Справа № 444/2113/22
Провадження № 1-кс/444/470/2023
УХВАЛА
слідчого судді
21 липня 2023 року слідчий суддя Жовківського районного суду Львівської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , слідчого СВ відділу поліції № 2 Львівського РУП № 1 ГУНП у Львівській області лейтенанта поліції ОСОБА_3 , розглянув клопотання слідчого СВ відділу поліції № 2 Львівського РУП № 1 ГУНП у Львівській області лейтенанта поліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором Жовківської окружної прокуратури Львівської області ОСОБА_4 , про проведення перевірки державного архітектурно-будівельного контролю об`єкта будівництва,
ВСТАНОВИВ :
Слідчий проситьнадати дозвілна проведенняперевірки державноархітектурно-будівельногоконтролю об`єктабудівництва,розташованого заадресою АДРЕСА_1 , та наявних на ній будівель та споруд, проведення якої доручити Державній інспекції архітектури та містобудування України.
Слідчий ОСОБА_3 в судовому засіданні підтримав клопотання, просить таке задовольнити.
Розглянувши клопотання, вивчивши матеріали досудового розслідування, а також заслухавши думку слідчого, вважаю, що клопотання слід задовольнити з наступних підстав.
Досудовим розслідуванням встановлено, що 29.07.2022 надійшов рапорт оперуповноваженого СКП ВП №2 ЛРУП №1 ГУНП у Львівській області ОСОБА_5 , про те, що в ході розгляду матеріалів інформаційно-телекомунікаційної системи ІПНП №4309 від 22.07.2022 по рапорту працівника СБУ, який містить інформацію про те, що гр. ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , самовільно зайняв земельну ділянку у АДРЕСА_1 де, без будь-яких погоджувальних документів, звів культову споруду для громади УПЦ.
Відомості про даний факт 30 липня 2022 року внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12022141400000336, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 197-1 КК України.
10.08.2022 допитано в якості свідка ОСОБА_7 , яка являється начальником відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Рава-Руської міської ради. В ході допиту з`ясовано, що гр. ОСОБА_6 , на території міста Рава-Руська незаконно зводить культову споруду на землях комунальної власності, без будь-яких погоджувальних документів. Також аналогічні покази дав начальник відділу земельних відносин та благоустрою Рава-Руської міської ради ОСОБА_8 .
А також слідчим СВ відділу поліції №2 Львівського РУП №1 ГУНП у Львівській області було проведено огляд місця події, а саме 05 вересня 2022 року у АДРЕСА_1 , де було зафіксовано сліди злочину, а саме незаконне будівництво культової споруди УПЦ з (бетонно-монолітним фундаментом та мурованими стінами з цегли).
Відповідно доп.1ч.1ст.91КПК Україниу кримінальному провадженні підлягають доказуванню подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення). Згідно з ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до Положення про Державну інспекцію архітектури та містобудування України, затверджену постановою Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2020 р. № 1340 державна інспекція архітектури та містобудування України (ДІАМ) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем`єр-міністра з відновлення України - Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури (далі - Міністр) і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
Відповідно до пункту 3 Положення основним завданням ДІАМ є реалізація державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, а саме: здійснення в межах повноважень, визначених законом, державного архітектурно-будівельного контролю за дотриманням замовниками, підприємствами, що надають технічні умови щодо інженерного забезпечення об`єкта будівництва, архітекторами та іншими проектувальниками, підрядниками, експертами, експертними організаціями та відповідальними виконавцями робіт, інженерами-консультантами, власниками будівель та лінійних споруд вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.
Правові та організаційні основи містобудівної діяльності, спрямовані на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів, встановлюються Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» (далі - Закон).
Відповідно до статті 41 Закону визначено, що державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.
Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності". Державний архітектурно-будівельний контроль замовників будівництва, які є фізичними особами, здійснюється відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" з урахуванням особливостей правового статусу таких осіб. Порядок здійснення архітектурно-будівельного контролю визначається Кабінетом Міністрів України.
Процедура здійснення заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками, сертифікованими відповідальними виконавцями робіт, підприємствами, що надають технічні умови щодо інженерного забезпечення об`єкта будівництва та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт визначена Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553 (далі - Порядок).
Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється на об`єктах будівництва у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.
Підставами для проведення позапланової перевірки є: - подання суб`єктом містобудування письмової заяви про проведення перевірки об`єкта будівництва або будівельної продукції за його бажанням; - необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об`єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів; - виявлення факту самочинного будівництва об`єкта; - перевірка виконання суб`єктом містобудування вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю; - вимога головного інспектора будівельного нагляду ДІАМ про проведення перевірки за наявності підстав, передбачених законом; - звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності; - вимога правоохоронних органів щодо проведення перевірки, складена на підставі ухвали слідчого судді.
Відповідно до ст. 2 КПК України завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.
Отже,враховуючи викладене,та те,що вподальшому повказаному кримінальномупровадженні необхіднопровести рядслідчих дій,а такожсудових експертиз,результати експертизиможуть бутивикористані усуді якдоказ,з метоювиявлення тафіксації відомостейпро обставинивчинення кримінальногоправопорушення таз метоюзбереження слідівзлочину,слідчий суддяприходить допереконання прозадоволення клопотанняслідчого пронаданнядозволу напроведення перевіркидержавного архітектурно-будівельногоконтролю об`єктабудівництва,розташованого заадресою: АДРЕСА_1 , та наявних на ній будівель та споруд, проведення якої доручити Державній інспекції архітектури та містобудування України.
На підставі викладеного і керуючись ст. ст. 2, 91-93, 110 КПК України, слідчий суддя
ПОСТАНОВИВ :
Клопотання задовольнити.
Надати дозвілна проведенняперевірки державногоархітектурно-будівельногоконтролю об`єктабудівництва,розташованого заадресою: АДРЕСА_1 , та наявних на ній будівель та споруд.
Виконання ухвалипро проведеннядержавного архітектурно-будівельногоконтролю об`єктабудівництва,розташованого заадресою: АДРЕСА_1 , та наявних на ній будівель та споруд, доручити Державній інспекції архітектури та містобудування України.
Ухвала є остаточною та оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Жовківський районний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 21.07.2023 |
Оприлюднено | 24.07.2023 |
Номер документу | 112329373 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання |
Кримінальне
Жовківський районний суд Львівської області
Ясиновський Р. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні