Ухвала
від 17.07.2023 по справі 646/3401/23
ЧЕРВОНОЗАВОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

№ провадження 2-а/646/36/2023

Справа № 646/3401/23

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 липня 2023 року м. Харків

Суддя Червонозаводського районного суду м. Харкова Блага І.С., при прийнятті адміністративної позовної заяви ОСОБА_1 до Харківської міської ради, Адміністрації Салтівського району Харківської міської ради, Департаменту Інфраструктури, Міністерства соціальної політики України, третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог: Державна казначейська служба України, пункт незламності ХЗОШ № 139 Харківської міської ради, третя особа на стороні позивача: ОСОБА_2 , про визнання бездіяльності неправомірною та зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 звернувся до Червонозаводського районного суду м.Харкова з адміністративною позовною заявою, сформованою в системі «Електронний суд» 10.07.2023р.

У поданій адміністративній позовній заяві ОСОБА_1 просить суд визнати неправомірною бездіяльність відповідних сторін відповідача та зобов`язати їх вчинити усі необхідні дії та заходи передбачені нормами права для розгляду його звернень та виконувати їх по суті, зокрема, модернізувати інфраструктуру України, м. Харкова, встановити безкоштовні туалети з безоплатним цілодобовим безперешкодним доступом омивання, гігієнічними засобами, антисептиками, установити автомати з безкоштовною джерельною газовою водою та обладнати заклади м. Харкова безкоштовними зарядками та сонячними панелями.

Суддя, дослідивши позовну заяву, вважає за необхідне направити її за підсудністю до Харківського окружного адміністративного суду.

Так, у статті 124КонституціїУкраїни закріплено, що правосуддя в Україні здійснюють виключно суди. Юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір та будь-яке кримінальне обвинувачення. У передбачених законом випадках суди розглядають також інші справи.

За статтею 125КонституціїУкраїни судоустрій в Україні будується за принципами територіальності й спеціалізації та визначається законом.

Згідно з вимогами частини першої статті 18ЗаконуУкраїни «Просудоустрійістатус суддів» суди спеціалізуються на розгляді цивільних, кримінальних, господарських, адміністративних справ, а також справ про адміністративні правопорушення.

Критеріями розмежування судової юрисдикції, тобто передбаченими законом умовами, за яких певна справа підлягає розгляду за правилами того чи іншого виду судочинства, є суб`єктний склад правовідносин, предмет спору та характер спірних матеріальних правовідносин у їх сукупності. Крім того, таким критерієм може бути пряма вказівка в законі на вид судочинства, у якому розглядається визначена категорія справ.

Відповідно дост.5КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Згідно з ч. 1ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Положеннями п.п. 1-5 ч. 1ст. 20 КАС Українивизначено,що місцевимзагальним судамяк адміністративнимсудам підсудні: 1)адміністративні справиз приводурішень,дій чибездіяльності суб`єктіввладних повноваженьу справахпро притягненнядо адміністративноївідповідальності; 2)адміністративні справи,пов`язані звиборчим процесомчи процесомреферендуму,щодо: оскарженнярішень,дій чибездіяльності дільничнихвиборчих комісій,дільничних комісійз референдуму,членів цихкомісій; уточненнясписку виборців; оскарженнядій чибездіяльності засобівмасової інформації,інформаційних агентств,підприємств,установ,організацій,їх посадовихта службовихосіб,творчих працівниківзасобів масовоїінформації таінформаційних агентств,що порушуютьзаконодавство провибори тареферендум; оскарженнядій чибездіяльності кандидатау депутатисільської,селищної ради,кандидатів напосаду сільського,селищного голови,їх довіренихосіб; 3)адміністративні справи,пов`язані зперебуванням іноземцівта осіббез громадянствана територіїУкраїни,щодо: примусовогоповернення вкраїну походженняабо третюкраїну іноземцівта осіббез громадянства; примусовоговидворення іноземцівта осіббез громадянстваза межіУкраїни; затриманняіноземців абоосіб безгромадянства зметою їхідентифікації та(або)забезпечення примусовоговидворення замежі територіїУкраїни; продовженнястроку затриманняіноземців абоосіб безгромадянства зметою їхідентифікації та(або)забезпечення примусовоговидворення замежі територіїУкраїни; затриманняіноземців абоосіб безгромадянства довирішення питанняпро визнанняїх біженцямиабо особами,які потребуютьдодаткового захистув Україні; затриманняіноземців абоосіб безгромадянства зметою забезпеченняїх передачівідповідно доміжнародних договорівУкраїни прореадмісію; 4)адміністративні справиз приводурішень,дій чибездіяльності державноговиконавця чиіншої посадовоїособи державноївиконавчої службищодо виконанняними рішеньсудів усправах,визначених пунктами1-3частини першоїцієї статті; 5) адміністративні справи щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставіЗакону України"Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років".

Положеннями ч.2ст. 20 КАС Українивизначено, що окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначених частиною першою цієї статті.

Отже, підсудність поданої позовної заяви має визначатися за ч. 2ст. 20 КАС України, а не за ч.1 цієї статті.

Відповідно до п. 2 ч. 1ст. 29 КАС Українисуд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.

Керуючись ст.ст.19, 20,29,30,171 КАС України, -

УХВАЛИВ:

Адміністративну позовнузаяву ОСОБА_1 доХарківської міськоїради,Адміністрації Салтівськогорайону Харківськоїміської ради,Департаменту Інфраструктури,Міністерства соціальноїполітики України,третя особана сторонівідповідача,яка незаявляє самостійнихвимог:Державна казначейськаслужба України, пунктнезламності ХЗОШ№ 139Харківської міськоїради,третя особана стороніпозивача: ОСОБА_2 ,визнання бездіяльностінеправомірною тазобов`язання вчинитипевні дії- передати за підсудністю до Харківського окружного адміністративного суду.

Ухвала може бути оскаржена до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом 15-ти днів з дня її проголошення. У разі, якщо рішення ухвалено без участі особи, яка його оскаржує, апеляційна скарга подається протягом 15-ти днів з дня отримання її копії.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другоюстатті 299 цього Кодексу.

Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано.

Суддя І.С. Блага

Дата ухвалення рішення17.07.2023
Оприлюднено21.07.2023
Номер документу112300521
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання бездіяльності неправомірною та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —646/3401/23

Ухвала від 15.09.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Григоров Д.В.

Ухвала від 17.08.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Григоров Д.В.

Ухвала від 17.07.2023

Адміністративне

Червонозаводський районний суд м.Харкова

Блага І. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні