Справа № 296/6780/23
1-кс/296/2588/23
УХВАЛА
Іменем України
18 липня 2023 року м.Житомир
Слідчий суддя Корольовського районного суду м. Житомира ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого слідчого управління Головного управління Національної поліції в Житомирській області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до документів, погодженого прокурором відділу Житомирської обласної прокуратури ОСОБА_4 , поданого в межах кримінального провадження внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021060000000022 від 23.03.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
Слідчий звернувся до Корольовського районного суду міста Житомира з клопотанням в обґрунтування якого зазначив, що слідчим управлінням ГУНП в Житомирській області, під процесуальним керівництвом Житомирської обласної прокуратури здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42021060000000022 від 23.03.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, за фактом розтрати коштів Фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, службовими особами комунального некомерційного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Житомирської обласної ради.
Досудовим розслідуванням встановлено, що 11.12.2020 КНП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Житомирської обласної ради (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , зареєстроване за адресою: АДРЕСА_1 ), на без конкурентній основі відповідно до порядку закупівлі робіт і послуг, необхідних для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізації та ліквідації спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, на території України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2020 № 225, укладено договір № 20112501 з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , зареєстроване за адресою: АДРЕСА_2 ), на постачання до 31.12.2020 ІФА наборів EQUI SARS-CoV-2 IgM swift в кількості 367 шт., ІФА наборів EQUI SARS-CoV-2 IgG swift в кількості 367 шт. та ІФА наборів EQUI SARS-CoV-2 IgA swift в кількості 367 шт., загальною вартістю 3 853 500,00 грн. Як наслідок було придбано загальна кількість наборів 1101 шт. для виявлення антитіл 3 класів (IgM, IgG та IgA відповідно).
В послідуючому, 22.12.2020 між КНП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Житомирської обласної ради укладено договір з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » про надання послуг зберігання продукції медичного призначення, відповідно до якого всі придбані ІФА набори передані на зберігання вказаному приватному СПД до повного виконання сторонами своїх зобов`язань.
Слід зазначити, що термін придатності придбаних КНП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ІФА наборів EQUI SARS-CoV-2 IgM swift до 30.12.2021, EQUI SARS-CoV-2 IgG swift до 05.01.2022 та EQUI SARS-CoV-2 IgA swift до 30.12.2021.
Розрахунок потреби в проведені закупівлі ІФА наборів визначався по середньому показнику кількості донацій крові та її компонентів по області за 2018 - 9852 донацій, 2019 - 9997 донацій та в 2020 - 9631 донацій.
Разом з тим, на виконання рішення засідання робочої групи фахового супроводу закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення здійснення деяких заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби COVID-19 від 04.09.2020 (лист МОЗ України від 09.09.2020 № 26-04/26837/2-20) - витягу з протоколу № 9 щодо можливості проведення ІФА-тестування на антитіла до SARS-CoV-2, наявності необхідного матеріально-технічного забезпечення, обсягів заготівлі плазми/крові кожним центром крові в місяць, орієнтовну потребу в кількості ІФА-тестів для проведення тестування на місяць або суми коштів, необхідної для закупівлі, КНП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Житомирської обласної ради визначено, що середня кількість донорів крові, який приймає вказаний медичний заклад, за місяць 447 шт., кількість донацій на місяць 735 шт., а орієнтовна потреба в кількості ІФА-тестів для проведення тестування донорів крові на антитіла до SARS-CoV-2 становить 800 шт. в місяць.
Відповідно до інструкцій ІФА-наборів для якісного виявлення антитіл ласу IgM, IgG та IgA до нуклеопсидного та «шипового» антигенів вірусу SARS-CoV-2, дані набори розраховані на проведення 96 аналізів з одного набору.
Враховуючи викладене, для проведення 800 досліджень в місяць, з розрахунку, що одним набором можливо провести 96 досліджень, КНП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Житомирської обласної ради орієнтовно необхідно 9 наборів (800/96) для дослідження антитіл одного класу. Як наслідок, потреба в тест-системах для проведення тестування на наявність антитіл до SARS-CoV-2 класу IgM, IgG та IgA на 2021 орієнтовно становить 324 ІФА-набори (9 наборів х 12 місяців) х 3 класи антитіл = 324 набори.
Таким чином, враховуючи розраховану потребу в ІФА-наборах на рік в кількості 324 шт. (3 класів антитіл) та термін їх придатності КНП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Житомирської обласної ради в грудні 2020 зайво придбано у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ІФА-наборів в кількості 777 шт. на суму 2 719 500,00 грн., що може свідчити про розтрату коштів Фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2 та її наслідками, на вказану суму.
Окрім того, відповідно до листа виконуючого обов`язки начальника ІНФОРМАЦІЯ_4 ОСОБА_5 (№ 260607-17/866-2021 від 05.03.2021) за результатами перевірки дотримання КНП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Житомирської обласної ради вимог законодавства під час закупівель, за якими здійснювалось фінансування з Фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19 спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками, встановлено, що внаслідок придбання тест-систем в ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » за найвищою ціновою пропозицією 3 500,00 грн. за один набір, а не за найнижчою ціновою пропозицією ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », яка становить 3 000,00 грн. за 1 набір, КНП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Житомирської обласної ради розтрачено кошти Фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19 на суму 550 500,00 грн.
07.07.2023 допитаний як свідок директор КНП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Житомирської обласної ради ОСОБА_6 повідомив, що всі Іфа-тести, які були предметом договору № 20112501 від 11.12.2020, укладеного з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » використані.
За вказаних обставин, у досудового слідства виникла необхідність у вилученні та дослідженні оригіналу укладеної з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » 11 січня 2021 додаткової угоди № 1 до договору зберігання продукції медичного призначення від 22 грудня 2020 року, оригінали Вимог якими КНП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЖОР просить надати ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » вироби медичного характер; оригінали актів прийому передачі продукції медичного призначення, а саме Іфа-наборів; журнал реєстрації, який містить анкетні дані осіб, на яких було використано Іфі-набори, які є предметом договору № 20112501 від 11.12.2020, укладеного з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », які перебувають у володінні комунального некомерційного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Житомирської обласної ради (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , зареєстроване за адресою: АДРЕСА_1 ).
Разом з тим, у досудового слідства є достатньо підстав вважати, що існує реальна загроза зміни та знищення вказаної вище документації, тому враховуючи вимоги ст. 163 КПК України, виклик осіб, у володінні яких знаходиться зазначена документація, є недоцільним.
Слідчий в поданій заяві просить розглянути клопотання та задовольнити (а.с.28).
Оскільки слідчим не доведено існування підстав передбачених ст. 163 КПК України, було повідомлено володільця речей та документів про розгляд справи.
Від особи, у володінні якої знаходяться документи заяви не надходили.
Відповідно до ч. 4 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд розглядає клопотання за участю сторони кримінального провадження, яка подала клопотання, та особи, у володінні якої знаходяться речі і документи, крім випадків, передбачених частиною другою цієї статті. Неприбуття за судовим викликом особи, у володінні якої знаходяться речі і документи, без поважних причин або неповідомлення нею про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду клопотання.
Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов наступних висновків.
Відповідно до ч. 1 ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 131 КПК України передбачені такі види заходів забезпечення кримінального провадження, як тимчасовий доступ до речей і документів.
Статтею 132 КПК України визначені загальні правила застосування заходів забезпечення кримінального провадження та передбачені обставини, за яких не допускається застосування заходів кримінального провадження. Серед таких обставин у п. 2 ч. 3 ст. 132 КПК України зазначена необхідність слідчого, прокурора довести, що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого.
Згідно ч. 4 ст. 132 КПК України, для оцінки потреб досудового розслідування слідчий суддя або суд зобов`язаний врахувати можливість без застосованого заходу забезпечення кримінального провадження отримати речі і документи, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні.
Частиною 1 ст. 159 КПК України передбачено, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Відповідно до ч. 2 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Відповідно до ч. 1 ст. 160 КПК України, сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 КПК України. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.
За змістом п.3 ч.5 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі, або документи, зокрема, не становлять собою, або не виключають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
При цьому ч.6 ст.163 КПК України передбачено, що слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей та документів, які місять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених ч. 5 цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах. Та неможливість іншим способом довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Беручи до уваги вищевикладене, враховуючи доведеність стороною обвинувачення того, що вказані у клопотанні документи перебувають у володінні зазначеної в клопотанні особи, і є такими, що мають суттєве значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, і інформацію, що міститься в цих документах можливо використати як докази, при цьому вбачається неможливість іншим способом довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, слідчий суддя вважає за можливе постановити ухвалу про надання тимчасового доступу до документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Проте, враховуючи, що слідчим не була доведена необхідність у вилученні оригіналів документів, виходячи з обґрунтування клопотання, слідчий суддя вважає, що виправданим ступенем втручання у права і свободи особи буде надання дозволу на вилучення копій документів.
Керуючись ст.ст.160,163, 164, 309 КПК України, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання задовольнити частково.
Надати слідчому СУ Головного Управління Національної поліції в Житомирській області ОСОБА_3 , тимчасовий доступ із можливістю вилучення копії укладеної з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » 11 січня 2021 додаткової угоди № 1 до договору зберігання продукції медичного призначення від 22 грудня 2020 року; копії Вимог якими КНП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЖОР просить надати ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » вироби медичного призначення; копії актів прийому передачі продукції медичного призначення, а саме Іфа-наборів; копію журналу реєстрації, який містить анкетні дані осіб, на яких було використано Іфі-набори, які є предметом договору № 20112501 від 11.12.2020, укладеного з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », які перебувають у володінні комунального некомерційного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Житомирської обласної ради (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , зареєстроване за адресою:
АДРЕСА_1 ).
В решті вимог клопотання відмовити.
Комунальне некомерційне підприємство « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Житомирської обласної ради, як володілець документів зобов`язаний надати тимчасовий доступ до зазначених в ухвалі документів, з можливістю вилучення належним чином завірених копій таких документів.
Згідно ст.166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Строк дії ухвали не може перевищувати двох місяців з дня її постановлення.
Ухвала оскарженню не підлягає. Заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження у суді.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Корольовський районний суд м. Житомира |
Дата ухвалення рішення | 18.07.2023 |
Оприлюднено | 03.05.2024 |
Номер документу | 112394689 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Корольовський районний суд м. Житомира
Адамович О. Й.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні