Справа № 308/2380/21
1-кс/308/2940/23
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 липня 2023 року м. Ужгород
Слідчий суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області - ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , слідчого - ОСОБА_3 , керівника КП " ІНФОРМАЦІЯ_1 " ОСОБА_4 та уповноваженого представника ОСОБА_5 , розглянувши клопотання старшого слідчої групи у кримінальному провадженні №42020070000000211 - слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління ГУНП в Закарпатській області майора поліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором у кримінальному провадженні прокурором відділу Тячівської окружної прокуратури ОСОБА_6 , про тимчасовий доступ до речей та документів в рамках кримінального провадження № 42020070000000211, відомості про яке 06.05.2020 року внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст.191 КК України,
В С Т А Н О В И В:
До слідчого судді Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області надійшло клопотання старшого слідчої групи у кримінальному 42020070000000211 - слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління ГУНП в Закарпатській області майора поліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором у кримінальному провадженні прокурором відділу Тячівської окружної прокуратури ОСОБА_6 , про тимчасовий доступ до речей та документів в рамках кримінального провадження № кримінального провадження № 42020070000000211, відомості про яке 06.05.2020 року внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст.191 КК України.
В обґрунтування клопотання слідчий посилається на те що відповідно до відкритої інформацією веб-порталу публічних закупівель ІНФОРМАЦІЯ_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_3 " в кінці 2019 року виграло тендер на постачання товару згідно класифікатору робіт та послуг за кодом Державної класифікації: Коагулянт хлористий алюміній ДК 021:2015 код 24310000-0. Основні неорганічні хімічні речовини ( кількість 240 тон.) на загальну суму 2 880 000 грн. КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » внаслідок чого було укладено договір № 01/01-20 від 02.01.2020 року про закупівлю товару - коагулянт. Відповідно до інформаційних ресурсів ДФС та отриманими документами з АСМО "Інспектор встановлено, що в графі імпорт ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_3 з січня 2020 року здійснила імпорт товару, а саме: (неорганічна сполука визначеного хімічного складу: - коагулянт на основі хлориду заліза у розчиненому стані, у вигляді коричневої рідини, корозійний, щільність мін. 1,38 г/см3, активна речовина (залізо) 13,1%, з домішками хрому (69 проміле), нікелю (69 проміле), олова (55 проміле), кадмію (7 проміле), ртуті (1 проміле), для обробки питної та технічної води, торгівельна марка: Donau Klar smart, виробник: Donauchem KPT, країна виробництва: Угорщина, країна походження: ЄС) в загальній кількості двадцять три цистерни, середня вага об`єму однієї цистерни 23520 кг), відповідно до наданих документів до митного оформлення у відділи митного оформлення 1-5 митного поста Ужгород, а саме: експортна декларація - європейська в які вказується місце завантаження, автотранспорт, товар загальною вагою та головне місце розвантаження Uzgоrod; 1. рахунок на оплату міжнародні транспортні послуги між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » код ЄДРПОУ НОМЕР_1 та ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_3 в середньому 10400 грн.; 2. платіжне доручення за оплату товар коагулянт за одну цистерну в середньому ціна коливається від 1880 до 2990 Євро.; 3. CMR - (міжнародно-транспортна накладна), в якій зазначається, дата місце завантаження, автотранспорт, товар загальною вагою та головне місце розвантаження - АДРЕСА_1 ; 4. Invoice - в якому зазначається, дата місце завантаження, автотранспорт, товар - загальною вагою та головне місце розвантаження АДРЕСА_1 ; 5. ІНФОРМАЦІЯ_5 - в якому вказано місце завантаження товару коагулянт та місце розвантаження АДРЕСА_1 .
Слідчий зазначає, що згідно з вищевказаних документів ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_3 05.02.2020 та 07.02.2020 року, ввезла в Україну та розмитнила дві цистерни коагулянту на вантажних автомобілях з державними номерними знаками НОМЕР_2 / НОМЕР_3 , НОМЕР_4 / НОМЕР_5 , а 08.02.2020 року виїхавши з митного поста Ужгород центральний території УДП « ІНФОРМАЦІЯ_6 » вантажні автомобілі з напівпричепом цистерна поїхали не до місця вивантаження, а в напрямку м. Мукачево, з копій документів на вказані вантажні автомобілі, а саме: товаро - транспортна накладна (ТТН) №93 від 05.02.2020, державними номерними знаками НОМЕР_2 / НОМЕР_6 зазначено місце завантаження товару, коагулянт Ужгород, отримувач ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », та ТТН №41 від 07.02.2020 року державними номерними знаками НОМЕР_4 / НОМЕР_5 ідентично вищевказаній накладній.
Слідчий вказує, що відповідно до листа № 254 від 19.02.2020 року КП ІНФОРМАЦІЯ_1 , було встановлено, що КП « ІНФОРМАЦІЯ_8 », протягом 2020 року отримав від ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_3 59 тон коагулянту вантажним автомобільним автотранспортом державними номерними знаками НОМЕР_7 та напівпричепом бортовим тентовим НОМЕР_8 та 5300 кг, вантажним автомобільним автотранспортом державними номерними знаками НОМЕР_9 , без причепу.
Слідчий стверджує, що службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » нанесено збитки місцевому (державному) бюджету на загальну суму 863254 грн. 75 коп., а тому в діях посадових осіб ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » вбачаються ознаки кримінальних правопорушень за ч. 1ст. 366 та ч.5 ст.191 КК України.
Згідно висновку аналітичного дослідження від 30.07.2021 за №40/07-16-08- 00-12/03344326 проведеного спеціалістами ІНФОРМАЦІЯ_9 Про результати дослідження фінансово-господарських операцій між ІНФОРМАЦІЯ_10 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » щодо наявних ознак правопорушень, пов`язаних із легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та/або інших правопорушень за період з 01.01.2020 по 31.12.2020 в частині, що стосується завищення обсягу і вартості придбання коагулянту та хлору рідкого КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за період з 01.01.2020 по 31.12.2020 встановлено сумнівні фінансові операції на суму 1999356,06 гривень.
Відповідно до висновку експерта №05/065 від 31.05.2023 за результатами проведення судової економічної експертизи поданими на дослідження первинними документами та журналом реєстрації нарядів-допусків частково підтверджується завищення обсягу та вартості придбання коагулянту Комунальним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в сумі 708000 гривень, зокрема: 03.01.2020 по журналу реєстрації нарядів-допусків не оприбутковано (не списано) 23,46 тони « ІНФОРМАЦІЯ_11 » на суму 281520 гривень; 08.01.2020 по журналу реєстрації нарядівдопусків не оприбутковано (не списано) 23,46 тони «Коагулянту Donau РАС Activis» на суму 281520 гривень; 11.01.2020 по журналу реєстрації нарядів-допусків не оприбутковано (не списано) 12,08 тони «Коагулянту Donau РАС Activis» на суму 144960 гривень.
На даний час в органу досудового розслідування виникла необхідність у дослідженні та вилученні оригіналів ряду документів бухгалтерського обліку комунального підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 , зокрема: оборотно-сальдові відомості за грудень 2019 року по грудень 2021 року; журнал контролю прозорості, каламутності, лужності, pH, забарвленості води каналу, НФС-1, НФС-2, НФС-3 (почато 2018 року); журнал обліку коагулянту (реєстрація нарядів- допусків) за 2019-2020 роки; договорі та специфікацію по договору на закупівлю товару за 2019 рік; журнал обліку транспортних засобів, що заїжджали на територію КОПВ комунального підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за 2019 -2020 рік.
Вилучення оригіналів зазначених документів, які знаходяться у володінні комунального підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » зумовлене необхідністю збереження цілісності речових доказів, не допущення їх подальшого спотворення чи знищення, а також тим, що під час досудового розслідування з метою встановлення ким складені та підписані оригінали наведених вище документів необхідно буде призначити та провести ряд почеркознавчих експертиз, однак відповідно до науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, затверджених наказом Міністерства юстиції України 08.10.1998 №53/5, почеркознавча експертиза проводиться лише по оригіналах документів. В той же час, згідно п.3.3 даної Інструкції у документі про призначення експертизи зазначаються такі дані: місце й дата винесення постанови чи ухвали; посада, звання та прізвище особи, що призначила експертизу (залучила експерта); назва суду; назва справи та її номер; обставини справи, які мають значення для проведення експертизи; підстави для призначення експертизи; прізвище експерта або назва експертної установи, експертам якої доручається проведення експертизи; питання, які виносяться на вирішення експертові; перелік об`єктів, що підлягають дослідженню (у тому числі порівняльних зразків та інших матеріалів, направлених експертові, або посилання на такі переліки, що містяться в матеріалах справи); інші дані, які мають значення для проведення експертизи.
На підставі наведеного, просить надати стороні кримінального провадження слідчим слідчої групи у - кримінальному провадженні №42020070000000711: ОСОБА_3 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , тимчасовий доступ до оригіналів документів з можливістю вилучення (здійснення виїмки), які знаходяться у володінні комунального підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 », що за адресою АДРЕСА_2 , зокрема: оборотно-сальдові відомості за грудень 2019 року по грудень 2021 року; Журнал контролю прозорості, каламутності, лужності. pH, забарвленості води каналу, НФС-1, НФС-2, НФС-3 (почато 2018року); журнал обліку коагулянту (реєстрація нарядів- допусків) за 2019-2020 роки; договорі та специфікацію по договору на закупівлю товару за 2019 рік; журнал обліку транспортних засобів, що заїжджали на. територію КОПВ комунального підприємства. « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за 2019 -2020 рік.
Слідчий у судовому засіданні клопотання підтримав та просив задовольнити таке.
Представник власника майна у судовому засіданні заперечив щодо задоволення клопотання, вказавши, що слідчому вже надавалися копії запитуваних документів, запитувані документи не є належними доказами підтвердження обставин даного кримінального правопорушення, а лише внутрішніми, не заперечував щодо надання доступу до оригіналів документів без їх вилучення.
Заслухавши слідчого, представника власника майна, дослідивши клопотання та додані та нього матеріали, слідчий суддя дійшов наступного висновку.
Слідчим суддею встановлено згідно з доданим до клопотання витягом з Єдиного реєструдосудових розслідувань за номером кримінального провадження 42020070000000211, сформованим станомна 10.07.2023 року, органомдосудового розслідуванняГоловним управлінням Національної поліції в Закарпатській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 06.05.2020 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст.191 КК України.
Досудове розслідування розпочато за фактом того, що працівниками ІНФОРМАЦІЯ_9 встановлено, що службовими особами одного з комунальних підприємств на території Закарпатської області, здійснюється систематичне розкрадання державних коштів шляхом укладання удаваних договорів про закупівлю товарів.
Відповідно до висновку експерта №05/06 від 31.05.2023 за результатами проведення судової економічної експертизи поданими на дослідження первинними документами та журналом реєстрації нарядів-допусків частково підтверджується завищення обсягу та вартості придбання коагулянту Комунальним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в сумі 708000 гривень, зокрема: 03.01.2020 по журналу реєстрації нарядів-допусків не оприбутковано (не списано) 23,46 тони «Коагулянту Donau РАС Activis» на суму 281520 гривень; 08.01.2020 по журналу реєстрації нарядівдопусків не оприбутковано (не списано) 23,46 тони «Коагулянту Donau РАС Activis» на суму 281520 гривень; 11.01.2020 по журналу реєстрації нарядів-допусків не оприбутковано (не списано) 12,08 тони «Коагулянту Donau РАС Activis» на суму 144960 гривень.
Згідно з частиною 1 статті 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Пунктом 5 частини 2 статті 131 КПК України передбачено, що тимчасовий доступ до речей і документів є одним із можливих заходів забезпечення кримінального провадження.
Відповідно до статті 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором (частина 1 статті 160 КПК України).
За правилами частини 2 цитованої статті у клопотанні зазначаються:1) короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з яким подається клопотання; 2) правова кваліфікація кримінального правопорушення із зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність; 3) речі і документи, тимчасовий доступ до яких планується отримати; 4) підстави вважати, що речі і документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 5) значення речей і документів для встановлення обставин у кримінальному провадженні; 6) можливість використання як доказів відомостей, що містяться в речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю; 7) обґрунтування необхідності вилучення речей і оригіналів або копій документів, якщо відповідне питання порушується стороною кримінального провадження.
Згідно з частинами 5-7 статті 163 КПК України слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Слідчий суддя в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
Слідчий суддя встановив, що внесене клопотання не відповідає вимогам ст. 160 КПК України та загальним правилам застосування заходів забезпечення кримінального провадження, що передбачені ст. 132 КПК України. Слідчим не доведено, що в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження запитувана інформація може мати суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні і може бути використана як доказ, а також не доведено, що в даному кримінальному провадженні призначено почеркознавчу чи іншу експертизу, для проведення якої слід вилучити оригінали документів. За наявними у органу досудового розслідування документами, в тому числі і тими, тимчасовий доступ до яких просить надати слідчий, вже, зокрема, проведена долучена до клопотання судово-економічна експертиза. Також слідчим не доведена можливість використання як доказів відомостей, що містяться в речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Таким чином, враховуючи відсутність належного обґрунтування слідчим в клопотанні достатності підстав для надання тимчасового доступу до вищевказаних речей та документів, слідчий суддя дійшов висновку, що правові підстави для задоволення внесеного клопотання відсутні, а тому в його задоволенні слід відмовити.
Керуючись ст. ст. 131, 132, 159-164, 309 КПК України, слідчий суддя,
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні клопотання старшого слідчої групи у кримінальному провадженні №42020070000000211 - слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління ГУНП в Закарпатській області майора поліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором у кримінальному провадженні прокурором відділу Тячівської окружної прокуратури ОСОБА_6 , про тимчасовий доступ до речей та документів в рамках кримінального провадження № 42020070000000211, відомості про яке 06.05.2020 року внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст.191 КК України відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Повний текст ухвали складено 24.07.2023.
Слідчий суддя Ужгородського міськрайонного суду
Закарпатської області ОСОБА_1
Суд | Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 20.07.2023 |
Оприлюднено | 03.05.2024 |
Номер документу | 112366118 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Логойда І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні