ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 липня 2023 року м. ПолтаваСправа № 440/5873/23
Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сич С.С., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Скантрейд-Україна" до Державної служби України з безпеки на транспорті, Відділу державного нагляду (контролю) у Полтавській області про визнання протиправною та скасування постанови,
В С Т А Н О В И В:
10 травня 2023 року до Полтавського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Скантрейд-Україна" (надалі - ТОВ "Скантрейд-Україна") до Державної служби України з безпеки на транспорті, у якій позивач просить визнати протиправною та скасувати постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №191329 від 01 травня 2023 року.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що оскаржувана постанова про застосування адміністративно - господарського штрафу №191329 від 01 травня 2023 року є протиправною та підлягає скасуванню, оскільки згідно ТТН №41 від 27.03.2023, про яку зазначено в акті перевірки, замовником, вантажовідправником, вантажоодержувачем, перевізником є одна особа - ТОВ "Скантрейд-Україна". Пояснює, що позивач переміщував вантаж згідно ТТН - 210 мішків сухих будівельних сумішей для власних цілей, а водій є працівником позивача, що підтверджується наказом №41 від 06 листопада 2018 року. Вважає, що у даному випадку відсутні відносини перевезення між замовником, вантажовідправником та вантажоодержувачем (укладення договору перевезення) та відповідно можливість застосування до цих відносин приписів наказу МТЗУ №385. Вважає, що положення наказу МТЗУ №340 не поширюються на перевезення пасажирів/вантажів, які здійснюються до 30.06.2023, оскільки на всій території України до 30.06.2023 установлено режим надзвичайної ситуації у зв`язку з епідемією.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 15 травня 2023 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №440/5873/23, залучено до участі у справі як другого відповідача Відділ державного нагляду (контролю) у Полтавській області, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), витребувано докази від Державної служби України з безпеки на транспорті.
14 липня 2023 року до суду надійшов відзив на позовну заяву /а.с. 36-48/, у якому представник відповідачів просить відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на те, що підставою для накладення штрафу стала відсутність на час перевірки обов`язкових документів, передбачених статтею 48 Закону України "Про автомобільний транспорт", а саме протоколу перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, у зв`язку з чим прийнято оскаржувану постанову №191329 від 01 травня 2023 року. Відповідачі ставлять під сумнів факт здійснення перевезень позивачем для своїх власних потреб, посилаючись на те, що позивач має право здійснювати такий вид діяльності за КВЕД-2010 як 49.41 та на перевезення товару було складено товарно-транспортну накладну.
17 липня 2023 року позивачем подано до суду заяву про забезпечення позову шляхом зупинення стягнення на підставі постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу №191329 від 01 травня 2023 року /а.с. 72-74/.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 18 липня 2023 року заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Скантрейд-Україна" про забезпечення позову у справі №440/5873/23 задоволено. Зупинено стягнення на підставі постанови Відділу державного нагляду (контролю) у Полтавській області про застосування адміністративно-господарського штрафу №191329 від 01 травня 2023 року до набрання законної сили судовим рішенням по суті в адміністративній справі №440/5873/23.
Справу розглянуто судом за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось на підставі частини 4 статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України.
Дослідивши письмові докази і письмові пояснення сторін, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступні обставини та спірні правовідносини.
Позивач ТОВ "Скантрейд-Україна" (ідентифікаційний код 37439879) зареєстроване як юридична особа, основним видом економічної діяльності позивача є 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань /а.с. 10-11/.
27.03.2023 на ділянці автодороги а/д М22 Полтава-Олександрія 52 км посадовою особою Державної служби України з безпеки на транспорті на підставі направлення на рейдову перевірку (перевірку на дорозі) №008191 від 27.03.2023 /а.с. 56/ проведено рейдову перевірку транспортного засобу марки DAF 95XF480/ HANGLER, номерний знак НОМЕР_1 / НОМЕР_2 , що належить ОСОБА_1 та за кермом якого перебував водій ОСОБА_2 /а.с. 60/.
До перевірки було надано договір оренди транспортного засобу №1 від 04.01.2022, укладеного між ФОП ОСОБА_1 (орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Скантрейд-Україна" (орендар) /а.с. 61-64) та додаток №1 від 04.01.2022 до договору оренди транспортного засобу №1 від 04.01.2022, за змістом якого орендодавець передає, а орендар приймає у строкове платне користування наступні транспортні засоби: DAF 95XF480, ... реєстраційний номер НОМЕР_1 , HANGLER НТНР, ... реєстраційний номер НОМЕР_2 /а.с. 65/.
За змістом товарно-транспортної накладної №41 від 27.03.2023, яка була надана до перевірки, про що зазначено у акті перевірки, як автомобільний перевізник, замовник, вантажовідправник та вантажоодержувач зазначене Товариство з обмеженою відповідальністю "Скантрейд-Україна", код ЄДРПОУ 37439879, автомобіль - DAF 95XF480 спец.вант.-спец.фургон НОМЕР_1 , причіп/напівпричіп HANGLER НТНР заг.причип-заг, ПР-борт.-тент. НОМЕР_2 , пункт навантаження: смт. Козельщина, вул. Остроградського, 229А, пункт розвантаження: м. Полтава, пров. Перспективний, 1а, водій ОСОБА_2 /а.с. 21, 59-60/.
Згідно наданого до суду позивачем наказу Товариства з обмеженою відповідальністю "Скантрейд-Україна" №41 від 06.11.2018 ОСОБА_2 прийнято на посаду водія автотранспортних засобів з 07.11.2018 на постійну роботу з окладом згідно штатного розпису /а.с. 22/.
За результатами перевірки складено акт №252269 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 27.03.2023 /а.с. 20, 58/, у якому зазначено про порушення статті 34 Закону України "Про автомобільний транспорт", п.6.1. наказу МТЗУ №340 від 07.06.2010, п.3.3. наказу №385 від 24.06.2010, що полягає у перевезенні вантажів згідно ТТН №41 від 27.03.2023 транспортним засобом, обладнаним аналоговим тахографом, без оформлення протоколу перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, чим порушено вимоги ст. 48 Закону України "Про автомобільний транспорт".
Акт перевірки №252269 від 27.03.2023 підписаний водієм транспортного засобу ОСОБА_2 /а.с. 20/.
18.04.2023 відділом державного нагляду (контролю) у Полтавській області Державної служби України з безпеки на транспорті направлено на адресу позивача повідомлення №25374/34/24-23 від 18.04.2023 про розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт, призначеної на 01.05.2023 з 10:00 до 12:00, яке було отримано позивачем 25.04.2023 /а.с. 66-69/.
За результатами розгляду справи про порушення законодавства на автомобільному транспорті 01 травня 2023 року начальником відділу Державного нагляду (контролю) у Полтавській області Ткаченком Д.В. на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" прийнято постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №191329 у сумі 17000 грн. за порушення ст. 48 Закону України "Про автомобільний транспорт" (згідно акту проведення перевірки від 27.03.2023 №252269) /а.с. 19, 55/.
Позивач не погодився з постановою відділу Державного нагляду (контролю) у Полтавській області про застосування адміністративно-господарського штрафу №191329 від 01 травня 2023 року та звернувся до суду з позовом у цій справі.
Надаючи правову оцінку оскаржуваній постанові відділу Державного нагляду (контролю) у Полтавській області про застосування адміністративно-господарського штрафу №191329 від 01 травня 2023 року, суд дійшов таких висновків.
Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 6 Закону України "Про автомобільний транспорт", зокрема, встановлено, що державний контроль автомобільних перевізників на території України здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі).
Рейдові перевірки (перевірки на дорозі) дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом здійснюються шляхом зупинки транспортного засобу або без такої зупинки посадовими особами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та його територіальних органів, які мають право зупиняти транспортний засіб у форменому одязі за допомогою сигнального диска (жезла) відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
У разі проведення позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі) автомобільний перевізник, що буде перевірятися, про час проведення перевірки не інформується.
Процедуру проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі) щодо додержання автомобільними перевізниками вимог законодавства про автомобільний транспорт визначає Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1567 від 08.11.2006 /надалі - Порядок №1567, у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин/.
Згідно з пунктом 2 Порядку №1567 рейдовим перевіркам (перевіркам на дорозі) підлягають усі транспортні засоби вітчизняних та іноземних автомобільних перевізників (далі - транспортні засоби), що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України.
Відповідно до пунктів 12, 13, 14 Порядку №1567 рейдова перевірка (перевірка на дорозі) здійснюється на підставі щотижневого графіка.
Графік проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі) складається та затверджується керівником або заступником керівника Укртрансбезпеки або її територіального органу з урахуванням стану аварійності, періоду, що пройшов від попередньої перевірки, забезпечення належного рівня транспортного обслуговування в окремих регіонах, інформації про діяльність осіб, що незаконно надають послуги з перевезень, перевірки дотримання умов перевезень, визначених дозволом (договором) на перевезення, та інших обставин.
Рейдовою перевіркою (перевіркою на дорозі) є перевірка транспортних засобів автомобільних перевізників на всіх видах автомобільних доріг на маршруті руху в будь-який час з урахуванням інфраструктури (автовокзали, автостанції, автобусні зупинки, місця посадки та висадки пасажирів, стоянки таксі і транспортних засобів, місця навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, зони габаритно-вагового контролю, інші об`єкти, що використовуються автомобільними перевізниками для забезпечення діяльності автомобільного транспорту) щодо додержання автомобільними перевізниками вимог законодавства про автомобільний транспорт.
Рейдова перевірка (перевірка на дорозі) проводиться у строк, зазначений у направленні на перевірку (пункт 19 Порядку №1567).
27.03.2023 начальником відділу Державного нагляду (контролю) у Полтавській області видано посадовим особам відповідача направлення на рейдову перевірку (перевірку на дорозі) №008191 на підставі щотижневого графіка проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі) від 27.03.2023 №19777/34/27-23 /а.с. 57/ для проведення рейдової перевірки (перевірки на дорозі) транспортних засобів автомобільних перевізників всіх форм власності, резидентів/нерезидентів України, громадян, водіїв щодо дотримання Закону України "Про автомобільний автотранспорт" та інших нормативно-правових актів у сфері автомобільного транспорту на адміністративній території м. Полтава та Полтавської області з 27.03.2023 до 02.04.2023 /а.с. 56/.
Відповідно до пунктів 20, 21 Порядку №1567 виявлені під час рейдової перевірки (перевірки на дорозі) порушення вимог законодавства та норм і стандартів щодо організації перевезень автомобільним транспортом зазначаються в акті з посиланням на порушену норму.
У разі виявлення в ході рейдової перевірки (перевірки на дорозі) транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовою особою (особами), що провела перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3.
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що 27.03.2023 на ділянці автодороги а/д М22 Полтава-Олександрія 52 км посадовою особою Державної служби України з безпеки на транспорті на підставі направлення на рейдову перевірку (перевірку на дорозі) №008191 від 27.03.2023 /а.с. 56/ проведено рейдову перевірку транспортного засобу марки DAF 95XF480/ HANGLER, номерний знак НОМЕР_1 / НОМЕР_2 , що належить ОСОБА_1 та за кермом якого перебував водій ОСОБА_2 /а.с. 60/.
За результатами перевірки складено акт №252269 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 27.03.2023 /а.с. 20, 58/, у якому зазначено про порушення статті 34 Закону України "Про автомобільний транспорт", п.6.1. наказу МТЗУ №340 від 07.06.2010, п.3.3. наказу №385 від 24.06.2010, що полягає у перевезенні вантажів згідно ТТН №41 від 27.03.2023 транспортним засобом, обладнаним аналоговим тахографом, без оформлення протоколу перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, чим порушено вимоги ст. 48 Закону України "Про автомобільний транспорт".
За приписами статті 1 Закону України "Про автомобільний транспорт" від 05.04.2001 №2344-III (у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами; вантажні перевезення - перевезення вантажів вантажними автомобілями.
До перевірки було надано договір оренди транспортного засобу №1 від 04.01.2022, укладеного між ФОП ОСОБА_1 (орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Скантрейд-Україна" (орендар) /а.с. 61-64) та додаток №1 від 04.01.2022 до договору оренди транспортного засобу №1 від 04.01.2022, за змістом якого орендодавець передає, а орендар приймає у строкове платне користування наступні транспортні засоби: DAF 95XF480, ... реєстраційний номер НОМЕР_1 , HANGLER НТНР, ... реєстраційний номер НОМЕР_2 /а.с. 65/.
За змістом товарно-транспортної накладної №41 від 27.03.2023, яка була надана до перевірки, про що зазначено у акті перевірки, як автомобільний перевізник, замовник, вантажовідправник та вантажоодержувач зазначене Товариство з обмеженою відповідальністю "Скантрейд-Україна", код ЄДРПОУ 37439879, автомобіль - DAF 95XF480 спец.вант.-спец.фургон НОМЕР_1 , причіп/напівпричіп HANGLER НТНР заг.причип-заг, ПР-борт.-тент. НОМЕР_2 , пункт навантаження: смт. Козельщина, вул. Остроградського, 229А, пункт розвантаження: м. Полтава, пров. Перспективний, 1а, водій ОСОБА_2 /а.с. 21, 59-60/.
Згідно наданого до суду позивачем наказу Товариства з обмеженою відповідальністю "Скантрейд-Україна" №41 від 06.11.2018 ОСОБА_2 прийнято на посаду водія автотранспортних засобів з 07.11.2018 на постійну роботу з окладом згідно штатного розпису /а.с. 22/.
Таким чином, Товариство з обмеженою відповідальністю "Скантрейд-Україна" є автомобільним перевізником у розумінні Закону України "Про автомобільний транспорт" від 05.04.2001 №2344-III.
Абзацом 3 частини 1 статі 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" встановлено, що за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за перевезення пасажирів та вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтями 39 і 48 цього Закону, - штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно статті 34 Закону України "Про автомобільний транспорт" автомобільний перевізник повинен, зокрема, виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів.
Частиною 1 статті 39 Закону України "Про автомобільний транспорт" передбачено, що автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення.
Згідно з приписами частини 1 статті 48 Закону України "Про автомобільний транспорт" автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.
Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
Відповідно до статті 18 Закону України "Про автомобільний транспорт" з метою організації безпечної праці та ефективного контролю за роботою водіїв транспортних засобів автомобільні перевізники зобов`язані: організовувати роботу водіїв транспортних засобів, режими їх праці та відпочинку відповідно до вимог законодавства України; здійснювати заходи, спрямовані на забезпечення безпеки дорожнього руху; забезпечувати виконання вимог законодавства з питань охорони праці; здійснювати організацію та контроль за своєчасним проходженням водіями медичного огляду, забезпечувати їх санітарно-побутовими приміщеннями й обладнанням.
Контроль за роботою водіїв транспортних засобів має забезпечувати належне виконання покладених на них обов`язків і включає організацію перевірок режимів їх праці та відпочинку, а також виконання водіями транспортних засобів вимог цього Закону та законодавства про працю.
Положення щодо режимів праці та відпочинку водіїв транспортних засобів визначається законодавством.
Згідно з пунктом 3.3 Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженої наказом міністерства транспорту та зв`язку України від 24.06.2010 №385, водій транспортного засобу, обладнаного тахографом:
забезпечує правильну експлуатацію тахографа та управління режимами його роботи відповідно до інструкції виробника тахографа; своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання;
використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом;
має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР ( 994_016 ), або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом;
у разі несправності або пошкодження аналогового тахографа своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці тахокарти, де нанесена сітка з відповідними графічними позначками, інформує про це відповідну посадову особу перевізника, з яким водій перебуває у трудових відносинах (для найманих водіїв);
у разі несправності або пошкодження цифрового тахографа або картки до нього своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці аркуша, призначеного для роздруківки даних, що використовують у даному тахографі, та забезпечує належне зберігання таких записів.
Згідно з пунктом 3.5 Інструкції № 385 перевізники забезпечують водіїв, які відправляються в рейс, необхідною кількістю тахокарт або паперу для роздруківки даних, що відповідають типу тахографа (аналоговий, цифровий); зберігають інформацію, отриману за допомогою тахографа, кожного водія протягом 12 місяців з дати останнього запису, а протоколи перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, свідоцтва про повірку протягом одного року з дати закінчення терміну їх дії; аналізують інформацію щодо дотримання режимів праці та відпочинку водіїв, отриману за допомогою тахографа, а в разі виявлення порушень вживають заходів щодо недопущення та запобігання виникненню їх в подальшому.
Разом з тим, пунктом 1.3 Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженої наказом міністерства транспорту та зв`язку України від 24.06.2010 №385 (далі - Інструкція №385) встановлено, що ця Інструкція поширюється на суб`єктів господарювання, які провадять діяльність у сфері надання послуг з перевезення пасажирів та/або вантажів автомобільними транспортними засобами (крім таксі).
За визначенням статті 1 Закону України "Про автомобільний транспорт" послуга з перевезення пасажирів чи вантажів - перевезення пасажирів чи вантажів транспортними засобами на договірних умовах із замовником послуги за плату.
Отже, вимоги цієї Інструкції не поширюються на позивача Товариство з обмеженою відповідальністю "Скантрейд-Україна" під час здійснення перевезення 27.03.2023 за товарно-транспортною накладною №41 від 27.03.2023, оскільки здійснюючи це перевезення він не проводив діяльність у сфері надання послуг з перевезення пасажирів та/або вантажів автомобільними транспортними засобами (крім таксі), що підтверджується змістом самої товарно-транспортної накладної №41 від 27.03.2023, а отже водій транспортного засобу не мав обов`язку мати при собі протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу, за відсутність якого до позивача застосовано адміністративно-господарський штраф в сумі 17000 грн. оскаржуваною постановою №191320 від 01.05.2023.
Суд зазначає, що наявність у позивача права здійснювати такий вид економічної діяльності за КВЕД-2010 як 49.41 Вантажний автомобільний транспорт /а.с. 8/ саме по собі не є доказом того, що 27.03.2023 за товарно-транспортною накладною №41 від 27.03.2023 позивач здійснював саме надання послуг з перевезення вантажів автомобільними транспортними засобами, а не здійснював перевезення для власних потреб.
Належних та допустимих доказів того, що позивач 27.03.2023 за товарно-транспортною накладною №41 від 27.03.2023 здійснював надання послуг з перевезення вантажів автомобільними транспортними засобами на договірних умовах із замовником послуги за плату відповідачами до суду не надано, як і не повідомлено для якого саме замовника, на думку відповідачів, здійснювалося це перевезення.
Щодо посилання відповідача на порушення позивачем вимог Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 07.06.2010 №340 (далі по тексту - Положення), суд зазначає, що згідно з пунктом 1.4 Положення це Положення не поширюється на перевезення пасажирів чи/та вантажів, які здійснюються, зокрема, під час стихійного лиха, аварій та інших надзвичайних ситуацій.
За визначенням статті 1 Кодексу цивільного захисту України надзвичайна ситуація - обстановка на окремій території чи суб`єкті господарювання на ній або водному об`єкті, яка характеризується порушенням нормальних умов життєдіяльності населення, спричинена катастрофою, аварією, пожежею, стихійним лихом, епідемією, епізоотією, епіфітотією, застосуванням засобів ураження або іншою небезпечною подією, що призвела (може призвести) до виникнення загрози життю або здоров`ю населення, великої кількості загиблих і постраждалих, завдання значних матеріальних збитків, а також до неможливості проживання населення на такій території чи об`єкті, провадження на ній господарської діяльності.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25 березня 2020 р. №338-р "Про переведення єдиної державної системи цивільного захисту у режим надзвичайної ситуації" (зі змінами і доповненнями) з урахуванням поширення на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, висновків Всесвітньої організації охорони здоров`я щодо визнання розповсюдження COVID-19 у країнах світу пандемією, з метою ліквідації наслідків медико-біологічної надзвичайної ситуації природного характеру державного рівня, забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення та відповідно до статті 14 та частини другої статті 78 Кодексу цивільного захисту України установлено для єдиної державної системи цивільного захисту на всій території України режим надзвичайної ситуації до 30 червня 2023 року.
Отже, на всій території України з 25 березня 2020 року до 30 червня 2023 року установлено режим надзвичайної ситуації, тому відповідно до пункту 1.4 Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 07.06.2010 №340, це Положення не поширюється на перевезення, яке здійснено позивачем 27 березня 2023 року.
Підсумовуючи викладене вище, зважаючи на встановлені обставини справи та наведені вище норм права, якими врегульовано спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що постанова Відділу державного нагляду (контролю) у Полтавській області про застосування адміністративно-господарського штрафу №191329 від 01 травня 2023 року, якою з Товариства з обмеженою відповідальністю "Скантрейд-Україна" стягнуто адміністративно-господарський штраф в сумі 17000 грн., прийнята відповідачем не на підставі, не у межах повноважень, не у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, а також необґрунтовано, а тому є протиправною та підлягає скасуванню в силу пункту 2 частини 2 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України.
Отже, адміністративний позов ТОВ "Скантрейд-Україна" обґрунтований та підлягає задоволенню.
Відповідно до частини 1 статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.
Частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
За приписами частини 7 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України розмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо).
Позивачем при зверненні до суду з даним позовом та із заявою про забезпечення позову сплачено судовий збір у загальному розмірі 3489 грн. 21 коп., що підтверджується платіжними інструкціями №900 від 04.05.2023 на суму 2684,00 грн. /а.с. 7/, №1713 від 17.07.2023 на суму 805,21 грн. /а.с. 75/, виписками про зарахування судового збору до спеціального фонду Державного бюджету /а.с. 26, 91/.
Таким чином, при задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Скантрейд-Україна", враховуючи, що ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 18 липня 2023 року заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Скантрейд-Україна" про забезпечення позову у справі №440/5873/23 задоволено /а.с. 82-85/, суд вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби України з безпеки на транспорті на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Скантрейд-Україна" судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 3489 грн. 21 коп. (три тисячі чотириста вісімдесят дев`ять гривень двадцять одна копійка).
На підставі викладеного, керуючись статтями 2-10, 72-77, 134, 139, 229, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України,
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Скантрейд-Україна" (вул. Автобазівська, 7, м. Полтава, 36008, ідентифікаційний код 37439879) до Державної служби України з безпеки на транспорті (ідентифікаційний код 39816845, проспект Перемоги, 14, м. Київ, 03135), Відділу державного нагляду (контролю) у Полтавській області (вул. Європейська, 155, м. Полтава, 36008) про визнання протиправною та скасування постанови задовольнити.
Визнати протиправною та скасувати постанову Відділу державного нагляду (контролю) у Полтавській області про застосування адміністративно-господарського штрафу №191329 від 01 травня 2023 року.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби України з безпеки на транспорті на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Скантрейд-Україна" судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 3489 грн. 21 коп. (три тисячі чотириста вісімдесят дев`ять гривень двадцять одна копійка).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя С.С. Сич
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.07.2023 |
Оприлюднено | 26.07.2023 |
Номер документу | 112377307 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
С.С. Сич
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні