Справа № 947/14337/23
Провадження № 1-кс/947/8744/23
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07.07.2023 року м.Одеса
Слідчий суддя Київського районного суду міста Одеси ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні в місті Одесі клопотання детектива відділу детективів ТУ БЕБ в Одеській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_4 про арешт майна у кримінальному провадженні №72022160000000006 від 16.12.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.1,ч.3ст.212, ч.3 ст.209, ч.1 ст.366 ККУкраїни,-
ВСТАНОВИВ:
Як вбачається з клопотання, відділом детективів (на правах самостійного відділу) Територіального управління БЕБ в Одеській області здійснюється досудове розслідування в кримінальному провадженні №72022160000000006 від 16.12.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.1,ч.3ст.212, ч.3 ст.209, ч.1 ст.366 ККУкраїни.
Процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у кримінальному проваджені здійснюється Одеською обласною прокуратурою.
Досудовим розслідування встановлено, що приблизно на початку 2018 року, знаходячись у невстановленому місці ОСОБА_5 (далі ОСОБА_5 ), переслідуючи мету матеріального збагачення злочинним шляхом, вирішив вчинити ряд умисних дій, направлених на ухилення від сплати податків, зборів (обов`язкових платежів) в особливо великих розмірах та подальшої легалізації (відмивання) майна, одержаного злочинним шляхом.
Встановлено, що ОСОБА_5 , обіймав з 2002 року посади у державних установах зокрема у Державному спеціалізованому ремонтно-будівельному та монтажно-налагоджувальному управлінні «Одесакомунекологія» (ЄДРПОУ 03335830), Державному підприємстві «Південно-Українське державне виробниче підприємство по інженерним розвідуванням для будівництва» (ЄДРПОУ 02497938) та юридичних особах публічного права зокрема ПМП«Нілісам» (ЄДРПОУ19218227), ТОВ«Одесакомунекологія» (ЄДРПУО 34995861) де отримав досвід в управлінні та організації діяльності юридичними особами, дослідивши та вивчивши за цей час для себе норми діючого законодавства, які регламентують діяльність у сфері публічних закупівель і податкового законодавства.
Усвідомлюючи, що для досягнення злочинної корисливої мети, необхідні співучасники з числа осіб, які мають розумові та фахові здібності, рішучих та спроможних вчиняти злочини, осіб, які будуть безперечно виконувати накази та вказівки ОСОБА_5 як організатора, який розробив злочинний план для реалізації поставленої мети ухилення від сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), який передбачав ряд організаційних заходів, зокрема підбір виконавців запланованих злочинів та створення і придбання ряду підконтрольних юридичних осіб.
З цією метою, ОСОБА_5 , розуміючи особисто настання юридичних наслідків від вчинення кримінальних правопорушень самостійно, переваги вчинення вказаних злочинів у співучасті з іншими особами, шляхом розподілення функцій, наявності постійних міцних внутрішніх зв`язків між учасниками, загальних правил поведінки, чіткого визначення ролей кожного учасника, високого рівня узгодженості дій, єдиного плану з чітким розподілом функцій, який доведено до відома всіх учасників, що своєю чергою робить злочинну діяльність більш ефективною та ускладнює розкриття правоохоронними органами скоєних злочинів, прийняв остаточне, усвідомлене рішення залучити ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) (далі ОСОБА_6 ), ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 (РНОКПП НОМЕР_2 ) (далі ОСОБА_7 ), ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_3 (РНОКПП НОМЕР_3 ) (далі ОСОБА_8 ), ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_4 (РНОКПП НОМЕР_4 ) (далі ОСОБА_9 ) для вчинення ряду кримінальних правопорушень.
З метою маскування своєї діяльності від правоохоронних та контролюючих органів та конспірації дій учасників, ОСОБА_5 організував створення офісного приміщення із робочими місцями для ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , переобладнавши його з житлової квартири, яка на праві приватної власності належить його матері ОСОБА_10 ІНФОРМАЦІЯ_5 (далі ОСОБА_10 ) за адресою: АДРЕСА_1 , розпоряджатися якою відповідно до довіреності №43416294 від 28.06.2016, посвідченої приватним нотаріусом ОСОБА_11 мав право ОСОБА_5 .
В подальшому, з метою втілення у життя протиправної схеми особами, які діяли за попередньою змовою, задіяними у вчиненні кримінальних правопорушень, було створено та придбано ряд підконтрольних суб`єктів господарської діяльності в тому числі Виробничо-комерційне підприємство «Таурус» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю (далі ВКП «Таурус» ТОВ).
ВКП «Таурус» ТОВ зареєстровано 09.07.1992 у юридичному департаменті Одеської міської ради, про що здійснено відповідний запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про проведення державної реєстрації під №471/18, видано свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи та присвоєно унікальний податковий номер в Єдиному державному реєстрі підприємств юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за номером 13926294.
ВКП «Таурус» ТОВ 01.02.1994 за №1570 взято на податковий облік в органах Державної податкової служби. З моменту заснування по теперішній час підприємство перебуває на обліку в ГУ ДПС в Одеській області (Приморська ДПІ). Відповідно до свідоцтв про реєстрацію платника податку на додану вартість №23156070 від 19.08.1997 (анульовано 17.12.2022), №23188634 від 17.12.2002 (анульовано 26.07.2006), №200109145 від 01.03.2013 (анульовано 10.11.2014) та №200383260 від 15.02.20185 ВКП «Таурус» ТОВ зареєстровано платником податку на додану вартість за індивідуальним податковим номером №139262915536. Основним видом діяльності ВКП «Таурус» ТОВ є будівництво житлових і нежитлових будівель (код ВЕД _41.20).
Протоколом №4 Загальних зборів учасників ВКП «Таурус» ТОВ від 08.05.2018 призначено нового директора підприємства ОСОБА_6 та введено одноособово до складу засновків товариства.
Рішенням учасника №7 ВКП «Таурус» ТОВ від 24.12.2021 року ОСОБА_6 звільнено з посади директора підприємства та призначеного на займану посаду ОСОБА_7 з 25.12.2021.
Рішенням учасника №9 ВКП «Таурус» ТОВ від 23.01.2023 року ОСОБА_7 звільнено з посади директора підприємства та призначеного на займану посаду ОСОБА_12 .
Діяльність ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , як директорів ВКП «Таурус» ТОВ регулювалась Статутом підприємства, Законом України «Про товариства з обмежено та додатковою відповідальністю» №2275-VІІ від 06.02.2018, Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» №996-ХІV від 16.07.1999.
Разом з тим встановлено, що фактично фінансово-господарською діяльністю ВКП «Таурус» ТОВ, у тому числі діями службових осіб підприємства ОСОБА_6 та ОСОБА_7 та інших працівників керував ОСОБА_5 .
У травні 2018 року (більш точної дати та часу досудовим розслідуванням не встановлено), ОСОБА_5 залучив для здійснення фінансово-господарської діяльності ВКП «Таурус» ТОВ ОСОБА_8 , якій відведено роль здійснення фінансових операцій по банківським рахункам вказаного підприємства за допомогою системи «Клієнт-Банк» та безпосереднє спілкування зі співробітниками банківських установ, а також ОСОБА_9 для ведення бухгалтерського та податкового обліку підприємства у тому числі складання первинних бухгалтерських документів, податкової, фінансової звітності та подачі її до органів податкової служби.
Діючи за вказівкою ОСОБА_5 службові особи ВКП «Таурус» ТОВ ОСОБА_6 та ОСОБА_7 , які не приймали управлінських рішень, одразу після отримання ключів доступу (сертифікатів) для подачі електронної звітності та входу до системи «Клієнт-Банк» передавали їх ОСОБА_8 та ОСОБА_9 для виконання функцій, покладених ОСОБА_5 на них.
В подальшому, у період 2018-2022 років, ОСОБА_6 та ОСОБА_7 , як директори ВКП «Таурус» ТОВ, діючи за вказівкою ОСОБА_5 , уклали та підписали 76 договорів із замовниками робіт - Управлінням капітального будівництва Одеської міської ради (ЄДРПОУ 04056902), Приморською районною адміністрацією Одеської міської ради (ЄДРПОУ 26303264), Долинівською сільською радою Арцизького району Одеської області (ЄДРПОУ 20997299), КНП «Дитяча міська поліклініка № 4» Одеської міської ради (ЄДРПОУ 02774680), Департаментом міського господарства Одеської міської ради (ЄДРПОУ 34674154), Суворовською районною адміністрацією Одеської міської ради (ЄДРПОУ 26303235) з капітального ремонту, реконструкції та будівництва будівель та споруд на території м.Одеси та Одеської області.
На виконання умов зазначених договорів у період з 25.07.2018 по 23.11.2022 на банківські рахунки ВКП «Таурус» ТОВ № НОМЕР_5 відкритому в АБ «Укргазбанк», № НОМЕР_6 відкритому в АТ «ОТП Банк», № НОМЕР_7 відкритому в АТ «Укрексімбанк» та № НОМЕР_8 відкритому у філії Одеське обласне управління АТ«Ощадбанк» замовниками робіт за виконані роботи були сплачені кошти у розмірі 534951565,16 грн.
В подальшому ОСОБА_9 , за вказівкою ОСОБА_5 , діючи умисно, реалізовуючи до кінця злочинний намір, направлений на ухилення від сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), перебуваючи у невстановленому органом досудового розслідування місці у період з липня 2018 року по червень 2022року в порушення п. 187.7 ст. 187, п.201.1, 201.7, 201.10 ст.201 ПК України не включила суми коштів у розмірі 494645587,88 грн в т.ч. ПДВ 82440931,31 грн, отриманих від Управління капітального будівництва Одеської міської ради (ЄДРПОУ 04056902), Приморської районної адміністрації Одеської міської ради (ЄДРПОУ 26303264), Долинівської сільської ради Арцизького району Одеської області (ЄДРПОУ 20997299), КНП «Дитяча міська поліклініка № 4» Одеської міської ради (ЄДРПОУ 02774680), Департаменту міського господарства Одеської міської ради (ЄДРПОУ 34674154), Суворовської районної адміністрацією Одеської міської ради (ЄДРПОУ 26303235) до складу податкових зобов`язань з податку на додану вартість у податкових деклараціях ВКП «Таурус» ТОВ.
В подальшому ОСОБА_9 за вказівкою ОСОБА_5 , використовуючи отримані раніше від ОСОБА_6 та ОСОБА_7 сертифікати, виданих АЦСК ТОВ «Центр сертифікації ключів «Україна»» зареєструвала та подала вище зазначені податкові декларації ВКП «Таурус» ТОВ до Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронної звітності» Державної податкової служби України, які прийняті та перевірені податковим органом в особі Приморської державної податкової інспекції ГУ ДПС в Одеській області про що видано відповідні електронні квитанції.
Загальна сума заниження ВКП «Таурус» ТОВ податку на додану вартість, яка фактично не надійшла до державного бюджету складає 82440931,31 грн. грн.
В результаті вищезазначених умисних дій ОСОБА_7 , яка діяла за попередньою змовою з ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_8 та ОСОБА_9 до державного бюджету України не надійшло податків на загальну суму 82440931,31 грн.
Таким чином, ОСОБА_7 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 с. 27 ч. 3 ст.212 КК України за кваліфікуючими ознаками: виконання умисного ухилення від сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету держави коштів в особливо великих розмірах, вчиненому за попередньою змовою групою осіб.
Крім того, ОСОБА_7 , будучи службовою особою підприємства, займаючи в період з 25.12.2021 по 23.01.2023 посаду директора ВКП «Таурус» ТОВ, діючи умисно та за попередньою змовою з ОСОБА_5 та ОСОБА_9 , у період з грудня 2021 року по червень 2022року, достовірно знаючи про укладені ним від імені підприємства договори з Управлінням капітального будівництва Одеської міської ради (ЄДРПОУ 04056902), Приморською районною адміністрацією Одеської міської ради (ЄДРПОУ 26303264), Долинівською сільською радою Арцизького району Одеської області (ЄДРПОУ 20997299), КНП «Дитяча міська поліклініка № 4» Одеської міської ради (ЄДРПОУ 02774680), Департаментом міського господарства Одеської міської ради (ЄДРПОУ 34674154), Суворовською районною адміністрацією Одеської міської ради (ЄДРПОУ 26303235) за виконання умов яких перераховано на банківські рахунки підприємства кошти у сумі 76 791830,24 грн в т.ч. ПДВ 12 798 638,37 грн за вказівкою ОСОБА_5 та безпосереднього пособництва ОСОБА_9 , яка використовувала сертифікати, виданих АЦСК ТОВ «Центр сертифікації ключів «Україна» не включила до складу податкових зобов`язань по податку на додану вартість в податковій звітності за вказаний період повний обсяг зазначених операцій, тим самим внесла до офіційних документів документів податкової звітності, завідомо неправдиві відомості, а саме до податкових декларацій з податку на додану вартість.
В подальшому ОСОБА_9 за вказівкою ОСОБА_5 , використовуючи отримані раніше від ОСОБА_7 сертифікати, виданих АЦСК ТОВ «Центр сертифікації ключів «Україна»» зареєструвала та подала вище зазначені податкові декларації ВКП «Таурус» ТОВ до Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронної звітності» Державної податкової служби України, які прийняті та перевірені податковим органом в особі Приморської державної податкової інспекції ГУ ДПС в Одеській області про що видано відповідні електронні квитанції №2 від 20.12.2021, яка прийнята о 10 год. 50 хв. 41 сек.; №2 від 19.01.2022, яка прийнята о 15 год. 45 хв. 10 сек.; №2 від 19.07.2022, яка прийнята о 14 год. 51 хв. 45 сек.
Таким чином, ОСОБА_7 , діючи за попередньою змовою з ОСОБА_5 та ОСОБА_9 з метою заниження належного до сплати в бюджет, за результатами здійсненої фінансово-господарської діяльності, податку на додану вартість, здійснила виконання службового підроблення, тобто складання у визначеній законом формі, що містять передбачені законом реквізити, видачу службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів - податкових декларацій з податку на додану вартість, внесення до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, чим завдав державі матеріальних збитків, достовірно знаючи про не відповідність створюваних документів дійсності, склала та подала завідомо неправдиві офіційні документи до контролюючих органів засобами електронного зв`язку з накладенням власного електронного підпису керівника підприємства, які прийняті та зареєстровані податковим органом в електронній формі як оригінали.
Таким чином, ОСОБА_7 підозрюється у вчинені кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 27 ч. 1 ст. 366 КК України, за кваліфікуючими ознаками: виконання складання, видача службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів, внесення до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей.
За сукупністю скоєного, своїми умисними діями, при викладених вище обставинах, ОСОБА_7 підозрюється у скоєнні кримінальних правопорушень, передбачених: ч. 2 ст. 27 ч. 3 ст. 212 КК України, за кваліфікуючими ознаками: виконання умисного ухилення від сплати податків, що входять в систему оподаткування, введених у встановленому Законом порядку, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету держави коштів в особливо великих розмірах, вчинене за попередньою змовою групою осіб; ч. 2 ст. 27 ч. 1 ст. 366 КК України, за кваліфікуючими ознаками: виконання складання, видача службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів, внесення до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, інше підроблення офіційних документів.
30.06.2023 ОСОБА_7 повідомлено про підозру у вчиненні злочинів, передбачених ч. 2 ст. 27 ч. 3 ст. 212, ч.2 ст. 27 ч.1 ст. 366 КК України.
В ході здійснення досудового розслідування кримінального провадження встановлено, що згідно листа РСЦ ГСЦ МВС в Одеській області №31/15-4130 від 06.07.2023 ОСОБА_7 (РНОКПП НОМЕР_2 ) з 03.12.2022 на праві приватної власності належить автомобіль марки Lexus модель NX 200T державний реєстраційний номер НОМЕР_9 , який фактично придбаний ОСОБА_7 в період вчинення кримінального правопорушення.
Таким чином, існують підстави вважати, що майно, яке знаходься у власності громадянки ОСОБА_7 (РНОКПП НОМЕР_2 ) одержано внаслідок вчинення кримінальних правопорушень за ч. 2 ст. 27 ч. 3 ст. 212, ч.2 ст. 27 ч.1 ст. 366 КК України.
Правова кваліфікація злочину є умисне ухилення від сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчинене службовою особою підприємства, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету держави коштів в особливо великих розмірах, передбачена ч.3 ст.212 КК України, який відповідно до ст.12 КК України відноситься до категорії тяжкого злочину.
ОСОБА_7 підозрюється у вчиненні тяжкого злочину, у зв`язку з чим, у разі визнання судом її винною, їй загрожує покарання у вигляді штрафу від п`ятнадцяти тисяч до двадцяти п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років з конфіскацією майна.
Одним із методів державної реакції на порушення, що носять кримінально-правовий характер, є заходи забезпечення кримінального провадження, передбачені ст.131 КПК України, які виступають важливим елементом механізму здійснення завдань кримінального провадження при розслідуванні злочинів. Одним з таких заходів є арешт майна у кримінальному провадженні.
Детектив звертається з клопотанням про арешт майна з метою запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження, а також забезпечення кримінального провадження, забезпечення можливої конфіскації майна.
Детектив в судове засідання не з`явився, надав до суду заяву про розгляд клопотання про арешт майна у його відсутності.
Власник майна на підставі ч.2 ст.172 КПК України до судового засідання не викликався. Відповідно до вказаної правової норми клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.
Слідчим суддею, враховуючи наявні реальні ризики незаконного приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження об`єктів нерухомого майна, з метою забезпечення арешту майна, було прийнято рішення про розгляд клопотання про арешт майна без участі власника.
Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, якими детектив обґрунтовує його задоволення, оцінивши всі обставини у сукупності, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню в повному обсязі, з наступних підстав.
Відповідно до п.1, п.2 ст.131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Заходом забезпечення кримінального провадження є, зокрема, арешт майна.
Згідно з ч.1 ст.170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи.
При цьому, у відповідності до ч.2 ст.170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Відповідно до ч.10 ст.170 КПК України, арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.
Відповідно до інформації з РСЦ ГСЦ МВС в Одеській області №31/15-4130 від 06.07.2023 ОСОБА_7 (РНОКПП НОМЕР_2 ) з 03.12.2022 на праві приватної власності належить автомобіль марки Lexus модель NX 200T державний реєстраційний номер НОМЕР_9 .
З урахуванням вищевикладеного, слідчий суддя приходить до переконання, що в цілях запобігання можливості відчуження вищевказаного майна та забезпечення можливої конфіскації майна, враховуючи наявність достатніх підстав вважати, що вказане майно підлягає конфіскації майна як виду покарання, а також беручи до уваги правове обґрунтування клопотання слідчого, клопотання про накладення арешту майна підлягає задоволенню, в частині заборони власнику та будь-яким особам здійснювати будь-які дії, пов`язані з його відчуженням .
Щодо задоволення клопотання детективу в іншій частині слід відмовити, так як заборона вказаних дій вже входить до обмеження розпорядження та відчуженння транспортним засобом.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст.93, 100, 131, 132, 170-175, 309, 369-372, 392-395 КПК України, слідчий суддя,-
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання детектива відділу детективів ТУ БЕБ в Одеській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_4 про арешт майна у кримінальному провадженні №72022160000000006 від 16.12.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.1,ч.3ст.212, ч.3 ст.209, ч.1 ст.366 ККУкраїни задовольнити частково.
Накласти арешт на автомобіль марки Lexus модель NX 200T державний реєстраційний номер НОМЕР_9 , який на праві приватної власності належить
ОСОБА_7 (РНОКПП НОМЕР_2 )
шляхом позбавлення права на відчуження та розпорядження вказаним транспортним засобом власником та іншими особами.
У іншій частині клопотання відмовити.
Виконання ухвали покласти на детектива відділу детективів ТУ БЕБ в Одеській області ОСОБА_3 .
Згідно ст.175 КПК України ухвала про арешт майна виконується негайно слідчим, прокурором.
Ухвала може бути оскаржена протягом п`яти діб з дня її проголошення до Одеського апеляційного суду.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Київський районний суд м. Одеси |
Дата ухвалення рішення | 07.07.2023 |
Оприлюднено | 03.05.2024 |
Номер документу | 112253839 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні