Ухвала
від 20.07.2023 по справі 712/7402/23
СОСНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Справа № 712/7402/23

Провадження № 1-кс/712/3461/23

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 липня 2023 року м. Черкаси

Соснівський районний суд м. Черкаси в складі:

слідчого судді ОСОБА_1

за участю секретаря ОСОБА_2

прокурора ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Черкаси клопотання прокурора другого відділу першого управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів органами Державного бюро розслідувань Офісу Генерального прокурора ОСОБА_4 у кримінальному провадженні № 62021000000000861 від 07.10.2021 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 364 КК України, про надання дозволу на проведення обшуку

в с т а н о в и в :

Прокурор другого відділу першого управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів органами Державного бюро розслідувань Офісу Генерального прокурора ОСОБА_4 звернувся до слідчого судді з клопотанням про надання дозволу на проведення обшуку у приміщеннях, розташованих за адресою: проспект Берестейський (попередня назва Перемоги), 14, місто Київ.

Клопотання мотивує тим, що слідчими слідчого відділу Управління Служби безпеки України в Черкаській області за процесуального керівництва прокурорів Офісу Генерального прокурора здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62021000000000861 від 07.10.2021 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 364 КК України.

Під час досудового розслідування отримано інформацію про те, що службові особи юридичних осіб та інші невстановлені особи, діючи за попередньою змовою з керівництвом Міністерства інфраструктури України та Головного сервісного центру МВС України, зловживають службовим становищем з метою одержання неправомірної вигоди для себе та інших фізичних і юридичних осіб, що спричиняє тяжкі наслідки у вигляді заподіяння шкоди охоронюваним законом державним інтересам, а також правам та інтересам окремих громадян та юридичних осіб.

Так, у період 2016 - 2019 років службові особи Міністерства інфраструктури України, посади яких належать до категорії «А», діючи в інтересах фізичних та юридичних осіб, зловживаючи своїм службовим становищем всупереч інтересам служби, не допускали до ринку надання послуг сертифікації колісних транспортних засобів підприємства, які не підконтрольні цим особам, що у період з 2016 року по теперішній час дало можливість указаним особам монополізувати ринок надання таких послуг фізичним і юридичним особам та отримувати великі прибутки від зазначеної протиправної діяльності.

Досудовим розслідуванням установлено, що Міністерством інфраструктури України (з 02.12.2022 - Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України, далі Мінінфраструктури) у період з 2016 року по теперішній час визначено органи сертифікації колісних транспортних засобів, а саме: ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ» (35809174), ТОВ «ЦЕНТР АВТО» (38683765), ТОВ «ЄВРОЦЕНТР АВТО» (38620642), ДП «ДЕРЖАВТОТРАНСНДІ ПРОЕКТ» (01527695), ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» (02568182), ДП НДІ «СИСТЕМА» (04728690), ТОВ «АВТОТЕХНО СЕРВІС» (32946875), ТОВ «ДЕСНА-ТРАНС» (33336370), ПП «АЄС СТАНДАРТ» (37673164), ТОВ «КСЦ-КОНКОРД» (38708538), ТОВ «ТРИМАКС-АВТО» (37221171), ТОВ «УКРТЕХКОНТРОЛЬ» (38886995), ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ» (38888641), якими на цей час створено розгалужену мережу лабораторій у різних регіонах України, що надають послуги, необхідні для отримання відповідних сертифікатів.

Згідно з п.п. 4,5 п. 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 9.06.2011 № 738 «Про Деякі питання сертифікації транспортних засобів, їх частин та обладнання», установлено, що реєстр виданих сертифікатів типу транспортних засобів та обладнання, що формується за повідомленнями уповноважених органів, і сертифікатів відповідності нових транспортних засобів, виданих виробником, веде Мінінфраструктури, яке забезпечує доступ до зазначеного реєстру Міністерству внутрішніх справ, Державній службі з безпеки на транспорті та Державній фіскальній службі; Мінінфраструктури забезпечує доступ до Державного реєстру сертифікатів відповідності транспортних засобів, виданих уповноваженими органами або органами із сертифікації, Державній службі з безпеки на транспорті, Міністерству внутрішніх справ та Державній фіскальній службі.

Відповідно до п. 11.9 Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання, затвердженого наказом Мінінфраструктури від 17.08.2012 № 521, уповноважені органи та органи із сертифікації ведуть реєстр виданих сертифікатів відповідності щодо індивідуального затвердження. Реєстраційні номери сертифікатів відповідності щодо індивідуального затвердження присвоюють уповноважені органи та органи із сертифікації згідно з вимогами додатка 7 до цього Порядку. Ці органи надають інформацію про сертифікат відповідності до підприємства, що належить до сфери управління Міністерства інфраструктури України, для внесення інформації до Державного реєстру сертифікатів відповідності транспортних засобів або обладнання відповідно до вимог, передбачених у додатку 9 до вказаного Порядку.

Зазначені підприємства, будучи уповноваженими органами здійснення сертифікації колісних транспортних засобів, здійснюють підтвердження характеристик державним нормам транспортних засобів на підставі висновків та протоколів, отриманих від випробувальних лабораторій, з розподілом прибутку: 60 відсотків - орган сертифікації та 40 відсотків - випробувальна лабораторія.

Учасниками протиправних дій визначено, що за один сертифікат відповідності кінцевий споживач послуг із сертифікації колісних транспортних засобів повинен сплачувати близько 100 - 200 доларів США за легковий транспорт та близько 300 доларів США за вантажний транспорт.

Під час досудового розслідування отримано інформацію про те, що висновки та протоколи випробування складаються без заїзду транспортного засобу або з формальним заїздом без здійснення фактичного огляду у випробувальних лабораторіях, які належать ТОВ «ЗАХІДСТАНДАРТ СИСТЕМА» (41506741), ТОВ «ЄВРОСТАНДАРТ СИСТЕМА» (39249980) та ТОВ «ДП «ЦЕНТРСТАНДАРТ СИСТЕМА» (41524797).

За послуги із сертифікації власники колісних транспортних засобів сплачували кошти, у тому числі через термінали самообслуговування iBox, на банківські рахунки ТОВ «ФК СУЧАСНІ РОЗРАХУНКОВІ СИСТЕМИ» та ТОВ «СВІФТ ГАРАНТ», які надалі перераховувалися на банківські рахунки ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ».

Отримані кошти за послуги сертифікації надалі перераховуються на банківські розрахункові рахунки низки підконтрольних підприємств як оплата за надані послуги охорони, юридичні послуги, фінансова допомога тощо. При цьому значні суми коштів виводяться з рахунків органів сертифікації шляхом проведення фінансово операцій з фізичними особами, які є близькими особами учасників протиправної схеми, зокрема: ФОП ОСОБА_5 , ФОП ОСОБА_6 , ФОП ОСОБА_7 , ФОП ОСОБА_8 , ФОП ОСОБА_9 , ФОП ОСОБА_10 .

Крім того, отримано інформацію про те, що службові особи підприємств, які є призначеними органами сертифікації, використовуючи прогалини законодавства, що регулює видачу сертифікатів відповідності транспортних засобів, зловживають і порушують нормативи опрацювання висновків та протоколів випробувальних лабораторій, а також надають до Міністерства інфраструктури України значно занижені статистичні дані виданих сертифікатів відповідності, які слугували підставою для реєстрації транспортних засобів у сервісних центрах МВС України.

Так, під час досудового розслідування встановлено розбіжність між інформацією, поданою до контролюючих органів, про кількість виданих сертифікатів цими органами сертифікації та фактичною кількістю виданих сертифікатів, на підставі яких здійснено реєстрацію транспортних засобів у сервісних центрах МВС України.

Таким чином, зловживання службовим становищем службовими особами Мінінфраструктури та Головного сервісного центру МВС України з метою одержання неправомірної вигоди для себе та інших фізичних і юридичних осіб дало можливість створити монопольне становище зазначеним суб`єктам господарювання під час надання послуг сертифікації, реквізити яких та інших суб`єктів господарювання використовувались і використовуються для обготівкування коштів і виведення їх у тіньовий сектор економіки без сплати до бюджету загальнообов`язкових платежів та зборів з метою розподілу між усіма учасниками протиправної фінансово-господарської діяльності.

З метою належної перевірки вказаної інформації, у ході досудового розслідування виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до оригіналів наступних документів, які перебувають у володінні Мінінфраструктури, з можливістю вилучення їх завірених копій.

У зв`язку з чим, 15.06.2023 в Мінінфраструктури оголошено ухвалу Соснівського районного суду м. Черкаси від 07.06.2023, справа № 712/5564/23 про тимчасовий доступ до речей і документів, які перебувають у володінні, Мінінфраструктури, за адресою: м. Київ, проспект Берестейський (попередня назва Перемоги), 14, а саме:

-положень про Міністерство інфраструктури України (у редакціях, чинних з 01.01.2016 по теперішній час, з усіма змінами та доповненнями);

-положень про Комісію Міністерства інфраструктури України з питань забезпечення виконання Угоди про прийняття єдиних технічних приписів для колісних транспортних засобів, предметів обладнання та частин, які можуть бути встановлені та/або використані на колісних транспортних засобів, і про умови взаємного визнання офіційних затверджень, виданих на основі цих приписів, 1958 року з поправками 1995 року - далі Комісія (у редакціях, чинних

з 01.01.2016 по теперішній час, з усіма змінами та доповненнями);

-наказів про затвердження персонального складу Комісії, також наказів про їх призначення/звільнення, трудових контрактів, посадових інструкцій, документів, які містять їх повні анкетні дані, за період часу з 01.01.2016 по 07.06.2023;

-наказів про призначення/звільнення на посади Голови та членів Комісії, а також документів, у яких визначено їх права, обов`язки та відповідальність, за період часу з 01.01.2016 по 07.06.2023;

-заяв суб`єктів господарювання ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ» (35809174), ТОВ «ЦЕНТР АВТО» (38683765), ТОВ «ЄВРОЦЕНТР АВТО» (38620642), ДП «ДЕРЖАВТОТРАНСНДІ ПРОЕКТ» (01527695), ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» (02568182), ДП НДІ «СИСТЕМА» (04728690), ТОВ «АВТОТЕХНО СЕРВІС» (32946875), ТОВ «ДЕСНА-ТРАНС» (33336370), ПП «АЄС СТАНДАРТ» (37673164), ТОВ «КСЦ-КОНКОРД» (38708538), ТОВ «ТРИМАКС-АВТО» (37221171), ТОВ «УКРТЕХКОНТРОЛЬ» (38886995), ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ» (38888641) про призначення органом сертифікації колісних транспортних засобів, із наданням інформації з електронної системи документообігу Міністерства інфраструктури України щодо дати та часу надходження вказаних заяв, осіб, відповідальних за їх розгляд, а також щодо змісту всіх резолюцій керівництва, вчинених щодо таких заяв;

-документів, які подавалися до Міністерства інфраструктури України та/або Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ», ТОВ «ЦЕНТР АВТО», ТОВ «ЄВРОЦЕНТР АВТО», ДП «ДЕРЖАВТОТРАНСНДІ ПРОЕКТ», ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ», ДП НДІ «СИСТЕМА», ТОВ «АВТОТЕХНО СЕРВІС», ТОВ «ДЕСНА-ТРАНС», ТОВ «КСЦ-КОНКОРД», ПП «АЄС СТАНДАРТ», ТОВ «ТРИМАКС-АВТО», ТОВ «УКРТЕХКОНТРОЛЬ», ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ» в якості додатків до заяв про призначення органом сертифікації колісних транспортних засобів;

-протоколів засідань Комісії, на яких приймалися рішення про призначення органами сертифікації ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ», ТОВ «ЦЕНТР АВТО», ТОВ «ЄВРОЦЕНТР АВТО», ДП «ДЕРЖАВТОТРАНСНДІ ПРОЕКТ», ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ», ДП НДІ «СИСТЕМА», ТОВ «АВТОТЕХНО СЕРВІС», ТОВ «ДЕСНА-ТРАНС», ТОВ «КСЦ-КОНКОРД», ПП «АЄС СТАНДАРТ», ТОВ «ТРИМАКС-АВТО», ТОВ «УКРТЕХКОНТРОЛЬ», ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ»;

-рішень Міністерства інфраструктури України та/або Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України про призначення органами сертифікації колісних транспортних засобів ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ», ТОВ «ЦЕНТР АВТО», ТОВ «ЄВРОЦЕНТР АВТО», ДП «ДЕРЖАВТОТРАНСНДІ ПРОЕКТ», ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ», ДП НДІ «СИСТЕМА», ТОВ «АВТОТЕХНО СЕРВІС», ТОВ «ДЕСНА-ТРАНС», ТОВ «КСЦ-КОНКОРД», ПП «АЄС СТАНДАРТ», ТОВ «ТРИМАКС-АВТО», ТОВ «УКРТЕХКОНТРОЛЬ», ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ»;

-рішень Міністерства інфраструктури України та/або Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України про анулювання призначень органами сертифікації колісних транспортних засобів, за період часу з 01.01.2016 по 07.06.2023, а також інформації щодо результатів судового оскарження вказаних рішень;

-звернень (заяв, скарг) на дії призначених органів сертифікації колісних транспортних засобів, які надходили на адресу Міністерства інфраструктури України та/або Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України та відповідей на вказані звернення, за період часу з 01.01.2016 по 07.06.2023;

-заяв ТОВ «ТОВ «АВТО-СЕРВІС» (ЄДРПОУ 39131263) та ТОВ «ТЕСТМЕТРСТАНДАРТ» (ЄДРПОУ 37712014), інших юридичних осіб про призначення органом сертифікації колісних транспортних засобів, з усіма додатками до неї, із наданням інформації з електронної системи документообігу Міністерства інфраструктури України та/або Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України щодо дати та часу надходження вказаних заяв, осіб, відповідальних за їх розгляд, а також щодо змісту всіх резолюцій керівництва, вчинених щодо таких заяв;

-рішень Міністерства інфраструктури України та/або Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України про відмову в затвердженні органом сертифікації ТОВ «ТОВ «АВТО-СЕРВІС», ТОВ «ТЕСТМЕТРСТАНДАРТ» та інших юридичних осіб та протоколів засідань Комісії, під час яких обговорювалися заяви вказаних юридичних осіб про призначення органами сертифікації колісних транспортних засобів;

-звернень (заяв, скарг) юридичних осіб, яким було відмовлено у призначенні органом сертифікації колісних транспортних засобів, які надходили до Міністерства інфраструктури України та/або Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, за період часу з 01.01.2016 по 07.06.2023;

-інформації щодо судового оскарження рішень Міністерства інфраструктури України та/або Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України про відмову у призначенні органом сертифікації колісних транспортних засобів, за період часу з 01.01.2016 по 07.06.2023;

-матеріалів листування між Міністерством інфраструктури України та/або Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України та Антимонопольним комітетом України з питань можливого порушення законодавства про захист економічної конкуренції на ринку надання послуг сертифікації колісних транспортних засобів, у тому числі Рекомендацій Антимонопольного комітету України з вказаних питань, а також відповідей Міністерства на вказані Рекомендації, за період часу з 01.01.2016 по 07.06.2023.

Однак, службовими особами Мінінфраструктури не виконано ухвали Соснівського районного суду м. Черкаси від 07.06.2023, справа № 712/5564/23 про тимчасовий доступ до речей і документів, що підтверджується протоколом тимчасового доступу до речей і документів від 13.07.2023, складеного за участі виконувача обов`язків директора департаменту дорожніх і авіаційних перевезень, розвитку туризму та безпеки на транспорті Мінінфраструктури ОСОБА_11 та головного спеціаліста департаменту ОСОБА_12 .

Так, 13.07.2023 в приміщенні Мінінфраструктури ОСОБА_11 та ОСОБА_12 повідомили, що документи на виконання зазначеної ухвали перебувають на стадії підготовки для видачі.

Отже службові особи Мінінфраструктури, свідомо, після оголошення указаної ухвали 15.06.2023, не вчинили усіх необхідних дій направлених на добровільну видачу речей і документів у строк дії цієї ухвали.

Ураховуючи викладені обставини та вимоги ст. 2 КПК України щодо забезпечення швидкого, повного і неупередженого розслідування кримінального провадження, щоб кожен, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, а також невиконанням Мінінфраструктури ухвали Соснівського районного суду м. Черкаси від 07.06.2023, справа № 712/5564/23 про тимчасовий доступ до речей і документів, сторона обвинувачення вважає, що єдиною доцільною і необхідною слідчою дією у цьому випадку є проведення обшуку приміщень за адресою: місто Київ, проспект Берестейський (попередня назва Перемоги), 14, які використовуються Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України, оскільки в інший спосіб неможливо зафіксувати сліди вчиненого злочину та виявити і вилучити речі та документи, які будуть використані як докази в кримінальному провадженні.

Власником земельної ділянки на які розташований адміністративний будинок за адресою: проспект Берестейський (попередня назва Перемоги), 14, місто Київ, згідно з інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна від 14.07.2023 № 339202152 є держава Україна в особі Київської міської державної адміністрації, (код ЄДРПОУ 00022537).

Прокурор у судовому засіданні просила клопотання задовольнити.

Слідчий суддя, заслухавши пояснення прокурора, дослідивши матеріали клопотання, приходить до наступного.

Статтею 30 Конституції України передбачено, що не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду.

Згідно із ч.1 ст. 233 КПК України ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установлених частиною третьою цієї статті.

Відповідно до ч. ч. 1, 3 статті 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб. У разі необхідності провести обшук слідчий за погодженням з прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке повинно містити відомості про: 1) найменування кримінального провадження та його реєстраційний номер; 2) короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з розслідуванням якого подається клопотання; 3) правову кваліфікацію кримінального правопорушення з зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність; 4) підстави для обшуку; 5) житло чи інше володіння особи або частину житла чи іншого володіння особи, де планується проведення обшуку; 6) особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться; 7) індивідуальні або родові ознаки речей, документів, іншого майна або осіб, яких планується відшукати, а також їхній зв`язок із вчиненим кримінальним правопорушенням; 8) обґрунтування того, що доступ до речей, документів або відомостей, які можуть у них міститися, неможливо отримати органом досудового розслідування у добровільному порядку шляхом витребування речей, документів, відомостей відповідно до частини другої статті 93 цього Кодексу, або за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом, а доступ до осіб, яких планується відшукати, - за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом. Зазначена вимога не поширюється на випадки проведення обшуку з метою відшукання знаряддя кримінального правопорушення, предметів і документів, вилучених з обігу. До клопотання також мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими прокурор, слідчий обґрунтовує доводи клопотання, а також витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого подається клопотання.

Частиною 5 статті 234 КПК України визначено, що слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що: 1) було вчинено кримінальне правопорушення; 2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; 3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; 4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи; 5) за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.

Згідно із ст. 235 КПК України ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи з підстав, зазначених у клопотанні прокурора, слідчого, надає право проникнути до житла чи іншого володіння особи лише один раз. Ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи повинна відповідати загальним вимогам до судових рішень, передбачених цим Кодексом, а також містити відомості про: 1) строк дії ухвали, який не може перевищувати одного місяця з дня постановлення ухвали; 2) прокурора, слідчого, який подав клопотання про обшук; 3) положення закону, на підставі якого постановляється ухвала; 4) житло чи інше володіння особи або частину житла чи іншого володіння особи, які мають бути піддані обшуку; 5) особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться; 6) речі, документи або осіб, для виявлення яких проводиться обшук.

Аналіз положень ст. ст. 233-235 КПК України дає підстави для висновку про те, що особа, яка звертається до слідчого судді із клопотанням про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи, має навести докази, які б давали підстави з великою ймовірністю вважати, що розшукувані речі чи документи перебувають у конкретному житлі чи іншому володінні особи і що такі речі чи документи матимуть доказове значення для досудового розслідування конкретного кримінального провадження. Обов`язок довести наявність достатніх для обшуку підстав покладається на слідчого, прокурора, який звернувся до слідчого судді з клопотанням, а ступінь обґрунтованості таких підстав визначається в кожному конкретному випадку.

Таким чином, оскільки відшукувані речі з великою долею ймовірності знаходяться у зазначеному в клопотанні приміщенні, за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей, які мають значення для досудового розслідування, а також заходом, пропорційним втручанню в діяльність державної установи, тому клопотання прокурора про надання дозволу на проведення обшуку підлягає задоволенню частково, а саме щодо надання дозволу на вилучення документів.

Слідчий суддя вважає недоведеним обґрунтованість та необхідність вилучення електронних носіїв інформації (жорстких дисків, флешнакопичувачів, оптичних дисків, серверів, засобів зв`язку, мобільних телефонів тощо) та інших носіїв інформації, які використовувалися під час протиправної діяльності; мобільних терміналів/телефонів/смартфонів, засобів комунікації, телекомунікаційного та іншого обладнання, у тому числі того, що застосовує технологію ІР-телефонії, сім-карток (операторів мобільного зв`язку).

Орган судового розслідування має право здійснити пошук, виявлення та фіксацію комп`ютерних даних, мобільних терміналів систем зв`язку, електронних носіїв інформації та фіксацію інформації, що на них міститься, на місці проведення обшуку, що прямо передбачено ч. 6 ст. 236 КПК України.

Відповідно до вимог ч. 6 ст. 236 КПК України слідчий, прокурор під час проведення обшуку має право відкривати закриті приміщення, сховища, речі, долати системи логічного захисту, якщо особа, присутня при обшуку, відмовляється їх відкрити чи зняти (деактивувати) систему логічного захисту або обшук здійснюється за відсутності осіб, зазначених у частині третій цієї статті.

Якщо під час обшуку слідчий, прокурор виявив доступ чи можливість доступу до комп`ютерних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку, для виявлення яких не надано дозвіл на проведення обшуку, але щодо яких є достатні підстави вважати, що інформація, що на них міститься, має значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, прокурор, слідчий має право здійснити пошук, виявлення та фіксацію комп`ютерних даних, що на них міститься, на місці проведення обшуку.

Особи, які володіють інформацією про зміст комп`ютерних даних та особливості функціонування комп`ютерних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку, можуть повідомити про це слідчого, прокурора під час здійснення обшуку, відомості про що вносяться до протоколу обшуку.

Тому у задоволенні в цій частині клопотання слід відмовити.

Керуючись ст.ст. 233, 234, 236, 369, 372 КПК України, слідчий суддя -

п о с т а н о в и в :

Клопотання задовольнити частково.

Надати слідчим слідчої групи слідчого відділу Управління Служби безпеки України в Черкаській області та прокурорам Офісу Генерального прокурора, які входять до складу групи прокурорів у кримінальному провадженні № 62021000000000861, дозвіл на проведення обшуку у приміщеннях, розташованих за адресою: проспект Берестейський (попередня назва Перемоги), 14, місто Київ, з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, а також відшукання та вилучення майна у вигляді речей та документів в належним чином завірених копіях, а саме:

- положень про Міністерство інфраструктури України (у редакціях, чинних з 01.01.2016 по теперішній час, з усіма змінами та доповненнями);

- положень про Комісію Міністерства інфраструктури України з питань забезпечення виконання Угоди про прийняття єдиних технічних приписів для колісних транспортних засобів, предметів обладнання та частин, які можуть бути встановлені та/або використані на колісних транспортних засобів, і про умови взаємного визнання офіційних затверджень, виданих на основі цих приписів, 1958 року з поправками 1995 року - далі Комісія (у редакціях, чинних

з 01.01.2016 по теперішній час, з усіма змінами та доповненнями);

- наказів про затвердження персонального складу Комісії, також наказів про їх призначення/звільнення, трудових контрактів, посадових інструкцій, документів, які містять їх повні анкетні дані, за період часу з 01.01.2016 по 07.06.2023;

- наказів про призначення/звільнення на посади Голови та членів Комісії, а також документів, у яких визначено їх права, обов`язки та відповідальність, за період часу з 01.01.2016 по 07.06.2023;

- заяв суб`єктів господарювання ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ» (35809174), ТОВ «ЦЕНТР АВТО» (38683765), ТОВ «ЄВРОЦЕНТР АВТО» (38620642), ДП «ДЕРЖАВТОТРАНСНДІ ПРОЕКТ» (01527695), ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» (02568182), ДП НДІ «СИСТЕМА» (04728690), ТОВ «АВТОТЕХНО СЕРВІС» (32946875), ТОВ «ДЕСНА-ТРАНС» (33336370), ПП «АЄС СТАНДАРТ» (37673164), ТОВ «КСЦ-КОНКОРД» (38708538), ТОВ «ТРИМАКС-АВТО» (37221171), ТОВ «УКРТЕХКОНТРОЛЬ» (38886995), ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ» (38888641) про призначення органом сертифікації колісних транспортних засобів, із наданням інформації з електронної системи документообігу Міністерства інфраструктури України щодо дати та часу надходження вказаних заяв, осіб, відповідальних за їх розгляд, а також щодо змісту всіх резолюцій керівництва, вчинених щодо таких заяв;

- документів, які подавалися до Міністерства інфраструктури України та/або Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ», ТОВ «ЦЕНТР АВТО», ТОВ «ЄВРОЦЕНТР АВТО», ДП «ДЕРЖАВТОТРАНСНДІ ПРОЕКТ», ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ», ДП НДІ «СИСТЕМА», ТОВ «АВТОТЕХНО СЕРВІС», ТОВ «ДЕСНА-ТРАНС», ТОВ «КСЦ-КОНКОРД», ПП «АЄС СТАНДАРТ», ТОВ «ТРИМАКС-АВТО», ТОВ «УКРТЕХКОНТРОЛЬ», ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ» в якості додатків до заяв про призначення органом сертифікації колісних транспортних засобів;

- протоколів засідань Комісії, на яких приймалися рішення про призначення органами сертифікації ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ», ТОВ «ЦЕНТР АВТО», ТОВ «ЄВРОЦЕНТР АВТО», ДП «ДЕРЖАВТОТРАНСНДІ ПРОЕКТ», ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ», ДП НДІ «СИСТЕМА», ТОВ «АВТОТЕХНО СЕРВІС», ТОВ «ДЕСНА-ТРАНС», ТОВ «КСЦ-КОНКОРД», ПП «АЄС СТАНДАРТ», ТОВ «ТРИМАКС-АВТО», ТОВ «УКРТЕХКОНТРОЛЬ», ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ»;

- рішень Міністерства інфраструктури України та/або Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України про призначення органами сертифікації колісних транспортних засобів ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ», ТОВ «ЦЕНТР АВТО», ТОВ «ЄВРОЦЕНТР АВТО», ДП «ДЕРЖАВТОТРАНСНДІ ПРОЕКТ», ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ», ДП НДІ «СИСТЕМА», ТОВ «АВТОТЕХНО СЕРВІС», ТОВ «ДЕСНА-ТРАНС», ТОВ «КСЦ-КОНКОРД», ПП «АЄС СТАНДАРТ», ТОВ «ТРИМАКС-АВТО», ТОВ «УКРТЕХКОНТРОЛЬ», ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ»;

- рішень Міністерства інфраструктури України та/або Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України про анулювання призначень органами сертифікації колісних транспортних засобів, за період часу з 01.01.2016 по 07.06.2023, а також інформації щодо результатів судового оскарження вказаних рішень;

- звернень (заяв, скарг) на дії призначених органів сертифікації колісних транспортних засобів, які надходили на адресу Міністерства інфраструктури України та/або Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України та відповідей на вказані звернення, за період часу з 01.01.2016 по 07.06.2023;

заяв ТОВ «ТОВ «АВТО-СЕРВІС» (ЄДРПОУ 39131263) та ТОВ «ТЕСТМЕТРСТАНДАРТ» (ЄДРПОУ 37712014), інших юридичних осіб про призначення органом сертифікації колісних транспортних засобів, з усіма додатками до неї, із наданням інформації з електронної системи документообігу Міністерства інфраструктури України та/або Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України щодо дати та часу надходження вказаних заяв, осіб, відповідальних за їх розгляд, а також щодо змісту всіх резолюцій керівництва, вчинених щодо таких заяв;

- рішень Міністерства інфраструктури України та/або Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України про відмову в затвердженні органом сертифікації ТОВ «ТОВ «АВТО-СЕРВІС», ТОВ «ТЕСТМЕТРСТАНДАРТ» та інших юридичних осіб та протоколів засідань Комісії, під час яких обговорювалися заяви вказаних юридичних осіб про призначення органами сертифікації колісних транспортних засобів;

- звернень (заяв, скарг) юридичних осіб, яким було відмовлено у призначенні органом сертифікації колісних транспортних засобів, які надходили до Міністерства інфраструктури України та/або Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, за період часу з 01.01.2016 по 07.06.2023;

- інформації щодо судового оскарження рішень Міністерства інфраструктури України та/або Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України про відмову у призначенні органом сертифікації колісних транспортних засобів, за період часу з 01.01.2016 по 07.06.2023;

- матеріалів листування між Міністерством інфраструктури України та/або Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України та Антимонопольним комітетом України з питань можливого порушення законодавства про захист економічної конкуренції на ринку надання послуг сертифікації колісних транспортних засобів, у тому числі Рекомендацій Антимонопольного комітету України з вказаних питань, а також відповідей Міністерства на вказані Рекомендації, за період часу з 01.01.2016 по 07.06.2023;

- внутрішньо-розпорядчі документи, які регламентують взаємодію Мінінфраструктури з органами сертифікації колісних транспортних засобів (організаційну структуру, положення про структурні підрозділи - департаменти, управління, відділи, комісії та інші), а також із суб`єктами господарювання, які подають заяви про призначення органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання відповідно до вимог Порядку призначення, відмови у призначені та анулювання призначення органу із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.07.2019 № 419;

- відомості про керівників структурних підрозділів Мінінфраструктури (прізвище, ім`я, по батькові, посада), а також копії їх посадових інструкцій, наказів про призначення/звільнення, які взаємодіяли/взаємодіють з органами сертифікації колісних транспортних засобів та вказаними суб`єктами господарювання, які подають заяви про призначення органом із сертифікації;

- документи, які свідчать про виконання вимог п.п. 4,5 п. 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 9.06.2011 № 738, із зазначенням усіх працівників Мінінфраструктури (прізвище, ім`я, по батькові, посада), копій їх посадових інструкцій, наказів про призначення/звільнення, які відповідальні за їх виконання;

- документи, які свідчать про створення та ведення Мінінфраструктури та/або іншими організаціями Державного реєстру сертифікатів відповідності транспортних засобів або обладнання чи інших реєстрів з цього питання;

- витягів з Державного реєстру сертифікатів відповідності транспортних засобів або обладнання чи інших реєстрів з цього питання;

- реєстраційні документи, статут із усіма змінами та доповненнями підприємства, що належить до сфери управління Міністерства інфраструктури України, до якого органи сертифікації колісних транспортних засобів надають інформацію про сертифікати відповідності на виконання вимог п. 11.9 Порядку, затвердженого наказом Мінінфраструктури від 17.08.2012 № 521;

- документи, які свідчать про виконання вимог п. 11.9 Порядку, затвердженого наказом Мінінфраструктури від 17.08.2012 № 521, підприємством, що належить до сфери управління Мінінфраструктури, із наданням відомостей про володільця, адрес розташування обладнання для ведення реєстру виданих сертифікатів відповідності щодо індивідуального затвердження, усіх їх технічних характеристик, а також відомості про вжиті заходи Мінінфраструктури з цього питання.

- зіпсованих документів, чистих аркушів паперу, бланків документів з відбитками печаток підприємств - органів сертифікації та підписів службових осіб Мінінфраструктури, чорнових записів, блокнотів, робочих зошитів, документів з вільними зразками почерку та підписів працівників, представників зазначених підприємств та службових осіб Мінінфраструктури; документів, які містять відомості про облік сертифікації колісних транспортних засобів та/або облік коштів (у тому числі про розподіл коштів серед учасників протиправної схеми) та інші обліки, необхідні для сертифікації колісних транспортних засобів.

Строк дії цієї ухвали до 20 серпня 2023 року включно.

Ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи надає право проникнути до житла чи іншого володіння особи лише один раз.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудСоснівський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення20.07.2023
Оприлюднено22.07.2024
Номер документу112319234
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —712/7402/23

Ухвала від 20.07.2023

Кримінальне

Соснівський районний суд м.Черкас

Стеценко О. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні