ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 500/2158/23
18 липня 2023 рокум.ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд, у складі:
головуючої судді Дерех Н.В. за участю:
секретаря судового засідання Потихач В.В.
представника позивача Жеребецька І.О.
представника відповідача Войтович Н.Ю.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління освіти, культури, молоді і спорту, праці та соціального захисту населення Зборівської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 (надалі, позивач) звернувся до суду з позовом до Управління освіти, культури, молоді і спорту, праці та соціального захисту населення Зборівської міської ради (надалі, відповідач), в якому просить визнати протиправним рішення Управління освіти, культури, молоді і спорту, праці та соціального захисту населення Зборівської міської ради Тернопільського району, Тернопільської області, яке оформлено Повідомленням за №83 від 01 травня 2023 року про відмову в призначенні компенсації в наданні соціальних послуг на непрофесійній основі, зобов`язати Управління освіти, культури, молоді і спорту, праці та соціального, захисту населення Зборівської міської ради Тернопільського району Тернопільської області здійснити призначення та виплату ОСОБА_1 за період з квітня 2023 року компенсацію як фізичній особі, яка надає соціальні послуги на непрофесійній основі, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2020 року № 859 «Деякі питання призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійні основі».
Позов обґрунтований тим, що позивач не погоджується із рішенням Управління освіти, культури, молоді і спорту, праці та соціального захисту населення Зборівської міської ради Тернопільського району, Тернопільської області, яке оформлено Повідомленням за №83 від 01 травня 2023 року про відмову позивачу в призначенні компенсації в наданні соціальних послуг на непрофесійній основі. Позивач вважає, що Висновок відповідача про відсутність потреби ОСОБА_2 у наданні соціальних послуг з догляду сформований всупереч Порядку подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, затверджених Постановою КМ України №859 від 23 вересня 2020 року «Деякі питання призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі», а також із порушенням наказу Міністерства соціальної політики України №37 від 29 січня 2021 року «Про затвердження форм документів, необхідних для призначення компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі». Просить врахувати, що факт наявності порушення функцій організму, через які невиліковно хворі особи не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися, ОСОБА_2 встановлено Висновком ЛКК за № 2059 від 28 вересня 22 року за формою первинної облікової документації № 080-4/о, який не скасований та не визнаний протиправним, згідно якого рекомендовано отримання соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі від фізичної особи.
Ухвалою суду від 22.05.2023 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в даній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи. Даною ухвалою відповідачу встановлено 15-денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву.
Заперечуючи проти позовних вимог, представник відповідача подав до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначив наступне. Вказав, що при прийнятті спірного рішення Комісія керувалась показниками за якими здійснюється комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг та діяла згідно чинного законодавства і відповідно до затвердженої додатком до Порядку форми висновку про результати комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг: в якому зазначається: якщо за результатами комплексного визначення індивідуальних потреб сума балів становить більше ніж 54 бали, особа не потребує надання соціальних послуг з догляду, якщо сума балів становить від 54 до 0 балів - потребує. Просить врахувати, що згідно показників, за якими здійснюється комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг ОСОБА_2 не було встановлено IV чи V групу рухової активності, а саме при підрахунку шкали оцінки можливості виконання елементарних дій та шкали оцінки можливості виконання складних дій сума балів становить - 86. Звернув увагу суду на тому, що позивач із результатами комплексного визначення індивідуальних потреб дідуся ознайомлений і заперечень не мав, що підтверджується його особистим підписом на показниках за якими здійснювалось комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи ОСОБА_2 . Також, на думку представника відповідача, доводи позивача про форму акта про проведення обстеження сім`ї є необґрунтованими і недоцільним, оскільки даний акт, як і інший пакет документів, що затвердженні наказом Міністерства соціальної політики України №37 від 29 січня 2021 року «Про затвердження форм документів, необхідних для призначення компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі» необхідні для подачі до уповноваженого органу, згідно вимог пунктів 7, 14 Порядку, через що їх наявність є обов`язкова, однак сама тільки наявність даних документів не є виключною підставою для призначення компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі. Також, вважає, що Висновок ЛКК № 2059 від 28 вересня 2022 року хоча встановлює наявність порушення функцій організму особи, однак сама тільки наявність даних документів не є виключною підставою для призначення компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі.
Ухвалою суду від 12.06.2023 постановлено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін, призначено у справі судове засідання на 20 червня 2023 року о 10:00 год.
Представник позивача подав до суду відповідь на відзив, в якій просила задовольнити даний позов повністю. Просить врахувати, що висновок про результати комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, проведеного за участі представників відповідача, суперечить медичним показникам та медичним документам ОСОБА_2 , які на думку представника позивача, слід враховувати при вирішенні питання про його потребу в отриманні соціальних послуг.
20.06.2023 у відкритому судовому засіданні постановлено ухвалу без виходу до нарадчої кімнати про відкладення розгляду справи до 04.07.2023 о 10:00 год.
Представник відповідача подав до суду заперечення на відповідь на відзив, в яких просив відмовити у задоволенні позову повністю. Щодо висновку ЛКК, зазначив, що він є необхідним документом для подачі заяви щодо призначення і виплати компенсації особі яка здійснює постійний догляд за членом своєї сім`ї, а довідка до акту огляду МСЕК необхідна лише для подачі документів особами з інвалідністю І групи, згідно п. 1 Порядку. Крім того, вказав на рекомендаційний характер висновку ЛКК № 2059 від 28 вересня 2022 року, який, на думку відповідача, упускається позивачем. Вважає, що комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи зроблено не всупереч, а з врахуванням висновку ЛКК №2059 від 28 вересня 2022 року та довідки до акту огляду МСЕК від 04 березня 2021 року. На думку представника відповідача, оскільки ОСОБА_2 встановлена II група інвалідності, а не І група (яка потребує постійного стороннього догляду згідно абзацу 1 п.27 Положення), то Висновок про результати комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг відповідає вищенаведеним медичним висновкам.
04.07.2023 у відкритому судовому засіданні оголошено перерву до 18.07.2023 о 12:00 год.
18.07.2023 у відкритому судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала, просила позов задовольнити повністю з мотивів, наведених у позовній заяві, відповіді на відзив.
Представник відповідача у відкритому судовому засіданні проти позову заперечив, просив відмовити у задоволенні позову повністю з мотивів, наведених у відзиві на позовну заяву, запереченнях.
Судом встановлено та вбачається з Акту про встановлення фактичного місця проживання №79 від 19.04.2023, позивач проживає в АДРЕСА_1 (без реєстрації), зареєстрований с.Плесківці. Даний акт також складений про те, що згідно опитування сусідів, встановлено, що заявник проживає без реєстрації за адресою АДРЕСА_1 ; зі слів дідуся ОСОБА_2 , внук ОСОБА_1 здійснює за ним догляд.
Також, згідно Акту щодо обстеження матеріально-побутових умов проживання від 24.03.2023, внаслідок обстеження комісією Зборівської міської ради Тернопільського району Тернопільської області виявлено що в даний час за адресою у будинку ОСОБА_2 проживає троє осіб: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 - дружина і ОСОБА_1 (внук) без реєстрації; четверо осіб, зареєстрованих, проживають за кордоном.
Крім цього, 19.04.2023 комісією Зборівської міської ради Тернопільського району Тернопільської області складено Акт проведення обстеження сім`ї за №79/02-76, яким рекомендовано надати компенсацію ОСОБА_1 , який надає соціальні послуги на непрофесійній основі дідусеві ОСОБА_2 , зазначено, що проживають разом, і ведуть спільне господарство.
У відповідності до довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією серії 12ААВ №210654, ОСОБА_2 встановлено ІІ групу інвалідності "довічно".
Згідно Висновку №2059 про наявність порушення функцій організму, через які невиліковно хворі особи не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися і потребують соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі (медична документація, форма первинної облікової документації №080-4/о, ОСОБА_2 , інваліду ІІ групи "довічно", рекомендовано отримання соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі від фізичної особи.
21.04.2023 ОСОБА_2 звернувся до Управління соціальної політики Тернопільської міської ради із заявою про згоду отримувати соціальні послуги, та цього ж дня 21.04.2023 ОСОБА_1 звернувся до відповідача із заявою про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі.
В подальшому, відповідачем прийнято рішення, яке оформлено Повідомленням за №83 від 01 травня 2023 року про відмову позивач в призначенні компенсації в наданні соціальних послуг на непрофесійній основі відповідно до постанови №859 від 23.09.2020 "Деякі питання призначення і виплати компенсації фізичних особам, які надають соціальні послуги на непрофесійній основі", мотивуючи тим, що згідно висновку про результати комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг ОСОБА_2 не встановлено ІУ чи У групу рухової активності, тому особа не потребує надання соціальних послуг з догляду (рішення комісії з питань комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, протокол №27 від 25.04.2023).
Зокрема, з Висновку про результати комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг вбачається, що ОСОБА_2 за результатами комплексного визначення індивідуальних потреб не потребує надання соціальних послуг з догляду, сума балів становить 86.
Не погоджуючись з такими діями відповідача, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає, що Закон України Про соціальні послуги (далі Закон 2671-VIII) визначає основні організаційні та правові засади надання соціальних послуг, спрямованих на профілактику складних життєвих обставин, подолання або мінімізацію їх негативних наслідків, особам/сім`ям, які перебувають у складних життєвих обставинах. Пунктом 17 статті 1 Закону 2671-VIII передбачено, що соціальні послуги - дії, спрямовані на профілактику складних життєвих обставин, подолання таких обставин або мінімізацію їх негативних наслідків для осіб/сімей, які в них перебувають. Особі/сім`ї можуть надаватися одна або одночасно декілька соціальних послуг. Порядок організації надання соціальних послуг затверджується Кабінетом Міністрів України. Суб`єктами системи надання соціальних послуг є, зокрема, надавачі соціальних послуг (п. 3 ч. 1 ст. 8 Закону 2671-VIII).
Відповідно до ч. 3 ст. 13 Закону 2671-VIII, до надавачів соціальних послуг недержавного сектору належать підприємства, установи, організації, крім визначених частиною другою цієї статті, громадські об`єднання, благодійні, релігійні організації, фізичні особи - підприємці та фізичні особи, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності.
Згідно п. 1 ч. 6 ст. 13 Закону 2671-VIII, фізичні особи, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності, можуть надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі без проходження навчання та дотримання державних стандартів соціальних послуг отримувачам соціальних послуг з числа членів своєї сім`ї, які спільно проживають, пов`язані спільним побутом, мають взаємні права і обов`язки та є особами з інвалідністю I групи.
За правилами ч. 7 ст. 13 Закону 2671-VIII, фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності, виплачується компенсація за догляд.
Постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2020 р. № 859 Деякі питання призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі затверджено Порядок подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі (далі - Порядок №859).
Пункт 2 Порядку 859 визначає категорії осіб, яким компенсація не призначається: 1) фізичним особам, які надають соціальні послуги особам, зазначеним у пункті 1 цього Порядку, якщо такі особи отримують: соціальні послуги з догляду вдома, паліативного, стаціонарного догляду; виплати на догляд відповідно до Законів України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю, Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю (крім осіб з інвалідністю з дитинства I групи); 2) фізичним особам, які надають соціальні послуги та отримують допомогу на догляд відповідно до Закону України Про психіатричну допомогу; 3) фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду без провадження підприємницької діяльності на професійній основі.
Відповідно до п. 3 Порядку №859, компенсація призначається і виплачується структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчими органами сільських, селищних, міських рад (далі - уповноважені органи) за місцем проживання/перебування осіб, яким надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі.
Згідно п. 5 Порядку № 859, до складу сім`ї фізичної особи, яка звертається за призначенням компенсації, включаються чоловік, дружина, діти віком до 18 років, а також діти, які навчаються за денною формою здобуття освіти в закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти (в тому числі у період між завершенням навчання в одному із зазначених закладів освіти і вступом до іншого закладу або в період між завершенням навчання за одним освітньо-кваліфікаційним рівнем і продовженням навчання за іншим за умови, що такий період не перевищує чотирьох місяців) до досягнення 23 років і не мають власних сімей; жінка та чоловік, які не перебувають у шлюбі, але проживають однією сім`єю. При цьому діти, які навчаються за денною формою здобуття освіти в закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти до досягнення 23 років і не мають власних сімей, включаються до складу сім`ї незалежно від реєстрації місця проживання чи місця перебування. До складу сім`ї фізичної особи, яка надає соціальні послуги, що звертається за призначенням компенсації, не включаються особи, які перебувають на повному державному утриманні, та непрацездатні особи.
Відповідно до абзаців 1, 2 п. 6 Порядку № 859 для отримання компенсації фізичною особою, яка надає соціальні послуги, подаються до уповноваженого органу заява про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі та документи/відомості у паперовій або електронній формі, зазначені в пункті 7 цього Порядку. Особою/законним представником особи, яка потребує надання соціальних послуг, подається заява про згоду отримувати соціальні послуги.
За змістом п. 7 Порядку № 859 призначення і виплата компенсації здійснюються уповноваженим органом з місяця подання фізичною особою, яка надає соціальні послуги, таких документів: 1) у паперовій формі: заяви про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі; заяви про згоду отримувати соціальні послуги; копії свідоцтва про народження дитини (у разі надання дитині соціальних послуг з догляду на непрофесійній основі); декларації про доходи та майновий стан (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім`ї) за формою, затвердженою Мінсоцполітики. У декларації також зазначається інформація про склад сім`ї фізичної особи, яка надає соціальні послуги; копії довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією (для осіб з інвалідністю); висновку лікарської комісії медичного закладу щодо потреби в догляді громадян похилого віку внаслідок когнітивних порушень за формою, затвердженою МОЗ; висновку лікарської комісії медичного закладу щодо потреби в догляді невиліковно хворих осіб, які через порушення функцій організму не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися, за формою, затвердженою МОЗ; копії медичного висновку про дитину з інвалідністю віком до 18 років за формою, затвердженою МОЗ; довідки про захворювання дитини на тяжке перинатальне ураження нервової системи, тяжку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічне, онкогематологічне захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкий психічний розлад, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гостре або хронічне захворювання нирок IV ступеня, про те, що дитина отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що видана лікарсько-консультативною комісією лікувально-профілактичного закладу в порядку та за формою, встановленими МОЗ; копії рішення суду про обмеження цивільної дієздатності або визнання недієздатною особи, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі (для недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена); копії рішення суду або органу опіки та піклування про призначення опікуна або піклувальника особі, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі (для опікунів або піклувальників). Копії поданих документів засвідчуються посадовими особами уповноваженого органу або центру надання адміністративних послуг, який прийняв заяви про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі та про згоду отримувати соціальні послуги. Уповноважений орган протягом двох робочих днів після отримання заяв про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі та про згоду отримувати соціальні послуги здійснює комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, за показниками згідно з додатком. Комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, здійснюється фахівцями уповноваженого органу разом із представниками закладу охорони здоров`я, надавачів соціальних послуг із залученням особи, яка потребує надання соціальних послуг, та/або її законного представника.
За результатами комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, уповноваженим органом готується висновок за формою згідно з додатком.
Особа потребує надання соціальних послуг, якщо за результатами комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, їй установлено IV чи V групу рухової активності.
Також, Наказом Міністерства охорони здоров`я України № 407 від 09.03.2021р. «Про затвердження форм первинної облікової документації та інструкцій щодо їх заповнення, що використовуються у закладах охорони здоров`я» затверджено форму первинної облікової документації № 080-4/о «Висновок про наявність порушення функцій організму через які невиліковно хворі особи не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися і потребують соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі» та інструкцію щодо її заповнення.
Згідно Інструкції щодо заповнення форми первинної облікової документації № 080-4/о «Висновок про наявність порушення функцій організму через які невиліковно хворі особи не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися і потребують соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі» висновок надається закладами охорони здоров`я усіх рівнів надання медичної допомоги (п.2).
Висновок надається особі або законному представнику особи, яка потребує надання соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі відповідно до Порядку подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2020 року № 859 (п.4). У пункті 4 Висновку вказуються рекомендовані соціальні послуги: денного догляду, догляду вдома, паліативного догляду вдома; отримання соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі від фізичної особи (п.7).
Висновок призначений для надання до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчих органів міської, міста обласного значення, районної в місті (у разі утворення) ради, сільської, селищної, міської ради об`єднаної територіальної громади за місцем проживання/перебування особи, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, або до структурного підрозділу, що визначений договором про співробітництво територіальних громад для вирішення питання призначення особі соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі (п.9).
Предметом розглядуваного спору є оскарження відмови відповідача, яка викладена у формі Повідомлення, у призначенні позивачу компенсації за догляд, що призначається фізичній особі, яка надає соціальні послуги на непрофесійній основі.
Поряд з цим, як слідує із приписів п.14 Порядку подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, затв. постановою КМ України № 859 від 23.09.2020р. «Деякі питання призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі», для підтвердження факту спільного проживання з особою, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, та догляду за нею складається акт про проведення обстеження сім`ї фахівцями уповноваженого органу. Форма акта про проведення обстеження сім`ї затверджується Мінсоцполітики.
У спірному випадку Акт проведення обстеження сім`ї складений уповноваженою комісією Зборівської міської ради Тернопільського району Тернопільської області.
Слід зазначити, що позивачем поданий ряд документів, які не були предметом розгляду та аналізу відповідачем при прийнятті оскаржуваного рішення, а саме: документи, що стосуються перебування за кордоном України двох дочок інваліда, що потребує стороннього догляду - ОСОБА_4 проживає у Федеративній Республіці Німеччині, ОСОБА_5 ( дошлюбне -Вітик) є громадянкою Сполученого Королівства Великої Британії і Північної Ірландії і там проживає.
При цьому, суд вважає, що до заяв від 21.04.2023, поданих ОСОБА_1 та ОСОБА_2 було подано всі необхідні документи, які визначені п.7 Порядку № 859.
Водночас, у спірному випадку з Висновку про результати комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг вбачається, що ОСОБА_2 за результатами комплексного визначення індивідуальних потреб не потребує надання соціальних послуг з догляду, сума балів становить 86.
Такий висновок, на думку суду, суперечить Висновку №2059 про наявність порушення функцій організму, через які невиліковно хворі особи не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися і потребують соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі (медична документація, форма первинної облікової документації №080-4/о), та згідно якого ОСОБА_2 , інваліду ІІ групи "довічно", рекомендовано отримання соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі від фізичної особи.
При цьому, позивач не є особою у розумінні Пункту 2 Порядку №859, про що судом не здобуто відповідних доказів та відповідачем суду таких доказів не подано.
Відтак, на думку суду, у досліджуваному випадку відповідач не встановив обставин за наявності яких відповідна компенсація згідно положень Порядку № 859 не призначається.
То ж, суд вважає, що оскаржуване в даній справі спірне рішення відповідача, оформлене Повідомленням за № 83 від 01 травня 2023 року про відмову в призначенні компенсації в наданні соціальних послуг на непрофесійній основі, не ґрунтується на вимогах чинного законодавства, є необґрунтованим, а тому таке рішення слід скасувати.
Вирішуючи спір по суті, суд враховує позицію Європейського суду з прав людини, сформовану в пункті 58 рішення у справі Серявін та інші проти України від 10.05.2011: згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (Ruiz Torija v. Spain) № 303-A, пункт 29).
Отже, залишаючи без оцінки окремі аргументи учасників справи, суд виходить з того, що такі обставини лише опосередковано стосуються суті і природи спору, а їх оцінка не має вирішального значення для його правильного вирішення.
Суд також враховує правову позицію, що міститься, зокрема у постановах Верховного Суду від 10.09.2020р. у справі № 806/965/17 та від 27.09.2021р. у справі № 380/8727/20, відповідно до якої у разі, якщо суб`єкт владних повноважень використав надане йому законом право на прийняття певного рішення за наслідками звернення особи, але останнє визнане судом протиправним з огляду на його невідповідність чинному законодавству, при цьому особою дотримано усіх визначених законом умов, то суд вправі зобов`язати суб`єкта владних повноважень прийняти певне рішення. Якщо ж таким суб`єктом на момент прийняття рішення не перевірено дотримання особою усіх визначених законом умов або при прийнятті такого рішення суб`єкт дійсно має дискреційні повноваження, то суд повинен зобов`язати суб`єкта владних повноважень до прийняття рішення з урахуванням оцінки суду.
Отже, суд доходить висновку про необхідність часткового задоволення позовних вимог шляхом зобов`язання відповідача повторно розглянути питання щодо призначення та виплати позивачу компенсації як фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі ОСОБА_2 та прийняти відповідне рішення.
Сплачений судовий збір підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень в порядку частини третьої ст. 139 КАС України.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення Управління освіти, культури, молоді і спорту, праці та соціального захисту населення Зборівської міської ради, оформлене Повідомленням №83 від 01.05.2023, щодо відмови у призначенні ОСОБА_1 компенсації з надання соціальних послуг з догляду на непрофесійній основі ОСОБА_2 .
Зобов`язати Управління освіти, культури, молоді і спорту, праці та соціального захисту населення Зборівської міської ради повторно розглянути питання щодо призначення та виплати ОСОБА_1 компенсації з надання соціальних послуг з догляду на непрофесійній основі ОСОБА_2 , та прийняти відповідне рішення.
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління освіти, культури, молоді і спорту, праці та соціального захисту населення Зборівської міської ради на користь ОСОБА_1 536 (п`ятсот тридцять шість) грн. 80 коп. сплаченого судового збору.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повне судове рішення складено та підписано 24 липня 2023 року.
Реквізити учасників справи:
позивач - ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_2 РНОКПП НОМЕР_1 );
відповідач - Управління освіти, культури, молоді і спорту, праці та соціального захисту населення Зборівської міської ради Тернопільського району Тернопільської області (місцезнаходження: вул. Богдана Хмельницького, 13, м. Зборів,Тернопільська область,47201 код ЄДРПОУ:41922404).
Головуюча суддяДерех Н.В.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.07.2023 |
Оприлюднено | 26.07.2023 |
Номер документу | 112379061 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні