Постанова
від 20.07.2023 по справі 340/8856/21
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

20 липня 2023 року м. Дніпросправа № 340/8856/21

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Божко Л.А. (доповідач),

суддів: Лукманової О.М., Дурасової Ю.В.,

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Кіровоградській області на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 04.05.2022 (суддя Казанчук Г.П.) в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "САНОЛТА" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Кіровоградській області про визнання протиправними та скасування рішень, а також зобов`язання вчинити певні дії,-

в с т а н о в и В:

У грудні 2020 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Санолта" звернулось до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просили - визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Кіровоградській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації: №3164973/38401364 від 28.09.2021 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних №12 від 10.09.2021 року; №3164972/38401364 від 28.09.2021 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних №13 від 11.09.2021 року; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, складені товариством з обмеженою відповідальністю "Санолта", №12 від 10.09.2021 року та №13 від 11.09.2021 року.

Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 04.05.2022 адміністративний позов задоволено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просив апеляційну скаргу задовольнити, рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 04.05.2022 скасувати та прийняте нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.

Апеляційна скарга обґрунтована тим, що позивачем після зупинення реєстрації податкових накладних не наданий повний перелік документів, зокрема не надано копії документів, які стосуються податкового зобов`язання та кредиту, а саме розрахункові документи (платіжні доручення, банківські виписки, рахунки на оплату).

Колегія суддів, перевіривши доводи апеляційної скарги, матеріали справи, приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, з огляду на наступне.

З матеріалів справи встановлено, що ТОВ "Санолта" зареєстроване як юридична особа, та взяте на облік як платник податків .

З 01.04.2014 року позивач є платником ПДВ, що підтверджується витягом з Реєстру платників ПДВ.

Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань видами діяльності позивача є: оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами (основний) (код КВЕД: 46.33); діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами (код КВЕД: 46.18); оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин (код КВЕД: 46.21); неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами (код КВЕД: 46.39); виробництво олії та тваринних жирів (код КВЕД: 10.41).

Між ТОВ "Санолта" з однієї сторони та ТОВ "Рисоіл Україна" з іншої сторони було укладено договір поставки №Р21-140 від 03.09.2021 року, згідно якого продавець - ТОВ "Санолта" зобов`язується поставити і передати у власність покупця, а покупець зобов`язується прийняти і оплатити олію ріпакову, надалі іменовану товар, (першого ґатунку, із насіння ріпаку врожаю 2021 року українського походження, наливом) на умовах поставка в місці (DАР) ТОВ "Рисоіл-Юг", Одеська обл., Лиманський р-н, сільрада Визирська, Комплекс будівель та споруд, №5 (надалі - "термінал") згідно з Інкотермс 2010.

На виконання умов договору поставки №Р21-140 від 03.09.2021 року ТОВ "Санолта" відвантажила партію олії ріпакової нерафінованої на ТОВ "Рисоіл Україна" згідно видаткової накладної №568 від 10.09.2021 року на суму 1090825,64 грн. в кількості 25,9 тонн та №569 від 11.09.2021 року на суму 5465078,57 грн. в кількості 129,76 тонн.

Транспортування готової продукції здійснювалося автомобільним перевізником постачальника та за рахунок постачальника, що підтверджується копіями ТТН №1852 від 10.09.2021 року, №1851 від 10.09.2021 року, №1853 від 10.09.2021 року, №1854 від 10.09.2021 року, №1855 від 11.09.2021 року, №1856 від 11.09.2021 року (т.1 а.с.32-33, 133-134, 135-136, 137-138, 139-140, 141-142).

Оплату за відвантажену партію товару було отримано 13.09.2021 року в сумі 9612743,00 грн.

Позивач на дату виникнення податкових зобов`язань за датою відвантаження товару склав податкові накладні №12 від 10.09.2021 року на загальну суму 1090825,64 грн. у т.ч. ПДВ 181804,27 грн. та №13 від 11.09.2021 року на загальну суму 5465078,57 грн. у т.ч. ПДВ 910846,43 грн.

Позивач в електронній формі засобами телекомунікаційного зв`язку направив податкові накладні №12 від 10.09.2021 року та №13 від 11.09.2021 року на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.

За результатами обробки вказаних податкових накладних автоматизованою системою "Єдине вікно подання електронних документів" 20.09.2021 року та 22.09.2021 року позивачем отримано квитанції, у яких зазначено, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація податкової накладної зупинена, коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1514 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. У зв`язку із цим запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання та прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

22.09.2021 року та 23.09.2021 року позивачем направлено до податкового органу письмові пояснення та документи, яких на думку позивача, достатньо для прийняття рішень про реєстрацію поданих податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Комісією Головного управління ДПС у Кіровоградській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення: №3164973/38401364 від 28.09.2021 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №12 від 10.09.2021 року; №3164972/38401364 від 28.09.2021 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №13 від 11.09.2021 року.

Позивачем були подані скарги щодо рішення про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі вказаних вище податкових накладних .

За результатами розгляду скарг контролюючим органом 08.10.2021 року та 12.10.2021 року прийняті рішення №46217/38401364/2 та №46815/38401364/2 відповідно, якими скарги залишено без задоволення, а рішення регіонального рівня про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін .

Задовольняючи позов, суд першої інстанції дійшов висновку про протиправність спірних рішень комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Кіровоградській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до положень пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. За приписами пункту 201.7 статті 201 цього ж Кодексу податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Положенням пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок №1246), визначено механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних.

Згідно пункту 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", «;Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами).

Згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з пунктами 6, 7, 10, 11 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/ розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/ розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/ розрахунку коригування зупиняється.

Так, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних встановлено Порядком прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 р. № 520 (далі -Порядок № 520).

Пунктом 2 вказаного Порядку встановлено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня). У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 4). У пункті 5 Порядку № 520 визначений орієнтовний перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня (пункт 9).

Верховний Суд у постанові від 22 квітня 2019 р. у справі №2040/5445/18 зазначив, що первинним об`єктом судового дослідження є обставини, за яких відповідач вчинив дії про зупинення реєстрації податкових накладних. Підставою для таких дій мають бути: чіткі критерії оцінки ступеня ризиків відповідних господарських операцій; конкретний перелік документів, перелік яких встановлений податковим законодавством.

Спірні рішення про відмову у реєстрації розрахунків коригування містять відмітку про ненадання позивачем первинних документів. Однак в рішенні не наведено обґрунтування неможливості прийняття наданих позивачем документів та пояснень.

Верховний Суд у постановах від 16 квітня 2019 р. у справі №826/10649/17, від 28 жовтня 2019 р. у справі №640/983/19 вказав на те, що загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Колегія суддів вважає, що надані позивачем документи у повному обсязі підтверджують наявність законних підстав для виписки податкових накладних.

Зважаючи на те, що доводи апеляційної скарги висновки суду першої інстанції не спростовують, підстави для скасування оскарженого рішення суду, передбачені статтею 317 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні.

Керуючись статтями 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Кіровоградській області залишити без задоволення.

Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 04.05.2022 р.залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили 29 березня 2022 р. і касаційному оскарженню не підлягає, відповідно до частини 5 статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий - суддяЛ.А. Божко

суддяО.М. Лукманова

суддяЮ. В. Дурасова

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.07.2023
Оприлюднено26.07.2023
Номер документу112380456
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —340/8856/21

Ухвала від 22.08.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 11.08.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.П. КАЗАНЧУК

Постанова від 20.07.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 14.09.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 14.09.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 11.07.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 11.07.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 06.06.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 06.06.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Рішення від 03.05.2022

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.П. Казанчук

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні