ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№380/9126/23
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 липня 2023 року
м. Львів
Львівський окружний адміністративний суд в складі головуючої судді Грень Н.М. розглянув у порядку спрощеного позовного провадження за процедурою письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправними і скасування рішень, зобов`язання вчинити дії ,-
встановив:
до Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Львівській області з вимогами:
- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації:
- № 8163813/44477518 від 27.01.2023р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 45 від 13.09.2022р.;
- № 8121416/44477518 від 19.01.2023р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 39 від 09.09.2023р.;
- № 8121417/44477518 від 19.01.2023р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 113 від 29.08.2022р.;
- № 8121972/44477518 від 20.01.2023р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 80 від 30.11.2022р.;
- № 8122397/44477518 від 20.01.2023р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 93 від 16.12.2021р.;
- № 8122398/44477518 від 20.01.2023р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 102 від 28.12.2021р.;
- № 8137500/44477518 від 24.01.2023р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 48 від 18.10.2022р.;
- № 8122399/44477518 від 20.01.2023р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 67 від 14.12.2021р.;
- № 8122400/44477518 від 20.01.2023р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 96 від 23.12.2021р.;
- № 8073853/44477518 від 12.01.2023р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 118 від 31.07.2022р.;
- № 8073852/44477518 від 12.01.2023р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 122 від 31.08.2022р.
-зобов`язати Державну податкову службу України (пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053; ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні:
- № 45 від 13.09.2022р. на суму 35790,24 грн., в тому числі ПДВ 5965,04 грн.;
- № 39 від 09.09.2022р. на суму 56 128,37 грн., в тому числі ПДВ 9354,73 грн.;
- № 113 від 29.08.2022р. на суму 756,00 грн., в тому числі ПДВ 126,00 грн.
- № 80 від 30.11.2022р. на суму 16 382,88 грн., в тому числі ПДВ 2730,48 грн.;
- № 93 від 16.12.2021р. на суму 42 000,00 грн., в тому числі ПДВ 7000,00 грн.;
- № 102 від 28.12.2021р. на суму 3 000,02 грн., в тому числі ПДВ 500,00 грн.;
- № 48 від 18.10.2022р. на суму 23 845,44 грн., в тому числі ПДВ 3974,24 грн.;
- № 67 від 14.12.2021р. на суму 19681,20 грн., в тому числі ПДВ 3280,20 грн.;
- № 96 від 23.12.2021р. на суму 17425,08 грн., в тому числі ПДВ 2904,18 грн.;
- № 118 від 31.07.2022р. на суму 133 912,64 грн., в тому числі ПДВ 22 318,77 грн.;
- № 122 від 31.08.2022р. на суму 20 928,74 грн., в тому числі ПДВ 3488,12 грн. що складені Товариством з обмеженою відповідальністю ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ (вул. Стрийська , будинок 32-А, с. Сокільники, Львівська обл., 81130, ЄДРПОУ 44477518), датою їх первинного подання на реєстрацію.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач протиправно відмовив у реєстрації податкових накладних, незважаючи на їх відповідність всім вимогам та критеріям, що встановлені Податковим кодексом України та відповідними підзаконними нормативно-правовими актами. Окрім того, зазначає, що відповідач не зазначив, які саме документи згідно з вичерпним переліком слід надати позивачу для перевірки і, які були б достатні для прийняття відповідачем рішення про реєстрацію такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вважає, що оскаржені рішення є необґрунтованими та не відповідають закону, оскільки позивач долучив всі необхідні документи та пояснення, які підтверджують реальність господарських операцій. Також вказує, що для відновлення порушених прав позивача необхідно зобов`язати ДПС України зареєструвати податкові накладні, складені позивачем.
Представник - Головного управління ДПС у Львівській області, подав відзив на позовну заяву, просить суд відмовити в задоволенні позову в повному обсязі. Вказує, що він правомірно відмовив у реєстрації податкових накладних, складених позивачем, з підстав ненадання останнім документів щодо господарської операції. Крім того, вважає передчасною позовну вимогу до ДПС України щодо реєстрації податкової накладної.
Відповідач-2 відзиву на позовну заяву не подав.
Відповідно до пункту 3 частини 3 статті 246 КАС України, суд зазначає, що ухвалою суду від 03.05.2023 року відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі без повідомлення сторін, за наявними у справі доказами.
Суд, з`ясувавши обставини, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив наступне.
Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ зареєстроване у встановленому законодавством порядку, як юридична особа, 20.09.2021 за адресою: 81130, Львівська область, с. Сокільники, вул. Стрийська, 32А код ЄДРПОУ: 44477518, набуло правового статусу суб`єкта господарювання юридичної особи, як платник податків, зборів (обов`язкових платежів), знаходиться на обліку в Головному управлінні ДПС у Львівській області. Підприємство зареєстровано платником податку на додану вартість з 01.10.2021. Підприємству присвоєний індивідуальний податковий номер платника ПДВ 444775113254.
Основний вид діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ: 45.20 технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів, що відповідає інформації, яка міститься в ЄДРПОУ.
Судом встановлено, що між Товариством з обмеженою відповідальністю Віннер Імпортс Україна, Лтд та Товариством з обмеженою відповідальністю ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ укладено Договір від 18.10.2021, за умовами якого підприємство є уповноваженим дилером з продажу та обслуговування автомобілів торгової марки JAGUAR LAND ROVER. Дилер надає послуги як Уповноважена Сервісна Компанія.
1) 13.09.2022р. ТОВ «ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ» надало ТОВ «ГАЗОБЕТ» (ЄДРПОУ 43947305; ІПН 439473019187) на підставі договору від 13.09.2022р. послуги з ремонту і технічного обслуговування автомобіля LAND ROVER RANGE ROVER SPORT, що підтверджується актом № 1519 від 13.09.2022р. (вартість послуги 35790,24 грн., в тому числі ПДВ 5965,04 грн.) та виставило відповідний рахунок № 583.
В подальшому ТОВ «ГАЗОБЕТ» оплатило надані послуги в повному обсязі, що підтверджується банківською випискою та оборотна-сальдовою відомістю по рахунку № 361.
У зв`язку з настанням першої події за вказаною вище господарською операцією ТОВ «ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ» склало та подало для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 45 від 13.09.2022р. на суму 35790,24 грн., в тому числі ПДВ 5965,04 грн.
Згідно з отриманою позивачем квитанцією від 30.09.2022 податкова накладна № 45 від 13.09.2022р. отримана, однак реєстрації в ЄРПН зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Також зазначено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 45.20, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації , яка зазначена у вищенаведеної податкової накладної. Додатково повідомлено показник «D» = .4891%, «Р»=689293,88.
2) 19.10.2022р. ТОВ «ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ» поставило ТОВ «КАРПАТИАВТОЦЕНТР» (ЄДРПОУ 34382778, ІПН 343827724127) замовлені ними запасні частини, що підтверджується видатковою накладною № 855 від 19.10.2022р., на суму 56 128,37 грн., в тому числі ПДВ 9354,73 грн. Договір між компанія в письмовій формі не укладався.
До моменту відвантаження, Товариством був виставлений рахунок на оплату № 568 від 08.09.2022р. за замовлені запасні частини на суму 56 128,37 грн., в тому числі ПАВ 9354,73 грн., який був 09.09.2022р. оплачений ТОВ «КАРПАТИАВТОЦЕНТР» в повному обсязі, що підтверджується банківською випискою та оборотна-сальдовою відомістю по рахунку № 361.
У зв`язку з настанням першої події за вказаною вище господарською операцією ТОВ «ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ» склало та подало для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 39 від 09.09.2022р. на суму 56 128,37 грн., в тому числі ПДВ 9354,73 грн.
Згідно з отриманою позивачем квитанцією від 30.09.2022 податкова накладна № 39 від 09.09.2022р. отримана, однак реєстрації в ЄРПН зупинена. реєстрації в ЄРПН зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Також зазначено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 45.20, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації , яка зазначена у вищенаведеної податкової накладної. Додатково повідомлено показник «D» = .4891%, «Р»=689293,88.
3) 30.11.2022р. ТОВ «ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ» надало ТОВ «СВІТОВИТ АГРО» (ЄДРПОУ 37683392, ІПН 376833905222) послуги з ремонту і технічного обслуговування автомобіля RANGE ROVER EVOQUE, що підтверджується актом № 1443 від 29.08.2022р. (вартість послуги 756,00 грн., в тому числі ПДВ 126,00 грн.) та виставило відповідний рахунок № 549. Договір між компанія в письмовій формі не укладався.
В подальшому ТОВ «СВІТОВИТ АГРО» оплатило надані послуги в повному обсязі, що підтверджується банківською випискою та оборотна-сальдовою відомістю по рахунку № 361.
У зв`язку з настанням першої події за вказаною вище господарською операцією ТОВ «ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ» склало та подало для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 113 від 29.08.2022р. на суму 756,00 грн., в тому числі ПДВ 126,00 грн.
Згідно з отриманою позивачем квитанцією від 13.09.2022 податкова накладна № 113 від 29.08.2022р. отримана, однак реєстрація в ЄРПН зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Також зазначено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 45.20, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації , яка зазначена у вищенаведеної податкової накладної. Додатково повідомлено показник «D» = .4761%, «Р»=2042524,63.
4) 30.11.2022р. ТОВ «ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ» надало ТОВ «ТРАНСВАГОНКОМПЛЕКТ» (ЄДРПОУ 38939486, ІПН 389394826583) послуги з ремонту і технічного обслуговування автомобіля RANGE ROVER, що підтверджується актом № 1966 від 30.11.2022р. (вартість послуги 16 382,88 грн., в тому числі ПДВ 2730,48 грн.) та виставило відповідний рахунок № 795. Договір між компанія в письмовій формі не укладався.
В подальшому ТОВ «ТРАНСВАГОНКОМПЛЕКТ» оплатило надані послуги в повному обсязі, що підтверджується банківською випискою та оборотна-сальдовою відомістю по рахунку № 361.
У зв`язку з настанням першої події за вказаною вище господарською операцією ТОВ «ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ» склало та подало для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 80 від 30.11.2022р. на суму 16 382,88 гри., в тому числі ПДВ 2730,48 грн.
Згідно з отриманою позивачем квитанцією від 14.12.2022р. податкова накладна № 80 від 30.11.2022р. отримана відповідачами, однак реєстрація в ЄРПН зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Також зазначено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 45.20, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації , яка зазначена у вищенаведеної податкової накладної. Додатково повідомлено показник «D» = .1317%, «Р»=2212078,87.
5) 06.04.2022р. ТОВ «ДЖ1 ЕЛ АР ЛЬВІВ» надало ТОВ «БЕРТА-АКТИВ» (ЄДРПОУ 43387305, ІПН 433873013068) послуги з ремонту і технічного обслуговування автомобіля JAGUAR F-PACE, що підтверджується актом № 567 від 06.04.2022р. (вартість послуги 42 000,00 грн., в тому числі ПДВ 7000,00 грн.).
Попередньо на зазначену суму був виставлений відповідний рахунок № 57, який був оплачений 16.12.2021р. в повному обсязі, що підтверджується банківською випискою та оборотна-сальдовою відомістю по рахунку № 361.
У зв`язку з настанням першої події за вказаною вище господарською операцією ТОВ «ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ» склало та подало для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 93 від 16.12.2021р. на суму 42 000,00 грн., в тому числі ПДВ 7000,00 грн.
Згідно з отриманою позивачем квитанцією від 14.12.2022р. слідує, що податкова накладна № 93 від 16.12.2021р. отримана відповідачами, однак реєстрація в ЄРПН зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Також зазначено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 45.20, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації , яка зазначена у вищенаведеної податкової накладної.
6) 06.04.2022р. ТОВ «ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ» надало ТОВ «ВЕНБЕСТ» (ЄДРПОУ 30310579, ІПН 303105726594) послуги з ремонту і технічного обслуговування автомобіля LAND ROVER DEFENDER, що підтверджується актом № 251 від 28.12.2021р. (вартість послуги 3 000,02 грн., в тому числі ПДВ 500,00 грн.).
Попередньо на зазначену суму був виставлений відповідний рахунок № 121, який був оплачений 29.12.2021р. в повному обсязі, що підтверджується банківською випискою та оборотна-сальдовою відомістю по рахунку № 361.
У зв`язку з настанням першої події за вказаною вище господарською операцією ТОВ «ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ» склало та подало для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 102 від 28.12.2021р. на суму 3 000,02 грн., в тому числі ПДВ 500,00 грн.
Згідно з отриманою позивачем квитанцією від 13.01.2022 податкова накладна № 102 від 28.12.2021р. отримана відповідачами, однак реєстрація в ЄРПН зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Також зазначено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 45.20, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації , яка зазначена у вищенаведеної податкової накладної. Додатково повідомлено показник «D» = .1317%, «Р»=2212078,87.
7) 18.10.2022р. ТОВ «ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ» надало ТОВ «ДЕСМІ ГРУП» (ЄДРПОУ 40353336, ІПН 403533326510) послуги з ремонту і технічного обслуговування автомобіля RANGE ROVER, що підтверджується актом № 1700 від 18.10.2022р. (вартість послуги 23 845,44 грн., в тому числі ПДВ 3974,24 гри.). На зазначену суму був виставлений відповідний рахунок № 670, який був оплачений в повному обсязі, що підтверджується банківською випискою та оборотна-сальдовою відомістю по рахунку № 361.
У зв`язку з настанням першої події за вказаною вище господарською операцією ТОВ «ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ» склало та подало для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 48 від 18.10.2022р. на суму 23 845,44 грн., в тому числі ПДВ 3974,24 грн.
Згідно з отриманою позивачем квитанцією від 15.11.2022 податкова накладна № 48 від 18.10.2022р. отримана відповідачами, однак реєстрація в ЄРПН зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Також зазначено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 45.20, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації , яка зазначена у вищенаведеної податкової накладної. Додатково повідомлено показник «D» = .5230%, «Р»=2984882.7.
8) 29.12.2021р. ТОВ «ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ» надало ТОВ «СІДІНВЕСТ» (ЄДРПОУ 40277423, ІПН 402774217160) послуги з ремонту і технічного обслуговування автомобіля RANGE ROVER EVOQUE, що підтверджується актом № 202 від 14.12.2021р. (вартість послуги 19681,20 грн., в тому числі ПДВ 3280,20 грн.). На зазначену суму був виставлений відповідний рахунок № 102, який був оплачений в повному обсязі, що підтверджується банківською випискою та оборотна-сальдовою відомістю по рахунку № 361.
У зв`язку з настанням першої події' за вказаною вище господарською операцією ТОВ «ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ» склало та подало для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 67 від 14.12.2021р. на суму 19681,20 грн., в тому числі ПДВ 3280,20 грн.
Згідно з отриманою позивачем квитанцією від 29.12.2021, податкова накладна № 67 від 14.12.2021р. отримана відповідачами, однак реєстрація в ЄРПН зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Також зазначено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 45.20, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації , яка зазначена у вищенаведеної податкової накладної. Додатково повідомлено показник «D» = .1317%, «Р»=523543,98.
9) 23.12.2021р. ТОВ «ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ» надало ТОВ «ФУКС МАСТИЛА УКРАЇНА» (ЄДРПОУ 20843516, ІПН 208435113070) послуги з ремонту і технічного обслуговування автомобьія LAND ROVER DESCOVERY SPORT, що підтверджується актом № 247 від 23.12.2021р. (вартість послуги 17425,08 грн., в тому числі П АВ 2904,18 грн.).
На зазначену суму попередньо був виставлений відповідний рахунок № 117, який був оплачений в повному обсязі, що підтверджується банківською випискою та оборотна- сальдовою відомістю по рахунку № 361.
У зв`язку з настанням першої події за вказаною вище господарською операцією ТОВ «ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ» склало та подало для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 96 від 23.12.2021р. на суму 17425,08 грн., в тому числі ПДВ 2904,18 грн.
Згідно з отриманою позивачем квитанцією від 13.01.2022р.податкова накладна № 96 від 23.12.2021р. отримана відповідачами, однак реєстрації в ЄРПН зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Також зазначено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 45.20, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації , яка зазначена у вищенаведеної податкової накладної. Додатково повідомлено показник «D» = .1317%, «Р»=2200561,77.
10) У липні 2022 року ТОВ «ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ» надало ТОВ «ВІННЕР ІМПОРТС Україна, ЛТД» (ЄДРПОУ 20054535, ІПН 200545326080) послуги сервісного обслуговування по гарантії (усунення виявлених недоліків товару за рахунок дистриб`ютора продукція JAGUAR LAND ROVER) автомобілів торгівельної марки JAGUAR LAND ROVER, що підтверджується актом № W-00466 від 31.07.2022р. на загальну вартість послуг 133 912,64 грн., в тому числі ПДВ 22 318,77 грн., та деталізовано журналом гарантійних ремонтів у липні 2022 року та відповідними актами підписаними з власниками автомобілів.
Зазначені послуги ТОВ «ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ» надало ТОВ «ВІННЕР ІМПОРТС Україна, ЛТД», яке є офіщйним Дистриб`ютором продукції JAGUAR LAND ROVER на території України, на підставі договору № 149-warranty/JLR від 18.10.2021р.
Зазначені послуги були оплачені «ВІННЕР ІМПОРТС Україна, ЛТД» без виставлення окремого рахунку на підставі акту № W-00466 від 31.07.2022р., що підтверджується банківською випискою та оборотна-сальдовою відомістю по рахунку № 361.
У зв`язку з настанням першої події за вказаною вище господарською операцією ТОВ «ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ» склало та подало для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 118 від 31.07.2022р. на суму 133 912,64 грн., в тому числі ПДВ 22 318,77 грн.
Згідно з отриманою позивачем квитанцією від 15.08.2022р. податкова накладна № 118 від 31.07.2022р. отримана відповідачами, однак реєстрації в ЄРПН зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Також зазначено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 45.20, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації , яка зазначена у вищенаведеної податкової накладної. Додатково повідомлено показник «D» = .5208%, «Р»=2773588,93.
11) У серпні 2022 року ТОВ чДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ» надало ТОВ «ВІННЕР ІМПОРТС Україна, ЛТД» (ЄДРПОУ 20054535, ІПН 200545326080) послуги сервісного обслуговування по гарантії (усунення виявлених недоліків товару за рахунок дистриб`ютора продукція JAGUAR LAND ROVER) автомобілів торгівельної марки JAGUAR LAND ROVER, що підтверджується актом № W-00481 від 31.08.2022р. на загальну вартість послуг 20 928,74 грн., в тому числі ПДВ 3488,12 грн., та деталізовано журналом гарантійних ремонтів у серпні 2022 року та відповідними актами підписаними з власниками автомобілів.
Зазначені послуги ТОВ «ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ» надало ТОВ «ВІННЕР ІМПОРТС Україна, ЛТД», яке є офіційним Дистриб`ютором продукції JAGUAR LAND ROVER на території України, на підставі договору № 149-warranty/JLR від 18.10.2021р.
Зазначені послуги були оплачені «ВІННЕР ІМПОРТС Україна, ЛТД» без виставлення окремого рахунку на підставі акту № W-00481 від 31.08.2022р., що підтверджується банківською випискою та оборотна-сальдовою відомістю по рахунку № 361.
У зв`язку з настанням першої події за вказаною вище господарською операцією ТОВ «ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ» склало та подало для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 122 від 31.08.2022р. на суму 20 928,74 грн., в тому числі ПДВ 3488,12 грн.
Згідно з отриманою позивачем квитанцією від 13.01.2022р. вбачається, що податкова накладна № 122 від 31.08.2022р. отримана відповідачами, однак реєстрація в ЄРПН зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Також зазначено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 45.20, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації , яка зазначена у вищенаведеної податкової накладної. Додатково повідомлено показник «D» = .4761%, «Р»=2042524,63.
Позивач направив на адресу ДПС України повідомлення від 18.01.2023 року за № 99, від 27.12.2022 за № 79, від 29.12.2022 за №83 та за №84, від 28.12.2022 за №81, від 04.01.2023 за № 86, від 29.12.2022 за № 82, від 21.12.2022 за № 65 та за № 66 про подання пояснень та копій документів щодо вищенаведених податкових накладних для їх розблокування та реєстрації.
Комісією Головного управління ДПС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, винесено рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, а саме: № 8163813/44477518 від 27.01.2023р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 45 від 13.09.2022р. з підстави ненадання платником податку копій документів (договорів, первинних документів, розрахункових документів), № 8121416/44477518 від 19.01.2023р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації' податкової накладної № 39 від 09.09.2023р. з підстави ненадання платником податку копій документів (договорів, первинних документів, розрахункових документів), № 8121417/44477518 від 19.01.2023р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації' податкової накладної № 113 від 29.08.2022р. з підстави ненадання платником податку копій документів (договорів, первинних документів, розрахункових документів), № 8121972/44477518 від 20.01.2023р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 80 від 30.11.2022р. з підстави ненадання платником податку копій документів (договорів, первинних документів, розрахункових документів), № 8122397/44477518 від 20.01.2023р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації' податкової накладної № 93 від 16.12.2021р. з підстави ненадання платником податку копій документів (договорів, первинних документів, розрахункових документів), № 8122398/44477518 від 20.01.2023р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації' податкової накладної № 102 від 28.12.2021р. з підстави ненадання платником податку копій документів (договорів, первинних документів, розрахункових документів), № 8137500/44477518 від 24.01.2023р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації' податкової накладної № 48 від 18.10.2022р. з підстави ненадання платником податку копій документів (договорів, первинних документів, розрахункових документів), № 8122399/44477518 від 20.01.2023р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації' податкової накладної № 67 від 14.12.2021р. з підстави ненадання платником податку копій документів (договорів, первинних документів, розрахункових документів), № 8122400/44477518 від 20.01.2023р. про реєстрацію/відмову в реєстрації' податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації' податкової накладної № 96 від 23.12.2021р. з підстави ненадання платником податку копій документів (договорів, первинних документів, розрахункових документів), № 8073853/44477518 від 12.01.2023р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації' податкової накладної № 118 від 31.07.2022р. з підстави ненадання платником податку копій документів (договорів, первинних документів, розрахункових документів), № 8073852/44477518 від 12.01.2023р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації' податкової накладної № 122 від 31.08.2022р. з підстави ненадання платником податку копій документів (договорів, первинних документів, розрахункових документів).
Позивач подав скарги на вказані рішення із проханням скасувати рішення комісії контролюючого органу та зареєструвати такі податкові накладні.
Рішенням відповідної комісії ДПС України за результатами розгляду скарг щодо рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН усі вищенаведені скарги Товариства залишено без задоволення, а оскаржені рішення комісії регіонального рівня залишено без змін.
Не погоджуючись із рішеннями відповідачів, позивач звернувся із цим позовом до суду.
Вирішуючи спір по суті, суд керувався наступним.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначає Податковий кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин (далі ПК України).
Відповідно до підпунктів а, б пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів та послуг місце постачання яких розташоване на митній території України.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг, згідно з приписами пункту 187.1 статті 187 ПК України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а)дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б)дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів) (пункт 188.1 статті 188 ПК України).
Пунктом 201.7 статті 201 ПК України визначено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 зазначеного Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 згаданої статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 згаданої статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання зазначеної норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11.12.2019 №1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165).
Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).
Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1)номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2)критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3)пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку №1165).
Судом встановлено, що реєстрацію податкових накладних № 45 від 13.09.2022, № 39 від 09.09.2022, № 113 від 29.08.2022 № 80 від 30.11.2022 № 93 від 16.12.2021, № 102 від 28.12.2021, № 48 від 18.10.2022, № 67 від 14.12.2021, № 96 від 23.12.2021, № 118 від 31.07.2022, № 122 від 31.08.2022 зупинено з тих підстав, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 45.20, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критерії ризикованості здійснення операцій. Критерії ризиковості здійснення операцій визначено у додатку 3 до Порядку №1165.
Зокрема, відповідно до пункту 1 відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
При цьому, зупинення реєстрації ПН/РК за пунктом 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій відбувається у разі одночасного дотримання трьох умов: відсутність товару в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товару, що на постійній основі постачається; обсяг постачання дорівнює або перевищує товарні залишки; переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Таким чином, у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган має витребувати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши, які саме аспекти належить висвітити платнику податків у своїх поясненнях.
Натомість, судом встановлено, що надіслані позивачу квитанції містять вимогу щодо надання пояснень та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Відповідно до п.25 Порядку №1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджено Наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12 грудня 2019 року (далі по тесту Порядок № 520).
Відповідно до пунктів 2-4 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Податкового кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Пунктами 6, 7 Порядку № 520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 11 Порядку № 520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Пунктом 13 Порядку №520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Судом встановлено, що позивачем подано для реєстрації в Реєстрі податкові накладні, реєстрацію яких за наслідком проведеного моніторингу було зупинено та запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН в Реєстрі відповідно до пункту 201.16 ст.201 ПК України. Тобто за змістом квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних не зазначено конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття відповідного рішення.
На виконання вимог пункту 6 Порядку №520, позивачем надано контролюючому органу пояснення та копії документів, що підтверджують здійснення позивачем сервісного обслуговування та ремонту автомобілів, зокрема дилерські договори, договори про надання послуг (з ким вони були укладені), акти наданих послуг щодо кожної господарської операції, рахунки на оплату, виписки з банківського рахунку щодо оплати наданих послуг, оборотна- сальдові відомості по рахунку 361 щодо контрагентів, видаткові накладні на поставлені Товариству запасні частини та матеріали, які використовувались при надані послуг тощо.
Водночас, контролюючий орган, після отримання від позивача письмових пояснень з доданими документами, на адресу позивача жодних запитів щодо недостатності документів, або їх невідповідності чинному законодавству України для прийняття рішення в рамках розглядуваних пояснень не надсилав.
Беручи до уваги викладене, суд зазначає, що оскаржувані рішення повинні містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкових накладних із зазначенням, зокрема, які саме документи не надані платником податків, які були б достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної, зокрема, щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування тощо.
Суд звертає увагу, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів. При цьому, у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган повинен вимагати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях, чого зроблено не було.
Аналогічної позиції дотримується Верховний Суд (постанови від 03.11.2021 у справі № 360/2460/20, від 20.01.2022 у справі №140/4162/21, від 27.01.2022 у справі №380/2365/21, від 07.12.2022 у справі №500/2237/20), який за наслідками аналізу положень Порядку №520 зазначив, що можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків з зазначенням необхідності надання документів за переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.
З аналізу матеріалів справи судом встановлено, що позивачем надавались відповідачу документи, якими підтверджуються господарські операції, відображені у податкових накладних № 45 від 13.09.2022, № 39 від 09.09.2022, № 113 від 29.08.2022 № 80 від 30.11.2022 № 93 від 16.12.2021, № 102 від 28.12.2021, № 48 від 18.10.2022, № 67 від 14.12.2021, № 96 від 23.12.2021, № 118 від 31.07.2022, № 122 від 31.08.2022.
Вказані документи долучені позивачем також до матеріалів справи.
Верховний Суд неодноразово висловлював позицію, що чинними нормативно-правовими актами визначено вичерпний перелік підстав, які можуть слугувати підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних.
При цьому, як підтверджується змістом пункту 5 Порядку №520, передбачений цим пунктом перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, не є вичерпним.
Здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій контролюючого органу.
Суб`єкти владних повноважень, ухвалюючи рішення, якими, зокрема, обмежується права платника податків, повинні уникати надмірного формалізму. Обсяг документів, які надаються платниками податку на додану вартість з метою усунення сумнівів у контролюючих органів щодо легальності відповідної операції за наслідками якої складено податкову накладну, яку подано для реєстрації якої в ЄРПН і, хоч і є визначеним у Порядку №520, проте завжди є унікальним та залежить від організації господарських взаємовідносин між суб`єктами господарювання, змісту договірних відносин між такими, а також особливостями законодавчого врегулювання діяльності тієї чи іншої сфери бізнесу. Саме за результатами детального дослідження змісту документів (в тому числі договору), наданих на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, можливим є формування висновків щодо можливості чи неможливості реєстрації в ЄРПН податкової накладної, реєстрація якої була зупинена згідно із відповідною квитанцією.
Такої ж позиції дотримується Верховний Суд в постановах від 20.01.2022 у справі №140/4162/21 та від 07.12.2022 у справі №500/2237/20.
Враховуючи вищенаведене, наданий Товариством з обмеженою відповідальністю ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ на виконання вимог Порядку №520 обсяг документів був достатній для цілей реєстрації відповідних податкових накладних, а підстав для відмови в реєстрації податкових накладних у контролюючого органу не було.
Суд зазначає, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістова оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України.
У свою чергу, при реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результатами розгляду цієї справи не робить жодних висновків щодо реальності господарських операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкових накладних.
Між тим, здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. При цьому здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
Суд при розгляді справи враховує висновки Верховного Суду щодо застосування норм права, викладені у постанові від 16.09.2022 у справі №380/7736/21 та постанові від 19.10.2022 у справі №360/2463/20, згідно з якими приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом. Суд погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів, чого зроблено не було.
Таким чином, зважаючи на наявність достатніх, з позиції суду, документів для спростування сумнівів щодо ризиковості здійснення операцій, а також на те, що наданих відповідачу -1 документів було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у їх реєстрації.
Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод та Протоколи до неї є частиною національного законодавства України відповідно до статті 9 Конституції України як чинний міжнародний договір, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України. Ратифікація Конвенції відбулася на підставі Закону України №475/97-ВР від 17.07.1997; Конвенція набула чинності для України 11.09.1997.
За приписами статті 8 КАС України, суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.
Статтею 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини №3477-IV від 23.02.2006, суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.
Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі Суомінен проти Фінляндії (Suominen v. Finland), №37801/97, п.36, від 01.07.2003, яке, відповідно до ч. 1 статті 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини, підлягає застосуванню судами як джерело права, вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.
У рішенні від 10.02.2010 у справі Серявін та інші проти України Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.
Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.
Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, тощо.
При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.
Таким чином, за наведених обставин суд дійшов висновку, що рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 8163813/44477518 від 27.01.2023, № 8121416/44477518 від 19.01.2023, № 8121417/44477518 від 19.01.2023, № 8121972/44477518 від 20.01.2023, № 8122397/44477518 від 20.01.2023, № 8122398/44477518 від 20.01.2023, № 8137500/44477518 від 24.01.2023, № 8122399/44477518 від 20.01.2023р, № 8122400/44477518 від 20.01.2023, № 8073853/44477518 від 12.01.2023, № 8073852/44477518 від 12.01.2023 про відмову в реєстрації податкових накладних є протиправними та підлягають скасуванню.
Відповідно до частини 3 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Враховуючи встановлені обставини, з метою ефективного захисту позивача від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, суд вважає за необхідне зобов`язати відповідача-2 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 45 від 13.09.2022, № 39 від 09.09.2022, № 113 від 29.08.2022 № 80 від 30.11.2022 № 93 від 16.12.2021, № 102 від 28.12.2021, № 48 від 18.10.2022, № 67 від 14.12.2021, № 96 від 23.12.2021, № 118 від 31.07.2022, № 122 від 31.08.2022, що складені позивачем датою її первинного подання на реєстрацію.
Позиція суду щодо обраного способу захисту у цій справі (зобов`язання відповідача-2 зареєструвати податкову накладну датою її первинного подання на реєстрацію) узгоджується з правовими висновками Верховного Суду, викладеними у постановах від 07.12.2022 у справі №500/2237/20, від 16.11.2022 у справі №160/9013/20.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України та частини третьої статті 2 КАС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з вимогами статті 78 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити повністю.
Щодо судових витрат на професійну правничу допомогу суд зазначає, що жодних доказів понесених судових витрат матеріали справи не містять. Тому питання щодо відшкодування витрат на професійну правничу допомогу суд розгляне після подання позивачем доказів на підтвердження її розміру у порядку, передбаченому статтею 143 КАС України.
Відповідно до положень статті 139 КАС України на користь позивача необхідно стягнути судовий збір по 14762 грн з кожного з відповідачів за рахунок їх бюджетних асигнувань.
Керуючись ст.ст. 72,77,94, 241 -246, 262, 295 КАС України , суд
в и р і ш и в :
позов Товариства з обмеженою відповідальністю ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ (81130 Львівська область с. Сокільники вул. Стрийська 32-А; ЄДРПОУ 44477518) до Державної податкової служби України (04053 м. Київ Львівська площа буд. 8; ЄДРПОУ 43005393), Головного управління ДПС у Львівській області (79026 м. Львів вул. Стрийська 35; ЄДРПОУ 43968090), про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії - задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації:
- № 8163813/44477518 від 27.01.2023р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 45 від 13.09.2022р.;
-№ 8121416/44477518 від 19.01.2023р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 39 від 09.09.2023р.;
-№ 8121417/44477518 від 19.01.2023р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 113 від 29.08.2022р.;
-№ 8121972/44477518 від 20.01.2023р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 80 від 30.11.2022р.;
-№ 8122397/44477518 від 20.01.2023р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 93 від 16.12.2021р.;
-№ 8122398/44477518 від 20.01.2023р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 102 від 28.12.2021р.;
-№ 8137500/44477518 від 24.01.2023р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 48 від 18.10.2022р.;
-№ 8122399/44477518 від 20.01.2023р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 67 від 14.12.2021р.;
-№ 8122400/44477518 від 20.01.2023р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 96 від 23.12.2021р.;
-№ 8073853/44477518 від 12.01.2023р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 118 від 31.07.2022р.;
-№ 8073852/44477518 від 12.01.2023р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 122 від 31.08.2022р.
Зобов`язати Державну податкову службу України (пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053; ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: № 45 від 13.09.2022р. на суму 35790,24 грн., в тому числі ПДВ 5965,04 грн.;№ 39 від 09.09.2022р. на суму 56 128,37 грн., в тому числі ПДВ 9354,73 грн.;№ 113 від 29.08.2022р. на суму 756,00 грн., в тому числі ПДВ 126,00 грн.№ 80 від 30.11.2022р. на суму 16 382,88 грн., в тому числі ПДВ 2730,48 грн.;№ 93 від 16.12.2021р. на суму 42 000,00 грн., в тому числі ПДВ 7000,00 грн.;№ 102 від 28.12.2021р. на суму 3 000,02 грн., в тому числі ПДВ 500,00 грн.;№ 48 від 18.10.2022р. на суму 23 845,44 грн., в тому числі ПДВ 3974,24 грн.;№ 67 від 14.12.2021р. на суму 19681,20 грн., в тому числі ПДВ 3280,20 грн.;№ 96 від 23.12.2021р. на суму 17425,08 грн., в тому числі ПДВ 2904,18 грн.;№ 118 від 31.07.2022р. на суму 133 912,64 грн., в тому числі ПДВ 22 318,77 грн.;№ 122 від 31.08.2022р. на суму 20 928,74 грн., в тому числі ПДВ 3488,12 грн. що складені Товариством з обмеженою відповідальністю ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ (вул. Стрийська , будинок 32-А, с. Сокільники, Львівська обл., 81130, ЄДРПОУ 44477518), датою їх первинного подання на реєстрацію.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ судовий збір у розмірі 14762 (чотирнадцять тисяч сімсот шістдесят дві) грн.00коп.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ судовий збір у розмірі 14762 (чотирнадцять тисяч сімсот шістдесят дві) грн.00коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення через Львівський оружний адміністративний суд, а у разі реєстрації офіційної електронної адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Суддя Грень Н.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.07.2023 |
Оприлюднено | 26.07.2023 |
Номер документу | 112376265 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні