Постанова
від 24.07.2023 по справі 569/10197/22
РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Рівненський апеляційний суд


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 липня 2023 року м. Рівне

Суддя Рівненського апеляційного суду -Полюхович О.І.,

з участю: секретаря судового засідання - Міщук Л.А.,

захисника - Шевчука В.В.,

представника митниці - Ярмолюка І.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Рівне матеріали справи за апеляційною скаргою Рівненської митниці Державної митної служби України на постанову Рівненського міського суду Рівненської області від 05 травня 2023 року, -

ВСТАНОВИВ:

Постановою Рівненського міського суду Рівненської області від 05 травня 2023 року провадження в справі за протоколом про порушення митних правил №0074/20400/2022 від 19.07.2022 року про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 закрито на підставі п.1 ч.1 ст.247 КУпАП.

Не погоджуючись з постановою суду, в.о. начальника Рівненської митниці Держмитслужби Козлинець І.П. оскаржив її в апеляційному порядку. Просить постанову суду скасувати та винести нову постанову про притягнення громадянина України ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України та застосувати до нього стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів (303 799, 54 грн.) з конфіскацією товару - безпосереднього предмету порушення митних правил: легкового автомобіля марки «Volkswagen Passat», ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_1 . Доводить, що в матеріалах справи про порушення митних правил №0074/20400/22 містяться належні та допустимі докази, які підтверджують наявність як події так і складу порушення митних правил, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, а також вини громадянина ОСОБА_1 у вчиненні вказаного порушення.

Заслухавши доводи представника митниці Ярмолюка І.М. на підтримання апеляційної скарги, думку захисника Шевчука В.В. про залишення постанови суду без зміни, перевіривши матеріали справи, суд приходить до висновку, що скарга підлягає до часткового задоволення з наступних підстав.

Статтею 458 МК України визначено, що порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно ст.486 МК України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Відповідно до вимог ст.489 МК України, при розгляді справи про порушення митних правил суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно з ст.495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Статтею 74 Митного кодексу України визначено, що імпорт (випуск для вільного обігу) - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари після сплати всіх митних платежів, встановлених законами України на імпорт цих товарів, та виконання усіх необхідних митних формальностей випускаються для вільного обігу на митній території України.

Відповідно до пункту 3.2. Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 р. №651, відомості, заявлені у МД декларантом або уповноваженою ним особою, є відомостями, необхідними для митних цілей.

Підпунктом г, п. 1, ч. 1 ст. 335 Митного кодексу України визначено, що під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник залежно від виду транспорту, яким здійснюється перевезення товарів, надають митному органу в паперовій або електронній формі такі документи та відомості: комерційні документи на товари, що перевозяться, які містять відомості, зокрема, про найменування та адресу перевізника, найменування країни відправлення та країни призначення товарів, найменування та адреси відправника (або продавця) та отримувача товарів.

Статтею 257 Митного кодексу України передбачено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Частиною 8 статті 264 Митного кодексу України встановлено, що з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Стаття 483 МК України встановлена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Безпосереднім об`єктом правопорушення є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України, тобто розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон України різними шляхами, зокрема, подання митному органу підроблених документів, що містять неправдиві дані.

Підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це може бути митна декларація, контракт, коносамент, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.

Згідно з протоколом про порушення митних правил за № 0074/20400/2022 від 19 липня 2022 року, 02.07.2021 року в зоні діяльності Волинської митниці громадянин України ОСОБА_1 (паспорт громадянина України для виїзду за кордон НОМЕР_2 ), ввіз на митну територію України товар «легковий автомобіль марки «Volkswagen Passat», ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_1 .

Переміщення автомобіля через митний кордон України проведено на підставі митної декларації типу IM40EE №UA204020/2021/244603 від 02.07.2021 року.

09.07.2021 року декларантом ТОВ «Вест Брок ЮА» ОСОБА_3 в Рівненську митницю подано митну декларацію типу IM40ДЕ М204020/2021/246648 для здійснення митного оформлення товару «легковий автомобіль марки «Volkswagen Passat», ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_1 з пакетом товаросупровідних документів: рахунком-фактурою OW00-000070 від 01.07.2021 року, свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_3 від 11.04.2018 року, зовнішньоекономічним договором від 01.02.2021 року $03/01/21 тощо.

За результатом аналізу товаросупровідних документів встановлено, що відправником та продавцем товару заявлено компанію UAB «Autolapas» (Lietuva Vilniaus m.LT-12112 sav. Vilnia Giruliu s. 10-201), отримувачем - ТОВ «Олл Вест Кар» (код ЄДРПОУ 43591514, Волинська область м. Луцьк, вул. Дубнівська, буд. 226). Відповідно до комерційного рахунку №0W00-000070 від 01.07.2021 року, вартість товару «легковий автомобіль марки «Volkswagen Passat», ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_1 » становить 5950 євро (або еквівалент 192 298,65 грн. на дату здійснення митного оформлення товару).

17.02.2022 року на адресу Рівненської митниці надійшов лист Департаменту міжнародної взаємодії Державної митної служби України від 17.02.2022 року №26/26-04/7.13/517, яким направлено відповідь митних органів Литовської Республіки на запит стосовно перевірки автентичності документів, на підставі яких здійснено митне оформлення транспортних засобів, в тому числі, і щодо легкового автомобіля марки «Volkswagen Passat», ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_4 .

Митними органами Республіки Литва надіслано копію експортної митної декларації країни відправлення від 01.07.2021 року №21LTKC0100EKI8BE16, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_3 від 11.04.2018 року, рахунок № НОМЕР_5 , у відповідності до яких товар «легковий автомобіль марки «Volkswagen Passat», ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_1 » експортовано з Литви на митну територію України громадянином ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, відправник товару - UAB «EDT Baltic» (Pamenkalnio 8.25-18, Vilnius, LI). При цьому, статистична вартість транспортного засобу за митною декларацією країни експорту на комерційних умовах поставки EXW Vilnius, відповідно до рахунку №EDТ9274 становить 9400 Євро, або еквівалент 303 799.54 грн.

Разом з тим, у відповідності до товаросупровідних документів, наданих до митного оформлення в Україні згідно митної декларації від 09.07.2021 року типу ІМ40ДЕ М204020/2021/246648 встановлено розбіжності щодо відправника та одержувача товару, комерційних умов поставки, реквізитів комерційного документу, а також фактурної вартості товару.

Отже, громадянин України ОСОБА_1 при переміщенні через митний кордон України транспортного засобу марки «Volkswagen Passat», ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_1 , приховав від митного контролю реальну вартість автомобіля та не надав митним органам документ (рахунок NNEDT9 274), що містить інформацію стосовно дійсної вартості автомобіля.

З матеріалів справи вбачається, що в основі обвинувачення ОСОБА_1 в порушенні митних правил лежать відомості, надіслані митними органами Литовської Республіки.

За результатами опрацювання відповіді митних органів Республіки Литва Рівненською митницею було встановлено, що автомобіль марки «Volkswagen Passat»(номер кузова НОМЕР_1 ) згідно експортної митної декларації N21LTKC0100EKI8BE16 від 01.07.2021 рокубув реалізований продавцем UAB «EDT Baltic» (Pamenkalnio 8.25-18, Vilnius, LI), покупцю ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1. Вартість транспортного засобу становить 9400 Євро, або еквівалент 303 799.54 грн.

Разом з цим, наявний в справі документ купівлі-продажу рахунок-фактура №EDТ9274від 29.06.2021 року не містить підпису ОСОБА_1 , відтак на думку апеляційного суду не може вважатись офіційним документом.

Рівненською митницею зазначена інформація належним чином перевірена не була.

Також не було вжито заходів для об`єктивного підтвердження або спростування факту купівлі-продажу автомобіля між компаніями UAB «Autolapas» (Lietuva Vilniaus m.LT-12112 sav. Vilnia Giruliu s. 10-201), та ТОВ «Олл Вест Кар» (код ЄДРПОУ 43591514, Волинська область м. Луцьк, вул. Дубнівська, буд. 226. Не витребувано у сторони продавця автомобіля відповідного комерційного документу, який би спростовував чи підтвердив відомості експортної митної декларації країни відправлення IM40EE №UA204020/2021/244603 від 02.07.2021 року.

При цьому, у матеріалах справи також відсутні докази щодо підроблення ОСОБА_6 документів, які подавалися до митного оформлення, що підтверджувало б наявність в його діях умислу на зменшення митних платежів.

Відсутні у справі й відомості про обсяги шкоди, яка завдана державі внаслідок дій ОСОБА_6 ..

За змістом вимог ст.527 МК України, у справі про порушення митних правил суд (суддя), що розглядає справи, має право винести постанову про проведення додаткової перевірки.

Суд першої інстанції надав оцінку встановленим протоколом обставинам без дослідження необхідних для вирішення справи матеріалів, а отже висновки судді місцевого суду є передчасними з огляду на те, що на час прийняття рішення були відсутні достатні дані, необхідні для здійснення провадження у справі про порушення митних правил, як відсутні такі дані і на час апеляційного розгляду.

Оскільки названі вище недоліки не можуть бути усунуті при розгляді справи апеляційним судом, то справу слід повернути до Рівненської митниці для проведення додаткової перевірки.

Зазначена інформація має бути перевірена митним органом, що склав протокол про порушення митних правил, шляхом проведення необхідних процесуальних дій, передбачених ст.508 МК України.

Під час додаткової перевірки необхідно перевірити вказані обставини, оскільки результати їх перевірки можуть вплинути на висновок щодо наявності чи відсутності в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України.

Керуючись ст.6 ЄКПЛ, ст.294 КУпАП, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Рівненської митниці Державної митної служби України задовольнити частково.

Постанову Рівненського міського суду Рівненської області від 05 травня 2023 року відносно ОСОБА_1 скасувати, а матеріали справи повернути до Рівненської митниці для додаткової перевірки.

Постанова набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.

Суддя Рівненського апеляційного суду О.І.Полюхович

СудРівненський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення24.07.2023
Оприлюднено25.07.2023
Номер документу112373258
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —569/10197/22

Постанова від 23.02.2024

Адмінправопорушення

Рівненський міський суд Рівненської області

Діонісьєва Н. М.

Постанова від 24.07.2023

Адмінправопорушення

Рівненський апеляційний суд

Полюхович О. І.

Постанова від 24.07.2023

Адмінправопорушення

Рівненський апеляційний суд

Полюхович О. І.

Постанова від 05.05.2023

Адмінправопорушення

Рівненський міський суд Рівненської області

Крижова О. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні