УХВАЛА
20 липня 2023 року
м. Київ
справа №420/13262/22
адміністративне провадження №К/990/24835/23
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача - Калашнікової О.В.,
суддів: Мартинюк Н.М., Мацедонської В.Е.,
перевіривши касаційну скаргу Державної аудиторської служби України
на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2022 року
та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 03 травня 2023 року
у справі №420/13262/22
за позовом Державного підприємства "Морський торговельний порт "Южний"
до Державної аудиторської служби України
третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "МІК"
про визнання протиправним та скасування висновку,
в с т а н о в и в :
Позивач звернувся до суду з позовом в якому просив визнати протиправним та скасувати висновок Державної аудиторської служби України про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-02-07-014006-b від 06 вересня 2022 року, яка проведена Державним підприємством «Морський торговельний порт «Южний», за предметом закупівлі за ДК 021:2015-18110000-3 Формений одяг.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2022 року, залишеним без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 03 травня 2023 року, позовні вимоги задоволено.
У поданій касаційній скарзі відповідач з посиланням на неправильне застосування судом першої та апеляційної інстанцій норм матеріального права та порушення норм процесуального права, просить скасувати оскаржувані рішення.
У касаційній скарзі заявлено клопотання про поновлення строку на касаційне оскарження, яке мотивоване тим, що копію оскаржуваної постанови отримано скаржником 16 травня 2023 року о 16 год 39 хв. в підсистему «Електронний суд». Заявник вказує, що з дотриманням процесуального строку вже звертався до Верховного Суду з касаційною скаргою, яку ухвалою Верховного Суду від 22 червня 2023 року було повернуто позивачу. Копію вказаної ухвали отримано скаржником 27 червня 2023 року, що підтверджується відповідними доказами.
За змістом частин першої, другої статті 329 КАС України касаційна скарга на судове рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне судове рішення не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на касаційне оскарження, якщо касаційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому такого судового рішення.
Частина третя статті 329 КАС України зазначає, що строк на подання касаційної скарги також може бути поновлений у разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною п`ятою статті 333 цього Кодексу.
Поняття поважності причин пропуску процесуальних строків є оціночним, а тому його вирішення покладається на розсуд суду. До таких причин відносяться обставини непереборної сили та обставини, які об`єктивно унеможливлюють вчинення процесуальної дії у встановлений строк.
Повторна касаційна скарги було направлено скаржником у найкоротші строк після отримання копії ухвали Верховного Суду про повернення касаційної скарги, що є належним підтвердженням наміру реалізувати своє право на касаційне оскарження.
За такого правового регулювання, обставин справи та доказів доданих скаржником на підтвердження зазначених обставин, Суд дійшов висновку про наявність підстав для поновлення строку на касаційне оскарження.
У тексті касаційної скарги підставою перегляду оскаржуваних судових рішень заявник, зазначив пункт 3 частини 4 статті 328 КАС України вказуючи на відсутність висновку Верховного Суду щодо питання застосування норм права, а саме: пункту 10 частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» у подібних правовідносинах.
Обґрунтування скаржника наявності підстав для касаційного оскарження судових рішень, передбачених пунктом 3 частини четвертої статті 328 КАС України, є достатньо мотивованими та потребують перевірки у межах таких доводів.
Скарга відповідає вимогам статті 330 Кодексу адміністративного судочинства України, підстав для залишення касаційної скарги без руху, її повернення чи відмови у відкриті касаційного провадження відсутні.
Керуючись статтями 3, 329, 334 Кодексу адміністративного судочинства України,
УХВАЛИВ:
Визнати поважними причини пропуску Державною аудиторською службою України строку на касаційне оскарження рішення Одеського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2022 року та постанови П`ятого апеляційного адміністративного суду від 03 травня 2023 року у справі №420/13262/22 та поновити його.
Відкрити провадження за касаційною скаргою Державної аудиторської служби України на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2022 року та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 03 травня 2023 року у справі №420/13262/22 за позовом Державного підприємства "Морський торговельний порт "Южний" до Державної аудиторської служби України, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "МІК" про визнання протиправним та скасування висновку.
Витребувати з Одеського окружного адміністративного суду матеріали справи №420/13262/22.
Надіслати учасникам справи копію цієї ухвали разом із копією касаційної скарги та доданих до неї матеріалів.
Встановити строк для подачі відзиву на касаційну скаргу - десять днів з дня отримання копії цієї ухвали - та роз`яснити, що до відзиву додаються докази надсилання (надання) його копій і доданих до нього документів іншим учасникам справи.
Ухвала оскарженню не підлягає.
...........................
...........................
...........................
О.В. Калашнікова
Н.М. Мартинюк
В.Е. Мацедонська ,
Судді Верховного Суду
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 20.07.2023 |
Оприлюднено | 21.07.2023 |
Номер документу | 112325675 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Калашнікова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні