СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
19 липня 2023 року Суми Справа № 480/7368/23
Суддя Сумського окружного адміністративного суду Сидорук А.І., розглянув матеріали адміністративного позову Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Комунального підприємства "Житловик Білопілля" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені.
Суть питання, з якого постановляється ухвала суду.
Позивач звернувся до суду з позовною заявою, в якій просить суд стягнути з відповідача на користь відповідача адміністративно-господарські санкції у розмірі 94008,38 грн та пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 3234,03 грн.
Перевіривши матеріали позову з доданими документами суд встановив, що позовна заява не відповідає вимогам процесуального закону.
Мотиви, з яких суд дійшов вказаного вище висновку.
Згідно з частиною третьою статті 161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Як встановлено судом, судовий збір за подання позову не сплачено.
Натомість позивачем подано клопотання про відстрочення сплати судового збору до ухвалення судового рішення.
Вказане клопотання мотивоване тим, що на даний час видатки за напрямком п. 8 ''Судові витрати'' не профінансовані в повному обсязі, внаслідок того, що документи знаходяться на підписанні у розпорядника коштів вищого рівня, у зв`язку з чим відділення фонду не має можливості здійснити оплату судового збору до подання позову до суду.
Відповідно до ст. 8 Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" державне управління з питань забезпечення прав осіб з інвалідністю та їх соціальної захищеності здійснюється в межах повноважень центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування.
Фонд соціального захисту інвалідів є неприбутковою бюджетною установою, діяльність якої спрямовується, координується та контролюється Міністерством соціальної політики України, про що зазначено в п. 1 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого Наказом Міністерства соціальної політики України від 14.04.2011 № 129, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28.04.2011 за № 528/19266.
Згідно з п. 2 Положення Фонд, як бюджетна установа, є правонаступником Фонду, як урядового органу.
Відповідно до п. 5 Положення основними завданнями Фонду є: фінансове забезпечення заходів щодо соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні; забезпечення в межах своїх повноважень реалізації заходів щодо зайнятості та працевлаштування осіб з інвалідністю, зокрема, створення робочих місць.
Згідно з ч. 9 ст. 20 Закону № 875-XII спори, що виникають із правовідносин за ст.ст. 19 і 20 цього Закону, вирішуються Фондом соціального захисту інвалідів або в судовому порядку.
Відповідно до ч. 10 ст. 20 Закону № 875-XII Фонд соціального захисту інвалідів, його відділення мають право захищати свої права та законні інтереси, у тому числі в суді.
Отже, звертаючись із даним позовом до адміністративного суду позивач просить стягнути суму адміністративно-господарських санкцій та пені, у зв`язку із покладенням на позивача обов`язку проводити стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені у судовому порядку. Тобто, позивач в даному випадку є суб`єктом владних повноважень.
Суд звертає увагу, що посилання на неможливість сплатити судовий збір не може визнаватись поважною обставиною для відстрочення сплати судового збору суб`єкта владних повноважень.
На переконання суду, впозивач не є суб`єктом, на якого розповсюджується дія законодавства щодо відстрочення сплати судового збору, відповідно до приписів статті 8 Закону України "Про судовий збір".
Враховуючи вищенаведене, суд відмовляє в задоволенні клопотання позивача про відстрочення сплати судового збору.
Таким чином, позивачем, всупереч ч. 3 ст. 161 КАС України, не надано документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі.
Отже, позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 КАС України, а тому суд залишає позовну заяву без руху, для можливості позивачу усунути зазначені недоліки.
Керуючись ст.ст. 169, 248, 256 КАС України, суд
У Х В А Л И В:
1. В задоволенні клопотання Сумського обласного відділеня Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю № 04-530/979 від 12.07.2023 про відстрочення сплати судового збору до ухвалення рішення у даній справі - відмовити.
2. Позовну заяву - залишити без руху, надавши позивачу 10-ти денний строк для усунення недоліків, шляхом надання до суду доказів сплати судового збору у сумі 2684 грн за подання позову майнового характеру.
3. У разі невиконання вимог цієї ухвали у встановлений строк, позовна заява буде повернута позивачу.
4. Копію ухвали надіслати особі, яка подала позовну заяву.
5. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя А.І. Сидорук
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.07.2023 |
Оприлюднено | 21.07.2023 |
Номер документу | 112295837 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
А.І. Сидорук
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні