Рішення
від 12.07.2023 по справі 500/1510/23
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/1510/23

12 липня 2023 рокум.ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючої судді Подлісної І.М.

за участю:

секретаря судового засідання Паряк Тетяни Дмитрівни

представника позивача Костова Н.З.

представника відповідача Колісник О.О.

представника відповідача Нога А.З.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Ростоки" до Залозецької селищної ради Тернопільського району Тернопільської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Тернопільського окружного адміністративного суду звернулося Приватне підприємство "Ростоки" з адміністративним позовом до Залозецької селищної ради Тернопільського району Тернопільської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 22 лютого 2022 року та 14 лютого 2023 року Приватне підприємство «Ростоки» зверталось до Залозецької селищної ради із заявами (клопотаннями) про продаж ПП «Ростоки» земельної ділянки, на якій розташоване нерухоме майно та надати дозвіл на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 1,9369 га (19369,0 кв.м), кадастровий номер 6122655300:02:002:0240 з цільовим призначенням: для іншого сільськогосподарського призначення, розташованої за адресою: Тернопільська область. Зборівський район, смт. Залізці, вулиця Бродівська, 1. Рішенням двадцять шостої сесії дев`ятого скликання Залозецької селищної ради Тернопільського району Тернопільської області №2625 від 20.03.2023 вирішено:

1) відмовити ПП «Ростоки» у продажу земельної ділянки площею 1,9369 га кадастровий номер 6122655300:02:002:0240, селище Залізці Тернопільського району, Тернопільської області;

2) відмовити у наданні дозволу ПП «Ростоки» на виготовлення експертно-грошової оцінки земельної ділянки площею 1,9369 га кадастровий номер 6122655300:02:002:0240, та нормативно-грошової оцінки земельної ділянки селище Залізці Тернопільського району, Тернопільської області;

3) Земельна ділянка перебуває в оренді згідно діючого Договору від 03.03.2016 року до 03.03.2026 року, який на даний момент до закінчення є чинним;

4) Сесія Залозецької селищної ради зобов`язує Орендаря ПП «Ростоки» виготовити нормативно-грошову оцінку земельної ділянки для підписання «Додаткової угоди» до договору оренди землі;

5) Орендарю використовувати земельну ділянку за цільовим призначенням і впорядкувати територію, яка перебуває в оренді.

Позивач вважає дане рішення Залозецької селищної ради в частині відмови ПП «Ростоки» у продажу земельної ділянки площею 1,9369 га кадастровий номер 6122655300:02:002:0240 (п. 1 рішення), відмови у наданні дозволу ПП «Ростоки» на виготовлення експертно-грошової оцінки земельної ділянки площею 1,9369 га кадастровий номер 6122655300:02:002:0240 (п. 2 рішення), покладення на орендаря ПП «Ростоки» обов`язку виготовити нормативно-грошову оцінку земельної ділянки для підписання «Додаткової угоди» до договору оренди землі (п. 3 рішення), - протиправним та таким, що винесене всупереч Конституції України, Закону України «Про місцеве самоврядування», Земельного кодексу України.

Ухвалою від 21.04.2023 судом прийнято до розгляду позовну заяву та відкрито провадження у справі. Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) судом вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). Відповідачу надано п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву.

Ухвалою суду від 19.05.2023 ухвалено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін у судове засідання та призначено судове засідання на 05.06.2023 о 11:30 год.

Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду із відповідними письмовими доказами 17.05.2023. У відзиві відповідач не погоджується з позовними вимогами та доводами, викладеними в адміністративному позові, та в обґрунтування своїх заперечень зазначає наступне.

Викуп земельної ділянки з державної і комунальної власності здійснюється на підставі рішення органу місцевого самоврядування або виконавчої влади про продаж земельної ділянки шляхом укладення договору купівлі-продажу з органом місцевого самоврядування чи виконавчої влади.

У зв`язку з військовою агресією Російською Федерації проти України, Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/202, затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

У подальшому режим воєнного стану було неодноразово продовжено. Так, на дату ухвалення рішення у цій справі в Україні діє воєнний стан, правовий режим якого визначається Законом України від 12.05.2015 № 389-VIII.

Законом України від 24.03,2022 № 2145-ХІ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану", який набрав чинності 07.04.2022, внесені зміни до Земельного кодексу України.

Так, вказаним законом розділ X "Перехідні положення" Земельного кодексу України доповнено пунктом 27, згідно з яким під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей: б) орендар земельної ділянки не має права на: переважне право на купівлю орендованої земельної ділянки у разі її продажу.

Згідно зі ч. 1,2 ст. 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Отже, до припинення (скасування) воєнного стану в Україні діє встановлена законом заборона на надання уповноваженим органом виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування дозволів на купівлю орендованої земельної ділянки у разі її продажу.

На підставі вищевказаного представник відповідача просив в задоволенні позову відмовити.

19.05.2023 до Тернопільського окружного адміністративного суду надійшла відповідь на відзив від представника позивача, відповідно до якої вказано на безпідставність та необґрунтованість відзиву відповідача, оскільки зазначені в ньому відомості не відповідають дійсності.

Ухвалою суду від 05.06.2023, постановленою в судовому засіданні, без виходу до нарадчої кімнати, згідно ч.7, 8 ст.243 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) оголошено перерву до 12.07.2023 о 10:00 год. для подання відповідачем додаткових доказів.

12.07.2023 представником відповідача на електронну адресу суду надіслано клопотання про долучення доказів.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала, просила позов задовольнити.

Представники відповідача в судовому засіданні заперечили проти позову, просили в його задоволенні відмовити.

Суд, заслухавши сторін, розглянувши адміністративну справу, вивчивши зміст відзиву на позов і відповіді на відзив, дослідивши і оцінивши зібрані по справі докази, в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з таких підстав та мотивів.

Приватне підприємство «Ростоки», є власником нерухомого майна - нежитлової будівлі тепличного господарства, що знаходиться в АДРЕСА_1 , на підставі рішення господарського суду Тернопільської області від 25.11.2009 р.

03 березня 2016 року укладено договір оренди земельної ділянки між позивачем та Залозецькою селищною радою, відповідно до якого в оренду позивачу для обслуговування викуплених приміщень парникового господарства по вул. Бродівській, 1 в смт. Залізці, передано в строкове платне користування земельну ділянку площею 1,9369 га, кадастровий номер 6122655300:02:002:0240 за рахунок земель сільськогосподарського призначення. Договір укладено строком на 10 років.

22 лютого 2022 року та 14 лютого 2023 року Приватне підприємство «Ростоки» зверталось до Залозецької селищної ради із заявами (клопотаннями) про продаж ПП «Ростоки» земельної ділянки на якій розташоване нерухоме майно та надати дозвіл на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 1,9369 га (19369,0 кв.м). кадастровий номер 6122655300:02:002:0240 з цільовим призначенням: для іншого сільськогосподарського призначення, розташованої за адресою: Тернопільська область. Зборівський район, смт. Залізці, вулиця Бродівська, 1. До вказаних заяв були долучені: 1) графічне зображення місця розташування земельної ділянки (викопіровка); 2) копія договору оренди земельної ділянки від 03.03.2016 р. з додатком; 3)копія акту прийому-передачі земельної ділянки від 03.03.2016 р.; 4) копія Інформаційної довідки з ДРРПНМ; 5) копія ви тягу про державну реєстрацію прав від 04.11.2010; 6) копія рішення господарського суду Тернопільської області від 25.11.2009; 7) копія Статуту ПП «Ростоки»; 8) копія виписки з Єдиного державного реєстру.

Рішенням двадцять шостої сесії дев`ятого скликання Залозецької селищної ради Тернопільського району Тернопільської області №2625 від 20.03.2023 вирішено:

1) відмовити ПП «Ростоки» у продажу земельної ділянки площею 1,9369 га кадастровий номер 6122655300:02:002:0240, селище Залізці Тернопільського району, Тернопільської області;

2) відмовити у наданні дозволу ПП «Ростоки» на виготовлення експертно-грошової оцінки земельної ділянки площею 1,9369 га кадастровий номер 6122655300:02:002:0240, та нормативно-грошової оцінки земельної ділянки селище Залізці Тернопільського району, Тернопільської області;

3) Земельна ділянка перебуває в оренді згідно діючого Договору від 03.03.2016 року до 03.03.2026 року, який на даний момент до закінчення є чинним;

4) Сесія Залозецької селищної ради зобов`язує Орендаря ПП «Ростоки» виготовити нормативно-грошову оцінку земельної ділянки для підписання «Додаткової угоди» до договору оренди землі;

5) Орендарю використовувати земельну ділянку за цільовим призначенням і впорядкувати територію, яка перебуває в оренді.

Не погодившись із рішенням Залозецької селищної ради в частині відмови ПП «Ростоки» у продажу земельної ділянки площею 1,9369 га кадастровий номер 6122655300:02:002:0240 (п. 1 рішення), відмови у наданні дозволу ПП «Ростоки» на виготовлення експертно-грошової оцінки земельної ділянки площею 1,9369 га кадастровий номер 6122655300:02:002:0240 (п. 2 рішення), покладення на орендаря ПП «Ростоки» обов`язку виготовити нормативно-грошову оцінку земельної ділянки для підписання «Додаткової угоди» до договору оренди землі (п. 3 рішення), позивач звернувся до суду з вимогою про його скасування.

Визначаючись щодо спірних правовідносин, що виникли між сторонами, суд виходив з наступного.

Так, за змістом ст. 41 Конституції право приватної власності набувається в порядку, визначеному законом.

Статтею 19 Конституції України закріплено обов`язок органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.140, 144 Конституції України місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи. Органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території. Рішення органів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи законам України зупиняються у встановленому законом порядку з одночасним зверненням до суду.

Отже, системний аналіз вказаних конституційних норм свідчить, що органи місцевого самоврядування, до яких належить і селищна рада, наділені правом вирішувати питання місцевого значення, але в межах Конституції і законів України. їх фінансовою і матеріальною основою є, в тому числі, і земля. Селищні ради мають приймати рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території, але в межах повноважень та у спосіб, визначені законом. При цьому, Конституція України зобов`язує їх діяти так, щоб не порушувати права і свободи особи, відповідати перед людиною за свою діяльність. Цей конституційний принцип діяльності органів місцевого самоврядування знайшов своє відображення в ст. 74 Закону України «Про місцеве самоврядування» відповідно до якої органи та посадові особи місцевого самоврядування несуть відповідальність за свою діяльність перед територіальною громадою, державою, юридичними і фізичними особами.

Статтею 12 Земельного кодексу України передбачено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належать, зокрема, розпорядження землями територіальних громад, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

Частиною 1 ст. 116 ЗК України закріплено право громадян та юридичних осіб набувати права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Порядок продажу земельних ділянок комунальної власності громадянам та юридичним особам встановлений ст. 128 ЗК України, відповідно до частини 1 цієї статті продаж громадянам і юридичним особам земельних ділянок державної (крім земельних ділянок, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації) та комунальної власності для потреб, визначених цим Кодексом, провадиться, зокрема, органами місцевого самоврядування в межах їх повноважень.

За правилами ч.2 ст.128 ЗК України громадяни та юридичні особи, зацікавлені у придбанні земельних ділянок у власність, подають заяву (клопотання) до відповідного органу виконавчої влади або сільської, селищної, міської ради чи державного органу приватизації. У заяві (клопотанні) зазначаються місце розташування земельної ділянки, її цільове призначення, розміри та площа, а також згода на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки. До заяви (клопотання) додаються: документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою (у разі його наявності), та документи, що посвідчують право власності на нерухоме майно (будівлі та споруди), розташоване на цій земельній ділянці (у разі наявності на земельній ділянці будівель, споруд), копія установчих документів для юридичної особи, а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу.

Позивачем у повному обсязі були виконані вимоги ч. 2 ст. 128 ЗК України щодо подання відповідачу заяви (клопотання) про викуп земельної ділянки, зазначення необхідних у ній відомостей та було долучено до даної заяви усі документи, необхідність подання яких встановлює закон.

За змістом частини 3 ст.128 ЗК України орган місцевого самоврядування у місячний строк розглядає заяву (клопотання) і приймає рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (якщо такий проект відсутній) та/або про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки (крім земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд) чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови.

Цією ж статтею Земельного кодексу України визначений вичерпний перелік підстав, за яких орган місцевого самоврядування відмовляє у задоволенні заяви (клопотання) про продаж земельної ділянки.

Такими підставами, відповідно до ч.5 ст.128 ЗК України, є:

а) неподання документів, необхідних для прийняття рішення щодо продажу такої земельної ділянки;

б) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах;

в) якщо щодо суб`єкта підприємницької діяльності порушена справа про банкрутство або припинення його діяльності;

г) встановлена цим Кодексом заборона на передачу земельної ділянки у приватну власність;

ґ) відмова від укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.

При цьому, слід наголосити, що умови, за яких орган відмовляє у задоволенні клопотання про продаж земельної ділянки визначені законом за вичерпним і остаточним переліком. Якщо такі умови відсутні, орган повинен прийняти рішення про продаж земельної ділянки. Ці повноваження та порядок їх реалізації передбачають лише один вид правомірної поведінки відповідного органу - прийняти рішення про продаж земельної ділянки або про відмову продажу земельної ділянки. За законом у цього органу немає вибору між декількома можливими правомірними рішеннями, а тому зазначені повноваження не є дискреційними (п. 61 постанови Верховного суду у справі №335/10579/16-а від 08.02.2021 р.)

Таким чином, орган місцевого самоврядування, розглядаючи питання надання дозволу на продаж земельної ділянки в порядку ст. 128 ЗК України, за відсутністю підстав, перелічених в 4.5 цієї норми, зобов`язаний прийняти рішення про надання такого дозволу. У випадку ж прийняття рішення про відмову у наданні дозволу на продаж земельної ділянки - повинен зазначити конкретні підстави для такої відмови, передбачені частиною 5 ст. 128 ЗК України.

В супереч наведеному Залозецька селищна рада, відмовляючи позивачу в продажі земельної ділянки для обслуговування належного йому на праві власності нерухомого майна, не вказала жодної із підстав, що передбачені ч. 5 ст. 128 Земельного кодексу України, що в безумовно вказує на протиправність даного рішення.

Разом з тим, посилання в оскаржуваному рішенні на наявність чинного договору оренди земельної ділянки (п. 3 рішення) також не є і не може бути підставою для відмови у продажу позивачу земельної ділянки, оскільки ч. 5 ст. 128 Земельного кодексу України не передбачає такої підстави відмови. При цьому, жодна із норм чинного законодавства не передбачає заборони продажу земельної ділянки власнику нерухомого майна, яке на ній розташоване, за наявності чинного договору оренди.

Отже, наявність такого договору не може бути перешкодою у наданні дозволу на продаж земельної ділянки. В свою чергу, перехід права власності на земельну ділянку до орендаря у разі її викупу, в силу абз. 4 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про оренду землі», є підставою припинення договору оренди землі у зв`язку із поєднанням в одній особі власника земельної ділянки та орендаря.

Окрім наведеного, пунктом 4 оскаржуваного рішення Залозецької селищної ради зобов`язано орендаря ПП «Ростоки» виготовити нормативно грошову оцінку земельної ділянки для підписання «Додаткової угоди» до договору оренди землі.

Обов`язки ПП «Ростоки», як орендаря земельної ділянки, визначені Договором про оренду земельної ділянки від 03.03.2016, Законом України «Про оренду землі», Земельним кодексом України. При цьому, умовами Договору оренди землі, а також жодною нормою законодавства України не передбачено обов`язку орендаря виготовляти за свій рахунок нову нормативну грошову оцінку землі для підписання «Додаткової угоди» до чинного Договору оренди землі, яким вже визначено розмір орендної плати.

Згідно ст. 1 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується, зокрема, для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Статтею 18 Закону «Про оцінку земель» визначена обов`язковість, а також періодичність виконання нормативної грошової оцінки ділянки відповідно до норм, правил, а також інших нормативно-правових актів для земель усіх категорій та форм власності. Підставою виконання нормативної грошової оцінки, у тому числі й обов`язкової для визначення розміру земельного податку або розміру орендної плати ділянки державної та комунальної власності є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування (ст. 15 Закону).

За результатами оціночних робіт з нормативної грошової оцінки ділянки оцінщиком складається технічна документація, що належить до категорії публічної інформації (ст. 20 Закону), повноваження на прийняття рішення про затвердження або відмову в затвердженні якої делеговано відповідній сільській, селищній, міській раді (ст. 23 Закону).

При цьому, рішення рад щодо технічної документації з нормативної оцінки ділянки в цілях визначення розміру плати за землю (орендної плати чи земельного податку) набирають чинності у строки, встановлені відповідно до п. 271.2 ст. 271 Податкового кодексу України, згідно з яким рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Нормативно-методичне регулювання грошової оцінки земель забезпечує Кабінет Міністрів України шляхом видання нормативно-правових актів, що визначають: порядок виконання оцінки земель, склад, зміст та вимоги до технічної документації оцінки ( ст. 12 Закону).

Постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2021 року №1147 затверджено Методику нормативної грошової оцінки земельних ділянок. При цьому, згідно п. 4 цієї постанови КМУ встановлено, що затверджена з урахуванням вимог пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України до набрання чинності Методикою, затвердженою згідно з пунктом 1 цієї постанови, технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, технічна документація із загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення (на відповідній території) є чинною до початку застосування рішення відповідного органу місцевого самоврядування про затвердження нової технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок.

З аналізу наведених норм чинного законодавства можна зробити висновок, що виготовлення нормативної грошової оцінки земель комунальної власності, затвердження відповідної технічної документації та її оприлюднення в цілях визначення розміру плати за землю, є компетенцією саме відповідного органу місцевого самоврядування.

Відповідно до п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування» до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад віднесено вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин. Повноваження сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів у галузі земельних відносин визначені ст. 12 Земельного кодексу України. При цьому, жодною із наведених норм чинного законодавства не передбачено повноважень сільських, селищних, міських рад покладати на орендаря земельної ділянки обов`язок з виготовлення нової нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що орендується.

Згідно ст. 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, оскаржуване рішення Залозецької селищної ради Тернопільського району Тернопільської області в частині покладення на позивача обов`язку виготовити нову нормативну грошову оцінку орендованої земельної ділянки прийняте в супереч законам України та за межами повноважень селищної ради.

Відповідно до статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, належним чином не заперечені відповідачем, а тому підлягають до задоволення в повному обсязі.

Відповідно до вимог статті 244 КАС України суд під час ухвалення рішення вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати.

При задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа (частина перша статті 139 КАС України).

Оскільки, позов підлягає до задоволення, то до відшкодування позивачу за рахунок бюджетних асигнувань відповідача підлягає сплачена сума судового збору у розмірі 2684,00 грн. згідно квитанції від 12.04.2023.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення двадцять шостої сесії дев`ятого скликання Залозецької селищної ради Тернопільського району Тернопільської області №2625 від 20.03.2023 "Про розгляд заяви ПП "Ростоки" про надання дозволу на проведення експертно - грошової оцінки та продаж земельної ділянки площею 1,9369 га" в частині відмови ПП "Ростоки" у продажу земельної ділянки площею 1,9369 га кадастровий номер 6122655300:02:002:0240 селище Залізці Тернопільського району Тернопільської області (п. 1 рішення), відмови у наданні дозволу ПП "Ростоки" на виготовлення експертно - грошової оцінки земельної ділянки площею 1,9369 га кадастровий номер 6122655300:02:002:0240 (п. 2 рішення), покладання на орендаря ПП "Ростоки" обов`язку виготовити нормативно грошову оцінку земельної ділянки для підписання "Додаткової угоди" до договору оренди землі (п. 3 рішення).

Зобов`язати Залозецьку селищну раду Тернопільського району Тернопільської області повторно розглянути заяву (клопотання) ПП "Ростоки" від 14.02.2023 р. та надати дозвіл на проведення експертно - грошової оцінки та продаж земельної ділянки площею 1,9369 га" кадастровий номер 6122655300:02:002:0240 з цільовим призначенням для іншого сільськогосподарського призначення, розташовану за адресою: Тернопільська обл., Тернопільський район, смт. Залізці, вул. Бродівська 1.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Залозецької селищної ради Тернопільського району Тернопільської області на користь ПП "Ростоки" понесені судові витрати зі сплати судового збору в сумі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повне судове рішення складено 17 липня 2023 року.

Реквізити учасників справи:

позивач:

- Приватне підприємство "Ростоки" (місцезнаходження/місце проживання: с. Гаї-Розтоцькі,Тернопільський район Тернопільська область,47232 код ЄДРПОУ/РНОКПП 21147380);

відповідач:

- Залозецька селищна рада Тернопільського району Тернопільської області (місцезнаходження/місце проживання: вул. Шевченка 64,смт Залізці,Тернопільський район, Тернопільська область,47234 код ЄДРПОУ/РНОКПП 04396437).

Головуючий суддяПодлісна І.М.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.07.2023
Оприлюднено24.07.2023
Номер документу112349315
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —500/1510/23

Рішення від 17.07.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Рішення від 12.07.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Рішення від 12.07.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 19.05.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 21.04.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні