Рішення
від 12.07.2023 по справі 916/955/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua

веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"12" липня 2023 р.м. Одеса Справа № 916/955/23

Господарський суд Одеської області у складі: суддя Волков Р.В.,

при секретарі судового засідання Крутьковій В.О.,

розглянувши справу № 916/955/23

за позовом заступника керівника Одеської обласної прокуратури (65026, Одеська обл., м. Одеса, вул. Пушкінська, 3; код ЄДРПОУ 03528552)

в інтересах держави в особі

позивача-1 Кілійської міської ради (68300, Одеська обл., Ізмаїльський район, м. Кілія, вул. Миру, буд. 57; код ЄДРПОУ 25426148),

позивача-2 Головного управління Держгеокадастру в Одеській області (65078, Одеська обл.. м. Одеса, вул. Космонавтів, 34; код ЄДРПОУ 39765871)

до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «ВАСИЛІВКА-СОЛАР» (68323, Одеська обл., Ізмаїльський район, с. Василівка, вул. Шкільна, 23; код ЄДРПОУ 41985815)

за участю третьої особи без самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивачів Головного управління ДПС в Одеській області (65044, Одеська обл., м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ ВП 44069166)

про стягнення 581 199,00 грн, розірвання договору та зобов`язання повернути земельну ділянку;

представники сторін:

від прокуратури Капустін М.В.,

від позивача-1 не з`явився,

від позивача-2 Завада М.Л.,

від відповідача не з`явився,

від третьої особи без самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивачів Васільєв О.М.,

ВСТАНОВИВ:

Заступник керівника Одеської обласної прокуратури в інтересах держави в особі Кілійської міської ради та Головного управління Держгеокадастру в Одеській області звернувся до Господарського суду Одеської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «ВАСИЛІВКА-СОЛАР», в якому просить:

- стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ВАСИЛІВКА-СОЛАР» на користь Кілійської міської ради заборгованість з орендної плати за землю в розмірі 581 199,00 грн;

- розірвати договір оренди землі від 30.01.2019 № 123/57-19-ДО, укладений між Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області та Товариством з обмеженою відповідальністю «ВАСИЛІВКА-СОЛАР», зареєстрований в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за № 30139453 від 01.02.2019;

- зобов`язати Товариство з обмеженою відповідальністю «ВАСИЛІВКА-СОЛАР» повернути Кілійській міській раді земельну ділянку площею 30,00 га, кадастровий номер 5122380400:01:001:0662, розташовану на території Кілійської міської ради Ізмаїльського району Одеської області (за межами населеного пункту).

В обґрунтування позову посилається на встановлення Одеською обласною прокуратурою за наслідками опрацювання питання додержання вимог земельного законодавства факту використання Товариством з обмеженою відповідальністю «ВАСИЛІВКА-СОЛАР» земельної ділянки площею 30,00 га з кадастровим номером 5122380400:01:001:0662 за договором оренди землі від 30.01.2019 № 123/57-19-ДО без сплати орендної плати за її використання відповідно до умов договору оренди.

Ухвалою від 14.03.2023 позовну заяву заступника керівника Одеської обласної прокуратури прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі № 916/955/23, яку вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 12.04.2023, запропоновано відповідачу подати відзив.

Цією ж ухвалою залучено до участі у справі в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивачів Головне управління ДПС в Одеській області (65044, Одеська обл., м. Одеса, вул. Семінарська, 5; код ЄДРПОУ 43142370), якому запропоновано надати пояснення по суті спору з урахуванням вимог ст. 168 Господарського процесуального кодексу України.

21.03.2023 до суду надійшла заява Головного управління ДПС в Одеській області про заміну в порядку ст. 52 ГПК України третьої особи без самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивачів Головного управління ДПС в Одеській області (65044, Одеська обл., м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 43142370) на правонаступника Головне управління ДПС в Одеській області (65044, Одеська обл., м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ ВП 44069166).

11.04.2023 від позивача-1 до суду надійшли письмові пояснення щодо позовної заяви та клопотання про розгляд справи без його участі.

У письмових поясненнях позивач-1 зазначив, що підтримує позовні вимоги прокурора у повному обсязі та просить їх задовольнити. Звернув увагу на листування з ГУ ДПС в Одеській області для визначення суми боргу по орендній платі та вказав, що відповіді від ГУ ДПС не надходило. Зазначив, що не проявляв бездіяльність, а не мав законодавчих підстав здійснити заходи щодо звернення до суду з відповідною заявою у зв`язку з відсутністю договору оренди на спірну земельну ділянку та розрахунку заборгованості, які не були надані на відповідні запити Виконавчого комітету Кілійської міської ради.

Ухвалою від 12.04.2023 суд, задовольнивши заяву (вх. № 9062/23 від 21.03.2023) Головного управління ДПС в Одеській області, замінив третю особу без самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивачів у справі № 916/955/23 Головне управління ДПС в Одеській області (65044, Одеська обл., м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 43142370) на його правонаступника Головне управління ДПС в Одеській області (65044, Одеська обл., м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ ВП 44069166).

Протокольною ухвалою від 12.04.2023 відкладено підготовче судове засідання на 10.05.2023.

Протокольною ухвалою від 10.05.2023 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 14.06.2023.

11.05.2023 від представника позивача-2 до суду надійшли додаткові пояснення по справі, де було зазначено, що на підставі наказу Головного управління №15-8140/13-18-СГ від 28.12.2018 року «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки в оренду із зміною цільового призначення» земельну ділянку загальною площею 30,0000 га (кадастровий номер 5122380400:01:001:0662) надано в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю «ВАСИЛІВКА-СОЛАР» на 49 років із земель сільськогосподарського призначення державної власності зі зміною цільового призначення для будівництва та обслуговування об`єктів енергетичної інфраструктури, які виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії (землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення), розташовану на території Василівської сільської ради Кілійського району Одеської області (за межами населеного пункту). На виконання вимог наказу Головного управління №15-8140/13-18-СГ від 28.12.2018 року між Головним управлінням та Товариством з обмеженою відповідальністю «ВАСИЛІВКА-СОЛАР» укладено договір оренди землі №123/57-19-ДО від 30.01.2019 року, згідно якого передано в оренду земельну ділянку із земель сільськогосподарського призначення державної власності зі зміною цільового призначення для будівництва та обслуговування об`єктів енергетичної інфраструктури, які виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення загальною площею 30,0000 га, в тому числі: 30,0000 га ріллі (кадастровий номер 5122380400:01:001:0662) строком на 49 років. У зв`язку зі зміною цільового призначення земельної ділянки (змінилась категорія земель землі сільськогосподарського призначення перейшли в категорію земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення) та відповідно до статті 122 ЗК України (в редакції до набрання чинності Закону України від 28.04.2021 № 1423-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин») розпорядником земельної ділянки площею 30,0000 га, розташованої на території Василівської сільської ради, Кілійського району, Одеської області (за межами населеного пункту) стала Одеська обласна державна адміністрація. Враховуючи зазначене, Головне управління передало вказаний договір Одеській обласній державній адміністрації на підставі акту прийому передачі Договору оренди (землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення) від 11 листопада 2019 року.

05.06.2023 до суду надійшла заява відповідача про залишення позову без розгляду та поновлення строку на подачу цієї заяви.

В обґрунтування вказаної заяви відповідач зазначає про відсутність у прокурора повноважень для звернення до господарського суду з позовною заявою, оскільки вважає, що наявні відповідні суб`єкти владних повноважень, до компетенції яких віднесені відповідні функції і які здійснюють захист інтересів держави відповідно до чинного законодавства України.

Крім того, відповідач, посилаючись на форс-мажорні обставини (пандемію коронавірусу та військову агресію РФ проти України), вказує про відсутність на сьогоднішній день можливості належного виконання своїх зобов`язань за договором оренди землі. Водночас, категорично не погоджується з вимогою про розірвання договору, вважає її необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню.

Також, згадуючи пояснення позивача-2 у даній справі, відповідач зазначає, що у зв`язку зі зміною цільового призначення земельної ділянки розпорядником земельної ділянки площею 30,0000 га, розташованої на території Василівської сільської ради Кілійського району Одеської області (за межами населеного пункту) стала Одеська обласна державна адміністрація, якій позивач-2 передав укладений договір оренди земельної ділянки на підставі акту прийому-передачі від 11.11.2019. Звертає увагу, що Одеська обласна державна адміністрація не залучена до участі у даній справі.

08.06.2023 від прокурора до суду надійшли письмові заперечення проти заяви відповідача про залишення позову без розгляду.

08.06.2023 до суду надійшла заява позивача-1 про розгляд справи без його участі.

12.06.2023 до суду надійшло клопотання відповідача про відкладення розгляду справи у зв`язку з наміром укласти мирову угоду та узгодити її з позивачем-1 у даній справі.

Відповідно до ч. 5 ст. 196 ГПК України під час розгляду справи по суті суд сприяє примиренню сторін.

Протокольною ухвалою від 14.06.2023 задоволено клопотання відповідача (від 12.06.2023) та відкладено судове засідання на 29.06.2023.

28.06.2023 до суду надійшли письмові заперечення позивача-1 проти заяви відповідача про залишення позову без розгляду.

29.06.2023 від позивача до суду надійшли письмові пояснення, в яких зазначено, що від відповідача до міськради не надходило жодних листів та пропозицій щодо укладення мирової угоди. На даний час питання щодо укладення з відповідачем мирової угоди не розглядається.

29.06.2023 суд, після заслуховування вступних промов прокурора, представника позивача-2 та представника третьої особи без самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивачів, оголосив перерву в засіданні до 12.07.2023.

У судове засідання, яке відбулося 12.07.2023, з`явилися прокурор, представник позивача-2 та представник третьої особи без самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивачів, які позовні вимоги підтримали та просили їх задовольнити у повному обсязі.

Позивач-1 у судове засідання не з`явився, проте, надсилав до суду заяви про розгляд справи без його участі, де вказував, що підтримує позовні вимоги прокурора та просить їх задовольнити.

Відповідач у судове засідання не з`явився, про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.

12.07.2023, після виходу з нарадчої кімнати, суд оголосив вступну та резолютивну частини рішення.

Щодо підстав для представництва заступником керівника Одеської обласної прокуратури інтересів держави в особі Кілійської міської ради та Головного управління Держгеокадастру в Одеській області.

Відповідно до ст. 131-1 Конституції України в Україні діє прокуратура, яка здійснює, зокрема, представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Статтею 23 Закону України «Про прокуратуру» визначено, що прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Згідно до частин 3-5 ст. 53 Господарського процесуального кодексу України у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами.

Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, передбачених статтею 174 цього Кодексу.

У разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.

Велика Палата Верховного Суду зробила правовий висновок щодо підстав для представництва інтересів держави в суді прокурором, визначивши, що прокурору достатньо дотриматися порядку, передбаченого статтею 23 Закону України «Про прокуратуру», і якщо компетентний орган протягом розумного строку після отримання повідомлення самостійно не звернувся до суду з позовом в інтересах держави, то це є достатнім аргументом для підтвердження судом підстав для представництва. Якщо прокурору відомі причини такого не звернення, він обов`язково повинен зазначити їх на обґрунтування підстав для представництва, яке міститься в позові. Але якщо з відповіді зазначеного органу на звернення прокурора такі причини з`ясувати неможливо чи такої відповіді взагалі не отримано, то це не є підставою вважати звернення прокурора необґрунтованим.

Так, Великою Палатою Верховного Суду у постанові від 26.05.2020 у справі № 912/2385/18 зазначено, що відповідно до частини третьої статті 23 Закону України «Про прокуратуру» прокурор може представляти інтереси держави в суді лише у двох випадках: 1) якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює компетентний орган; 2) у разі відсутності такого органу.

Прокурор, звертаючись до суду з позовом, має обґрунтувати та довести підстави для представництва, однією з яких є бездіяльність компетентного органу. Бездіяльність компетентного органу означає, що він знав або повинен був знати про порушення інтересів держави, але не звертався до суду з відповідним позовом у розумний строк.

Звертаючись до відповідного компетентного органу до подання позову в порядку, передбаченому статтею 23 Закону України «Про прокуратуру», прокурор фактично надає йому можливість відреагувати на стверджувань порушення інтересів держави, зокрема, шляхом призначення перевірки фактів порушення законодавства, виявлених прокурором, вчинення дій для виправлення ситуації, а саме подання позову або аргументованого повідомлення прокурора про відсутність такого порушення.

Невжиття компетентним органом жодних заходів протягом розумного строку після того, як цьому органу стало відомо або повинно було стати відомо про можливе порушення інтересів держави, має кваліфікуватися як бездіяльність відповідного органу. Розумність строку визначається судом з урахуванням того, чи потребували інтереси держави невідкладного захисту (зокрема, через закінчення перебігу позовної давності чи можливість подальшого відчуження майна, яке незаконно вибуло із власності держави), а також таких чинників, як: значимість порушення інтересів держави, можливість настання невідворотних негативних наслідків через бездіяльність компетентного органу, наявність об`єктивних причин, що перешкоджали такому зверненню, тощо.

Прокурору достатньо дотриматися порядку, передбаченого статтею 23 Закону України «Про прокуратуру», і якщо компетентний орган протягом розумного строку після отримання повідомлення самостійно не звернувся до суду з позовом в інтересах держави, то це є достатнім аргументом для підтвердження його бездіяльності. Якщо прокурору відомо причини такого не звернення, він обов`язково повинен зазначити їх в обґрунтуванні підстав для представництва, яке міститься в позові, але якщо з відповіді компетентного органу на звернення прокурора такі причини з`ясувати неможливо чи такої відповіді взагалі не отримано, то це не є підставою вважати звернення прокурора необґрунтованим.

Як вказав прокурор, користування ТОВ «Василівка-Солар» спірною земельною ділянкою без оплати орендних платежів відповідно до умов договору оренди землі від 30.01.2019 становить порушення майнових інтересів територіальної громади в особі Кілійської міської ради.

Звернення прокурора до суду в цих спірних правовідносинах спрямоване саме на задоволення суспільної потреби у відновленні законності при вирішенні суспільно значимого питання - захисту майнових інтересів територіальної громади в особі Кілійської міської ради.

Згідно з частинами першою, другою статті 2 Земельного кодексу України земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею. Суб`єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади.

Органами, уповноваженими державою здійснювати розпорядження землями державної та комунальної власності, як об`єктами права власності Українського народу, є органи виконавчої влади та місцевого самоврядування відповідно до їх компетенції, визначеної Земельним кодексом України.

Статтею 327 Цивільного кодексу України передбачено, що у комунальній власності є майно, у тому числі грошові кошти, яке належить територіальній громаді. Управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 80 Земельного кодексу України суб`єктами права власності на землю є територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування, - на землі комунальної власності.

Статтями 319 та 386 Цивільного кодексу України визначено, що власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Усім власникам забезпечуються рівні умови здійснення своїх прав. Держава забезпечує рівний захист прав усіх суб`єктів права власності. Власник, який має підстави передбачати можливість порушення свого права власності іншою особою, може звернутися до суду з вимогою про заборону вчинення нею дій, які можуть порушити його право, або з вимогою про вчинення певних дій для запобігання такому порушенню.

Згідно з ч. 2 ст. 152 Земельного кодексу України, власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.

Спірна земельна ділянка наразі перебуває у власності держави в особі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, що підтверджується інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1757522251223, номер запису про право власності 30139232) (т. 1, а.с. 61-63).

Водночас землі, надані у користування ТОВ «Василівка-Солар» за оскаржуваним договором перебувають на адміністративній території колишньої Василівської сільської ради Кілійського району (на даний час Кілійська міська рада Ізмаїльського району).

Постановою Верховної Ради України «Про утворення та ліквідацію районів» від 17.07.2020 № 807-ІХ (далі - Постанова), яка набула чинності з 19.07.2020, в Одеській області утворено Ізмаїльський район (з адміністративним центром у місті Ізмаїл) у складі територій Вилківської міської, Ізмаїльської міської, Кілійської міської, Ренійської міської, Саф`янської сільської, Суворовської селищної територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Рішенням сесії Кілійської міської ради № 29-VIII-2 від 16.12.2020 розпочато процедуру реорганізації Василівської сільської ради Кілійського району Одеської області (код ЄДРПОУ 04379462) шляхом приєднання до Кілійської міської ради (код ЄДРПОУ 25426148).

Кілійська міська територіальна громада Ізмаїльського району Одеської області в особі Кілійської міської ради є правонаступником всього майна, прав та обов`язків Василівської територіальної громади в особі Василівської сільської ради.

З огляду на викладене Кілійська міська рада є правонаступником Василівської сільської ради та отримувачем коштів за використання вищевказаної земельної ділянки на підставі договору оренди з ТОВ «Василівка-Солар».

Повноваження органів місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади, у сфері регулювання земельних відносин визначені у ст. 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», зокрема, до відання виконавчих органів міських рад належать власні (самоврядні) повноваження, такі як справляння плати за землю, та делеговані повноваження, а саме здійснення контролю за додержанням земельного законодавства, у тому числі щодо своєчасності надходження в місцевий бюджет коштів за користування землями територіальної громади.

Відповідно до п. 24 Розділу X «Перехідні положення» Земельного кодексу України (в редакції Закону від 28.04.2021 №1423-ІХ) землями комунальної власності територіальних громад вважаються всі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах таких територіальних громад.

Земельні ділянки, що вважаються комунальною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст відповідно до цього пункту і право державної власності на які зареєстроване у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, переходять у комунальну власність з моменту державної реєстрації права комунальної власності на такі земельні ділянки.

Інші земельні ділянки та землі, не сформовані у земельні ділянки, переходять у комунальну власність з дня набрання чинності цим пунктом.

Перехід земельних ділянок із державної власності у комунальну власність згідно з вимогами цього пункту не є підставою для припинення права оренди та інших речових прав, похідних від права власності, на такі земельні ділянки.

З дня набрання чинності цим пунктом до державної реєстрації права комунальної власності на земельні ділянки державної власності, що передаються у комунальну власність територіальних громад, органи виконавчої влади, що здійснювали розпорядження такими земельними ділянками, не мають права здійснювати розпорядження ними.

В силу вищенаведених норм Земельного кодексу України Кілійська міська рада з 27.05.2021 є власником спірної земельної ділянки.

Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області як стороною укладеного з відповідачем договору оренди земельної ділянки від 30.01.2019 № 123/57-19-ДО, не вжито заходів щодо його розірвання в установленому законом порядку у термін до 27.05.2021 з підстав систематичної несплати орендної плати.

Разом з тим, Велика Палата Верховного Суду у постанові від 01.06.2021 у справі № 925/929/19 дійшла висновку, що органи Держгеокадастру наділені правом звернення до суду з відповідними позовними вимогами, та зазначила, що виходячи зі змісту Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 15, Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" та Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" вбачається, що органи Держгеокадастру можуть звертатись до суду, якщо це необхідно для здійснення їхніх повноважень з нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, у тому числі з позовами щодо відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також повернення самовільно зайнятих чи тимчасово зайнятих земельних ділянок, строк користування якими закінчився.

Враховуючи зазначене вище, Кілійська міська рада та Головне управління Держгеокадастру в Одеській області є органами у розумінні ст. 53 ГПК України та ст. 23 Закону України «Про прокуратуру», які наділені відповідними повноваженнями, згідно ст.122 ЗК України, Закону України «Про оренду землі» та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» щодо розпорядження земельним ділянками комунальної власності зазначеної категорії за межами населених пунктів, реалізації повноважень власника земельних ділянок, у тому числі щодо звернення до суду за захистом порушених прав.

Одеською обласною прокуратурою в порядку ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» на адресу Кілійської міської ради Ізмаїльського району Одеської області направлялися листи від 06.01.2023 за № 15/1/1-36ВИХ-23, від 27.01.2023 за № 15/1/1-206ВИХ-23, щодо виявлених вищезазначених порушень вимог земельного законодавства (т. 1, а.с. 26-27, 33-34).

Але, фактично Кілійська міська рада самоусунулась від самостійного захисту майнових інтересів держави у сфері земельних відносин, надавши відповідь на вищезазначені листи - інформації від 18.01.2023 за № 346/14/23, від 08.02.2023 за № 762/14/23, зміст яких зводиться лише до підтвердження факту наявності у ТОВ «Василівка-Солар» заборгованості з орендної плати за землю та підтвердження не вжиття заходів щодо державної реєстрації права власності на спірну земельну ділянку з підстав не передачі Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області за актом приймання-передачі земельної ділянки та договору оренди землі з ТОВ «Василівка-Солар» (т. 1, а.с. 44-47).

Також, аналогічні запити у порядку ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» від 18.11.2021 за № 15/1/1-1796ВИХ-22, від 27.01.2023 за № 15/1/1-205вих-23 направлено на адресу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області (Т. 1, а.с. 24-25, 31-35).

Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області листом від 29.12.2022 за № 10-15-0.62-4161/2-22 проінформовано обласну прокуратуру про те, що у зв`язку із набранням чинності Закону України № 1423-ІХ від 28.04.2021 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин» землями комунальної власності територіальних громад вважаються всі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах таких територіальних громад. Головне управління на даний час не є розпорядником спірної земельної ділянки та контрагентом по договору оренди, а тому заходи щодо стягнення заборгованості з ТОВ «Василівка-Солар» повинні вживатись належною стороною по договору (т. 1, а.с. 48-49).

Виходячи з викладеного, суд погоджується з доводами прокурора про те, що уповноваженими державними органами за наявності повноважень та підстав, протягом розумного строку не вжито заходів щодо захисту порушених інтересів держави, що свідчить про їх бездіяльність та невжиття ними самостійно передбачених законодавством заходів на захист інтересів держави.

Листами № 15/1/1-356ВИХ-23 та № 15/1/1-357ВИХ-23 від 17.02.2023 прокурор в порядку ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» повідомив позивачів про те, що позовна заява найближчим часом буде скерована до суду для розгляду по суті (т. 1, а.с. 81-82).

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора, представника позивача-2 та представника третьої особи без самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивачів, суд встановив наступне.

Наказом Головного управління Держгеокадастру в Одеській області № 15-8140/13-18-СГ від 28.12.2018 затверджено проєкт землеустрою щодо відведення в оренду на 49 років земельної ділянки та надано Товариству з обмеженою відповідальністю «Василівка-Солар» в оренду земельну ділянку площею 30,0000 га строком на 49 років, в тому числі: ріллі - 30,0000 га (кадастровий номер 5122380400:01:001:0662) із земель сільськогосподарського призначення державної власності із зміною цільового призначення для будівництва та обслуговування об`єктів енергетичної інфраструктури, які виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії (землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення), розташовану на території Василівської сільської ради Кілійського району Одеської області (за межами населеного пункту) (т. 1, а.с. 52).

30.01.2019 між Головним управлінням Держгекадастру в Одеській області та ТОВ «Василівка-Солар» укладено Договір оренди землі № 123/57-19-ДО, відповідно до якого Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області надано, а ТОВ «Василівка-Солар» прийнято в строкове платне користування земельну ділянку площею 30,0000 га з кадастровим номером 5122380400:01:001:0662 для будівництва та обслуговування об`єктів енергетичної інфраструктури, які виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії, розташовану на території Василівської сільської ради Кілійського району Одеської області за межами населеного пункту (далі - договір) (т. 1, а.с. 53-56).

Пунктами 3.1.-3.2. договору передбаченого, що його укладено на 49 років. Право оренди земельної ділянки виникає у орендаря з моменту державної реєстрації відповідно до закону.

Згідно з інформацією Державного реєстру речових прав на нерухоме майно вбачається, що право оренди ТОВ «Василівка-Солар» зазначеної земельної ділянки зареєстровано в реєстрі 01.02.2019 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1757522251223, номер запису про інше речове право 30139453) (т. 1, а.с. 62).

Відповідно до статті 1 Закону України «Про оренду землі» оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Згідно зі статтею 13 Закону України «Про оренду землі» договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Відповідно до ст. 21 Закону України «Про оренду землі» орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Відповідно до п.4.1. договору орендна плата вносить орендарем у грошовій формі на рахунок Василівської сільської ради в УДКСУ в Кілійському районі Одеської області у розмірі 5 (п`яти) % від нормативно грошової оцінки земельної ділянки станом на 01.01.2019, а саме 2324796,00 грн. за 1 (один) рік, що складає 193733,00 грн. за один місяць.

Пунктом 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України передбачено, що податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

В обґрунтування позовної заяви прокурор вказав, що ТОВ «Василівка-Солар» свої обов`язки як орендар щодо сплати орендної плати належним чином не виконує.

Відповідно до інформації ГУ ДПС в Одеській області від 19.12.2022 № 17767/5/15-32-04-07-05, ТОВ «Василівка-Солар» (код ЄДРПОУ 41985815) перебуває на обліку як платник податків за основним місцем обліку в ГУ ДПС в Одеській області (Кілійська ДП1 (м. Кілія, 1516)). Декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2021 рік за земельну ділянку з кадастровим номером 5122380400:01:001:0662 площею 30,00 га подана до Кілійської ДПІ. За 2022 рік декларація не надана (т. 1, а.с. 35-36).

Згідно даних інформаційно-комунікаційних систем ДПС України станом на 28.11.2022 по ТОВ «Василівка-Солар» рахується податковий борг з орендної плати з юридичних осіб (КБК 18010600) на суму 5036814,66 грн. із терміном виникнення 30.01.2020.

Головне управління ДПС в Одеській області з метою стягнення податкового боргу звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою про стягнення податкового боргу з розрахункових рахунків ТОВ «Василівка-Солар» в сумі 2131053,95 грн. Відповідно до ухвали від 18.11.2020 по справі № 420/12333/20, зазначену позовну заяву прийнято до розгляду за правилами загального позовного провадження. Вказане провадження було зупинено 24.12.2020 до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів. Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 13.02.2023 провадження відновлено, розгляд справи триває. Відповідно до норм абз. 2 п. 95.5 ст. 95 Податкового кодексу України 18.02.2022 прийнято рішення про стягнення коштів платника податків з рахунків у банках у рахунок погашення податкового боргу, які належать ТОВ «Василівка-Солар», на підставі якого до банків, що обслуговують рахунки боржника надсилались платіжні інструкції про примусове списання (стягнення) коштів. У результаті стягнуто 234,29 грн.

Відповідно до інформації ГУ ДПС в Одеській області від 08.02.2023 за № 1588/5/15-32-13-06-05, позовною заявою ГУ ДПС по справі № 420/12333/20 охоплено заборгованість ТОВ «Василівка-Солар» у розмірі 2131053,95 грн. за період з 30.01.2020 по 30.10.2020 (т. 1, а.с. 42-43).

Рішенням керівника ГУ ДПС в Одеській області від 18.02.2022 про стягнення коштів платника податків з рахунків у банках у рахунок погашення податкового боргу у сумі 2324796,00 грн., охоплено період заборгованості відповідача за період з 30.11.2020 по 01.11.2021.

Сума податкового боргу ТОВ «Василівка-Солар», яка не охоплена заходами стягнення ГУ ДПС в Одеській області станом на 07.02.2023 складає 581199,00 грн. (період виникнення з 30.11.2021 по 31.01.2022) (т. 1., а.с. 42-43).

Згідно розрахунку головного державного інспектора Південного відділу по роботі боргом управління по роботі з податковим боргом ГУ ДПС в Одеській області, заборгованість ТОВ «Василівка-Солар» з орендної плати за землю за період з 30.01.2020 по 31.01.2022 складає 5036814,66 грн., у тому числі заборгованість з орендної плати - 4812032,00 грн., штрафна санкція - 224730,28 грн., пеня - 52,28 грн. Узгоджена сума щомісячного нарахування орендної плати складає 193733,00 грн (т. 1, а.с. 37).

Сума податкового боргу ТОВ «Василівка-Солар», яка не охоплена заходами стягнення ГУ ДПС в Одеській області станом на 07.02.2023 та підлягає стягненню за вказаним позовом прокурора складає 581 199,00 грн. (період виникнення з 30.11.2021 по 31.01.2022).

Відповідно до ст. 96 Земельного кодексу України землекористувачі зобов`язані своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату.

За положеннями статті 24 Закону України «Про оренду землі» орендодавець має право вимагати від орендаря, зокрема, своєчасного внесення орендної плати.

Відповідно до ст. ст. 526, 530 ЦК України зобов`язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства. Якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Таким чином, ТОВ «Василівка-Солар» як орендарем земельної ділянки площею 30,00 га з кадастровим номером 5122380400:01:001:0662 допущено порушення умов договору оренди землі від 30.01.2019 в частині виконання обов`язків зі сплати орендної плати.

Доказів сплати відповідачем заборгованості за спірний період матеріали справи не містять, у зв`язку з чим позовні вимоги про стягнення з відповідача 581 199,00 грн заборгованості з орендної плати за землю підлягають задоволенню.

Пунктом 12.1. договору передбачено, що за невиконання або неналежне виконання договору сторони несуть відповідальність, відповідно до чинного законодавства та цього договору.

Статтею 2 Закону України «Про оренду землі» передбачено, що відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

Згідно зі ст. ст. 610, 612 ЦК України встановлено, що порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання). Боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Відповідно до ст. 15 Закону України «Про оренду землі», істотними умовами договору оренди землі є: об`єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки), строк дії договору оренди, орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

Частиною першою статті 32 Закону України «Про оренду землі» передбачено, що на вимогу однієї зі сторін договір оренди землі може бути достроково розірваний за рішенням суду в разі невиконання сторонами обов`язків, передбачених статтями 24 і 25 цього Закону та умовами договору, в разі випадкового знищення чи пошкодження об`єкта оренди, яке істотно перешкоджає передбаченому договором використанню земельної ділянки, а також на підставах, визначених ЗК України та іншими законами України.

Водночас у пункті «д» частини першої статті 141 ЗК України передбачено таку підставу припинення права користування земельною ділянкою як систематична несплата земельного податку або орендної плати.

Отже, згідно зі статтями 13, 21 Закону України «Про оренду землі» основною метою договору оренди земельної ділянки та одним з визначальних прав орендодавця є своєчасне отримання останнім орендної плати у встановленому розмірі. Систематична несплата орендної плати за користування земельною ділянкою, тобто систематичне порушення договору оренди земельної ділянки може бути підставою для розірвання такого договору.

Відповідно до частини другої статті 651 ЦК України договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених законом або договором. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.

Аналіз зазначених норм дає підстави для висновку, що вказані положення закону, які регулюють спірні відносини, вимагають саме систематичної (два та більше випадків) несплати орендної плати, передбаченої договором, як підстави для розірвання договору оренди земельної ділянки, що також є істотним порушенням умов договору, оскільки позбавляє позивача можливості отримати гарантовані договором кошти за те, що його земельну ділянку використовує інша особа.

Відповідно до висновків Верховного Суду України, викладених у рішеннях, прийнятих за результатами розгляду заяв про перегляд судового рішення з підстави, передбаченої п. 1 ч. 1 ст. 355 ЦПК України, за 2010 - 2011 роки від 1 червня 2012 року, у спорах, що виникають із земельних правовідносин, у разі систематичного невиконання орендарем обов`язків, передбачених статтями 24, 25 Закону України від 6 жовтня 1998 року № 161 -XIV «Про оренду землі» та умовами договору оренди земельної ділянки, несплати орендної плати в установлений договором строк позовні вимоги в частині розірвання договору оренди земельної ділянки підлягають задоволенню (постанова Верховного Суду України від 25 червня 2011 року в справі № 6-17цс 11).

Згідно зі статтями 1, 13 Закону України «Про оренду землі» основною метою договору оренди земельної ділянки та одним з визначальних прав орендодавця є своєчасне отримання останнім орендної плати у встановленому розмірі. Разом з тим доводи про наявність заборгованості з орендної плати мають підтверджуватися належними доказами, наприклад, довідкою, виданою державною податковою інспекцією про наявність (або відсутність) заборгованості за земельним податком та орендною платою.

Тлумачення п. «д» ч. 1 ст. 141 Земельного кодексу України, ч. 2 ст. 651 Цивільного кодексу України дає можливість зрозуміти, що «несплата орендної плати» охоплює випадки як невиплати орендної плати у цілому, так і її виплату в розмірі меншому, ніж визначено договором.

Аналогічні висновки сформульовано, зокрема, у постановах Великої Палати Верховного Суду від 27.11.2018 у справі № 912/1385/17, від 11.10.2017 у справі № 6-1449цс17 та від 06.03.2019 у справі № 183/262/17.

З укладенням договору сторони набувають не лише суб`єктивних прав, а й обов`язків, які вони мають виконувати.

Таким чином, невиконання обов`язку зі сплати орендної плати також є порушенням умов договору оренди, яке дає право орендодавцю вимагати розірвання такого договору.

Як зазначалось раніше, ТОВ «Василівка-Солар» орендна плата за договором оренди землі від 30.01.2019 в повному обсязі не сплачується, у зв`язку з чим, станом на 07.02.2023 в нього утворилась заборгованість з орендної плати у розмірі 5036814,66 грн. за період 30.01.2020 по 31.01.2022.

Таким чином, встановлено факт систематичної несплати ТОВ «Василівка-Солар» орендної плати за користування земельною ділянкою та невиконання умов договору оренди від 30.01.2019, у зв`язку з чим позовні вимоги про розірвання договору оренди землі від 30.01.2019 № 123/57-19-ДО, укладений між Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області та Товариством з обмеженою відповідальністю «ВАСИЛІВКА-СОЛАР», підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 34 Закону України «Про оренду землі» у разі припинення або розірвання договору оренди землі орендар зобов`язаний повернути орендодавцеві земельну ділянку на умовах, визначених договором.

Згідно з п. 11.3. договору його дія припиняється шляхом розірвання за рішенням суду на вимогу однієї із сторін унаслідок невиконання другою стороною обов`язків, передбачених договором, та внаслідок випадкового знищення, пошкодження орендованої земельної ділянки, яке істотно перешкоджає її використанню, несплати, несвоєчасної або неповної сплати орендарем орендної плати.

Пунктом 6.1. договору передбачено, що після припинення дії договору орендар повертає орендодавцеві земельну ділянку у стані не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду.

Враховуючи вказані обставини, вимога прокурора про повернення позивачу-1 спірної земельної ділянки як похідна від вимоги про розірвання договору підлягає задоволенню.

Судом відхиляються доводи відповідача, викладені у поданій ним заяві (вх. № 18423/23 від 05.06.2023) про залишення позову без розгляду, так як судом встановлено наявність підстав для представництва прокурором інтересів позивача-1 та позивача-2 у даній справі.

Крім того, у справі № 420/12333/20, про яку зазначає відповідач, заборгованість було заявлено за інший період з 30.01.2020 по 30.10.2020, а рішенням керівника ГУ ДПС в Одеській області від 18.02.2022 охоплено період заборгованості відповідача з 30.11.2020 по 01.11.2021, в той час як у даній справі № 916/955/22 заборгованість заявлено за період з 30.11.2021 по 31.01.2022.

Щодо доводів відповідача про існування форс-мажорних обставин суд відноситься критично, так як доведення наявності непереборної сили покладається на особу, яка порушила зобов`язання. Саме вона має подавати відповідні докази в разі виникнення спору. Таких доказів відповідачем не надано.

У постанові Верховного Суду від 30 листопада 2021 року у справі № 913/785/17 визначено, що форс-мажорні обставини не мають преюдиційного характеру і при їх виникненні сторона, яка посилається на них як на підставу неможливості виконання зобов`язання, повинна довести наявність таких обставин не тільки самих по собі, але й те, що ці обставини були форс-мажорними саме для цього конкретного випадку виконання господарського зобов`язання.

Щодо доводів про незалучення до участі у справі Одеської обласної державної адміністрації суд зазначає, що відповідно до п. 24 Розділу X «Перехідні положення» Земельного кодексу України (в редакції Закону від 28.04.2021 №1423-ІХ) землями комунальної власності територіальних громад вважаються всі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах таких територіальних громад.

Земельні ділянки, що вважаються комунальною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст відповідно до цього пункту і право державної власності на які зареєстроване у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, переходять у комунальну власність з моменту державної реєстрації права комунальної власності на такі земельні ділянки.

Інші земельні ділянки та землі, не сформовані у земельні ділянки, переходять у комунальну власність з дня набрання чинності цим пунктом.

Перехід земельних ділянок із державної власності у комунальну власність згідно з вимогами цього пункту не є підставою для припинення права оренди та інших речових прав, похідних від права власності, на такі земельні ділянки.

З дня набрання чинності цим пунктом до державної реєстрації права комунальної власності на земельні ділянки державної власності, що передаються у комунальну власність територіальних громад, органи виконавчої влади, що здійснювали розпорядження такими земельними ділянками, не мають права здійснювати розпорядження ними.

В силу вищенаведених норм Земельного кодексу України Кілійська міська рада з 27.05.2021 є власником спірної земельної ділянки.

У відповідності до ч. 1 ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Відповідно до п. 1 ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Згідно з ч. ч. 1-2 ст. 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Враховуючи вищевикладене, оцінивши докази у справі в їх сукупності, законодавство, що регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі, як обґрунтовані, підтверджені належними доказами та наявними матеріалами справи.

Щодо інших аргументів сторін суд зазначає, що вони були досліджені та не наводяться у рішенні, позаяк не покладаються в його основу, тоді як Європейський суд з прав людини вказав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча п. 1 ст. 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (справа Серявін проти України, рішення від 10.02.2010). Крім того, аналогічна правова позиція викладена в Постанові Верховного Суду від 26.06.2018 у справі № 127/3429/16-ц.

У відповідності зі ст. 129 ГПК України судові витрати зі сплати судового збору покладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст. 53, 73, 74, 76-80, 86, 123, 124, 129, 236, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов заступника керівника Одеської обласної прокуратури (65026, Одеська обл., м. Одеса, вул. Пушкінська, 3; код ЄДРПОУ 03528552) в інтересах держави в особі Кілійської міської ради (68300, Одеська обл., Ізмаїльський район, м. Кілія, вул. Миру, буд. 57; код ЄДРПОУ 25426148), Головного управління Держгеокадастру в Одеській області (65078, Одеська обл.. м. Одеса, вул. Космонавтів, 34; код ЄДРПОУ 39765871) до Товариства з обмеженою відповідальністю «ВАСИЛІВКА-СОЛАР» (68323, Одеська обл., Ізмаїльський район, с. Василівка, вул. Шкільна, 23; код ЄДРПОУ 41985815), за участю третьої особи без самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивачів Головного управління ДПС в Одеській області (65044, Одеська обл., м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ ВП 44069166) про стягнення 581 199,00 грн, розірвання договору та зобов`язання повернути земельну ділянку задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ВАСИЛІВКА-СОЛАР» (68323, Одеська обл., Ізмаїльський район, с. Василівка, вул. Шкільна, 23; код ЄДРПОУ 41985815) на користь Кілійської міської ради (68300, Одеська обл., Ізмаїльський район, м. Кілія, вул. Миру, буд. 57; код ЄДРПОУ 25426148) 581 199,00 грн заборгованості з орендної плати за землю.

3. Розірвати договір оренди землі від 30.01.2019 № 123/57-19-ДО, укладений між Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області та Товариством з обмеженою відповідальністю «ВАСИЛІВКА-СОЛАР», зареєстрований в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за № 30139453 від 01.02.2019.

4. Зобов`язати Товариство з обмеженою відповідальністю «ВАСИЛІВКА-СОЛАР» (68323, Одеська обл., Ізмаїльський район, с. Василівка, вул. Шкільна, 23; код ЄДРПОУ 41985815) повернути Кілійській міській раді (68300, Одеська обл., Ізмаїльський район, м. Кілія, вул. Миру, буд. 57; код ЄДРПОУ 25426148) земельну ділянку площею 30,00 га, кадастровий номер 5122380400:01:001:0662, розташовану на території Кілійської міської ради Ізмаїльського району Одеської області (за межами населеного пункту).

5. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ВАСИЛІВКА-СОЛАР» (68323, Одеська обл., Ізмаїльський район, с. Василівка, вул. Шкільна, 23; код ЄДРПОУ 41985815) на користь Одеської обласної прокуратури (65026, Одеська обл., м. Одеса, вул. Пушкінська, 3; код ЄДРПОУ 03528552) 14 086,00 грн витрат зі сплати судового збору.

6. Видати накази після набрання рішенням законної сили.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом двадцяти днів з моменту складення повного тексту.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Вступну та резолютивну частини рішення оголошено у судовому засіданні 12 липня 2023 р. Повний текст рішення складено та підписано 24 липня 2023 р.

Суддя Р.В. Волков

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення12.07.2023
Оприлюднено27.07.2023
Номер документу112405385
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про припинення права користування земельною ділянкою щодо припинення права оренди

Судовий реєстр по справі —916/955/23

Рішення від 12.07.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Волков Р.В.

Ухвала від 29.06.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Волков Р.В.

Ухвала від 14.06.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Волков Р.В.

Ухвала від 10.05.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Волков Р.В.

Ухвала від 12.04.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Волков Р.В.

Ухвала від 12.04.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Волков Р.В.

Ухвала від 14.03.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Волков Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні