Справа № 420/9795/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 липня 2023 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Єфіменка К.С., розглянувши в письмовому провадженні у порядку спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ІМХОТЕПБУД» (вул.Ільфа і Петрова,18, м.Одеса, 65104) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул.Семінарська,5, м.Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП 44069166), Державної податкової служби України (Львівська площа,8, м.Київ, 04053) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ІМХОТЕПБУД" до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, за результатом якого позивач просить:
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 21.03.2023 № 8462063/38976011 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 2 від 16.01.2023 року, поданої ТОВ «ІМХОТЕПБУД».
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 21.03.2023 № 8462062/38976011 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 3 від 18.01.2023 року, поданої ТОВ «ІМХОТЕПБУД».
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю «ІМХОТЕПБУД» № 2 від 16.01.2023, № 3 від 18.01.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Стягнути з бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області (відокремлений підрозділ Державної податкової служби України), код ЄДРПОУ 44069166 на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ІМХОТЕПБУД", код ЄДРПОУ 38976011 судові витрати у розмірі 5368,00 (п`ять тисяч триста шістдесят вісім) гривні 00 коп. та витрати на правничу допомогу.
В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що за наслідками вчинення господарських операцій із контрагентом-замовником послуг (ТОВ "ЕЛЕВАТОРСЕРВІСГРУП") Товариство у відповідності до вимог п.187.1 ст.187, п.п.201.7, 201.10. ст. 201 Податкового кодексу України склало і направило для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 2 від 16.01.2023, № 3 від 18.01.2023. Однак через автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДПС України контролюючий орган надіслав позивачу квитанцію з відомостями про зупинення реєстрації вказаної податкової накладної у зв`язку з відповідністю п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. ТОВ "ІМХОТЕПБУД" в порядку п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України надіслало ГУ ДПС в Одеській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких було зупинено, разом із пакетом підтверджуючих первинних документів. На переконання позивача таких поданих ним документів було цілком достатньо для усунення сумнівів контролюючого органу в реальності здійснення господарської операції, за наслідками якої виписано спірну податкову накладну. Проте Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних такі документи безпідставно не були враховані та натомість прийняте безпідставне та належним невмотивоване рішення про відмову в реєстрації податкової накладної від 21.03.2023 № 8462063/38976011 та від 21.03.2023 № 8462062/38976011.
Ухвалою суду від 08 травня 2023 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (ст.262 КАС України).
Від представника ГУ ДПС в Одеській області через канцелярію суду надійшов відзив на позовну заяву, де відповідач просив суд відмовити у задоволенні позову повністю. В обґрунтування своїх заперечень представник органів ДПС навів нормативне регулювання спірних правовідносин та зазначив, що зупинення реєстрації податкової накладної позивача відбулось у межах чинного законодавства. Також представник відповідача зазначив, що оскаржуваним рішенням комісії регіонального рівня позивачу було відмовлено у реєстрації податкової накладної з тієї підстави, що ТОВ "ІМХОТЕПБУД" не надало первинні документи, згідно яких була виписана податкова накладна. Відсутність таких документів не дала можливості підтвердити реальність здійснення господарських операцій ТОВ "ІМХОТЕПБУД", згідно яких були виписані податкові накладні.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, відзиву на позовну заяву, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 72-79 КАС України, судом встановлено наступні факти та обставини.
Товариство з обмеженою відповідальністю "ІМХОТЕПБУД" (код ЄДРПОУ 38976011) є юридичною особою, зареєстрованою у встановленому законом порядку, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 07.11.2013 року внесено відповідний запис - 12741020000010764. Взято на облік територіальним органом ДПС України 08.11.2013 у м. Маріуполь, в подальшому була проведена перееєстрація до м. Одеса 29.09.2022 року, номер запису - 1010021070003000976. Платником податку на додану вартість ТОВ "ІМХОТЕПБУД" зареєстровано з 26.04.2021 року (ІПН 389760105810 ).
Основними видами економічної діяльності ТОВ "ІМХОТЕПБУД" є: 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель.
ТОВ "ІМХОТЕПБУД" має дійсну ліцензію для виконання відповідних будівельних робіт.
Як зазначено позивачем та не заперечується відповідачем підприємство було зареєстровано у Донецькій обл., однак, у зв`язку із військовою агресією Російської Федерації проти України, було вирішено перевести підприємство в м. Одесу з усіма виробничими потужностями.
Судом встановлено, що між ТОВ "ІМХОТЕПБУД" та ТОВ "ЕЛЕВАТОРСЕРВІСГРУП" було укладено Договір про надання послуг №21/11-22Д від 21.11.2022 року.
Відповідно до п.2.1 Договору Генпідрядник (ТОВ "ІМХОТЕПБУД") зобов`язується в зазначений термін виконати на власний ризик, з використанням власних матеріалів, власними і залученими силами, за завданням Замовника (ТОВ "ЕЛЕВАТОРСЕРВІСГРУП") будівельні (ремонті), об`єктів нерухомості, що потребують відповідного виду робіт. роботи по будівництву Об`єкту відповідно до проекту, наданого Замовником (далі - роботи), здати їх в обумовлені терміни Замовникові, а Замовник зобов`язується надати Генпідряднику будівельний майданчик (фронт робіт), забезпечити своєчасне фінансування робіт, прийняти і сплатити виконані роботи на умовах цього Договору, в межах договірної ціни.
Відповідно до умов Договору між сторонами було складено та погоджено договірну ціну, що є невід`ємною частиною Договору.
Відповідно до п.5.6 Договору ТОВ «ІМХОТЕПБУД» на адресу ТОВ «ЕЛЕВАТОРСЕРВІСГРУП» було виставлено рахунок N° СФ-0000033 від 12.12.2022 на загальну суму 410752,00 грн.
16.01.2023 16.01.2023 ТОВ «ЕЛЕВАТОРСЕРВІСГРУП» було перераховано на рахунок ТОВ «ІМХОТЕПБУД» передоплату у сумі 150000,00 грн. на підставі виставленого рахунку N° СФ-0000033 від 12.12.2022, що підтверджується банківською випискою.
Відповідно до приписів п. 201.10. ст. 201 Податкового кодексу України, ТОВ «ІМХОТЕПБУД» було складено податкову накладну № 2 від 16.01.2023 та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
15.02.2023 до податкової накладної № 2 від 16.01.2023 було отримано квитанцію у якій зазначалось про відповідність операції одному із критеріїв ризиковості здійснення операції: підстава: п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/посдуг 41.00.4, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
ТОВ «ІМХОТЕПБУД» засобами електронного зв`язку було направлено до ГУ ДПС в Одеській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної № 2 від 16.01.2023 року, реєстрацію якої було зупинено.
Однак, комісією регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної, що діє у складі ГУ ДПС в Одеській області, було прийнято рішення: від 21.03.2023 № 8462063/38976011 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної N° 2 від 16.01.2023. Підставою для відмови в реєстрації спірної податкової накладної, на думку контролюючого органу, стало: надання платником податків копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (зазначити конкретні документи).
Крім того, відповідно до п.5.6 Договору ТОВ «ІМХОТЕПБУД» на адресу ТОВ «ЕЛЕВАТОРСЕРВІСГРУП» було виставлено рахунок N° СФ-0000033 від 12.12.2022 на загальну суму 410752,00 грн.?
18.01.2023 ТОВ «ЕЛЕВАТОРСЕРВІСГРУП» було перераховано на рахунок ТОВ «ІМХОТЕПБУД» кошти у сумі 200000,00 грн. на підставі виставленого рахунку N° СФ-0000033 від 12.12.2022, що підтверджується банківською випискою.
Відповідна операція між ТОВ «ІМХОТЕПБУД» з ТОВ «ЕЛЕВАТОРСЕРВІСГРУП» підтверджується бухгалтерським рахунком 6811.
Відповідно до приписів п.201.10. ст.201 Податкового кодексу України, ТОВ «ІМХОТЕПБУД» було складено податкову накладну № 3 від 18.01.2023 та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
15.02.2023 до податкової накладної N° 3 від 18.01.2023 було отримано квитанцію у якій зазначалось про відповідність операції одному із критеріїв ризиковості здійснення операції: підстава: п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 41.00.4, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання.
Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
ТОВ «ІМХОТЕПБУД» засобами електронного зв`язку було направлено до ГУ ДПС в Одеській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної № 3 від 18.01.2023 року, реєстрацію якої було зупинено.
Однак, комісією регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної, що діє у складі ГУ ДПС в Одеській області, було прийнято рішення: від 21.03.2023 N° 846062/38976011 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 3 від 18.01.2023. Підставою для відмови в реєстрації спірної податкової накладної, на думку контролюючого органу, стало: надання платником податків копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (зазначити конкретні документи).
Не погоджуючись із вищевказаним рішеннями комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної, позивачем засобами електронного зв`язку подано до Державної податкової служби України скарги на рішення комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної, що діє у складі ГУ ДПС в Одеській області:
від 21.03.2023 N° 8462063/38976011 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 2 від 16.01.2023;
від 21.03.2023 № 846062/38976011 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 3 від 18.01.2023;
За результатами розгляду скарг, комісією центрального рівня були прийняті рішення від 05.04.2023 № 32441/38976011/2, від 05.04.2023 № 32443/38976011/2, про залишення скарг без задоволення, а оскаржуваних рішень без змін.
З огляду на вищевикладене, ТОВ "ІМХОТЕПБУД" вважає зазначені рішення відповідачів неправомірними, що зумовило позивача звернутися за судовим захистом із даним позовом.
Розглядаючи справу по суті, суд виходить з наступного.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, перелік податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України.
Так, відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України (далі - ПК України), у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
У силу вимог п.201.1 і п.201.7 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Пунктом 201.10 ст.201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
При цьому, якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
У силу положень пп.201.1.16 п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок №1246), визначено, що податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Відповідно до п.12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", ";Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Згідно з п.13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
З 01 лютого 2020 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" (далі - Порядок №1165), яка визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
Відповідно до п.2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.
Ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпунктів "а" або "б" пункту 185.1 статті 185, підпунктів "а" або "б" пункту 187.1 статті 187, абзацу 1 пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.
Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної / розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
За змісту наведених положень Порядку зупинення №1165 слідує, що підставами для зупинення реєстрації як податкової накладної, так і розрахунку коригування є: або відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку або відповідність податкової накладної/розрахунку коригування критеріям ризиковості здійснення операції.
З текстів роздруківки електронних квитанцій від 14.02.2023 та 21.03.2023, що отримані Товариством за наслідком направлення для реєстрації податкових накладних № 2 від 16.01.2023, № 3 від 18.01.2023 вбачається, що реєстрацію вказаних податкових накладних позивача було зупинено через відповідність такої п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Так, за змістом п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 як додаток 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, під таким критерієм розуміють "відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.".
Відповідно до п.п.10,11 Порядку зупинення №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (п.11 Порядку зупинення №1165).
Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п.2-4 Порядку №520, прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Податкового кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Пунктами 6,7 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у п. 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", ";Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Пунктами 9,10 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.
Згідно з пунктом 11 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
- та/або надання платником податку копій документів, складених/ оформлених із порушенням законодавства.
Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку (п. 13 цього Порядку).
Як слідує з матеріалів справи, позивачем були надані копії первинних та інших документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних № 2 від 16.01.2023, № 3 від 18.01.2023 (а саме: подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної № 2 від 16.01.2023 року, реєстрацію якої було зупинено. До наданих пояснень позивачем були додані наступні документи;
1. Копія податкової накладної N° 2 від 16.01.2023, разом з квитанцією;
2. Копія виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань ТОВ «ІМХОТЕПБУД»;
3. Копія наказу на призна чєння директора;
4. . Копія договору ЦПХ: N°10 від 02.12.22 з ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 );
5. Копія договору ЦПХ N° 11 з ОСОБА_2 (ІПН НОМЕР_2 );
6. Копія договору ЦПХ N° 12 з ОСОБА_3 (ІПН НОМЕР_3 );
7. Копія договору ЦПХ N° 14 з ОСОБА_4 (ІПН НОМЕР_4 );
8. Копія договору ЦПХ N° 15 з ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_5 );
9. Копія договору ЦПХ N° 16 з ОСОБА_6 (ІПН НОМЕР_6 );
10. Копія договору ЦПХ N° 17 з ОСОБА_7 (ІПН НОМЕР_7 );
11. Копія договору ЦПХ N° 18 з ОСОБА_8 (ІПН НОМЕР_8 ).;
12. Копія договору ЦПХ N° 19 з ОСОБА_9 (ІПН НОМЕР_9 ).;
13. Копія договору ЦПХ N° 20 з ОСОБА_10 (ІПН НОМЕР_10 ).;
14. Копія договору ЦПХ N° 21 з ОСОБА_11 (ІПН НОМЕР_11 ).;
15. Копія договору ЦПХ N° 22 з ОСОБА_12 (ІПН НОМЕР_12 ).;
16. Копія договору ЦПХ N° 23 з ОСОБА_13 (ІПН НОМЕР_13 ).;
17. Копія наказу на прийняття на роботу 2-К на ОСОБА_14 ;
18. Копія наказу на прийняття на роботу 7-К на ОСОБА_15 ;
19. Копія наказу на прийняття на роботу 8-К на ОСОБА_16 ;
20. Копія наказу на прийняття на роботу 9-К на ОСОБА_17 ;
21. Копія наказу на прийняття на роботу 10-К на ОСОБА_18 ;
22. Копія наказу на прийняття на роботу 11-К на ОСОБА_19 ;
23. Копія наказу на прийняття на роботу 12-К на ОСОБА_20 ;
24. Копія наказу на прийняття на роботу 13-К на ОСОБА_21 ;
25. Копія наказу на прийняття на роботу 14-К на ОСОБА_22 ;
26. Копія наказу на прийняття на роботу 15-К на ОСОБА_23 ;
27. Копія Ліцензії ДАБІ серія АЕ N° 289281 та Додаток до неї;
28. Копія листа- відповіді на запит про безстроковість.
29. Копії повідомлень про наявність об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (форма №20-ОПП);
30. Копія Договору генпідряду N° 21/11 -22Д від 21.11.2022р.;
31. Копія Додатку N1 до Договору Д21/11-22Д від 21.11.2022р. (Договірна ціна);?
32. Копія Договору N° 13/12/22 від 13.12.2022 з ВКПФ «Будпостач».;
33., Копія Акту здачі-приймання робіт (надання послуг) N° 317 від 08.12.2022р.;
34. Копія Акту здачі-приймання робіт (надання послуг)№> 327 від 15.12.2022р.;
35. Копія Акту зда чі-приймання робіт (надання послуг) N° 328 від 16.12.2022р.;
36. Копія Акту зда чі-приймання робіт (надання послуг) N° 329 від 19.12.2022р.;
37. Копія Акту здачі-приймання робіт (надання послуг)М 332 від 23.12.2022р.;
38. Копія платіжної інструкції N° 242 від 22.12.2022;
39. Копія платіжної інструкції N° 285 від 28.12.2022;
40. Копія пла тіжної інструкції N° 283 від 28.12.2022;
41. Копія договору поставки N° 90 від 05.12.22 з ТОВ «Основні будівельні ресурси»;
42. Копія Видаткової накладної N° 312 від 06.12.2022р;
43. Копія Видаткової накладної N° 313 від 06.12.2022р;
44. Копія Видаткової накладної N° 316 від 09.12.2022р;
45. Копія платіжної інструкції N° 194 від 05.12.2022;
46. Копія платіжної інструкції N° 209 від 08.12.2022;
47. Копія договору постачання N° 01112022 від 01.11.2022 з ТОВ «Строительний бум»;
48. Копія Видаткової накладної N° 12606472/221206/002 від 07.12.2022р;
49. Копія Видаткової накладної N° 12606472/221212/001 від 12.12.2022р;
50. Копія платіжної інструкції N° 199 від 06.12.2022;
51. Копія платіжної інструкції N° 218 від 12.12.2022;
52. Копія договору поставки N° 055629551 від 05.12.2022р ТОВ «АВ метал груп»
53. Копія Видаткової накладної N° 5378581 від 08.12.2022р;
54. Копія Видаткової накладної N° 5379604 від 08.12.2022р;
55. Копія Видаткової накладної N° 5377910 від 07.12.2022р;
56. Копія платіжної інструкції N° 197 від 06.13.2022;
57. Копія платіжної інструкції N° 205 від 07.12.2022;
58. Копія платіжної інструкції N° 45 від 07.12.2022;
59. Копія договору поставки N° ЗО від 14.11.2022р. з ТОВ «Великодолинський ЗБК»
60. Копія Видаткової накладної та ТТН N° 6-00001291 від 21.12.2022р ;
61. Копія Видаткової накладної та ТТН N° 6-00001285 від 21.12.2022р; | 2*.
62. Копія Видаткової накладної та ТТН N° 6-00001284 від 21.12.2022р;
63. Копія платіжної інструкції N9 248 від 23.12.2022;
64. Копія платіжної інструкції N° 289 від 28.12.2022;
65. Копія Договору оренди N2 22104/22 від 23.12.2022р. з ТОВ «Орендабуд-Південь»;
66. Копія Акту зда чі-приймання робіт (надання послугЩ; 416 від 29.12.2022р;
67. Копія платіжної інструкції N° 257 від 23.12.2022;
68. Копія Договору купівлі-продажу Б/Н від 04.11.2022р. з ТОВ «ЕПІЦЕНТР К»
69. Копія Видаткової накладної N° Рнк/ОТ-0026074 від 10.11.2022р;
70. Копія платіжної інструкції N° 133 від 10.11.2022;
71. Копія банківської виписки від 16.01.2023;
72. Копія рахунка-фактури N° СФ-0000033 від 12.12.2022р.;
73. Картка рахунку 6811 по контрагенту ТОВ «ЕЛЕВАТОРСЕРВІСГРУП»;
74. Копія податкової накладної N° 4 від 24.01.2023 з квитанцією про реєстрацію;
А саме: подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної № 3 від 18.01.2023 року, реєстрацію якої було зупинено.
До наданих пояснень позивачем були додані наступні документи:
1. Копія пода ткової накладної № 3 від 18.01.2023, разом з квитанцією;
2. Копія виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань ТОВ «ІМХОТЕПБУД»;
3. Копія наказу на призна чення директора;
4. Копія договору ЦПХ: №10 від 02.12.22 з ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 );
5. Копія договору ЦПХ № 11 з ОСОБА_2 (ІПН НОМЕР_2 );
6. Копія договору ЦПХ № 12 з ОСОБА_24 (ІПН НОМЕР_3 );
7. Копія договору ЦПХ № 14 з ОСОБА_4 (ІПН НОМЕР_4 );
8. Копія договору ЦПХ № 15 з ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_5 );
9. Копія договору ЦПХ № 16 з ОСОБА_6 (ІПН НОМЕР_6 );
10. Копія договору ЦПХ № 17 з ОСОБА_7 (ІПН НОМЕР_7 );
11. Копія договору ЦПХ № 18 з ОСОБА_8 (ІПН НОМЕР_8 ).;
12. Копія договору ЦПХ № 19 з ОСОБА_9 (ІПН НОМЕР_9 ).;
13. Копія договору ЦПХ № 20 з ОСОБА_10 (ІПН НОМЕР_10 ).;
14. Копія договору ЦПХ № 21 з ОСОБА_11 (ІПН НОМЕР_11 ).;
15. Копія договору ЦПХ № 22 з ОСОБА_12 (ІПН НОМЕР_12 ).;
16. Копія договору ЦПХ № 23 з ОСОБА_13 (ІПН НОМЕР_13 ).;
17. Копія наказу на прийняття на роботу 2-К на ОСОБА_14 ;
18. Копія наказу на прийняття на роботу 7-К на ОСОБА_15 ;
19. Копія наказу на прийняття на роботу 8-К на ОСОБА_16 ;
20. Копія наказу на прийняття на роботу 9-К на ОСОБА_17 ;?
21. Копія наказу на прийняття на роботу 10-К на ОСОБА_18 ;
22. - Копія наказу на прийняття на роботу 11-К на ОСОБА_19 ;
23. Копія наказу на прийняття на роботу 12-К на ОСОБА_20 ;
24. Копія наказу на прийняття на роботу 13-К на ОСОБА_21 ;
25. Копія наказу на прийняття на роботу 14-К на ОСОБА_22 ;
26. Копія наказу на прийняття на роботу 15-К на ОСОБА_23 ;
27. Копія Ліцензії ДАБІ серія АЕ N2 289281 та Додаток до неї;
28. Копія листа- відповіді на запит про. безстроковість.
29. Копії повідомлень про наявність об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (форма Л°20-ОПП);
30. Копія Договору генпідряду N2 21/11 -22Д від 21.11.2022р.;
31. Копія Додатку N21 до Договору N221/11-22Д від 21.11.2022р. (Договірна ціна);
32. Копія Договору N2 13/12/22 від 13.12.2022 з ВКПФ «Будпостач».;
33. Копія Акту здачі-приймання робіт (надання послуг) N2 317 від 08.12.2022р.;
34. Копія Акту здачі-приймання робіт (надання послуг)М 327 від 15.12.2022р.;
35. Копія Акту зда чі-приймання робіт (надання послуг) N2 328 від 16.12.2022р.;
36. Копія Акту здачі-приймання робіт (надання послуг) N2 329 від 19.12.2022р.;
37. Копія Акту здачі-приймання робіт (надання послуг)№ 332 від 23.12.2022р.;
38. Копія платіжної інструкції N2 242 від 22.12.2022;
39. Копія платіжної інструкції N2 285 від 28.12.2022;
40. Копія платіжної інструкціїN2 283 від 28.12.2022;
41. Копія договору поставки N2 90 від 05.12.22 з ТОВ «Основні будівельні ресурси»;
42. Копія Видаткової накладної N2 312 від 06.12.2022р;
43. Копія Видаткової накладної N2 313 від 06.12.2022р;
44. Копія Видаткової накладної N2 316 від 09.12.2022р;
45. Копія платіжної інструкції N2 194 від 05.12.2022;
46. Копія платіжної інструкції N2 209 від 08.12.2022;
47. Копія договору постачання N2 01112022 від 01.11.2022 з ТОВ «Строительний бум»;
48. Копія Видаткової накладної N° 12606472/221206/002 від 07.12.2022р;
49. Копія Видаткової накладної N2 12606472/221212/001 від 12.12.2022р;?
50. Копія платіжної інструкції N° 199 від 06.12.2022; і ^
51. . Копія пла тіжної інструкції N2 218 від 12.12.2022;
52. Копія договору поставки N° 055629551 від 05.12.2022р ТОВ «АВ метал груп»
53. Копія Видаткової накладної N2 5378581 від 08.12.2022р;
54. Копія Видаткової накладної N2 5379604 від 08.12.2022р;
55. Копія Видаткової накладної N2 5377910 від 07.12.2022р;
56. Копія платіжної інструкції N2 197 від 06.13.2022;
57. Копія платіжної інструкції N° 205 від 07.12.2022;
58. Копія пла тіжної інструкції N2 45 від 07.12.2022;
59. Копія договору поставки N° ЗО від 14.11.2022р. з ТОВ «Великодолинський ЗБК»
60. Копія Видаткової накладної та ТТН N° 6-00001291 від 21.12.2022р ;
61. Копія Видаткової накладної та ТТН N2 6-00001285 від 21.12.2022р;
62. Копія Видаткової накладної та ТТН N° 6-00001284 від 21.12.2022р;
63. Копія платіжної інструкції N2 248 від 23.12.2022;
64. Копія платіжної інструкціїN2 289 від 28.12.2022;
65. Копія Договору оренди N° 22104/22 від 23.12.2022р. з ТОВ «Орендабуд-Південь»;
66. Копія Акту здачі-приймання робіт (надання послуг)N2 416 від 29.12.2022р;
67. Копія платіжної інструкції N2 257 від 23.12.2022;
68. Копія Договору купівлі-продажу Б/Н від 04.11.2022р. з ТОВ «ЕПІЦЕНТР К»
69. Копія Видаткової накладної N° Рнк/ОТ-0026074 від 10.11.2022р;
70. Копія платіжної інструкціїN2133 від 10.11.2022;
71. Копія банківської виписки від 18.01.2023;
72. Копія рахунка-фактури N° СФ-0000033 від 12.12.2022р.;
73. Картка рахунку 6811 по контрагенту ТОВ «ЕЛЕВАТОРСЕРВІСГРУП»;
74. Копія податкової накладної N2 4 від 24.01.2023 з квитанцією про реєстрацію;).
Дослідивши та проаналізувавши зміст цих документів суд дійшов висновку про їх достатність для прийняття комісією регіонального рівня позитивного рішення про реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначеної податкової накладної ТОВ "ІМХОТЕПБУД".
Разом з тим, як видно з тексту оскаржуваної рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної, зміст поданих платником контролюючому органу документів Комісією в дійсності не досліджувався та не аналізувався, як і специфіка господарської операції, на оформлення якої такий документ був складений.
Беручи до уваги викладене, суд зазначає, що оскаржуване рішення відповідача 1 за своєю природою є актом індивідуальної дії. У свою чергу загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як до акту правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Суд звертає увагу, що головною рисою індивідуальних актів є їхня конкретність та визначеність, а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами владних повноважень, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, настанов для їх розв`язання що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; чітка відповідність такого акту нормам чинного законодавства.
Європейським Судом з прав людини (далі - ЄСПЛ) у рішенні по справі "Суомінен проти Фінляндії" (Suominen v. Finland) №37801/97 від 01.07.2003 вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.
Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинні ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Суб`єкт владних повноважень має врахувати усі обставини справи, та надавати їм відповідну правову оцінку. Невиконання вказаних вимог призводить до його протиправності.
В ході розгляду цієї справи суд встановив, що рішення Комісії при ГУ ДПС в Одеській області від 21.03.2023 N° 8462063/38976011 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 2 від 16.01.2023 та від 21.03.2023 № 846062/38976011 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 3 від 18.01.2023 не відповідає вимогам, встановленим для акта індивідуальної дії, оскільки такі рішення були прийняті без зазначення мотивів для не врахування змісту поданих позивачем документів.
Виходячи з викладеного, дії Комісії з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН по прийняттю оскаржуваного рішення, у тексті якого не наведені дійсні мотиви для їх прийняття та не зазначені підстави для не врахування наданих платником документів, свідчать про порушення суб`єктом владних повноважень як принципу належного урядування, так і принципів, закріплених в Резолюції Комітету Міністрів Ради Європи 77 (31) від 28.09.1977, а також свідчать про непрозорість та непередбачуваність дій контролюючого органу, що перешкоджають можливості платника податків планувати в подальшому свою господарську діяльність.
Такий підхід узгоджується з практикою ЄСПЛ. Так, у п. 110 рішення від 23.07.2002 у справі "Компанія "Вестберґа таксі Актіеболаґ" та Вуліч проти Швеції" Суд визначив, що "…адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління".
Беручи до уваги все вищенаведене, суд дійшов висновку, що заявлені ТОВ "ІМХОТЕПБУД" позовні вимоги про визнання протиправним та скасування рішення Комісії ГУ ДПС в Одеській області від 21.03.2023 № 8462063/38976011 та від 21.03.2023 № 8462062/38976011 про відмову в реєстрації податкових накладних позивача в Єдиному реєстрі податкових накладних є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Щодо позовних вимог в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних № 2 від 16.01.2023, № 3 від 18.01.2023, суд зазначає наступне.
Відповідно до п.3 ч.2 ст.245 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій.
Оскільки в ході розгляду даної справи суд дійшов висновку про протиправність рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації вказаної розрахунків податкової накладної позивача в Єдиному реєстрі податкових накладних, та відповідно про наявність підстав про задоволення позову в цій частині, то останнє тягне за собою необхідність зобов`язання ДПС України, як адміністратора Реєстру згідно пп. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 ПК України, вчинити дії з метою відновлення порушених прав позивача.
Відповідно до п.п.19,20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних (в останній чинній редакції), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.
Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням (п. 20 Порядку №1246).
За таких обставин, суд вважає, що наявні обґрунтовані підстави для задоволення позовної вимоги позивача, шляхом зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні № 2 від 16.01.2023, № 3 від 18.01.2023 датою їх подання, що, водночас, з урахуванням наведеного, не є втручанням в дискреційні повноваження ДПС України, а є належним та достатнім способом відновлення порушеного права позивача.
За змістом ст. 244 Кодексу адміністративного судочинства України, одним із питань, які вирішує суд при ухваленні рішення, є те, як розподілити між сторонами судові витрати (п.5 ч.1 ст.244 зазначеного Кодексу).
Згідно з ч.1 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 7, 9, 241-246, 250, 255, 262, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ІМХОТЕПБУД» (вул.Ільфа і Петрова,18, м.Одеса, 65104) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул.Семінарська,5, м.Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП 44069166), Державної податкової служби України (Львівська площа,8, м.Київ, 04053) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 21.03.2023 № 8462063/38976011 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 2 від 16.01.2023 року, поданої ТОВ «ІМХОТЕПБУД».
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 21.03.2023 № 8462062/38976011 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 3 від 18.01.2023 року, поданої ТОВ «ІМХОТЕПБУД».
Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська пл., 8, ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "ІМХОТЕПБУД" (вул.Ільфа і Петрова, буд.18, м.Одеса, 65104, код ЄДРПОУ 38976011) № 2 від 16.01.2023, № 3 від 18.01.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ІМХОТЕПБУД" (вул.Ільфа і Петрова,буд.18, м.Одеса, 65104, код ЄДРПОУ 38976011) понесені ним судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 5368,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, ЄДРПОУ 44069166).
Рішення суду може бути оскаржено до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в місячний строк з дня отримання повного тексту судового рішення, в порядку п.15.5 Перехідних положень КАС України.
Суддя К.С. Єфіменко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.07.2023 |
Оприлюднено | 20.07.2023 |
Номер документу | 112262826 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Єфіменко К.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні