ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 липня 2023 року Справа № 160/10344/23
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Врони О. В.
розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до 1-Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області, 2-Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовом до 1- Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області, 2-Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, в якому просить:
визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області від 28.12.2022 р. № 19586 про відмову ОСОБА_1 в перерахунку пенсії на підставі заяви від 28.12.2022р.;
зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області здійснити ОСОБА_1 перерахунок розміру та виплату пенсії на підставі заяви від 28.12.2022 р. з урахуванням заробітної плати за період з 01.08.1990 р. по 30.11.1993 р. та з 01.04.1994 р. по 30.11.1995 р. на підставі довідок про заробітну плату для обчислення пенсії № 64 від 03.09.2015 р. та № 65 від 03.09.2015 р. виданих ТОВ «Дніпровське підприємство промислового залізничного транспорту», з урахуванням фактично виплачених сум.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що йому була призначена пенсія за віком відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування». У зв`язку з наданням ТОВ «Дніпропетровське підприємство промислового залізничного транспорту» довідок про заробітну плату за 60 місяців до 01.07.2000 року, позивач звернувся до Пенсійного органу із заявою про перерахунок і допризначення пенсії, натомість останнім відмовлено у перерахунку пенсії.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19.05.2023 року відкрито провадження у справі №160/10344/23, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.
Відповідно до ч.6 ст.12, ч.1,2 ст.257, ч.1 ст. 260 Кодексу адміністративного судочинства України зазначена справа є справою незначної складності та розглядається за правилами спрощеного позовного провадження. Питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження.
За ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
09.06.2023 через систему «Електронний суд» від Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов відзив на позовну заяву.
Відповідач не визнає позовні вимоги, посилаючись на наступне.
За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, ТОВ «Дніпропетровське підприємство промислового залізничного транспорту (ЄДРПОУ 01236526) ліквідовано. Довідка про заробітну плату (дохід) особи видається на підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією, де працювала особа, яка звертається за пенсією. Якщо такі підприємства, установи, організації ліквідовані або припинили своє існування з інших причин, то довідки про заробітну плату видаються правонаступником цих підприємств, установ чи організацій або архівними установами.
У випадках, коли архівні установи не мають можливості видати довідку за встановленою формою з розшифровкою виплачених сум за видами заробітку, вони можуть видавати довідки, що відповідають даним, наявним в архівних фондах, без додержання цієї форми.
Головне управління Пенсійного фонду України в Харківській області станом на прийняття рішення відзиву на позовну заяву не надало.
Відповідач-1 про розгляд справи повідомлений належним чином через доставку 15.05.2023 ухвали суду електронною поштою, що підтверджується довідкою Дніпропетровського окружного адміністративного суду про доставку електронного листа.
В період з 07.07.2023 по 21.07.2023 суддя перебувала у відпустці, що підтверджується довідкою начальника відділу управління персоналом Дніпропетровського окружного адміністративного суду.
Розгляд справи здійснюється після виходу судді з відпустки.
Судом встановлено наступні обставини, які підтверджені матеріалами справи.
ОСОБА_1 - позивач перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області і з 20.10.2022 отримує пенсію за віком відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».
28.12.2022 позивач звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області із заявою про перерахунок пенсії, допризначення пенсії у зв`язку з наданням ТОВ «Дніпропетровське підприємство промислового залізничного транспорту довідок про заробітну плату №№64,65,66 від 03.09.2015за 60 місяців до 01.07.2000 року.
Позивачем також була надана архівна довідка Управління архівної справи ДМР №4/5-385 від 21.12.2022, лист Головного управління статистики у Дніпропетровській області №04-09/891 від 06.12.2022 «Про надання відомостей з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ)..
За принципом екстериторіальності заява ОСОБА_1 була розглянута Головним управлінням Пенсійного фонду України в Харківській області.
Рішенням Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області №19586 від 28.12.2022 відмовлено ОСОБА_1 в перерахунку пенсії з урахуванням довідок про заробітну плату за 60 місяців до 01.07.2000 року, з посиланням на те, що надані довідки про заробітну плату №66 від 03.09.2015, №65 від 03.09.2015, №64 від 03.09.2015 видані ТОВ «Дніпропетровське підприємство промислового залізничного транспорту» за період з 1989 по 1998 будуть прийняті до розрахунку після проведення спеціалістами відділу контрольно-перевірочної роботи управління внутрішнього аудиту та фінансового контролю перевірки первинних документів на підставі яких вона видана.
Позивач із заявою від 19.01.2023 звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, в якій просив надати інформацію про проведення перевірки довідок від 03.09.2015 №№64,65,66.
Листом від 13.02.2023 №4742-2193/Г-01/8-0400/23 Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області повідомило, що перевірка довідок запланована на березень 2023 року.
28.03.2023 у зв`язку з відсутністю перерахунку, позивач звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області із скаргою, в якій просив надати інформацію подальшого перерахунку по заробітній платі.
Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області листом від 07.04.2023 №14750-13353/Г-01/8-0400/23 з урахуванням ч. 3 ст. 44 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» повідомило, що надані довідки про заробітну плату від 03.09.2015 №64, №65, №66 та від 17.06.2022 №134, №135 за період з 1989 року по 1998 року, видані ТОВ «Дніпропетровське підприємство промислового залізничного транспорту» підлягають перевірці відповідності сум заробітної плати, зазначених у довідках, первинними документами.
За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємств та громадських формувань ТОВ «Дніпропетровське підприємство промислового залізничного транспорту» (код згідно з ЄДРПОУ 01236526) ліквідовано.
Довідка про заробітну плату (дохід) особи видається на підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією, де працювала особа, яка звертається за пенсією. Якщо такі підприємства, установи, організації ліквідовані або припинили своє існування з інших причин, то довідки про заробітну плату видаються правонаступником цих підприємств, установ чи організацій або архівними установами.
У випадках коли архівні установи не мають можливості видати довідку за встановленою формою з розшифровкою виплачених сум за видами заробітку, вони можуть видавати довідки, що відповідають даним, наявним в архівних фондах, без додержання цієї форми.
Позивач вважає, що відповідач-1 своїми діями порушив його право на належне пенсійне забезпечення.
При вирішенні спору суд виходить з наступного.
Статтею 46 Конституції України гарантовано право громадянам на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.
Тобто, право особи на отримання пенсії, як складова права на соціальний захист, є її конституційним правом.
За визначенням уЗаконі України від 09.07.2003 №1058-ІV «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»(Закон №1058-ІV) пенсія -це щомісячна пенсійна виплата в солідарній системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, яку отримує застрахована особа в разі досягнення нею передбаченого цим законом пенсійного віку чи визнання її особою з інвалідністю, або отримують члени її сім`ї у випадках, визначених цим законом.
Відповідно до п.9 ч.1ст.16 Закону №1058-IVпозивач, як застрахована особа, має право на отримання пенсійних виплат на умовах і в порядку, передбачених цим Законом.
За ч.1 ст.40 Закону №1058-IV для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року незалежно від перерв.
У відповідності до ч.1ст.44 Закону №1058-IVзаява про призначення (перерахунок) пенсії та необхідні документи подаються до територіального органу Пенсійного фонду або до уповноваженого ним органу чи уповноваженій особі в порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, особисто або через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально.
При цьому, відповідно до ч.3ст.44 Закону №1058-IVоргани Пенсійного фонду мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, видані ними для оформлення пенсії, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі та достовірність поданих відомостей про осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню, умови їх праці та інших відомостей, передбачених законодавством для визначення права на пенсію.
Крім того, питання щодо подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій, відповідно доЗакону №1058-IVврегульовано Порядком надання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсії відповідно доЗакону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», затвердженим постановою правління ПФ України від 25.11.2005 року №22-1 (Порядок №22-1).
Пунктом 2.1 Порядку №22-1 передбачено, що до заяви про призначення пенсії за віком додаються, зокрема, такі документи: 3)для підтвердження заробітної плати відділом персоніфікованого обліку надаються індивідуальні відомості про застраховану особу за період з 01 липня 2000 року (додатки 3, 4 до Положення). За бажанням пенсіонера ним може подаватись довідка про заробітну плату (дохід) по 30 червня 2000 року (додаток 1) із зазначенням у ній назв первинних документів, на підставі яких її видано, їх місцезнаходження та адреси, за якою можливо провести перевірку відповідності змісту довідки первинним документам. У разі якщо страховий стаж починаючи з 01 липня 2000 року становить менше 60 місяців, особою подається довідка про заробітну плату (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року (додаток 1).
Згідно з абз.1, 2 пункту 2.10 Порядку №22-1, довідка про заробітну плату (дохід) особи видається на підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією, де працював померлий годувальник або особа, яка звертається за пенсією. Якщо такі підприємства, установи, організації ліквідовані або припинили своє існування з інших причин, то довідки про заробітну плату видаються правонаступником цих підприємств, установ чи організацій або архівними установами. У випадках, коли архівні установи не мають можливості видати довідку за встановленою формою з розшифровкою виплачених сум за видами заробітку, вони можуть видавати довідки, що відповідають даним, наявним в архівних фондах, без додержання цієї форми.
Таким чином, зміст зазначених норм права свідчить, що роботодавець має право видати довідку про розмір заробітної плати відповідно до даних, що містяться у відповідних первинних документах за відповідний період. Єдиною і обов`язковою умовою для обчислення пенсії з урахуванням заробітної плати за період роботи до 01 липня 2000 року є підтвердження нарахування такої заробітної плати первинними документами, зокрема, виписками з особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією, де працювала особа, яка звертається за пенсією.
Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 25.09.2018 у справі №539/1386/17, від 10.07.2019 у справі №539/2726/16-а та від 05 березня 2020 року у справі №539/3234/16-а.
Відомості про розмір заробітної плати позивача за період з 01.08.1990 р. по 30.11.1993 р. та з 01.04.1994 р. по 30.11.1995, що зазначені у довідках ТОВ «Дніпропетровське підприємство промислового залізничного транспорту» не є спірним. Довідки Товариства містять інформацію про первинні документи, на підставі яких їх було видано (на підставі особових рахунків за 1989-1993, за 1994-1996,за 1996-1998), їх місцезнаходження та адреси.
Згідно постанови Господарського суду Дніпропетровської області від 16.02.216 №904/310/16 ТОВ «Дніпропетровське підприємство промислового залізничного транспорту», м. Дніпропетровськ, вул. Будівельників, 45, код ЄДРПОУ 01236526, визнано банкрутом, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Чеснову Н.В.
Відповідно до архівної довідки від 21.12.2022 року за №4/5-385, яка була видана Управлінням архівної справи Дніпровської міської ради підтверджується той факт, що позивач дійсно працював в ТОВ «Дніпропетровське підприємство промислового залізничного транспорту».
Відповідно до положень ст. 31 Закону України «Про Національний архівний фонд та архівні установи» державні органи, органи місцевого самоврядування, державні і комунальні підприємства, установи та організації створюють архівні підрозділи для тимчасового зберігання архівних документів, що нагромадилися за час їх діяльності, використання відомостей, що містяться в цих документах, для службових, виробничих, наукових та інших цілей, а також для захисту прав і законних інтересів громадян. Зазначені юридичні особи передають документи поточного діловодства до своїх архівних підрозділів у порядку, встановленому Міністерством юстиції України.
У разі ліквідації або реорганізації державних органів, органів місцевого самоврядування, державних і комунальних підприємств, установ та організацій документи, що нагромадилися за час їх діяльності, передаються ліквідаційною комісією (ліквідатором) правонаступникам у порядку, встановленому Міністерством юстиції України, із збереженням відповідної форми власності на зазначені документи, а у випадках відсутності правонаступників - відповідним державним архівним установам або іншим місцевим архівним установам.
З передмови ліквідатора ТОВ «Дніпропетровське підприємство промислового залізничного транспорту» за 1987-2015 роки ОСОБА_2 вбачається, що на постійне зберігання залишені накази директора з кадрових питань за період з 01.011987 по 21.10.2015, особові рахунки по заробітній платі за період з 01.01.1987 по 31.12.2000, відомості нарахування заробітної плати за період з 01.01.2004 по 30.11.2015.
Суд зазначає, що у випадку виникнення сумнівів щодо достовірності відомостей зазначених у довідках від 03.09.2015 №№64,65,66 відповідач-2, в силу приписів ч. 3 ст. 44 Закону №1058, мав можливість здійснити перевірку первинних документів, на підставі яких видано довідку. Але він підійшов до цього питання формально та не пояснив чому під час перевірки не було зроблено запит до ліквідатора ТОВ «Дніпропетровське підприємство промислового залізничного транспорту» з метою перевірки довідок з первинними документами.
До того ж, ризик неможливості здійснення перевірки з незалежних від особи причин не може бути покладений на особу, що звернулась за перерахунком пенсії, якщо вимоги до форми довідки про заробітну плату були дотримані підприємством, що її видало, а факт роботи особи на цьому підприємстві підтверджений записами у трудовій книжці.
Суд вважає, що право особи на пенсійне забезпечення не може ставитись в залежність від існування конкретного документу, оскільки збереження таких відомостей не може контролюватися пенсіонером, а значить на нього не може покладатись відповідальність за їх відсутність.
Саме відповідач повинен вжити всіх можливих заходів спрямованих на перевірку достовірності інформації наведеної у довідці про заробітну плату.
Суд також зазначає, що ні Порядком №22-1, ні іншим нормативним документом не визначено вичерпного переліку тих первинних документів, яким повинна підтверджуватись довідка про заробітну плату для обчислення пенсії, а також не передбачено порядок підтвердження довідки про заробіток первинними документами, якщо відомості про заробітну плату відсутні в архівній установі.
Таким чином, відповідач-1 протиправно відмовив у проведенні перерахунку пенсії позивача на підставі наданих довідок.
Суд вважає необхідним вказати також щодо територіального органу Пенсійного фонду, який має здійснити перерахунок і виплату пенсії.
Пунктом 4.10. розділу ІV Порядку №22-1 визначено, що після призначення пенсії, поновлення виплати раніше призначеної пенсії, переведення з одного виду пенсії на інший електронна пенсійна справа засобами програмного забезпечення передається до органу, що призначає пенсію, за місцем проживання (реєстрації/фактичного проживання особи для здійснення виплати пенсії.
Оскільки місце проживання позивача зареєстровано у м. Дніпро і він знаходиться на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, після розгляду заяви позивача про перерахунок пенсії Головним управлінням Пенсійного фонду України в Харківській області, електронна пенсійна справа була повернута до Пенсійного фонду за місцем реєстрації позивача, саме на Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області покладаються позовні вимоги із зобов`язання здійснити перерахунок і виплату пенсії.
З урахуванням викладеного, з метою повного захисту прав, свобод, інтересів позивача, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог.
Згідно ст. 64 Конституції України конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України.
За приписами ст. 6 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи по суті керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Верховенство права є найважливішим принципом правової держави. Змістом цього принципу є пріоритет (тобто верховенство) людини, її прав та свобод, які визнаються найвищою соціальною цінністю в Україні. Цей принцип закріплено у ст. 3 Конституції України.
Відповідно до вимогст. 77 Кодексу адміністративного судочинства Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Тобто, ці норми одночасно покладають обов`язок на сторін доводити суду обґрунтованість своїх тверджень або заперечень.
Належних і достатніх доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідачі не надали.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов таким що підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
При зверненні до суду позивачем сплачено за подання позовної заяви судовий збір у сумі 1073,60 грн. за платіжною квитанцією №1 від12.05.2023 року.
Суд, керуючись положеннями ст. 139 КАС України, враховуючи задоволення позову вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів на користь позивача судовий збір у сумі 1073,60 грн .
Керуючись статтями 139, 241,243, 244-246, 250, 255, 262,295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
УХВАЛИВ:
Позовну заяву ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до 1- Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області (пл. Свободи, 5, Держпром, 3 під`їзд, 2 поверх, м. Харків, Харківська область, 61000, код ЄДРПОУ 14099344), 2-Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області (вул. Набережна Перемоги, буд. 26, м. Дніпро, 49094, код ЄДРПОУ 21910427) про визнання протиправним і скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області від 28.12.2022 р. № 19586 про відмову ОСОБА_1 в перерахунку пенсії на підставі заяви від 28.12.2022р.
Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області (вул. Набережна Перемоги, буд. 26, м. Дніпро, 49094, код ЄДРПОУ 21910427) здійснити ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) перерахунок розміру та виплату пенсії на підставі заяви від 28.12.2022 р. з урахуванням заробітної плати за період з 01.08.1990 р. по 30.11.1993 р. та з 01.04.1994 р. по 30.11.1995 р. на підставі довідок про заробітну плату для обчислення пенсії № 64 від 03.09.2015 р. та № 65 від 03.09.2015 р. виданих ТОВ «Дніпровське підприємство промислового залізничного транспорту», з урахуванням фактично виплачених сум.
Стягнути з Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області (пл. Свободи, 5, Держпром, 3 під`їзд, 2 поверх, м. Харків, Харківська область, 61000, код ЄДРПОУ 14099344) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) судові витрати з оплати судового збору у сумі 536 (п`ятсот тридцять шість) грн. 80 коп.
Стягнути з Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області (вул. Набережна Перемоги, буд. 26, м. Дніпро, 49094, ЄДРПОУ 21910427) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) судові витрати з оплати судового збору у сумі 536 (п`ятсот тридцять шість) грн. 80 коп.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимогстатті 255 Кодексу адміністративного судочинства Українита може бути оскаржене в строки, передбаченістаттею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.В. Врона
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.07.2023 |
Оприлюднено | 26.07.2023 |
Номер документу | 112374196 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні