ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
20 липня 2023 року м. Дніпросправа № 340/2432/21
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Божко Л.А. (доповідач),
суддів: Лукманової О.М., Дурасової Ю.В.,
розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 29.06.2022 в адміністративній справі №340/2432/21 (суддя Кравчук О.В.) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Річ Тракт" до Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області, Державної податкової служби України про скасування рішень та зобов`язати вчинити певні дії,-
в с т а н о в и В:
У травні 2021 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Річ Трак" звернулося до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом, у якому просило суд визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Кіровоградській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної від 01.04.2021 року № 2523830/43146464 та від 01.04.2021 року № 2523831/43146464; визнати протиправним та скасувати рішення ДПС України від 22.04.2021 року № 18279/43146464/2 та від 22.04.2021 року № 18281/43146464/2; зобов`язати Державну податкову службу України провести реєстрацію податкових накладних від 09.03.2021 року № 4 та від 11.03.2021 року № 7 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою подання на реєстрацію: податкова накладна від 09.03.2021 року № 4 - 24.03.2021 року; податкова накладна від 11.03.2021 року № 7 - 24.03.2021 року.
Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 29.06.2022 адміністративний позов здоволено частково. Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДПС у Кіровоградській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної від 01.04.2021 року № 2523830/43146464 та від 01.04.2021 року № 2523831/43146464. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 4 від 09.03.2021 року та № 7 від 11.03.2021 року, датою їх подання на реєстрацію. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Не погодившись з рішенням суду, Головне управління Державної податкової служби у Кіровоградській області подало апеляційну скаргу, де просили скасувати рішення суду та ухвалити нове, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що Головне управління Державної податкової служби у Кіровоградській області у межах свої повноважень та у спосіб, що передбачений Законом надано оцінку тим документам які було подано платником податку, але у зв`язку з тими підставами на яких грунтується оскаржуване рішення, йому було відмовлено у такій реєстрації у зв`язку з недоведеністю реальності господарської операції.
Дослідивши матеріали справи, всебічно та повно з`ясувавши обставини по справі, колегія суддів, вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з огляду на наступне.
Як встановлено судом першої інстанції та матеріалами справи підтверджено, Товариство з обмеженою відповідальністю "Річ Трак" зареєстровано як юридична особа 01.08.2019 року, одним із видів діяльності позивача є "Вантажний автомобільний транспорт" (КВЕД 49.41)
Для здійснення своєї діяльності позивач уклав договір стоянки для автомобілів № 1/05/04 від 05.04.2021 року за адресою: яке орендується у ТОВ "В.Р. Трак Сервіс" (м. Кропивницький, вул. Вистановична, 1В)
У власності перебувають такі транспортні засоби: автомобіль DAF FAR XF д.н.з НОМЕР_1 (свідоцтво про реєстрацію ТЗ НОМЕР_2 ); автомобіль спеціалізований сідловий тягач MAN TGX д.н.з. НОМЕР_3 (свідоцтво про реєстрацію ТЗ НОМЕР_4 ); ); автомобіль спеціалізований сідловий тягач MAN FT XF д.н.з. НОМЕР_5 (свідоцтво про реєстрацію ТЗ НОМЕР_6 ); причіп KRONE SOP27 д.н.з. НОМЕР_7 (свідоцтво про реєстрацію ТЗ НОМЕР_8 ); причіп VAN HOOL 3В0049 д.н.з. НОМЕР_9 (свідоцтво про реєстрацію ТЗ НОМЕР_10 ); причіп BODEX KIS 3 WA д.н.з. НОМЕР_11 (свідоцтво про реєстрацію ТЗ НОМЕР_12 ); причіп KRONE AZ д.н.з. НОМЕР_13 (свідоцтво про реєстрацію ТЗ НОМЕР_14 );
Позивач орендує транспортні засоби: автомобіль DAF FAR XF д.н.з НОМЕР_15 (свідоцтво про реєстрацію ТЗ НОМЕР_16 ) на підставі договору оренди №1/10-09 від 10 вересня 2019 року; причіп KOGEL AWE 18 д.н.з. НОМЕР_17 (свідоцтво про реєстрацію ТЗ НОМЕР_18 ) на підставі договору оренди від 01.12.2020 року.
Відповідно до штатного розпису на 2021 рік, позивач має штат в кількості 7 осіб, з яких 4 - водії транспортних засобів.
10 березня 2021 року між позивачем та ТОВ "Спецсталь Трейд" укладено договір про надання транспортних послуг в міському та міжміському сполученні від року № 10032021, відповідно до умов якого позивач взяв на себе зобов`язання надати транспортні послуги з доставки вантажу в міському та міжміському сполученні.
Згідно заявки від 10.03.2021 року до договору від 10.03.2021 року 10032021, позивачу доручено здійснити доставку вантажу в міжміському сполученні, а саме:
Пункт навантаження - с. Люцерна, вул. Сонячна, буд. 4 Пункт розвантаження - м. Кропивницький, вул. Євгена Чикаленка, буд. 1 Найменування вантажу - чушка чавунна Вага вантажу - 22 000,0 кг. Вартість доставки - 7 000,0 грн. з ПДВ.
Транспортування вантажу підтверджено товарно-транспортною накладною від 10.03.2021 року № 49.
За результатами наданих транспортних послуг між позивачем та ТОВ "Спецсталь" складено акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) від: 11.03.2021 року № 18.
Перевезення вантажу здійснювалося власними транспортними засобам позивача - автомобілем DAF FAR XF д.н.з НОМЕР_1 (свідоцтво про реєстрацію ТЗ НОМЕР_2 ) та причепом KRONE SOP27 д.н.з. НОМЕР_7 (свідоцтво про реєстрацію ТЗ НОМЕР_8 ).
За вказаним фактом позивачем сформована податкова накладна № 7 від 11 березня 2021 року.
Оплату послуг Позивача проведено 18.03.2021 року в повному обсязі, на підставі платіжного доручення № 1059.
В зв`язку із наданням послуг, що є об`єктом оподаткування податком на додану вартість позивач направив податкову накладну № 7 від 11.03.2021 року на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до квитанції від 24.03.2021 року повідомлено, що реєстрація податкової накладної № 7 від 11.03.2021 року зупинена на підставі п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України.
26.03.2021 року ТОВ "Річ Трак" скерувало до контролюючого органу письмові пояснення та копії документів на підтвердження обгрунтованості складення податкової накладної.
01 квітня 2021 року Рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 2523830/43146464 ТОВ "Річ Трак" відмовлено у реєстрації податкової накладної № 7 від 11 березня 2021 року з підстав ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції. складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів. актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Відповідно до умов договору від 13.08.2020 року № 13/08/2020, позивач взяв на себе зобов`язання надати ПП "Миколаїввтормет" послуги перевезення вантажів на території України та/або за її межами.
За результатами надання транспортних послуг, між позивачем і замовником складено та підписано акт здачі-прийняття робіт від 09.03.2021 року № 17, згідно якого надано послуги з перевезення насіння соняшнику на загальну вартість послуг 26 122,2 грн., в т.ч. ПДВ - 4 435,7 грн.
Акт здачі-прийняття робіт від 09.03.2021 року № 17 складено на підставі реєстру перевезень за березень 2021 року № 1.
Факт надання транспортних послуг підтверджено товарно-транспортними накладними № 013080, № 014303, № 592382 № 542883 та № 542952.
Перевезення вантажу здійснювалося орендованими транспортними засобами позивача автомобілем DAF FAR ХF д.н.з. НОМЕР_15 (свідоцтво про реєстрацію ТЗ НОМЕР_19 ) та причепом KRONE SOP27 д.н.з. НОМЕР_17 (свідоцтво про реєстрацію ТЗ НОМЕР_20 ).
За вказаним фактом позивачем сформована податкова накладна № 4 від 09 березня 2021 року.
Оплату послуг Позивача проведено 12.03.2021 року в повному обсязі, на підставі платіжного доручення № 6256.
В зв`язку із наданням послуг, що є об`єктом оподаткування податком на додану вартість та на виконання вимог ст. 201 Податкового кодексу України, 24.03.2021 року Позивач направив податкову накладну № 4 від 09.03.2021 року на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до квитанції від 24.03.2021 року повідомлено, що реєстрація податкової накладної № 4 від 09.03.2021 року зупинена на підставі п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України.
26.03.2021 року ТОВ "Річ Трак" направило до контролюючого органу письмові пояснення та копії документів на підтвердження обгрунтованості складення податкової накладної, а саме: письмові пояснення від 26.03.2021 року № 2/26; видаткова накладна № РН-0000239 від 26.02.2021 року; податкова накладна № 13 від 02.02.2021 року; податкова накладна № 97 від 22.02.2021 року; податкова накладна № 131 від 26.02.2021 року; договір від 13.08.2020 року № 13/08/2020; заявка на березень 2021 року; товарно-транспортна накладна № 13080 від 01.03.2021 року.
01 квітня 2021 року Рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 2523831/43146464 ТОВ "Річ Трак" відмовлено у реєстрації податкової накладної № 4 від 09 березня 2021 року з підстав ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції. складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів. актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів зазначає наступне.
В силу вимог частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI.
Відповідно до пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата складання податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Згідно з пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів. У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 статті 201 цього Кодексу штрафні санкції, передбачені цим пунктом, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу. У разі реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до податкової накладної до початку проведення перевірки, предметом якої є дотримання вимог цього Кодексу щодо своєчасності реєстрації таких документів в Єдиному реєстрі податкових накладних, штрафні санкції, передбачені пунктом 120-1.2 цієї статті, не застосовуються.
Відповідно до пункту 5 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України «Про електронний цифровий підпис», «;Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.
Згідно з пунктом 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «;Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Тобто, причинами відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є:
- невідповідність податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);
- нечинність електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
- відсутність реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
- недотримання вимог, установлених пункту 192.1 статті 192 та пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України;
- наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України;
- відсутності суми податку на додану вартість відповідно до пункту 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Податкового кодексу України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01 липня 2015 pоку); відсутності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; наявності факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; недотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «;Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Підставою для неприйняття податковим органом до реєстрації наданих позивачем податкових накладних зазначено порушення вимог статті 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг».
Разом з тим відповідно до статті 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис. Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа. Відносини, пов`язані з використанням удосконалених та кваліфікованих електронних підписів, регулюються Законом України «Про електронні довірчі послуги». Використання інших видів електронних підписів в електронному документообігу здійснюється суб`єктами електронного документообігу на договірних засадах.
Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).
Відповідно до отриманих платником податків квитанцій, реєстрація поданих Товариством податкових накладних в ЄРПН зупинена у зв`язку тим, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 41.49 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції.
Критерії ризиковості здійснення операцій визначені Додатком 3 до Порядку №1165.
Так, пункт 1 додатку 3 до Порядку №1165 відносить до ознак ризиковості здійснення операцій наступне: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки, мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, чого вимагає пункт 11 Порядку №1165.
Тобто, відсутність у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначення конкретного критерію ризиковості здійснення операцій, про які йдеться у пункті 1 додатку 3 до Порядку №1165, із розрахованим показником за відповідним критерієм, якому відповідає платник податку, свідчить про необґрунтованість віднесення господарської операції до відповідного критерію, що визначений пунктом 1 Критеріїв ризиковості господарських операцій. Зокрема, контролюючим органом не наведено обґрунтування того, що обсяг постачання товару/послуги, зазначених у податкових накладних/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС, що свідчить про необґрунтованість такої квитанції.
Відтак, зупинення реєстрації податкових накладних не відповідає вимогам, що встановлені до них пунктом 11 Порядку №1165 в частині необхідності зазначення у відповідній квитанції критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (-их) зупинено реєстрацію податкових накладних в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.
Крім того, у квитанціях не зазначено, які, саме, документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованої квитанції вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку №1165.
Як вбачається з наявних в матеріалах справи документів, позивач виконав вимоги контролюючого органу та надав відповідачеві відповідні пояснення, та надав копії наявних документів, що підтверджують проведення спірної господарської операції.
Доказів та обґрунтувань щодо того, що подані документи складені/оформлені з порушенням вимог чинного законодавства, відповідачі не надали.
Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.
За правилами статті 316 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
п о с т а н о в и в:
Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області - залишити без задоволення.
Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 29.06.2022 - залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття є остаточною та оскарженню не підлягає.
Головуючий - суддя Л.А. Божко
суддя О.М. Лукманова
суддя Ю. В. Дурасова
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.07.2023 |
Оприлюднено | 26.07.2023 |
Номер документу | 112380454 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Божко Л.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні