Ухвала
від 18.07.2023 по справі 640/7586/20
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

18 липня 2023 року № 640/7586/20

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дудіна С.О., розглянувши у порядку письмового провадження клопотання Головного управління Державної казначейської служби України у м.Києві про заміну боржника у виконавчому листі в адміністративній справі за позовом Товариство з обмеженою відповідальністю "Рентенергосервіс" з адміністративним позовом до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у місті Києві про визнання протиправними дій, визнання протиправними та скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Рентенергосервіс" звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у місті Києві про визнання протиправними дій, визнання протиправними та скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 08.12.2021 адміністративний позов задоволено частково.

Визнано протиправними дії Державної податкової служби України (код за ЄДРПОУ 43005393) із зупинення реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс (код за ЄДРПОУ 41406488) № 2 від 03.09.2019 року.

Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії Головного управління ДПС у місті Києві (код за ЄДРПОУ 43141267), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 21.11.2019 року № 1334801/41406488 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс (код за ЄДРПОУ 41406488) № 2 від 03.09.2019 року;

Зобов`язано Державну податкову службу України (код за ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс (код за ЄДРПОУ 41406488) № 2 від 03.09.2019 року (реєстраційний номер документа 9219738868) днем її фактичного подання на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс - 24.09.2019 року.

Визнано протиправними дії Державної податкової служби України (код за ЄДРПОУ 43005393) із зупинення реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс (код за ЄДРПОУ 41406488) № 1 від 03.09.2019 року.

Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії Головного управління ДПС у місті Києві (код за ЄДРПОУ 43141267), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 21.11.2019 року № 1334802/41406488 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс (код за ЄДРПОУ 41406488) № 1 від 03.09.2019 року.

Зобов`язано Державну податкову службу України (код за ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс (код за ЄДРПОУ 41406488) № 1 від 03.09.2019 року (реєстраційний номер документа 9219750842) днем її фактичного подання на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс - 24.09.2019 року.

Визнано протиправними дії Державної податкової служби України (код за ЄДРПОУ 43005393) із зупинення реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс (код за ЄДРПОУ 41406488) № 2 від 04.11.2019 року.

Зобов`язано Державну податкову службу України (код за ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс (код за ЄДРПОУ 41406488) № 2 від 04.11.2019 року (реєстраційний номер документа 9287338943) днем її фактичного подання на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс - 30.11.2019 року.

Визнано протиправними дії Державної податкової служби України (код за ЄДРПОУ 43005393) із зупинення реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс (код за ЄДРПОУ 41406488) № 4 від 10.09.2019 року.

Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії Головного управління ДПС у місті Києві (код за ЄДРПОУ 43141267), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 21.11.2019 року № 1334803/41406488 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс (код за ЄДРПОУ 41406488) № 4 від 10.09.2019 року.

Зобов`язано Державну податкову службу України (код за ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс (код за ЄДРПОУ 41406488) № 4 від 10.09.2019 року (реєстраційний номер документа 9219658951) днем її фактичного подання на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс - 24.09.2019 року.

Визнано протиправними дії Державної податкової служби України (код за ЄДРПОУ 43005393) із зупинення реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс (код за ЄДРПОУ 41406488) № 3 від 15.11.2019 року.

Зобов`язано Державну податкову службу України (код за ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс (код за ЄДРПОУ 41406488) № 3 від 15.11.2019 року (реєстраційний номер документа 9287332914) днем її фактичного подання на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс - 30.11.2019 року.

Визнано протиправними дії Державної податкової служби України (код за ЄДРПОУ 43005393) із зупинення реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс (код за ЄДРПОУ 41406488) № 1 від 01.11.2019 року.

Зобов`язано Державну податкову службу України (код за ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс (код за ЄДРПОУ 41406488) № 1 від 01.11.2019 року (реєстраційний номер документа 9278774438) днем її фактичного подання на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс - 22.11.2019 року.

Визнано протиправними дії Державної податкової служби України (код за ЄДРПОУ 43005393) із зупинення реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс (код за ЄДРПОУ 41406488) № 4 від 21.11.2019 року.

Зобов`язано Державну податкову службу України (код за ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс (код за ЄДРПОУ 41406488) № 4 від 21.11.2019 року (реєстраційний номер документа 9301855799) днем її фактичного подання на реєстрацій Товариством з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс -13.12.2019 року.

Визнано протиправними дії Державної податкової служби України (код за ЄДРПОУ 43005393) із зупинення реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс (код за ЄДРПОУ 41406488) № 5 від 28.11.2019 року.

Зобов`язано Державну податкову службу України (код за ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс (код за ЄДРПОУ 41406488) № 5 від 28.11.2019 року (реєстраційний номер документа 9296044287) днем її фактичного подання на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс -10.12.2019 року.

Визнано протиправними дії Державної податкової служби України (код за ЄДРПОУ 43005393) із зупинення реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс (код за ЄДРПОУ 41406488) № 6 від 30.11.2019 року.

Зобов`язано Державну податкову службу України (код за ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс (код за ЄДРПОУ 41406488) № 6 від 30.11.2019 року (реєстраційний номер документа 9301847728) днем її фактичного подання на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс - 13.12.2019 року.

Визнано протиправними дії Державної податкової служби України (код за ЄДРПОУ 43005393) із зупинення реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс (код за ЄДРПОУ 41406488) № 4 від 23.10.2019 року.

Зобов`язано Державну податкову службу України (код за ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс (код за ЄДРПОУ 41406488) № 4 від 23.10.2019 року (реєстраційний номер документа 9261472323) днем її фактичного подання на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс - 07.11.2019 року.

Визнано протиправними дії Державної податкової служби України (код за ЄДРПОУ 43005393) із зупинення реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс (код за ЄДРПОУ 41406488) № 3 від 05.09.2019 року.

Зобов`язано Державну податкову службу України (код за ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс (код за ЄДРПОУ 41406488) № 3 від 05.09.2019 року (реєстраційний номер документа 9219644848) днем її фактичного подання на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс - 24.09.2019 року.

Визнано протиправними дії Державної податкової служби України (код за ЄДРПОУ 43005393) із зупинення реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс (код за ЄДРПОУ 41406488) № 5 від 31.10.2019 року.

Зобов`язано Державну податкову службу України (код за ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс (код за ЄДРПОУ 41406488) № 5 від 31.10.2019 року (реєстраційний номер документа 9256316846) днем її фактичного подання на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс - 31.10.2019 року.

Визнано протиправними дії Державної податкової служби України (код за ЄДРПОУ 43005393) із зупинення реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс (код за ЄДРПОУ 41406488) № 7 від 30.11.2019 року.

Зобов`язано Державну податкову службу України (код за ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс (код за ЄДРПОУ 41406488) № 7 від 30.11.2019 року (реєстраційний номер документа 9301787036) днем її фактичного подання на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс - 13.12.2019 року.

Визнано протиправними дії Державної податкової служби України (код за ЄДРПОУ 43005393) із зупинення реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс (код за ЄДРПОУ 41406488) № 8 від 30.11.2019 року.

Зобов`язано Державну податкову службу України (код за ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс (код за ЄДРПОУ 41406488) № 8 від 30.11.2019 року (реєстраційний номер документа 9298755515) днем її фактичного подання на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю Рентенергосервіс - 12.12.2019 року.

В іншій частині позовних вимог відмовлено.

Стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Рентенергосервіс" (проспект Перемоги, 121-Г, Київ, 03115, код ЄДРПОУ 41406488) понесені ним судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 4204,00 (чотири тисячі двісті чотири гривні) гривень 00 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у місті Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/16, код ЄДРПОУ 43141267).

Стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Рентенергосервіс" (проспект Перемоги, 121-Г, Київ, 03115, код ЄДРПОУ 41406488) понесені ним судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 4204,00 (чотири тисячі двісті чотири гривні) гривень 00 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393).

Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.09.2022 повернуто апеляційну скаргу Головного управління ДПС в м.Києві як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України.

17.10.2022 Окружним адміністративним судом було видано виконавчий лист, зокрема, про стягнення на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Рентенергосервіс" (проспект Перемоги, 121-Г, Київ, 03115, код ЄДРПОУ 41406488) понесених ним судових витрат по сплаті судового збору у розмірі 4204,00 (чотири тисячі двісті чотири гривні) гривень 00 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у місті Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/16, код ЄДРПОУ 43141267).

В якості боржника у вказаному виконавчому листі було вказано Головне управління ДПС у місті Києві (ідентифікаційний код 43141267).

13.12.2022 Верховною Радою України було прийнято Закон України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" №2825-IX, статтею 1 якого ліквідовано Окружний адміністративний суд міста Києва.

Пунктом 1 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" вказаного Закону визначено, що цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

Згідно з пунктом 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" цього Закону з дня набрання чинності цим Законом Окружний адміністративний суд міста Києва припиняє здійснення правосуддя; до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.

14.12.2022 вказаний Закон був опублікований в газеті "Голос України" №254 та набрав чинності 15.12.2022.

У зв`язку з цим, матеріали даної адміністративної справи надійшли на адресу Київського окружного адміністративного суду від Окружного адміністративного суду міста Києва.

12.06.2023 на адресу суду від Головного управління Державної казначейської служби України у м.Києві надійшла заява про заміну боржника у виконавчому листі у справі №640/7586/20 від 17.10.2022 про стягнення на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Рентенергосервіс" понесених ним судових витрат по сплаті судового збору у розмірі 4204,00 грн. з Головного управління ДПС у місті Києві (код ЄДРПОУ 43141267), на його правонаступника - Державну податкову службу України в особі відокремленого структурного підрозділу - Головне управління Державної податкової служби у місті Києві (код ЄДРПОУ ВП 44116011).

Обґрунтовуючи вказану заяву, позивач зазначив, що Головне управління ДПС у м.Києві як відокремлений підрозділ (код ЄДРПОУ 44116011) є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у місті Києві (код ЄДРПОУ 43141267).

За результатами автоматизованого розподілу вказана заява була передана для розгляду судді Дудіну С.О.

Відповідно до частини другої статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Суд зазначає, що у зв`язку із розпочатою військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини 1 статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану", Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб, затвердженого Законом України від 24.02.2022 № 2102-ІХ.

У подальшому, у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану Указом Президента України від 14.03.2022 №133/2022 продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.

Указом Президента України від 17.05.2022 №341/2022, який затверджений Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 22.05.2022 №2263-ІХ, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.

Указом Президента України від 12.08.2022 №573/2022, який затверджений Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 15.08.2022 №2500-ІХ, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.

Указом Президента України від 07.11.2022 №757/2022, який затверджений Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 16.11.2022 №2738-ІХ, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.

Указом Президента України від 06.02.2023 №58/2023, який затверджений Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 07.02.2023 №2915-IX, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб.

Указом Президента України від 01.05.2023 №254/2023, який затверджений Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 02.05.2023 №3057-IX, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 20 травня 2023 року строком на 90 діб.

Відповідно до рішення Ради Суддів України від 24.02.2022 "Щодо вжиття невідкладних заходів для забезпечення сталого функціонування судової влади в Україні в умовах припинення повноважень ВРП та воєнного стану у зв`язку зі збройною агресією Російської Федерації", рекомендовано, зокрема, особливості роботи суду визначати виходячи з поточної ситуації у відповідному регіоні; по можливості відкладати розгляд справ (за винятком не відкладних судових розглядів), зважаючи на те, що велика кількість учасників судових процесів не завжди мають змогу подати заяву про відкладення розгляду справи або не можуть прибути в суд у зв`язку з небезпекою для життя; справи, які не є невідкладними, розглядаються лише за наявності письмової згоди на це усіх учасників судового провадження; процесуальні строки по можливості продовжуються щонайменше до закінчення воєнного стану.

Враховуючи встановлення на території України воєнного стану та недопущення створення можливої небезпеки для життя учасників справи, суд дійшов висновку про необхідність розгляду вищевказаної заяви у порядку письмового провадження.

Відповідно до статті 1 Закону України Про виконавче провадження виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Згідно з частинами першою та другою статті 15 Закону України Про виконавче провадження сторонами у виконавчому провадженні є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ. Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.

Відповідно до абзацу першого частини п`ятої статті 15 зазначеного Закону у разі вибуття однієї зі сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Цим нормам кореспондують положення частини першої статті 379 КАС України, згідно з якими у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

За приписами статті 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Отже, процесуальне правонаступництво передбачено не лише у зв`язку зі смертю (оголошенням померлою) фізичної особи та реорганізацією суб`єкта господарювання, а й в інших передбачених законом випадках, у тому числі в разі заміни кредитора або боржника в зобов`язанні. Процесуальне правонаступництво в розумінні статті 52 КАС України допускається на будь-якій стадії судового процесу, включаючи стадію виконання судового рішення.

Правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувались ліквідованим органом, не можуть бути припинені і підлягають передачі іншим державним органам, за виключенням того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.

Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

Така позиція неодноразово висловлювалася Верховним Судом у постановах Верховного Суду від 06.10.2020 (справа №804/958/17), від 03.12.2020 (справа №805/2173/16-а), від 30.12.2020 (справа №805/4361/17-а).

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №893 "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби" (надалі - Постанова №893), ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з Додатком, зокрема, Головне управління ДПС у Київській області.

Пунктом 2 Постанови №893 встановлено, що територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій.

Відповідно до пункту 3 Постанови №893 права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи.

30.09.2020 Державною податковою службою України прийнято наказ №529 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби", яким утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з Додатком, а Департаменту правової роботи наказано подати державному реєстратору документи для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відповідної інформації про утворення територіальних органів Державної податкової служби як її відокремлених підрозділів.

Відповідно до наказу Державної податкової служби України від 24.12.2020 №755 розпочато з 01.01.2021 здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремлені підрозділи згідно з наказом ДПС від 30.09.2020 №529 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби", повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до пункту 1 Постанови №893.

Таким чином, відбулось фактичне (компетенційне) адміністративне (публічне) правонаступництво у сфері податкових правовідносин, за яким передано адміністративну компетенцію в цих правовідносинах від Головного управління ДПС у м.Києві (код ЄДРПОУ 43141267) до відокремленного підрозділу - Головного управління ДПС у Київській області (код ЄДРПОУ 44116011), який став правонаступником майна, прав та обов`язків реорганізованого Головного управління ДПС у м.Києві.

Як вбачається з матеріалів справи, виконавчий лист у цій справі видано на виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 08.12.2021 про стягнення на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Рентенергосервіс" (проспект Перемоги, 121-Г, Київ, 03115, код ЄДРПОУ 41406488) понесених ним судових витрат по сплаті судового збору у розмірі 4204,00 (чотири тисячі двісті чотири гривні) гривень 00 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у місті Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/16, код ЄДРПОУ 43141267).

Верховний Суд у постанові від 03 червня 2021 року у справі №640/19105/19, відмовляючи у задоволенні заяви про заміну сторони виконавчого провадження, зазначив, що обов`язок боржника, що випливає з судового рішення (стягнення на користь позивача з Державної фіскальної служби України середнього заробітку за час вимушеного прогулу), не стосується публічно-владних функцій у сфері реалізації, державної митної політики, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань державної митної справи чи інших функцій, що були передані Державній митній службі України відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 року №1200 та розпорядження Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 року №1217-р. При цьому, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Держана фіскальна служба України з 17 травня 2019 року перебуває в стані припинення. Отже, станом на зазначену дату, як і на дату постановлення оскаржуваної ухвали в цій справі Держана фіскальна служба України не була припинена.

З огляду на вказані обставини, Верховний Суд у вищевказаній постанові дійшов висновку щодо відсутності підстав заміни сторони виконавчого провадження.

Аналогічна правова позиція була викладена Верховним Судом у постановах від 11 лютого 2021 року у справі №826/9815/18, від 14 квітня 2021 року у справі №826/14904/18 та від 13 травня 2021 року у справі №826/2850/17.

Однак у подальшому правова позиція Верховного Суду була змінена.

Так, Верховний Суд у постанові від 31.08.2022 у справі №826/12449/17 зазначив, що ДПС здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи, а відтак, у межах спірних правовідносин компетенційне адміністративне правонаступництво у цій справі (в частині стягнення на користь позивача судового збору за рахунок бюджетних асигнувань відповідача) відбулось з Офісу великих платників податків ДФС на Офіс великих платників податків ДПС, а потім на Центральне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків як відокремлений підрозділ.

У вказаній постанові Верховний Суд висловив правову позицію щодо можливості заміни сторони виконавчого провадження (або у виконавчому листі, якщо виконавче провадження не було відкрито) у разі настання компетенційного (функціонального) адміністративного правонаступництва суб`єкта владних повноважень, навіть без внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису про припинення суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.

Суд акцентує увагу на позиції Великої Палати Верховного Суду, що під час вирішення тотожних спорів суди мають враховувати саме останню правову позицію Верховного Суду (зазначена позиція викладена у постанові Великої Палати Верховного Суду від 30.01.2019 у справі №755/10947/17).

Враховуючи вищенаведену останню правову позицію Верховного Суду, викладену у постанові від 31.08.2022 у справі №826/12449/17, суд вважає, що Головне управління ДПС у Київській області (код ЄДРПОУ 44096797) є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Київській області (код ЄДРПОУ 43141377).

Згідно з частиною першою статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Відповідно до частини четвертої статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Враховуючи вищевказане, суд вважає за необхідне замінити боржника у виконавчому листі від 17.10.2022 у справі 640/7586/20 Головне управління ДПС у м.Києві (ідентифікаційний код 43141267), на правонаступника Головне управління ДПС у м.Києві як відокремлений підрозділ (ідентифікаційний код 44116011).

Керуючись статтями 243, 248, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

у х в а л и в:

1. Заяву Головного управління Державної казначейської служби України у м.Києві про заміну боржника у виконавчому листі задовольнити.

2. Замінити боржника у виконавчому листі Окружного адміністративного суду міста Києва від 17.10.2022 у справі №640/7586/20 Головне управління ДПС у м.Києві (ідентифікаційний код 43141267), на правонаступника Головне управління ДПС у м.Києві як відокремлений підрозділ (ідентифікаційний код 44116011, місцезнаходження: 04116, м.Київ, вул.Шолуденка, буд.33/19).

3. Копію ухвали суду надіслати (вручити, надати) учасникам справи (їх представникам), зокрема, шляхом направлення тексту ухвали електронною поштою, факсимільним повідомленням (факсом, телефаксом), телефонограмою.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання.

Суддя Дудін С.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.07.2023
Оприлюднено20.07.2023
Номер документу112261988
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяЗаява про заміну сторони виконавчого провадження

Судовий реєстр по справі —640/7586/20

Ухвала від 18.07.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 04.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 07.06.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Ухвала від 04.09.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Глущенко Яна Борисівна

Ухвала від 01.08.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Глущенко Яна Борисівна

Ухвала від 17.07.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Глущенко Яна Борисівна

Ухвала від 20.06.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 15.02.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 12.01.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Рішення від 08.12.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні