, зокрема, зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), в тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків". Додаткова інформація: "надано копію договору купівлі-продажу №152 від 24.01.2020 не в повному обсязі (лише 1 сторінка), додаток від 15.04.2022 без заповнених граф 1.1, 1.2 - перелік торгових залів магазинів та адреси, п. 4 - строк надання послуг, акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) від 15.04.2022 не розкриває зміст і обсяг господарської операції. Крім того, не подано банківських документів щодо здійснення оплати замовником" /зворот а.с. 26/.
Позивач не погодився з рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Полтавській області від 19.08.2022 №7230784/39757790 про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку оскаржуваному рішенню комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Полтавській області від 19.08.2022 №7230784/39757790, суд дійшов таких висновків.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплату пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків і визначає заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу є Податковий кодекс України від 02.12.2010 року № 2755-VI (далі - ПК України у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до підпунктів 16.1.2, 16.1.3, пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Згідно з підпунктом "б" пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку, який нараховується відповідно до підпунктів 213.1.9 і 213.1.14 пункту 213.1 статті 213 цього Кодексу, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів). (пункт 188.1 статті 188 ПК України).
Відповідно до пункт 201.7 статті 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України (пункт 201.10 статті 201 ПК України).
Відповідно до підпункту 14.1.60 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Положенням пункту 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Отже, платник податку - постачальник з настанням першої із умов виникнення податкових зобов`язань, визначених у пункті 187.1 статті 187 ПК України, зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування складаються та реєструються постачальником (продавцем) - платником податку, крім випадків, визначених пунктом 9 цього Порядку (пункт 8 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних).
Згідно з пунктом 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пунктів 13-15 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Кабінетом Міністрів України прийнято постанову "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" від 11.12.2019 №1165, якою, зокрема, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).
Пунктом 1 Порядку №1165 встановлено, що цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
За змістом пункту 2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Згідно з пунктом 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Додатком 3 до Порядку №1165 визначено Критерії ризиковості здійснення операцій, відповідно до пункту 1 яких до цих Критеріїв віднесено відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі.
Відповідно до пункту 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет /пункт 8 Порядку №1165/.
Пунктами 10, 11 Порядку №1165 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що ТОВ "КРЕМАГРОЦЕНТР" складено податкову накладну №293 від 15.04.2022 (отримувач (покупець) ТОВ "1-А Ікорна Компанія") на дослідження кон`юнктури ринку (послуги згідно з ДКПП 73.20 19-00.00) на загальну суму 29915,40 грн., в тому числі ПДВ - 4985,90 грн. /а.с. 20/, яку подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних 22.06.2022 /а.с. 68/.
За результатами розгляду податкової накладної №293 від 15.04.2022 контролюючий орган 22.06.2022 через Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДПС України, версія 2.3.8.39" направив ТОВ "КРЕМАГРОЦЕНТР" квитанцію, у якій зазначено: "Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 15.04.2022 №293 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 73.20 19-00.00, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" /а.с. 68/.
Однак, зупиняючи реєстрацію податкової накладної, контролюючим органом не визначено, які конкретно документи позивачу слід подати для усунення сумнівів щодо реальності задекларованої позивачем операції.
Верховним Судом у постанові від 07 травня 2020 року у справі №300/183/19 викладено висновок щодо застосування норм статей 8, 9, 77, 245 Кодексу адміністративного судочинства України, за змістом якого предметом доказування при вирішенні вимог про зобов`язання ДФС України зареєструвати податкову накладну мають бути встановленими обставини достатності документів для її реєстрації. Тобто позивач має довести, що ним було подано вичерпний перелік документів, достатніх для реєстрації податкової накладної, натомість відповідач має це спростовувати на підтвердження правильності свого рішення із наведенням обґрунтованих доводів, чому надані позивачем документи не були достатніми для реєстрації податкової накладної.
Враховуючи зміст квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної та відсутність конкретизації, які саме документи позивачу слід подати податковому органу, ТОВ "КРЕМАГРОЦЕНТР" направило контролюючому органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 17.08.2022 №5, у якому зазначило, що "ТОВ "КРЕМАГРОЦЕНТР" виконало дослідження ринку для ТОВ "1-А Ікорна Компанія" (код ЄДРПОУ 39738364) згідно договору №152 від 24.01.2020, акт №20 від 15.04.2022 /а.с. 63/.
До повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 17.08.2022 №5, позивачем надано до контролюючого органу копії таких документів:
- договору №152 купівлі-продажу від 24 січня 2020 року укладеного між ТОВ "1-А ІКОРНА КОМПАНІЯ" (продавець) та ТОВ "КРЕМАГРОЦЕНТР" (покупець), за умовами якого продавець зобов`язується поставити та передати у власність (повне господарське володіння) покупця товар, а покупець зобов`язується прийняти та оплатити його на умовах даного договору. Найменування товару продукти: харчування відповідно до видаткових накладних (пункти 1.1, 1.2 договору). Даний договір набирає чинності з моменту підписання та діє до 31 грудня 2020 року. Якщо сторони у строк, не менше 20 календарних днів до закінчення строку дії даного договору, не повідомлять одна одну про бажання розірвати договір, то договір вважається продовженим строком на один рік на тих самих умовах (п. 9.1 договору) /а.с. 62/ (перша сторінка договору);
- додатку від 15.04.2022 до договору купівлі-продажу №152 від 24.01.2020, за умовами якого покупець на умовах даного додатку до договору зобов`язується надати продавцю такі маркетингові послуги (далі - послуги), зокрема: п. 1.1 послуги з організації викладки продукції, що подавляється Товариством на полицях у торгових залах магазинів; п. 1.2 послуги з підтримання належного споживання зовнішнього вигляду продукції, що подавляється продавцем на полицях у торгових залах магазинів; 1.3 проведення цінових акцій щодо продукції, що поставляється продавцем (за наявності); п.1.4 послуги з мерчендайзингу (за наявності); 1.5 послуги з розміщення зовнішньої реклами продукції, що поставляється Товариством; 1.6 послуги з розміщення внутрішньої реклами продукції, що поставляється Товариством; 1.7 ввід нових позицій продукції, що поставляється Товариством в мережу магазинів дистрибутора; 1.8 ретро-бонусні оплати за надання маркетингових послуг згідно п. 1. Головною метою послуг, що надаються за цим додатком є просування на ринку продукції, що поставляється продавцем, а саме: збільшення обсягів доступної споживачам інформації про продукцію, що поставляється продавцем, виокремлення продукції, що поставляється продавцем з ряду однорідних товарів та привернення до них уваги споживачів, формування позитивного ставлення споживачів до продукції, що поставляється продавцем та збільшення обсягу продажу товарів покупця торгових залах магазинів визначених у п.п.1.1., 1.2 цього додатку (пунк 2 додатку). Сторони узгодили вартість наданих послуг продавцю за відповідних період вказаний у п.4 цього додатку до договору у сумі 29915,40 грн. (пункт 3 додатку) /а.с.66/;
- акту №КЦ-0000020 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 15.04.2022, за змістом якого ТОВ "КРЕМАГРОЦЕНТР" (виконавцем) були проведені такі роботи (надані послуги) замовнику ТОВ "1-А ІКОРНА КОМПАНІЯ" : дослідження корн`юнктури ринку на загальну суму 29915,40 грн., у тому числі ПДВ - 4985,90 грн. /а.с. 64/;
- акту про зарахування зустрічних однорідних вимог від 15.04.2022, відповідно до якого відбулось зарахування зустрічних вимог: грошового зобов`язання ТОВ "КРЕМАГРОЦЕНТР" з оплати вартості товару за договором №152 від 24.01.2020 у розмірі 29915,40 грн. та грошового зобов`язання ТОВ "1-А ІКОРНА КОМПАНІЯ" з оплати вартості маркетингових послуг за договором №152 від 24.01.2020 у розмірі 29915,40 грн. /зворот а.с. 65/;
За приписами статті 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства; первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію.
Відповідно до частин 1, 2 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Первинні документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади і прізвища (крім первинних документів, вимоги до яких встановлюються Національним банком України) осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.
Таким чином, в силу Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" факт здійснення господарських операцій повинен підтверджуватися первинними документами (накладними, актами приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг), тощо), які містять відомості про такі господарські операції. При цьому, неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.
Позивачем надано до контролюючого органу копію акту №КЦ-0000020 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 15.04.2022, за змістом якого ТОВ "КРЕМАГРОЦЕНТР" (виконавцем) були проведені такі роботи (надані послуги) замовнику ТОВ "1-А ІКОРНА КОМПАНІЯ": дослідження корн`юнктури ринку на загальну суму 29915,40 грн., у тому числі ПДВ - 4985,90 грн. /а.с. 64/, що містить відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції.
Отже, платник податку ТОВ "КРЕМАГРОЦЕНТР" після настання першої з умов виникнення податкових зобов`язань, визначених у пункті 187.1 статті 187 ПК України, яка підтверджена актом №КЦ-0000020 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 15.04.2022, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, відповідно до пунктів 201.7, 201.10 статті 201 ПК України був зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зважаючи на викладене вище, висновки контролюючого органу у оскаржуваному рішенні про ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, в тому числі акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних спростовані матеріалами справи.
Позивачем до суду крім зазначених вище документів надано:
- копію договору №152 купівлі-продажу від 24 січня 2020 року укладеного між ТОВ "1-А ІКОРНА КОМПАНІЯ" (продавець) та ТОВ "КРЕМАГРОЦЕНТР" (покупець) у повному обсязі /а.с. 17, зворот а.с. 17);
- копію додаткової угоди від 30.12.2021 до договору постачання №152 від 24 січня 2020 року, якою сторони договору вирішили продовжити термін дії до цього договору до 31 грудня 2022 року /а.с.18/;
- копію додатку від 15.04.2022 до акту №КЦ-0000020 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 15.04.2022, складеного про те, що ТОВ "КРЕМАГРОЦЕНТР" (виконавцем) були проведені послуги згідно додатка до договору від 15.04.2022 до договору №152 від 24.01.2020, у якому зазначено, що дослідження здійснюються за наступними напрямками: можливості та перспективи ведення комерційних операцій щодо об`єкта маркетингових досліджень на території Полтавської області, щодо якої проводяться дослідження; визначення діючих та потенційних конкурентів на відповідному сегменті ринку; загальна характеристика умов роботи конкурентів (джерела сировини та комплектуючих, наявність постачально-збутової мережі та ін.); аналогічна характеристика обігу аналогічного об`єкту маркетингових досліджень, продукції конкурентів (обсяг пропозиції, якість, ціни, сервіс, розрахунку та ін.); попит на продукцію, перспективи його розвитку; відомості про потенційних споживачів; можливість, доцільність та ефективність проведення рекламних кампаній. Загальна вартість робіт (послуг) 29915,40 грн., у тому числі ПДВ - 4985,90 грн. /а.с.146/;
- копію додатку від 15.04.2022 до акту про зарахування зустрічних однорідних вимог від 15.04.2022, у якому зазначено вважати вірним: керуючись ст. 601 Цивільного кодексу України, сторони домовились зарахувати такі зустрічні однорідні вимоги, строк виконання яких настав: грошове зобов`язання сторони -2 (позивач) з оплати вартості товару за договором №152 від 24.01.2020 у розмірі 29915,40 грн.; грошове зобов`язання сторони -1 (ТОВ "1-А ІКОРНА КОМПАНІЯ") з оплати дослідження кон`юнктури ринку за додатком до договору №152 від 15.04.2022 до договору №152 від 24.01.2020 у розмірі 29915,40 грн. /а.с.147/;
- копії актів звірок між позивачем та ТОВ "1-А ІКОРНА КОМПАНІЯ" /а.с. 148-150/;
- копію картки рахунку 361 за квітень 2022 року /а.с. 151/.
Суд зазначає, що наявність чи відсутність банківських документів щодо здійснення оплати замовником не впливає на факт виникнення у позивача податкового зобов`язання з ПДВ після оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, та відповідно не впливає на обов`язок позивача скласти за зареєструвати в ЄРПН податкову накладну у дату оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, яка підтверджена актом №КЦ-0000020 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 15.04.2022.
Відповідно до пункту 2 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (надалі - Порядок №520), прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. (пункт 4 Порядку № 520).
Згідно з пунктом 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Вжите у цій нормі словосполучення може включати свідчить про те, що у кожному окремому випадку перелік таких документів є індивідуальним та залежить від критерію ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної в Реєстрі.
Підставами для прийняття комісіями регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства. (пункт 11 Порядку № 520).
Суд зазначає, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим (фіскальним) органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
У випадку неконкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні саме суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
Аналогічний висновок щодо застосування норм права викладено Верховним Судом у постанові від 30 вересня 2022 року у справі № 600/332/21-а (адміністративне провадження №К/990/16015/22).
Щодо аналізу господарських операцій між ТОВ КРЕМАГРОЦЕНТР" та ТОВ "1-А ІКОРНА КОМПАНІЯ", то в даній справі суд не надає оцінку реальності їх здійснення, оскільки ці питання повинні досліджуватись під час здійснення податкового контролю, що відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Підсумовуючи викладене вище, враховуючи встановлені обставини та наведені вище норми права, якими врегульовані спірні правовідносини, зважаючи на наявність у позивача передбачених законодавством документів, необхідних для складання податкової накладної №293 від 15.04.2022, беручи до уваги, що реальність господарської операції може бути перевірена контролюючим органом під час проведення перевірки платника податків, суд дійшов висновку, що у ГУ ДПС у Полтавській області були відсутні правові підстави для відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкової накладної, тому рішення комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 19.08.2022 №7230784/39757790 прийняте Головним управлінням ДПС у Полтавській області без урахування всіх обставин, що мають значення для його прийняття, тобто необґрунтовано, а отже є протиправним та підлягає скасуванню відповідно до пункту 2 частини 2 статті 245 КАС України.
Спосіб відновлення порушеного права позивача має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.
Зазначена позиція повністю кореспондується з висновками Європейського суду з прав людини, відповідно до яких, обираючи спосіб захисту порушеного права, слід зважати на його ефективність з точки зору статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка вимагає, щоб норми національного правового засобу стосувалися сутності "небезпідставної заяви" за Конвенцією та надавали відповідне відшкодування. Зміст зобов`язань за статтею 13 також залежить від характеру скарги заявника за Конвенцією. Тим не менше, засіб захисту, що вимагається згаданою статтею, повинен бути "ефективним" як у законі, так і на практиці, зокрема, в тому сенсі, щоб його використання не було ускладнене діями або недоглядом органів влади відповідної держави (пункт 75 рішення Європейського суду з прав людини у справі "Афанасьєв проти України" від 5 квітня 2005 року (заява № 38722/02)).
Абзацами 5, 6, та 7 вступної частини Рекомендації Rec (2004) 6 Комітету Міністрів Ради Європи державам-членам "Щодо вдосконалення національних засобів правового захисту", ухваленої на 114-й сесії 12.05.2004, передбачено, що, відповідно до вимог статті 13 Конвенції, держави-члени зобов`язуються забезпечити будь-якій особі, що звертається з оскарженням порушення її прав і свобод, викладених в Конвенції, ефективний засіб правового захисту в національному органі; крім обов`язку впровадити такі ефективні засоби правового захисту у світлі прецедентної практики Європейського суду з прав людини, на держави покладається загальний обов`язок розв`язувати проблеми, що лежать в основі виявлених порушень; саме держави-члени повинні забезпечити ефективність таких національних засобів як з правової, так і практичної точок зору, і щоб їх застосування могло привести до вирішення скарги по суті та належного відшкодування за будь-яке виявлене порушення.
У пункті 145 рішення від 15.11.1996 у справі "Чахал проти Об`єднаного Королівства" (Chahal v. the United Kingdom, (22414/93) [1996] ECHR 54) Європейський суд з прав людини зазначив, що стаття 13 гарантує на національному рівні ефективні правові засоби для здійснення прав і свобод, що передбачаються Конвенцією, незалежно від того, яким чином вони виражені в правовій системі тієї чи іншої країни. Суть цієї статті зводиться до вимоги надати заявникові такі міри правового захисту на національному рівні, що дозволили б компетентному державному органові розглядати по суті скарги на порушення положень Конвенції й надавати відповідний судовий захист, хоча держави - учасники Конвенції мають деяку свободу розсуду щодо того, яким чином вони забезпечують при цьому виконання своїх зобов`язань.
Отже, "ефективний засіб правого захисту" в розумінні статті 13 Конвенції повинен забезпечити поновлення порушеного права й одержання особою бажаного результату.
Згідно із статтею 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.
Пунктами 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010, передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);
неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.
Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
Таким чином, обов`язок щодо реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних поданої платником податків податкової накладної №293 від 15.04.2022 покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику - ДПС України.
Беручи до уваги викладене, суд дійшов висновку, що належним та ефективним способом захисту прав позивача є: визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 19 серпня 2022 року №7230784/39757790 та зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 15 квітня 2022 року №293, подану на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю "КРЕМАГРОЦЕНТР" (ідентифікаційний код 39757790) 22 червня 2022 року.
Отже, адміністративний позов ТОВ "КРЕМАГРОЦЕНТР" обґрунтований та підлягає задоволенню.
При зверненні до суду з позовом у цій справі позивачем сплачено судовий збір у сумі 2684 грн., що підтверджується платіжною інструкцією №5741 від 22.02.2023 /а.с. 14/.
Частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Таким чином, при задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "КРЕМАГРОЦЕНТР" суд вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "КРЕМАГРОЦЕНТР" судові витрати зі сплати судового збору в сумі 1342 грн. (2684/2) та стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "КРЕМАГРОЦЕНТР" судові витрати зі сплати судового збору в сумі 1342 грн. (2684/2).
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 7, 9, 77, 139, 243-245 Кодексу адміністративного судочинства України,
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "КРЕМАГРОЦЕНТР" (ідентифікаційний код 39757790, вул. Свіштовська, 3, м. Кременчук, Полтавська область, 39610) до Головного управління ДПС у Полтавській області (ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 44057192, вул. Європейська, 4, м. Полтава, 36000), Державної податкової служби України (ідентифікаційний код 43005393, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 19 серпня 2022 року №7230784/39757790.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 15 квітня 2022 року №293, подану на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю "КРЕМАГРОЦЕНТР" (ідентифікаційний код 39757790) 22 червня 2022 року.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "КРЕМАГРОЦЕНТР" судові витрати зі сплати судового збору в сумі 1342 грн. (одна тисяча триста сорок дві гривні).
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "КРЕМАГРОЦЕНТР" судові витрати зі сплати судового збору в сумі 1342 грн. (одна тисяча триста сорок дві гривні).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складено 17 липня 2023 року.
Суддя С.С. Сич
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2023 |
Оприлюднено | 19.07.2023 |
Номер документу | 112233747 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні